Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, nu je The Office af hebt kun je aan Extras beginnen. ![]()
|
Verwijderd
|
30 days night, ik met mijn domme kop denken dat het de vervolg is op 28 days later, kwam er gauw genoeg achter dat het niet zo was. En jemig, wat ging er door die regisseurs kop? Ja laat ik een cliche film maken, waar je vanaf het begin al kunt voorspellen wat er gebeurd. Wat leuke gore effects en soms vermakelijk, een 1.5/5
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En ghe, Extras stond al op mijn lijstje als 'volgende Britse comedy die ik ga kijken'. ![]() Citaat:
![]() En nja, het was in het filmmuseum en het publiek bestond uit een halflege zaal Media&Cultuur-studenten. Daar verwacht je toch meer van, maar neeeee. Maar het viel me al mee dat ze niet weer massaal aan de chips gingen terwijl het verboden is te eten in die zalen. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Conventioneel Harry Potter-filmpje dat niet echt veel toevoegt aan het verhaal. Ongetwijfeld zijn een hele hoop dingen weggelaten uit het boek, en de film voelde (wellicht daardoor?) afgeraffeld en gehaast aan, met name het einde. Er wordt soms van de hak op de tak gesprongen en dat komt de film niet ten goede. Zoals ik al zei, het verhaal voegt weinig toe aan de serie: Voldemort weer terug zoals gewoonlijk, het Ministerie neemt de school over via flauwe politieke trucjes en de studenten komen in opstand. Hier en daar wel amusant, maar niet bijster geweldig. 6/10 |
![]() |
|
Sunshine
Ik vond het een erg goede film. Heb me er mee vermaakt en het verhaal viel ook niet tegen. Goed uitgewerkt allemaal en er zitten echt prachtige beelden in van de zon. Mooi gemaakt.
Spoiler
7.5/10 edit: Alles is Liefde Ik vond m echt geweldig! Wat een heerlijke film. Wel heel Nederlands, zowel qua thema als qua dialoog, maar daarom juist ook heel fijn en lekker straight to the point. Ontroerend en komsich tegelijk en ondanks de vele BN'ers zeker niet slecht geacteerd. Ik verliet de bioscoop met een glimlach ![]() 8/10
Laatst gewijzigd op 22-11-2007 om 10:06. |
![]() |
||
Citaat:
|
Les Quatre Cents Coups: sfeervol, ontroerend en een prachteinde met een freezeframe van Jean-Pierre Léaud, die betekenisvol de camera inkijkt.
The Third Man: de slotscčne in het riool had van mij nog uren langer mogen duren. Wel vind ik Welles een blaaskaak van jewelste en elk karakter in zijn films lijkt wel hetzelfde te zijn: arrogantie pur sang, maar echt goed komt het niet uit de verf. Joseph Cotten speelt z'n rol echter met verve, net als het schaduwenkabinet dat in elke scčne rijkelijk vertegenwoordigd is en mijn noire hartje immer sneller laat kloppen. Metropolis: dat design van die expressionisten is wel hitsig, evenals het dystopisch toekomstbeeld dat hier wordt geschetst.
|
Hard & Zielig - 8/10
Ja ja, geen film, I know. Maar het is wel een DVD. En de enige die ik gisteravond gekeken heb. Dus. Maar goed, Hard & Zielig. Ja. Fijne
|
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Mooi maar net iets te langzaam ![]() ![]() Alleen jammer van de voice over, normaal kick ik daar erg op, maar hier sloeg het de plank naar mijn mening net mis(met een niet lekker lopende zin als laatste zin van de film, zonde ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wings of Desire: op pak 'm beet twintig films na de beste film ooit. Ik werd overweldigd door de beeldenpracht en de diepzinnige uitspraken (het denken van Heidegger verpakt in een film, <3). Op een kleine misstap na, zoals de carnavaleske scčnes in het circus en, ironisch genoeg, de kleurloosheid van de kleurenfilters - het zwartwit was zoveel mooier - is dit een sterk staaltje cinema.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Treasure Planet
Behorend tot één van de laatste geanimeerde Disney's, is dit één van de mindere. Echt achterlijk dat ze hier zo ongelooflijk veel 3D CGI hebben gebruikt. Sommige effecten kunnen niet zo makkelijk met de hand getekend worden, dat snap ik, maar hier wordt het wel heel bont gemaakt. En hoe spectaculair ook, het 3D is niet meer zo imposant en spectaculair meer. Deze bewerking van Treasure Island speelt zich af in een futuristische fantasy-setting, met airships en zwevende luchthavens. Erg tof. Maarja, zoals bij elke Disney is het plot vrij voorspelbaar (alhoewel de bad guy verrassend goedaardig was) dus veel had de film niet te bieden. 5/10 |
![]() |
||
Citaat:
Sicko Vermakelijk. Veel dialogen waarin Moore de domme Amerikaan speelde vond ik wat te ingestudeerd overkomen (Michael: en ze komen zeker ook thuis de was doen, hahahahahahahaha; Franse vrouw: ja, dat is echt zo!). Soms goedkoop sentiment, zoals dat stuk met die Cubaanse brandweerlieden. Dat had verder ook niets met het punt van de film te maken. Maar goed, daar ben eigenlijk ik wel gevoelig voor. Ja, leuke film.
Laatst gewijzigd op 24-11-2007 om 12:43. |
![]() |
|
Verwijderd
|
We own the night
Als je een film wilt zien over Russische criminelen in een grote stad kun je beter naar Eastern Promises gaan. Overbodige film waarin Joaquin Phoenix acteert als een onwillig jongetje. Het lijkt erop dat deze film zo snel mogelijk af moest. Bovendien zit 'ie vol met cliches en leidt het allemaal niet echt ergens toe. Matig. Farväl Falkenberg Omdat ik zelf ben opgegroeid in een kleine stad aan zee sprak het thema van deze film me aan, misschien ben ik teleurgesteld omdat ik er weinig in kon herkennen. Een stel jeugdvrienden ontmoeten elkaar in het Zweedse Falkenberg, de plaats waar ze zijn opgegroeid. In Falkenberg is geen toekomst voor ze, maar toch blijven ze daar, soms tot ontreddering van hun ouders. Dit loopt niet voor iedereen goed af. Visueel gezien is de film rijk genoeg en ook over het acteerwerk heb ik geen klachten; wel is het jammer dat er door de hoofdpersonen vaak zo semi-filosofisch gezwetst wordt. Op imdb schrijft een jongen uit Falkenberg: I find this movie very interesting. It felt like I was watching myself in a strange way and I couldn't take my eyes off the screen for a second. But if you don't live in Falkenberg it might be hard to put yourself in their situation and maybe you think it's just endless footage of young men doing nothing. En dat laatste is eigenlijk waar het in grote lijnen op neerkomt. De Volkskrant had wat mij betreft wel iets kritischer mogen zijn in de recensie. Michael Clayton "Erin Brokovich, maar dan met mannen", om mijn medeforumster te quoten. Aardige film, de moeite van het bekijken waard, bioscoop niet noodzakelijk. Sicko Goed, maar hoe langer ik naar hem kijk en luister, hoe meer ik me erger aan Michael Moore. Wat een vervelend figuur is het toch, met z'n petje. Ik vertrouw hem helemaal niet. Bovendien zit er wel erg veel makkelijk sentiment in. Dat hij er snel nog even op wijst dat hij zijn grootste tegenstander 12.000 dollar heeft geschonken om zijn site in leven te kunnen houden is ook zoiets naars. Het was denk ik in zijn voordeel geweest als hij het onderwerp met wat meer afstand had benaderd. |
![]() |
|
Material Girls -_-' tja, we moesten toch wat nadat we eigenlijk Step Up hadden gehuurd maar die dvd t niet deed
![]() Slechter dan slecht, maar ach, we waren moe en namen met weinig genoegen.
|
Pirates of the Caribbean: At World's End Och, wel leuk zo eens een keer. Niet echt memorabel, maarja. Als je 1 & 2 al op DVD hebt, dan moet je die derde toch ook hebben. Wel apart om verwijzingen naar Werckmeister Harmóniák in een pirates film te zien.
|
Predators at War - 8/10
Tja, sommige puristische natuurliefhebbers zullen al die poespas niet echt op prijs stellen. Ik kan me er wel wat bij voorstellen, want het duistere, bijna horrorachtige sfeertje (compleet met diepe, onheilspellende voice-overs) is natuurlijk buitengewoon kunstmatig en populair-wetenschappelijk verantwoord. Maar je moet het de filmmakers nageven: het blijft boeien. De luipaarden, cheeta's en leeuwen zijn natuurlijk van zichzelf al mooi genoeg, maar de vormgeving maakt het nog net even wat spannender. Daarnaast kent de film een goed opbouwend verloop met opnames die mooi gebruik maken van de backdrops.
|
The Godfather
In de bioscoop. Dat was toch wel erg de moeite waard. Niet de beste film ooit, maar toch een zeer boeiende en sfeervolle film, die voornamelijk gedragen wordt door fantastische acteerprestaties van met name de extreem charismatische Brando en Pacino. 8.7/10
|
Fanfare Lekker Hollands. En wat was Giethoorn mooi in de jaren 50.
![]() The Lady Vanishes Hitchcock wederom op zijn best. Nog nooit heeft hij op zo'n manier spanning, romantiek en comedy bij elkaar weten te brengen. Vaak gekopieerd maar nooit geëvenaard. ![]()
|
Marie Antoinette
Ja, echt heel leuk ![]() En ik heb ook even op de all stars gelet, echt ongelooflijk dat me dat in de bios niet is opgevallen! 8/10
||
Citaat:
![]() Past bij de film, is sterk, maar heb verder niet zo veel met de beste kerel. Sowieso maak ik filmmuziek bijna nooit echt bewust mee, vaak pas als ik een film vaker zie gaat ie me opvallen. american gangster Sterk en mooi, dit soort films maken me gelukkig ![]() |
![]() |
|
|