Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2007, 21:18
flappie2003
flappie2003 is offline
Hoi allemaal,

bij deze wilde ik jullie vragen om de petitie op http://www.teruggespoeld.nl te tekenen. Die petitie is ervoor om de tekenfilms van vroeger weer op de tv terug te krijgen. Want zeg nou zelf, die tekenfilms van vroeger waren toch een stuk sterker als die van tegenwoordig!
Het zijn voornamelijk steeds meer op elkaar lijkende Japanse vechtseries. Ik vind de kwaliteit van de tekenfilms op Nickelodeon ook steeds meer achteruit gaan, hetzelfde geldt voor de tekenfilms op Jetix, al vind ik het daar nog wat minder snel gaan.

De tekenfilms van vroeger als: Dommel, Alfred J. Kwak, Maple Town, Boesboes, Ovide & zijn vrienden, Barbapapa, Dinobabies, dr. Snuggles, Maja de bij, Tom Sawyer, de Snorkels, Sinbad de Zeeman, Wicky de viking en noem maar op, blijven toch leuk? Ondanks dat de beeld- en geluidskwaliteit misschien toen wat minder was. Maar ik vind jeugdsentiment altijd heerlijk.

Ik hoop dat er mensen zijn die de petitie gaan ondertekenen. Het kost slechts een paar secondes van je tijd en we krijgen er hopelijk leuke tekenfilms voor terug.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2007, 04:17
AzN
AzN is offline
Leuk idee van je!
Veel succes ermee, ik heb getekend in ieder geval ^^
Oud 11-11-2007, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Leuk idee van je!
Veel succes ermee, ik heb getekend in ieder geval ^^
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 12:19
Verwijderd
Natuurlijk wel heel erg kortzichtig dat je nou net de series van je eigen generatie terug wil halen. Het lijkt me heel leuk, maar er is nu eenmaal weer een andere generatie kijkers, met hun eigen programma's. Daarmee wil ik niet zeggen dat deze series niet leuk zouden kunnen zijn voor deze generatie, maar voor de volledigheid zou deze petitie dan natuurlijk ook nog oudere series moeten benoemen. Waarom zenden ze nooit meer 'Ja zuster, nee zuster' en 'Swiebertje' uit?

Nu is het meer: 'zend weer de programma's uit die ik vroeger keek als kind!'
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 12:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Natuurlijk wel heel erg kortzichtig dat je nou net de series van je eigen generatie terug wil halen. Het lijkt me heel leuk, maar er is nu eenmaal weer een andere generatie kijkers, met hun eigen programma's. Daarmee wil ik niet zeggen dat deze series niet leuk zouden kunnen zijn voor deze generatie, maar voor de volledigheid zou deze petitie dan natuurlijk ook nog oudere series moeten benoemen. Waarom zenden ze nooit meer 'Ja zuster, nee zuster' en 'Swiebertje' uit?
Omdat van 'Ja zuster, nee zuster' geen materiaal bewaard is gebleven en 'Swiebertje' hopeloos gedateerd is, en bovendien niet goed.

Programma's als Ovide daarentegen kunnen gerust nog jaren mee.
Oud 11-11-2007, 12:37
Vice
Vice is offline
Als ik oude tekenfilms wil zien, kijk ik wel naar Boomerang. Overgens zou de Fox Kids van 10 jaar geleden wel leuk zijn.
Oud 11-11-2007, 12:42
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ja allemaal leuk en aardig, maar tussen die series van vroeger zit ook wel een hoop bagger. En daarbij bestaan er nu ook wel goede series zoals Fairly Odd Parents en Spongebob. Over een paar jaar is er waarschijnlijk wel een digitaal kanaal waarop oude meuk te zien is.

Oh is er blijkbaar al is ik de post van Vice zie.
Oud 11-11-2007, 12:56
Magican
Magican is offline
Wat de Sultan zegt.
Oud 11-11-2007, 14:51
Zyh
Zyh is offline
die tekenfilms in de beginpost zijn tekenfilms voor kinderen van 4

waar zijn de transformers, samurai pizza cats, gi joe, king arthur & the knights of justice, captain n, zelda ? dat waren nog eens gave tekenfilms
Oud 11-11-2007, 14:59
Balance
Balance is offline
Over 10 jaar roepen de kinderen van nu ook dat Pokemon jeugdsentiment is en véél beter is dan de tekenfilms die er dan op tv zijn. Ik vind de ene serie niet echt beter dan de andere. Ik heb alleen meer met die oude tekenfilms, omdat ik daar inderdaad herinneringen aan heb. Maar ik vind niet dat de jeugd van nu dan naar die tekenfilms zou moeten kijken. Ook vind ik niet dat ze dan voor ons (de kinderen van toen) opnieuw gedraaid zouden moeten worden, want voor tekenfilms kijken zijn we nu wel wat te oud.

Jeugdsentiment is juist zo mooi, omdat het iets van vroeger was. Ik zag laatst afleveringen van Bassie en Adriaan. Wat blijkt het ineens slecht te zijn als je daar als twintiger naar kijkt. Terwijl ik vroeger alles heel spannend en mooi vond.
Oud 11-11-2007, 15:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
Over 10 jaar roepen de kinderen van nu ook dat Pokemon jeugdsentiment is en véél beter is dan de tekenfilms die er dan op tv zijn.
Nou, Pokemon is gewoon slecht, hoor. Iedere generatie heeft zijn goede en slechte programma's, maar toch durf ik wel te zeggen dat wij over het algemeen betere kinderprogramma's hadden dan de jeugd van nu.

Citaat:
Jeugdsentiment is juist zo mooi, omdat het iets van vroeger was. Ik zag laatst afleveringen van Bassie en Adriaan. Wat blijkt het ineens slecht te zijn als je daar als twintiger naar kijkt. Terwijl ik vroeger alles heel spannend en mooi vond.
Onzin, Bassie en Adriaan is helemaal niet slecht. Zeker de oudere series zitten gewoon prima in elkaar. Je behoort nu niet meer tot de doelgroep, maar ik kan nog wel zien dat het een uitstekend programma was, met uitzondering van de latere afleveringen.
Oud 11-11-2007, 15:26
Verwijderd
Wat Uice zegt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 16:06
Verwijderd
Nee. Pokémon is niet slecht, en leuk. Doch, het kan niet tippen aan wat er vroeger op kindernet kwam.
Bassie en Adriaan is wel slecht, en ook leuk.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 16:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Pokemon is wél slecht. Belachelijke ADD-bullshit zonder enige inhoud, dat is het.

Maar dat gemekker over vroeger is wel een beetje irritant. Ja, er waren geweldige series zoals Alfred Kwak, maar ook genoeg rotzooi. Zoals bijvoorbeeld M.A.S.K.
en G.I Joe.
Oud 11-11-2007, 16:55
Verwijderd
leuk idee, maar heeft weinig tot geen kans tot slagen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 17:44
flappie2003
flappie2003 is offline
Het is niet een site van mij, ik heb hem niet opgericht. Had hem via mail doorgekregen en ik wilde op deze manier wat meer handtekeningen verzamelen.

Het is gewoon leuk om dingen terug te zien van vroeger, ook al waren ze geschikt voor kinderen van rond de 4. Bovendien, die tekenfilms vond ik altijd tijdloos! Er zijn op youtube bijv een heleboel afleveringen van Dommel en nog steeds vind ik ze ontzettend leuk! Maar vooral ook omdat ze me doen terugdenken aan die tijd. En ik heb geen idee waarom ze alleen voor de tekenfilms hebben gekozen, wsl omdat ze de tekenfilms ook op een zender zoals Nickelodeon willen krijgen. ;-)

En het is gewoon een feit dat de maatschappij van tegenwoordig er niet veel beter op wordt. De kinderen worden steeds brutaler, de programma's op tv worden agressiever. Dat IS gewoon zo, dat gebeurt nou eenmaal in deze wereld. Ik zie tegenwoordig nog zo weinig onschuldige tekenfilms. De taal die gebruikt wordt, sta ik van te kijken dat dat voor die kleine kinderen geschikt is. Nu zijn er ook wel uitzonderingen als Spongebob en de nieuwe genre van animatiefilms (gewéldig zijn ze). Dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Maar toch komt er steeds meer prut bij. Misschien ligt het voor mannen wel anders dan voor vrouwen. ;-)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 17:46
flappie2003
flappie2003 is offline
Trouwens, iedereen wil zich wel eens klein voelen, en door juist dat jeugdsentiment kun je een beetje uit de bittere realiteit stappen. ;-)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 20:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nou, Pokemon is gewoon slecht, hoor. Iedere generatie heeft zijn goede en slechte programma's, maar toch durf ik wel te zeggen dat wij over het algemeen betere kinderprogramma's hadden dan de jeugd van nu.
Ik denk niet dat iemand van onze leeftijd dat uberhaupt kan beoordelen, omdat je toch veel meer betrokken bent bij de programma's van toen.

Citaat:
Onzin, Bassie en Adriaan is helemaal niet slecht. Zeker de oudere series zitten gewoon prima in elkaar. Je behoort nu niet meer tot de doelgroep, maar ik kan nog wel zien dat het een uitstekend programma was, met uitzondering van de latere afleveringen.
Ik mag Bassie en Adriaan gewoon slecht vinden hoor. Ik zei toch dat het was hoe ik er als twintiger tegen aan keek toen ik het laatst terug keek. Dan kan jij zeggen dat het helemaal niet slecht is, maar het blijft toch echt mijn mening.
Een dikke vent die voor acrobaat door moet gaan. Boeven die door dezelfde personen worden gespeeld als de personen die het op moeten lossen. Acteurs die hun tekst gewoon opdreunen.
Tuurlijk, dat zie je als kind allemaal niet. Maar toen ik het terug keek zag ik dat wel en vond ik dat slecht.
Oud 11-11-2007, 21:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik mag Bassie en Adriaan gewoon slecht vinden hoor. Ik zei toch dat het was hoe ik er als twintiger tegen aan keek toen ik het laatst terug keek. Dan kan jij zeggen dat het helemaal niet slecht is, maar het blijft toch echt mijn mening.
Ik denk persoonlijk dat het er vooral aan ligt dat je niet meer tot de doelgroep behoort. Voor kinderen zijn de oude afleveringen gewoon prima.

Citaat:
Een dikke vent die voor acrobaat door moet gaan.
Hij was echt acrobaat hoor.

Citaat:
Boeven die door dezelfde personen worden gespeeld als de personen die het op moeten lossen.
Wat is er mis met dubbelrollen?

Citaat:
Acteurs die hun tekst gewoon opdreunen.
Tuurlijk, dat zie je als kind allemaal niet. Maar toen ik het terug keek zag ik dat wel en vond ik dat slecht.
Meh. Het is dan ook niet voor twintigers gemaakt. Je zet een kind van zeven ook niet voor Casablanca, enkele op het forum actieve uitzonderingen daargelaten.
Oud 11-11-2007, 21:54
BendeBen
BendeBen is offline
oh fuck yeah, ik stem op Boes.

de rest maakt me niet zo veel uit. nadeel van 'onze' generatie ten opzichte van de huidige hersenloze zooi is dat het vaak verkapte (linkse) propaganda was. ik denk aan Alfred Kwak of Seabert. en zelfs de smurfen kun je communistisch uitleggen, maar das meer een toevallige grap denk/hoop ik.

communistische smurfen

Laatst gewijzigd op 11-11-2007 om 22:12.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 22:19
Verwijderd
Het duurde btw jaren, voor ik door had, dat er dubbelrollen in bassie en adriaan zaten.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 22:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
oh fuck yeah, ik stem op Boes.

de rest maakt me niet zo veel uit. nadeel van 'onze' generatie ten opzichte van de huidige hersenloze zooi is dat het vaak verkapte (linkse) propaganda was. ik denk aan Alfred Kwak of Seabert. en zelfs de smurfen kun je communistisch uitleggen, maar das meer een toevallige grap denk/hoop ik.

communistische smurfen
De bedenker van de Smurfen was anders een vieze nazi. Er is ook nogal veel rechtste propaganda uitgehaald, geloof ik.
Oud 11-11-2007, 22:21
Magican
Magican is offline
Citaat:

En het is gewoon een feit dat de maatschappij van tegenwoordig er niet veel beter op wordt. De kinderen worden steeds brutaler, de programma's op tv worden agressiever. Dat IS gewoon zo, dat gebeurt nou eenmaal in deze wereld.
Ijzersterk observeringsvermogen. Geen speld tussen te krijgen.
Oud 12-11-2007, 00:43
Verwijderd
Ik heb inmiddels zoveel nostalgische dingen opgehaald wat betreft tekenfilms (denk aan sites met introliedjes enzo), dat ik nu niet alles weer zou willen terugzien op de buis. En zo verslaafd aan Ovide was ik nou ook weer niet dat ik alles nog ken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 00:43
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
De bedenker van de Smurfen was anders een vieze nazi. Er is ook nogal veel rechtste propaganda uitgehaald, geloof ik.
een nazi? lol waar haal je dat vandaan, kan ik me slecht voorstellen.

en propaganda is sowieso slecht, rechts of links, boven of onder.
Oud 12-11-2007, 00:58
Uice
Uice is offline
Ik had dat ooit gehoord, met als voornaamste argumenten geloof ik ook de joodse namen van Gargamel en Azrael. Na Googelen kwam ik alleen dit tegen:

http://www.stormfront.org/forum/show...yo-128616.html

Stormfrontwhiners die hun zegje doen, niet erg betrouwbaar. Misschien is het onzin.
Oud 12-11-2007, 00:59
Verwijderd
Thundercats <3
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 01:45
flappie2003
flappie2003 is offline
Wat me opvalt; ik heb nog weinig reacties gezien van de V's in dit topic. Ik denk dat de mannen ook vaker voorkeur hebben voor tekenfilms met wat meer actie, of niet? En in die tekenfilms van vroeger zat weinig actie, op een aantal na misschien, al was het dan vaak erg neppe actie in vergelijking met tegenwoordig. Ik kan me voorstellen dat mannen niet echt zitten te wachten op Maple town en zo. Maar misschien ben ik dan erg kortzichtig? En als een kanaal op digital tv? Gewoon een kanaal voor tekenfilms van de vorige eeuw? Dus alles voor 2000? Dat lijkt me geen gek idee, er zijn toch al zenders voor de gekste dingen. Echt ook van die zenders waarbij je zoiets hebt van: "Wat heb je hier in vredesnaam aan?" Of laten ze dan wat meer tekenfilms op dvd zetten naast Alfred, de Snorkels, dr Snuggles etc.. Of komt dat nog wel?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 01:51
flappie2003
flappie2003 is offline
Citaat:
Als ik oude tekenfilms wil zien, kijk ik wel naar Boomerang. Overgens zou de Fox Kids van 10 jaar geleden wel leuk zijn.
Die van Boomerang zijn vooral de tekenfilms van Cartoon Network, en die zijn altijd wel gewoon op tv gebleven. Vroeger waren iig die tekenfilms als de Flintstones, Scooby Doo etc gewoon op Cartoon Network. Nu zijn het 2 gescheiden zenders op digital tv. Toch vind ik dat heel wat anders dan gewoon de Nederlandse tekenfilms die vroeger op Kindernet en zo uit werd gezonden. Overigens vind ik het oude Fox Kids (Tv 10) ook erg leuk, ik amuseerde me toen gewoon meer voor de tv. ;-)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 10:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik denk persoonlijk dat het er vooral aan ligt dat je niet meer tot de doelgroep behoort. Voor kinderen zijn de oude afleveringen gewoon prima.
Oh ongetwijfeld. Kinderen geloven overal in en zien puur wat ze willen zien, dus Bassie en Adriaan zullen het ontwijfeld nog goed doen.
Maar ik vind Bassie en Adriaan dus zeker niet beter dan de huidige series, waardoor ik niet dat 'het moet terug op tv'-gevoel heb. Laat de kinderen van nu ook lekker hun series van nu hebben. Kinderen zien dat toch. Als wij vroeger naar de Familie Knots keken, dan was het alsnog best leuk, maar je zag wel dat het ouderwets was. Ik in ieder geval wel en ik had dus ook sterk voorkeur naar mijn eigen series, ondanks dat ik me best even kon vermaken met die serie.

Dus de enige reden die ik zou aandragen voor terugkeer op tv zou zijn om de twintigers van nu weer even dat jeugdsentiment te laten ervaren. Maar juist nú is het niet meer zo leuk als vroeger. Precies om wat jij zegt: we zijn de doelgroep niet meer. Nu zie je dus dat die acrobaat zo dik is, nu zie je dat er dubbelrollen zijn. Zo bedoel ik het. Laat jeugdsentiment lekker in onze gedachten, want daar is het het mooist. En die kinderen van nu hebben onze series niet nodig.
Oud 12-11-2007, 11:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Maar misschien ben ik dan erg kortzichtig?
Ja, extreem.
Oud 12-11-2007, 12:08
illogical
illogical is offline
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat mannen niet echt zitten te wachten op Maple town en zo.
mwa Joop de wolf was wel stoer
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 12:29
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Pokemon is wél slecht. Belachelijke ADD-bullshit zonder enige inhoud, dat is het.

Maar dat gemekker over vroeger is wel een beetje irritant. Ja, er waren geweldige series zoals Alfred Kwak, maar ook genoeg rotzooi. Zoals bijvoorbeeld M.A.S.K.
en G.I Joe.
Pijnlijk... waren twee van mijn favorieten
Oud 12-11-2007, 12:39
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik keek er zelf ook wel eens naar

Maar dat was niet echt uit interesse ofzo, maar meer omdat er toch niets anders was.
Oud 13-11-2007, 13:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar juist nú is het niet meer zo leuk als vroeger. Precies om wat jij zegt: we zijn de doelgroep niet meer. Nu zie je dus dat die acrobaat zo dik is, nu zie je dat er dubbelrollen zijn.
Ik zag altijd al dat er dubbelrollen waren hoor. Vond ik gaaf. Volgens mij weten de meeste kinderen dat.

En ik geniet nu evengoed als vroeger van B&A, zij het om andere redenen.
Oud 13-11-2007, 13:42
Verwijderd
Slecht, er staat niets van Villa Achterwerk tussen dus ik teken niet.
Ik geloof ook dat ik de meeste programma's niet eens ken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 16:02
Verwijderd
Villa Achterwerk sucks ass.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 16:31
Broeder
Broeder is offline
Mocht Ovide terugkomen op tv dan ga ik het opnemen op een bestickerde videoband. Ik laat geen kans onbenut om te zwelgen in 90's nostalgie.
Oud 13-11-2007, 17:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Je bedoelt 80's.
Oud 13-11-2007, 17:07
Broeder
Broeder is offline
Voor mij 90's, want toen keek ik het.
Oud 14-11-2007, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Echt dus niet.

Dit valt me toch wel een beetje van je tegen, moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 19:07
Verwijderd
Calimero!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 19:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
idd, als kind kon ik die vpro(whatever)-prut al niet door mn strot krijgen.
Oud 17-11-2007, 01:06
AzN
AzN is offline
Wat was Villa Achterwerk dan voor iets? Dat met die overdreven tuttige of nerdy typetjes (denk aan André van Duijn)?

Ik mis die tekenfilms op Ketnet ook wel: Disney Festival (o.a. Ducktales en Rescue Rangers) en De Boomhut (met Alida en d'r "Hey fa!") .
Oud 17-11-2007, 01:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Darkwing Duck
Oud 17-11-2007, 16:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat was Villa Achterwerk dan voor iets? Dat met die overdreven tuttige of nerdy typetjes (denk aan André van Duijn)?
Villa Achterwerk zond uiteenlopende kinderprogramma's uit, waar heel wat meesterwerkjes tussen zaten. Met name Rembo & Rembo, Theo & Thea en Mevrouw ten Kate waren fantastisch.
Oud 17-11-2007, 18:51
Lorelei
Lorelei is offline
Ik dacht: Hey wat een leuk idee, daar ga ik voor stemmen!... tot dat ik de opties zag. Boes..Dommel.. tja het is jeugdsentiment maar om het nou een goeie kinderserie te komen..
Oud 17-11-2007, 21:03
Marcade
Marcade is offline
Over jeugdsentiment gesproken, de pittige tijden dvd's 1, 2 en 3 zijn al te koop en 4 komt er binnenkort aan.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 23:20
JanDeVries
JanDeVries is offline
Wie wil er nou nog naar Wicky de Viking, Maja de Bij en Sinbad kijken? Die series vond ik al kut toen ik 7 was, lijkt me sterk dat dat nu anders zal zijn.
Oud 18-11-2007, 10:42
Vice
Vice is offline
Citaat:
Villa Achterwerk zond uiteenlopende kinderprogramma's uit, waar heel wat meesterwerkjes tussen zaten. Met name Rembo & Rembo, Theo & Thea en Mevrouw ten Kate waren fantastisch.
Dat waren inderdaad geniale programma's.
Reageren

Regels voor berichten