Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2007, 21:36
Verwijderd
Ik wil op mijn site een quicktime-filmpje neerzetten dat net zoals een filmtrailer een tijdbalkje toont dat volloopt en ondertussen vast afgespeeld kan worden.

Nu staat dat filmpje wel op mijn site, maar ik zie eerst een grote Q, en pas als het filmpje helemaal geladen is (30 mb), toont het balkje en beeld pas...

Hoe krijg ik het ladende balkje meteen te zien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2007, 21:45
Verwijderd
Kijk anders eens naar bijv.:
http://www.apple.com/trailers/paramo...08/medium.html

Of had je dat al geprobeerd? Hier laadt het filmpje niet meteen, maar geleidelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Kijk anders eens naar bijv.:
http://www.apple.com/trailers/paramo...08/medium.html

Of had je dat al geprobeerd? Hier laadt het filmpje niet meteen, maar geleidelijk.
Nja, die filmtrailerpagina's hebben weer een bepaalde vage manier waar ik niet uitkom. Enige duidelijkheid zou wel handig zijn...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 00:11
freyk
freyk is offline
Ik zou het ook niet weten, maar heb wel een aantal oplossingen
  • Kopieer en bewerk het videoweergave-codevan de broncode van een pagina waar een film op jouw manier weergegeven moet worden, naar je eigen site.
  • Of converteer je .mov naar een flv en speel het af met een Flv player in flash (bijvoorbeeld met JW FLV Player)
  • Je upload hem naar youtube en maakt een koppeling van je site naar youtube.
  • Ga op zoek naar een manier om je .mov te kunnen streamen
  • enz

Laatst gewijzigd op 22-11-2007 om 09:41.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 09:51
Nietzman
Nietzman is offline
Waarmee bak je je quicktimefilmpje? Bij het exporteren vanuit Final Cut ed kan ik gewoon een vinkje plaatsen dat 'ie gestreamed moet kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 01:39
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het ook niet weten, maar heb wel een aantal oplossingen
  • Kopieer en bewerk het videoweergave-codevan de broncode van een pagina waar een film op jouw manier weergegeven moet worden, naar je eigen site.
  • Of converteer je .mov naar een flv en speel het af met een Flv player in flash (bijvoorbeeld met JW FLV Player)
  • Je upload hem naar youtube en maakt een koppeling van je site naar youtube.
  • Ga op zoek naar een manier om je .mov te kunnen streamen
  • enz
1) Ik zal nog eens goed op zoek gaan dan maar...
2) Geen zin om flash te gebruiken
3) Youtube al helemaal niet
4) Heb ik gedaan, daarom besloot ik het hier juist te vragen

Maar thanks anyway.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 01:40
Verwijderd
Citaat:
Waarmee bak je je quicktimefilmpje? Bij het exporteren vanuit Final Cut ed kan ik gewoon een vinkje plaatsen dat 'ie gestreamed moet kunnen worden.
Heb m met After Effects gebakken. En streaming had ik aanstaan, maarja.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 07:36
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
1)
2) Geen zin om flash te gebruiken
98% heeft flashplayer
65% ofzo heeft quicktime

do i need to say more?
Oud 23-11-2007, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Heb m met After Effects gebakken. En streaming had ik aanstaan, maarja.
Ik denk dat dat het probleem is. Het is 'progressive downloading', geen streaming van een streaming server. Je hebt de optie 'Fast Start' nodig, niet 'Hinted Streaming'.

Laatst gewijzigd op 23-11-2007 om 09:53.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat dat het probleem is. Het is 'progressive downloading', geen streaming van een streaming server. Je hebt de optie 'Fast Start' nodig, niet 'Hinted Streaming'.
Even nagekeken, en ik had al Snelstarten (Fast start dus ja) ipv Hinted Streaming.

En ja, ach, misschien toch maar Flash gebruiken dan. Momenteel heb ik gewoon een linkje naar een (nog makkelijker afspeelbare) avi. Maarja, wil toch graag in hetzelfde venstertje afspelen voor het gemak.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 17:40
Verwijderd
Oja, even gekeken hoe andere sites het doen: hetzelfde zoals ik had, dus ik denk dat mijn tijdbalkje pas zo laat verscheen omdat het QT-bestand relatief groot is (30mb).
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 03:06
Verwijderd
Alhoewel ik sceptisch was, heb ik toch de FLV-player gebruikt. Mijn filmpje omgezet naar .flv en toen die FLV-player van die site gehaald en op mijn site gegooid. Werkt perfect, en het FLV-bestand is lekker klein, dus loopt nu perfect

Bedankt Freyk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten