![]() |
|
![]() |
Hoi allemaal,
bij deze wilde ik jullie vragen om de petitie op http://www.teruggespoeld.nl te tekenen. Die petitie is ervoor om de tekenfilms van vroeger weer op de tv terug te krijgen. Want zeg nou zelf, die tekenfilms van vroeger waren toch een stuk sterker als die van tegenwoordig! Het zijn voornamelijk steeds meer op elkaar lijkende Japanse vechtseries. Ik vind de kwaliteit van de tekenfilms op Nickelodeon ook steeds meer achteruit gaan, hetzelfde geldt voor de tekenfilms op Jetix, al vind ik het daar nog wat minder snel gaan. De tekenfilms van vroeger als: Dommel, Alfred J. Kwak, Maple Town, Boesboes, Ovide & zijn vrienden, Barbapapa, Dinobabies, dr. Snuggles, Maja de bij, Tom Sawyer, de Snorkels, Sinbad de Zeeman, Wicky de viking en noem maar op, blijven toch leuk? Ondanks dat de beeld- en geluidskwaliteit misschien toen wat minder was. Maar ik vind jeugdsentiment altijd heerlijk. ![]() Ik hoop dat er mensen zijn die de petitie gaan ondertekenen. Het kost slechts een paar secondes van je tijd en we krijgen er hopelijk leuke tekenfilms voor terug. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja allemaal leuk en aardig, maar tussen die series van vroeger zit ook wel een hoop bagger. En daarbij bestaan er nu ook wel goede series zoals Fairly Odd Parents en Spongebob. Over een paar jaar is er waarschijnlijk wel een digitaal kanaal waarop oude meuk te zien is.
Oh is er blijkbaar al is ik de post van Vice zie.
|
die tekenfilms in de beginpost zijn tekenfilms voor kinderen van 4
waar zijn de transformers, samurai pizza cats, gi joe, king arthur & the knights of justice, captain n, zelda ? dat waren nog eens gave tekenfilms
|
Over 10 jaar roepen de kinderen van nu ook dat Pokemon jeugdsentiment is en véél beter is dan de tekenfilms die er dan op tv zijn. Ik vind de ene serie niet echt beter dan de andere. Ik heb alleen meer met die oude tekenfilms, omdat ik daar inderdaad herinneringen aan heb. Maar ik vind niet dat de jeugd van nu dan naar die tekenfilms zou moeten kijken. Ook vind ik niet dat ze dan voor ons (de kinderen van toen) opnieuw gedraaid zouden moeten worden, want voor tekenfilms kijken zijn we nu wel wat te oud.
Jeugdsentiment is juist zo mooi, omdat het iets van vroeger was. Ik zag laatst afleveringen van Bassie en Adriaan. Wat blijkt het ineens slecht te zijn als je daar als twintiger naar kijkt. Terwijl ik vroeger alles heel spannend en mooi vond.
|||
Citaat:
Citaat:
|
Pokemon is wél slecht. Belachelijke ADD-bullshit zonder enige inhoud, dat is het.
Maar dat gemekker over vroeger is wel een beetje irritant. Ja, er waren geweldige series zoals Alfred Kwak, maar ook genoeg rotzooi. Zoals bijvoorbeeld M.A.S.K. en G.I Joe.
|
![]() |
Het is niet een site van mij, ik heb hem niet opgericht. Had hem via mail doorgekregen en ik wilde op deze manier wat meer handtekeningen verzamelen.
Het is gewoon leuk om dingen terug te zien van vroeger, ook al waren ze geschikt voor kinderen van rond de 4. Bovendien, die tekenfilms vond ik altijd tijdloos! Er zijn op youtube bijv een heleboel afleveringen van Dommel en nog steeds vind ik ze ontzettend leuk! Maar vooral ook omdat ze me doen terugdenken aan die tijd. En ik heb geen idee waarom ze alleen voor de tekenfilms hebben gekozen, wsl omdat ze de tekenfilms ook op een zender zoals Nickelodeon willen krijgen. ;-) En het is gewoon een feit dat de maatschappij van tegenwoordig er niet veel beter op wordt. De kinderen worden steeds brutaler, de programma's op tv worden agressiever. Dat IS gewoon zo, dat gebeurt nou eenmaal in deze wereld. Ik zie tegenwoordig nog zo weinig onschuldige tekenfilms. De taal die gebruikt wordt, sta ik van te kijken dat dat voor die kleine kinderen geschikt is. Nu zijn er ook wel uitzonderingen als Spongebob en de nieuwe genre van animatiefilms (gewéldig zijn ze). Dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Maar toch komt er steeds meer prut bij. Misschien ligt het voor mannen wel anders dan voor vrouwen. ;-) |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Een dikke vent die voor acrobaat door moet gaan. Boeven die door dezelfde personen worden gespeeld als de personen die het op moeten lossen. Acteurs die hun tekst gewoon opdreunen. Tuurlijk, dat zie je als kind allemaal niet. Maar toen ik het terug keek zag ik dat wel en vond ik dat slecht.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
oh fuck yeah, ik stem op Boes.
de rest maakt me niet zo veel uit. nadeel van 'onze' generatie ten opzichte van de huidige hersenloze zooi is dat het vaak verkapte (linkse) propaganda was. ik denk aan Alfred Kwak of Seabert. en zelfs de smurfen kun je communistisch uitleggen, maar das meer een toevallige grap denk/hoop ik. communistische smurfen
Laatst gewijzigd op 11-11-2007 om 22:12. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
en propaganda is sowieso slecht, rechts of links, boven of onder.
|
![]() |
|
Ik had dat ooit gehoord, met als voornaamste argumenten geloof ik ook de joodse namen van Gargamel en Azrael. Na Googelen kwam ik alleen dit tegen:
http://www.stormfront.org/forum/show...yo-128616.html ![]() Stormfrontwhiners die hun zegje doen, niet erg betrouwbaar. Misschien is het onzin.
|
![]() |
Wat me opvalt; ik heb nog weinig reacties gezien van de V's in dit topic. Ik denk dat de mannen ook vaker voorkeur hebben voor tekenfilms met wat meer actie, of niet? En in die tekenfilms van vroeger zat weinig actie, op een aantal na misschien, al was het dan vaak erg neppe actie in vergelijking met tegenwoordig.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik vind Bassie en Adriaan dus zeker niet beter dan de huidige series, waardoor ik niet dat 'het moet terug op tv'-gevoel heb. Laat de kinderen van nu ook lekker hun series van nu hebben. Kinderen zien dat toch. Als wij vroeger naar de Familie Knots keken, dan was het alsnog best leuk, maar je zag wel dat het ouderwets was. Ik in ieder geval wel en ik had dus ook sterk voorkeur naar mijn eigen series, ondanks dat ik me best even kon vermaken met die serie. Dus de enige reden die ik zou aandragen voor terugkeer op tv zou zijn om de twintigers van nu weer even dat jeugdsentiment te laten ervaren. Maar juist nú is het niet meer zo leuk als vroeger. Precies om wat jij zegt: we zijn de doelgroep niet meer. Nu zie je dus dat die acrobaat zo dik is, nu zie je dat er dubbelrollen zijn. Zo bedoel ik het. Laat jeugdsentiment lekker in onze gedachten, want daar is het het mooist. En die kinderen van nu hebben onze series niet nodig.
||
Citaat:
||
Citaat:
En ik geniet nu evengoed als vroeger van B&A, zij het om andere redenen.
|
Wat was Villa Achterwerk dan voor iets? Dat met die overdreven tuttige of nerdy typetjes (denk aan André van Duijn)?
Ik mis die tekenfilms op Ketnet ook wel: Disney Festival (o.a. Ducktales en Rescue Rangers) en De Boomhut (met Alida en d'r "Hey fa!") ![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Nickelodeon herintroduceert Kindernet op 4 april Nothing | 52 | 20-03-2011 20:07 | |
Films, TV & Radio |
Vannacht Villa N8werk Gatara | 37 | 05-11-2004 10:36 |