Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2002, 14:50
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef:
ik heb niet deze hele topic doorgelezen, maar ik heb even een vraagje...

ik wil dus eigenlijk wel n beetje afvallen, maar welke dingen moet je nou egt laten staan??
ik bedoel, geen sjokoola en pinda's eten, dat ligt wel voor de hand...
maar ik bedoelde eigenlijk dingen waarvan iedereen denkt dat het geen kwaad kan, terwijl je er juist wl snel van aan kopmt...

snappez-vous?

bvd, grz MiZz Ik

mmmm, je moet oppassen met beleg, je kunt beter kiezen voor 20+kaas/slankie smeerkaas dan voor de vette soorten, dan krijg je ongemerkt heel wat calorieen binnen (niet dat kaas ongezond is hoor, voordat er weer commentaar komt )

bananen en druiven bevatten veel suikers dus je kunt beter voor een appeltje/sinaasappel/mandarijn/meloen o.i.d. kiezen..

bepaalde soorten vlees, zorg ervoor dat je mager vlees eet.

je kunt beter halvarine gebruiken dan roomboter/margarine, niet denken van o, dan gebruik ik helemaal geen boter meer, want dat is ook niet goed!!

nou, meer kan ik eerst niet bedenken..
Oud 25-10-2002, 14:59
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
$tarlight schreef:
mmmm, je moet oppassen met beleg, je kunt beter kiezen voor 20+kaas/slankie smeerkaas dan voor de vette soorten, dan krijg je ongemerkt heel wat calorieen binnen (niet dat kaas ongezond is hoor, voordat er weer commentaar komt )

bananen en druiven bevatten veel suikers dus je kunt beter voor een appeltje/sinaasappel/mandarijn/meloen o.i.d. kiezen..

bepaalde soorten vlees, zorg ervoor dat je mager vlees eet.

je kunt beter halvarine gebruiken dan roomboter/margarine, niet denken van o, dan gebruik ik helemaal geen boter meer, want dat is ook niet goed!!

nou, meer kan ik eerst niet bedenken..
thnx....maar ik eet sowieso al een paar jaar geen boter meer omdat ik het gewoon heel vies vind...bananen das een goeje die lust ik namelijk wel graag danx again
Oud 25-10-2002, 17:23
Ertensoep
Ertensoep is offline
Citaat:
stout! schreef:
Oh nog een vraagje: hoe ziet voor jullie een 'perfecte' eetdag eruit? Dus zonder zondigen, zeg maar een streven.
'smorgens:
Thee, melk, 2 boterhammen.

'smiddags:
3/4 boterhammen, drinken (maakt niet uit wat)

Tussendoor:
appel, banaan, manderijntje(s), kiwi, (jaja, gezond) en nog wat lekkers (nu zijn het pepernoten, over een paar weken kerstkranjes)... (hmm... wat minder gezond)

'savonds:
gewoon eten.

Als ik weer eens (in een actieve bui) ga lijnen vallen die ongezonde tussendoortjes weg.
Oud 25-10-2002, 19:58
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Wat weeg je nu dan? Waarom wil je zo graag nog afvallen, want je weet toch dat je een supermooi figuur had. k Weet niet wat voor figuur je nu hebt, k hoop dat je niet al te dun bent, want ik vind je enorm mooi op die foto...
Misschien moet je je niet meer zo op je gewicht concentreren... ?
*knuv*
Vanochtend woog ik weer 46,5 kg
Zal nu wel weer zwaarder zijn,
maar goed..
Nou ja, kweenie, op zich
zou ik best wel willen stoppen
met lijnen, mja, dan geef ik dus eigenlijk
op, doe ik al met zoveel dingen
Zodra ik op mn doel ben,
kan ik er wel mee stoppen,
k ben er gewoon nog niet..
Hoe gaat ie met jou eiglijk..?
*knuffol*
Oud 25-10-2002, 21:31
Missy_X
Missy_X is offline
Mijn perfecte eetdag is:
smorgens: 4 mandarijntjes
smiddags: 2 boterhammen met jam
savonds: 2 boterhammen met vlees
tussedoor: bakje vruchtenyoghurt, 1 stukje kaas en een stuk komkommer
Oud 25-10-2002, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Mijn perfecte eetdag is:
En je warme eten? Groente? Aardappels of rijst oid?
Oud 26-10-2002, 09:15
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Missy_X schreef:
Mijn perfecte eetdag is:
Dit is echt niet gezond hoor! En het is trouwens ook erg weinig. Je moet ook een (warme) maaltijd (aardappels, vlees groente, macaroni, rijst, enz. in iedergeval iets met groente eten). Op deze manier val je waarschijnlijk wel af, maar je krijgt echt niet genoeg voedingsstoffen binnen.
Oud 26-10-2002, 12:59
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Vanochtend woog ik weer 46,5 kg
Zal nu wel weer zwaarder zijn,
maar goed..
Nou ja, kweenie, op zich
zou ik best wel willen stoppen
met lijnen, mja, dan geef ik dus eigenlijk
op, doe ik al met zoveel dingen
Zodra ik op mn doel ben,
kan ik er wel mee stoppen,
k ben er gewoon nog niet..
Hoe gaat ie met jou eiglijk..?
*knuffol*
Hoeveel was je doel dan? En wat is het minimale dat je mag wegen? Ik dnek dat het niet een kwestie van opgeven is. Je moet gewoon inzien dat het figuur wat je nu hebt alles behalve te veel is.
Met mij gaat het wel. k Moet dinsdag terugkomen bij schoolbegeleidster en krijg dan een adres van maatschappelijk werk. Verder heb ik de hele week nog niet gesnoepd Alleen val ik volgens mij niet af
Oud 26-10-2002, 13:04
the 6th gate
the 6th gate is offline
heeft iemand toevallig nog tips om aan te komen?
Oud 26-10-2002, 13:09
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
the 6th gate schreef:
heeft iemand toevallig nog tips om aan te komen?
Als je echt mager bent kun je misschien gaan fitnessen om wat spieren te kweken.... want ik neem aan dat veel eten bij jou gewoon niet helpt?
Oud 26-10-2002, 16:10
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Als je echt mager bent kun je misschien gaan fitnessen om wat spieren te kweken.... want ik neem aan dat veel eten bij jou gewoon niet helpt?
nee ik eet niet bepaald weinig. T zit ook voor een deel in de genen want mn vader is ook niet de breedste maar toch...k zat ook al aan fitness te denken dus ga maar eens wat informeren
Oud 26-10-2002, 16:17
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef:
Zwemmen helpt ook wel eens. Niet 'speelzwemmen', maar bv. wedstrijdzwemmen of waterpolo oid. Of baantjes zwemmen natuurlijk.
Oud 26-10-2002, 16:27
Missy_X
Missy_X is offline
Het commentaar op mijn ontbrekende avondeten kan ik zo beantwoorden: als ik het eet val ik nooit af, dus eet ik het liever niet dan wel. Aardappelen, vlees en groente vind ik zowieso al vies. Alleen italiaans en grieks of chinees kan ik niet weerstaan niet mee te eten..dus dat eet ik wel altijd mee.
Oud 26-10-2002, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Het commentaar op mijn ontbrekende avondeten kan ik zo beantwoorden: als ik het eet val ik nooit af, dus eet ik het liever niet dan wel. Aardappelen, vlees en groente vind ik zowieso al vies. Alleen italiaans en grieks of chinees kan ik niet weerstaan niet mee te eten..dus dat eet ik wel altijd mee.
Je lichaam heeft het wel nodig, het kan niet alleen op brood leven. Volgens mij val je ook best af of blijft je gewicht iig constant (misschien is het al wel een goed gewicht) als je gewoon avond eet (tenzij het met allerlei sausjes is ed). Volgens mij kun je het beste een keer een afspraak met de dokter/dietiste maken om eens om advies te vragen, je doet je lichaam, en daarmee jezelf, nu tekort.
Oud 26-10-2002, 16:48
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
the 6th gate schreef:
nee ik eet niet bepaald weinig. T zit ook voor een deel in de genen want mn vader is ook niet de breedste maar toch...k zat ook al aan fitness te denken dus ga maar eens wat informeren
mjaah zalk ik je toch vast ff zeggen dat dat ook nie HOEFT te werken...
mijn vriend ( 1.83 m, < 60 kg ) ging ook fitnessen maar hij viel er alleen maar van af!! ( meer beweging --> meer verbranding )
Oud 26-10-2002, 17:21
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef:
mjaah zalk ik je toch vast ff zeggen dat dat ook nie HOEFT te werken...
mijn vriend ( 1.83 m, < 60 kg ) ging ook fitnessen maar hij viel er alleen maar van af!! ( meer beweging --> meer verbranding )
yep k weet dat die mogelijkheid er in zit. K ga het gewoon eens proberen.
edit: k weet het beter gemaakt, dietist(e) opzoeken werkt volgens mij nog beter
Oud 26-10-2002, 17:28
Verwijderd
Citaat:
the 6th gate schreef:
yep k weet dat die mogelijkheid er in zit. K ga het gewoon eens proberen.
edit: k weet het beter gemaakt, dietist(e) opzoeken werkt volgens mij nog beter
[heel erg offtopic] jou sig.... too much is not enough is een zinnetje uit een van de liedjes uit de musical fame!![/heel erg offtopic]
sorry, moest ik ff zeggen
Oud 26-10-2002, 17:35
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
[heel erg offtopic] jou sig.... too much is not enough is een zinnetje uit een van de liedjes uit de musical fame!![/heel erg offtopic]
sorry, moest ik ff zeggen
offtopic: k heb t uit dat liedje van crazy town - butterfly
Oud 26-10-2002, 17:41
Verwijderd
Citaat:
the 6th gate schreef:
offtopic: k heb t uit dat liedje van crazy town - butterfly
Offtopic: het zit ook in fame
Oud 26-10-2002, 18:25
stout!
stout! is offline
'Ben al 3 dagen vet goed bezig (en dat is de laatste tijd echt veel voor mij)! Heb alleen vandaag 10 chipjes ofzo gegeten.
Ik merk ook dat mijn behoefte aan slechte dingen begint af te nemen. Ik heb me nog niet gewogen, doe ik denk ik maandag. Ben bang dat t juist demotiverend werkt. Op de een of andere manier kom ik altijd weer aan als ik weet dat ik ben afgevallen. Maar ik ben nu echt vastbesloten, ik wil graag zeker 5 kilo kwijt.
Ik ben ongeveer 1.62 meter en woog daar een hele tijd rond de 52/53 kilo bij. Dat vond ik toen zelf te dik maar nu ik meer "vrouwelijke vormen" heb gekregen lijkt me dat een prima gewicht. Ik zat het afgelopen jaar echter niet zo lekker in mijn vel en weeg nu rond de 56/57 en daar ben ik niet zo blij mee. Ik vind mijn lichaam nu niet mooi en kan er niet tevreden mee zijn.
Ik hoop dat t gaat lukken, jullie ook allemaal heeeel veel succes en doorzettingsvermogen gewenst! I'll be back (want ik vind dat dit echt werkt).
Oud 26-10-2002, 18:37
miekmuis
miekmuis is offline
*trots* k heb de hele week nog niet gesnoept

