Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2007, 21:50
Skilly
Skilly is offline
Yabadabadoeeeeeeeeee » moest ik even kwijt.
Oud 18-11-2007, 22:56
Rob
Rob is offline
Morgen een stageterugkomdag. De enige die de opleiding organiseert dus hierna ben ik er van af.

Ik ben echt ongelofelijk benieuwd naar morgen. Niet eens zozeer vanwege de terugkomdag. Die kan mij gestolen worden. Ik ga 't eindelijk met een docent hebben over afstuderen. Even kijken wat hij voor mij kan regelen in dat aspect. <3
Oud 18-11-2007, 23:01
Redhair
Redhair is offline
Zo, dit was een zondag waarvoor de zondag ook bedoeld is. Vanmiddag ging ik eens naar mijn huisgenootje, kijken of zij ook een beetje brak was. En ja hoor, ze zat lekker op de bank een beetje oude lama afleveringen te kijken. Samen nog meer gekeken, daarna moest ik sigaretten halen. Zij ging met me mee en onze honden ook. Toen nog even naar het park geweest, was mooi, met een echte herfstzon. Daarna bij haar nog een broodje gegeten en meer oude meuk gekeken. Om acht uur waren we superlui. De hele dag een beetje lopen uitbrakken, daar word je lui van. Dus mijn huisgenootje en ik hebben nog maar een broodje gehaald en we gingen een filmpje kijken.
Nu is de dag alweer om. Zo'n beetje de hele dag op haar bank brak zijn, daar is de zondag voor ja.
Mijn huisgenootje is echt tof. We zijn elke dag wel bij elkaar. Zij komt naar mij, ik ga naar haar. Ik mis het soms zelfs als zij een dagje niet thuis is. Het is fijn iemand te hebben waar je zo makkelijk mee kan hangen. Beetje kletsen, films kijken, met de honden wandelen. Meer doen we niet echt, maar het is altijd gezellig.

Laatst gewijzigd op 18-11-2007 om 23:21.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 08:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Gelukkig, het is een overbelaste spier en wat ontstoken bij de aanhechting bij het borstbeen. Ik mag niet te lang achter elkaar schrijven en moet belastende houding proberen te vermijden totdat het over is. En gaan zwemmen ofzo. Maar daar heb ik geen tijd voor, aangezien vrij zwemmen hier alleen 's ochtends vroeg is en de rest van de week moet ik om 8 uur met de trein.

Maar ik ga wel droogzwemmen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 08:25
Verwijderd
Hm, ik wilde eigenlijk kwart over 8 opstaan, niet gelukt. Ik kan mezelf echt het bed niet uit krijgen als ik niet per se móet. Irritant, maar ik ben altijd zo enorm mega moe..
Goede voornemens gemaakt voor deze week. Ben benieuwd.. Ik krijg een best wel drukke week, vanavond weg morgenavond laat thuis en dan nog oppassen, en de rest van de week best wel veel leuke dingen doen, maar wel druk dus.
Donderdagavond en vrijdagochtend shoppen met beste vriendinnetje, daar heb ik wel zin in. en dat ik er voor die tijd nog 5 kilo af wilde is heeel grappig, maar goed had ik afgelopen weken maar niet zo moeten klooien.
Komende week ga ik gezond eten. Veel bewegen. Kijken hoe ver ik kom als ik zoveel eet als ik trek heb, maar dan alleen gezonde dingen. Maar goed, begint direct leuk vanavond aangezien ik tot kwart over 6 moet werken en om tien voor half 7 de trein moet.. misschien ben ik eerder vrij
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 09:34
Yana
Yana is offline
Zo, dat was weer een heftig weekend, met als heftigste dag natuurlijk zaterdag. Dadelijk ga ik voor het eerst sinds uh..vorig jaar oktober naar de dokter, en ik ben zo bang dat ie me dadelijk ineens op de weegschaal wil zetten of over mn eetgestoordheid gaat beginnen. Ik heb die afspraak om die reden dan ook echt al maanden uitgesteld, en nu weet ik nog niet of ik wel alles durf te zeggen. Maar goed, pff.. ik ga gewoon hoe dan ook niet op de weegschaal, en verdere vragen ga ik *gewoon* beantwoorden. Dan komt het vast goed. Het is maar een dokter, so what.

Verder ga ik vandaag eetbuivrij houden, omdat ik mijn stap wil halen. En nu moet ik rennen, anders ben ik te laat voor mn afspraak.
Oud 19-11-2007, 10:03
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb net m'n planning voor de kerstperiode naar het uitzendbureau gemaild.
Het is dan altijd ongelooflijk druk bij de post en dus kan ik lekker veel werken en ook in het weekend. Dus ik ga in december echt enorm veel verdienen.

Nu moet ik aan de studie, maar ik heb echt geen zin. Het gaat nog steeds over het onderwerp waar ik vorige week presentatie over had en ik heb het daar eigenlijk wel mee gehad. En m'n scriptie begint me weer een beetje te achtervolgen. Nu heb ik nog een vak waar ik me achter kan verstoppen, maar straks niet meer.
Het probleem is dat ik altijd denk dat ik alles al precies in m'n hoofd moet hebben als ik een docent erover mail. En dat heb ik niet en dat krijg ik ook niet. Morgen even aan m'n broertje vragen hoe hij dat doet. *oppeptalk nodig heeft*
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 10:04
Verwijderd
Ik denk teveel na over dingen waarvan ik weet dat ik ze niet anders had kunnen/moeten doen. Want als ik het anders had gedaan, was het op dat moment tegen mijn gevoel ingegaan en als er iets is wat ik op dit moment niet meer wil, is het dat. Ik kan wel gaan lopen denken over wat ik allemaal wel niet anders had kunnen doen, maar daar schiet ik niks mee op. Dus, Caroline, rot op met je nadenken en doe normaal.

En eigenlijk wil ik een heleboel dingen, maar dat gaat niet want praktisch gezien is het gewoon niet realiseerbaar. En dat is best kut.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 10:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Andijvie: Ik kan het eindelijk zien! Maar wat een bezopen onderwerp. Wat is de volgende stap, vragen of Nederlands en Belgisch Brabant bij elkaar zal gaan? En wat ben je blond, dat had ik niet verwacht! Maar je klinkt verstandig hoor

OT: Pfff, treinen
Oud 19-11-2007, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik wilde eigenlijk kwart over 8 opstaan, niet gelukt. Ik kan mezelf echt het bed niet uit krijgen als ik niet per se móet. Irritant, maar ik ben altijd zo enorm mega moe..
*herkenning*. Bij mij helpt het om ruim vantevoren de wekker te zetten en dan een aantal keer te snoozen, zodat ik wat meer tijd heb om wakker te worden. (Vandaag ging 'ie om 7.30 voor de eerste keer, om 8 uur stond ik naast m'n bed)

OT: Net al naar het GGz geweest en 't was denk ik wel nuttig. 'k Voel me alleen zo stom als er van die lange stiltes vallen omdat ik niks te zeggen heb/weet.
M'n neiging tot afsluiten is wat minder dan de afgelopen dagen.

Nu lunchen, naar college en dan vanavond fijn opgaven (af)maken voor morgen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 13:27
Yana
Yana is offline
Het viel wel mee bij de dokter, behalve dan dat die kerel een nogal grote anti-sociaalheidsfactor heeft, en me uiteindelijk over zíjn kwalen ging vertellen. Maar vooruit. Volgende week mag ik weer terugkomen . Wel raar, heb ik creme mee gekregen voor op mn oogleden te smeren, is het eerste wat in de bijsluiter staat "De crème niet toepassen op de oogleden". Volgens mij heb ik een heel sterk spulletje meegekregen...

En qua eten. Tsja.. Het zijn geen huuuge eetbuien, maar echt normaal kan je het ook niet noemen. Ik begin altijd met van die mooie plannen, maar aan het eind van het liedje zorg ik toch weer walgelijk slecht voor mezelf.
Oud 19-11-2007, 13:37
Verwijderd
Gatver, ben al de hele dag somber en m'n broek zit veel te strak en te laag, ik ben echt mega dik geworden dus.
En stage... blablabla... misschien ik het gewoon echt niet goed allemaal, maar misschien ligt het ook wel aan die moeder, ik weet het niet.
En ik ben moe, zó moe. Morgen therapie en ik hoop dat er wat nuttige dingen uitkomen. Als ze dus maar niet weer een brandoefening doen tijdens mijn individueel.
Nou ja, nu nog maar ff werken.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 14:11
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
De concentratie voor Plato was echt nul, dus ben maar m'n samenvatting van een boek voor m'n scriptie aan het uittypen. Om het idee te hebben toch nog iets nuttigs te doen. Ga die vertaling nu denk ik niet meer afkrijgen voor het college, maar ik lees de vertaling wel door ofzo.

Zo even brood kopen, want vriendje had nog 3 sneetjes voor me over gelaten en ik heb honger (ondanks de koekjes en fruit) Ook maar meteen wat keelsnoepjes meenemen uit voorzorg en misschien nog wat extra fruit, want ik voel een keelpijntje opkomen. Vanavond bij vriendjes ouders eten en daarna naar de pubquiz. Heb er wel zin in, ken het groepje nu wat beter en ik weet ook af en toe nog een antwoord
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 14:55
Nijn*
Nijn* is offline
Hmpf. Ik ben ziek. Ik had het al het hele weekend (erg leuk als je maar door en door en door moet gaan). Vrijdagochtend begon de drukte zo'n beetje, hele dag naar school, daarna acupunctuur, therapie, boodschappen doen, omkleden voor het gala. 's Avonds halsoverkop naar de bushalte om uiteten te gaan met 8 vriendinnen en daarna het gala zelf, allebei hartstikke leuk maar tja.. niet meer wat het geweest is. Het frustreerde me ook om iedereen zo mooi te zien met mooie kapsels, dunne lijven, mooiere jurken, mooiere hoofden en dan ik.. dik, lelijk hoofd, stom haar. Bah. En dan om 2 uur gaan slapen, om 7 uur eruit en de hele dag naar de UvA open dag. Het was zeker de moeite waard, heel leuk maar niet alsof ik er nu over uit ben. Na zo'n hele dag meteen door naar huis, omkleden en naar het familieweekend. Uiteten, in een hotel logeren, luxe ontbijt, naar opa etc etc. Gistermiddag werd ik pas echt ziek omdat ik toen ineens wat tijd had voor mezelf. Nu hoest ik m'n longen uit m'n lijf, heb vreselijke koorts en keelpijn en vrij emotioneel ook. Nu moet ik dingen gaan doen voor school want morgen weer druk druk druk en ik MOET naar school want we gaan naar die masterclass aan de VU voor een college over MacBeth en daar moet/wil ik bij zijn. En dan mag ik woensdag weer ziek zijn en donderdag en vrijdag MOET ik naar school, bah.
Oh en kreeg net m'n laatste SE-cijfer terug en op 1 cijfer na is het heel goed:
NE: 8, KG: 9.3, WI: 6.5 GS: 7.8, AK: 8, DU: 6.7, FA: 3.8

Nou en m'n Engels moet ik nog doen en m'n frans ga ik gewoon ophalen, al met al is dit een 7.1 gemiddeld voor m'n eerste SE-week, dat kunnen velen anderen niet zomaar zeggen.
Oud 19-11-2007, 14:59
Missy
Missy is offline
@Duivelaartje. Fijn dat het niet al te ernstig is.

Ik heb zo'n zin om me als vrouw te gedragen. In mijn bed kruipen met een dvd. Heel veel ijsjes te gaan eten en even lekker chagerijnig zijn.
Oud 19-11-2007, 15:10
moon
moon is offline
blegh het gaat niet goed, en nou heeft de psych. ook weer afgebeld omdat ze nog ziek is en...ik red het niet meer! Als ik haar op 1 moment nodig had dan was het nu. Het gaat nu echt niet goed. Ik wilde via haar regelen dat ik met een psychiater kon gaan praten. Ik ga morgen dan ook maar niet naar de L.training, dat stelletje maffe idioten dat daar zit, daar wordt je ook niet beter van.
en nu ga ik heel veel slapen, want ik ben ook gewoon echt dood moe.
Oud 19-11-2007, 15:34
Yana
Yana is offline
Ook leuk trouwens.. groepsgenootje van vorig jaar die alle hulp heeft stopgezet, is opgenomen geweest en alles en nu heeft ze besloten overal mee te stoppen. Overgave aan haar eetstoornis, een bewuste keuze om weer te gaan afvallen. Waarom, waarom?!
Oud 19-11-2007, 15:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
*stuitert door de kamer* Mijn stage is klaar (nou ja, morgen nog een laatste dagje, maar het beoordelingsgesprek was vandaag), en ik heb echt een berg complimenten gekregen!

Nu moet ik zo naar school, en daar heb ik dus echt geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:47
Verwijderd
het gaat goed met mij vandaag geloof ik. ik heb hardgelopen en gewerkt en gegeten en niet gesnoept en ik eet nu een tosti met ketchup <3 en straks in de trein ga ik nog een lekker broodje eten en dat mag best gewoon.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:55
Perikles
Perikles is offline
En vanaf nu ga ik het beter en gezonder doen. Dat heb ik al honderd keer gezegd, maar nu wil ik het echt. Uiteindelijk bereik ik met dit weinig, minder, minst eten namelijk ook niet wat ik wil; ik word er alleen nog maar moe van. Ziek, zwak, misselijk en afvallen gaat ook maar moeilijk. Ik heb het koud, ben zo ontzettend moe. Mijn opgebouwde conditie gaat achteruit en de snel afgevallen kg's van een week lang op een houtje bijten komen er na één enkel keertje toegeven aan de honger, weer meer dan terug aan. Het is slecht en verkeerd.

Ik wil terug naar het 'begin': gezond eten. Vooral: gezond. Veel bewegen (en niet zoals nu, daar te moe voor zijn, gewoon werkelijk niet vooruit te branden zijn) en gezond eten, wel ietwat minder dan wat ik verbruik, hoop ik. Maar niet meer op deze manier: heel de dag bestaat uit denken over wat ik ga eten, over wat ik níet ga eten.
Ik wil zo graag lichter zijn, dunner zijn. Maar ik moet proberen de gezonde maaltijden niet te wantrouwen, ik moet proberen geloven dat ik níet dikker word van een volkoren boterham. Of twee. Ik moet terug naar het gezonde idee dat twee boterhammen níet heel erg veel is.

Ik moet proberen te ontbijten en ook 's middags en 's avonds te eten, om in ieder geval íets te eten en niet na dagen de 'schade' in te halen, die er blijkbaar twee keer zo hard terug aan komt. Nou goed, ik herhaal mezelf geloof ik.
Maar ik dwing mezelf het hier neer te zetten, ik dwing mezelf om het te gaan proberen. Ik hoop dat ik niet morgen alweer in de put zit en draai en draai en draai om wat ik werkelijk moet doen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:55
indigo
indigo is offline
@Yana: wat voor zalf heb je dan? Ik heb ook een tijdje zalf gehad die je officieel niet op je oogleden moet gebruiken (en daar had ik het juist voor gekregen), maar die moet je gewoon heel dun smeren en niet te lang achter elkaar gebruiken. Het hielp bij iig wel redelijk tegen die jeuk

OT: woei, ik heb een 8 . Vandaag was gezellig, ik heb nieuw ondergoed en dat is leuk en ik ga lekker leren. Gaat wel lekker allemaal
Oud 19-11-2007, 16:01
Yana
Yana is offline
Citaat:
@Yana: wat voor zalf heb je dan? Ik heb ook een tijdje zalf gehad die je officieel niet op je oogleden moet gebruiken (en daar had ik het juist voor gekregen), maar die moet je gewoon heel dun smeren en niet te lang achter elkaar gebruiken. Het hielp bij iig wel redelijk tegen die jeuk

OT: woei, ik heb een 8 . Vandaag was gezellig, ik heb nieuw ondergoed en dat is leuk en ik ga lekker leren. Gaat wel lekker allemaal
Hydrocortison zalf. Is denk ik zo'n zelfde iets als wat jij had, want ik mag het ook niet te lang en zekerrr niet te dik smeren. Hopelijk helpt het bij mij ook. Goed van je acht trouwens

Citaat:
En vanaf nu ga ik het beter en gezonder doen. Dat heb ik al honderd keer gezegd, maar nu wil ik het echt. Uiteindelijk bereik ik met dit weinig, minder, minst eten namelijk ook niet wat ik wil; ik word er alleen nog maar moe van. Ziek, zwak, misselijk en afvallen gaat ook maar moeilijk. Ik heb het koud, ben zo ontzettend moe. Mijn opgebouwde conditie gaat achteruit en de snel afgevallen kg's van een week lang op een houtje bijten komen er na één enkel keertje toegeven aan de honger, weer meer dan terug aan. Het is slecht en verkeerd.

Ik wil terug naar het 'begin': gezond eten. Vooral: gezond. Veel bewegen (en niet zoals nu, daar te moe voor zijn, gewoon werkelijk niet vooruit te branden zijn) en gezond eten, wel ietwat minder dan wat ik verbruik, hoop ik. Maar niet meer op deze manier: heel de dag bestaat uit denken over wat ik ga eten, over wat ik níet ga eten.
Ik wil zo graag lichter zijn, dunner zijn. Maar ik moet proberen de gezonde maaltijden niet te wantrouwen, ik moet proberen geloven dat ik níet dikker word van een volkoren boterham. Of twee. Ik moet terug naar het gezonde idee dat twee boterhammen níet heel erg veel is.

Ik moet proberen te ontbijten en ook 's middags en 's avonds te eten, om in ieder geval íets te eten en niet na dagen de 'schade' in te halen, die er blijkbaar twee keer zo hard terug aan komt. Nou goed, ik herhaal mezelf geloof ik.
Maar ik dwing mezelf het hier neer te zetten, ik dwing mezelf om het te gaan proberen. Ik hoop dat ik niet morgen alweer in de put zit en draai en draai en draai om wat ik werkelijk moet doen.
Zet 'em op Perikles. Je kunt het meisje. Maar toch denk ik dat wat extra hulp je zou helpen, want het is zo zwaar om helemaal alleen te doen. Dat hoeft ook niet.. je bent het waard om geholpen te worden. *knuffel*! En speciaal voor jou een bloemetje:

Oud 19-11-2007, 16:13
Verwijderd
@ perikles: herkenbaar. en ik doe dus met je mee, want ik weet dat ik eigenlijk me zoveel beter voel als ik gezond eet en leef. ik vind het wel moeilijk. vanmiddag eigenlijk te lang niet gegeten en nu dus honger en dat vind ik eng.
succes!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 16:21
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
blegh het gaat niet goed, en nou heeft de psych. ook weer afgebeld omdat ze nog ziek is en...ik red het niet meer! Als ik haar op 1 moment nodig had dan was het nu. Het gaat nu echt niet goed. Ik wilde via haar regelen dat ik met een psychiater kon gaan praten. Ik ga morgen dan ook maar niet naar de L.training, dat stelletje maffe idioten dat daar zit, daar wordt je ook niet beter van.
en nu ga ik heel veel slapen, want ik ben ook gewoon echt dood moe.

*doet moontje vasthouden*
kan je niet een andere manier zoeken om de psychiater te bereiken?
Oud 19-11-2007, 16:45
Charlene
Charlene is offline
Ik heb een heel naar weekend gehad

Ik voel me belazert door me nichtje waarmee ik zo lang bevriend mee ben en ook altijd zo erg met haar kon lachen. Mij achterlaten en zelf met 2 mensen naar A'dam om jointjes te roken. Ik ben echt heeeeeeeeeeel erg boos op haar! Met haar onvolwassen gedrag!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 17:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
NE: 8, KG: 9.3, WI: 6.5 GS: 7.8, AK: 8, DU: 6.7, FA: 3.8
Netjes nijn! Zonde van Frans maar de rest is een prima lijst. Als je zo doorgaat gaat dat eindexamen je echt lukken hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 17:08
Little_lady
Little_lady is offline
Duivelaartje, gelukkig!! En veel plezier met droogzwemmen, hihi

OT. Ik ben bang, mams is bang, broer is bang, vriendje-lief is bang & vriendinnetjes zijn bang, maar het is ook zo'n rare knobbel... Maar ik heb besloten dat ik niemand meer ga vertellen erover, voor ik mezelf echt helemaal gek maak. En maar hopen dat de dokter morgen mij met een fijn gevoel weer het pand uit laat gaan
Oud 19-11-2007, 17:54
Heksjuh
Heksjuh is offline
Nijn en Indigo: mooie cijfers

Duivelaartje: ik zag vandaag allemaal bmw studenten lopen. Heel enthousiast de Schubert-galerij in
Heb jij mij gezien? Ik liep in buurt van de snijzaal in de hal, zwarte jas, grijs vest met hondjes erop. Ik heb jou niet gezien denk ik.
Hoe was het snijpracticum?

Ik weet niet of vandaag nou goed was of slecht. De tussentoets ging wel goed, ik wist vijf van de twintig vragen niet en de rest wel. Hopelijk heb ik de rest ook goed.
Daarna vier uur tussenuur. Ik was op de computer bezig, wel veel gedaan. Maar ik had ineens heel veel pijn in mijn schouder/arm, en ik voelde me beroerd. En heel alleen, want in de pauze kon ik niemand vinden, dus zat ik daar in mijn eentje. Tijdens werkcollege ging het wel beter. Ik voelde me daarvoor echt alleen, maar daar gewoon met mensen zitten lachen en met de bus terug ook met mensen dus toen voelde ik me al weer beter. Ik had de trein op 1 minuut gemist, dus ik moest een kwartier wachten. Had de trein een kwartier vertraging, dus ik stond een half uur in de kou. Zere schouders van die tas. In de trein zat ik een tegenover een jongen, en volgens mij zat hij te flirten Praatje gemaakt, en toen liet hij op een 'subtiele' manier weten dat hij wel mijn nummer of iets dergelijks wilde (hij vroeg het niet rechtstreeks), dus toen heb ik zijn msn maar gevraagd zodat het initiatief bij mij ligt en ik dus bepaal wat ik doe. Maarja, nu weet ik niet wat ik moet doen. Wel of niet toevoegen of mailen ofzo? Ik weet ook niet of ik me nu gevleid moet voelen of niet. Wie weet doet hij het wel bij iedereen die hij tegenkomt.
Ik weet echt niet wat ik ermee moet, ik heb nog nooit een nummer of mailadres van een vreemde gekregen.
En gisteren bij trainen wilde een van die jongens ook al mijn msn. Maarja, die jongen ken ik nu tenminste al een beetje en die zie ik ook elke week.
Waar je je al niet druk om kan maken.

Nu ben ik thuis en moe en een beetje gestresst en zenuwachtig voor morgen (hospiteren) en ik heb pijn in mijn armen (spierpijn van trainen? volgens mij niet, maar zeer doet het wel). Ik heb ook weer steeds vaker pijn in mijn heup. Ik vind het normaal om elke dag pijn in mijn heup te hebben en raar als ik het een hele dag niet heb. Goed zo, zo kan je over een aantal jaren niet meer normaal lopen want eens zeggen je heup en knie wel 'zoek het zelf maar lekker uit'.

En nu ga ik schoolwerk doen denk ik.
Volgens mij heb ik een winterdip vandaag.

*geeft iedereen een knuffel, want de meeste kunnen het volgens mij wel gebruiken*
Oud 19-11-2007, 18:08
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nijn en Indigo: mooie cijfers

Duivelaartje: ik zag vandaag allemaal bmw studenten lopen. Heel enthousiast de Schubert-galerij in
Heb jij mij gezien? Ik liep in buurt van de snijzaal in de hal, zwarte jas, grijs vest met hondjes erop. Ik heb jou niet gezien denk ik.
Hoe was het snijpracticum?
Grijs vest met hondjes? Ja dan heb ik jou gezien! Want ik zei nog tegen iemand: "Hihi, dat meisje had een vest met hondjes, wat typisch diergeneeskunde."
Maar snijpracticum was leuk! M'n eerste haai ontleedt en heb er al best veel van geleerd.

Morgen moet ik weer naar diergeneeskunde, en nu hebben we er hoorcollege. Roosterwijzing, echt te raar. DGK C101 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 18:08
Verwijderd
Citaat:
In de trein zat ik een tegenover een jongen, en volgens mij zat hij te flirten Praatje gemaakt, en toen liet hij op een 'subtiele' manier weten dat hij wel mijn nummer of iets dergelijks wilde (hij vroeg het niet rechtstreeks), dus toen heb ik zijn msn maar gevraagd zodat het initiatief bij mij ligt en ik dus bepaal wat ik doe. Maarja, nu weet ik niet wat ik moet doen. Wel of niet toevoegen of mailen ofzo? Ik weet ook niet of ik me nu gevleid moet voelen of niet. Wie weet doet hij het wel bij iedereen die hij tegenkomt.
Ik weet echt niet wat ik ermee moet, ik heb nog nooit een nummer of mailadres van een vreemde gekregen.
Toevoegen natuurlijk, tenminste als jij hem ook wel interessant vond. Je ziet vanzelf wel of een beetje klikt.

OT: Ik had vandaag mijn allereerste snijzaalpracticum (van een mens, tenminste, dieren heb ik wel eens eerder gedaan) en dat vond ik erg bijzonder. Wel een beetje raar eerst, maar het was interessant, dus ik zie uit naar woensdag, als we weer mogen. Morgen mij maar goed voorbereiden, zodat ik snap wat ik zie, want dit is misschien wel de enige keer dat ik dit mag doen.

Oh, en ik had vanmorgen 1 pagina geschreven van mijn scriptie. Nu maar hopen dat mijn begeleider mijn opzet goedkeurt, heb woensdag afspraak, want anders is mijn schrijven niet zo nuttig.

Straks moet ik iets moeilijks doen (namelijk Nee Zeggen), dus wish me luck.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 18:12
State of Fear
State of Fear is offline
Als ik nu dood zou gaan zou het me verbazen als mensen me zouden missen, zo gedragen ze zich anders niet
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 18:15
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Grijs vest met hondjes? Ja dan heb ik jou gezien! Want ik zei nog tegen iemand: "Hihi, dat meisje had een vest met hondjes, wat typisch diergeneeskunde."
Maar snijpracticum was leuk! M'n eerste haai ontleedt en heb er al best veel van geleerd.

Morgen moet ik weer naar diergeneeskunde, en nu hebben we er hoorcollege. Roosterwijzing, echt te raar. DGK C101 ofzo.
Misschien heb ik je dan wel gezien. Wees je ook (nouja, niet echt uitgebreid wijzen ofzo) of niet? Nog voor de deuren die vanzelf open gaan?

Hoe laat heb je morgen hoorcollege?
Je komt binnen, dan heb je die trappen (je loopt er recht tegenaan), je gaat omhoog, door de deur en daar zijn de hoorcollegezalen.
Ik doe morgen ook wel mijn hondenvest aan

Friday: succes met je practicum en met nee zeggen
Oud 19-11-2007, 18:44
Little_lady
Little_lady is offline
Hihi, Duivelaartje en Heksjuh ik vind het grappig om te lezen dat jullie langs elkaar gelopen zijn zonder van elkaar te weten wie nou wie was en dat je morgen weer je hondenvest aan doe Heksjuh Toffe manier om te meeten
Oud 19-11-2007, 18:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Misschien heb ik je dan wel gezien. Wees je ook (nouja, niet echt uitgebreid wijzen ofzo) of niet? Nog voor de deuren die vanzelf open gaan?

Hoe laat heb je morgen hoorcollege?
Je komt binnen, dan heb je die trappen (je loopt er recht tegenaan), je gaat omhoog, door de deur en daar zijn de hoorcollegezalen.
Ik doe morgen ook wel mijn hondenvest aan
Het was geloof ik in de gang met die groene vloer (die kleur hebben wij ook in het HvdB ), maar met die deuren weet ik niet precies. Ik liep iig met twee andere meisje (kleine blonde en eentje met bruin haar). Het kan wel zijn dat ik stiekem heb gewezen naar je vestje.

Ik heb morgen om 13.15 college bij jullie. Dus misschien herkennen we elkaar dan wel goed. Zou wel grappig zijn inderdaad!

Trouwens echt te hip dat je het e-mail van een jongen uit de trein hebt. Toevoegen! Het hoeft niet iets te worden, maar het is ook al zoiets grappig zo mensen te leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 19:39
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Hihi, Duivelaartje en Heksjuh ik vind het grappig om te lezen dat jullie langs elkaar gelopen zijn zonder van elkaar te weten wie nou wie was en dat je morgen weer je hondenvest aan doe Heksjuh Toffe manier om te meeten
Ik vind het zelf ook grappig om het zo te lezen
Succes morgen bij de huisarts, ik hoop dat het niks ernstigs is

Citaat:
Het was geloof ik in de gang met die groene vloer (die kleur hebben wij ook in het HvdB ), maar met die deuren weet ik niet precies. Ik liep iig met twee andere meisje (kleine blonde en eentje met bruin haar). Het kan wel zijn dat ik stiekem heb gewezen naar je vestje.

Ik heb morgen om 13.15 college bij jullie. Dus misschien herkennen we elkaar dan wel goed. Zou wel grappig zijn inderdaad!

Trouwens echt te hip dat je het e-mail van een jongen uit de trein hebt. Toevoegen! Het hoeft niet iets te worden, maar het is ook al zoiets grappig zo mensen te leren kennen.
Dan heb ik je niet gezien denk ik. Ik vind het grappig dat we gewoon langs elkaar zijn gelopen zonder elkaar te herkennen, en het dan hier terug te lezen. Het is een grappig idee
Morgen ben ik denk ik al weg om die tijd. Maar je hebt nog vaker snijpracticum toch? Dan ga ik wel in de hal met de groene vloer staan
Waar zit bmw eigenlijk? Bij het ziekenhuis?

Ik heb hem toch maar toegevoegd. Ik vind het echt heel raar, maar ook wel grappig. We zien wel wat er van komt.

Ik ben weer helemaal vrolijk door het topic
Oud 19-11-2007, 19:45
Verwijderd
Ik zit er echt helemaal doorheen. Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Vanmiddag was ik aan het leren en toen zei W: doe dat boek nu eens dicht, ik word gek van jou, jij zit echt altijd te leren. Toen ging ik daar 's over na denken en ze heeft wel gelijk maar ik kan niet anders. Ik móet leren, want anders haal ik een slecht cijfer en dat wil ik niet. Als ik een slecht cijfer haal dan ben ik slecht of dom. Ik moet gewoon altijd beter, ik kan gewoon geen stop zeggen. Ik moet van mezelf altijd alles goed doen, want als ik een fout maak dan ben ik stom. M'n moeder vindt dat ik hulp moet gaan zoeken, maar ik heb zoiets van er zijn zat anderen die veel 'erger' zijn dan ik. Ze zegt dat ik er zo aan onder door ga als ik altijd goed wil doen en ik ben ook altijd heel negatief over mezelf. Maar zo zie ik mezelf en dat ben ik toch ook?! Sorry voor dit warrige bericht maar ik weet het echt niet meer.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 20:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dan heb ik je niet gezien denk ik. Ik vind het grappig dat we gewoon langs elkaar zijn gelopen zonder elkaar te herkennen, en het dan hier terug te lezen. Het is een grappig idee
Morgen ben ik denk ik al weg om die tijd. Maar je hebt nog vaker snijpracticum toch? Dan ga ik wel in de hal met de groene vloer staan
Waar zit bmw eigenlijk? Bij het ziekenhuis?
Ja, donderdag ben ik er weer hoor. Heb dan om 9.00 practicum geloof ik en nog 7 keer de komende tijd.
Bmw zit in het ziekenhuis, samen met geneeskunde.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 20:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ik zie het allemaal niet zitten gewoon. Godver.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 21:02
Redhair
Redhair is offline
Nijn*, mooie cijfers! Sterkte en beterschap.

Het is foutfoutfout, heel fout, maar stoppen doe ik het niet, wil ik niet. Hoe egoistisch, ik stel mezelf best teleur. Maar ik maak me er niet druk om. Dan maar even egoistisch, ik voel me goed, ik wil me zo graag goed voelen en blijven voelen en ik voel me nu goed, dus wil er niet mee stoppen. Slecht, maar ja. Ik voel me gewoon goed.

Ooh Angeles van Elliott Smith is zo fucking mooi. Ik draai hem achter elkaar, steeds weer. Voel zo'n rust over me heen komen dan, al ben ik al rustig. Het voelt vredig ofzo, klinkt stom, maar is een mooie omschrijving. Het raakt me op een fijne manier. <333
Oud 19-11-2007, 21:20
Rob
Rob is offline
Het was echt gaaf vandaag! De terugkomdag was, wat mij betreft, wel geslaagd.
Na drie maanden elkaar niet gezien te hebben, is het leuk om elkaar weer te zien en bij te praten. We hebben ons rot gelachen om de meeste stomme dingen: Van spellingsfouten in de sheets tot aan subtiele innuendo's en verschrikkelijke woordgrappen en typische wetenschapsgrappen.
Het was gezellig, het was leuk, het was melig.

Ik heb hun ècht gemist deze laatste paar maanden. We gaan waarschijnlijk dezelfde specialisatie doen en allemaal om een andere reden. Maar als we dezelfde specialisatie willen gaan doen, willen we met alle ex-WO'ers een groep vormen. Dat wordt dus echt ge-wel-dig want we zijn stuk voor stuk enorme droogkloten die wél goed kunnen werken en een hacker academia insteek hebben MBT aanpak.
Oud 19-11-2007, 21:33
Morri
Morri is offline
Citaat:
Ik zit er echt helemaal doorheen. Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Vanmiddag was ik aan het leren en toen zei W: doe dat boek nu eens dicht, ik word gek van jou, jij zit echt altijd te leren. Toen ging ik daar 's over na denken en ze heeft wel gelijk maar ik kan niet anders. Ik móet leren, want anders haal ik een slecht cijfer en dat wil ik niet. Als ik een slecht cijfer haal dan ben ik slecht of dom. Ik moet gewoon altijd beter, ik kan gewoon geen stop zeggen. Ik moet van mezelf altijd alles goed doen, want als ik een fout maak dan ben ik stom. M'n moeder vindt dat ik hulp moet gaan zoeken, maar ik heb zoiets van er zijn zat anderen die veel 'erger' zijn dan ik. Ze zegt dat ik er zo aan onder door ga als ik altijd goed wil doen en ik ben ook altijd heel negatief over mezelf. Maar zo zie ik mezelf en dat ben ik toch ook?! Sorry voor dit warrige bericht maar ik weet het echt niet meer.
Het is alsof je mij beschrijft. Ik heb er eerst 2,5 jaar mee rondgelopen, nu heb ik besloten toch maar hulp te zoeken. Of het helpt weet ik nog niet want ik ben pas net begonnen, maar het idee dat ik toch iig ga proberen het te veranderen is wel fijn. Verder neemt mijn psychologe me heel serieus en heb ik helemaal niet het gevoel bij haar dat ik me aanstel. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou zit, maar het hindert mij wel heel ernstig en ik voel me er ook ongelukkig door af en toe. Dat verdien je niet, je wenst het jezelf ook niet toe neem ik aan. Je moet alleen hulp zoeken als je het zelf echt wilt, maar ik zou het iig helemaal niet raar vinden. Als je er eens over wilt praten ofzo, kan je best pm'en.

OT: met mij gaat het verder helemaal niet zo goed ofzo, ik word gek van mijn eigen negativiteit en ben bang dat ik daardoor alles ga verpesten. Ik heb zo'n leuk vriendje, ik moet stoppen met twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 22:19
Verwijderd
Ik vind het niet erg, zolang ie het er niet met mij over heeft.
Wat een trut ben ik ook. Toen, toen was het nog oke. Voor mij. Maar dit is erger.

Goed, ander onderwerp. Ik heb wel lekker gewerkt vandaag hoewel het hartstikke rustig was. Nog wel de hele dag koppijn, maar dat went wel.

3 jaar vandaag alweer. Het lijkt zo kort geleden..
Imagine..

Morgen weer een nieuwe dag, weer druk en weinig te doen eigenlijk. Soms word ik er heel erg moe van, maar het kan nu eenmaal niet anders.

Wazige post

Zeven nachten zuipen en ik hoopte dat ik dronken bleef.
Maar steeds word ik weer nuchter en steeds weet ik weer waar ik ben.
Ik wil wel weg, maar ik kan niet weg, hoewel ik echt de weg wel ken.
Bij iedere kroeg die sluit ga ik steevast onderuit, om jou.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 22:40
Yana
Yana is offline
Bravely I look further than I see
Knowing things I know I cannot be, not now
I'm so aware of where I am, but I don't know where that is
And there's something right in front of me and I

(...)
Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be
Time has fooled me into thinking it's a part of me
Nothing in this room but empty space
No me, no world, no mind, no face
Oud 19-11-2007, 23:34
Redhair
Redhair is offline
Ik ben echt een ander mens geworden. Soms is het net of ik dit niet ben. Ik ken mezelf niet, ik weet niet wie ik ben, maar ik kende mijn handelen en de storm in mijn hoofd, ik kende mijn onzekerheid en mijn negatieve houding. Maar nu ken ik mezelf niet meer, dat ken ik niet meer. De storm in mijn hoofd is weg, mijn negatieve houding is weg, mijn grootste onzekerheden zijn weg. Als ik terug kijk naar de afgelopen dagen kijk ik naar iemand anders. Als ik in de spiegel kijk, kijk ik naar iemand anders. Zelfs mijn verslavingsgevoeligheid is zo veel minder geworden. Vorig weekend pep en mdma, dit weekend mdma, maar ik hoef niet meermeermeer, ik ben er helemaal niet mee bezig. Recreatief gebruik, ik kan het gewoon. Ik drink niet meer elke avond, ik blow niet veel. Als ik blow, zijn het maar een paar hijsjes.
In de spiegel zie ik al een paar dagen een knap meisje, en leuk meisje. Mijn huid wordt steeds mooier, ik heb bijna nooit meer een pukkeltje. Ik heb een perfect gewicht, mooie ogen, leuk haar. Mijn buik is bijna plat, het beetje buikje wat er zit, is mooi en lief en zacht en vrouwelijk.
Ik pieker nauwelijks, ik maak me niet onnodig druk om dingen, gezeik en kritiek leg ik naast me neer, ik ga me er niet slecht door voelen. Ik doe lekker rustig aan, voel me niet afhankelijk van mensen. Ik ga weer met een aantal slechte vrienden om, maar ben bewust van de gevaren en let er op. Het gaat gewoon goed, ik laat me niet meesleuren in hun gebruik.

Het leven is zo goed, ik kan het aan, ik trek het gewoon. Ik ben niet meer bang om oud te worden, om alleen te sterven. Fuck het, ik ben 19, heb een rottijd gehad, mijn hele puberteit was een en al zelfdestructie, maar dat is nou eenmaal zo, ik kan de tijd niet terugdraaien, ik kan het niet veranderen. Maar nu ben ik nog steeds jong en er ligt een wereld voor me open. Ik ben echt nog jong, kan nog zo veel doen, zo veel bereiken. Jong, slim, leuk, ik ga het wel redden in het leven.
Met 19 moet je niet nadenken over oud worden en sterven. Je moet leven, genieten van al het moois, waarom zou je jezelf pijn doen, waarom zou je obsessief bezig zijn met best onbelangrijke dingen? Ik heb te veel jaren weggegooid met obsessies voor eten, de dood, mezelf vernietigen, drugs. Nu kan ik het nog veranderen, nu kan ik nog echt leven, uitgaan, plezier maken, jong zijn. Straks is het te laat en raak ik verbitterd omdat ik zo met verkeerde dingen bezig was. Maar ik raak niet verbitterd. Want ik leef nu en voel me goed, ik leef en vind het fijn. Heb veel geleerd van alle klotedingen die ik mezelf heb aangedaan. Nu ben ik hartstikke blij en dat moest ik echt kwijt.

En nee, ik heb geen drugs op. Whiie.
Oud 19-11-2007, 23:48
gewoonik
gewoonik is offline
ik ben weer helemaal kwijt wat ik wil en waarom ik alles doe.
het liefst wil ik niet meer mee doen aan alles.
ik wil niet meer.
nu niet slapen en morgen niet opstaan.... bluh
het gaat zo niet meer
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 00:44
Rob
Rob is offline
Door de nacht dwalen is fijn. <3
Oud 20-11-2007, 02:17
Verwijderd
Mijn darmen doen raar en m'n ritme is verstoord
Ik sta morgen braaf rond 9 uur op, zodat ik 's avonds heerlijk moe in bedje kan rollen, op naar een normaal ritme...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 07:08
Verwijderd
Wat een rotnacht.
Het duurde eerst heel lang voordat ik in slaap viel, vervolgens werd ik midden in de nacht helemaal bezweet wakker en was ik weer eens helemaal gedesorienteerd en 'wakker', toen toch weer in slaap gevallen, maar met pijn in m'n nek weer wakker geworden vanochtend.
[/klaagmodus]

Hopelijk loopt de rest van de dag wat beter vandaag...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 07:15
Verwijderd
Ik word gekgekgek van die winterdepressie en ik moet de hele winter gvd nog
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 07:15
Verwijderd
Waarom ben ik zo, waarom lijk ik mezelf niet te kunnen veranderen en is iedere dag een opgave. Soms gaat het goed, maar vaker niet. Kut.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten