Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2007, 12:02
Mara
Mara is offline
Mijn oom en tante hebben 15 jaar in Nieuw Zeland gewoond, moesten helaas verhuizen ivm de slechte werkgelegenheid. Woonden op een paar 100 meter van 't strand, 't is daar zo ongelofelijk mooi!

OT: Krijg het voor elkaar om al 3 dagen achter elkaar exact hetzelfde te wegen, op het ons na. Nouja, ik eet al 3 dagen gezond (met m'n huidige geestelijke toestand een overwinning!) en ik ga 't volhouden ook. Meestal laat zoiets als dit mij uit 't veld slaan maar hop hop hop ik ga ervoor. Deels helpt het ook wel dat ik totaal geen eetlust heb, m'n ritme fucked is (12u opstaan, 22u in bed omdat ik dan alweer doodop ben..).

Ben al weken lang niet naar college geweest, lig ongelofelijk achter. Moet nodig bijwerken. Bluh.

Vanavond wel naar 'Alles is Liefde' met m'n vriend, dat gaat vast wel leuk worden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2007, 12:42
Rob
Rob is offline
En alweer merk ik dat ik te streng ben voor mijzelf. Ik ben echt nooit tevreden met wat ik doe. Ik hoor mensen zeggen dat ik goed werk verricht heb en geloof hun ook wel, maar ik vind het allemaal zo weinig en insignificant. Voor mijn gevoel heb ik helemaal niets nuttigs of bruikbaars gemaakt en opgeleverd terwijl ik van veel mensen hier het tegenovergestelde hoor.
Het zal mij benieuwen.

Succes, Ruudje!
Oud 18-12-2007, 13:45
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Vanavond wel naar 'Alles is Liefde' met m'n vriend, dat gaat vast wel leuk worden
Veel plezier! Ik ben er gisteravond heen geweest. Echt leuke film

OT: Moe. Weer van 7-13 gewerkt, ik begin er al aan te wennen (in positief opzicht) Morgen hoef ik in principe niet, hoewel ik het uitzendbureau wel heb laten weten dat ik morgenochtend wel zou willen, maar nog geen bericht.

Ik heb net veel te dure en veel te veel kerstkaarten gekocht. Er stond geen prijsje op, maar ik vond ze zo leuk. En toen nog postzegels erbij. Nu heb ik een doosje van 15 kaarten terwijl ik maar 4 mensen een kaartje wilde sturen. Ik bewaar ze wel voor volgend jaar ofzo.

Vanavond optreden met koor
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 14:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Nu heb ik een doosje van 15 kaarten terwijl ik maar 4 mensen een kaartje wilde sturen. Ik bewaar ze wel voor volgend jaar ofzo.
Ik heb dit jaar maar 10 nieuwe kaarten hoeven kopen, omdat ik er van vorig jaar nog zo veel had. Des te handiger
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 14:19
darkfairy
darkfairy is offline
am-en
angstaanvallen
paniekaanvallen
terugvallen met eten
dwanggedachtes
jeej
Oud 18-12-2007, 14:29
Verwijderd
Ik kom hier nooit, maar vooruit....

Ik heb hele erge moeite met Grieks. Ik had gister de hele avond geleerd. Vandaag had ik een SO, nieteens zo moeilijk eigenlijk, maar ik haal toch steeds weer onvoldoendes. Dit is nu al de derde deze periode. Tijdens de les als er een woordje aan mij gevraagd word weet ik het ook nooit. Het liefst ga ik een stapje lager naar het atheneum. Maar dat lukt me niet. Mijn ouders (vooral mijn moeder) zitten mij te pushen dat ik toch maar gymnasium doe. 'Daar heb je later meer geluk mee.' Zonder gymnasium word je toch ook gelukkig? Toch?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 14:34
Neko*
Neko* is offline
Arrrgh, ik moet aan het werk! Aan het werk zeg ik je! Maar denk je dat k het doe? Nee mooi dus niet. Ik denk alleen maar 'het is toch bijna vakantie'. Maar ookal is het bijna vakantie ik. moet. een. voldoende! voor dat proefwerk. Anders haal ik nooit weer een gemiddelde van bijna een 6.. En als ik een voldoende wil, MOET ik nu aan het werk. Nu, nu, nu. Maar nog doe ik het niet. Iemand, geef mij eens een hele harde schop onder m'n kont? Want donderdag heb ik 't proefwerk al, en morgen (alweer) geen tijd om te leren want helm kopen en 's avonds ook weg! Stom stom stom, ik kan het gewoon niet.

Was ook nog zooo boos op een lerares vandaag. We moeten namelijk een boek lezen voor engels, maar voordat je het mag lezen, moet je het eerst claimen. Dus met boek en al naar de lerares, zodat zij kan aftekenen dat dat boek al 'bezet' is. (er mag maar 1 persoon per boek) Dus ik vandaag een boek geleend na de les, en naar de lerarenkamer toe. Zegt ze (bijna schreeuwend) tegen me: "Ja maar dat doe ik nu niet, ik zit net koffie te drinken!! Ben je helemaal betoeterd?!!" Draait zich om, en loopt zo weer weg.
Okay, dus in pauzes mag ik geen boek claimen, wanneer dan wel? Als ik andere lessen heb? Als zij les heeft en dus 'geen tijd' heeft? En dan is ze ook nog eens maar 2 dagen op school, want ze heeft maar 10 lessen.
Dus nu kan ik geen boek meer claimen voor de vakantie. En de 1e les na de vakantie moeten we al een 'boekverslag' gaan schrijven. Fijn. Kutmens.
Oud 18-12-2007, 14:36
Verwijderd
Citaat:

Ik heb hele erge moeite met Grieks. Ik had gister de hele avond geleerd. Vandaag had ik een SO, nieteens zo moeilijk eigenlijk, maar ik haal toch steeds weer onvoldoendes. Dit is nu al de derde deze periode. Tijdens de les als er een woordje aan mij gevraagd word weet ik het ook nooit. Het liefst ga ik een stapje lager naar het atheneum. Maar dat lukt me niet. Mijn ouders (vooral mijn moeder) zitten mij te pushen dat ik toch maar gymnasium doe. 'Daar heb je later meer geluk mee.' Zonder gymnasium word je toch ook gelukkig? Toch?
Tuurlijk wordt je zonder gymnasium gelukkig. Is het een kwestie van harder werken of kan je het echt niet? Praat er eens met een leraar/mentor/begeleider over. Als je het kan en op zich ook wel wil, zou ik het zeker doen.
En eigenlijk vind ik gymnasium niet per se veel moeilijk dan atheneum. men heeft alleen wat hogere verwachtingen van je.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 14:43
Rob
Rob is offline
Citaat:

Niet om het een of ander, maar denk je dat je überhaupt wat gaat hebben aan Grieks? Of aan Latijn? Tenzij je echt wat met die vakken wilt gaan doen (of ze heel leuk vindt), kan ik mij niet voorstellen dat je er gelukkiger van wordt als deze in je pakket zitten.
Of anders gezegd: Ik denk dat je net zo gelukkig bent zonder die vakken.
Oud 18-12-2007, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Niet om het een of ander, maar denk je dat je überhaupt wat gaat hebben aan Grieks? Of aan Latijn? Tenzij je echt wat met die vakken wilt gaan doen (of ze heel leuk vindt), kan ik mij niet voorstellen dat je er gelukkiger van wordt als deze in je pakket zitten.
Of anders gezegd: Ik denk dat je net zo gelukkig bent zonder die vakken.
ik zou ook niet zeggen dat grieks/latijn/kcv mij gelukkig hebben gemaakt. Maar ik vind het tof dat ik 2 jaar grieks en 6 jaar latijn heb gehad. Gewoon omdat het leuke vakken zijn en je nog wat cultuur oppikt enzo. En vanwege de rome reis natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 14:54
Rob
Rob is offline
Citaat:
ik zou ook niet zeggen dat grieks/latijn/kcv mij gelukkig hebben gemaakt. Maar ik vind het tof dat ik 2 jaar grieks en 6 jaar latijn heb gehad. Gewoon omdat het leuke vakken zijn en je nog wat cultuur oppikt enzo. En vanwege de rome reis natuurlijk.

Ja, tof kan het zeker zijn. Dat ben ik helemaal met je eens. Ik zou op zich ook best wel Latijn willen leren omdat het een toffe taal is (van wat ik heb gezien), alhoewel ik er niet gelukkig van wordt (maar ook niet ongelukkig) en er in praktische zin niets aan heb. Ja, ik kan collegae gaan pesten en commentaar voor code in 't Latijn schrijven. HC SVNT DRACONES!
Ahem.

Misschien kwam mijn "kan ik mij niet voorstellen dat je er gelukkiger van wordt als deze in je pakket zitten", een beetje krom over. Het is akelig makkelijk om de zin te interpreteren als "Je wordt er ongelukkig van als je deze vakken", maar ik bedoelde het meer als: Je geluk in het leven zal er niet van afhangen.
En als het echt niet gaat, dan gaat het niet. Dan ben je gelukkiger af zonder.
Contradictie? ;x
Oud 18-12-2007, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Ja, tof kan het zeker zijn. Dat ben ik helemaal met je eens. Ik zou op zich ook best wel Latijn willen leren omdat het een toffe taal is (van wat ik heb gezien), alhoewel ik er niet gelukkig van wordt (maar ook niet ongelukkig) en er in praktische zin niets aan heb. Ja, ik kan collegae gaan pesten en commentaar voor code in 't Latijn schrijven. HC SVNT DRACONES!
Ahem.

Misschien kwam mijn "kan ik mij niet voorstellen dat je er gelukkiger van wordt als deze in je pakket zitten", een beetje krom over. Het is akelig makkelijk om de zin te interpreteren als "Je wordt er ongelukkig van als je deze vakken", maar ik bedoelde het meer als: Je geluk in het leven zal er niet van afhangen.
En als het echt niet gaat, dan gaat het niet. Dan ben je gelukkiger af zonder.
Contradictie? ;x

ik snapte wel wat je bedoelde hoor, en dat ben ik ook wel met je eens. Je geluk hangt hier echt niet van af Dat ik blij ben dat ik het gedaan heb, wil niet zeggen dat ik het vreselijk had gevonden als ik het niet had gedaan. Ik ben alleen blij dat ik, ondanks dat ik een ramp was in grieks in de 3e, toch door gegaan ben met latijn en ook grieks dat jaartje nog gered heb
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 14:59
Verwijderd
Citaat:
ik snapte wel wat je bedoelde hoor, en dat ben ik ook wel met je eens. Je geluk hangt hier echt niet van af Dat ik blij ben dat ik het gedaan heb, wil niet zeggen dat ik het vreselijk had gevonden als ik het niet had gedaan. Ik ben alleen blij dat ik, ondanks dat ik een ramp was in grieks in de 3e, toch door gegaan ben met latijn en ook grieks dat jaartje nog gered heb
Maar ik sta gewoon zoveel lessen achter met woordjes leren... De grammatica lukt dan nog wel....
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Maar ik sta gewoon zoveel lessen achter met woordjes leren... De grammatica lukt dan nog wel....

stampen jongen, stampen. Rotwerk, maar we hebben het allemaal moeten doen. maak briefjes met aan de ene kant het nederlandse woord en aan de andere kant het griekse woord. En dan oefenen zulke programma's heb je ook op de computer, dat je overhoord wordt. Het kost tijd, maar als je die woordjes eenmaal kent, heb je daar wel wat aan
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:09
Rob
Rob is offline
Citaat:
Woordjes leren is altijd al stampen geweest. Of je moet er een natuurlijke aanleg voor hebben, maar anders is 't precies wat Ave zegt.
Oud 18-12-2007, 15:13
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
stampen jongen, stampen. Rotwerk, maar we hebben het allemaal moeten doen. maak briefjes met aan de ene kant het nederlandse woord en aan de andere kant het griekse woord. En dan oefenen zulke programma's heb je ook op de computer, dat je overhoord wordt. Het kost tijd, maar als je die woordjes eenmaal kent, heb je daar wel wat aan
Maar als hij toch niets met Grieks wil, waarom dan al die moeite doen? Met atheneum kan je ook veel bereiken. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, niet waar je ouders zich goed bij voelen. Het is jouw leven, jij beslist.
Oud 18-12-2007, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Maar als hij toch niets met Grieks wil, waarom dan al die moeite doen? Met atheneum kan je ook veel bereiken. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, niet waar je ouders zich goed bij voelen. Het is jouw leven, jij beslist.
Ik zeg ook niet dat hij het moet doen omdat z'n ouders het willen. Integendeel zelfs.
Ik zeg alleen dat het 'er iets mee willen doen' niet een voorwaarde is om gymnasium te doen. Ik vond het zelf gewoon leuk Uiteraard heb ik ook gevloekt bij het leren van die kutwoordjes, maar goed, dat heb je bij alle vakken.
Ik zeg alleen dat 'maar ik loop achter!' geen reden zou moeten zijn om te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb in 2 en 3 vwo in een gymnasiumklas gezeten. Heb twee jaar Latijn gehad en een jaar Grieks. Vond het over het algemeen wel leuk om te doen maar het koste me wel erg veel tijd. In 4vwo heb ik besloten om te switchen naar het atheneum omdat ik graag tijd wilde hebben voor andere vakken die ik ook leuk vond en waar ik later meer aan zou hebben dan aan Grieks en Latijn, heb er niet echt spijt van dat ik gestopt ben.
Oud 18-12-2007, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dit jaar maar 10 nieuwe kaarten hoeven kopen, omdat ik er van vorig jaar nog zo veel had. Des te handiger
Zo vond ik nadat ik nieuwe kerstkaarten had gekocht nog vijf doosjes die we vorig jaar na de kerstperiode hadden aangeschaft...en ook van de kaarten van dit jaar heb ik er nog wat over; en dat terwijl ik net plannen had om voor volgend jaar zelf kerstkaarten te maken...

@De discussie over Grieks en Latijn: Ik heb mavo en havo gedaan, ben dus nooit met Grieks of Latijn in aanraking gekomen en volgens mij ben ik ook vrij gelukkig geworden en redelijk goed terecht gekomen.

@Rubykuby: Misschien toch eens proberen een goed gesprek met je ouders er over te hebben? Eventueel samen met je mentor (ik weet niet hoe hij/zij er tegen aan kijkt ed)?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:22
Verwijderd
Ewww, mijn studiezorgen waren al verontrustend groot, maar nu krijg ik toch echt wel de behoefte om met dingen te gooien. Hier zit ik dan in de letterenbibliotheek, om wanhopig proberen te leren voor mijn OPENBOEKTENTAMEN morfologie morgen, waarvoor ik vorig jaar tussen haakjes een 4 voor had. De stof zelf snap ik nog wel, op zich, maar die opdrachten zijn echt monsterlijk. Met andere woorden, ik ga weer falen en nog met andere woorden, met een beetje pech doe ik dadelijk tien jaar over m'n studie. Volgens mij moet ik maar stoppen met studeren. Ik ben er toch niet intelligent genoeg voor.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:25
Verwijderd
fack niet het eten wat ook nog begint.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:34
Verwijderd
Citaat:
@Rubykuby: Misschien toch eens proberen een goed gesprek met je ouders er over te hebben? Eventueel samen met je mentor (ik weet niet hoe hij/zij er tegen aan kijkt ed)?
Ik heb een briefje van de leraar Grieks die ik moest alten zien maar mijn ouders zijn nog niet thuis... Dan zal ik voor de zoveelste keer met hun in overleg gaan. Met mijn mentor heb ik ook al gepraat, maar het helpt eigenlijk geen (..). ze zegt: 'Je moet het er bij kunnen doen.'
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:37
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Dit kan gewoon niet waar zijn..
Ik wilde me aanmelden bij de symfora groep omdat het bij Altrecht allemaal zo ontzettend lang duurt. En omdat men mij daar nu al niet netjes behandeld heeft. (Brinkveld)

Krijg ik nu een mail:"ze kunnen je waarschijnlijk niet in behandeling nemen want je woont niet in de regio" Hoezo niet in de regio, hoever ligt Amersfoort, Utrecht en hilversum nou van elkaar af..
(terwijl ze echt hebben gezegd dat het kon.)ze gaan het nu toch bespreken maar de kans is nogal klein, en daar zijn de wachtlijsten ook rond de 12 maanden.

Op school ook vet veel gezeur gehad met mijn project groep. 1 jongen wil niet meer met mij samen werken? Toen ik hem daarmee confronteerd was hij helemaal vergeten dat hij dat had gezegd. Nou stik maar. Ik heb geen zin meer in dit blok. Van mij part is het nu klaar en doe ik hem volgend jaar, met een normaal groepje wel over. Dit kan zo toch niet.

oh en opeens een rekening van vodafone van 100,29. Dat kan echt niet. Want zoveel heb ik echt niet gebeld.

Veel te veel gegeten net. Nu voel ik me een olifant.
Ik wil slapen. heel lang, heel diep. Laat me maar wakker worden als alles goed is.

Laatst gewijzigd op 18-12-2007 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Ze zegt: 'Je moet het er bij kunnen doen.'
Zinvolle discussie wordt het dan.

Hopelijk heeft het briefje zin...en/of hopelijk wil ze wel een keer een echt gesprek er over voeren. Anders misschien je vader proberen? Misschien dat dat meer effect heeft? En/of niet meer echt in overleg gaan (hoewel ik dat wel heel netjes van je vindt ), maar gewoon aangeven dat het niet lukt en dat je denkt het later niet nodig te hebben ed?

En/of je leraar Grieks om hulp vragen of bijles zoeken oid als je besluit het toch te blijven volgen, als is het maar dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:56
metallica
metallica is offline
Zie je nou wel, heb ik me weer druk gemaakt om niets. Sukkel dat ik ben...
Oud 18-12-2007, 16:01
Missy1234567890
@ Rubykuby: heb je ook moeite met het woordjesleren van andere talen (Frans, Duits, Engels)? Latijn had je nog niet toch? Ik vind het trouwens wel erg makkelijk om te zeggen, het lukt me niet, dus ik wil het laten vallen. Gewoon stampen en even de boel inhalen als je achterloopt. Zo moeilijk is Grieks niet in 1 Gymnasium.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Zie je nou wel, heb ik me weer druk gemaakt om niets. Sukkel dat ik ben...
hihi wees blij
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 16:09
metallica
metallica is offline
Citaat:
hihi wees blij
Pff, wie is hier nou de spammert
Maar ik ben wel blij ja. Maar ik vraag me dan af waarom hij niet meteen iets terug had kunnen sturen, dan was ik niet de hele dag zo overstuur geweest. En bovendien twee uurtjes vantevoren bevestigen vind ik een beetje stom. stel je nou voor dat ik wel een leven had en niet de hele dag achter de pc had gehangen
Arrg, we zullen zien... Ik ben nu chagarijnig en als hij nu ook nogeens zo kil gaat zijn, word het morgen een hele fijne verjaardag
Damn, hoezo mn diagnose bevestig ik keer op keer weer... Ik ga gewoon gezellig met je mee
Oud 18-12-2007, 16:16
Redhair
Redhair is offline
Het is fijn om met een sigaretje op bed te liggen. Buiten de schemering, binnen een zacht lampje aan, muziek van bright eyes hard. De hond kwam lekker tegen me aanliggen, de kat lag er ook. Naar het mooie plafond kijken, naar buiten, naar mijn lieve dieren. Moet ik vaker doen, op bed muziek luisteren. Niet onder de deken ofzo, maar gewoon, lekker chillen. Deed ik vroeger elke dag, maar nu, in deze kamer, is het nog fijner, want deze kamer is geeft me rust.
Mijn huisgenootje en ik hebben dit weekend iets besloten, we gaan zo vaak mogelijk samen eten. We kookten allebei nooit meer omdat we te lui waren. Maar nu gaan we elkaar stimuleren. Lekker samen koken en eten. We eten allebei ook vrij weinig, dus koken in je eentje is dan zo nutteloos. Altijd kliekjes overhouden of eten weggooien, is niet fijn. Zij is vegetarier en ik wilde minder vlees gaan eten, dus dat is ook fijn.
Hmm, het gaat zo lekker allemaal. Ik heb hier gewoon nog pep liggen, maar kan er simpel van afblijven, heb er ook helemaal geen zin in. Drugs is voor het weekend. Twee weken geleden had ik ook gewoon pep liggen, maar ben er tot het weekend vanaf gebleven.
Oud 18-12-2007, 16:21
Nijn*
Nijn* is offline
@ Dolce: Kom op meissie, niet opgeven *knuff*

OT: Oke, dit was raar. Vanochtend therapie, durfde niet te vragen om donderdag nog af te spreken () zeg ik aan het eind van het uur: fijne feestdagen alvast, zegt ze, huh, ik zie je toch nog van de week? Nee, want vrijdag zit ik in Parijs. Ze had 't niet eens door. Hmmz. School was opzich wel relaxt maar ik ben zooo moe en het is fucking freezing, 40 km fietsen met min2 is niet fijn. Daarna nog het feestje van L. dat was wel heel erg leuk, erg gezellig. Nu moet ik fucking veel voor school doen en ik háát het, ik heb er geen zin meer in, wat mij betreft mag het nu al vakantie zijn. Bah. Maar voel me eindelijk eens een hele dag goed, dat is ook wel wat waard
Oud 18-12-2007, 16:35
coopergirl
coopergirl is offline
Vandaag was een klote dag
Iedereen op m'n werk zat te zeiken dat er niks deugde. De afdeling, de werkwijze, de sfeer enz enz enz enz. Geef ik een rondleiding aan een arts van een andere afdeling, begint die tegen mij te zeiken over ons methadonbeleid (jullie volgen het beleid niet, wijken af, is tegen alle blablabla in enz) In de auto zitten janken.. 9 uur aanhoren wat er niet deugt is kut. Verder nog een paar andere vervelende dingen voorgevallen. Misschien heb ik het er ook nog moeilijk mee dat ik sinds 18 dagen geen eigen huis meer heb. De hectiek waarmee dat gepaard ging.. Daarnaast dus bijna nooit vrij.. 't is een beetje teveel van het goede.. Nu ben ik moe + ongesteld en kan ik niks hebben.

Bah, ik haat deze nodeloze toestanden.

Ik ga maar eens eten koken Eten word ik in de regel blij van.

edit, maar als ik dan 2 koppen soep, handje chocoladepepernoten, half afbakstokbrood, 1 tartaar, 1 cracker met beenhamsalade + 1 cracker met chocopasta eet voel ik me minder blij ;x (Ja logisch dat ik iedere dag aankom sinds ik lijn )

Laatst gewijzigd op 18-12-2007 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 16:37
Verwijderd
Bedankt voor de steun. Bedankt he. Onvoorwaardelijke vriendschap, waar je ook zit. Allemaal. Bedankt voor jullie interesse toen ik vorige week kruipend en in paniek overal doorheen sleepte. Bedankt allemaal, voor jullie vele geruststellende woorden, jullie opbeurende en positieve gedachten die jullie me overbrachten. Bedankt allemaal, voor het feit dat jullie me uberhaupt steunen in het feit dat ik aan de andere kant van de wereld aan het werk ben. Bedankt allemaal. Een fijn idee dat als ik 30 maart weer terug ben, dat ik weet op wie ik wel en niet kan bouwen. Ik ben er al achter. Dat was ik mijn eerste keer hier ook al. Ik weet, dat als ik terug ben, dat ik aan jullie die ik mijn vrienden noemden, niks maar dan ook niks meer heb. Toedeloe. Stik er maar in. Bedankt. Ik ben er klaar mee. Zie maar wat je doet met deze informatie. I don´t care. No me joden. Nadie.

Laatst gewijzigd op 18-12-2007 om 16:38. Reden: vergeten
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 16:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
M'n moeder is echt een stom mens. Jesus, was ik vergeten de kerstboom aan te doen en het was dus donker toen ze net thuiskwam, ging ze helemaal flippen en zeggen dat ze strontziek van me wordt dat ik niets doe en alles maar laat gebeuren en dat ze blij is dat ik eindelijk op kamers ga. Echt, trut.

Ik ben echt toe aan vakantie en ben aan het leren wat niet zo opschiet en dan zit ze hier over te zeuren. Ik weet dat zij het ook druk heeft en dat ze het lastig vindt dat ik volwassen wordt en dingen beter ga weten dan zij. Maar dan hoeft ze verdomme niet zo boos te doen.

Nou is het maar te hopen dat van dat leren vanavond nog wat komt. Ze verpest het altijd maar weer.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 17:23
Verwijderd
Nog even voor de Grieks en Latijn discussie: ik heb 5 jaar Grieks en 2 jaar Latijn gehad en ik doe er nu níks meer mee, maar ik ben maar wel mooi minstens twee keer aangenomen voor bepaalde functies omdat ik gymnasium heb gedaan, voor mijn affiniteit met talen, bredere achtergrondkennis - en blijkbaar wekt het de indruk dat je hard werkt (Wat ik trouwens ook doe, dus dat pakt meestal niet verkeerd uit ).

OT: Gaat hier allemaal echt súpergoed. Heil voor mijn daglichtlamp en mijn nuchtere gestel. La. Het is fijn dat ik mezelf áltijd bij elkaar kan houden. Of hoe zeg je dat. Ben blij dat ik mij ben en stabiel en gelukkig met mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 17:41
Sagana
Sagana is offline
De examens zijn voooorbij. Eindelijk! Hopelijk vallen m'n punten ook nog wat mee.

Ik snap niet hoe ik verdomme zo stòm kan zijn om dit al drie jaar te laten duren. Bijna toch, want in februari 2005 is alles begonnen. Ik snap het niet, ik snap het echt niet, waarom kan ik hem niet gewoon vergeten? Waarom moet ik nog altijd zo gek op hem zijn? Waarom kan ik hem niet gewoon loslaten? Waarom moet ik hem verdomme elke week zien en kan ik hem daarom zéker niet vergeten? Waarom loopt het eens in de zoveel weken fout en begint alles terug opnieuw?
Het frustreert me zo en ik weet niet wat ik eraan kan doen zonder mezelf in een diepe put te laten vallen.
Oud 18-12-2007, 17:48
Verwijderd
Fuck de mensen die er niet in geloven. Ik zie het wel, maar het belangrijkste is dat ik ervan geniet dat ik er ben en alles. <3 Oud en nieuw gaat echt vet worden, alleen jammer dat ik zo ongemotiveerd ben voor school - maar ja, shit happens, ook dat komt wel weer goed.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 18:17
Pruts0r
Pruts0r is offline
Wh00t, ik mag naar haar toe in de kerstvakantie Naja, ik wist op zich wel dat het door zou gaan, hoewel het nog niet definitief was, maar ik weet dat ik bij haar thuis welkom ben, dus.. Maar toch maakte ik me de afgelopen dagen daar heel erg ongerust om. Ze is een heel goede vriendin van mij, maar ze woont op 2,5 - 3 uur reizen, dus ik kan niet zomaar eventjes tussendoor op bezoek komen helaas.

Maar nu is het dus definitief. Als je mijn posts van de afgelopen dagen hebt gelezen, weet je dat het niet echt goed gaat met me, maar zij is wel echt iemand die ik heel veel spreekt en die me echt oppept en op de been houdt. Ik ga haar wss helemaal platknuffelen. Normaal knuffelen we al veel, maar juist nu, in zo'n moeilijke tijd, is zij degene die me erdoorheen sleurt en die mij steunende woorden inspreekt en dat had ik echt nodig. En ze is ook de eerste die het hele stuk dat ik over al die negatieve gedachten heb geschreven te lezen zal krijgen en dat zal voor mij best wel moeilijk zijn. Maar toch, ik ben echt blij dat ik het eindelijk aan één van de mensen kan laten lezen, die ik het wil laten lezen.

Mijn stemming kan nog steeds vrij snel omslaan, maar dat is echt een flinke oppepper. Ik heb haar al ongeveer 2 maanden niet meer gezien en ik mis haar echt. Ik kijk echt uit naar het moment dat ik d'r weer zie. Of dat nu op het station is (als ze mij daar op komt halen), of als ik bij haar thuis aankom (als ik van het station uit daarheen loop). Mag ik haar eindelijk weer knuffelen
Oud 18-12-2007, 18:22
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
oh en opeens een rekening van vodafone van 100,29. Dat kan echt niet. Want zoveel heb ik echt niet gebeld.
Ik had er een van €130 en volgens mij klopt die ook van geen kant

@ Rob: Danku

Laatst gewijzigd op 18-12-2007 om 21:35.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 18:33
Yana
Yana is offline
Oud 18-12-2007, 19:01
moon
moon is offline
Maar weer eens een berichtje van mij. Alles lijkt moeilijk vol te houden de afgelopen tijd, dus ook het posten. Ik heb wisselende stemmingen maar heb voor het overgroote deel van de tijd veel last van depressievegevoelens.
Vandaag heb ik weer even een hele slechte dag, zonder hele duidelijke aanleiding. Alles lijkt zo zinloos en ik heb er allemaal zo ontzettend geen zin meer in. Bij het idee alleen al dat ik morgen moet werken ga ik bijna over mijn nek, ik kan het echt niet mee opbrengen dat stomme zinloze werk.
Ik wil met mijn moeder praten, ik wil haar graag vertellen hoe het ervoor staat met me. Het is voor het eerst dat ik er niet over wil zwijgen. Helaas heb ik ergens het gevoel dat mijn verhaal op dit moment niet welkom is en dat het irritatie op zal roepen of dat ze het naast zich neer zal leggen. Opzich is mijn moeder niet zo, maar mijn moeder zit nu zelf ook niet zo lekker in haar vel volgensmij en dan is haar reactie onvoorspelbaarder.
Wat moet ik nou toch elke keer met dat 'ik-wil-niet-meer-leven' gevoel?
Oud 18-12-2007, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Wat moet ik nou toch elke keer met dat 'ik-wil-niet-meer-leven' gevoel?
Er vooral niet in blijven hangen en afleiding zoeken.

Wanneer heb je voor het laatst iets leuks gedaan? Of gewoon een fijne dag gehad?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 19:38
Verwijderd
pdd-nos hebben staat gelijk aan een garantie dat er je héle leven lang op je pik getrapt gaat worden, élke dag weer.
En ik mijn geval ben ik geboren zonder gezond verstand en een lelijk gezicht. kan ook wel leuk zijn, different points of view, maar meestal niet.

en waarom denk ik alleen maar aan mezelf
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 20:27
Verwijderd
Een 'goed' voor mijn honourswerkstuk èn onverwachts een kerstdiner met diezelfde honoursgroep, wat een goede dag vandaag.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 21:02
Verwijderd
Citaat:
OT: Gaat hier allemaal echt súpergoed. Heil voor mijn daglichtlamp en mijn nuchtere gestel. La. Het is fijn dat ik mezelf áltijd bij elkaar kan houden. Of hoe zeg je dat. Ben blij dat ik mij ben en stabiel en gelukkig met mijn leven.
Heb je een lichttherapie-lamp, of zo'n wake-up light?

OT: En weer een dag voorbij. Ik had gisteren of vandaag nog bij iemand langsgemoeten, ben vandaag gaan kijken maar ze was er niet. Nu zou ik kunnen mailen, maar ik wil voor de rest van de week geen afspraken meer vastzetten tot ik bericht van het ggz/huisarts heb. Dus ik mail niet, maar daar voel ik me een beetje schuldig over. Ik loop morgen nog wel even langs...
Nog twee dagen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 21:21
Roosje
Roosje is offline
Olee.

En ik weet niet wat er zo het Olee'en waard is maar het is alles denk ik, bijvoorbeeld dat het morgen gala is, mn beste vriendinnetje hier net was, ik vrijdag vakantie heb, mn vriendje en ik maandag dertien maanden bij elkaar zijn, ik gisteren voor het eerst weer echt heb gesprongen al durf ik het niet, het súpergoed gaat op school, etcetcetc. Nou, het olee wel waard, toch? (a)

Oud 18-12-2007, 21:30
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ coopergirl: jij kunt er toch niks aan doen als mensen mopperen op de afdeling waar jij werkt? Jij bent toch niet de enige / degene die daarvoor (eind)verantwoordelijk is? Niet te veel van aan proberen te trekken, joh!

Mjah. Het is weer een rare dag vandaag. Ik voel me eigenlijk al een paar weken alsof ik niet goed genoeg ben, terwijl ik wel weet dat dat niet zo is. Maar steeds gebeurt er weer iets waardoor het duiveltje in mij me dat weer influistert. Ik denk dat mijn voorstel van vandaag wel een goed idee is, hoe vervelend het dan ook gaat zijn. Even flink zijn en even doorbijten, hopelijk komt het dan goed.
Positief is wel dat ik vandaag heel veel aan mijn werkstuk voor OJW heb gedaan; nog 1 dagje hard werken en dan is het af. En dan heb ik donderdag en vrijdag nog voor mijn 'sollicitatiebrief' en heb ik in de kerstvakantie vrij, behalve dat ik moet leren. Dat zou wel beter zijn!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Een 'goed' voor mijn honourswerkstuk èn onverwachts een kerstdiner met diezelfde honoursgroep, wat een goede dag vandaag.
Oh en omdat ik het vak gehaald heb, mag ik alle boeken houden die daarbij hoorden!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 21:36
Nijn*
Nijn* is offline
Krijg net een mailtje van mijn tante, dat mijn opa gisteren vreselijk hard letterlijk op zijn achterhoofd is gevallen. Zit een enorme wond maar hoeft net niet gehecht te worden. Hij is totaal in de war, vraagt waar zijn auto/flat/vrouw is, wanneer hij naar huis mag, waar zijn geld is etc. Hij kan niet meer zelfstandig eten, probeert happen te nemen van een lege vork of vergeet zijn vlees etc gewoon helemaal te snijden. Hij gaat ineens heel erg achteruit.. het ziet er echt slechter uit dan ooit. Ik wil hem niet verliezen en ook al ben ik hem al jaren kwijt door die stomme alzheimer, ik wil mijn opa niet kwijt..
En met m'n andere tante gaat het ineens ook niet meer zo goed. Ze leek snel te herstellen na dat (waarschijnlijk) herseninfarct maar nu voel het niet meer goed. Ze heeft nog steeds dezelfde klachten en die onderzoeken schieten allemaal maar niet op, ze is ongerust.. En ik ook.
Meh, niet mijn familie, please..
Oud 18-12-2007, 21:45
indigo
indigo is offline
@Thoughtful: Bluh wat lastig allemaal zeg! Raar, zo'n vader die je maar zo half kent. En natuurlijk ligt het niet aan jou! Succes

@Rubykuby/ ik meng me ook nog even in de gymnasium-discussie: Grieks heeft mij in het begin ook erg veel moeite gekost en dat is niet altijd leuk. Als je achter loopt met woordjes leren: stampen... uiteindelijk loont het. Natuurlijk kun je zonder gymnasium ook heel gelukkig worden. Ik heb gymnasium gedaan met 6 jaar Latijn en 2 jaar Grieks en ik heb er nu wel echt wat aan: behalve dat, zoals Morgan al zegt, je een bredere achtergrondkennis hebt, heb je aan Latijn ook wel echt iets met het leren van andere talen!

OT: poeh ik ben moe ik ben aan vakantie toe. Maar ik moet nog 3 dagen bikkelen, vrijdag beoordeling van presentatievaardigheden, oh men, wáárom doen ze dat voor de vakantie? En bovendien moet ik nog allemaal bestuursdingen regelen, waar ik ook niet erg veel tijd meer voor heb.
Maar ik ging reageren op een kamer in de binnenstad (15m2, 240! euro) en ik heb weliswaar vrijwel geen kans om erin te komen, maar ik kreeg er toch plotseling wel heel veel zin in om op kamers te wonen
Oud 18-12-2007, 22:39
Missy1234567890
Optreden was leuk, al was het in een verpleegtehuis en kregen we niet veel applaus van de bewoners zelf. Morgen nog op het station zingen en dat was het dan voor dit jaar.

Ik heb een hele grappige kerstkaart gekregen van een vriendin, van Hallmark.
Morgen ga ik mijne weg doen, of donderdag, dan kan ik ze misschien zelf sorteren vrijdagochtend, lijkt me wel grappig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten