Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2007, 15:35
Verwijderd
Ik snapte het achteraf wel, maar dacht eerst dat het slechts 'enkellaags' sarcasme was, maar het was dus dubbellaags, en wel zo dubbellaags, dat het eigenlijk weer door kan gaan voor geen sarcasme, dus, snap je, Armoed? ;P
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2007, 15:38
Verwijderd
Ja, dat helpt
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat helpt
Gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig.
Ik vind het echt niet leuk dat je er zo'n geintje van maakt
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 15:54
Verwijderd
Ik vond het er juist nogal dik bovenop liggen, dat het sarcastisch was dus.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het er juist nogal dik bovenop liggen, dat het sarcastisch was dus.
Ehm, eens kijken of we er nog uitkomen. Daarom was het ook dubbelop - normaal gesproken is sarcasme iets zeggen dat overduidelijk niet waar is; nu was het iets zeggen dat overduidelijk sarcastisch is. Ehm. N00dles en ik hebben vast een raar gevoel voor humor ofzo.

Edit: Of was jij sarcastisch, oppert N00dles
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Ehm, eens kijken of we er nog uitkomen. Daarom was het ook dubbelop - normaal gesproken is sarcasme iets zeggen dat overduidelijk niet waar is; nu was het iets zeggen dat overduidelijk sarcastisch is. Ehm. N00dles en ik hebben vast een raar gevoel voor humor ofzo.

Edit: Of was jij sarcastisch, oppert N00dles
Nerd-alert! JIJ.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 16:02
Verwijderd
Nee, jij!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 16:04
Verwijderd
Jij-en-nu-mag-je-niks-meer-zeggen-ik-heb-het-laatste-woord-lalalalallalalaalalalalaaa-punt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 16:05
Verwijderd
Nietes.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Nietes.
Dankje voor de bevestiging.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 16:14
Verwijderd
Nee, ik was niet sarcastisch, ik was bloedserieus.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik was niet sarcastisch, ik was bloedserieus.
Sarcastisch dus
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Sarcastisch dus
Nee.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Oh ok. ;o
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 18:37
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
snap je, Armoed? ;P
Tuurlijk snap ik. Je weet. Ik snap zo veel dat ik alleen nog maar Snapple drink, als vloekphrase "O snap!" heb, als favoriete liedje "Schnappie" heb en mijn eerstgeboren kind Snap ga noemen.

Ook was ik fan van Sneep in Harry Potter, ookal is dat niet hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 00:06
Verwijderd
Hahahahahaha
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 01:59
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Tuurlijk snap ik. Je weet. Ik snap zo veel dat ik alleen nog maar Snapple drink, als vloekphrase "O snap!" heb, als favoriete liedje "Schnappie" heb en mijn eerstgeboren kind Snap ga noemen.

Ook was ik fan van Sneep in Harry Potter, ookal is dat niet hetzelfde.
tering, jij leeft niet.. jij snapt
wie was sneek btw ook alweer?
Oud 28-11-2007, 09:51
Verwijderd
Citaat:
wie was sneek btw ook alweer?
Een stad in Friesland.

Sneep daarentegen is een docent op Zweinstein.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 12:38
aapje
aapje is offline
Citaat:

Maar al die dingen die normaal zo privé zijn en dan ineens gedeeld worden met de verloskundige en kraamverzorgster, dat lijkt me echt heel raar. Mijn zus vertelde dat het een beetje raar is in het begin, maar zodra je vol op aan het bevallen bent merk je niet eens meer dat er mensen tussen je benen zitten te kijken en voelen. Ze had wel wat moeite met de hechtingen, het duurde 3 kwartier en de verloskundige vertelde telkens precies wat ze deed en kwam ook met een spiegel aanzetten zodat m'n zus alles kon zien; daar had ze geen behoefte aan
Dat is ook raar hoor, bij mij zijn ze 3x komen kijken en voelen en had ik steeds maar 2 cm ontsluiting..en dat is egt niet fijn..voor je gevoel steken ze heel dr vuist naar binnen.
Maar daardoor was ik er eigenlijk al aardig aan gewend tegen de tijd dat ik echt ging bevallen. En ik hield mezelf voor dat ze dit heel de dag door zien en dat het voor hun gewoon hun werk is. Hmmm de hechtingen heb ik niet veel van meegekregen kwas zo moe en ik was ondertussen mn ouders uit bed aan het bellen
Bij mij vroegen ze aan het begin van de bevalling of ik een spiegel wou om het te zien maar dat leek me zo'n ranzig idee dat ik er vriendelijk voor bedankt had!
Daar was de zuster wel blij mee anders moest zij hem heel de tijd vast houden!
En tja gelukkig had ik aardige kraamverzorgsters (2 ja!!).
Oud 28-11-2007, 14:50
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Bij mij vroegen ze aan het begin van de bevalling of ik een spiegel wou om het te zien maar dat leek me zo'n ranzig idee dat ik er vriendelijk voor bedankt had!

Welja, waarom niet meteen een foto voor in het plakboek hahaha
Oud 28-11-2007, 16:48
aapje
aapje is offline
Citaat:
Welja, waarom niet meteen een foto voor in het plakboek hahaha
ja of het filmen om te kunnen laten zien als er mensen op kraamvisite komen

Ik had daarnet weer zoiets stoms..
Ik liep door de stad met mn dochtertje in de kinderwagen en het was markt dus knap druk.
Mn dochtertje was erg moe en dan zijn al die prikkels teveel en dan krijst ze ongeveer 10 minuten om vervolgens in slaap te vallen.
En iedereen moet dan even zn mening geven..ongeveer 100 mensen zeggen dan dat ze honger heeft en dat ik dr eten moet geven. Ten eerste was dat niet het geval en ten tweede al was het wel het geval geweest had ik dat zelf ook wel geweten aangezien ik als moeder mijn kind toch wel het beste ken.
Vervolgens was er 1 oud wijf die het wel heel bont ging maken, ze zei dat ik mn dochtertje dr speen moest geven (die wou ze helemaal niet) en dat dit gemeen was..
Ik heb het wijselijk genegeerd en ben verder gelopen. Verderop haalde ik haar even uit de wagen om dr even rustig te krijgen..komt dat mens aanlopen en zegt dat ik dr dekentje erom heen moest doen omdat ze anders kou zou vatten!
Terwijl ze een speciaal pakje aan had voor buiten dus lekker warm! En al had ze gelijk gehad ze moest zich met zichzelf bemoeien!
Ik was zo ontzettend boos en ik heb dr even flink verteld dat ik niet achterlijk ben en dat ze zich met dr eigen moest bemoeien!
Dat ik een jonge moeder ben betekent nog niet dat ik niet goed bij mn hoofd ben ofzo..Vervolgens zei ze dat ik geen respect had voor ouderen!!!!!!
Ik heb dr verteld dat je respect niet krijgt maar moet verdienen
Stom klotewijf, kan me er nog steeds boos om maken.
Oud 28-11-2007, 17:09
Verwijderd
Volgens mij wordt dat bij alle moeder gedaan, niet alleen bij jonge moeders. Hoorde laatst een verhaal van iemand die met dr dochter van twee weken in de kinderwagen naar de supermarkt ging ("Je moet toch boodschappen doen he") en toen van alle kanten commentaar kreeg dat dat echt niet kon. Stompzinnig, dus.

Ik snap het ook niet, een kind is toch niet ineens gemeengoed? Je hebt groot gelijk vind ik hoor
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 17:15
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ik had daarnet weer zoiets stoms..
Ik liep door de stad met mn dochtertje in de kinderwagen en het was markt dus knap druk.
Mn dochtertje was erg moe en dan zijn al die prikkels teveel en dan krijst ze ongeveer 10 minuten om vervolgens in slaap te vallen.
En iedereen moet dan even zn mening geven..ongeveer 100 mensen zeggen dan dat ze honger heeft en dat ik dr eten moet geven. Ten eerste was dat niet het geval en ten tweede al was het wel het geval geweest had ik dat zelf ook wel geweten aangezien ik als moeder mijn kind toch wel het beste ken.
Vervolgens was er 1 oud wijf die het wel heel bont ging maken, ze zei dat ik mn dochtertje dr speen moest geven (die wou ze helemaal niet) en dat dit gemeen was..
Ik heb het wijselijk genegeerd en ben verder gelopen. Verderop haalde ik haar even uit de wagen om dr even rustig te krijgen..komt dat mens aanlopen en zegt dat ik dr dekentje erom heen moest doen omdat ze anders kou zou vatten!
Terwijl ze een speciaal pakje aan had voor buiten dus lekker warm! En al had ze gelijk gehad ze moest zich met zichzelf bemoeien!
Ik was zo ontzettend boos en ik heb dr even flink verteld dat ik niet achterlijk ben en dat ze zich met dr eigen moest bemoeien!
Dat ik een jonge moeder ben betekent nog niet dat ik niet goed bij mn hoofd ben ofzo..Vervolgens zei ze dat ik geen respect had voor ouderen!!!!!!
Ik heb dr verteld dat je respect niet krijgt maar moet verdienen
Stom klotewijf, kan me er nog steeds boos om maken.
Als ik een moeder van jouw leeftijd was in dezelfde situatie zat ik nu in de gevangenis.

Alhoewel...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 18:53
Verwijderd
Nou eerlijk gezegd krijgen mensen wel respect en hoeven ze dat niet te verdienen, want zo redeneren ook die ''allochtone'' probleemjongeren,komt weinig goeds van.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 10:05
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Als ik een kind hoor krijsen zou ik juist hard door lopen Wie geeft die mensen nou het recht om er iets van te zeggen? Ik vind het maar raar.
Oud 29-11-2007, 10:14
Verwijderd
Ik vind dat zoiets stoms! Je gaat je er toch ook niet mee bemoeien als je iemand met haar vriendje over straat ziet lopen? 'Uh ja sorry hoor, maar ik denk dattie die hand op z'n bips niet echt fijn vind, verplaats die maar ongeveer vijftien cm naar boven! Bovendien heeftie zich slecht aangekleed, zijn schoenen zijn vuil en dat achterlijke petje kan echt niet. Leer toch eens voor die jongen zorgen!'
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 10:29
aapje
aapje is offline
Citaat:
Nou eerlijk gezegd krijgen mensen wel respect en hoeven ze dat niet te verdienen, want zo redeneren ook die ''allochtone'' probleemjongeren,komt weinig goeds van.
Normaal krijgen mensen inderdaad respect van mij, maar als ze zo gaan doen en er dan ook nog eens om durven te vragen...dan verdien je gewoon geen respect..
Oud 29-11-2007, 10:38
Verwijderd
goeie reactie hoor! En trouwens als ik ej posts zo lees.. damn ik van ongeveer even oud als jij en ik zou het denk ik niet kunnen hoor! Echt goed bezig!!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 12:32
Verwijderd
Zie ik ook vaak bij vriendinnen van me ja. Een vriendin is 23 en heeft 3 kinderen. Kreeg ze commentaar in de winkel, dat ze vast haar diploma niet had. En toen ze zei van wel werd ze uitgemaakt voor leugenaar. Raar...
Ik denk dat ze een moeder die al wat ouder is niet zo snel aanspreken als een jonge moeder.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 13:13
Verwijderd
Ik snap echt niet dat je ineens commentaar mag hebben op jonge moeder (/ouders). Wat een gezeur .
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 17:05
Inanis
Inanis is offline
Nouja tis wel een teken dat ze niet te bang zijn om iets tegen een onbekende op straat of publieke/openbare plaats te zeggen. Das een goed iets, toch?
Oud 29-11-2007, 17:10
Verwijderd
Mwa, ik ben niet van dat soort eerlijkheid. Eerlijk zijn is fijn, maar is het ook functioneel?
Doet me denken aan de periode bij mij op school toen dat mensen op de ander afstapten met 'Wat een lelijke broek/kapsel/trui/tas/wat dan ook' onder het motto; Ik ben gewoon eerlijk.
Ja, daar hebben we dus geen donder aan.

Als er nou echt iets serieus mis ging (je staat je dochter flinke klappen uit te delen in de supermarkt) dan vind ik dat nou nog iets, maar dit soort dingen vind ik totaal nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 00:53
Mara
Mara is offline
Ik zou nooit zomaar commentaar leveren als een kind huilt, er kan van alles aan de hand zijn. Sowieso houd ik 't meestal voor me.

Toen ik in een supermarkt werkte zag ik regelmatig mensen met kinderen. Echt geen probleem als een kind een keer huilt, of vervelend doet omdat hij/zij moe is. Kan. Erger vind ik 't als 't kind gaat jengelen om iets en die ouders er constant aan toe geven. Doordat je die mensen vaker ziet, weet je dat ze 't vaker doen. Om vervolgens boos te worden op 't kind omdat hij doorjengelt.. natuurlijk doet ie dat, hij weet dat ie zo krijgt wat hij wil.

Ergste vond ik nog een vrouw die altijd sigaretten kwam halen en haar 2 kinderen (6 en 8 jaar gok ik) meenam. Het enige wat die kinderen deden was kind zijn, soms wat spelen, maar niet eens druk. Constant zat ze die kinderen af te bekken. Ze kon al boos worden als een van d'r kinderen toevalling voor de pinautomaat stond waar ze bij moest. Ik moet zeggen, dan moet ik mij wel inhouden. Vooral als ik 't keer op keer zie gebeuren. Bah.

Maargoed, beetje offtopic. In mijn ervaring met de vele ouders die ik zag is er geen verband tussen jong zijn en een slechte ouder.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 16:08
Kitten
Kitten is offline
Echt, mensen die zich ergens mee bemoeien wat hen niet aangaat . Kreeg mijn moeder ook altijd te horen als ze me in de sneeuw buiten liet slapen. Niets aan over gehouden en volgens mij is 't zelfs goed voor een kind. Ja, kindje laten opgroeien in een steriele omgeving, daar wordt je blij van

En verder vroeg ik me af, Appje (ik weet niet of je het al had gepost) of 't was beter gaat met je dochter's buikkrampen (juiste omschrijving)?
Oud 30-11-2007, 17:07
Verwijderd
Mijn zus kreeg in de V&D ook commentaar van een oud mevrouwtje. Ze had haar dochtertje heel rustig op schoot, het meisje kirde een beetje, en toen kwam dat vrouwtje vertellen dat de baby moe was en dat ze in de kinderwagen moest liggen Mijn zus bedankte haar toen vriendelijk en zei dat ze zelf wel wist wat haar dochter nodig had. Ik zat echt te knipperen; wat een rare actie van die vrouw

Mijn vader was vroeger in de supermarkt altijd wel grappig, als ouders op hun kinderen stonden te schelden omdat ze gewoon kinderen aan het zijn waren, dan ging m'n vader altijd met die kinderen spelen Heel grappig
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 22:39
snoopy
snoopy is offline
Nou, ik loop inderdaad wel eens met een kindje van m'n werk over straat en soms doen we ook boodschappen. Dan krijg ik inderdaad ook een hele hoop goedbedoeld (laten we dat tenminste hopen) advies... *zucht*
Oud 01-12-2007, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Normaal krijgen mensen inderdaad respect van mij, maar als ze zo gaan doen en er dan ook nog eens om durven te vragen...dan verdien je gewoon geen respect..
Nee dan heb je er inderdaad gelijk in, maar ik vind wel dat je van het goede moet uitgaan zeg maar. Maar gaat in dit geval sowieso niet op als zo'n vrouw zo raar doet, echt idioot.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 18:40
Verwijderd
Citaat:

Ergste vond ik nog een vrouw die altijd sigaretten kwam halen en haar 2 kinderen (6 en 8 jaar gok ik) meenam. Het enige wat die kinderen deden was kind zijn, soms wat spelen, maar niet eens druk. Constant zat ze die kinderen af te bekken. Ze kon al boos worden als een van d'r kinderen toevalling voor de pinautomaat stond waar ze bij moest. Ik moet zeggen, dan moet ik mij wel inhouden. Vooral als ik 't keer op keer zie gebeuren. Bah.

Dat zie ik ook zo vaak gebeuren gewoon, echt, mensen kunnen beter positief blijven tegen die kinderen ipv altijd zo te doen.
En bij 'Schatjes' ofzo op tv zie je ook vaak van die ouders die dat doen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Dat zie ik ook zo vaak gebeuren gewoon, echt, mensen kunnen beter positief blijven tegen die kinderen ipv altijd zo te doen.
En bij 'Schatjes' ofzo op tv zie je ook vaak van die ouders die dat doen.
Dat merkte ik vroeger bij oppassen ook heel erg. Als ik met negatieve dingen het kindje probeerde over te halen, werkte dat echt vaak niet, met positieve dingen juist wel. ('Als je nu niet naar bed gaat, dan lees ik geen verhaaltje meer voor' tegenover 'Kom, je gaat nu naar bed, dan lezen we nog fijn een verhaaltje' bij de eerste ging ze echt tijd rekken om maar niet naar bed te hoeven, zeuren, lastig doen, bij de tweede ging ze meestal direct naar boven en zocht ze meteen een verhaaltje uit.)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 13:01
Verwijderd
Hmmmm... na mijn laatste pilstrip die ik geeindigd ben rond 23 oktober was mijn pil op. Ik had niet op tijd een nieuwe en heb de afgelopen maand dus geen pil gebruikt. Op 2 november was het de laatste dag van mijn vorige ongesteldheid..

en ik ben nu dus nog steeds niet ongesteld.. vertoon ook geen enkel teken nog het te gaan worden (voel em meestal goed aankomen). We zijn heel voorzichtig geweest, maar vergaten af en toe wel heel even dat dat moest. Maar volgens mij is er niets mis gegaan.. en ik heb ook geen enkel zwangerschapssymptoom..

Het zal dus wel gewoon komen dat ik ineens geen pil heb gebruikt de afgelopen tijd dat de ongesteldheid wat op zich laat wachten? Als het er half december nog niet is gaan we testen, hebben we afgesproken. Is dat "laat" genoeg? Of moeten we langer wachten? (Nou, ik zal vast komende week gewoon ongesteld worden )

Stom. Ergens kan ik er wel op hopen, maar aan de andere kant heb ik geen idee hoe we alles dan zouden moeten inrichten qua huis, geld, studie, werk.. dus hoop ik toch maar van niet. Dubbel
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 17:27
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Hmmmm... na mijn laatste pilstrip die ik geeindigd ben rond 23 oktober was mijn pil op. Ik had niet op tijd een nieuwe en heb de afgelopen maand dus geen pil gebruikt. Op 2 november was het de laatste dag van mijn vorige ongesteldheid..

en ik ben nu dus nog steeds niet ongesteld.. vertoon ook geen enkel teken nog het te gaan worden (voel em meestal goed aankomen). We zijn heel voorzichtig geweest, maar vergaten af en toe wel heel even dat dat moest. Maar volgens mij is er niets mis gegaan.. en ik heb ook geen enkel zwangerschapssymptoom..

Het zal dus wel gewoon komen dat ik ineens geen pil heb gebruikt de afgelopen tijd dat de ongesteldheid wat op zich laat wachten? Als het er half december nog niet is gaan we testen, hebben we afgesproken. Is dat "laat" genoeg? Of moeten we langer wachten? (Nou, ik zal vast komende week gewoon ongesteld worden )
Als je stopt met de pil, heeft je lichaam best wel weer even tijd nodig om het zelf weer helemaal op te pakken (afhankelijk van hoelang je de pil hebt gebruikt). Vaak ben je dan niet meteen weer hartstikke regelmatig ongesteld. Dus het zou heel goed kunnen dat je daaom nog niet ongesteld bent geworden. Zeker als jullie gewoon voorzichtig zijn geweest. Een zwangerschapstest kan in principe gedaan worden vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden, dus als je toch twijfelt of maar niet ongesteld wordt, kan die in principe vanaf nu gewoon al gedaan worden

En dat dubbele gevoel herken ik trouwens wel, vaag is dat ja. Komt vast wel goed
Oud 02-12-2007, 17:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik stopte met de pil duurde het vier maanden voor ik weer spontaan ongesteld werd en ik was echt niet zwanger dus het kan best komen dat je lichaam gewoo moet 'afkicken'.
Oud 02-12-2007, 17:44
Luna
Luna is offline
Citaat:
Mijn vader was vroeger in de supermarkt altijd wel grappig, als ouders op hun kinderen stonden te schelden omdat ze gewoon kinderen aan het zijn waren, dan ging m'n vader altijd met die kinderen spelen Heel grappig

ik heb zo'n hekel aan mensen die altijd maar roepen dat hun kinderen stil moeten zijn en zich moeten 'gedragen'.
Oud 02-12-2007, 17:56
Luna
Luna is offline
@dusjcrib: wat theemuts al zegt iid. plus dat er waarschijnlijk nog wel hormonen in je lichaam zitten dat het onwaarschijnlijk is dat je nu al zwanger raakt.
Oud 02-12-2007, 18:47
stout!
stout! is offline
Toen ik stopte met de pil werd ik ook eindeloos niet ongesteld. Waar ik uiteindelijk zo gestresst van werd dat ik maar gewoon weer begon .
En ik kijk nog steeds babyboom
Oud 02-12-2007, 19:16
Luna
Luna is offline
OMG ik ook en mn huisgenoten lachen me echt keihard uit. (verder weet niemand het)
maar niet omdat ik een baby wil want dat wil ik niet.

edit: ik heb sinds een tijdje een spiraaltje en ik dacht dat ik me dan lekker nergens meer druk om hoefde te maken maar mn ongesteldheid is nu zo heftig dat ik niet weet hoe lang ik dat ga volhouden. ik dacht dat de pil een gedoe was maar dit slaat alles
Oud 02-12-2007, 20:34
Verwijderd
Hm, bedankt voor alle geruststellingen Ik heb nu wel een beetje zeurende eierstokjes, dus ik gok dat ie eraan zit te komen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 20:41
stout!
stout! is offline
Citaat:
OMG ik ook en mn huisgenoten lachen me echt keihard uit. (verder weet niemand het)
maar niet omdat ik een baby wil want dat wil ik niet.
Ik ook niet weet ook echt niet waarom ik het kijk maar vind het toch boeiend ofzo
Oud 02-12-2007, 21:17
snoopy
snoopy is offline
Wahahha! Ik heb weer m'n 5-maanden-in-verwachting-buik (helemaal rond en keihard) die ik zo nu en dan na het eten heb en m'n vriend zei: 'die test was laatst toch wel echt negatief he?'
Reageren

Regels voor berichten