Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2007, 22:17
Verwijderd
Ik wil gewoon iemand die me even vast komt houden en stil is en tegelijkertijd zegt dat alles goed komt vandaag op stage was te heftig en ik moet meer janken want dat lucht op. Tegelijkertijd wil ik alles goed doen en me nie tdruk hoeven maken om 'omgawd als ik zeg wat ik zeg/denk/voel slaan ze me en word ik nooit meer leuk gevonden en mag ik hier nooit meer komen' want dat is onzin. Juist als ik me kwetsbaar opstel, zullen ze me meer credit geven. Eerlijk zijn en blijven naar mezelf, dat is op het moment het belangrijkste maar tegelijkertijd wel zo fuckinggodvergetenmoeilijk.
Ik heb mijn beste vriendje even heel erg hard nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2007, 22:41
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
We hebben lekker in het pannenkoekenschip gegeten.
En daarna nog even naar de koopavond, ik heb eindelijk m'n hi-abonnement verlengd in een kpn-winkel. Zo'n machoverkoper, om de een of andere reden werken er altijd van dat soort mensen in een telefoonwinkel. Hij deed heel erg z'n best om me een ander abonnement aan te smeren, voor 2 jaar, maar ik heb voet bij stuk gehouden dat ik alleen maar een verlenging van m'n abonnement wilde. Ik heb nu wel studentenkorting, 20%, daar heb ik maar wel ja tegen gezegd Daarna nog nieuwe sloffen gekocht en die vriendin nog schoenen, dus was wel een geslaagd avondje.

En nu moet ik slapen, want ik moet morgenochtend om 6 uur op.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 00:35
kroot
kroot is offline
Het was vandaag een kutdag. Alles mislukt. maar toen belde m'n baas dat we de drumstellen mogen leveren, en toen was het weer een beetje goed. En ik heb een echt orkestpolo En ik moet morgenvroeg naar Utrecht, a-frygisch: 1 mol: ik ken het wel een beetje!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 05:48
Gaara
Gaara is offline
Oh vandaag wordt vét, net als morgen en overmorgen!<3 Ik voel het gewoon
Oud 02-11-2007, 08:11
Verwijderd
Citaat:
herinneringen en vermoeidheid. Mag het ff ophouden allemaal?
Dit
+ Mij het nog heel weinig nog kan intereseren op dit moment..
(maarr, toch ook wel? want anders zou ik het niet zeggen toch?.)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 09:27
Verwijderd
Hee mensen, weer eens een berichtje van mij.
Vorige week is het helemaal mis gegaan, ik werd vrijwillig opgenomen maar een paar uur later zat ik al met een IBS op separeer. Daar een paar dagen gezeten, maar nu gaat het al weer een stuk beter gelukkig. Ik weet nog niet goed wat ik allemaal wil en moet, hoe het nou verder gaat enzo. Vanmiddag heb ik een gesprek met de psychiater over mijn diagnose. Ik ben er bang voor maar aan de andere kant is het wel goed dat er nu weer een snaar ghekeken wordt. Hoe de behandeling nu verder gaat weet ik niet.
Ze vragen steeds aan mij wat ik wil en dnek aan te kunnen en nodig te hebben enzo, maar ik weet niet goed wat met opties zijn en overzie het allemaal niet meer. Maar goed. Ik ben in ieder geval weer helder in mijn hoofd. Ze hebben me hier in een keer laten afkicken van alle medicijnen en daar werd ik goed ziek van dus ik heb nu weer een beetje terug. Ik vind het allemaal heel spannend. Werkte die medicijnen nou of niet? Wat ga ik er nu van merken als ik ze niet meer heb? Gaat dat beter of juist slechter? Nouja, genoeg vragen nog dus. Ik moet em een beetje rustig houden en wie weet komt het ooit nog goed met me???? Ach, ik weet het allemaal niet meer.
Sorry voor het onsamenhangende verhaaltje maar er gaat veel in me om. Mijn hersens draaien op volle toeren!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 09:32
Verwijderd
@Lentekriebel: tis goed dat je hier typt wat je dwars zit. Daar is dit topic voor! Sterkte meis, ik hoop dat alles goed gaat (ofja, goed... goed zoals jij het nodig hebt). *Knuffel*
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 09:33
coopergirl
coopergirl is offline
ach lentekriebel, wat kut zeg!! Heel veel sterkte gewenst. Hopelijk heb je snel weer wat overzicht en rust in je hoofd gevonden. Take care (}) ({)
Oud 02-11-2007, 10:15
Verwijderd
Sterkte Lentekriebel!

Vrij zijn is leuk, ik heb al taart gebakken, ben naar Amsterdam geweest met m'n vriendinnetjes en gisteren naar Anterwerpen met m'n vriendje! Jammer dat Antwerpen dicht was ivm. allerheiligen en wij dat even niet wisten, dus toen maar naar Breda gegaan, dat lag tenminste nog een beetje dichtbij en zoveel keuze heb je niet als je nog terug naar Zeeland moet. Maar toch was het leuk! Vandaag lekker een dagje helemaal niets doen. O, het leven is leuk!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 10:46
Verwijderd
Ciske was zooooo geweldig
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 10:47
Verwijderd
Nog gefeliciteerd, Gothic!
En Lentekriebel, sterkte. Hopelijk gaat het snel weer wat beter. ({)

OT: Ik moet met mijn scriptie bezig, maar ik weet niet goed hoe ik het aan moet pakken want ik heb nu een heleboel literatuur en heel weinig overzicht. (Aha, vandaar dat ik nu van mijn begeleider de opdracht heb een opzetje voor mijn scriptie te maken. Maar hoe doe je dat?) En ik heb meer zin om mijn boek te lezen. Ik wil later een baan waarbij ik de hele dag leuke boeken mag lezen, bestaat die ook?

Eerst maar even boodschappen doen zodat ik kan lunchen. En dan een review artikel vinden over virulentie-evolutie en mijn maybe-useful drug-resistance-artikels doorpluizen of ik ze misschien toch kan gebruiken. En dan mijn ienie-mienie opzetje wat uitbreiden zodat ik er wat meer aan heb. En dan komt het allemaal goed met mijn scriptie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Heeft een van jullie die als muziekje op de pc? Mijnes is per ongeluk verwijdert en limewire doet het niet.

En Ave, is het nog gelukt met die kast bij Ikea?
mijn ikea kast is mega hip en ik heb veel hangruimte en weinig leg en dat vond ik kut maar nu niet meer want nu kan ik al mn broeken en jurkjes uithangen en ik word daar mega blij van en ik koop nog wel een ladekast voor mijn honderdduizend nutteloze shirtjes enzo.

Ik ging gister allemaal oude kleren passen en er is he-le-maal niets meer dat me te klein is <3 en 1 broek is nu eigenlijk iets te groot maar ik vind m zooo fijn. ik ga er mijn tentamen in maken maandag denk ik!
En ik moet nieuwe wintertruien en vestjes. misschien vanmiddag nog even wat bij elkaar scharrelen.

Ik heb 'mijn leven is van mij' wel ergens ja geloof ik, zal eens zoeken
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 11:36
Verwijderd
Pfff, volgens mij is dit gewoon niet wat ik wil. Tijd voor een gesprek met manlief...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 11:51
Missy1234567890
Zo, alweer 5 uurtjes gewerkt. Wel lomp dat het uitzendbureau mij niet op de lijst had gezet en mij ook niet had afgebeld. Gelukkig mocht ik wel naar binnen, anders was ik voor niks om 6 uur opgestaan. En het was mega druk en we waren eigenlijk nog niet eens klaar net, maar we mochten wel naar huis. En ik vind het raar dat verschillende mensen van de beveiliging mijn naam kennen (weet je hoeveel mensen daar werken?) Ik zei nog, 'goh dat u dat onthouden hebt'. Zei hij, 'ach, sommige namen blijven je bij.' Eh..mijn naam is een van de meest voorkomende achternamen in Nederland Dus vaag, maar wel grappig.

Nu koffie drinken en even beetje bijkomen en dan nog even een x aantal bladzijden lezen voor studie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 12:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben trots op mezelf, ik ben vanochtend mijn wachtwoord voor internetbankieren opgehaald, puzzelboekje en hoefjes voor de hond gekocht. Ik kan het wel, naar winkels gaan en zo

En morgen naar Tunesië op vakantie! Ik heb er eigenlijk toch wel zin in
Oud 02-11-2007, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Eh..mijn naam is een van de meest voorkomende achternamen in Nederland
Misschien juist wel daarom?

OT: Ik wil mijn essay vandaag afhebben, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken, want ik heb nog maar 2,5 voor ik weg moet...gelukkig heb ik morgen ook nog tijd, hoewel ik dat eigenlijk wat anders had willen doen, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 13:01
Verwijderd
Ahaha, iemand, schop mij, ik blijf maar nieuwe leuke artikelen vinden die ik ook in mijn scriptie wil gebruiken en zo ga ik die scriptie nooit afmaken natuurlijk. (Maar maar maar het is allemaal zo leuk en ik wil het over error catastrophe hebben en over virulentie-evolutie en over drug resistance en over AIDS pathogenese en over strain invasion en en en... hoe krijg ik dit in godsnaam in ongeveer 15 pagina's?)

Prioriteiten, prioriteiten, Friday. Die zijn heel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 14:41
IcedEarth
IcedEarth is offline
Sterkte, Lentekriebel!. En ik schop friday.

ot;
pffff ik heb net de N70 helemaal afgelopen, een natuurroute van 16 km. Best vermoeiend, maar ik trok het prima. Ook om alleen te zijn, en de weg te vindne, die overigens wel vrij goed was aangegeven, maar het begin minder. ik heb het in nog geen 3,5 uur gelopen, bij de VVV zeiden ze minstens 4 uur. Maarja, de meeste wandelaars zijn oud, en ik niet. Heb zelfs een paar stukken gerend, ik had zoveel energie. Heel mooie natuur, jammer dat het regende en dat ik snipverkouden ben. Hihi, ja, wat een beweging, eerst helemaal daar heen fietsen. Oh morgen krijg ik vast spierpijn, maar dat is morgen, en vandaag is vandaag.
Oud 02-11-2007, 15:03
moon
moon is offline
@lentekriebel: hele dikke knuff!!!!!

ot: Kazaa doet het al heel lang niet, hij wil gewoon niks vinden...zo irritant!!!!!
Oud 02-11-2007, 15:33
engeltjeg
engeltjeg is offline
aaahw...
eigenlijk heb ik een vraag of een probleem ik weet niet of het hier hoort mja..

Nou ik heb dus pas groepstherapie (ben 1x geweest)
Nu heb ik dat maandag weer en daarvoor stond op mijn rooster van school dat ik tot 13:00 presentatie (eindpresentatie en belangerijk) had. dus ik dacht dat kan mooi..
Maar..
nu is de presentatie verzet en begint het pas om 13:00 tot weet ik niet hoe laat.. iniedergeval ruim 2 uur duurt het. en die therapie begint om 16:00 en ik moet er 1 uur na reizen.. dus nu heb ik een probleem
nu moet ik dus proberen eerder weg te kunnen.. maar ik vertel liever niet over die therapie Dus wat moet ik nu doen!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 15:44
Nijn*
Nijn* is offline
@ lentekriebel: sterkte meis, goed wel dat er nu weer samen met jou wordt gekeken hoe en wat verder! (K)
@ engeltjeg: aangezien je zegt dat die eindpresentatie belangrijk is en het groepstherapie is (en je hem dus niet zomaar kunt verzetten) valt er niet heel veel te regelen. Ik weet nief of je die eindpresentatie individueel moet doen en achter elkaar maar in dat geval kun je misschien aan je docent vragen of je als eerste mag (desnoods zeg je dat je ontzettend zenuwachtig bent) en anders helaas maar dan een keertje therapie overslaan?

OT: mijn hersenen zijn echt overvol Vanochtend eerst enorme lap aantekeningen over McBeth, waarvan we nu ook nog in november de masterclass gaan meelopen. Toen een uur waarin ik vragen/problemen moest bedenken voor ak/wi. Toen een uur geprobeerd te tekenen, maar niet heel erg gelukt. Aardrijkskunde vragenuur, twee uur wiskunde vragenuur, half uur geschiedenis. Mijn blok is volgeschreven, mijn pen is leeg en mijn hoofd vol. En de stress, my god. Het is zoveeel en dit is pas een SE, wtf moet ik dan op t CSE krijgen. AARHG! Nu dus het hele weekend terror, lerenlerenleren, niet naar de VU, wel naar theater, vooral: leren. AARHG!
Oke over een week is alles voorbij! laten we hetmaar van de positieve kant bekijken dan! Over een week, hmm <3
Oud 02-11-2007, 15:44
Gaara
Gaara is offline
Whoe vette shit, vandaag was echt een rustige kutdag qua werk máár ik mocht wel eerder weg én afgezet worden thuis van mijn baas, en om dat te bereiken moet je wel goed bezig zijn En mijn liefde zit in de trein hiernaartoe dus ik ga nu snel opruimendouchenallesgaafmaken en omg<3 Liefde!(L)
Oud 02-11-2007, 16:10
Verwijderd
Citaat:
AARHG!
Oke over een week is alles voorbij! laten we hetmaar van de positieve kant bekijken dan! Over een week, hmm <3
Zelfde hier, dit ^ is het enige wat ik kan denken. iig succes!
En met schoppen uitdelen was ik toch al bezig, dus *schopt Friday*
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 16:27
Heksjuh
Heksjuh is offline
Lentekriebel: heel veel sterkte (})

Nijn: succes met je schoolexamens.

