Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2007, 22:05
Verwijderd
lieverds,

misschien hoort dit topic ergens anders, maar dat merk ik vanzelf wel,
dit leek me de meest geschikte plek iig.

Allereerst: ik heb draadloos internet en als ik een download aanzet(bitcomet: torrents) gaat ie 5 minuutjes goed(tussen de 40 en 120 Kb/s, wat al heel wat is voor hier...) en na die 5 minuutjes zakt ie weer naar 0 en blijft ie daar ook.

Hoe komt dat?

vraag 2: kan je meerdere internet aansluitingen op 1 adres hebben?
Ik wil zo'n pakket van KPN halen voor 40 euro per maand met 6 mb downloadsnelheid enzo.

want als ik het wil bestellen vraagt ie of er al internet is en als ik dus 'ja' invul krijg ik vanalles te zien over overschakelijken,maar ik wil gewoon m'n eigen internet op m'n eigen kamer waar niemand anders aan kan zitten zodat ik 'n keer fatsoenlijk kan downloaden enzo.

alvast bedankt voor eventuele reacties en mijn eventuele excuus als dit topic ergens anders hoort.

Groet'n
In-Flames
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2007, 22:12
Verwijderd
Je tweede vraag zou ik niet weten, maar voor de eerste kun je eens kijken naar je poorten. Torrents maken gebruik van bepaalde poorten op je router en als die dicht staan gaat het allemaak verdomde traag. Daarbij komt dat draadloos sowieso al wat trager is dan een draadje natuurlijk.

Om je poorten open te gooien kun je even kijken op www.portforward.com

Hoop dat dit iets helpt
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 22:19
Verwijderd
dank ende hulde, Kap'tein!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 22:21
Subzero
Subzero is offline
Citaat:
Je tweede vraag zou ik niet weten, maar voor de eerste kun je eens kijken naar je poorten. Torrents maken gebruik van bepaalde poorten op je router en als die dicht staan gaat het allemaak verdomde traag. Daarbij komt dat draadloos sowieso al wat trager is dan een draadje natuurlijk.

Om je poorten open te gooien kun je even kijken op www.portforward.com

Hoop dat dit iets helpt
gwn je router aan je pc gangen, en surfen naar : http://192.168.1.1 endan de poorten openen.
Oud 08-12-2007, 22:28
Verwijderd
Citaat:
gwn je router aan je pc gangen, en surfen naar : http://192.168.1.1 endan de poorten openen.
de router staat in het kantoor van mijn huisbaas hiernaast.
Verder snap ik niet wat dat allemaal betekent
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 11:08
Marcade
Marcade is offline
Maken meerdere mensen gebruik van die router, sinds je het over 'huisbaas' hebt? Draadloos zou niks uit moeten maken. Draadloos is langzamer ja, maar als je eerst 100KB/s haalt, moet dat 5 minuten later ook gaan. Als er meerdere mensen fijn gaan bittorrenten over dezelfde router, kan ik me ergens wel voorstellen dat je download na een paar minuten inkakt omdat misschien je router zodanig werkt dat die de laatste verbindingen voorrang geeft, oid. En zelfs zover gaat dat oude verbindingen gewoon afgebroken worden omdat z'n geheugentabel volgelopen is vanwege de vele connectie aanvragen.

Wat dat betreft kan bittorrent echt voor een fijne internetervaring voor je huisgenootjes zorgen.

Wat betreft meerdere aansluitingen. Je kan maar 1 ADSL signaal over een telefoonlijn heen sturen. Kabel denk ik ook.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 21:48
Verwijderd
(maar als je dus twee telefoonlijnen hebt, dan kan dat wel.)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 10:50
Verwijderd
Het probleem met torrents is dat er enorme hoeveelheden verbindingen tegelijkertijd ge-opend en weer gesloten worden. Hier kunnen die cheap-ass routers (< 800€) slecht mee overweg, óf je moet gaan software routeren (dat kan op een 486 met zo'n linux floppy en twee netwerkkaarten )

In je torrentclient zou ik het maximaal aantal verbindingen naar 50 zetten en als het goed gaat, dan kan je steeds een tiental verhogen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 11:00
M@rco
M@rco is offline
Of gewoon op 50 laten staan natuurlijk, werkt ook prima
Oud 20-12-2007, 18:03
Verwijderd
Citaat:
(maar als je dus twee telefoonlijnen hebt, dan kan dat wel.)
@ topicstarter:

Je kan een extra lijn erbij nemen. In je IS/RA-punt (wandcontactdoos meestal/hoofdaansluitpunt) zitten intotaal 4 draadjes, 2 ervan zijn, als je een analoge lijn hebt in gebruik (doorgaans zijn dat de rode en de blauwe). Dan blijven er nog 2 over waar je een extra verbinding over kan laten lopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten