Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Het is de regel dat de wolven winnen als het 1 tegen 1 wordt. Het klopt dat ze normaal een meerderheid moeten hebben. Maar voor de 1 tegen 1 is er een uitzondering omdat de dorpeling dan altijd op de wolf stemt.
Vreemd. Maar goed, jullie maken de regels.
Advertentie
Oud 13-12-2007, 20:43
TRA
TRA is offline
Citaat:
Het is de regel dat de wolven winnen als het 1 tegen 1 wordt. Het klopt dat ze normaal een meerderheid moeten hebben. Maar voor de 1 tegen 1 is er een uitzondering omdat de dorpeling dan altijd op de wolf stemt.
Waar slaat dat nou weer op? Dan hebben de dorpelingen nèt iets beter gespeeld en verliezen ze alsnog omdat het niet 1-1 mag zijn. De weerwolf kiest bij 1-1 altijd voor de dorpeling, dus vind ik dat de dorpelingen dan moeten winnen.

"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 13-12-2007, 21:09
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Waar slaat dat nou weer op? Dan hebben de dorpelingen nèt iets beter gespeeld en verliezen ze alsnog omdat het niet 1-1 mag zijn. De weerwolf kiest bij 1-1 altijd voor de dorpeling, dus vind ik dat de dorpelingen dan moeten winnen.

Dat is het probleem nou juist. Iedereen heeft er een andere mening over. Wees blij dat jij de beslissing erover niet hoeft te nemen, want je gaat altijd mensen op hun tenen trappen. Een goede keuze is er niet, er is alleen een beste keuze. Voor beide opties valt er iets te zeggen.
Oud 13-12-2007, 21:18
TRA
TRA is offline
Citaat:
Dat is het probleem nou juist. Iedereen heeft er een andere mening over. Wees blij dat jij de beslissing erover niet hoeft te nemen, want je gaat altijd mensen op hun tenen trappen. Een goede keuze is er niet, er is alleen een beste keuze. Voor beide opties valt er iets te zeggen.
Maar dit is net zo'n regel als: "in beurt vijf moeten de weerwolven de tovenaar opeten anders mogen zij in beurt zes niemand opeten", slaat nergens op.
Oud 13-12-2007, 21:26
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Maar dit is net zo'n regel als: "in beurt vijf moeten de weerwolven de tovenaar opeten anders mogen zij in beurt zes niemand opeten", slaat nergens op.
Waarom? Als ik bij 1-1 de dorpelingen laat winnen komen de wolven naar me toe met de mededeling dat zij dit niet kunnen winnen, omdat de laatste stemmer informatie heeft die hij of zij eigenlijk niet hoort te hebben. Alleen bepaalde rollen mogen dingen zeker weten; de dorpeling en de wolfsbane horen daar niet bij. Dat is de hele kern van het spel. Niets is zeker.

Maar bij jouw regel is er geen sprake van de situatie dat iemand informatie heeft die hij of zijn volgens de regels niet hoort te hebben.
Oud 13-12-2007, 21:34
Rio Jams
Rio Jams is offline
Neeneenee. De wolven kunnen dit niet winnen.
1) De dorpeling is aan zet.
2) De dorpeling is een bane en dus immuun.

1-1 Is gelijkspel. Als gelijkspel niet goed genoeg is voor de spelleiders, dan winnen de dorpelingen maar. Geen oneerlijke voortrekkerij hè.

ps. ban+1dag
Oud 13-12-2007, 21:35
TRA
TRA is offline
Citaat:
Waarom? Als ik bij 1-1 de dorpelingen laat winnen komen de wolven naar me toe met de mededeling dat zij dit niet kunnen winnen, omdat de laatste stemmer informatie heeft die hij of zij eigenlijk niet hoort te hebben. Alleen bepaalde rollen mogen dingen zeker weten; de dorpeling en de wolfsbane horen daar niet bij. Dat is de hele kern van het spel. Niets is zeker.

Maar bij jouw regel is er geen sprake van de situatie dat iemand informatie heeft die hij of zijn volgens de regels niet hoort te hebben.
Maar de wolven hebben dan toch ook informatie over de functie van de ander (namelijk dorpeling).

Ik volg je niet helemaal.
Verwijderd
Citaat:

Dat is dan weer een slap argument, als het 1 tegen 1 is, dan weet de wolf ook zeker dat de ander dorpeling is.
TRA
TRA is offline
Citaat:
Dat is dan weer een slap argument, als het 1 tegen 1 is, dan weet de wolf ook zeker dat de ander dorpeling is.
Oud 13-12-2007, 21:36
Rio Jams
Rio Jams is offline
'Dit' verwijst natuurlijk naar de mogelijke 1-1 situatie.
Oud 13-12-2007, 21:37
Rio Jams
Rio Jams is offline
Citaat:
Vandaar gelijkspel dus. Alle functies zijn bekend.
Oud 13-12-2007, 21:37
Verwijderd
Citaat:
'Dit' verwijst natuurlijk naar de mogelijke 1-1 situatie.
?

Je mag niet posten tijdens een maandban, vraag 'm dan niet aan.
Oud 13-12-2007, 21:40
TRA
TRA is offline
Overigens is het ook een slap argument wanneer deze situatie zich voordoet:

Wolfsbane (is al geprobeerd opgegeten te worden), dorpeling, wolf.

Dan zijn namelijk ook alle functies bekend. Moeten de wolven dan ook maar winnen?
Oud 13-12-2007, 21:40
Rio Jams
Rio Jams is offline
Citaat:
?

Je mag niet posten tijdens een maandban, vraag 'm dan niet aan.
Toevoeging op mijn post, maar ineens stonden er drie posts tussen.

Je sais, komt een dag bij mijn ban, maar ik was het niet eens met de andere (voormalige) Spelleiders.
Oud 13-12-2007, 21:41
Rio Jams
Rio Jams is offline
Citaat:
Overigens is het ook een slap argument wanneer deze situatie zich voordoet:

Wolfsbane (is al geprobeerd opgegeten te worden), dorpeling, wolf.

Dan zijn namelijk ook alle functies bekend. Moeten de wolven dan ook maar winnen?
Nee hoor, niemand weet welke van de twee oevrigen nou wie is.
Oud 13-12-2007, 21:43
TRA
TRA is offline
Citaat:
Nee hoor, niemand weet welke van de twee oevrigen nou wie is.
Jawel, wolfsbane is bekend en je weet van jezelf wat je bent (dat is tenminste te hopen)...
Oud 13-12-2007, 21:44
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Maar de wolven hebben dan toch ook informatie over de functie van de ander (namelijk dorpeling).

Ik volg je niet helemaal.
Ok ok, je hebt een punt.

Maar ik heb meer overwegingen.

Maar waarom zou de wolf uberhaupt nog moeite nemen om iemand op te eten als die niet meer kan winnen? Dat is vreemd. De dorpelingen hebben sowieso nog een kans om te winnen natuurlijk. namelijk als de wolf de bane kiest. Maar dat geldt niet voor de wolf. Die kan niet meer winnen als bij 1-1 de dorpelingen winnen. Ja, hij of zij moet het geluk hebben dat de laatste speler of speelster niet stemt. Dan is het 0-0 gelijkspel en mag de wolf iemand uitkiezen.

Toch hebben de dorpelingen nog niet gewonnen. De dorpelingen moeten namelijk ALLE wolven ophangen.

Ik vind dat de wolf een kans verdient om te winnen, omdat hij of zij nog niet is opgehangen. Is dat nou echt zo vreemd? Als bij 1-1 de dorpelingen winnen, kan de wolf zelfs op dit moment al met geen mogelijkheid meer winnen. En dat vind ik niet terecht.
Oud 13-12-2007, 21:45
Rio Jams
Rio Jams is offline
Wolfsbane weet wie de wolf is en wie de dorpeling is, en vices versas?
Oud 13-12-2007, 21:46
Verwijderd
Nou, de voor de hand liggende regel zou zijn: als het 1 tegen 1 is na een hangronde, wint de wolf, als het 1 tegen 1 is na een eetronde, winnen de dorpelingen. Natuurlijk kun je daar van af wijken, de regels zijn immers arbitrair. Het ligt voor mij alleen niet zo voor de hand.
Oud 13-12-2007, 21:48
Rio Jams
Rio Jams is offline
Citaat:
Ok ok, je hebt een punt.

Maar ik heb meer overwegingen.

Maar waarom zou de wolf uberhaupt nog moeite nemen om iemand op te eten als die niet meer kan winnen? Dat is vreemd. De dorpelingen hebben sowieso nog een kans om te winnen natuurlijk. namelijk als de wolf de bane kiest. Maar dat geldt niet voor de wolf. Die kan niet meer winnen als bij 1-1 de dorpelingen winnen. Ja, hij of zij moet het geluk hebben dat de laatste speler of speelster niet stemt. Dan is het 0-0 gelijkspel en mag de wolf iemand uitkiezen.

Toch hebben de dorpelingen nog niet gewonnen. De dorpelingen moeten namelijk ALLE wolven ophangen.

Ik vind dat de wolf een kans verdient om te winnen, omdat hij of zij nog niet is opgehangen. Is dat nou echt zo vreemd? Als bij 1-1 de dorpelingen winnen, kan de wolf zelfs op dit moment al met geen mogelijkheid meer winnen. En dat vind ik niet terecht.
Wel terecht voor dorpelingen als de wolf wint?
Hoezo genieten de wolven volgens jou voorrang? Lekker onpartijdig ook.

Als de dorpeling aan zet is, stemt hij de wolf eruit in principe, dus wint hij gewoon. Als de wolf aan beurt zou zijn, zou die de laatste dorpeling (ervanuitgaande dat er geen bane in zit) eten en winnen. Wie aan beurt is, is aan beurt. Je gaat geen wolven voortrekken.

Mgoed, ik blijf voor gelijkspel.
Oud 13-12-2007, 21:49
Hanneke
Hanneke is offline
Bij 1-1 wint de wolf altijd, want als een dorpeling in z'n eentej tegenover een wolf staat kan hij toch niet winnen. Dat was vroeger iig
Oud 13-12-2007, 21:50
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wel terecht voor dorpelingen als de wolf wint?
Hoezo genieten de wolven volgens jou voorrang? Lekker onpartijdig ook.

Als de dorpeling aan zet is, stemt hij de wolf eruit in principe, dus wint hij gewoon. Als de wolf aan beurt zou zijn, zou die de laatste dorpeling (ervanuitgaande dat er geen bane in zit) eten en winnen. Wie aan beurt is, is aan beurt. Je gaat geen wolven voortrekken.

Mgoed, ik blijf voor gelijkspel.
Je gaat niet inhoudelijk in op mijn voornaamste argument. Vind je dat de wolf geen kans verdient om te winnen? Dan kies je partij voor de dorpelingen. Nogmaals, de wolf kan niet meer winnen als bij 1-1 de dorpelingen winnen. En dat is niet terecht want hij of zij leeft nog.
Oud 13-12-2007, 21:51
Daboman
Daboman is offline
Oh en de dorpelingen hebben al een kans om te winnen: namelijk als de wolf voor de bane kiest. Dus ja, ook de dorpelingen verdienen een kans om te winnen en die hebben ze.
Oud 13-12-2007, 21:54
Rio Jams
Rio Jams is offline
Citaat:
Bij 1-1 wint de wolf altijd, want als een dorpeling in z'n eentej tegenover een wolf staat kan hij toch niet winnen. Dat was vroeger iig
JUh, maar toen was een keer biertank(?) als laatste dorpeling over en aan zet, en toen vond men dat het gelijkspel werd.

Citaat:
Je gaat niet inhoudelijk in op mijn voornaamste argument. Vind je dat de wolf geen kans verdient om te winnen? Dan kies je partij voor de dorpelingen. Nogmaals, de wolf kan niet meer winnen als bij 1-1 de dorpelingen winnen. En dat is niet terecht want hij of zij leeft nog.
Lieve schat, dat doe ik wel. Wie aan beurt is is aan de beurt. Jij trekt wolven voor, dat slaat nergens op.
Oud 13-12-2007, 21:56
Rio Jams
Rio Jams is offline
Citaat:
Oh en de dorpelingen hebben al een kans om te winnen: namelijk als de wolf voor de bane kiest. Dus ja, ook de dorpelingen verdienen een kans om te winnen en die hebben ze.
Omdat ze zichzelf erin houden. Dat is het doel van het spel. Als iemand gaat verliezen, ga je die niet een extra kans geven.
De wolven hebben tig kansen gehad, maar die speelden net iets slechter dan de dorpelingen, punt.
Oud 13-12-2007, 22:00
Rio Jams
Rio Jams is offline
Mgoed, ik ga voordat mijn uc gepermd wordt.

