Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2007, 21:22
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Juist wel natuurlijk.
Topdrop, je ligt eruit
Oud 27-11-2007, 21:23
PixelDansje
PixelDansje is offline
Dabo je doet niet mee En alure mocht ook 5 keer posten!
Oud 27-11-2007, 21:25
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dabo je doet niet mee En alure mocht ook 5 keer posten!
Waar jij allemaal last van heb weet ik ook niet

Allure post geen (nieuwe) theorie, topdrop wel
Oud 27-11-2007, 21:26
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Opmerkelijk dat je vorige ronde toen je beschuligd werd heel nonchalant reageerde en nu heel verdedigend.
Citaat:
Waar jij allemaal last van heb weet ik ook niet

Allure post geen (nieuwe) theorie, topdrop wel
Hij zegt juist wel, dat is geen neiuwe theorie dat is duidelijkheid in de chaos!

Iig, excuses heer spelleider.
Oud 27-11-2007, 21:28
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Topdrop, je ligt eruit
TopDrop doet actief! Stem hem eruit!
Oud 27-11-2007, 21:28
Verwijderd
aangezien deze uitslag voor de wolven ongunstig is, ga ik voor degene die al hadden gestemt voordat deze uitslag inzicht kwam:

Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje

3/7 zal wel wolf zijn
Oud 27-11-2007, 21:30
PixelDansje
PixelDansje is offline
Ik ga voor Kazet!
Oud 27-11-2007, 21:31
TopDrop
TopDrop is offline
Als iedereen nou een andere theorie post, dan moeten de wolven iemand kiezen, en dan kun je daar vast iets uithalen. Als niemand wat zegt, dan moeten de wolven random iemand kiezen, en is er gewoon random iemand dood.
Oud 27-11-2007, 21:38
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Yeah, de heks Alleen zonde van de leerling.

Citaat:
aangezien deze uitslag voor de wolven ongunstig is, ga ik voor degene die al hadden gestemt voordat deze uitslag inzicht kwam:
Want de wolven weten ook echt wie de heks is

Ik zou persoonlijk eerder denken dat iemand van degenen die als laatste op Rubykuby zei te stemmen een wolf is (meeloopgedrag) of iemand die probeerde de aandacht op topdrop te richten wolf is.
Oud 27-11-2007, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Yeah, de heks Alleen zonde van de leerling.

Want de wolven weten ook echt wie de heks is
Nee dat de meerderheid van de stemmen niet wordt opgehangen bedoelde ik. Dat had je opzich moeten snappen, daarnaast slaat je andere argument ook nergens op. Nogal slecht voor een ervaren speler --> jij bent nu m'n nr1 wolf
Oud 27-11-2007, 21:44
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nee dat de meerderheid van de stemmen niet wordt opgehangen bedoelde ik. Dat had je opzich moeten snappen, daarnaast slaat je andere argument ook nergens op. Nogal slecht voor een ervaren speler --> jij bent nu m'n nr1 wolf
Ja, oke. Ik had je post anders begrepen en ik denk niet dat dat echt mijn fout is.

Mijn laatste argument is gebaseerd op mijn ervaring.
Oud 27-11-2007, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, oke. Ik had je post anders begrepen en ik denk niet dat dat echt mijn fout is.

Mijn laatste argument is gebaseerd op mijn ervaring.
aangezien je in het rijtje staat met ruby-stemmers, blijf je m'n primetarget
Oud 27-11-2007, 21:47
Verwijderd
Wow wat een uitslag.
Oud 27-11-2007, 21:49
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Wow wat een uitslag.
Oud 27-11-2007, 21:56
Verwijderd
Niet persoonlijk ofzo maarten

Maarja, they killed the wicked witch
Oud 27-11-2007, 21:59
drukknoopje
drukknoopje is offline
Hmm, jammer van de leerling. Ik denk dat we het beste nu de Rubystemmers er één voor één uit kunnen gaan gooien, en dan voornamelijk die spelers die ofwel bijna gelijkspel maakten, of die zeiden op ruby te stemmen voordat topdrop genoemd werd.

En trouwens, gaaf verhaal! En bedankt dat ik nu al een rolletje heb in het verhaal, dat heb ik nog nooit gehad in het eerste verhaal!!!
Oud 27-11-2007, 22:02
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb het verhaal nog niet gelezen, maar ik heb vast ook een rolletje in het eerste verhaal
Oud 27-11-2007, 22:02
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
yay wat een goed begin
Oud 27-11-2007, 22:26
Femic
Femic is offline
De verrader kan m.i. prima in het rijtje TopDrop stemmers zitten, omdat ie gelijkspel probeert uit te lokken, want dat is immers het meest gunstige voor de wolven. Hij kan natuurlijk ook gezegd hebben op Ruby te stemmen en vervolgens toch op TopDrop gestemd hebben (verrader weet niet wie heks is toch?), dat zou helemaal een goeie zet zijn. Maar dan weet je dus nog niks voor wat betreft de verrader. Maar goed, wolven zijn main priority.

Verder snap ik nog niet zo heel goed waarom de wolf tussen het rijtje 'als eerste op Ruby stemmers' zou moeten zitten. Logisch dat er wolven in het Rubystemmers rijtje zitten ja, maar de wolven kunnen toch net zo goed op het einde gezegd hebben dat ze op Ruby gingen stemmen? Dat zou idd niet zo'n hele slimme actie zijn, maar niet alle wolven denken zó lang na voor ze posten (veel hebben niet dan wel weinig ervaring met wolf zijn).

Aaaanyway. Ik ga sowieso op een Rubystemmer stemmen, maar ik weet nog niet op wie, even de eetronde afwachten.

Edit: oh en jeej @ het verhaal, ik zit er nu al in!
Oud 27-11-2007, 22:40
Verwijderd
Femic je hebt je met succes op de tweede plaats gezet. De wolven en de verrader communiceren namelijk iet. De verrader heeft bij een dergelijk uitspraak helemaal geen belang.

Dark Phoenix
Femic
Oud 27-11-2007, 22:56
Verwijderd
Citaat:
rubykuby
Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje
Lisaaah

TopDrop
Lucky Luciano
drukknoopje
x-spekkie-x
Vlindertje
Yoshimare
Eye of Sauron
Rubykuby
Citaat:
Je hebt gelijk!!!

Volgende ronde krijg jij mijn stem!
dat was tegen TopDrop, en ook al bleek die achteraf de heks te zijn (dus *ding dong the witch is dead* TopDrop ), toch vond ik dat maar een rare actie. op dat moment stond het 8 voor ruby en 7 voor topdrop, en om dan toch nog voor TD te kiezen en zo semi-bewust risico te lopen op gelijkspel vind ik erg apart.
en dat 'volgende ronde' vind ik ook maar een rare formulering...

wel zonde trouwens, dan hebben we nu de leerling, wordt het een heks
Oud 27-11-2007, 23:20
Yoshimare
Yoshimare is offline
jeetje, morgen alles lezen

mooi, iig de heks eruit

trusten
Oud 28-11-2007, 07:07
Femic
Femic is offline
Citaat:
Femic je hebt je met succes op de tweede plaats gezet. De wolven en de verrader communiceren namelijk iet. De verrader heeft bij een dergelijk uitspraak helemaal geen belang.

Dark Phoenix
Femic
Nee, ze communiceren niet, maar de verrader weet wél wie de wolven zijn en wil dat ze winnen, dus hij heeft er wél belang bij dat het gelijkspel wordt, want dan mogen de wolven beslissen. Bovendien zorgt gelijkspel altijd voor verwarring en een verliezersgevoel onder de dorpelingen (ondanks het feit dat er iemand uitgaat op wie ze zelf gestemd hebben).
Jij bent bezig iedereen een beetje te manipuleren met je 'statements'.
Oud 28-11-2007, 07:40
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik denk dat ik morgen voor Kazet ga. Hij heeft nog nooit een theorie gepost terwijl hij altijd net doet alsof ie slim is en vertoont steeds typisch schaapjesgedrag. Het vorige spel hebben we ook al kunnen zien dat de verrader heel goed van zo'n schapen kan profiteren. Het kan natuurlijk zijn dat hij nu een wolf is en zich heeft proberen in te dekken onder het mom van 'de vorige keer ging ook iedereen massaal voor de puberende jongetjes, deze keer zal dat ook wel zo zijn'. Mocht hij niet een wolf zijn, dan is er een dorpeling dood, maar dan kan de verrader niet meer profiteren van zijn schaapjesgedrag. We hebben sowieso weinig aan hem als hij nooit theorieën post.
Oud 28-11-2007, 08:21
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
wel zonde trouwens, dan hebben we nu de leerling, wordt het een heks
Dat is wel eens eerder gebeurd volgens mij

Het wordt trouwens een mooi verhaal vanavond De basis 3/4 alinea's zijn vanmorgen tussen 4:00 en 5:00 geschreven De rest van de dag gaat er alleen maar meer bij komen als ik nog iets leuks bedenk
Oeh en verder:
* 1 v/d spelleiders heeft de functies met random nummer generator verspreid en het "raster"/insteek v/h verhaal bedacht
* 1 v/d spelleiders heeft de insteek van iedere speler in het verhaal ongeveer bedacht (karakter, verhoudingen t.o.v. elkaar) zonder hierbij de functies te kennen

Dus niet denken dat je ook maar iets kan afleiden wat betreft functies uit het verhaal dit spel

En vanuit dat perspectief krijgen jullie nu een briljant, mooi, ontroerend, geweldig, fantastisch verhaal voorgeschoteld enjoy

oh, en uit verveling en voor uw gemak en overzicht even in elkaar gezet:
27 November: Hangronde #1
28 November: Eetronde #1
29 November: Hangronde #2
30 November: Eetronde #2
1 December: Hangronde #3
2 December: Eetronde #3
3 December: Hangronde #4
4 December: Eetronde #4
5 December: Hangronde #5
6 December: Eetronde #5
7 December: Hangronde #6
8 December: Eetronde #6
9 December: Hangronde #7
10 December: Eetronde #7
11 December: Hangronde #8
12 December: Eetronde #8
13 December: Hangronde #9
14 December: Eetronde #9
15 December: Hangronde #10
16 December: Eetronde #10

Laatst gewijzigd op 28-11-2007 om 08:35.
Oud 28-11-2007, 08:38
Sherco
Sherco is offline
Jeuj, de heks eruit!
@ Spelleider: ik kijk nu al uit naar het verhaal. Mijn rol als kapitein van de Cinatit zal moeilijk te overtreffen zijn
Oud 28-11-2007, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ik morgen voor Kazet ga. Hij heeft nog nooit een theorie gepost terwijl hij altijd net doet alsof ie slim is en vertoont steeds typisch schaapjesgedrag. Het vorige spel hebben we ook al kunnen zien dat de verrader heel goed van zo'n schapen kan profiteren. Het kan natuurlijk zijn dat hij nu een wolf is en zich heeft proberen in te dekken onder het mom van 'de vorige keer ging ook iedereen massaal voor de puberende jongetjes, deze keer zal dat ook wel zo zijn'. Mocht hij niet een wolf zijn, dan is er een dorpeling dood, maar dan kan de verrader niet meer profiteren van zijn schaapjesgedrag. We hebben sowieso weinig aan hem als hij nooit theorieën post.
Zeur niet, ik post zo vaak theorieën.
Oud 28-11-2007, 09:27
Yoshimare
Yoshimare is offline
Citaat:
Jeetje wat een onzin. Mooie drogreden. Doet me denken aan hoe ik Martino hing om zijn 'gegoochel met de stemlijstjes'. Jij krijgt mijn volgende stem.
Oud 28-11-2007, 09:29
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Ik heb het verhaal nog niet gelezen, maar ik heb vast ook een rolletje in het eerste verhaal
Een schrale troost:
1. Ik (trophus) zit bij de verhalenbedenkers
2. Je lijk ligt nog in het kamp en zo te zien gaat ie helemaal nergens in
3. Bedenk je een wat voor een prachtige dingen je kunt doen met een lijk. Of de herrineringen van leerlingen aan meester TopDrop En zijn gekke heksenpraktijken
4. Iemand in het kamp heeft je functie overgenomen, mits diegene dood gaat.... zal er ongetwijfeld nog eens naar de vorige heks verwezen worden

duss Geen vrees, blijf vooral de verhalen lezen
Oud 28-11-2007, 09:33
Verwijderd
Sorry sorry sorry lieve lieve mensen!
Ik heb gisteravond niet kunnen stemmen , want ik had tot 22 uur les en toen moest ik thuis mijn stage voorbereiden en ik heb, zoals jullie weten, thuis geen internet. Ik weet ook net mijn functie pas.
Duss... sorry! Maar ik zie dat jullie het ook zonder mij hebben gekund gisteren! De heks eruit! (Maar de leerling zit er ook weer in toch? Dan wordt die dus heks? Dat is dan wel weer een beetje minder...)
Ik ga snel het topic goed doorlezen.
Oud 28-11-2007, 10:18
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wat vaag allemaal, hoe komen jullie nou bij 10-8? Het enige wat waar is, is dat er duidelijk weerwolven tussen de rubykuby stemmers zitten. Ik ga dus in ieder geval op een van de rubykuby stemmers stemmen. Maar het is toch niet handig om dat nu al te zeggen? Vanavond mogen eerst de weerwolven nog eten, dus als nu al duidelijk is door onderstaand lijstje dat er bv heel veel op Kazet gestemd wordt, dan eten de weerwolven Kazet niet op natuurlijk. En de weerwolven zullen wel op iemand uit het rijtje van TopDrop stemmen, dus aan de tovenaar de taak om daar ook iemand uit te beschermen lijkt mij?

Kazet Naggora
PixelDansje
Vlindertje

Vlindertje
Yoshimare
Oud 28-11-2007, 10:21
TRA
TRA is offline
LL wil de Rubykuby stemmers erg verdacht maken, zelf zit hij bij het Topdroprijtje. Maar een actief poster moet je er eigenlijk niet uit stemmen...

Ik wacht eerst de uitslag van de eetronde af.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 28-11-2007, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Jeetje wat een onzin. Mooie drogreden. Doet me denken aan hoe ik Martino hing om zijn 'gegoochel met de stemlijstjes'. Jij krijgt mijn volgende stem.
Nee de kans dat vlindertje een wolf is, is niet zo groot. Zeker is dat er in dat lijstje van rubykuby stemmers 3 wolven zitten
Oud 28-11-2007, 10:37
Yoshimare
Yoshimare is offline
Waarom zou die kans kleiner zijn?
En nee, dat is niet zeker. Een aantal heeft sowieso niet gezegd op wie ze stemmen, en we weten niet wie er wel of gestemd hebben, wat ze zeiden.
Ik baseer mijn stem niet op gekke lijstjes.
Oud 28-11-2007, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Nee de kans dat vlindertje een wolf is, is niet zo groot. Zeker is dat er in dat lijstje van rubykuby stemmers 3 wolven zitten
Je hebt mensen die stemmen op iets anders dan ze zeggen, mensen die niet gezegd hebben waar ze op gestemd hebben, etc. De kans dat één van de Ruby-stemmers wolf is, is niet bijster veel groter dan de kans dat een willekeurig iemand wolf is.
Oud 28-11-2007, 10:50
Vlindertje
Vlindertje is offline
Dat hele tellen met die wolven en in welke rijtjes ze zitten, snap ik niet zo goed. Ik ga het dadelijk nog maar eens goed nalezen. Ik denk juist dat de wolven eerder de spelers zijn die de eerste rondes niets zeggen of zeggen dat ze random hebben gestemd. Ze hopen natuurlijk dat iedereen naar de lange lijstjes gaat kijken en niet kijken naar die enkeling die ergens anders op heeft gestemd. Vooral nu gaat dat goed, omdat er twee lange lijstjes zijn en je kan dus makkelijk zeggen dat de wolven in het langere lijstje van rubykuby zitten, omdat topdrop dood is gegaan en niet rubykuby.
Oud 28-11-2007, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Je hebt mensen die stemmen op iets anders dan ze zeggen, mensen die niet gezegd hebben waar ze op gestemd hebben, etc. De kans dat één van de Ruby-stemmers wolf is, is niet bijster veel groter dan de kans dat een willekeurig iemand wolf is.
je bent hierbij verdachte nr 3, Yosimare krijgt vrijstelling omdat hij op Topdrop heeft gestemd.

