Advertentie | |
|
![]() |
|
Le scaphandre et le papillon, mooie Franse film over een man die lijdt aan het locked-in syndroom. Op sommige momenten moeilijk om te begrijpen (vooral m.b.t. bepaalde visuele keuzes) maar qua uitwerking van het verhaal mooi aangrijpend zonder enige vorm van melodrama.
Nadine, de nieuwe film van Eric de Bruyn. Hij was na afloop van de film ook zelf aanwezig om er wat over te vertellen en vragen te beantwoorden. Jammer dat de interviewer zo'n lul was die constant door ging vragen over zaken die er niet toe doen ("Hoe ben je bij het onderwerp gekomen? Het is toch meer iets voor vrouwen? Maar hoe kwam jij dan bij dit onderwerp? Kinderwens lijkt me een typisch vrouwen-onderwerp, hoe kom jij als man er dan bij om er een film over te maken?" - zucht). Wel knap van mijnheer de Bruyn dat hij elke vraag geduldig en uitvoerig beantwoordde. Oh ja verder over de film nog, ik vond hem heel mooi, één van de beste Nederlandse films die ik gezien heb zelfs (maar Simon vond ik wel beter). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben héél benieuwd naar Nadine.
Vond Wilde mossels de beste Nederlandse film die ik ooit gezien heb, en Monic Hendrickx vind ik, met Carice van Houten, de beste actrice in Nederlandse films die ik ooit gezien heb. En Sanneke Bos mag ik ook wel, en goed... Halina Reijn op zich ook wel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Alien Versus Predator
Gistrenavond toch maar eens gekeken (staat online op googlevideo =o). Ondanks de slechte dingen die ik er over gehoord had heb ik me nog wel redelijk vermaakt. Als je niet te veel let op alles wat onlogisch is (egyptisch/mayaans/nog iets volk dat een Gregoriaanse kalander gebruikt, een predator die een ongewapend persoon dood) en de weggeknipte gore is het nog een redelijk goed te doen popcornfilm ![]() 6,5/10 Daarna heb ik Nightmare on Elm Street gekeken. Gistren de collectie box gekocht en het leek me voor Halloween wel leuk eentje te kijken (zometeen deel 2 ![]() 8/10 |
![]() |
|
In the mouth of madness - 9/10
Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik vind dit toch wel een meesterwerkje. Het verhaal is een lekkere mindfuck (zonder overdreven ingewikkeld te worden) en de karakters zijn daar perfect op afgesteld. De sterkste punten zijn overigens de mysterieuze, lovecraft-achtige visuals en Carpenter's subtiel bouwende regie. Dat laatste maakt het groeiende gevoel van identiteitsverlies van Neil's karakter veel intenser en geloofwaardiger voor de kijker. Echt heel sterk. Een van de beste horrorfilms van de jaren negentig.
|
Het was Halloween, dus ik heb met mijn meisje The Shining gekeken. We waren het er uiteraard over eens dat het een van de beste horrorfilms aller tijden is. Vooral de muziek viel deze keer op. Weinig films met zo'n effectieve soundtrack.
Laatst gewijzigd op 01-11-2007 om 17:16. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ontopic: Ik omhels je met duizend armen Op zich wel een mooie film, ik vind de rol van de moeder erg goed, en Carice is natuurlijk geweldig, maar ik geloof dat ze daar weinig voor hoeft te doen en ze is al mooi én heel erg goed, dus... Verder vond ik sommige acteurs (ik zal de naam Tygo Gernandt niet noemen *kots*) behoorlijk irritant, maar ach... Amazones Ach, wel vermakelijk... En Monic Hendrickx en Theo Maassen <3 Maar dat achterlijke geforceerde Brabants accent, en dat de kinderen dan wel roepen, met een zaggggte gggggee natuurlijk 'Mam, maggg ik patat?' ![]() ![]() Sukkels, dat ze zich dan ook een beetje in het vocabulaire van de Brabanders verdiepen.. Verder beetje slap verhaaltje, deed me denken aan 'Set it off', maar die film is dan toch wel in een dramatisch iets interessantere setting geplaatst. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
30 Days of Night
Horror zoals horror moet zijn: spannend, duister en bloederig. Een stadje in Alaska waar 30 dagen de zon niet schijnt wordt bruut aangevallen door een groep vampiers. Een groepje overgebleven dorpelingen probeert aan de dood te ontkomen door van schuilplaats naar schuilplaats te vluchten. Pluspunt aan deze vampierfilm is dat de vampiers nu eens niet de welbespraakte dandy's zijn aan wie we gewend zijn geraakt. Ze zijn eng, snel, hebben rare vervormde gezichten die aan de clips van Chris Cunningham doen denken en spreken een raar keelklankentaaltje. Ook de soundtrack met vreemde duistere geluiden past perfect bij de donkere sfeer. Zeker gaan zien als je van horror houdt, of er een haat-liefde verhouding mee hebt zoals ik. ![]() Laatst gewijzigd op 04-11-2007 om 10:15. |
![]() |
|
Space Cowboys Ik vond 'm goed. Zoals ik dat meestal wel vind van Clint. Al het gebruikelijke komt er weer in voor (een verleden dat weer terugkomt, de dood enz.), en het heeft weer dat lekkere Eestwood tempo. Mij kan je er altijd wel blij mee maken.
||
Citaat:
Maar goed, ik heb een hekel aan die stomme moderne vampiers met vervormde gezichten, dus ik ga lekker niet. Puh.
|
Verwijderd
|
Alles is Liefde
Vanwege de geweldige rollen als Michiel Romeyn als 'hulp'-Sinterklaas, Carice als cadeautje en al die andere BN'ers heb ik me prima vermaakt in de bios ![]() Magnolia meets Love Actually, en Alles is Liefde is op zijn eigen manier net zo vermakelijk. Sentimenteel soms, dan weer droogkomisch, maar toch werkt het wel ![]() 8/10 Chicago Mjaa, voor een musical is ie wel grappig. Renee 'Tuitlip' Zellweger en Catherina Zeta-Jones en Richard 'Ik-doe-mijn-advocatenrol-voor-de-tigste-keer-over-maar-dan-zingend' Gere doen het wel leuk. Een voldoende krijgt ie van me. 6/10 |
![]() |
|
Once upon a time in America - 8/10
Zeer, zeer goed. Hij maakt vooral indruk door de sterke rolbezetting. Tenminste, waar het de volwassenen betreft, want de kindacteurtjes slaan de plank zonder uitzondering mis. Desalniettemin is dit een bijna-topper.
|
A guide to recognizing your saints 9/10
A guide to recognizing your saints in het kort: Autobiografisch verhaal van schrijver Dito Montiel. Dito groeit met zn makkers op in het New York van de 80ties in een milieu van drugs en criminaliteit. Hij ziet kans om iedereen en dit leven achter zich te laten en te vertrekken naar Californie. Zijn pa heeft hem dit nooit kunnen vergeven en wordt na 15 jaar afwezigheid van zijn zoon ernstig ziek. Dito komt na al die jaren terug en haalt herinneringen op. Deze film is lekker lomp, maar vooral erg intens. Vind je het brute van films als kids cool moet je deze film zeker kijken. Maar deze film gaat veel dieper, heel erg diep zelfs. Er zit een heerlijk sfeertje in, beetje een 80ties maffia vibe zoals in bijvoorbeeld 'A bronx tale' wat wel goed gelukt is (overigens komt er geen maffia in voor). Sommige overgangen tussen scenes vond ik bijna geniaal te noemen wat vooral knap is als je bekijkt dit het regie debuut is van de beste man. Afgezien van een paar gevestigde namen was een groot deel van de cast me onbekend maar man o man wat wordt er in deze film fucking goed geacteerd. Echt een genot om naar te kijken. Niks dan lof over deze film. Er wordt zelfs even een kleine hommage gemaakt naar Bad brains en er worden zelfs poppers gebruikt lol. Must see.
|
![]() Days of Heaven Onbeschrijfelijk. Dit is echt zeldzaam goed. Hoe het eruit ziet, de locaties, de natuur, de muziek, alles uit het oog van Linda met haar prachtige stem. Het helpt allemaal mee aan de magie, en het werkt allemaal zo ontzettend goed. Perfect.
|
30 Days of Night
Met ups en downs wel van genoten, al knaagt het gevoel dat er meer in had gezeten. Was nu vooral eerst een grote stap, dan weer niets, dan weer een grote stap, dan weer niets. Als het langzaam aan was opgebouwd had je volgens mij het gegeven veel beter kunnen uitbuiten. De excuus neger was wel echt te weinig in beeld btw ![]() Control Was er letterlijk stil van. Beeld en geluid subliem, en de vertelling van het verhaal bijna foutloos. Tempo ontbrak in de film en ook is het 2e deel van de film een herhaling van het eerste deel om de spagaat van de hoofdrol persoon duidelijker te maken. Moeilijk om te bepalen wat mensen die weinig met muziek hebben van deze film zullen vinden, voor mij denk ik toch wel film van het jaar ![]() |
![]() |
|
Een slappe Brit is toch niet per definitie mager?
![]() Jigoku Hier had ik toch wat meer van verwacht, stiekem. Beetje saaieg. Laatste 40 minuten waren wel aardig, maar het kon me allemaal niet zo boeien. Visueel wel enigzins interessant. Helaas, pindakaas. Volgende keer beter. Het kan niet altijd feest zijn.
Laatst gewijzigd op 05-11-2007 om 16:19. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |