Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 13:29
Verwijderd
Gister op school zei 'n klasgenootje van me: goh.. jij bent toch wel de enige in de klas zonder vriend?
En dat klopte idd, en ook van al m'n vriendinnen ben ik de enige zonder vriend.
En niet dat ik daar erg mee zit, want er is gewoon niemand die ik leuk genoeg vind om me aan te binden (en zowel, dan vind die mij niks ).

Maar ze deed het echt zo overkomen, en dat doen zelfs m'n vriendinnen ook, alsof ik minder ben omdat ik op m'n 19e geen serieuse vaste relatie heb. Maar op deze manier krijg ik steeds meer het idee dat ik er niet bij hoor en dat ik zielig ben omdat ik 'nog steeds' (??) alleen ben.. (ik ben ook 'ns 19 hoor... )

En dan zijn ze met z'n allen over hun vriendjes aant praten, en dan vertel ik gewoon iets over 'n ex van me ofzo.. of ik luister gewoon belangstellend, zeggen ze: "Ooh tis toch vervelend he, al dat gepraat over die vriendjes. We zullen ophouden. " Daar wordt ik al helemaal pisnijdig van want dan drukken ze me nog maar 'ns met de neus op de feiten..

Maar goed, hoor je er op een gegeven moment 'niet meer bij', alleen omdat je vrijgezel bent?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2002, 13:36
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
en dat zijn vrienden? Nou leuk hoor. Ik ben 17 (ok, wel 2 jaar jonger maar toch) en nog altijd vrijgezel. Word ik hier minder op? Nee!!! Jij kan nog iets over je ex vertellen, maar ook die heb ik niet.

Maar het wel heeel belachelijk dat je minder zou zijn omdat je geen vriend heb. Dat slaat nergens op.
Oud 01-11-2002, 13:39
Verwijderd
[misantroop]
Ach, ze zijn gewoon 'trots' op hun veroberingen. Jij bent handig voor ze, omdat jij hun ego streelt, dus doen ze alsof ze rekening met je proberen te houden.
[/misantroop]

Geen reden om je rot te voelen, je had immers al wel een relatie. Vroeg of laat kom je weer iemand tegen. Het is geen noodzaak.

Anders is het trouwens wanneer ik tegen iemand vertel dat ik nog nooit een vriendin had en niet eens gezoend heb. "Hoe oud ben jij ook alweer?" .. "bijna 22" .. "ow" :/
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:41
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
Citaat:
******** schreef:
[misantroop]
Ach, ze zijn gewoon 'trots' op hun veroberingen. Jij bent handig voor ze, omdat jij hun ego streelt, dus doen ze alsof ze rekening met je proberen te houden.
[/misantroop]

Geen reden om je rot te voelen, je had immers al wel een relatie. Vroeg of laat kom je weer iemand tegen. Het is geen noodzaak.

Anders is het trouwens wanneer ik tegen iemand vertel dat ik nog nooit een vriendin had en niet eens gezoend heb. "Hoe oud ben jij ook alweer?" .. "bijna 22" .. "ow" :/
precies!. En vooral dat eerste stukje wat je hier zegt klinkt goed Zo had ik het nog niet gezien.
Oud 01-11-2002, 13:50
WolterB
WolterB is offline
dan zou ik me nu bijna heel erg zielig moeten gaan voelen....

ik ben het er dus niet mee eens dat je 'er niet meer bij hoort' omdat je op je zoveelste jaar (in jou geval 19e, in de mijne 18e) nog geen relatie hebt.

verder sluit ik me aan bij wat ******** zegt

Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 14:07.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:01
Verwijderd
Ach joh, niet op letten

Dat zijn typisch van die mensen die hartstikke jaloers zouden zijn als jij wel een vriendje had en zij niet en dat ze daar dan weer lullig over zouden doen.

Tss er zijn zoveel mensen van jouw leeftijd zonder vriend....ik heb ook geen vriend hoor
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:05
DJken
DJken is offline
Ik ben vrijgezel geweest tot mijn 21 jaar....

En ik heb daar nooit spijt van gehad...

Bedoel..als je je goed voelt in uw vel... dan is da goe en moet er niets veranderen
Oud 01-11-2002, 14:06
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Vrijgezel zijn is zo zielig als je zelf wilt..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:33
20marianne12
20marianne12 is offline
Nou uhm ik vind dat echt niet zielig. Volgens mij is het zieliger als je per see een vriendje wil hebben om je ''al'' 19 bent.
Oud 01-11-2002, 14:37
CraZyLaDy
CraZyLaDy is offline
Hmm lekkere vrienden dan. Iedereen om mij heen heb ook een vriend *Ben wel 3 jaar jonger maarjah*
Ik trek me er lekker nix van aan. Ik hoef ook voorlopig geen jongens meer. Ik ken goed met de vriendjes van me vriendinnen opschieten. En vooral met 1 van hun. Al zeggen ze wel dat ik snel een vriend moet hebben.
Maar vind ut allemaal wel ff prima zo...No Men No Cry
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 15:38
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
saffie schreef:
Gister op school zei 'n klasgenootje van me: goh.. jij bent toch wel de enige in de klas zonder vriend?
En niet dat ik daar erg mee zit, want er is gewoon niemand die ik leuk genoeg vind om me aan te binden (en zowel, dan vind die mij niks ).

Maar ze deed het echt zo overkomen, en dat doen zelfs m'n vriendinnen ook, alsof ik minder ben omdat ik op m'n 19e geen serieuse vaste relatie heb. Maar op deze manier krijg ik steeds meer het idee dat ik er niet bij hoor en dat ik zielig ben omdat ik 'nog steeds' (??) alleen ben.. (ik ben ook 'ns 19 hoor... )

En dan zijn ze met z'n allen over hun vriendjes aant praten, en dan vertel ik gewoon iets over 'n ex van me ofzo.. of ik luister gewoon belangstellend, zeggen ze: "Ooh tis toch vervelend he, al dat gepraat over die vriendjes. We zullen ophouden. " Daar wordt ik al helemaal pisnijdig van want dan drukken ze me nog maar 'ns met de neus op de feiten..

Maar goed, hoor je er op een gegeven moment 'niet meer bij', alleen omdat je vrijgezel bent?

Als je je er echt aan irriteert, kan je natuurlijk gewoon zeggen dat je een hogere stadaard hebt dan je vriendinnen.
Oud 01-11-2002, 16:12
Angeles
Angeles is offline
Er zijn toch zo veel vrijgezelle mensen van 19? En trouwens, er zijn ook zoveel vrijgezelle mensen van 25 of 35. Wat is daar nou zielig aan? Het is toch gewoon een kwestie van 'nog niet de goede zijn tegengekomen' of gewoon 'nog geen behoefte hebben aan een relatie' of wat dan ook? Ik heb altijd een beetje iets tegen mensen met relatie die zich verheven voelen boven mensen zonder relatie (en ik heb dus wel een relatie, dus 't is geen jaloezie, ik hou gewoon niet van zo'n houding).

Ik kan me wel voorstellen dat het vervelend is als je de enige bent in een vriendinnenclubje vol meiden zonder vriend. Als ze dan ook nog eens zo reageren - waarschijnlijk wel goed bedoeld, maar toch, dat komt niet echt leuk aan.

Misschien kun je af en toe eens iets met één van die meiden doen, zodat jij niet steeds het gevoel hebt dat je erbij hangt. Het is jammer dat ze niet uit zichzelf wat meer rekening met jou houden, want het is vrij moeilijk om er zelf over te beginnen. Dan voel je je helemaal de zielige vrijgezel (wat je dan niet bent, bovendien zou je gewoon moeten kunnen zeggen wat je op je hart hebt, maar toch is het moeilijk, dat snap ik).

Misschien kun je, als zij weer zo'n opmerking plaatsen, zeggen: "Nee, ik vind het helemaal niet erg als jullie over vriendjes praten, maar ik vind het gewoon ook wel eens leuk om over iets anders te praten," of zoiets dergelijks. Dan maak je je punt zonder de indruk te geven dat je jezelf zielig voelt.

Zielig ben je in elk geval zeker niet, het is heel normaal om nog geen relatie te hebben als je 19 bent.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 16:19
DEChengst
DEChengst is offline
Op een gegeven moment gaan mensen dat wel vinden. Mensen gaan dan ook achter je rug om roddelen. Zo hoorde ik van een collega dat er een aantal dachten dat ik homo zou zijn, en er niet voor uit zou durven komen

Dat soort opmerkingen moet je gewoon lekker negeren. Want zolang jij je goed voelt bij het vrijgezel zijn, wie is die ander dan om daar een oordeel over te vellen ?
Oud 01-11-2002, 16:22
GRRR
GRRR is offline
ow shit ik ben zielig

vast
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 16:24
Talon
Talon is offline
Citaat:
GRRR schreef:
ow shit ik ben zielig

vast
ik ook
Oud 01-11-2002, 19:34
Orion16
Orion16 is offline
Jesus, zielige vrienden(innen) heb je dan zeg!! Waarschijnlijk zijn het players/ of sletjes die gewoon geen week zonder "VrIeNdJuHhh" kunnen... Dat is zielig!

Vrijgezel zijn heeft anders ook een heleboel voordelen. Ik heb ook geen vriendin (samen met mij een heleboel andere jongens, dik, dun, normaal, niet normaal, knap, lelijk), maakt dat me zielig? Nee dus!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 19:36
Roos
Roos is offline
Waarom zou je op je 19e een vriend/vriendin moeten hebben?

Het is mishcsien niet leuk als je dan nog nooit een relatie hebt gehad, maar anders moet je je niet druk maken hoor
Oud 01-11-2002, 19:44
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
rosi schreef:
Waarom zou je op je 19e een vriend/vriendin moeten hebben?

Het is mishcsien niet leuk als je dan nog nooit een relatie hebt gehad, maar anders moet je je niet druk maken hoor
En als je écht nooit een vriend hebt gehad moet je je ook niet druk maken. Je had het misschien liever anders gehad, maar het komt wanneer het komt, toch.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 20:06
Roos
Roos is offline
Citaat:
Angeles schreef:
En als je écht nooit een vriend hebt gehad moet je je ook niet druk maken. Je had het misschien liever anders gehad, maar het komt wanneer het komt, toch.
Ja tuurlijk
Oud 01-11-2002, 22:22
knijtert!
knijtert! is offline
Ik 18 en nog nooit een vriendin gehad.
erg he
Maar ik heb nog 2 andere vrienden voor wie het zelfde geld en de rest van me vrienden die fokken me er wel ns mee voor de gein maar niet vaak.

En als de nood heel erg hoog is ben ik er nog
Oud 02-11-2002, 08:28
chanel
chanel is offline
iemand die dat gelooft is zelf zielig
Oud 02-11-2002, 11:56
Verwijderd
Ik zou me zelfs meer zorgen maken als ik op m'n 19e een 'serieuze vaste relatie' had...wtf...je bent jong, je hebt nog genoeg tijd om weinig bewegingsvrijheid en verplichtingen te hebben...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 12:26
PardonMe
PardonMe is offline
Ik vind het geen kwestie van zielig, of niet zielig..
Als jij happy bent, single, dan is er toch niets mis..?
Het gaat er niet om wat die anderen denken, maar hoe jij je erbij voelt.. Je merkt vanzelf wanneer de tijd rijp is voor een serieuse relatie, en dan komt dat wel een keertje, maar je moet het niet doen omdat je er anders misschien niet bij zou horen.
Vertel je vriendinnen gewoon hoe jij je er bij voelt, als zij ''rekening met je willen houden'', dat je het wel of niet erg vindt dat zij over hun vriendjes praten enz..
Maar goed, tis dus niet zielig, er is niks mis met vrijgezel zijn, toch??
Oud 02-11-2002, 12:47
Verwijderd
pffff wat een zeik vriendinnen

nieuwe stelling:

vrijgezel + verliefd zijn = zielig
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 13:27
Verwijderd
Citaat:
lafjuh schreef:
nieuwe stelling:

vrijgezel + verliefd zijn = zielig
Wat een verbetering
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2002, 14:09
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Pff ik ben bijna 19, en ik ben ook al 3 jaar vrijgezel. En d'r is niks zieligs aan, ik ben 'r juist trots op, ik ga tenminste geen relatie aan alleen om vrienden gerust te stellen!
Oud 02-11-2002, 14:55
bracelance
bracelance is offline
Bullshit, je moet geen vriend of vriendin hebben om erbij te horen. Je moet een vriend(in) hebben omdat je van diegene houdt.
Oud 02-11-2002, 15:41
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef:
Bullshit, je moet geen vriend of vriendin hebben om erbij te horen. Je moet een vriend(in) hebben omdat je van diegene houdt.
Of omdat je gewoon gezelschap en seks wilt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:48
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
nare man schreef:
Of omdat je gewoon gezelschap en seks wilt.
Dat gaat niet echt lang goed, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k vind er niets zieligs aan... die relaties van je vrienden zijn toch ook niet voor eeuwig??? en als t dan uit is? hebben zij dan binnen een maand weer een ander? dan zijn ze toch ook ff VRIJGEZEL? dus ja... iedereen kan op z'n 19e (14e, 30e, 40e!) vrijgezel zijn...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:03
Dotcom
Dotcom is offline
Het is natuurlijk wel vervelend als je op een feestje bent, en al je vriendinnen zitten naast hun vriendje, en jij hebt niemand.

Aangezien jij niet zo snel verliefd wordt, is het logisch dat jij geen vriend hebt. Ik vind het goed van je dat je niet met de eerste de beste jongen gaat, omdat je zo nodig een vriendje moet hebben.

Houden zo!
Oud 02-11-2002, 18:03
Verwijderd
Ik denk zelfs dat het een stuk gezonder is voor je ontwikkeling om op je 19e nog geen vaste relatie te hebben, dit hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Maar ja, je bent dan nog erg bezig met 'jezelf' als het ware als in, met je toekomst, met je persoonlijkheidsontwikkeling. Een vaste relatie kan dit vaak zat in de weg staan, waar je dan veel te laat pas achter komt.

Maak hen eens duidelijk dat je het niet prettig vind hoe zij tegen jou doen, en dat ze echt wel gewoon over hun vriendjes kunnen praten met jou erbij. Zij nemen voor jou aan dat jij het vervelend vind vrijgezel te zijn terwijl dat naar ik begrijp helemaal niet zo is. Leg dit hen uit, en wie weet verandert hun gedrag.

Verder is het onzin dat je er niet meer bijhoort, als mensen voor erbij horen niet jouw persoonlijkheid als graadmeter nemen, maar het feit of je bezet bent of niet, is er iets mis bij hen, en niet bij jou!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:05
Dotcom
Dotcom is offline
Je mist heel veel leuke dingen als je al heel jong in een relatie zit. Bijvoorbeeld de spanning tijdens het uitgaan.
Oud 02-11-2002, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:
Dat gaat niet echt lang goed, denk ik.
Daar lopen de meningen over uiteen. Ikzelf ben van mening dat je op jonge leeftijd eigenlijk geen 'relatie' moet hebben, laat staan een serieuze. Je moet gewoon lekker lol maken, vandaar dat ik het zou omschrijven als vriendschap met seks...de hele rompslomp die een 'serieuze' relatie met zich meebrengt heb je niet nodig op die leeftijd...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:50
lady_x
lady_x is offline
Ikzelf heb bewust gekozen voor vrijgezel te blijven tot nu. Nu ben ik denk ik voor de eerste maal echt verliefd. Ik heb soms vriendjes gehad maar ik voelde me er nooit 100% goed bij. En ik voelde me niet stabiel aan mijn 18-19 om aan een serieuze relatie te beginnen. Ik weet niet of dat nu veel veranderd is maar ik doe waar ik mezelf 't beste bij voel. Als anderen denken dat ik zielig ben zonder relatie, laat me helemaal koud.
Dat je echte liefde pas kan voelen aan de leeftijd ouder dan 20, ben ik helemaal mee eens, voor mijn 20 was het speels en kalverliefde en geen echte liefde (mensen die 18 zijn en relatie hebben van aantal jaar kan ik al helemaal niet begrijpen). Maar dit verschilt van persoon tot persoon neem ik aan.
Oud 02-11-2002, 22:38
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik denk zelfs dat het een stuk gezonder is voor je ontwikkeling om op je 19e nog geen vaste relatie te hebben, dit hoeft niet voor iedereen zo te zijn.
Bedoel je hier nu mee dat het gezonder is om maar met jan en alleman in bed te gaan duiken, of bedoel je het in de trant dat het gezonder is om je je er gewoon geen druk over te maken, en het niks uitmaakt als je een aantal jaartjes geen relatie hebt?

Want als je het eerste bedoelt, ben ik het zwaar met je oneens.
Oud 02-11-2002, 22:55
Amidala
Amidala is offline
Het is maar net hoe zielig je je zélf gaat vinden.
Als jij gaat geloven dat het zielig is om op je 19e vrijgezel te zijn, gaat het natuurlijk sowieso de verkeerde kant op. Jij moet doen wat jij wil. Als jij je alleen gelukkiger voelt dan mét iemand, wie heeft daar dan wat over te zeuren?
En ook als het niet je eigen keus is, er zitten voor- én nadelen aan zowel vrijgezel zijn als het hebben van een relatie. Zij kunnen jou dan wel zielig vinden omdat je alleen bent, maar jij zou hen net zo goed om bepaalde dingen zielig kunnen vinden.
Maarja, zij vinden dan waarschijnlijk als grote onzin omdat ze dat zelf als heel iets anders ervaren. Net als dat jij het grote onzin vindt dat zij jóú als zielig beschouwen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 23:23
Verwijderd
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:
Bedoel je hier nu mee dat het gezonder is om maar met jan en alleman in bed te gaan duiken, of bedoel je het in de trant dat het gezonder is om je je er gewoon geen druk over te maken, en het niks uitmaakt als je een aantal jaartjes geen relatie hebt?

Want als je het eerste bedoelt, ben ik het zwaar met je oneens.
Ja, ik bedoel het laatste. Ik bedoel het niet als dat het beter is met zoveel mogelijk mensen te zoenen en weet ik veel wat te doen, ik bedoel dat het puur voor de persoonlijke ontwikkeling beter is nog niet je leven aan 1 iemand te wijden als het ware. Je kunt best al relaties hebben en alles, maar een echt serieuze relatie vergt toch heel veel, en als je je nog niet volledig hebt ontwikkelt, wil je nog al eens teveel van jezelf daarin inleveren.

Ik bedoel dus dat het mij beter lijkt vrijgezel te zijn, niet om een player/slet te zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 21:18
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Wat een verbetering
was niet echt een nieuwe stelling eik, meer een feit. (of mening dan)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 21:27
ABrules
ABrules is offline
Je bent zo zielig als je doet... Vind jij jezelf zielig, ik zou mij ook niet willen binden aan iemand die ik niet leuk genoeg vind ofzo... Als anderen dat zielig vinden hun probleem k vind dat niet en dus ben ik niet zielig.... simpel toch...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Mennuz schreef:
Ik ben 19, en vrijgezel, en dit is ECHT een citaat
Heb jij een vriendin
Nee
Waarom niet?!

Dat is dus zooo onzinnig, waarom niet? Ja, waarom wel?

Aan die vraag kan ik me echt zwaar ergeren, moet je gewoon maar is aan mensen met wel een vriend of vriendin vragen: heb je een vriend(in)?
ja
Waarom?

Das net zo onzinnig

Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 13:18
Saraï_h
Saraï_h is offline
kwas hier net over aan t chatten met een vriend!! (wor bijna 19 en single en kwil weer 16 zijn maar dat maakt niet uit)

en ja ik vraag me ook af wat ik hier doe

en zolang je je niet druk maakt of je wel of niet vrijgezel bent komt het vanzelf allemaal wel goed.. dont worry
Oud 04-11-2002, 13:26
Verwijderd
Citaat:
lafjuh schreef:
was niet echt een nieuwe stelling eik, meer een feit. (of mening dan)
Het ondervinden van onbeantwoorde liefde maakt een mens niet zielig. Het kan iedereen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 18:30
*marleen*
*marleen* is offline
Ik vind die vriendinnen/vrienden die dat zeggen/denken maar zielig.

Ik ken genoeg mensen die dan nog geen vaste relatie hebben. En die zijn echt niet zielig hoor, ik bedoel gewoon leuke, goed uitziende, gezellige, enz mensen.

Als ik vriendinnen van mijn eigen leeftijd over hun vriendjes hoor praten irriteerd me soms ook, niet omdat ik het erg vind dat hun vriendje hebben, helemaal niet, leuk zelfs.
Maar ik heb ook paar vriendinnen die alleen over hun vaste vriendje/ jongens praten. Ze kunnnen nergens anders meer over praten. En dat vind ik zonde op zo'n jonge leeftijd.

Wees blij dat je niet zo ben, jij bent nog lekker vrij, kan doen wat je wil, jezelf beter kennen, beter weten wat jij echt wil (zonder invloed van je vriendje) leuke dingen doen met vriendinnen en vrienden. Terwijl die anderen toch meer 'beperkt' zijn.

-om reacties te voorkomen-
Dit is natuurlijk niet altijd, zijn vast genoeg jonge stelletjes die nog genoeg 'vrijheid' hebben enz.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 21:25
Verwijderd
Citaat:
saffie schreef:

ik herken het. alleen zijn het bij mij meer m'n familieleden dan vrienden/vriendinnen die erover zeuren.
vanmorgen: Zij heeft een zoon en die is VRIJGEZEL. het woord vrijgezel viel wel 10 keer in een minuut.
"meid. heb je geen vriend? dat komt vast wel hoor" (lees: er zal vast wel iemand zijn. ook voor een leprapatient als jij)
"heb je al een vriend? oh nee dat is al weer uit he?" (ja. ik verslijt er echt 10 in een week. )
Nou ben ik ook wel een beetje op zoek naar een vriend maar ik besta ook zonder vriend hoor!

maar eh nu ik mijn persoonlijke frustraties geuit heb, zal ik antwoord geven op je vraag.
Dat je vriendinnen hun sociale status en mate van geluk meten door het wel of niet hebben van een vriend slaat nergens op.
Of je er wel of niet bij hoort ligt aan je vriendenclub. De ene groep gaat er nou eenmaal beter mee om dan de andere.

-als ik te vaag ben, ik ben vaag.-
gegroet.

Laatst gewijzigd op 06-11-2002 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 12:28
Dromer
Dromer is offline
19 + vrijgezel is NIET ZIELIG!!

maar soms kan je er wel behoorlijk van balen.
ik had toen ik met m'n nieuwe studie begon begin dit schooljaar ook alleen maar mensen met al twee jaar vaste verkering die ook alleen maar over hun vriendje praatten... Maar ja...
Soms gewoon even zelf een ander onderwerp beginnen en van die stomme opmerkingen niks aantrekken. Jouw (en mijn) tijd komt nog wel!
Oud 10-11-2002, 19:24
guesst
guesst is offline
Om te beginnen: ik vinnet wel een grappige topic!

Ik ben zelf ook bijna 19 (ik voel me oud worden ) en ben sinds..ehm..pff...1,5 jaar vrijgezel (moest ff hard nadenken).

Onder vrijgezel versta ik dan nix vast, mochten jullie het niet doorhebben, af en toe een scharreltje her en der is gezellig maar valt niet onder de norm verkering! Ik heb meer vervelende dan leuke herinneringen aan mijn ex, waardoor ik nu (nog!, haha) kieskeuriger ben m.b.t. jongens.

Ik wil pas verkering met iemand als ik er ook écht voor WIL gaan, niet dat ik zit te twijfelen of ik hem wel knap/lief/slim/aardig/grappig/sportief blabla genoeg vind. En aangezien ik de laatste tijd niet meer hoteldebotel in LOVE ben blijf ik ook lekker vrijgezel.

Wil trouwens niet zeggen dat ik soms graag een vriend zou willen, maar ik heb géén zin iets te nemen met een jongen zodat ik dan ff in mijn behoefte ben bevredigd ofzo..Kortom: geen behoefte aan 'kwantiteiten' maar zeker wel aan 'kwaliteiten'.

Soms vraag ik me ook wel eens af wat de daadwerkelijke voordelen zijn van het vrijgezelle leven..Als ik naar mezelf kijk is dat denk ik toch wel de onafhankelijke ontwikkeling van mijn eigen ik, mijn eigen keuzes, de dingen die ik ga doen in de toekomst en die door het hebben van een vriendje wel eens moeilijker zouden kunnen verlopen..Denk bijvoorbeeld aan stage lopen of studeren in het buitenland, stappen met je vriendinnen wanneer je wilt en er zullen vast nog wel meer leuke voordelen aan kleven.

Maargoed..ik dwaal af, ik wil iig ff 1 ding rechzetten:

Als je 19 (of jonger of ouder) bent en vrijgezel ben je totally not zielig in my opinion..Zoja, zou half Nederland denk ik wel ronduit triest in zijn/ haar bedje liggen te kreperen!

Bullshit dus..

Verkering is leuk als je mekaar het einde vindt..heb je dit niet jammer maar die tijd komt ooit nog wel, enjoy je 'vrije tijd' dus ook, net zoals je van die tijd zou genieten met iemand zoals een lover!

Greeetz Guesst

Laatst gewijzigd op 10-11-2002 om 19:27.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:32
martijn1985
martijn1985 is offline
Moet ik hier nog op antwoorden?

Kan me niet voorstellen dat ik mezelf om die reden zielig zou gaan vinden. Nee, daar wil ik me niet druk om maken. Tuurlijk, ik wil ook graag een vriendin. Het liefst nog gisteren. Maar ik weet ook: ik kom wel iemand tegen. En is het vandaag niet, dan morgen wel. En of dat wel of niet voor mijn 19e is: boeiend.
Oud 10-11-2002, 19:41
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Moet ik hier nog op antwoorden?

Kan me niet voorstellen dat ik mezelf om die reden zielig zou gaan vinden. Nee, daar wil ik me niet druk om maken. Tuurlijk, ik wil ook graag een vriendin. Het liefst nog gisteren. Maar ik weet ook: ik kom wel iemand tegen. En is het vandaag niet, dan morgen wel. En of dat wel of niet voor mijn 19e is: boeiend.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:51
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
is ecccccht niet zielig als je vrijgezel bent op je 19e.. ik bedoel, misschien wíl jij helemaal niet bezet zijn of misschien wil jij wel maar is er niemand die je egt leuk vind, daar kan je dan tog nix aan doen, want gevoel kan je niet sturen.
XX
Reageren

Regels voor berichten