Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2007, 18:24
Verwijderd
Hallo allemaal,

Na mijn HBO studie wil ik een Master halen.
Nu wil ik tijdens mijn HBO studie een doorstroomminor volgen om zonder een schakeljaar toegelaten te worden voor de Master. Sommige hogescholen hebben dat soort minoren. Waaronder mijn hogeschool.

Maar nu moet ik dus aan bepaalde ingangseisen voldoen waaronder: Wiskunde op VWO-niveau en engels op VWO-niveau. Helaas heb ik dat niet. Wel zijn daar niveaucursussen voor. Zie link---> http://webapps.utwente.nl/hdm/nl/hdm...opm1=100000551

Nu is mijn vraag wie zo'n cursus ooit heeft gedaan en wat ik me daarbij voor moet stellen. Is het te doen of is het vrij lastig?

Alle info is welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2007, 10:37
Verwijderd
Niemand hier die zo'n soort cursus gedaan heeft?

In het nieuwe jaar heb ik een gesprek met mijn SLB hierover. Maar ik wil me vast een beetje oriënteren.

Dus alle info is welkom
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 10:49
Joyceb
Joyceb is offline
James Boswell Insituut in Utrecht is wel een goede, daarnaast kan je denk ik ook staatsexamen doen (meerdere keren per jaar) zonder cursus oid.

Als je kijkt naar examens voor wiskunde/engels van afgelopen jaar kan je denk ik zelf beantwoorden of het moeilijk is of niet.
Wiskunde lijkt me nogal afhankelijk van je huidige opleiding en -niveau, engels valt reuze mee op vwo niveau, zeker omdat het alleen maar lezen is volgens mij als je staatsexamen doet.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 11:57
Verwijderd
@Joyceb

Voor engels ben ik ook niet zo bang. Voor wiskunde wel. Is nooit mijn sterkste vak geweest.

Weet je waar ik die examens in kan zien. Of moet ik daar contact voor opnemen bij het James Boswell Instituut?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 12:25
Joyceb
Joyceb is offline
googlen?

'eindexamens wiskunde'
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 13:46
Nyawa
Citaat:
@Joyceb

Voor engels ben ik ook niet zo bang. Voor wiskunde wel. Is nooit mijn sterkste vak geweest.

Weet je waar ik die examens in kan zien. Of moet ik daar contact voor opnemen bij het James Boswell Instituut?
Daar zijn er wel meer sites van, www.havovwo.nl of www.eindexamen.nu bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 11:05
Arcedea
Arcedea is offline
Van het wiskunde JBI tentamen kun je hier een voorbeeld downloaden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Van het wiskunde JBI tentamen kun je hier een voorbeeld downloaden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten