Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2007, 16:21
Balance
Balance is offline
Citaat:
Jah precies ze kijken naar het gehele examen en niet alleen naar 1 foutje tenzij het een zware fout is,maare dat is wel jammer dat je hem nog niet hebt aangevraagd , Ik had het ook 2 dagen later gedaan dus maar goed hij ligt voor je klaar zodra je hem aangevraagd hebt dus
Nee toch? Daar gaat toch een aantal dagen overheen?
Oud 25-10-2007, 17:23
Hakuna
Hakuna is offline
Verdomme zeg vandaag toch een behoorlijk stevige rijles gehad. Mijn instrukteur wilde mij laten rijden zoals op het nieuwe examen eisen, en hij gaf mij eigenlijk geen minuut rust, liet mij zonder aanwijzing al naar een bekende plaats rijden. Plots wegomleiding en als dat nog niet genoeg is een file van hier tot ginder! Na deze stressvolle rit dacht ik in rustiger vaarwater terecht gekomen te zijn, stuurt hij mij een van de drukste parkeerplaatsen van een winklecentrum op. , bij het wegrijden raakte ik bijna een paaltje, op de rem!
Pff, bijgekomen nog even doolhof rijden in een voor mij onbekend 30 km gebied, het lijkt wel alsof iedereen plotseling met zijn auto de weg op wilt Ook hier ben ik heelhuids doorheen gekomen, stond ik plotseling voor een drukke kruising met een lichte helling waarbij ik de hellingproef moest doen, sloeg de motor af (schaam mij eigenlijk dat mij dit gebeurd, ook tijdens het lessen ) Ik dacht na dit akkefietje dat de rijles op zijn einde liep, nee hoor hij stuurt mij nog even de snelweg op om te kijken of ik nog weet hoe dit ging (ging erg goed deze keer ) Ook de 4 en de 5 . Na de snelweg gaf hij mij de opdracht zefstandig naar huis te rijden, dit vond ik dan weer een heerlijk moment alsof ik even alleen reed zonder instrukteur.

Thuis gekomen heeft de rijles toch zo'n 1,5 uur geduurd.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 21:49
Verwijderd
Citaat:
In Utrecht duurt het een week.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 22:31
Nona
Nona is offline
Volgens mij verschilt het per gemeente.
Oud 27-10-2007, 18:59
Verwijderd
Citaat:
De standaardregeling is 5 werkdagen en tegen bijbetaling valt daar 2 werkdagen van te maken.
De prijs van een rijbewijs kan per gemeente verschillen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 11:37
monique20
monique20 is offline
Citaat:
nee sorry dat bedoelde ik ook haha maar zodra je hem hebt aangevraagd hoef je niks meer te doen. Ik moest een week wachten maar een vriendin van mij die had hem binnen 3 dagen zonder dat ze meer moest betalen en haar vriend had hem binnen 2 dagen maar hun wonen in een kleine dorp weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 09:39
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
maar hun wonen in een kleine dorp weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
WIE!?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 10:47
Lethe
Lethe is offline
Zij!
Oud 31-10-2007, 13:53
monique20
monique20 is offline
Citaat:
Offtopic:
WIE!?
Die vriendin van mij en haar vriend
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Die vriendin van mij en haar vriend
Oh, Z-I-J
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 17:48
Nona
Nona is offline
Krummel, dat zijn al 4 posts over iets dat je in de eerste instantie heus wel begreep en erg offtopic is.
Oud 31-10-2007, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Krummel, dat zijn al 4 posts over iets dat je in de eerste instantie heus wel begreep en erg offtopic is.
Maar wel terechte posts.

Wachttijden in Den Haag zijn overigens erg prettig, afrijden voor '08 lukt niet meer. . Dus dat wordt ergens anders afrijden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Wachttijden in Den Haag zijn overigens erg prettig, afrijden voor '08 lukt niet meer. . Dus dat wordt ergens anders afrijden.
Wauw, dat duurt lang zeg! Dat komt zeker door de invoering van het nieuwe systeem in 2008? Of is het daar altijd al zo lang?

Offtopic:
@ Kruimel: Ik zal ermee ophouden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 19:28
Verwijderd
Nee, volgens mij is dat gewoon altijd dat het zo lang duurt. Maar gelukkig wijkt mijn rijschool ook uit, naar bijv. Spijkenisse en dan kan het wel snel.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 19:38
Lethe
Lethe is offline
Buiten de bebouwde kom mag je op een voorrangsweg in de berm parkeren. Mag dat ook binnen de bebouwde kom? Of mag je binnen de bebouwde kom sowieso al op een voorrangsweg parkeren?
Oud 01-11-2007, 07:42
Alwien
Alwien is offline
O, dat was een heel rare regel. Iets met dat je buiten de bebouwde kom ook óp de weg mag parkeren, tenzij het een voorrangsweg is? Ik weet het niet meer precies, iemand moet dat even nakijken in een boek
Oud 01-11-2007, 15:53
Lethe
Lethe is offline
Dat klopt, je mag buiten de bebouwde kom op een voorragnsweg niet parkeren, wel buiten de bebouwde kom op een niet-voorrangsweg. Maar hoe zit het met in de berm parkeren binnen de bebouwde kom? En als er een bord langs de weg een verboden te parkeren bord staat, mag je dan wel of niet in de berm parkeren?
Oud 01-11-2007, 15:59
PV
PV is offline
de berm hoort bij de weg dacht ik, dus ik neem aan dat dezelfde regels gelden.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 16:39
Hakuna
Hakuna is offline
Heb nu antwoord gekregen op de eigen verklaring. Hierin staat het volgende..

Ik citeer...

Voor het verkrijgen van een verklaring van geschiktheid hebt u een eigen verklaring ingediend. Naar aanleiding daarvan verzoeken wij u het volgende.

Wilt u de eigen verklaring dateren en van uw handtekening voorzien.

Volgens mij is het gewoon een storm in een glas water en willen ze alleen maar mijn handtekening hebben ter bevestiging.

Uiteraard meteen de handtekening gezet en vandaag nog retour gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 15:51
luchtballon
luchtballon is offline
Vandaag een stuk gereden met mijn moeder, voor het eerst sinds ik een rijbewijs heb. Deze stad is echt niks vergeleken met Nijmegen. Ik snap waarom je hier geen examen kunt doen, er zijn niet genoeg situaties. Morgen misschien weer, ff kijken nog.
maar het ging goed jeuj, alleen met schakelen soms ff anders en het is een benzine auto ipv diesel, dus dan kan je niet op de koppeling rijden. Maar ik heb m niet laten afslaan
Oud 03-11-2007, 18:38
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Vandaag een stuk gereden met mijn moeder, voor het eerst sinds ik een rijbewijs heb. Deze stad is echt niks vergeleken met Nijmegen. Ik snap waarom je hier geen examen kunt doen, er zijn niet genoeg situaties. Morgen misschien weer, ff kijken nog.
maar het ging goed jeuj, alleen met schakelen soms ff anders en het is een benzine auto ipv diesel, dus dan kan je niet op de koppeling rijden. Maar ik heb m niet laten afslaan
Wat is op de koppeling rijden? Je laat je gaspedaal toch opkomen zodra je bij het aangrijpingspunt bent? Tof dat het rijden goed ging Is inderdaad wennen, zo'n benzine-auto, in het begin liet ik de auto nog wel eens afslaan bij het optrekken voor een verkeerslicht
Oud 03-11-2007, 19:12
Verwijderd
Sowieso laat je een gaspedaal natuurlijk nooit 'opkomen', maar met een diesel kun je wel gewoon wegrijden op de koppeling zonder (direct) gas bij te geven. Met een benzine-auto gaat dat vaak stukken minder makkelijk en slaat de auto af als je niet gas bijgeeft.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 23:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Heb nu antwoord gekregen op de eigen verklaring. Hierin staat het volgende..

Ik citeer...

Voor het verkrijgen van een verklaring van geschiktheid hebt u een eigen verklaring ingediend. Naar aanleiding daarvan verzoeken wij u het volgende.

Wilt u de eigen verklaring dateren en van uw handtekening voorzien.

Volgens mij is het gewoon een storm in een glas water en willen ze alleen maar mijn handtekening hebben ter bevestiging.

Uiteraard meteen de handtekening gezet en vandaag nog retour gestuurd.
Het klinkt alsof je gewoon bent vergeten een datum op het formuliertje te zetten en een handtekening te zetten.

"Storm in een glas water" lijkt me nergens op van toepassing, waar doel je op?
Ze kunnen gewoon niks met je verklaring als je hem niet gedateerd en ondertekend hebt.
Oud 04-11-2007, 01:48
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Het klinkt alsof je gewoon bent vergeten een datum op het formuliertje te zetten en een handtekening te zetten.

"Storm in een glas water" lijkt me nergens op van toepassing, waar doel je op?
Ze kunnen gewoon niks met je verklaring als je hem niet gedateerd en ondertekend hebt.
Handtekening stond er wel op, maar ik was de datum vergeten. Maar de arts heeft wel een datum vermeld. heb het CBR gebeld en ze zeiden dat er twee antwoorden mogelijk zijn, of een rijtest of een volledige goedkeuring. Al is die rijtest eigenlijk bedoeld voor mensen met een lichamelijke handicap, mijn instrukteur heeft eens een leerling gehad die een rijtest moest ondergaan, maar er hoef bij die rijtest niet beter gereden te worden als een gewone rijles. (dat bedoelde ik met storm in een glas water)

Zodra dit met de eigen verklaring achter de rug is gaat mijn instrukteur voorbereidingen treffen voor een examen, hopelijk een (vervroegd) BNOR, maar dat is voor latere zorg.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 10:25
Kwark89
Kwark89 is offline
Eeey.
Ik heb een klein vraagje, want het is mij nog steeds niet echt duidelijk:

Wat moet je nou precies doen als je de snelweg op gaat rijden. Waarneer richting aangeven, waarneer kijken etc? Dus de stappen a.u.b.

Bvd
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 11:55
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Eeey.
Ik heb een klein vraagje, want het is mij nog steeds niet echt duidelijk:

Wat moet je nou precies doen als je de snelweg op gaat rijden. Waarneer richting aangeven, waarneer kijken etc? Dus de stappen a.u.b.

Bvd
Lees dit maar eens.

http://www.gratistheorie.nl/auto/autosnelwegen/p08.htm
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 15:32
Dith
Dith is offline
Lekker nutteloos advies Cornel, aangezien dat totaal niet concreet is.

Oke, je gaat richting snelweg (oprit dus), flink doortrekken, pas in z'n 4 rond de 80km p/u, oftewel zorgen dat je snelheid maakt.
Spiegelen (zodra je richting invoegstrook komt kan je vaak al zien of het druk op de snelweg is of niet), richting aangeven en invoegen. Als er een auto langs je rijdt terwijl je op de invoegstrook rijdt gewoon wat meer gas geven ipv inhouden.
Het belangrijkste is eigenlijk dat je genoeg snelheid maakt want als jij met 60 de snelweg op komt dan maak je daar niemand blij mee.
Oud 04-11-2007, 15:54
Kwark89
Kwark89 is offline
Citaat:

Oke, je gaat richting snelweg (oprit dus), flink doortrekken, pas in z'n 4 rond de 80km p/u, oftewel zorgen dat je snelheid maakt.
Spiegelen (zodra je richting invoegstrook komt kan je vaak al zien of het druk op de snelweg is of niet), richting aangeven en invoegen. Als er een auto langs je rijdt terwijl je op de invoegstrook rijdt gewoon wat meer gas geven ipv inhouden.
Het belangrijkste is eigenlijk dat je genoeg snelheid maakt want als jij met 60 de snelweg op komt dan maak je daar niemand blij mee.
Oke dank,

Maar richting aangeven. Moet je dat op moment doen als je gaat invoegen(dus binnen 1 seconden naar links), of als je op invoegstrook rijdt?.
En is eerst kijken(binnen,buiten, dooie hoek) en dan pas richting). Of eerst richting en dan kijken?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 16:18
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Moet je niet tegen mij te keer gaan, maar aan de maker van die site!