Citaat:
SCHOP!
ik heb er duidelijk zelf ook eentje nodig dus note to self:
WERKEN!

Succes met je proefwerken

Citaat:
Heksjuh is te onzeker over zichzelf
Dat is heel erg waar.

Ik merk nu ik aan het leren ben ook dat ik onzeker ben. Ik heb allemaal samenvattingen gemaakt, maar ik durf niet alleen dat te lezen en pak steeds mijn boeken erbij. En alles tien keer lezen, terwijl ik het na een keer ook wel snap. Het schiet daardoor niet erg op. En ik heb er ook niks aan, want ik krijg straks inzichtvragen en geen theorie.

Ik heb mijn bonustoetsen van beide vakken gehaald. Ik geloof dat ik voor het moelijke vak daardoor een halve punt op mijn tentamen erbij krijg. Bij het andere vak telt een tentamenvraag niet mee. Ik ben er blij mee

Ik heb op zich wel hard zitten leren vandaag, maar ik ben bang dat ik er niks van kan. Ik ben pas bij zelfstudie/hoorcollege 2 (ik heb drie gedaan, er was ook een 0), en ik moet t/m 15. Maar ik heb alle tijd. Ik heb het tentamen donderdag. En dan leer ik het andere vak gewoon niet. Ik ga niet dit vak afraffelen om het andere vak te leren. Niet zo druk maken. En ik heb steeds in mijn hoofd dat ik zondag niet kan leren, maar dat is helemaal niet zo.

Niet zo druk maken, je kan het best wel. En je hoeft niet alle details te leren. Straks met de metabole paden wel, nu nog niet. En je samenvattingen zijn goed, je hoeft niet het hele boek nog een keer te lezen. Waarom maak je anders een samenvatting.
Gelukkig staat er een oefententamen in mijn syllabus, dan weet ik een beetje wat voor vragen ik kan verwachten.

Mijn lenzen doen nog steeds irritant. Knipperen doet soms zeer en ik zie nog niet scherp. Ik moet de opticien nog bellen omdat ik over drie weken op controle moet, maar ik durf niet te bellen

Vanavond stiften halen waarmee ik op mijn magneetbord kan schrijven. Kan ik oefenen met formules tekenen
Volgende week een dagje naar school, alleen voor het practicum. Daarna twee dagen hard leren en dan donderdag en vrijdag tentamen. En daarna een weekend waarna ik niks moet.
Oud 02-11-2007, 16:39
Missy1234567890
Citaat:
Misschien juist wel daarom?
Misschien wel. Maar ze horen daar zoveel namen voorbijkomen, ik zou dan eerder een niet veel voorkomende naam onthouden.

Citaat:
moon schreef:
ot: Kazaa doet het al heel lang niet, hij wil gewoon niks vinden...zo irritant!!!!!
Misschien een ander programma downloaden? Ik gebruik altijd Emule en daar vindt-ie alles wel.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Misschien een ander programma downloaden? Ik gebruik altijd Emule en daar vindt-ie alles wel.
Het nadeel van p2p software is dat je zelf ook de muziek deelt die je gedownload hebt (en in feite dus strafbaar bent in NL inmiddels).

Daarom zijn veel mensen overgestapt op nieuwsgroepen, waar je met de juiste software heel veel dingen kunt vinden en downloaden zonder dat jij zelf bestanden deelt.

Tip van de dag: verwijder die p2p zooi van je pc
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 17:17
Verwijderd
@ lentekriebel Heel veel sterkte toegewenst
En hoop dat t allemaal wat minder druk in je hoofd wordt.

Liefs,
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 18:01
Yerli
Yerli is offline
Ik ben moe, druk, verliefd en gelukkig.

Alleen moet ik echt wat aan mijn slechte discipline gaan doen, het is echt dramatisch.
Oud 02-11-2007, 18:14
Neko*
Neko* is offline
vanuit het dal bekeken
is het nog veel te ver
naar waar we willen zijn..
Oud 02-11-2007, 18:27
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik heb mijn hele magneetbord volgekalkt met structuurformules die ik moet kennen
Ik wil zo'n hele grote glazen plaat zodat ik nog veel meer erop kan schrijven/oefenen. Net zoals ze altijd in CSI hebben. Ik kan het op mijn raam proberen, maar ik denk niet dat mijn ouders het leuk vinden
Het ziet er echt nerderig uit. Alleen jammer dat ik niet recht kan schrijven/tekenen als ik geen lijntjes hebben.
Is het raar dat ik er helemaal blij mee ben
Oud 02-11-2007, 18:36
Verwijderd
Whoei, mijn schoonzusje is aan het bevallen, spannend
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 18:39
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Whoei, mijn schoonzusje is aan het bevallen, spannend
spannend let us know
Oud 02-11-2007, 18:42
Verwijderd
woeiiiii weekend. Heb het echt naar mn zin op mn nieuwe werk. Best leuk team dat daar zit, hoewel er veel corpsballetjes en unitastutjes zijn zitten er ook leuke mensen . En los daarvan, ik ben er om te werken en het werk is leuk .

Gisteravond hospiteeravond gehad, en ik denk dat sommige mensen die dit lezen me voor gek verklaren. De kamer was op zich prima, maar ik moest binnen 2 dagen al tekenen en de huisgenoten gingen wel en los daarvan op de uithof zitten wil ik toch liever niet. Maar goed ik heb die kamer dus gekregen, ze belden me dat ik verreweg de leukste was en dat ze me graag als nieuw huisgenootje wilden verwelkomen. Ik heb er echter voor bedankt want het voelde gewoon niet erg goed. Ik ga liever nog een paar weekjes zoeken voor een leuke kamer.
Ondertussen wel een laptop besteld die morgen besteld wordt <3. Hopelijk is ie er morgen al

voor de rest heb ik zin in volgende week, want dan geen tentamens meer
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 19:00
Yana
Yana is offline
Ik heb een nieuwe jas gekocht, een supervrouwelijke zwarte lange jas die echt te gaaf mooi super cool is . Ik was mijn lichtblauwe maar oh zo alles verhullende plompzak zo zat. Woww deze jas maakt echt dat ik me móói voel, al is het dan maar eventjes. En ik heb ook een superrrrgave zwarte broek gekocht, een biologische nog wel Wist ik veel dat je ook al biologische broeken bij de C&A kon halen..

Het was wel weer confronterend trouwens, dat passen. Mijn vriend zei "Je houdt helemaal geen kont meer over". Vond het zelf nog wel meevallen. Leuk, als maatje 34 goed maar toch nog steeds ietsjes te groot kan zijn. Heb vandaag een stroopwafel gegeten en dat was moeilijk. Zeker omdat ik 's avonds bij mijn vader ging eten en hij voor mij allemaal speciale dingen had gemaakt. De weegschaal was ook al niet al te lief, terwijl ik echt hard mn best doe kijk mij nou, hard mn best met wát? Met nog steeds veel te weinig eten en willen afvallen?

Het is allemaal zo dubbel altijd. En morgen heb ik een verjaardag.. ik wil niet

Het kan me niet schelen wat een ander van me vindt
Mijn enige vrienden zijn het zonlicht en de wind
Laat ze maar praten ik ga liever onderuit
Dan dat ik moet leven met een ander op mijn huid
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 19:02
Verwijderd
@ Lentekriebel: heel veel sterkte!

OT: Ik ben echt ziek. Ik voel me zo beroerd, ik heb hoofdpijn, oorpijn, keelpijn, koorts en m'n hoofd zit helemaal dicht. Het is lang geleden dat ik griep heb gehad en ik vind het echt helemaal niet leuk. Ik word van achter de computer zitten al moe. Als ik grieperig ben kan ik nooit goed slapen. Vannacht dus ook niet, ik was misselijk en duizelig en ik heb echt zulke rare dingen gedroomd! Ik heb vandaag heel de dag een beetje op de bank gehangen, ik hoop dat het morgen beter gaat. Vanavond had ik eigenlijk een verjaardag maar ik mocht er niet naar toe van m'n moeder. Ze heeft ook wel gelijk, maar ik heb echt zoiets van: ik ben vandaag ook niet naar school geweest en dan ook niet naar de verjaardag, zometeen lig ik 'erbuiten'. Het is vast heel erge onzin, maar dit zit ik nu echt te denken. Ik ga maar weer eens een poosje op de bank liggen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 19:47
Gaara
Gaara is offline
(Hoi dit is Roosje! )

En wat goed Yana, pics? (a)

Haha en mijn vriendje is liefde. (L) En ik heb heel braaf schoolwerk gedaan in de trein. Want ook volgende week SE-week. Maar het komt vast wel goed. Haha het gaat echt nergens over. Nja. Anyway. Il n'y a pas de problèmes. Olee!

Nu pws.
Oud 02-11-2007, 20:05
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
^ Hé tjik .

En ik moet en zal op kamers als ik van school af ben, het moet! Papa deed lullig tegen me vandaag. Dat doet hij nooit .
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 20:20
duivelaartje
duivelaartje is offline
Het gaat ook nooit over.. Nog steeds pushen mijn ouders me tot het behalen van hoge cijfers en het beste van het beste. Logisch wel, want iedere ouder wil dat hun kind uitblinkt en waar ze trots op kunnen zijn. Maar als ik zeg dat ik nog niet weet wat ik verder wil en daar nog lekker over na kan denken, wordt m'n moeder boos en vindt ze dat ik niet zo om moet springen met m'n studie. En als ik op kamers ga en mijn resultaten blijken iets minder te zijn wil ze me weer in huis.

Jesus, ik snap het wel en wil zelf ook het beste uit mezelf halen, maar niet ten koste van andere dingen. Ik wil ook student kunnen zijn en lekker uitgaan en leuke dingen doen. Misschien haal ik een vak wel niet, want ik ben echt niet super slim. Daarbij ben ik ook nog vet jong.. Ik zeg dit ook wel allemaal tegen ze, maar dan gaat m'n moeder wéér zeiken dat ze al haar tijd in mij heeft gestopt en dat ze me niet vertrouwt dat ik zelfstandig kan zijn en zonder haar waarschijnlijk niets meer aan m'n studie doe.

Echt, als ze zulk soort dingen zegt kent ze me niet. Ik deed altijd huiswerk uit mezelf. Nooit hoefde ik ergens in gepusht te worden, alleen in het eten van een appel. Nu zit ik uit mezelf in de symposiumcie en heb ik er zelf voor gekozen praeses van de jvt te zijn. En nog vindt ze het slecht dat ik niet ging presenteren op het symposium (hallo, ik kan niet alles tegelijk) en vond ze dat ik niet genoeg bij haar zat. Ja zeg, ik moest van alles regelen, met andere ouders meelopen. Wees trots dat ik actief ben en me goed meng met m'n studiegenoten! Hoe meer ze me pushen, hoe ongelukkiger ik word. Prestatiedruk haat ik, zo kan ik niet leren voor m'n tentamen van volgende week! Ik kan heel veel onder druk, behalve leren.

Studeren is zo nog geen vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 20:21
moon
moon is offline
Blegh, ik voel me vandaag echt leeg, futloos en niks lijkt zin te hebben. En twijfels over wie ik ben keren ook weer terug. Ik heb te veel tijd om na te denken, ik denk mezelf gek. Ik heb het gevoel dat ik net zo goed de hele dag alleen nog maar op bed kan liggen, het heeft echt zo weinig zin allemaal. Alsof ik nu veel zinnigers doe dan op bed liggen, zit de hele dag maar een beetje te internetten enz. En ik weet dat ik mezelf aan moet pakken, dat ik hier iets aan kan doen maar ook daar kan ik maar zo moeilijk de energei voor vinden nu. *zucht*
Oud 02-11-2007, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Studeren is zo nog geen vrijheid.
Nee dat is niet leuk Praten helpt niet?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 20:44
Little_lady
Little_lady is offline
Ik weet niet wat het is, maar ik eet weer ontzettend slecht de laatste dagen... Als ik nu naar haar toe zou gaan en ze zou weer zeggen dat ik vast afgevallen ben omdat dat zo lijkt, dan zal ik haar eens vertellen hoe erg dat wel niet kan en wat de weegschaal er wel niet van zegt... En waarom doe ik het eigenlijk? Ik eet mezelf al 5 dagen misselijk, en nog blijf ik trek hebben. Ja, ik moet zo langzamerhand ongesteld worden en dan heb ik wel vaker vreetbuien van te voren, maar nooit zó erg... Daarbij drink ik echt ontzettend veel water, waarvan ik normaal gesproken wel vol raak maar ook dat niet meer. Nouja, morgen maar proberen een nieuwe start te maken.. Misschien lukt het me wel.

Verder weet ik niet meer wat ik moet denken van m'n ouders, moet ik zeker nog tot maandag wachten tot ik haar weer spreek en wil ik nog altijd graag naar haar toe. Bah, grote rotzooi die mijn leven heet...
Oud 02-11-2007, 21:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nee dat is niet leuk Praten helpt niet?
Dat lijkt alleen maar averechts te werken, want dan denkt m'n moeder dat ik echt snak naar vrijheid en mijn studie helemaal niet belangrijk vind. Ik wil echt wel een goede minor of keuzevakken en goed mijn best doen, maar dingen als bmw-honour en dat soort dingen is denk ik gewoon niet aan mij besteed. Ik behoor niet tot de 6 besten en dat zal ik waarschijnlijk ook niet worden omdat ik gewoon niet heel veel dingen tegelijk kan, omdat ik ook hobby's heb.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 21:38
Redhair
Redhair is offline
Yana, voor wie en waarom val je af?

Ik hoop dat hij vanavond belt. Volgens mij ging hij naar een optreden hier in de stad, ik verwacht stiekem dat hij me daarna belt vanuit de kroeg, of ik nog een biertje kom drinken. Maar misschien gaat hij uiteindelijk toch niet naar dat optreden, of gaat hij direct daarna weg, of heeft hij geen zin in mij.

Morgen zou D. al komen, daarna lekker uitgaan, maar kreeg net een sms van P., wat ik morgen ging doen. Heb gezegd dat hij ook maar moet komen. Ooh leuk, heb hem al lang niet meer gezien. Ben benieuwd of hij nog steeds clean is, vast wel. Ik ga er maar gewoon vanuit, het lijkt me niet dat hij zou terugvallen. Whoee zin in morgen. <3
Oud 02-11-2007, 21:42
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ben ik de enige die bij het zien van de topictitel iedere keer weer denkt aan het alarmnummer 112?

Ik snap er niks van. Het bedrag is niet meer hetzelfde en we hebben er geen brief over gehad, dat weet ik zeker. Dat wordt dus woensdag even bellen om opheldering.
En ik word moedeloos van het overzicht wat ik net gemaakt heb.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 22:03
indigo
indigo is offline
Citaat:
Sterkte lentekriebel.

Ik besef ineens dat ik mijn leven een beetje aan het verprutsen ben met dingen die ik niet eens echt wil. Ofzo.
Huh, hoezo? Je leven verpruts je niet nu al hoor! Sowieso niet je hele leven, want er zijn genoeg dingen waar je gelukkig mee kan zijn/ bent (volgens mij). Ik weet niet waar het over gaat, maar niet te negatief doen hè .

@Heksjuh: nee, dat klinkt cool! Succes met leren!
@Lentekriebel en alle anderen die het nodig hebben: sterkte

OT: vandaag was wel okee, ik heb kaartjes gekocht, gezellig gekletst met H. en S. en het gehad over op kamers wonen. Grappig om het er eens met hen over te hebben. Practicum was saai en nutteloos en ik probeerde daarna een winterjas te kopen maar er waren twee leuke (die allebei voor- en nadelen hebben) dus nu weet ik nog niet welke ik moet kiezen. En ik krijg/ heb blaasontsteking, au
Oud 02-11-2007, 22:10
Verwijderd
Godver, denk je dat je je leven op orde hebt...
Uitnodiging voor sollicitatie in Qatar is binnen, en daarmee ook een hele bak ellende.
Moeder die kan het idee alleen al niet aan.
Ze snapt niet dat ik daarvoor ben opgeleid, en dat er op dit moment geen banen zijn in Nederland. Ze snapt niet dat dit een goede kans is.
Ok, ik moet er bijzonder veel voor opgeven, wat ik wel heb opgebouwd met pijn en moeite. Maar het salaris daar, en de nieuwe kansen daar zijn vele malen beter. Ik snap mijn moeder wel, maar ze is depressief, en ze vind het zowiezo al mijn verantwoordelijkheid dat zij minder depressief is. Dat kan ik niet. Ik heb godverdomme net mijn leven een beetje op de rails. Ik doe het werk waar ik voor ben opgeleid, en ik doe het met veel plezier. Maar dat betekend ook razend veel drukte. Ik kan niet elke week naar huis komen. Dat kan tijdmatig niet, en mijn energie laat het niet toe. Ik kan niet ook nog eens zorgen voor een depressieve moeder.
En ja, ik weet wat ik opgeef als ik daarheen ga, en daar ook nog eens word aangenomen. Maar ik denk dat het het waard is. Ok het is misschien waanzinnig egoistisch van me, maar ik kan toch ook niet hier in Nederland blijven wachten op een kans als deze, die zich misschien niet eens heel snel voordoet?
Ik moet het doen, maar ik weet zeker dat, als alles doorgaat, dat er een hele berg ellende bijkomt, die misschien niet meer te overzien zal zijn.

Dus de paniek slaat toe, en dat terwijl ik altijd zo evenwichtig ben.

Maar voor de rest gaat het best goed hoor
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 22:10
Verwijderd
Mijn vader zit in de keuken samen met een vriend muziek te maken en het is te geniaal want eigenlijk klinkt het niet. Maar ik voel me weer net een klein meisje toen we tot wel negen uur op mochten blijven, want het was vrijdag en dan mocht je laat opblijven, en dan renden we altijd de keuken in om nog een kusje te geven. Nostalgie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 22:29
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Mijn vader zit in de keuken samen met een vriend muziek te maken en het is te geniaal want eigenlijk klinkt het niet. Maar ik voel me weer net een klein meisje toen we tot wel negen uur op mochten blijven, want het was vrijdag en dan mocht je laat opblijven, en dan renden we altijd de keuken in om nog een kusje te geven. Nostalgie.
Vet!

Hmm, zal ik straks maar even naar mijn oude stamkroeg gaan? Ik heb echt zin om te dansen. Nu ik R. heb gesproken durf ik mijn gezicht er weer te vertonen. Gewoon een beetje dansen, beetje ouwehoeren. Serieus doen R. en ik maandag wel, nu kunnen we toch gewoon gezellig doen?
Jaa, ik denk dat ik straks maar even ga, hoop alleen dat hij dan niet toevallig ook komt, want dan doe ik R. weer pijn.
Oud 03-11-2007, 00:01
Yana
Yana is offline
Eigenlijk vond ik vandaag helemaal niet zo'n leuke dag. Of tenminste, het eetgedeelte niet. Die stroopwafel, het onbekende avondeten met allemaal dingen die mijn vader "speciaal voor mij" gehaald had. Het dansen 's avonds.. waarbij ik me zo naar voelde. Vroeger was dansen mijn passie, mijn alles. Ik heb het opgegeven..voor wat? Omdat ik bang was wat anderen zeiden en zouden zeggen. Omdat ik dacht dat het beter zou zijn. Ik was nog steeds wel goed vanavond, ik kende nog steeds veel pasjes en draaitjes. Maar mijn houding was ruk, mijn schoenen waren slecht en er waren mensen die zoveel beter waren als ik. Ik verging bij vlagen van de jeuk, want ook dat kut-eczeem is er nog steeds. Dat eczeem toont mij steeds meer dat ik níet doe wat ik leuk vind, níet doe waar mijn hart sneller voor gaat slaan. Soms heb ik wel eens de beangstigende gedachte dat het met mijn relatie te maken heeft, omdat het vanaf toen echt erger werd. Ik denk dingen waarover ik met niemand kan praten, voel me lamgeslagen in mijn angst. Die pijnlijke conclusie dat ík leef in angst. Ik weet het, ik zie het, maar ik ben zelfs te bang er aan te ontsnappen. Het maakt me boos, machteloos, wanhopig en intens verdrietig. Ik kan alleen maar bidden dat ik de kracht zal vinden mijn angst te overwinnen.

Ik heb twee grote passies in mijn leven gehad. Dansen was de grootste, schrijven kwam daarna. Ik schrijf al jaren geen gedichten meer. Zo af en toe, maar hoogst zelden, schrijf ik een kort verhaal dat echt ergens op lijkt. Wat nou als ik in beide nooit zo goed was als ik dacht te zijn geweest? Wat nou als ik nooit meer die dingen doe? Sommige kinderen wilden vroeger actrice worden, of verpleegster. Ik wilde vooral danslerares worden. Hoe kan ik dan dat hele dansen hebben opgegeven?

Was het maar zo makkelijk om weer te beginnen. Waar dan? En met welk geld? Mijn eczeem.. ik zou er steeds last van hebben, ik zou geen korte truitjes aan durven, ik zou blijven smeren, krabben, smeren.. Maar het is zo'n beetje het enige dat me ooit echt blij heeft gemaakt .

Bij het dansen kwamen trouwens ineens ook hapjes op tafel.. wist helemaal niet dat ze dat deden. Verdomme, toen ging het nog erger mis. Thuis nog in de slagroom-bak gedoken, die ik bij het avondeten nog had kunnen afwijzen. Voel me nu echt heel slecht. Morgen weer lijnen..weer skippen..een verjaardag met taart die ik met het beste fatsoen niet zonder argusogen kan weigeren..

Citaat:
Yana, voor wie en waarom val je af?
Ja. Het waarom is omdat ik zo'n hekel heb aan mijn buik en bovenbenen, zo walg van mijn lichaam. Voor wie..dat ben ik vooral zelf, denk ik. Maar ook voor "de buitenwereld". De buitenwereld van wie ik zo graag niks aan zou willen trekken.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 00:42
Verwijderd
Het is een meisje en ze heet Amber <3 en ze ziet er op de foto's echt ontzettend schattig uit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten