Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je vierde punt zou je nooit geschreven hebben als je ook maar een moment na had gedacht over hoe de situatie in hun werkgebieden precies is.
||
![]() |
Citaat:
Abortus is het doden van een individu. Dat moet je niet willen als samenleving. En Women on Waves is gewoon sneu. Wat ik al zei, stiekum op zee gaan zitten... Kinderachtig gewoon! Pak liever armoede, achterstand en moreel verval aan. Heb je ook veel minder ongewenste zwangerschappen. En zorg dat condooms makkelijker te krijgen zijn! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als mijn vriendin pukkel wil laten weghalen, of borsten vergroten: haar ding. Haar lichaam. Maar bij abortus is nog iemand betrokken. Twee eigenlijk: de vader en vooral: het kind zelf. Dus als jij zorg voor een abortus waarin kind niet wordt gedood, dan valt er over te praten. Ad (4) : Dan is het toch nog steeds zielig. En als het nou was om vrijheid ofzo te verspreiden. Maar het gaat om MOORD. No thanks! Links zou eens wat meer moeten ageren tegen abortus. Onze ongeboren kameraden zijn ook kameraden! Long live the working class! Ja, en ik meen dit! ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Drie keer raak in de drogreden-loterij! |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Daarmee gaat het belang van de vrouw verre boven dat van de man. Bovendien beroep jij je daar niet op. Jij beweert dat niemand rechten heeft. Citaat:
Citaat:
In Polen kun jij niet zomaar condooms kopen. Laat staan in Afrika. Of andere achterlijke landen als Mexico, Portugal, de VS. Weet je wat moreel verval is? Een standpunt als het jouwe. Ik durf te wedden dat je nog nooit een verkrachting of een abortus van dichtbij hebt meegemaakt, geen kinderen hebt. Nooit langdurig voor kinderen hebt hoeven zorgen, en als we de zaken elders toepassen opeens geen voorstander meer bent van je eigen standpunt. Wat denk je bijvoorbeeld van het verbieden van de bijbel? Ben je voorstander?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Om maar eens OT te komen na drie lange pagina's offtopic over het recht op abortus, wat in dit geval eigenlijk niet de discussie is: Slecht idee om te maken dat mensen van boven de 25 niet meer terecht kunnen bij Rutgers-stichting. Voorlichting over seksualiteit moet m.i. voor iedereen makkelijk toegankelijk zijn, ongeacht leeftijd of geslacht. |
![]() |
|||
Citaat:
Iedereen met emoties is simpelweg niet in staat om er stelling tegen te nemen, wat als gevolg heeft dat iedereen die tegen abortus is in dergelijke gevallen óf niet weet waar ze het over hebben, óf een monster zonder emoties is. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien kan een verkrachting inderdaad lijden tot angst en woede bij het slachtoffer. Dat is een argument om verkrachting te veroordelen, maar ik denk dat iedereen in deze discussie het wel eens is over het feit dat verkrachting verwerpelijk is. Ik zie echter niet in hoe de conclusie dat abortus bij een verkrachting een optie moet zijn voortvloeit uit het argument dat verkrachting tot angst en woede leidt. Ik mis een tussenstap. |
![]() |
||
Citaat:
Als dat slachtoffer vervolgens van de gevolgen van die verkrachting af probeerd te komen door zich d.m.v. een abortus van de foetus te ontdoen is het vrijwel onmogelijk om de wreedheid op te brengen die het vergt om iemand in zo'n situatie verdriet te doen door te zeggen dat dat niet mag, en ze maar lekker moet leven met de wetenschap die de verkrachter ultieme en voortdurende macht over haar verwierf. Feitelijk is het hetzelfde als tegen een verkrachtingsslachtoffer roepen "Oh, eigen schuld. Had je maar geen kort rokje aan moeten trekken." Ook dat is een uitspraak die geen mens kan doen.
|||||
Citaat:
Maar jij zou het redelijk vinden om alle gevallen waar nu abortus gepleegd wordt, de vrouw te verplichten de hele zwangerschap uit te zitten om het kind vervolgens alsnog af te nemen om het elders te plaatsen? Welk doel heeft dat? En denk je dat de vrouw in kwestie daar beter mee af is? Gelukkiger van wordt, om 9 maanden lang met een ongewenste parasiet rond te lopen? Of telt de mening van de vrouw in zo'n geval niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Ik heb mijn visie op abortus al eerder gegeven. Ik heb nu geen tijd voor uitgebreide discussie. Sorry! Druk met studie.
Voor mij is de foetus al een individu. Dat heeft dus recht op onze bescherming. Ik heb niks tegen condooms, niks tegen de pil. Hang overal condoom automaten op. Pil in ziekenfondspakket. Voorlichting op alle scholen. Ja, ook op Christelijke en Islamitsche scholen! Praat over seks, leer van elkaar. Haal uit taboesfeer. Maar ja, als er dan kindje is ontstaan.... dan moeten we dat niet vermoorden! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Beantwoord bijvoorbeeld eerst eens de vraag waarom je klaarblijkelijk vind dat zwangere vrouwen geen mensenrechten meer hebben? Verantwoord eens waarom we zwangere vrouwen die geen kind willen moeten dwingen tot een hoop extra lijden en een trauma dat ze hun leven lang meeslepen? Je kunt niet een standpunt innemen zonder de gevolgen van dat standpunt te bezien. Je kunt je studie dan als een rotexcuus gebruiken en je bewering blijven herhalen, maar dat doet niets af aan het feit dat je standpunt voor een hoop lijden zal zorgen. Waarom wil jij mensen laten lijden?
||
Citaat:
Het aantal abortussen suggereerd al een dergelijk verband, want groepen waar vrouwen voor zichzelf op kunnen komen, maar waar desondanks een taboe rust op seks, vertonen een veel hoger abortuscijfer. Groepen waar de zelfredzaamheid van vrouwen vaak nog in de kinderschoenen staat hebben geen extreem hoog cijfer, maar vertonen wel de snelste stijging van het abortuscijfer, wat doet vermoeden dat er veel ongewenste zwangerschappen zijn die vanwege een gebrek aan kennis of toestemming echter leiden tot het krijgen van kinderen.* Wat nazoekwerk leerde overigens dat De Raad Van State een stokje heeft gestoken voor het hinderen van Women on Waves.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
omdat ik niet in wil gaan op jullie bijbelse geblaat en ik daar totaal geen affiniteit mee heb vind ik het wel een slechte zaak dat de regering heeft besloten dat mensen boven de 25 niet meer in rutgershuizen mogen gaan, het is niet alsof mensen boven de 25 opeens overal alles van weten en die de drempel van niet naar de huisarts gaan uit schaamte of andere redenen niet meer hebben. en ze hebben in het ziekenhuis en bij de huisartsen wel wat beters te doen dan naar mensen te luisteren die moeite hebben met m omhoog krijgen of niet weten wanneer ze wel en niet vruchtbaar zijn, daarom vind ik die rutgershuizen wel goed, die mensen zitten daar om te helpen met zulke vragen en problemen en dat is totaal niet leeftijdsgebonden.
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb enkel en alleen gezegd dat Women on Waves juridisch niet in de haak is. Wat zouden wij ervan vinden als mensen uit andere landen voor onze kust kwamen liggen om onze wetgeving te beïnvloeden? Dat is alles wat ik gezegd heb. Citaat:
Nou geef ik je een voorbeeld: wat als er vanuit de VS een boot naar Nederland komt gevaren met lieden die beweren dat ze homo's kunnen genezen, en dat ze voor de kust gaan liggen en mensen er naartoe lokken, en passant onze hele moraal en levenswijze beledigend? Laatst gewijzigd op 06-11-2007 om 00:38. |
![]() |
||
Citaat:
Over het aantasten van de rechten van de vrouw ben ik natuurlijk helemaal kwaad. Ik word echt niet goed van die regering, met hun stomme ideeën wat betreft adoptie, abortus etc. Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar je zou haast wensen dat die Rouvoets gast een dochter heeft die gewoon keihard verkracht wordt s avonds en dat ze het kind nergens kan laten weghalen, omdat die stomme Rouvoets overal dat soort prettige klinieken etc heeft weggehaald. En dat ze dat kindje dan moet houden en dan hoop ik ook nog dat het een jongetje is die later ontdekt dat hij homo is (en ook nog van een neger is want volgens mij die Rouvoets daar helemaal niet tegen!)! Deze jongen kan dan nergens een bestuursfunctie meer krijgen, terwijl het een prima kind is. Hopelijk gaan die ogen van Rouvoets dan een keer open. Maargoed, zoals ik al zei, je mag het eigenlijk niemand zoiets toewensen (een verkrachting).
||||
Citaat:
Zwanger worden, zijn en blijven is iets dat valt onder het eigen lichaam van de vrouw. In de mensenrechten is vastgelegd dat je staat of derde onder geen beding mag binnendringen in zaken die over het eigen lichaam gaan. Dit is het recht op integriteit van het lichaam. Wie voor alle vrouwen wil gaan verbieden dat ze controle hebben over hun lichaam door controle over zwanger zijn (en/of worden) hen ontneemt, schendt dit mensenrecht. Vandaar men vraag aan de anti-abortus waarom ze de mensenrechten niet respecteren. Citaat:
Als jij een verkrachtingsslachtoffer dwingt een kind te krijgen moet die om te beginnen bevallen (geen sinecure, zeker niet voor een klein kind) en zit dan met een kind van haar verkrachter opgescheept, of moet dat in strijd met elk instinct afstaan. Men hoeft maar een paar afleveringen Spoorloos te kijken om te zien wat de effecten van adoptie zijn.. Het blijft levenslang aan de moeder vreten. Welnu, als iemand een standpunt heeft dat direct door iemand zijn vrijheid te ontzeggen veel lijden veroorzaakt, waarom mag ik dan niet vragen waarom die mensen lijden willen veroorzaken? Het is een heel legitieme vraag omdat het het hele anti-vrijheidskamp onethisch maakt. Citaat:
http://www.communicatieonline.nl/nie...tegen-abortus/ Persoonlijk zou ik het liefst zien dat er werd opgetreden tegen dergelijke ranzige zaken. Als ik mensen foldertjes met analfisting plaatjes (om maar een ranzige dwarsstraat te noemen) door de deur gooi dan heb ik ook binnen no-time de politie voor de deur staan.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is zelfs zó belachelijk dat ík de neiging niet kon bedwingen om te reageren, terwijl ik hier normaal alleen maar lees. Laat ik het dan nog maar eens voor je uitkauwen. Eric heeft NERGENS gezegd dat hij tegen het recht op abortus is. Persoonlijk zou ik van m'n stoel vallen als hij hiertegen zou zijn, want ik schat 'em toch wel intelligenter in. Het enige dat hij heeft gezegd is dat de acties van Women on Waves niet helemaal binnen zijn straatje vallen, omdat zij -terecht opgemerkt- zich ongevraagd gaan bemoeien met de wetgeving van andere landen. Zoals hij letterlijk heeft gezegd: Citaat:
Het niet supporten van Women on Waves heeft nothing whatsoever te maken met het al dan niet voor of tegen het recht op abortus zijn. Leer toch eens te discussieren. [edit] Typo's. Laatst gewijzigd op 06-11-2007 om 12:46. |
![]() |
|
Ik vind het heerlijk te zien hoe voorstanders voor abortus zo rustig en redelijk blijven terwijl de feutusmaffia meteen op de achterste benen staat.
![]() T_ID: ![]() ![]() ![]()
|||
Citaat:
![]() Ook hier betrok hij vanwege zijn persoonlijk afkeer van mij een algemene opmerking op zichzelf. Maar op zich heeft mijn staaltje emotionele chantage ook effect op hem. Om tegen Women on Waves te zijn moet hij namelijk het standpunt ondersteunen dat vrouwen geen mensenrechten hebben wanneer de plaatselijke regering dit vind. Ook dat is een vrij onethisch standpunt. Citaat:
Het bieden van die mogelijkheid staat verder volledig los van hoe achterlijk dan wel zinnig landen hun wetgeving willen maken. Wel maken ze discussie los. Zo gaat Portugal waarschijnlijk een beperkte vorm van abortus toestaan.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat mij gewoon zo irriteert is manier waarop jij altijd denkt te weten wat iemand anders denkt en vindt. Het is namelijk goed mogelijk om vóór het recht op abortus te zijn EN tegelijkertijd de werkwijze van Women on Waves af te keuren. In fact, er kunnen een heleboel redenen zijn om tegen organisaties als Women on Waves te zijn en dit staat helemaal los van het al dan niet voor of tegen het recht op abortus zijn. Ik kan je namelijk met 99% zekerheid zeggen dat Eric hier niet tegen is en ik had van jou toch op zijn minst verwacht hem intelligenter in te schatten, ook al zijn jullie zo onderhand elkaars aartsvijanden. |
![]() |
||
Citaat:
En echt, hoe kan je het als niet in strijd met recht op zelfbeschikking zien om abortus te verbieden. Ook als je vindt dat het leven van de foetus net zo veel waard is als die van de moeder moet je nog steeds erkennen dat het in strijd is met het recht op zelfbeschikking.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat T_ID ook doet is mensen regelmatig woorden in de mond leggen en verbanden leggen die niet bestaan. In dit geval gaat hij er automatisch van uit dat Eric tegenstander is van het recht op abortus púúr en alleen omdat Eric het niet eens is met wat de organisatie Women on Waves doet. Dit is een conclusie die nergens op gebaseerd is. Citaat:
Eric gaf aan het op ÉÉN punt met hhendrikxx eens te zijn en dat was het punt van Women on Waves. Dat T_ID dan via ridicule redeneringen terecht komt bij de conclusie dat Eric tegen het recht op abortus is, is niet mijn fout. En het is een fout die hij eigenlijk wel even mag toegeven. Je fouten erkennen is moeilijker dan koppig zijn en voet bij stuk houden, en er is niets mis mee. |
![]() |
|
Ach, mensen presteren het ook altijd om met de meest onmogelijke redeneringen het nazisme erbij te slepen. Big deal. Mensen gaan nu eenmaal prat op straw men. Dat krijg je met heethoofden.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laten we dit eens analyseren. Volgens T_ID: Tegen Women on Waves zijn = Tegenstander zijn van het recht op abortus Tegenstander zijn van het recht op abortus = Mensen (vrouwen) willen laten lijden. Eric Berger is tegen de acties van Women on Waves, ergo hij wil vrouwen laten lijden. Dát is de gedachtengang van T_ID. Als dat niet zwart-wit is, dan weet ik het niet meer. Het is volgens T_ID obviously onmogelijk om vóór het recht op abortus te zijn en het tegelijkertijd niet eens te zijn met de acties van Women on Waves. En als dit niet de gedachtengang is van T_ID, dan zou ik wel graag willen weten hoe hij bij de conclusie komt dat Eric tegen het recht op abortus is, want dat is hier nergens in het topic gezegd. |
![]() |
|||
Citaat:
Vandaar dat er niets zwart-wit is aan mijn redenatie. Ik confronteer mensen slechts met de negatieve kanten van hun standpunt. Dat ligt aan hun standpunt, niet aan mij. Citaat:
Het kan best zijn, zoals met vrijwel alle mensen die tegen abortus zijn, dat Eric Berger nooit heeft nagedacht over de gevolgen van zijn standpunt, en niet de noodzakelijke kennis van zaken en binding met het onderwerp heeft om tot een goede opstelling te komen. Vandaar dus dat ik mensen confronteer met de gevolgen, zodat ze aan de hand van de constatering dat ze onethisch bezig zijn, hun standpunt kunnen veranderen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Mijn god, het heeft gewoon geen nut. |
![]() |
||
Citaat:
Los van het feit dat ik medisch-ethisch, praktisch en ideologisch de vloer aan kan vegen met dat standpunt zitten er wel gewoon gevolgen aan het vinden daarvan. Stellen dat buitenlandse regeringenvrouwen dergelijke essentiële rechten mogen ontzeggen, door tegen een groep te zijn die dat omzeilt, is nogal een onhoudbaar standpunt. Daarmee beweer je dus dat Nederlandse vrouwen daar recht op hebben, maar stel je opeens dat dat voor buitenlandse vrouwen niet geldt. Daaruit volgt dan dus dat buitenlanders minder waard zijn omdat hun mensenrechten hen ontzegt mogen worden. Weer zo'n compromiterend gevolg waardoor het standpunt onhoudbaar is geworden. Ik snap daarom ook niet waarom je zo zit te drammen op heel andere zaken dan waar ik het over heb, ik redeneer al twee stappen verder.
||
Citaat:
Dat is op zichzelf al genoeg antwoord. Verder is 'recht op zelfbeschikking' iets waarvan nog geen mensen hebben gezegd dat ze het er niet mee eens zijn, dus kennelijk is het 'recht op zelfbeschikking' iets wat we allemaal aanhangen. Het standpunt 'de foetus is ook individu' daarentegen wordt van zichzelf niet door iedereen erkent. Wat we dus vragen is dat je als je tegen abortus bent zegt dat 'recht op zelfbeschikking' weinig voor jou betekent, dat de twee dingen strijdig zijn, of je zult moet bestrijden dat er een link tussen zit. - Claimen dat degene die het zegt je beledigt zegt weinig, en als dat het enige is wat je zegt dan laat je zelfs zien dat je niet bereid bent die keuze te maken. T_ID's aanname is wel dat mensen niet kunnen leven met strijdige denkbeelden, en op zich is het trieste dat mensen dat eigenlijk wel kunnen - door een paar extra clausulen die je hardop niet durft te vertellen. Vrijwel elk principe lijkt een backdoor te hebben 'tenzij ik besluit dat het in dit geval wel mag'. De in dit topic vrij populaire 'Abortus mag niet, tenzij het om verkrachting gaat.' gaat nog niet zo ver maar het bedient zich al wel van allerlei uitzonderingen, je vindt eigenlijk dat het niet mag... maar omdat je het niet zou durven te zeggen tegen iemand mag het opeens wel. Terwijl mevrouw de tiener die zich erg schuldig voelt over haar onveilige seks, en jou dus niet aanvalt met haar emoties (verdriet valt de mensen om je heen aan in de zin dat zij jouw pijn voelen en van zichzelf gaan handelen om die pijn te verzachten en de pijn liever niet verergeren). In het geval van 'abortus mag niet, tenzij het om verkrachting gaat' vraag ik me ook af hoeveel mannen onterecht aangeklaagd zouden worden voor verkrachting zodat de vrouw abortus mag krijgen...
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-11-2007 om 01:06. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Oh ja, natuurlijk had jij het bij het rechte eind toen je zei dat ik uiteraard niet tegen abortus ben. Ik zou het ook graag in andere landen zien. Maar ik vind het juridisch niet in de haak. Stel je voor dat er voor de kust van Nederland een boot komt te liggen om het mogelijk te maken Nederlandse wetgeving te omzeilen. Daar heb ik T_ID nog niet op zien reageren. Oh ja 2: natuurlijk zijn we niet erop uit ruzie te maken (althans ik niet). Het gebeurt nou eenmaal altijd. Dat krijg je als er één een discussie wil voeren en de ander ongeacht de reacties van de eerste toch zijn eigen verhaal wil doorzetten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het gaat om dat je zelf mag weten wat je wel en niet met je lichaam laat gebeuren. Harder dan 120 km/u rijden gaat niet over wat er met jou gebeurt, en verder; je mag niet harder dan 120 rijden op openbare snelweg. Als je echt harder wilt dan moet je naar een racebaan en daar mag het wel. Arbitrair ja; Maar gelukkig zijn we het er allemaal over eens. Als ik zeg dat mensen recht hebben op het bestelen van andere mensen te oefenen, en ik noem dat 'recht op stelen' dan ga jij het niet hebben over de inhoud van dat recht maar je zegt gewoon dat mensen dat recht niet zouden moeten hebben; verder heb je geen problemen met zeggen dat jouw stelling 'je mag niet stelen' strijdig is met dat 'recht' en dat je 'je mag niet stelen' belangrijker voor je is dan 'recht op stelen'.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens was niet ík tegen Women on Waves, maar Eric. Ik probeer je gewoon uit te leggen dat niet alles zo in elkaar zit als jij denkt. Dat Eric één ding zegt, wil helemaal niet zeggen dat Eric al die andere dingen die jij erbij sleept, denkt of vindt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Had ik nou CU, CDA of PVDA gestemd, dan had ik inderdaad geen recht van kritiek gehad.
|
![]() |
|
|