Mjah eet alleen wel erg veel brood enzo dus k heb niet het gevoel dat ik aan het afvallen ben
Oud 26-10-2002, 18:52
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef:
*trots* k heb de hele week nog niet gesnoept

Mjah eet alleen wel erg veel brood enzo dus k heb niet het gevoel dat ik aan het afvallen ben
hmhm.. dat ken ik ja.. wil ook eigenlijk paar kilootjes kwijt, dus 'aan de lijn'... k ben nu alleen doorgeslagen naar de broodkant.. eet nu met gemak zes volkorenboterhammen.. *zucht* Jah en natuurlijk MET beleg enzow.. schiet volgens mij ook niet echt op.. Gooi het maar even op het excuus dat ik maandag tentamen heb, daarna begin ik echt
Oud 26-10-2002, 19:04
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Birgit schreef:
hmhm.. dat ken ik ja.. wil ook eigenlijk paar kilootjes kwijt, dus 'aan de lijn'... k ben nu alleen doorgeslagen naar de broodkant.. eet nu met gemak zes volkorenboterhammen.. *zucht* Jah en natuurlijk MET beleg enzow.. schiet volgens mij ook niet echt op.. Gooi het maar even op het excuus dat ik maandag tentamen heb, daarna begin ik echt
6 op een dag? Nou das nog niks vergeleken bij mij hoor... ik meestal al 3 s ochtends en dan over de dag nog 5 of 6... en 2 stuks fruit en avond eten... damn ik eet veel
Oud 26-10-2002, 19:49
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef:
6 op een dag? Nou das nog niks vergeleken bij mij hoor... ik meestal al 3 s ochtends en dan over de dag nog 5 of 6... en 2 stuks fruit en avond eten... damn ik eet veel
neeh, k bedoel 6 smiddags.. en 's ochtens ook stuk of drie ofzow... heb geeen tekort aan vezeltjes in ieder geval
Oud 26-10-2002, 23:09
aquafemme
aquafemme is offline
hai? hoe gaat het hiero?

kennen jullie me nog?
Oud 27-10-2002, 09:55
$tarlight
$tarlight is offline
ik vond het wel best, wilde niet meer afvallen, maar nu moet t wel --> moet modeshow lopen en pas net niet meer in de kleren (nou is t ook voor een kinderwinkel en heb ik geen kinderlijk figuur om t zo maar te noemen, maar okee..)
Oud 27-10-2002, 10:07
Verwijderd
Citaat:
aquafemme schreef:
hai? hoe gaat het hiero?

kennen jullie me nog?
hai, ja ik ken jou nog
hier gaat het niet zo... ik wil niet meer telkens alle lekkere dingen laten liggen (zodra sinterklaas is afgelopen zijn er ook geen chocoladepepernoten meer te koop. Alleen jammer dat het nog zolang duurt voordat het sinterklaas is )
Maar hoe gaat het met jou?
Oud 27-10-2002, 12:59
Sannetje
Sannetje is offline
Ik heb een vraagje:
als je ineens heel weinig eet, gaat je lichaam op de zuinig-stand, toch?
En als je dan weer gewoon gaat eten, neemt je lichaam alles uit de binnengekregen voedingsstoffen op en kom je weer aan.

Maar als je nou geleidelijk aan meer gaat eten, past je lichaam zich dan langzaam aan zodat je niet (veel) aankomt?
En hoe geleidelijk zou dat dan moeten gaan?

Ik hoop dat 't duidelijk is en dat jullie het weten, als er meer uitleg nodig is, hoor ik 't wel
Oud 27-10-2002, 15:55
K-Cobain
K-Cobain is offline
Ik raad idd iedereen aan om veel water te drinken. Ik begon daar 2 weken geleden mee en ik drink eigenlijk alleen nog maar water... Als je er eenmaal aan went, is het helemaal niet moeilijk. Ik persoonlijk vind niet snoepen dus veel moeilijker.
En eet gewoon lekkere broodjes, ook al is dat met sandwich spread of honing en kaas. Het is altijd beter dan snoep!! En over die light frisdank: light is volgens mij idd veel slechter dan die 10 suikerklontjes in een 'gewoon' glas frisdrank.
En je kunt tog ook vitamientje of multivitamine drinken? Dat vind ik hartstikke lekker en zit geen suiker in.

Met dat water kun je het beste beginnen in een vakantie, want als je school hebt, lukt het voor geen meter... Dan zie je ten eerste die snoepautomaten op school, ten tweede denk je dan dus veel sneller ach boeie!! En zo werkt het hele rondje dus niet...

Ik heb geporbeerd niet te snoepen, gewoon ontbijt en avondeten en dat ging 1 week goed. Ik viel geloof ik uhm... *denk* 5 á 6 kilo af in die week. Maar toen bleef het bij mij hangen. Net alsof dat mijn ideale gewicht was.
Maar ja, toen ging het opeens niet meer en dan ga je alles weer inhalen en bladiebla. Mijn tip: begin eerst met het water in de vakantie en ga sporten.
Oud 27-10-2002, 15:57
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
Sannetje schreef:
Ik heb een vraagje:
als je ineens heel weinig eet, gaat je lichaam op de zuinig-stand, toch?
En als je dan weer gewoon gaat eten, neemt je lichaam alles uit de binnengekregen voedingsstoffen op en kom je weer aan.

Maar als je nou geleidelijk aan meer gaat eten, past je lichaam zich dan langzaam aan zodat je niet (veel) aankomt?
En hoe geleidelijk zou dat dan moeten gaan?

Ik hoop dat 't duidelijk is en dat jullie het weten, als er meer uitleg nodig is, hoor ik 't wel
Bij mij een hele tijd geleden ging het er razend snel weer aan. Ook al deed ik het geleidelijk. Dus daarom moet je vooral NIET met een dieet beginnen. Minderen is veel handiger (maar dus niet heel weinig eten).
Oud 27-10-2002, 16:00
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
K-Cobain schreef:
Bij mij een hele tijd geleden ging het er razend snel weer aan. Ook al deed ik het geleidelijk. Dus daarom moet je vooral NIET met een dieet beginnen. Minderen is veel handiger (maar dus niet heel weinig eten).
Nou, het is niet gewoon een dieet, maar ik heb nu twee en een halve week iets aan mijn maag en ik mag totaal geen vet. Het komt er dus op neer dat ik bijna alleen maar crackertjes eet.
Ik ben in die 2,5 weken al 5 kilo afgevallen en wil die er niet graag weer aan hebben als ik normaal ga eten...
vandaar mijn vraag
Oud 27-10-2002, 16:18
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
Sannetje schreef:
Nou, het is niet gewoon een dieet, maar ik heb nu twee en een halve week iets aan mijn maag en ik mag totaal geen vet. Het komt er dus op neer dat ik bijna alleen maar crackertjes eet.
Ik ben in die 2,5 weken al 5 kilo afgevallen en wil die er niet graag weer aan hebben als ik normaal ga eten...
vandaar mijn vraag
Maar dat kon ik niet weten
Dat kan ik me voorstellen ja... Maar ik denk dat het helaas er wel aangaat...
Oud 27-10-2002, 17:55
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
K-Cobain schreef:
Ik raad idd iedereen aan om veel water te drinken. Ik begon daar 2 weken geleden mee en ik drink eigenlijk alleen nog maar water... Als je er eenmaal aan went, is het helemaal niet moeilijk. Ik persoonlijk vind niet snoepen dus veel moeilijker.
En eet gewoon lekkere broodjes, ook al is dat met sandwich spread of honing en kaas. Het is altijd beter dan snoep!! En over die light frisdank: light is volgens mij idd veel slechter dan die 10 suikerklontjes in een 'gewoon' glas frisdrank.
En je kunt tog ook vitamientje of multivitamine drinken? Dat vind ik hartstikke lekker en zit geen suiker in.

Met dat water kun je het beste beginnen in een vakantie, want als je school hebt, lukt het voor geen meter... Dan zie je ten eerste die snoepautomaten op school, ten tweede denk je dan dus veel sneller ach boeie!! En zo werkt het hele rondje dus niet...

Ik heb geporbeerd niet te snoepen, gewoon ontbijt en avondeten en dat ging 1 week goed. Ik viel geloof ik uhm... *denk* 5 á 6 kilo af in die week. Maar toen bleef het bij mij hangen. Net alsof dat mijn ideale gewicht was.
Maar ja, toen ging het opeens niet meer en dan ga je alles weer inhalen en bladiebla. Mijn tip: begin eerst met het water in de vakantie en ga sporten.
Vreemd, maar bij mij gaat het lijnen veeeeel beter als ik school heb. In de vakantie hebben we meer lekkere dingen in huis die ik dan ook sneller pak natuurlijk. Als ik school heb heb ik een goed ritme qua eten, en die shit uit de automaten neem ik toch nie veel te duur.
Oud 27-10-2002, 18:06
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Sophietje12 schreef:
Vreemd, maar bij mij gaat het lijnen veeeeel beter als ik school heb. In de vakantie hebben we meer lekkere dingen in huis die ik dan ook sneller pak natuurlijk. Als ik school heb heb ik een goed ritme qua eten, en die shit uit de automaten neem ik toch nie veel te duur.
Ik kan ook veel beter lijnen als ik school heb. Naar school neem ik gewoon een bepaalde hoeveelheid eten mee, ik hoef op school zelf dan niks te kopen (wij hebben ook niet veel op school, dat scheelt , en het bespaart me ook geld. Daardoor pak ik als ik thuis ben ook makkelijker snoep, het kost me toch niks
In de vakantie zit ik meer thuis, en als ik dan niets te doen heb ga ik eerder eten.
Oud 27-10-2002, 18:57
stout!
stout! is offline
Het ging eigenlijk heel goed, alleen vanavond niet Ik heb chips gegeten (niet superveel), 10 m&m's choco en we aten friet
Ik ga me morgen weer wegen en hoop niet dat nou alles voor niets is geweest. Ik wil niet opgeven maar ben bang dat ik niet genoeg wilskracht heb ofzo. Ik heb heel snel zoiets van; zie je wel, het lukt me niet.
Nou ja, ik weet natuurlijk wel dat ik niet zo moet denken *ramt kop tegen de muur* en dat ik gewoon door moet gaan met positief denken. Maar 't lukt ff niet.
Nog eentje dan:
Oud 27-10-2002, 19:47
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Ik kan ook veel beter lijnen als ik school heb. Naar school neem ik gewoon een bepaalde hoeveelheid eten mee, ik hoef op school zelf dan niks te kopen (wij hebben ook niet veel op school, dat scheelt , en het bespaart me ook geld. Daardoor pak ik als ik thuis ben ook makkelijker snoep, het kost me toch niks
In de vakantie zit ik meer thuis, en als ik dan niets te doen heb ga ik eerder eten.
ja dat klopt, heb ik ook. Maar ik bedoelde eigenlijk vooral water...
Oud 27-10-2002, 19:53
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
K-Cobain schreef:
ja dat klopt, heb ik ook. Maar ik bedoelde eigenlijk vooral water...
Je hebt wel gelijk dat je jezelf dan moet aanleren water te drinken thuis denk je er meer aan en let je er beter op.
Oud 27-10-2002, 19:57
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
stout! schreef:
Het ging eigenlijk heel goed, alleen vanavond niet Ik heb chips gegeten (niet superveel), 10 m&m's choco en we aten friet
Ik ga me morgen weer wegen en hoop niet dat nou alles voor niets is geweest. Ik wil niet opgeven maar ben bang dat ik niet genoeg wilskracht heb ofzo. Ik heb heel snel zoiets van; zie je wel, het lukt me niet.
Nou ja, ik weet natuurlijk wel dat ik niet zo moet denken *ramt kop tegen de muur* en dat ik gewoon door moet gaan met positief denken. Maar 't lukt ff niet.
Nog eentje dan:
Niet opgeven!! ik heb deze week (tsja, vakantie....) ook veeeeeeel gesnoept. Echt veel meer dan jij. Ik denk dat het reuze meevalt met die weegschaal hoor, en af en toe mag je best iets lekkers wees niet te streng voor jezelf. Het kan echt geen kwaad om af en toe te zondigen en volgens mij heb je juist heel veel wilskracht want je hebt het snoepen goed onder controle gehouden lijkt me zo hoor
Oud 28-10-2002, 11:52
miekmuis
miekmuis is offline
Hmm k heb gisteravond ijs gehad.. maarjah dat was gewoon een toetje dus ik vergeef het mezelf maar
Voor de rest heb ik een week niet gesnoept
Oud 28-10-2002, 14:38
sicilion
sicilion is offline
zijn er hier misshcien ook mensen die diabetes hebben en willen afvallen ? kdenk dat ik er daarom nog meer moeite mee heb! soms heb ik gewoon al een tijdje niet zoet gegeten en dan ben ik daar trots op maar dan moet ik opeens zoet eten zo irritant
Oud 28-10-2002, 15:19
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef:
zijn er hier misshcien ook mensen die diabetes hebben en willen afvallen ? kdenk dat ik er daarom nog meer moeite mee heb! soms heb ik gewoon al een tijdje niet zoet gegeten en dan ben ik daar trots op maar dan moet ik opeens zoet eten zo irritant
Als je diabetes hebt en je wilt afvallen, kun je dan niet beter samen met een dietiste daar een plan voor opstellen? Zodat je geen hypo's en weet ik het wat krijgt?
Oud 28-10-2002, 15:21
sicilion
sicilion is offline
opzch is het idd beter om naar de diëtiste te gaan maar die zie ik eigenlijk nooit en mijn doktors vinden niet dat ik zwaar genoeg ben om te gaan lijnen
Oud 28-10-2002, 19:59
stout!
stout! is offline
Vandaag ging wel goed, heb superveel water gedronken. Wat vinden jullie van dit eetpatroon? Is het teveel om af te vallen?
- 2 boterhammen met tomaat en kaas
- appel
- glas karnemelk
- 2 knackebrodjes met honing
- glas grapefruitsap
- 2 plakjes ontbijtkoek
- avondeten
- appel
- heel veel water
Zo heb ik vandaag gegeten en dat ging best goed! Ben alleen bang dat het teveel is. Ik heb me vandaag gewogen en ben nog niet zoveel afgevallen. Maar ik ben ook nog maar net begonnen en wil echt doorzetten dus ik laat me niet uit t veld slaan (nog bedankt sophietje ik had gisteren echt even een peptalk nodig).

Eén ding; woensdag beginnen mijn schoolexamens, tot en met de donderdag de week daarna. Ben bang dat ik door de stress ga snoepen. Weet iemand hoe ik dit een beetje tegen kan gaan?

Allemaal veel succes!
Oud 28-10-2002, 20:52
Verwijderd
@ stout!: lijkt me een prima eetpatroon. Of iets teveel is om af te vallen of niet ligt ook aan de persoon, aan de stofwisseling en aan wat je op een dag doet (als je de hele dag stil zit heb je minder nodig dan wanneer je de hele dag loopt te rennen en te vliegen en 's avonds gaat sporten, dat is logisch). En in één dag val je ook niet af, het is dus logisch dat de weegschaal dat niet aan geeft. Afvallen moet je op de lange termijn doen, dat is behalve haalbaar ook veel beter (minder kans op jojo-effect ed). Ga niet elke dag op de weegschaal staan, dat demotiveerd alleen maar. Weeg je één keer per week, of nog liever één keer per maand oid.

Bij mij helpt bij stress kauwgom wel (mag ik wel niet, maar goed ), kun je iig op blijven kauwen. Zorg dat er fruit in huis is, en wortels oid. En eventueel suikervrij snoep ofzo, voor als het echt noodzakelijk is om iets te snoepen.
Oud 29-10-2002, 09:40
stout!
stout! is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
@ stout!: lijkt me een prima eetpatroon. Of iets teveel is om af te vallen of niet ligt ook aan de persoon, aan de stofwisseling en aan wat je op een dag doet (als je de hele dag stil zit heb je minder nodig dan wanneer je de hele dag loopt te rennen en te vliegen en 's avonds gaat sporten, dat is logisch). En in één dag val je ook niet af, het is dus logisch dat de weegschaal dat niet aan geeft. Afvallen moet je op de lange termijn doen, dat is behalve haalbaar ook veel beter (minder kans op jojo-effect ed). Ga niet elke dag op de weegschaal staan, dat demotiveerd alleen maar. Weeg je één keer per week, of nog liever één keer per maand oid.

Bij mij helpt bij stress kauwgom wel (mag ik wel niet, maar goed ), kun je iig op blijven kauwen. Zorg dat er fruit in huis is, en wortels oid. En eventueel suikervrij snoep ofzo, voor als het echt noodzakelijk is om iets te snoepen.
Ik ga me denk ik 2 keer in de week wegen, heb me maandag gewogen en dan donderdag weer. Ik was maandag een beetje teleurgesteld omdat ik niet was afgevallen (want ik was toen al 3/4 dagen bezig wat vrij veel is voor mij) maar ik ga wel gewoon door. Het gaat eigenlijk ook wel goed! Ik heb steeds minder moeite om niet te snoepen, en ik heb het nog nooit op deze manier volgehouden. Ik hoop dat t zo blijft!
Maandag woog ik 56.9, en ik ben benieuwd of er donderdag al wat af is. Wat ook belangrijk voor me is, is dat ik nu best trots op mezelf ben dat ik mezelf zo goed kan beheersen. Het geeft me veel positieve energie en daarom heb ik ook niet de drang om veel te gaan eten. Ik merk alleen wel dat ik er veel mee bezig ben, ik moet mezelf bijvoorbeeld dwingen om hier niet elke 10 minuten te gaan kijken ofzo. Nu kom ik ongeveer een keer per dag, want ik vind t echt helpen.

Nog een ding: ben je voor je ongesteldheid zwaarder? Want dan kan het dat ik eigenlijk best afgevallen ben. Ik ben nogal onregelmatig ongesteld (meestal 1 keer in de 2 maanden) en ik heb t idee dat ik t nu bijna moet worden. Misschien dat dit ook van invloed is?

Allemaal veel succes!
Oud 29-10-2002, 09:55
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:
Nog een ding: ben je voor je ongesteldheid zwaarder? Want dan kan het dat ik eigenlijk best afgevallen ben. Ik ben nogal onregelmatig ongesteld (meestal 1 keer in de 2 maanden) en ik heb t idee dat ik t nu bijna moet worden. Misschien dat dit ook van invloed is?
Volgens mij wel, je lichaam houdt dan meer vocht vast. Je kunt je dus beter wegen nadat je ongesteld bent geweest ipv daarvoor.
Oud 29-10-2002, 11:48
Herrie
Herrie is offline
Let tijdens het afvallen niet specifiek op je gewicht! Gewicht alleen zegt maar erg weinig, vooral als je tijdens het afvallen ook sport!

Spieren hebben een grotere massa dan vet. Wanneer je dus veel traint kan het lijken dat je niets aan gewicht verliest, maar je vetpercentage gaat wel omlaag!

Over eetgewoonten: Gewoon 3x per dag eten, maar niet te veel en niet te ongezond/vet. Vermijdt zoveel mogelijk suikers, vooral frisdranken zijn een boosdoener. Snoep niet, wanneer je tussendoor trek krijgt, kan je een cracker of een appel pakken.

Er is niet een standaard dieet voor iedereen! Iedereen doet andere dingen en heeft een ander verbrandingspatroon!

Er is dus geen vaste hoeveelheid die je moet eten. Maar kom nooit onder de 1000 kcal/dag omdat dit slecht voor je lichaam is!

Drink veel water en doe een keer of 3-5 per week minmaal 30 minuten aan sport.
Oud 29-10-2002, 13:19
stout!
stout! is offline
Citaat:
Herrie schreef:
Let tijdens het afvallen niet specifiek op je gewicht! Gewicht alleen zegt maar erg weinig, vooral als je tijdens het afvallen ook sport!

Spieren hebben een grotere massa dan vet. Wanneer je dus veel traint kan het lijken dat je niets aan gewicht verliest, maar je vetpercentage gaat wel omlaag!

Over eetgewoonten: Gewoon 3x per dag eten, maar niet te veel en niet te ongezond/vet. Vermijdt zoveel mogelijk suikers, vooral frisdranken zijn een boosdoener. Snoep niet, wanneer je tussendoor trek krijgt, kan je een cracker of een appel pakken.

Er is niet een standaard dieet voor iedereen! Iedereen doet andere dingen en heeft een ander verbrandingspatroon!

Er is dus geen vaste hoeveelheid die je moet eten. Maar kom nooit onder de 1000 kcal/dag omdat dit slecht voor je lichaam is!

Drink veel water en doe een keer of 3-5 per week minmaal 30 minuten aan sport.
Je zegt heel veel dingen die waar zijn, maar ook erg voor de hand liggen en iedereen denk ik wel weet.
Ik ben het er alleen niet mee eens dat je suikers zoveel mogelijk moet vermijden. Suiker is een koolhydraat en is qua calorieën echt niet zo erg. Bovendien kun je je heel slap gaan voelen als je helemaal geen suiker eet en dan wordt je zin in "slechte" dingen juist heel erg versterkt.
Honing of appelstroop op je brood is zelfs misschien wel beter dan bijvoorbeeld kaas. (Als je natuurlijk verder genoeg eiwit enz binnen krijgt, maar dat spreekt voor zich). Gewoon zuurtjes enzo is ook niet zo erg, de echt slechte dingen zijn taart en andere vette dingen.
Je kunt dus beter erg oppassen met vet dan met suiker.
Oud 29-10-2002, 13:32
Verwijderd
Suikers worden dacht ik wel omgezet in vet oid...'k zal ff kijken of ik dat nog ergens kan vinden... Suikers zijn niet goed voor een mens, niet alleen ivm afvallen/aankomen. Suiker is vergif, om het maar ff hard te zeggen. Taart is slecht, oa door het vet, maar ook door de suiker die er in zit. In honing of appelstroop zitten alleen natuurlijke suikers, die zijn niet slecht, maar ik denk dat Herrie (oid) de onnatuurlijke bedoeld. Je hoeft je niet slap te voelen wanneer je geen suikers eet, je moet dan zorgen dat je genoeg andere dingen eet.
Oud 29-10-2002, 13:41
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
stout! schreef:
Vandaag ging wel goed, heb superveel water gedronken. Wat vinden jullie van dit eetpatroon? Is het teveel om af te vallen?
- 2 boterhammen met tomaat en kaas
- appel
- glas karnemelk
- 2 knackebrodjes met honing
- glas grapefruitsap
- 2 plakjes ontbijtkoek
- avondeten
- appel
- heel veel water
Zo heb ik vandaag gegeten en dat ging best goed! Ben alleen bang dat het teveel is. Ik heb me vandaag gewogen en ben nog niet zoveel afgevallen. Maar ik ben ook nog maar net begonnen en wil echt doorzetten dus ik laat me niet uit t veld slaan (nog bedankt sophietje ik had gisteren echt even een peptalk nodig).

Eén ding; woensdag beginnen mijn schoolexamens, tot en met de donderdag de week daarna. Ben bang dat ik door de stress ga snoepen. Weet iemand hoe ik dit een beetje tegen kan gaan?

Allemaal veel succes!
Als je wilt snoepen pak je gewoon een flesje spa en daar doe je water in (helemaal vol) en dan zuip je dat op en dan heb je na twee keer wel een plensbuik en KLAAR IS KEES !
Niet dat het natuurlijk zo makkelijk gaat, maar ja bij mij werkt het WEL, dus uhm... veel succes!
Topic gesloten

Regels voor berichten