Dark Phoenix
Femic
Kazet Nagorra
Oud 28-11-2007, 10:52
Verwijderd
Ok, ik heb het topic doorgelezen. Wat een verhalen allemaal. Vooral dat kansberekening-gedoe.
Maar er zijn op het moment wel een paar dingen die me opvallen:
- Magican is de eerste die op Rubykuby wil stemmen en geeft daar een achterlijke reden (zijn ava) voor. Maar goed, echt een verdenking plak ik er nog niet aan vast, maar ik ga Magican wel in de gaten houden.
-
Citaat:
Ik ga voor kazet omdat hij de vorige keer en nu weer gewoon meestemt en niet het brein gebruikt dat hij beweert te hebben!
Deze theorie kan ik wel begrijpen, maar ik vind dat altijd al wel een beetje Kazetgedrag. Dus ik verdenk hem vaker, maar vaak blijkt het dan toch niet waar te zijn...
- Ik vind de verdenking van Ruby-stemmers ergens logisch, maar ik moet zeggen dat ik de TopDrop-stemmers ook verdacht vind, want Ruby stond lange tijd bovenaan, het leek erop dat hij eruit zou gaan, en toen ineens was er een grote 'TopDrop-is-verdacht'-invasie, omdat hij vóór het spel wat gekke dingen had gepost. Alsof er mensen gelijkspel wilden uitlokken. Ik sluit dus zeker niet uit dat daar wolven tussen zetten, of op z'n minst de verrader.

Tot zover. Waarschijnlijk pas morgen meer, want ik heb weer een lange dag voor de boeg.
Oud 28-11-2007, 10:53
Verwijderd
De tactiek van LL: met zo veel mogelijk vage theorietjes iedereen verdacht maken zodat hij zelf niet wordt opgehangen.
Oud 28-11-2007, 10:56
Verwijderd
Citaat:
- Deze theorie kan ik wel begrijpen, maar ik vind dat altijd al wel een beetje Kazetgedrag. Dus ik verdenk hem vaker, maar vaak blijkt het dan toch niet waar te zijn...
Bovendien is het gewoon klinkklare nonsens, omdat ik dat het vorige spel ook deed en toen was ik ook gewoon dorpeling.
Oud 28-11-2007, 10:58
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Bovendien is het gewoon klinkklare nonsens, omdat ik dat het vorige spel ook deed en toen was ik ook gewoon dorpeling.
Ach, je zal slim genoeg zijn om je niet opeens anders te gaan gedragen als je wolf bent.
Oud 28-11-2007, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Ach, je zal slim genoeg zijn om je niet opeens anders te gaan gedragen als je wolf bent.
En ook niet als ik dorpeling of iets anders ben.
Oud 28-11-2007, 11:00
Yoshimare
Yoshimare is offline
Volgens mij speelt Kazet tot nu alle spellen hetzelfde, dorpeling of geliefde of verrader, ik zie niks verdachts.
Oud 28-11-2007, 11:01
Yoshimare
Yoshimare is offline
Vlindertjes blijft iig mijn verdachte nr 1, maar ik moet nog bijlezen 2½ pagina's dus mss verandert dat nog.
Oud 28-11-2007, 11:08
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Ok, ik heb het topic doorgelezen. Wat een verhalen allemaal. Vooral dat kansberekening-gedoe.
Maar er zijn op het moment wel een paar dingen die me opvallen:
- Magican is de eerste die op Rubykuby wil stemmen en geeft daar een achterlijke reden (zijn ava) voor. Maar goed, echt een verdenking plak ik er nog niet aan vast, maar ik ga Magican wel in de gaten houden.
Maar het is toch juist logisch dat de laatste stemmers die het spel richting gelijkspel trokken juist de verrader zou zijn en de wolven (mits ze slim zijn) zullen zich niet in zo'n lijstje wagen aan het einde, omdat ze dan weten dat ze gelijkspel wegtrekken in de lijstjes en als er iets niet klopt ze dan meteen verdacht zijn!

Ik denk dat de verrader één van de laatste stemmers (gelijkspel uitlokkende stemmers) is!
Terwijl de wolven wrsch of vroeger stemde op ruby of dropje of juist later op een ander.

Citaat:
Het was mijn reden in de eerste ronde, dat ik jou vervelend vindt, niet verdacht!
Oud 28-11-2007, 11:17
Martiño
Martiño is offline
Ik wacht denk ik nog even tot morgen tot ik ga stemmen, eerst even alles op een rijtje zetten.

In ieder geval goed dat de heks er uit is , wel jammer dat de leerling nu slecht is.
Oud 28-11-2007, 11:18
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Ik wacht denk ik nog even tot morgen tot ik ga stemmen, eerst even alles op een rijtje zetten.

In ieder geval goed dat de heks er uit is , wel jammer dat de leerling nu slecht is.
Natuurlijk wacht je tot morgen, als je vandaag stemt en kun je op iemand stemmen die wordt opgegeten. Sowieos valt er wat uit te halen wie er nu dood gaat.
Oud 28-11-2007, 11:39
Yoshimare
Yoshimare is offline
Citaat:
Vorige spel was ik zo inactief als een schoenendoos. Was ik als laatste overgebleven. Nu doe ik actief, krijg je deze onzin.
Ik was vorige spel minder fel, en heb het toen voor het eerst overleefd.

Heb nu alles bijgelezen en heb 2 opmerkingen.
Teringallejezus wat een achterlijke theorieën. Het aantal spelers wordt in tweeën gedeeld en dan wordt er gezegd dat er in de ene helft 2 wolven zullen zitten en in de andere helft ook 2. Like duh.
En lekker boeiend of het verdacht is of iemand op het laatste moment op TopDrop gaat stememn. Heb ik ook gedaan, daar het idioot is om elke keer weer Rubykuby het eerst eruit te gooien.

Oh, en om anderen voor te zijn: Ik vind Yoshimare verdacht, want hij heeft kritiek op onze meesterlijke tactieken.
Oud 28-11-2007, 11:40
Magican
Magican is offline
Citaat:
:
Veel achterlijker dan 'Ik stem Rubykuby want hij is irritant' is die reden niet. Maar goed, ook ik wacht tot na het eten der wolven.

En ik snap die theorietjes echt nog steeds niet.
Oud 28-11-2007, 11:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh, en om anderen voor te zijn: Ik vind Yoshimare verdacht, want hij heeft kritiek op onze meesterlijke tactieken.
Ohja! Inderdaad! Verdacht knulletje...

Regels voor berichten