Leg dan eens in jouw eigen woorden uit hoe het invoegen op de snelweg dan wel moet.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 16:50
Dith
Dith is offline
Kwark 89: Eerst kijken en pas richting aangeven op het moment dat je gaat (anders is het ook verwarrend voor de mensen die al op de snelweg rijden aangezien ze dan denken dat je meteen gaat invoegen terwijl je bv. nog 100 meter verder rijdt).

Cornel: Dat heb ik net gedaan flapdrol.
Oud 04-11-2007, 18:25
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:

Cornel: Dat heb ik net gedaan flapdrol.
Is alleen niet goed, en geen vriendelijke groeten flapdrol!!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Is alleen niet goed
Wat klopt er dan niet aan?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 23:33
Verwijderd
Je leert toch, althans ik:

- Snelheid maken
- Kijken! Binnen, buiten, links
- Richting aangeven
- Nogmaals kijken, same
- Immer oplettend invoegen

Toch?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 08:43
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:

Dit ^^
+ in je dode hoek kijken voordat je gaat invoegen
Oud 05-11-2007, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Je leert toch, althans ik:

- Snelheid maken
- Kijken! Binnen, buiten, links
- Richting aangeven
- Nogmaals kijken, same
- Immer oplettend invoegen

Toch?
Juh. Ik heb ook ongeveer zo geleerd.

-Kijken -> Snelheid maken -> kijken -> richting -> kijken -> invoegen en evt. snelheid maken (dit geldt alleen voor mijn eigen auto, dat is nou eenmaal geen blitse snelle bolide, ik ben al blij als ik er met 100km/u op kan, meestal is dat 80 - 90 )
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 11:38
Balance
Balance is offline
Beetje overdreven, al dat kijken.
Niet dat kijken en oplettend zijn zelf overdreven zijn, maar ik zie het nut niet van nogmaals spiegels en dode hoek checken nadat je je richting al hebt aangegeven. Want als je je richting aangeeft heb je al vastgesteld dat de weg voor jou vrij is. En richting aangeven kost nog geen seconde werk. Sterker nog, het kan tijdens het kijken (zodra je weet dat er niks links van je zit). Dus er is sinds de vorige keer kijken echt helemaal niks veranderd! Tenzij je dus ontzettend traag tot actie komt of richting aangeeft ofzo
Oud 05-11-2007, 13:01
Verwijderd
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs zo te zijn. Laagvliegers e.d. rijden helaas ook rond.
Niet dat ik dat kijken ná het richting aangeven nog altijd doe (alleen als het écht extreem druk is) maar het heeft in het begin zeker wel geholpen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 14:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs zo te zijn. Laagvliegers e.d. rijden helaas ook rond.
Niet dat ik dat kijken ná het richting aangeven nog altijd doe (alleen als het écht extreem druk is) maar het heeft in het begin zeker wel geholpen.
Ehm hoe snel moeten die laagvliegers wel niet rijden als je ze bij de eerste keer kijken (binnen, buiten, dode hoek) niet hebt gezien en als ze bij de tweede keer kijken (een halve seconde later) al een gevaar vormen om in te voegen?

Misschien is het voor beginners wel handig. Vooral ook omdat zij doorgaans wat langer doen over knipper aanzetten en tot actie komen. Maar voor de enigszins ervaren rijder is dat echt niet nodig.
Oud 05-11-2007, 16:59
luchtballon
luchtballon is offline
Ik mocht niet een 2e keer kijken volgens mij. Als je weet dat het goed is moet je gaan en niet twijfelen over het algemeen. En als je op de snelweg gezien hebt dat het vrij is moet je gewoon gaan.
Oud 05-11-2007, 18:46
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ja, altijd eerst kijken voordat je richting aangeeft.

Ik heb woensdag examen en ik ontplof bijna van de zenuwen..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Ehm hoe snel moeten die laagvliegers wel niet rijden als je ze bij de eerste keer kijken (binnen, buiten, dode hoek) niet hebt gezien en als ze bij de tweede keer kijken (een halve seconde later) al een gevaar vormen om in te voegen?

Misschien is het voor beginners wel handig. Vooral ook omdat zij doorgaans wat langer doen over knipper aanzetten en tot actie komen. Maar voor de enigszins ervaren rijder is dat echt niet nodig.
Laagvliegers vind ik mensen die 180+ rijden, de rest is wel rekening mee te houden.

Mja precies, daarnaast heb ik volgens mij maar 2x snelweg gereden tijdens mijn lessen. Daarna veel meer en dan kom je idd snel achter de nutteloosheid van volledig kijken na richting aangeven. Ik kijk wel nog altijd 1x extra door de binnenspiegel direct nadat ik richting heb aangegeven.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 08:55
Kwark89
Kwark89 is offline
Hoi
Bedankt voor alles.

Btw ik heb volgende week d.i mijn theorie-examen. Wat moet ik allemaal meenemen(pasfoto en ?)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 09:43
Verwijderd
* de theorie-examenkaart, ingevuld en ondertekend (deze kun je kopen bij je rijschool of vlak voor het examen bij de receptie van één van de theorie-examencentra van het CBR). Let op: géén theorie-examenkaart nodig in Zwolle, Enschede, Lelystad, Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn en Doetinchem, Alkmaar, Amsterdam, Haarlem, Leusden en Utrecht!
* een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
* een recente pasfoto
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 15:13
monique20
monique20 is offline
Citaat:
Ja, altijd eerst kijken voordat je richting aangeeft.

Ik heb woensdag examen en ik ontplof bijna van de zenuwen..

Alvast heel veel suc-6 voor morgen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 17:45
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Alvast heel veel suc-6 voor morgen
Dank

Ik ben echt zooooo vreselijk zenuwachtig!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 19:53
Lethe
Lethe is offline
Dat was ik ook, maar eigenlijk valt het heel erg mee. Probeer rustig na te denken en niet te snel te antwoorden (wel binnen de tijd natuurlijk). Succes! Heb je geoefend met examenvragen?
Oud 06-11-2007, 20:39
MTpower
MTpower is offline
Neem inderdaad je tijd, niet zo snel mogelijk antwoorden... Gewoon goed de foto bekijken en rustig de vraag nog eens lezen.
10 Seconden zijn nog best lang
Oud 07-11-2007, 06:46
)Vampje(
)Vampje( is offline
Schatties, ik bedoel praktijkexamen
Maar toch bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 12:11
)Vampje(
)Vampje( is offline
GESLAAGD!!!

Met de hakken over de sloot, maar wat maakt het uit
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 14:01
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
GESLAAGD!!!

Met de hakken over de sloot, maar wat maakt het uit
Gefeliciteerd, ik dacht dat jij je rijbewijs al had.

Maargoed zodra ik de uitslag heb van de eigen verklaring (wat niet veel zal voorstellen) gaat mijn instrukteur ook al voorbereidingen treffen voor een (inmiddels 9e) examen.

Vandaag heel goed gereden, alleen het in en uitvoegen op zg combinatie stroken lukt (nog)niet zo goed , ook maak ik vaak te weinig snelheid bij het invoegen. Verder is het technisch rijden al heel netjes, de komende lessen gaan we werken aan dat invoegen en hij gaat het mij nog extra moeilijk maken door mij via de beruchte exmanen valkuilen te laten rijden. Maar er zit al behoorlijk schot in de zaak.

Het vervelende vind ik wel stoppen bij kruisingen waarbij je bij het wegrijden ook nog eens de hellingproef moet doen, hier wil ik nog wel eens onrustig worden (bang dat de motor afslaat) Maar dat gaat ook al iets beter, en wordt nog verder op geoefend.

O,ja heb wel alvast een zelfreflectie formulier gekregen dat ik al kon invullen, komende week gaan we coordinatie punten rijden en ik heb vandaag tevens zelf mogen (moeten) aangeven hoe ik het beste kon keren (zonder aanwijzing) en dat ging goed.

Eigenlijk ben ik nou aan het lessen om alles zeg netjes af te werken, het voortuigbehhersing, koppelen en gas is nou allemaal perfect zodat ik alle aandacht kan besteden aan de punten die nog niet zo goed gaan. Waarschijnlijk ga ik eerst een TTT doen, voordat ik een echt examen ga doen, maar dat is voor latere zorg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten