Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Okay k weet niet wat je precies wilde weten, maar ik zal nu ff uitleg geven over de methode: We hebben allemaal een boekje gekregen. Book is trouwens de afkorting van Brain-oriented organized Knowledge Map. dus misschien heeft dat wel een beetje met jou brain map te maken ![]() Het boekje gaat over ons hoofdstuk van biologie van: De Cel. Er staan 20 kaarten in. zo worden ze genoemd. het zijn meer een soort schema's. En in de schema's staan allemaal informatie. en dan kort samengevat. dus je leest alleen kernwoorden en op die manier. op deze site heb je ook voorbeelden van die schema's. De schema's geven EXTRA informatie voor allerlei onderwerpen bijv: warmteleer, energie. Door als een treintje door de schema's te gaan (dat betekend dat je steeds elk lijntje langs moet lopen en dat je niet van lijntje mag verspringen) en alles hardop lezen. krijgen je hersenen erg veel informatie. en die worden op die manier erg goed verwerkt. Het is dus een aanvulling op je boek. Ook staat er erg veel verwijzingen in. dus van het ene naar het andere schema of naar het boek. Op die manier leer je ook echt alles over dat onderwerp en kun je de info in je boek ook beter begrijpen. dus je moet wel meer dingen leren, maar doordat je meer leert, denken ze dat je de stof beter zult begrijpen en onthouden. Dit laatste weten ze dus nog niet zeker en gaan ze op ons uitproberen. het zou ook kunnen dat onze hersenen de hoeveelheid stof niet aan kan. en dat het dus niet werkt. Mja het is een beetje raar uitgelegd, maar ik denk dat als je ff op de site kijkt je toch veel meer te weten komt, en ook meer snapt van mijn verhaal. De methode is trouwens gebaseert op hoe expert learners leren, maar ze denken dus dat iedereen op die manier kan leren. ze willen je dus een nieuwe manier van leren leren. De methode is trouwens gemaakt samen met de Stichting leerplan ontwikkeling ofzoiets. Naja beetje chaotische post Je moet maar ff vragen wat je niet snapt, ik weet ook niet hoe ik dit duidelijker moet uitleggen duzzz
||
Citaat:
Ohw ja ff toevoeging nog: over dit hoofdstuk maken we een apart proefwerk. we krijgen 3 soorten vragen. 1 soort dat meetelt voor ons cijfer, dat is dus op 4vwo niveau. en nog 2 niveau's daarboven, k geloof nog het niveau van 5vwo en 6vwo (weet ik niet zeker). En nou verwachten en (vooral) hopen ze, dat diegene met de bookmap die moeilijkere vragen beter zullen maken dan diegene die geen bookmap hebben gebruikt. dus dat zijn nog niet perse de gewone vragen maar vooral op hoger niveau. Dus dat zou betekenen dan dat je in korte tijd veel meer dingen begrijpt. dat zou erg mooi zijn als het zou lukken ![]()
|
![]() |
eeejs...
ja wij hebben nu ook de bookmap.... maar da ding is eg so ingewikkeld eg nie normaal.... en dan geven ze ook nog vt's op 3 niveaus... op 4vwo niveau.... 6vwo niveau ennuh universiteit niveauh..... ik snap egt nix van da ding.... hij so k*t... maar ik wens je heel veel suc6 met leren.... da duurt bij mij nou so veel langer terwijl het eigenlijk korter moet duren met da ding.... .: XxX :.
||
Citaat:
Voor welke vakken heb jij hem??? en vind jij het ook zo saai en droog?
|
![]() |
ik hep hem alleen voor bio en dan hfdst 2 de cel of soiets..... ik weet trouwes nie welk hfdst....... eerst zo'n hele uitleg en ammal moeilijke ;o) wrdn..... ja egt nie normaal en dan zo'n irri opbouw ammal scheef en so...... wij moesten voor vandaag kaart 2-11 t/m kaar 2-22 bekijken maar dat is egt veel..... ik hoop nie dak um voor meer vakken krijg hoor!
suc6 .: XxX :.
||
Citaat:
|
![]() |
eeeeeejs ja ik hep ook concentratiestoornissen hoor..... maar da ding is egt so irri ik zweer het.... ik hep meelij met iedereen die um nu nog krijgt...... weddu di jaar blijf ik zitten hoor......
.: XxX :.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Sorry dat ik zo erg laat ben
![]() Citaat:
![]() ![]() maar thnx voor je uitleg, ik snap het. ![]() ![]() maar hoe bevalt na nog wat meer lessen te hebben gehad? Nog steeds 't zelfde, of onthoud je het echt beter? zou wel handig zijn natuurlijk ![]() Een brain map is een "kernachtig schema" Dus je zet de kernwoorden van bv. een paragraaf bij elkaar met pijltjes ertussen enzo. Misschien kan ik nog wel ergens een voorbeeld vinden. Er staat dus geen extra kennis in, het is meer een soort samenvatting. We doen er niet veel meer mee. Alleen begin 2e klas besteden ze er erg veel aandacht aan bij natuurkunde. |
![]() |
||
Citaat:
Aha, de brainmap lijkt erop dus, maar wij krijgen wel ontzettend veel meer te weten. brainmaps gebruiken wij soms ook wel es, het heeft dan alleen geen naam. Naja binnenkort zal ik er nog wel ff wat meer over vertellen Kuzzzz
||
Citaat:
![]() Trouwens op de site zeggen ze ook dat ze zo snel mogelijk de bookmap in het gehele voortgezet onderwijs willen doen, ik raad het ze zeer af, want het is gewoon saai en moeilijk werken |
![]() |
||
Citaat:
|
|