Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2007, 15:38
Verwijderd
rubykuby
Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje

TopDrop
Lucky Luciano
drukknoopje
x-spekkie-x
Vlindertje
Yoshimare
Eye of Sauron
Rubykuby

Kazet Nagorra
PixelDansje

MadameMinke
Sherco

edit: ik ga eventjes het topic doorlezen want ik snap niet waarom iedereen op mij stemt...

Omdat dit de random stem is en ik irritant 'ben'... Heel leuk... Laten we even serieus doen...
Advertentie
Oud 27-11-2007, 15:48
***ailá***
***ailá*** is offline
Hoelang zit er tussen dit spel en het volgende spel? Ik wil ook een keertje meedoen
Oud 27-11-2007, 16:06
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoelang zit er tussen dit spel en het volgende spel? Ik wil ook een keertje meedoen
Als dit spel afgelopen is, gaat het in de koelkast. Dus dan duurt het volgensmij nog 4 weken.
Oud 27-11-2007, 16:18
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik vind Rubykuby en Topdrop beide niet verdacht. Sowieso is na 1 ronde iemand verdacht vinden best moeilijk. Daarom stemmen we meestal de eerste ronde random of met een kutreden (zoals iemand irritant vinden ). Sommige mensen zijn wel erg makkelijk met meestemmen op Topdrop, ondanks dat dat de kans op gelijkspel veel groter maakt, vind ik.

En het nieuwe spel begint 4 weken na het einde van dit spel.
Oud 27-11-2007, 16:19
Verwijderd
dan maar hopen dat er ook een rubyhater tussen de wolven zit (al moet dat haast wel, statistisch gezien )
Oud 27-11-2007, 16:20
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik vind Rubykuby en Topdrop beide niet verdacht. Sowieso is na 1 ronde iemand verdacht vinden best moeilijk. Daarom stemmen we meestal de eerste ronde random of met een kutreden (zoals iemand irritant vinden ). Sommige mensen zijn wel erg makkelijk met meestemmen op Topdrop, ondanks dat dat de kans op gelijkspel veel groter maakt, vind ik.

En het nieuwe spel begint 4 weken na het einde van dit spel.
TopDrop zegt dat ie een wolf is!!1!!!!111one!! Ik, met mijn vmbo intelligentie, ga nu op hem stemmen, omdat hij actief post!!

Terwijl de kans precies even groot is dat ik een wolf ben nu ik dit zeg, omdat ik het al zei voordat de functies werden uitgedeeld.
Oud 27-11-2007, 16:29
Verwijderd
rubykuby
Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje
Lisaaah

TopDrop
Lucky Luciano
drukknoopje
x-spekkie-x
Vlindertje
Yoshimare
Eye of Sauron
Rubykuby

Kazet Nagorra
PixelDansje

MadameMinke
Sherco

KIJK DABOMAN IK BESCHERM TOPDROP Onee je doet niet mee
Oud 27-11-2007, 16:30
Magican
Magican is offline
Citaat:
TopDrop zegt dat ie een wolf is!!1!!!!111one!! Ik, met mijn vmbo intelligentie, ga nu op hem stemmen, omdat hij actief post!!

Je hebt gelijk!!!

Volgende ronde krijg jij mijn stem!
Oud 27-11-2007, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Je hebt gelijk!!!

dus jij stemt nu niet en de volgende ronde (de wolvenronde) wel? verdacht....
Oud 27-11-2007, 16:56
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Je hebt gelijk!!!

Wel doen hoor!!!1one!!!
Oud 27-11-2007, 17:20
Verwijderd
Citaat:

Terwijl de kans precies even groot is dat ik een wolf ben nu ik dit zeg, omdat ik het al zei voordat de functies werden uitgedeeld.
Opmerkelijk dat je vorige ronde toen je beschuligd werd heel nonchalant reageerde en nu heel verdedigend.
Oud 27-11-2007, 17:20
Magican
Magican is offline
Citaat:
dus jij stemt nu niet en de volgende ronde (de wolvenronde) wel? verdacht....
Ik heb gestemd op Rubykuby.
Oud 27-11-2007, 17:21
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
KIJK DABOMAN IK BESCHERM TOPDROP Onee je doet niet mee
Oud 27-11-2007, 17:33
twinkebel
twinkebel is offline
Ik stem op Topdrop.
Oud 27-11-2007, 17:49
Flowtje
Flowtje is offline
rubykuby
Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje
Lisaaah
Flowtje

TopDrop
Lucky Luciano
drukknoopje
x-spekkie-x
Vlindertje
Yoshimare
Eye of Sauron
Rubykuby

Kazet Nagorra
PixelDansje

MadameMinke
Sherco

Om alle door anderen genoemde redenen stem ik ook op RubyKuby.
Oud 27-11-2007, 18:07
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Opmerkelijk dat je vorige ronde toen je beschuligd werd heel nonchalant reageerde en nu heel verdedigend.
Ik heb van tevoren gezegd dat ik dit spel actief ging spelen.
Oud 27-11-2007, 19:22
Verwijderd
Ik stem random op drukknoopje.
Ik vind RK en TD niet verdacht.
Oud 27-11-2007, 20:16
Spelleider
Spelleider is offline
Het is 1 september. Ze zaten allemaal al een hele tijd in de bus. Terwijl de een naar buiten keek, zat een ander weer sudoku’s te maken. Weer een ander was snoep aan het uitdelen. Buiten zag men uitgestrekte bossen. Het leek wel alsof ze al uren geen bewoonde wereld meer hadden gezien. Maar dat maakte het juist spannend! Dit schoolkamp naar het Kospo bos was misschien wel het spannendste introductiekamp dat ze zouden gaan meemaken. Geen stomme saaie parkjes meer. Niet meer naar een pretpark. Niets van dat.

Bovendien had het Kospo bos wel een historische achtergrond. Er gingen geruchten dat als je er naar binnen gaat, je er niet meer uit komt zonder heftige waanbeelden. Iedereen die levend uit het bos kwam bleek aan hallucinaties te lijden. Zelfs de sterkste medicijnen die de Westerse wereld te bieden heeft werken dan niet meer. Verder hadden sommige mensen het gevoel dat er meer mensen in dat bos overleden dan gebruikelijk, maar statistieken om dit te bevestigen bestonden niet. Er waren hooguit een paar zaken van vermiste personen als laatst gesignaleerd waren in het bos, maar nooit meer zijn teruggevonden. Zo kreeg het Kospo bos een spookverhaal dat zijn eigen leven ging leiden. Maar goed, het was allemaal net zo geloofwaardig als leerlingen die in weerwolven veranderen. Of slangen die in de kelder van kamphuizen zaten. Of vleesetende spookhonden. Je hoorde het wel, maar je zag het eigenlijk nooit.

Lisaaah besloot dat het tijd werd om de sfeer helemaal om te gooien. Ze had een lied ingestudeerd dat de sfeer een beetje losser moest maken. Het was een lied dat qua melodie gebaseerd was op de muziek van YMCA. Ze vroeg de buschauffeur om de muziek op te zetten en ze begon vrolijk en luidkeels mee te zingen. Eerst keek iedereen haar vreemd aan. Maar toen besloot sterrenmeisje om mee te zingen. Heerlijk, die foute muziek, dacht ze. En terwijl sterrenmeisje mee begon te zingen kwam langzaam maar zeker de hele bus op gang. Het bleef niet bij YMCA. Iedereen kwam aan de beurt om zijn lied te zingen, terwijl de rest mee zong. Ook kwamen nummers als “je bent een soepkip” van Ernst en Bobbie nog even langs. Of summertime, ook al zat de zomer er alweer bijna op en moesten ze weer bijna lessen gaan volgen. Boes deed het ook goed. Welke os kan ons iets leren? Boes boes, boes boes, klonk het. En uiteraard was er een slimmerd die begon te zingen over Bush.

Na nog een paar uur gezelligheid en uitgestrekte bossen kwamen ze dan eindelijk aan bij het kamphuis. De docenten begonnen met uitladen. Flowtje, de directrice van de school deed ook gezellig mee, terwijl ze nog wat na genoot van de gezellige sfeer in de bus. De andere docenten, Topdrop, drukknoopje en Martino hielpen ook mee. Gelukkig was de groep niet zo groot. Hij bestond uit 4 docenten en 18 leerlingen. Dus het uitladen was al snel klaar. Eerst zwaaide men de buschauffeur uit. Die had een hotel ongeveer 50 km verderop en had zijn eigen vakantie daar gepland. Ook het hotel had zo zijn eigen spookverhalen, maar die waren niet heel veel anders dan de verhalen over het bos. En uiteraard moest het kamphuis ook wel zo z’n verhalen hebben, als zelfs het hotel z’n verhaal heeft.

Nadat de bus was uitgeladen kon men zijn spullen meeslepen naar de slaapkamers. Topdrop had hier enige moeite mee, omdat hij redelijk veel bagage had. Femic vroeg hem of ze hem even kon komen helpen. Topdrop werd gelijk helemaal rood en zei, natuurlijk mag dat, meisje! Hij liep naar het bed en begon de spullen uit te laden. Toen hij weer naar beneden ging, zette hij zijn voet op een zwakke traptrede. Hij viel minstens 10 traptredes met zijn hoofd naar voren naar beneden. Femic was zich bijna doodgeschrokken. “Help,”, riep ze. Ze porde topdrop, maar deze kwam niet bij bewustzijn. Dat kon 2 dingen betekenen. Of hij was buiten bewustzijn. Of hij had de val niet overleefd…

Femic ging in paniek hulp halen…

01) Yoshimare
02) TRA
03) Lucky Luciano
04) Sherco
05) Vlindertje
06) Pixeldansje
07) sterrenmeisje
08) Lisaaah
09) MadameMinke
10) Flowtje
11) Martino87
12) Pippeloen
13) Kazet Nagorra
14) Magican
15) Eye of Sauron
16) Twinkebel
17) TopDrop (heks)
18) x-spekkie-x
19) Dark Phoenix
20) drukknoopje
21) Femic
22) Rubykuby

Blauw=Opgehangen
Rood=Opgegeten

Topdrop is opgehangen. Hij is de heks. Met de dood van de heks wordt een nieuwe slechterik geboren: de leerling wordt gepromoveerd tot leerlingheks...
Oud 27-11-2007, 20:18
Vlindertje
Vlindertje is offline
Yeah, meteen de heks eruit. Het is alleen jammer dat de leerling meedoet in dit spel en dus leerlingheks wordt
Oud 27-11-2007, 20:19
TopDrop
TopDrop is offline
Teringmatig

10 vs 7 voor Ruby. Mensen liegen.
Oud 27-11-2007, 20:21
TopDrop
TopDrop is offline
Vorige spel was ik zo inactief als een schoenendoos. Was ik als laatste overgebleven. Nu doe ik actief, krijg je deze onzin.
Oud 27-11-2007, 20:27
Daboman
Daboman is offline
Morgen zal het verhaal worden geschreven door mijn assistent Trophus.

Eten, zien, toveren en beheksen kan tot Half 9
Oud 27-11-2007, 20:29
Magican
Magican is offline
Citaat:
Vorige spel was ik zo inactief als een schoenendoos. Was ik als laatste overgebleven. Nu doe ik actief, krijg je deze onzin.
Je viel man, geef ons niet de schuld
Oud 27-11-2007, 20:30
Verwijderd
Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje
Lisaaah
Flowtje

9-7 --> minstens 2 wolven, waarschijnlijk 3 en de verrader.
Oud 27-11-2007, 20:32
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje
Lisaaah
Flowtje

9-8, Twinkebel was niet meegeteld bij Topdrop
Oud 27-11-2007, 20:33
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje
Lisaaah
Flowtje

Ik heb ook ruby gestemd, maar ik sta er niet bij ofzo. En alleen Minke heeft niet gemeld op wie ze heeft gestemd.
Oud 27-11-2007, 20:34
Magican
Magican is offline
Citaat:
Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje
Lisaaah
Flowtje

Waar is dit op gebaseerd?
Oud 27-11-2007, 20:35
Lethe
Lethe is offline
Nou goed, dan probeer ik het hier. Hoe werkt dit spel?
Oud 27-11-2007, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Sorry, je moet hiervoor je ingeschreven hebben, over 4 weken kun je weer meedoen. Dagdag.
Oud 27-11-2007, 20:38
Lethe
Lethe is offline
Hahaha. Prima hoor. Dan schrijf ik me bij deze in.
Oud 27-11-2007, 20:39
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Je hebt een groepje van 22 mensen, en daar zitten 4 wolven tussen, maar niemand weet wie dat zijn (behalve de wolven zelf). En dan is de bedoeling dat je doormiddel van stemrondes probeert de wolven te eruit te gooien. Verder heb je nog wat andere rollen die het spel wat interessanter maken.

Citaat:
Sorry, je moet hiervoor je ingeschreven hebben, over 4 weken kun je weer meedoen. Dagdag.
Dit is onze alom geliefde ruby. En zoals hij zegt moet je je ervoor ingeschreven hebben. En aangezien de koelkastregel geldt op dk, mag het eerstvolgende spel pas weer over 4 weken gespeeld worden
Oud 27-11-2007, 20:39
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wel sympathiek blijven tegenover mogelijke nieuwe spelers he?
Oud 27-11-2007, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Wel sympathiek blijven tegenover mogelijke nieuwe spelers he?
Ik zeg nog wel gedag... en ik zeg sorry.... wat doe ik nu weer fout?
Oud 27-11-2007, 20:44
Femic
Femic is offline
Jeetje wat een stelletje naaiers zitten hiertussen. Sowieso een aantal wolven tussen de Rubystemmers dus (of mensen die iets anders zeggen dan ze doen). Maar goed, wel gunstig dat we een slechterik te pakken hebben.
Oud 27-11-2007, 20:45
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik zeg nog wel gedag... en ik zeg sorry.... wat doe ik nu weer fout?
Op de een of andere manier kwam je post niet zo vriendelijk over Alsof je haar liever zo snel mogelijk weer weg had. Ze kan geen theoriën posten maar ze mag wel degelijk meelezen natuurlijk. Dan kan ze gelijk zien hoe het spel werkt
Oud 27-11-2007, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Jeetje wat een stelletje naaiers zitten hiertussen. Sowieso een aantal wolven tussen de Rubystemmers dus (of mensen die iets anders zeggen dan ze doen). Maar goed, wel gunstig dat we een slechterik te pakken hebben.
theorie: als wolven op mij stemmen dan ben ik geen wolf.
Oud 27-11-2007, 20:51
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Je hebt een groepje van 22 mensen, en daar zitten 4 wolven tussen, maar niemand weet wie dat zijn (behalve de wolven zelf). En dan is de bedoeling dat je doormiddel van stemrondes probeert de wolven te eruit te gooien. Verder heb je nog wat andere rollen die het spel wat interessanter maken.
Eindelijk iemand die antwoord geeft Oké. En hoe kom je er dan precies achter wie de wolven zijn?
Oud 27-11-2007, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Waar is dit op gebaseerd?
nou het is dus 10-8 geweest.

Dat betekent dat er een aantal valse stemmen op rubykuby zijn geweest en iig 3 meer dan op topdrop, aangezien er geen gelijkspel is geweest. Dus 3 wolven zou 7-8 op hebben geleverd. Aangezien het onwaarschijnlijk is dat alle 4 de wolven op 1 persoon stemmen heeft er waarschijnlijk geen wolf gestemd op Topdrop, maar wel nog op een andere speler. De verrader hoeft niet perse in dat lijstje te zitten.
Oud 27-11-2007, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Eindelijk iemand die antwoord geeft Oké. En hoe kom je er dan precies achter wie de wolven zijn?
raden... voor voledige uitleg moet je naar wwspel #41 gaan.
Oud 27-11-2007, 20:53
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Ze kunnen zichzelf ook proberen in te dekken.
Oud 27-11-2007, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Aangezien het onwaarschijnlijk is dat alle 4 de wolven op 1 persoon stemmen
Ze kunnen toch overleggen.
Oud 27-11-2007, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Ze kunnen toch overleggen.
ja, maar het is onwaarschijnlijk aangezien het dan te hard opvalt dat de stemmen niet kloppen. Maar stel ze hebben alle 4 op 1 persoon gestemt dan zitter er dus 4 wolven in dat lijstje
Oud 27-11-2007, 20:54
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ze vallen door de mand door hun gedrag. Of niet natuurlijk, als ze het goed doen.

Dat kan zijn hun stemgedrag, hun postgedrag, hun eetgedrag, of whatever
Oud 27-11-2007, 20:56
Verwijderd
@AllureV : hier kan je de spelregels lezen : http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1642775

Whie de heks eruit
nog 1 te gaan nu dus.
Oud 27-11-2007, 20:56
Lethe
Lethe is offline
Ik ga de uitleg in weerwolfspel 41 even lezen
Oud 27-11-2007, 21:05
Flowtje
Flowtje is offline
Ik denk dat de verrader in het RubyKuby-rijtje zit. In dat geval zouden of 3 weerwolven in het RubyKuby-rijtje en 1 in het TopDrop/Kazet/Minke-rijtje moeten zitten. Of 2 wolven in het RubyKuby-rijtje en de overige 2 hebben op Kazet en Minke gestemd. Of ik zie iets over het hoofd.

Heks eruit. Maar wel kut dat de leerling nu heks is geworden.
Oud 27-11-2007, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat de verrader in het RubyKuby-rijtje zit. In dat geval zouden of 3 weerwolven in het RubyKuby-rijtje en 1 in het TopDrop/Kazet/Minke-rijtje moeten zitten. Of 2 wolven in het RubyKuby-rijtje en de overige 2 hebben op Kazet en Minke gestemd. Of ik zie iets over het hoofd.
Nee want dan heb je gelijkspel.
Oud 27-11-2007, 21:11
Flowtje
Flowtje is offline
Ah, ik zag wat over het hoofd. Het was 10 - 8 voor TopDrop. Als de verrader heeft gezegd op TopDrop te stemmen, terwijl hij in feite op een totaal ander iemand heeft gestemd, wordt het 9 - 8. In dat geval zouden er of 2 weerwolven op TopDrop en RubyKuby hebben gestemd, of er zit 1 weerwolf in elk rijtje.

Toch?
Oud 27-11-2007, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Ah, ik zag wat over het hoofd. Het was 10 - 8 voor TopDrop. Als de verrader heeft gezegd op TopDrop te stemmen, terwijl hij in feite op een totaal ander iemand heeft gestemd, wordt het 9 - 8. In dat geval zouden er of 2 weerwolven op TopDrop en RubyKuby hebben gestemd, of er zit 1 weerwolf in elk rijtje.

Toch?
ja dat zou in theorie nog kunnen. Maar ik denk niet dat de verrader daar belang bij heeft, dus ik ga vooralsnog van minstens 3 uit
Oud 27-11-2007, 21:19
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Juist wel natuurlijk.
Topic gesloten

Regels voor berichten