Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2007, 14:37
Teddiebeer
Teddiebeer is offline
Hee Mensen!
Ik zit met een klein probleempje..
Sinds 5 juni 2007 heb ik met mijn huidige vriendin, alleen op 10 augustus ben ik verhuisd van Naaldwijk(Zuid-Holland) naar Elshout (Brabant),wat een afstand van precies 100km is, we wisten dit al voordat we met elkaar iets begonnen dus dat was niet zo erg
Nu hebben we zon beetje 5 maanden en het gaat nog steeds erg goed, alleen
we zien elkaar nu minimaal elke 2 weken omdat mijn pa nog bij mijn oude huis werkt en dus vaak heen en weer rijd. Maar als hij hier in de kas gaat werken zullen we waarschijnlijk niet zo vaak meer daarheen rijden, dus word het steeds moeilijker om elkaar te blijven zien. En aangezien zij gymnasium doet (en daar zeer veel tijd in moet steken) moeten we dus meestal zo'n 2 weken wachten tot we elkaar weer een keer zien. Hier kan ik nu nog makkelijk mee leven en zij ook alleen, ik zou graag eens van iedereen willen horen hoe ik haar nou vaker kan zien zonder altijd van mijn ouders of andere mensen met een auto afhankelijk te zijn?

En daarnaast is het probleem (zeker in de winter) dat ALS we elkaar weer zien dat we dan altijd vrij moe zijn van school en alles en we niet weten wat we moeten doen..

Als iemand antwoorden of tips heeft hoor ik het graag

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 12-11-2007 om 17:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2007, 14:47
Fingon
Fingon is offline
Trein?
En lekker op elkaar liggen
Oud 12-11-2007, 14:52
Kitten
Kitten is offline
Nouja, ik weet niet precies Wageningen van Almere afligt, maar 't is vast iets van 100km... De enige oplossing is zorgen dat je met het openbaar vervoer naar elkaar toe kan. Elke week heen en weer reizen is niet zo'n probleem als je van vrijdagavond tot zondag laat in de middag bij elkaar kunnen zijn. Dan mag de reis zelfs 2 uur duren.

Als je moe bent moet je er op letten dat je genoeg slaap krijgt. Dat is misschien in het begin een beetje moeilijk, maar je kan het best voor elkaar krijgen. Een goed idee is om in verschillende bedden te slapen. Dat is misschien niet zo romantisch, maar wel zo praktisch. Neem minstens 1 dag om lekker uit te slapen en je bent al een heel end.

Daarnaast kan je elkaar best zien als jij haar de tijd geeft om rustig aan haar huiswerk te zitten. Bijv. je zou een spelletje op een computer kunnen spelen of gewoon een beetje internetten. Of neem een goed boek mee, werk zelf wat voor uit, de mogelijkheden zijn eindeloos. Zolang ze niet 2 hele weekenddagen er aan hoeft te besteden hou je ruim genoeg tijd voor elkaar over.
Oud 12-11-2007, 15:09
Verwijderd
Toen mijn vriend en ik elkaar leerden kennen woonde ik ook in Brabant (veghel) en hij in Zuid- Holland (Zoetermeer) die afstand was iets meer dan 100 km.
We zagen elkaar soms 1 keer in de week (meestal wel met blijven slapen, dus 2 dagen achter elkaar) en soms 3 weken niet. Dit was opzich best goed te doen, al wilden we elkaar natuurlijk graag vaker zien.
Nu, twee jaar later, woon ik in Utrecht waar mijn vriend ook studeert. We zien elkaar een paar keer per week en hij is ook van plan om in Utrecht te gaan wonen.
Ik zou er niet te moeilijk over doen. Elkaar zien wanneer de kans er is en uiteindelijk wordt het vast wel ooit makkelijker als je gaat studeren of een rijbewijs hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 15:10
Verwijderd
Lang leve de trein..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Lang leve de trein!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Trein
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 15:44
Rob
Rob is offline
De trein, dus.
100km is niet zo heel veel, dus qua kosten zal 't niet te snel uit de hand lopen, gok ik zo. En anders kijk je een student lief aan en reis je met korting mee.
Oud 12-11-2007, 16:02
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Koop een kortingskaart van de NS (50 euro?) waarmee je een jaar lang met 40% korting kunt reizen. 100km is ongeveer 10 euro met korting, dus dat kost je dan 20 euro per keer. Ga vrijdag heen en zondag terug, dan heb je een heel weekend samen En doe dit om en om, dan deel je de kosten.
Voor het geld kun je altijd een bijbaantje nemen.
Oud 12-11-2007, 16:18
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Trein?
Idd, ook jaren gedaan toen ik nog op de middelbare school zat en een vriendje had wat 250 km verderop woonde. Wees blij dat het niet zo ver is
Oud 12-11-2007, 18:12
Monica_90
Monica_90 is offline
het gaat allemaal makkelijker dan je denkt..
mijn vriend woont heel zuidelijk in limburg en ik zelf midden in utrecht.
van mijn huis tot zijn huis doe je er precies 3 uur over.. bus trein bus
het voordeel is dat hij aan goedkope kaartjes kan komen.. anders was het een stuk duurder geweest.. maar ik zelf heb er niet zo'n probleem mee.. dat hij daar woont..
tuurlijk is het balen dat we elkaar niet elk moment kunnen zien dat we zouden willen.. en dat we elkaar gemiddeld 2 weekende in de maand zien (in de winter) in de zomer hebben we beide zelfde hobby en zien we elkaar bijna elk weekend..
het is te overleven.. ik zeg altijd maar:
lang leven het openbaar vervoer, het internet, de telefoon en een webcam
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:02
Fantôme
Fantôme is offline
Inderdaad; volgens mij gaan er prima treinen van Noord-Brabant naar Zuid-Holland dus dat moet het probleem niet zijn. Je hoeft niet per sé bij één van jullie af te spreken maar je kunt ook ergens halverwege afspreken...Echter, ik zou zelf wel graag bij één van de twee afspreken want dan kan je ook lekker thuiszitten en met elkaar knuffel enz ;-) want dat gaat een beetje moeilijk op straat (uitzonderingen daargelaten ;-)) Volgens mij kun je genoeg dingen doen als het winter en koud is; gezellig samen een filmpje kijken, spel spelen, gewoon bij elkaar zijn, een (strand)wandeling maken (woont ze vlak bij het strand?) en daarna ergens lekker warme chocomel drinken (of koffie of thee offeh...) en je kunt naar de bioscoop gaan, gezellig uit eten gaan enz. Volgens mij is dat nou juist het voordeel dat je elkaar niet veel ziet; dat je je niet hoeft te vervelen! ;-)
Oud 12-11-2007, 19:23
Verwijderd
Citaat:
De trein, dus.
100km is niet zo heel veel, dus qua kosten zal 't niet te snel uit de hand lopen, gok ik zo. En anders kijk je een student lief aan en reis je met korting mee.
Daarnaast kun je een voordelenkaart kopen ofzo, waarmee je buiten de spits om altijd met korting kunt reizen. Kost iets van 50 euro per jaar.. en kan je een hoop geld schelen als je vaak met de trein reist na 9 uur 's ochtends.

Dus.. baantje nemen als je dat nog niet hebt en treinen maar
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:23
Teddiebeer
Teddiebeer is offline
Fantome, ben bij dat je ook hier zo positief ne behulpzaam reageert
Ja ik woonde natuurlijk bij haar in de buurt al mijn hele leven, dus ik he daar ook een hele vriendengroep waar zij ook bij zit dus ja het is wel leuker om daar bij haar thuis te zijn. En ja ikwoon 10 min fietsen van het strand af dus daar moeten we ook nog keer heen Haha, chocomel is ze gek op dus > Leuk idee! En we gaan ze allemaal keer doen! Bedankt!

Blijf posten Fantome en iedereen!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 10:00
Magican
Magican is offline
Leer teleporteren
Oud 13-11-2007, 10:04
Verwijderd
jaa de trein, Neerlands meest betrouwbare vervoermiddel, als je geluk hebt, heb je minder dan 15 minuten vertraging....
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 10:11
Verwijderd
Mijn vriendje zit nu 2200 km verderop Maar goed, dat is neit voor altijd gelukkig
ik zou gewoon proberen om de weekenden vrij te plannen zodat je elkaar elk weekend kan zien?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 12:14
Rob
Rob is offline
Citaat:
Daarnaast kun je een voordelenkaart kopen ofzo, waarmee je buiten de spits om altijd met korting kunt reizen. Kost iets van 50 euro per jaar.. en kan je een hoop geld schelen als je vaak met de trein reist na 9 uur 's ochtends.

Dus.. baantje nemen als je dat nog niet hebt en treinen maar
Daar komt nog eens bij dat de kaart tijdens de zomermaanden vóór 9 uur geldig is. Helemaal geweldig als je dus 's vroeg bij d'r wilt zijn.
Tenminste, dat was de afgelopen paar jaar ook zo, en ik denk niet echt dat ze dat veranderen.
Oud 13-11-2007, 12:30
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Joyriden natuurlijk, fuck treinen.
Oud 13-11-2007, 12:36
stout!
stout! is offline
Een afstand van 100 kilometer, ik ben jaloers. Maar volgens mij overleef je het tot nu toe, dus gewoon zo door gaan. Een voordeel van een relatie waarbij je niet constant bij elkaar bent, is dat het spannender blijft. Een nadeel is soms dat je niet in elkaars leven zit. Maargoed; neem de trein en ga naar elkaar toe wanneer je kan. En je bent 15 dus je mag bijna een brommer .
Oud 13-11-2007, 18:56
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Mijn vriendje zit nu 2200 km verderop Maar goed, dat is neit voor altijd gelukkig
ik zou gewoon proberen om de weekenden vrij te plannen zodat je elkaar elk weekend kan zien?
2200 km is een behoorlijke afstand, maar gelukkig is het tijdelijk?
Ik weet niet precies hoever Roskilde (of Kopenhagen) van Den Helder afligt, maar zover wonen mijn vriend en ik nu uit elkaar ;-) maar des te blijer zijn we als we elkaar straks weer zien (en in januari gaan samenwonen )
Oud 13-11-2007, 20:14
stout!
stout! is offline
Maastricht en Florence? Ongeveer 1000 km?
En een jaar geleden Maastricht en Jyväskylä (Finland), dat was ongeveer 2000 km geloof ik.
gelukkig wel tijdelijk
Reageren

Regels voor berichten