Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Citaat:
Maar bij jouw regel is er geen sprake van de situatie dat iemand informatie heeft die hij of zijn volgens de regels niet hoort te hebben.
||
Citaat:
Ik volg je niet helemaal. ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Overigens is het ook een slap argument wanneer deze situatie zich voordoet:
Wolfsbane (is al geprobeerd opgegeten te worden), dorpeling, wolf. Dan zijn namelijk ook alle functies bekend. Moeten de wolven dan ook maar winnen?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik heb meer overwegingen. Maar waarom zou de wolf uberhaupt nog moeite nemen om iemand op te eten als die niet meer kan winnen? Dat is vreemd. De dorpelingen hebben sowieso nog een kans om te winnen natuurlijk. namelijk als de wolf de bane kiest. Maar dat geldt niet voor de wolf. Die kan niet meer winnen als bij 1-1 de dorpelingen winnen. Ja, hij of zij moet het geluk hebben dat de laatste speler of speelster niet stemt. Dan is het 0-0 gelijkspel en mag de wolf iemand uitkiezen. Toch hebben de dorpelingen nog niet gewonnen. De dorpelingen moeten namelijk ALLE wolven ophangen. Ik vind dat de wolf een kans verdient om te winnen, omdat hij of zij nog niet is opgehangen. Is dat nou echt zo vreemd? Als bij 1-1 de dorpelingen winnen, kan de wolf zelfs op dit moment al met geen mogelijkheid meer winnen. En dat vind ik niet terecht.
|
Verwijderd
|
Nou, de voor de hand liggende regel zou zijn: als het 1 tegen 1 is na een hangronde, wint de wolf, als het 1 tegen 1 is na een eetronde, winnen de dorpelingen. Natuurlijk kun je daar van af wijken, de regels zijn immers arbitrair. Het ligt voor mij alleen niet zo voor de hand.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoezo genieten de wolven volgens jou voorrang? Lekker onpartijdig ook. ![]() Als de dorpeling aan zet is, stemt hij de wolf eruit in principe, dus wint hij gewoon. Als de wolf aan beurt zou zijn, zou die de laatste dorpeling (ervanuitgaande dat er geen bane in zit) eten en winnen. Wie aan beurt is, is aan beurt. Je gaat geen wolven voortrekken. ![]() Mgoed, ik blijf voor gelijkspel. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De wolven hebben tig kansen gehad, maar die speelden net iets slechter dan de dorpelingen, punt. |
![]() |
||
Citaat:
En ik kom op voor de wolf omdat de dorpelingen blijkbaar vinden dat die geen kans verdient om te winnen, ondanks dat de wolf nog leeft. Ze hebben hem/haar niet opgehangen, dus nee, ze hebben niet gewonnen. Anyway, ik vind gelijkspel ook prima. Mits er in de regels komt te staan dat een 1-1 hangronde gelijkspel is. Want ik heb al helemaal geen zin om deze discussie de volgende keer weer te voeren.
|
Verwijderd
|
Ik vind deze hele discussie echt onnodig.
Er zijn kennelijk geen duidelijke regels voor het probleem dat er nu is, de Spelleider heeft dit besproken met andere ervaren spelleiders, en dit is eruit gekomen. Ik vind dat men de (weloverwogen in dit geval) beslissing van de spelleider moet accepteren, die uitsluitsel geeft als de regels dat niet doen. |
![]() |
||
Citaat:
Om het op de kazet-manier uit te leggen: als het 1-1 is dan heeft de dorpeling 0 vrijheidsgraden in zijn stem, hij kan maar op 1 persoon stemmen en dit is dus eigenlijk een non-keuze.
|
Hallo mensen, ik ben weer terug van weggeweest
![]()
||
Citaat:
En als de wolf de bane kiest, gebeurt er niets, en mogen de bane en de dorpeling samen hangen, waarbij er de kans is op gelijkspel. Of mis ik nu iets ![]()
||
Citaat:
![]() Als de wolf de bane kiest krijg je een hangronde met 2 goederiken versus 1 wolf en dan gaan we nog even verder. Mits de bane zijn bescherming nog heeft.
|
Ziet er naar uit dat m'n medespelleider me enigszinds in de steek gelaten heeft
![]() Ik zal morgenmiddag de uitslag bekend maken en het verhaal posten, het is me nu veel te laat. Sorry ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() leugens leugens, wanneer kan ik mijn bribe ontvangen? *kijkt op polsklok*
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Okee, aan die alinea die je me stuurde heb ik m'n eigen interpretatie gegeven
![]() ![]() ![]() *gaat weer braaf verder met schrijven*
Laatst gewijzigd op 15-12-2007 om 13:23. |
![]() |
|
Het gevecht gaat verder
Trophus was nog steeds bewusteloos. Daboman en Kospo waren nog steeds in de patstelling. Kospo had de rode straal gevuurd en daboman een witte en die waren tegen elkaar gebotst. Ze zette allebei ongeveer evenveel kracht. In het midden was een enorme bol met wirwar van rood en wit te zien. Verder waren er schimmen verschenen van alle slachtoffers die er in het kospo bos waren gevallen. Yoshimare, lucky luciana, vlindertje, pixeldansje, sterrenmeisje, lisaaah, flowtje, pippeloen, kazet nagorra, magican, eye of sauron, twinkebel, topdrop spekkie, femic, rubykuby. Ze waren er allemaal behalve dark phoenix en madameminke. Allemaal begonnen met het aanmoedigen van daboman. Je kunt het, riep sterrenmeisje. Het had effect, de bol ging weer wat meer naar het midden. En zelfs wat meer richting kospo. That’s the spirit, riepen eye of sauron en twinkebel. Madameminke en dark phoenix waren naar Trophus gevlogen. Ze hadden gezien dat hij een stuk verderop bewusteloos neer was geslagen. Ze probeerde hem wakker te maken. Aangezien ze een schim waren konden ze hem niet gewoon wakker schudden. Dus ze begonnen te praten. Trophus, je moet wakker worden, zei dark phoenix. Ja, zei madameminke, zie je niet dat daboman misschien gaat winnen? Ik weet niet hoe sterk die kospo is, maar martino heeft zich opgeofferd en dat heeft daboman gemotiveerd om te vechten. Moet je kijken, het lijkt wel alsof hij hem eronder krijgt. Ze kregen hem niet wakker. Kospo’s pionnen in actie Toen bedachten ze dat ze nog een bondgenoot had. Ze moesten sherco gaan zoeken. Daar is ze, zei dark phoenix. Ze gingen naar haar toe. Sherco, je moet trophus wakker maken willen we zeker zijn dat we winnen, zei minke. Wat? Waar hebben jullie het over? Vroeg sherco. Je hebt toch een contract met kospo? Vroeg minke. Ja dat heb ik, zei sherco. Maar ik weet niet of ik me eraan wil houden na wat ik gezien heb bij martino. Hij heeft zich opgeofferd waardoor daboman ineens stukken sterker werd, trophus neersloeg en het nu misschien een kans maakt tegen kospo. Maar voordat hij zich opofferde gebeurde er iets moois. Martino had spijt van zijn daden en wilde niet langer zielen leveren. Door hem ben ik gaan nadenken. Ik wil eigenlijk ook niet meer verantwoordelijk zijn voor wat er hier gebeurt. Maar sherco, we zitten in hetzelfde schuitje, zeiden minke en dark phoenix. Toch wilde sherco niet sluiten. Dark phoenix besloot bezit te nemen van haar lichaam. Zo werd dark sherco gevormd. Ze liep naar trophus en maakte hem wakker. Dit keer lukte het hem wel. Je moet aan het werk, zei dark sherco. Trophus opende zijn ogen. Wat is er? Waarom is daboman ineens zo sterk? Zie je het dan niet? Zei dark sherco. Martino heeft zich voor hem opgeofferd. Dark sherco vertelde het hele verhaal. Het plan Drukknoopje had het allemaal gezien. Ze zocht TRA op en begon te praten. Heb je het gezien wat martino heeft gedaan, vroeg drukknoopje. En zie je nu wat er daar gebeurt? Drukknoopje wees naar dark sherco. We moeten ingrijpen. Misschien als wij hem ook helpen, misschien zal dat zorgen dat daboman de overhand krijgt. Je ziet dat hij nu aan de verliezende hand is. Ben je gek, zei TRA, als je jezelf daar tussenwerpt, kom je er misschien niet meer levend uit! Drukknoopje reageerde teleurgesteld. Kijk, zei ze, we hebben nu 2 keuzes. Of we helpen daboman om de rest te redden. Of we laten kospo winnen en hem de wereld overnemen. De keuze lijkt me vrij duidelijk. Maar wie moet hem dan helpen, vroeg TRA. Wij beiden natuurlijk!, zei drukknoopje. Maar ineens kwamen trophus en dark sherco op ze afgerend. Niemand gaat daboman helpen, zei trophus op gemene toon. Laat hem maar sterven. Hij begon maniakaal te lachen. Drukknoopje stonden bij elkaar. Ondertussen waren daboman en kospo nog steeds bezig. Daboman begon tekenen van vermoeidheid te tonen. Drukknoopje had het ook gezien. Het is nu of nooit, fluisterde ze. Trophus riep daarop dat fluisteren in gezelschap niet beleefd was. Drukknoopje en TRA fluisterde nog meer. Trophus was even met stomheid geslagen. Ineens kregen ze allebei een glimlach op hun gezicht. Wel, zei drukknoopje. Jij verliest. Wij winnen. He wat?, vroeg trophus. Jullie kunnen niet winnen, ik heb jullie hier nu beet. Oh jawel hoor, zei drukknoopje. Plotseling begon ze keihard te gillen. Daarop liep ze keihard op trophus af. Die was helemaal verrast. Ook dark sherco was verrast door deze plotselinge aanval. TRA twijfelde geen moment. Hij rende richting daboman en trophus. Hij stootte daboman omver. Het einde van het kospo Doordat daboman geen tegenwicht meer gaf, raakte de rode straal van kospo de grond. Dit leidde tot een enorme explosie. Niemand overleefde het. Alle schimmen die bezig waren met aanmoedigen verdwenen weer. De explosie was zo groot dat hij aan de rand van het kospo bos te horen was. Drukknoopje, TRA, trophus, daboman, dark sherco. Niemand overleefde het. Zelfs kospo kon de klap niet aan. Maar wat belangrijker was, de nachtmerrie was voorbij. Kospo was niet meer. Maar wat had het gekost? 22 kampgangers. Niemand had het overleefd. Bovendien had kospo veel meer slachtoffers gemaakt, in eerdere jaren. Blijkbaar had de legende toch een kern van waarheid. Wat er in het kospo bos gebeurde haalde zelfs het nieuws. Zo’n enorme explosie kon niet zomaar ontstaan. Kranten stonden er vol van. Maar voordat ze uberhaupt onderzoek konden doen, moesten eerst de enorme bosbranden die ontstonden nog worden geblust. Voordat dit was gebeurd waren ze alweer 10 dagen verder, want het vuur verspreidde zich razendsnel. En wat zag men op de plaats waar daboman, trophus en kospo hadden gevochten? Een enorme krater. Sommigen dachten dat het een kleine meteoriet inslag was. Anderen dachten dat het een soort aanval was. Maar er was niets dat daar op wees. Niemand had ooit kunnen bedenken wat er werkelijk was gebeurd in het kospo bos… The end 01) Yoshimare (dorpeling) 02) TRA (dorpeling) 03) Lucky Luciano (jager) 04) Sherco (weerwolf 05) Vlindertje (dorpeling) 06) Pixeldansje (dorpeling) 07) sterrenmeisje (dorpeling) 08) Lisaaah (leerling-heks) 09) MadameMinke (Weerwolf) 10) Flowtje (dorpeling) 11) Martino87 (weerwolf) 12) Pippeloen (ziener) 13) Kazet Nagorra (dorpeling) 14) Magican (dorpeling) 15) Eye of Sauron (dorpeling) (geliefde) 16) Twinkebel (tovenaar) 17) TopDrop (heks) 18) x-spekkie-x (verrader) 19) Dark Phoenix (weerwolf) 20) drukknoopje (wolfsbane) 21) Femic (cupido) 22) Rubykuby (dorpeling) (geliefde) Blauw=Opgehangen Rood=Opgegeten Groen=Neergeschoten door de jager Paars=Gestorven aan liefdesverdriet TRA is gekozen door de laatste wolf. Hij was de laatste dorpeling. Drukknoopje was de wolfsbane en sherco was de laatste wolf. Met deze uitslag zijn we zoals afgesproken tot gelijkspel gekomen. Dat was me het spel wel. Tot de volgende keer ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 72 deel 2 Heksjuh | 273 | 15-09-2010 08:12 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #61 Verwijderd | 500 | 27-07-2009 21:23 |