Iig, alvast gefeliciteerd dorpelingen (of allebei).
Oud 13-12-2007, 22:05
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
JUh, maar toen was een keer biertank(?) als laatste dorpeling over en aan zet, en toen vond men dat het gelijkspel werd.

Lieve schat, dat doe ik wel. Wie aan beurt is is aan de beurt. Jij trekt wolven voor, dat slaat nergens op.
En weer ga je niet in op mijn vraag. Dus ik stel hem maar weer, vind je dat de wolf geen kans verdient? voor de derde keer. En ik zal het maar weer herhalen, de dorpelingen winnen als de wolf de bane kiest en daarna de laatste wolf ophangen. Vind je dat de wolf geen kans verdient? Maar goed, ik ben deze discussie een beetje zat, ik gun iedereen een kans (dus ook de dorpelingen) en daar zul je het mee moeten doen.

En ik kom op voor de wolf omdat de dorpelingen blijkbaar vinden dat die geen kans verdient om te winnen, ondanks dat de wolf nog leeft. Ze hebben hem/haar niet opgehangen, dus nee, ze hebben niet gewonnen.

Anyway, ik vind gelijkspel ook prima. Mits er in de regels komt te staan dat een 1-1 hangronde gelijkspel is. Want ik heb al helemaal geen zin om deze discussie de volgende keer weer te voeren.
Oud 13-12-2007, 22:09
Magican
Magican is offline
Mooi verhaal, trouwens. Maar dat is al 1000909x gezegd.
Oud 13-12-2007, 22:46
Verwijderd
Ik vind deze hele discussie echt onnodig.
Er zijn kennelijk geen duidelijke regels voor het probleem dat er nu is, de Spelleider heeft dit besproken met andere ervaren spelleiders, en dit is eruit gekomen.
Ik vind dat men de (weloverwogen in dit geval) beslissing van de spelleider moet accepteren, die uitsluitsel geeft als de regels dat niet doen.
Oud 13-12-2007, 22:48
Daboman
Daboman is offline
Ok, laten we het op gelijkspel tussen de dorpelingen en de wolven houden als de wolf de dorpeling kiest. Final decision. Mocht de wolf de bane kiezen zien we wel hoe het loopt.
Oud 13-12-2007, 23:05
PixelDansje
PixelDansje is offline
ik snap het niet.
Oud 13-12-2007, 23:40
Verwijderd
wat pip zegt!
Oud 14-12-2007, 07:16
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Klopt. Zo heb ik het iig altijd gedaan.

Om het op de kazet-manier uit te leggen: als het 1-1 is dan heeft de dorpeling 0 vrijheidsgraden in zijn stem, hij kan maar op 1 persoon stemmen en dit is dus eigenlijk een non-keuze.
Oud 14-12-2007, 10:21
Verwijderd
Citaat:
1-1 Is gelijkspel. Als gelijkspel niet goed genoeg is voor de spelleiders, dan winnen de dorpelingen maar. Geen oneerlijke voortrekkerij hè.
Jawel!
Ik heb de spelleiders niet voor niets deemoedig gepijpt!

Succes laatste wolf!
Oud 14-12-2007, 11:23
drukknoopje
drukknoopje is offline
Hallo mensen, ik ben weer terug van weggeweest. Onze internetverbinding heeft het opgegeven, met dank aan alle muizen in de kelder die de bedrading hebben doorgebeten (en nee, dit is geen kutsmoesje, maar de waarheid) dus ik ga even 1000 pagina's info doorlezen. Sorry!!!!!
Oud 14-12-2007, 12:30
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
SPELERS OPGELET!!!
We verkeren nu in een hele spannende fase. De laatste wolf mag tussen de 2 overgebleven good guys iemand kiezen. Hij of zij kan kiezen uit de wolfsbane of een dorpeling. Kiest de wolf de wolfsbane krijgen de dorpelingen nog 1 kans om de laatste wolf op te hangen. Kiest de wolf echter de dorpeling, dan is het spel voorbij en hebben de wolven gewonnen. Advies voor de wolf: overweeg je keuze goed. Succes!!!
Dit snap ik niet helemaal, als de wolf de dorpeling kiest, blijven de bane en de wolf over. Dan is de bane aan de beurt om te hangen, die hangt dan toch de wolf op?

En als de wolf de bane kiest, gebeurt er niets, en mogen de bane en de dorpeling samen hangen, waarbij er de kans is op gelijkspel. Of mis ik nu iets?
Oud 14-12-2007, 12:40
Martiño
Martiño is offline
Ah shit. Net niet gehaald...
Oud 14-12-2007, 17:53
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dit snap ik niet helemaal, als de wolf de dorpeling kiest, blijven de bane en de wolf over. Dan is de bane aan de beurt om te hangen, die hangt dan toch de wolf op?

En als de wolf de bane kiest, gebeurt er niets, en mogen de bane en de dorpeling samen hangen, waarbij er de kans is op gelijkspel. Of mis ik nu iets?
Vrijheidsgraden, paradoxale doelen, noem het maar op Het is sowieso heel erg gecompliceerd en er valt voor beide kampen wat te zeggen, daarom wordt het gelijkspel als er een hangronde komt met 1 goederik versus 1 wolf. De situatie is in de hele geschiedenis van het weerwolfspel slechts 1 keer eerder voorgekomen blijkbaar, toen werd er ook besloten tot gelijkspel.

Als de wolf de bane kiest krijg je een hangronde met 2 goederiken versus 1 wolf en dan gaan we nog even verder. Mits de bane zijn bescherming nog heeft.
Oud 14-12-2007, 23:23
Daboman
Daboman is offline
Ziet er naar uit dat m'n medespelleider me enigszinds in de steek gelaten heeft

Ik zal morgenmiddag de uitslag bekend maken en het verhaal posten, het is me nu veel te laat. Sorry Ziet er ook niet uit dat er op dit moment veel mensen geïnteresseerd zijn
Oud 14-12-2007, 23:42
Verwijderd
Citaat:

Ik zal morgenmiddag de uitslag bekend maken en het verhaal posten, het is me nu veel te laat. Sorry Ziet er ook niet uit dat er op dit moment veel mensen geïnteresseerd zijn
Halloho
Oud 15-12-2007, 00:31
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:

Sorry maar ik vind het echt heel arrogant om troofje de schuld te geven en dan vervolgens zelf niets te doen terwijl JIJ wel online bent!
Oud 15-12-2007, 00:35
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Om half 1 nog eens een verhaal gaan schrijven is wel wat erg veel van het goede, dat zou ik ook niet zo zien zitten.
Oud 15-12-2007, 03:13
trophus
trophus is offline
Citaat:
Jawel!
Ik heb de spelleiders niet voor niets deemoedig gepijpt!

Succes laatste wolf!
daar heb ik eigenlijk vrij weinig van gemerkt

leugens leugens, wanneer kan ik mijn bribe ontvangen? *kijkt op polsklok*
Oud 15-12-2007, 10:02
Femic
Femic is offline
Wat is er in de eetronde gebeurd??

Edit: never mind, lees 't al. Moet ik nog langer in spanning blijven!!
Oud 15-12-2007, 10:06
Sherco
Sherco is offline
Jeez, ik dacht dat ik alles gemist zou hebben, maar we zijn nog wachtende op het verhaal! Spannend!
Oud 15-12-2007, 12:06
Daboman
Daboman is offline
Ik ga er nu aan beginnen
Oud 15-12-2007, 12:10
trophus
trophus is offline
Citaat:

nonsens Ik heb al een heel stuk verhaal per PM naar je toegestuurd met met met de bloed kotsen enzo
Oud 15-12-2007, 13:07
Daboman
Daboman is offline
Okee, aan die alinea die je me stuurde heb ik m'n eigen interpretatie gegeven Bovendien dacht ik dat het jouw beurt was aangezien ik het donderdag heb geschreven en je me niet hebt gevraagd om het over te nemen

*gaat weer braaf verder met schrijven*

Laatst gewijzigd op 15-12-2007 om 13:23.
Oud 15-12-2007, 13:39
Spelleider
Spelleider is offline
Het gevecht gaat verder
Trophus was nog steeds bewusteloos. Daboman en Kospo waren nog steeds in de patstelling. Kospo had de rode straal gevuurd en daboman een witte en die waren tegen elkaar gebotst. Ze zette allebei ongeveer evenveel kracht. In het midden was een enorme bol met wirwar van rood en wit te zien. Verder waren er schimmen verschenen van alle slachtoffers die er in het kospo bos waren gevallen. Yoshimare, lucky luciana, vlindertje, pixeldansje, sterrenmeisje, lisaaah, flowtje, pippeloen, kazet nagorra, magican, eye of sauron, twinkebel, topdrop spekkie, femic, rubykuby. Ze waren er allemaal behalve dark phoenix en madameminke.

Allemaal begonnen met het aanmoedigen van daboman. Je kunt het, riep sterrenmeisje. Het had effect, de bol ging weer wat meer naar het midden. En zelfs wat meer richting kospo. That’s the spirit, riepen eye of sauron en twinkebel.

Madameminke en dark phoenix waren naar Trophus gevlogen. Ze hadden gezien dat hij een stuk verderop bewusteloos neer was geslagen. Ze probeerde hem wakker te maken. Aangezien ze een schim waren konden ze hem niet gewoon wakker schudden. Dus ze begonnen te praten. Trophus, je moet wakker worden, zei dark phoenix. Ja, zei madameminke, zie je niet dat daboman misschien gaat winnen? Ik weet niet hoe sterk die kospo is, maar martino heeft zich opgeofferd en dat heeft daboman gemotiveerd om te vechten. Moet je kijken, het lijkt wel alsof hij hem eronder krijgt. Ze kregen hem niet wakker.

Kospo’s pionnen in actie
Toen bedachten ze dat ze nog een bondgenoot had. Ze moesten sherco gaan zoeken. Daar is ze, zei dark phoenix. Ze gingen naar haar toe. Sherco, je moet trophus wakker maken willen we zeker zijn dat we winnen, zei minke. Wat? Waar hebben jullie het over? Vroeg sherco. Je hebt toch een contract met kospo? Vroeg minke. Ja dat heb ik, zei sherco. Maar ik weet niet of ik me eraan wil houden na wat ik gezien heb bij martino. Hij heeft zich opgeofferd waardoor daboman ineens stukken sterker werd, trophus neersloeg en het nu misschien een kans maakt tegen kospo. Maar voordat hij zich opofferde gebeurde er iets moois. Martino had spijt van zijn daden en wilde niet langer zielen leveren. Door hem ben ik gaan nadenken. Ik wil eigenlijk ook niet meer verantwoordelijk zijn voor wat er hier gebeurt.

Maar sherco, we zitten in hetzelfde schuitje, zeiden minke en dark phoenix. Toch wilde sherco niet sluiten. Dark phoenix besloot bezit te nemen van haar lichaam. Zo werd dark sherco gevormd. Ze liep naar trophus en maakte hem wakker. Dit keer lukte het hem wel. Je moet aan het werk, zei dark sherco. Trophus opende zijn ogen. Wat is er? Waarom is daboman ineens zo sterk? Zie je het dan niet? Zei dark sherco. Martino heeft zich voor hem opgeofferd. Dark sherco vertelde het hele verhaal.

Het plan
Drukknoopje had het allemaal gezien. Ze zocht TRA op en begon te praten. Heb je het gezien wat martino heeft gedaan, vroeg drukknoopje. En zie je nu wat er daar gebeurt? Drukknoopje wees naar dark sherco. We moeten ingrijpen. Misschien als wij hem ook helpen, misschien zal dat zorgen dat daboman de overhand krijgt. Je ziet dat hij nu aan de verliezende hand is. Ben je gek, zei TRA, als je jezelf daar tussenwerpt, kom je er misschien niet meer levend uit! Drukknoopje reageerde teleurgesteld. Kijk, zei ze, we hebben nu 2 keuzes. Of we helpen daboman om de rest te redden. Of we laten kospo winnen en hem de wereld overnemen. De keuze lijkt me vrij duidelijk. Maar wie moet hem dan helpen, vroeg TRA. Wij beiden natuurlijk!, zei drukknoopje. Maar ineens kwamen trophus en dark sherco op ze afgerend. Niemand gaat daboman helpen, zei trophus op gemene toon. Laat hem maar sterven. Hij begon maniakaal te lachen. Drukknoopje stonden bij elkaar.

Ondertussen waren daboman en kospo nog steeds bezig. Daboman begon tekenen van vermoeidheid te tonen. Drukknoopje had het ook gezien. Het is nu of nooit, fluisterde ze. Trophus riep daarop dat fluisteren in gezelschap niet beleefd was. Drukknoopje en TRA fluisterde nog meer. Trophus was even met stomheid geslagen. Ineens kregen ze allebei een glimlach op hun gezicht. Wel, zei drukknoopje. Jij verliest. Wij winnen. He wat?, vroeg trophus. Jullie kunnen niet winnen, ik heb jullie hier nu beet. Oh jawel hoor, zei drukknoopje. Plotseling begon ze keihard te gillen. Daarop liep ze keihard op trophus af. Die was helemaal verrast. Ook dark sherco was verrast door deze plotselinge aanval. TRA twijfelde geen moment. Hij rende richting daboman en trophus. Hij stootte daboman omver.

Het einde van het kospo
Doordat daboman geen tegenwicht meer gaf, raakte de rode straal van kospo de grond. Dit leidde tot een enorme explosie. Niemand overleefde het. Alle schimmen die bezig waren met aanmoedigen verdwenen weer. De explosie was zo groot dat hij aan de rand van het kospo bos te horen was. Drukknoopje, TRA, trophus, daboman, dark sherco. Niemand overleefde het. Zelfs kospo kon de klap niet aan.

Maar wat belangrijker was, de nachtmerrie was voorbij. Kospo was niet meer. Maar wat had het gekost? 22 kampgangers. Niemand had het overleefd. Bovendien had kospo veel meer slachtoffers gemaakt, in eerdere jaren. Blijkbaar had de legende toch een kern van waarheid.

Wat er in het kospo bos gebeurde haalde zelfs het nieuws. Zo’n enorme explosie kon niet zomaar ontstaan. Kranten stonden er vol van. Maar voordat ze uberhaupt onderzoek konden doen, moesten eerst de enorme bosbranden die ontstonden nog worden geblust. Voordat dit was gebeurd waren ze alweer 10 dagen verder, want het vuur verspreidde zich razendsnel. En wat zag men op de plaats waar daboman, trophus en kospo hadden gevochten? Een enorme krater. Sommigen dachten dat het een kleine meteoriet inslag was. Anderen dachten dat het een soort aanval was. Maar er was niets dat daar op wees. Niemand had ooit kunnen bedenken wat er werkelijk was gebeurd in het kospo bos…

The end

01) Yoshimare (dorpeling)
02) TRA (dorpeling)
03) Lucky Luciano (jager)
04) Sherco (weerwolf
05) Vlindertje (dorpeling)
06) Pixeldansje (dorpeling)
07) sterrenmeisje (dorpeling)
08) Lisaaah (leerling-heks)
09) MadameMinke (Weerwolf)
10) Flowtje (dorpeling)
11) Martino87 (weerwolf)
12) Pippeloen (ziener)
13) Kazet Nagorra (dorpeling)
14) Magican (dorpeling)
15) Eye of Sauron (dorpeling) (geliefde)
16) Twinkebel (tovenaar)
17) TopDrop (heks)
18) x-spekkie-x (verrader)
19) Dark Phoenix (weerwolf)
20) drukknoopje (wolfsbane)
21) Femic (cupido)
22) Rubykuby (dorpeling) (geliefde)

Blauw=Opgehangen
Rood=Opgegeten
Groen=Neergeschoten door de jager
Paars=Gestorven aan liefdesverdriet

TRA is gekozen door de laatste wolf. Hij was de laatste dorpeling. Drukknoopje was de wolfsbane en sherco was de laatste wolf. Met deze uitslag zijn we zoals afgesproken tot gelijkspel gekomen.

Dat was me het spel wel. Tot de volgende keer
Oud 15-12-2007, 14:14
Sherco
Sherco is offline
Wiehie!!
*Schudt drukknoopje de hand*

Regels voor berichten