Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2007, 18:29
Joh@n
Joh@n is offline
In krap 5 jaar heb ik er 1 gekregen, omdat ik 8 hele km's te hard reed op de zeeweg. Daarna nooit meer wat gehad, wel een keertje schade gereden. Valt me allemaal nog erg mee met 30k/jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2007, 09:58
Timmert
Timmert is offline
Ik heb m'n rijbewijs 3,5 jaar, ongeveer 180.000km gereden. Ik ga ze niet tellen, maar ik het aantal CJIB enveloppen wat ik op de mat heb gekregen is niet meer op 2 handen te tellen.

Varieert van 10km te hard tot geen gordel tot inhalen over een doorgetrokken streep.
Topper: 47km te hard na meetcorrectie.

Nooit voor hoeven komen, en ik heb al m'n punten nog.

Risico van 't vak zullen we maar zeggen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 12:02
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik heb m'n rijbewijs 3,5 jaar, ongeveer 180.000km gereden. Ik ga ze niet tellen, maar ik het aantal CJIB enveloppen wat ik op de mat heb gekregen is niet meer op 2 handen te tellen.

Varieert van 10km te hard tot geen gordel tot inhalen over een doorgetrokken streep.

Ben je vrachtwagencheuffeur oid? Gezien de grote hoeveelheid km's die je hebt gereden?
Oud 13-12-2007, 12:21
Verwijderd
Vertegenwoordiger lijkt me eerder van toepassing. Een vrachtwagen zie ik niet zo snel 47km/u te hard rijden en over doorgetrokken strepen inhalen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 12:33
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Vertegenwoordiger lijkt me eerder van toepassing. Een vrachtwagen zie ik niet zo snel 47km/u te hard rijden en over doorgetrokken strepen inhalen
maarrrr een vrachtwagenchauffeur rijdt natuurlijk ook in zijn eigen luxewagen.. Daarmee kun je ook een boete binnenhalen... Dus, niet per definitie manager-yup!
Oud 13-12-2007, 12:40
Verwijderd
Citaat:
maarrrr een vrachtwagenchauffeur rijdt natuurlijk ook in zijn eigen luxewagen.. Daarmee kun je ook een boete binnenhalen... Dus, niet per definitie manager-yup!
Heb je gelijk in. Ik ging er voor het gemak maar vanuit dat het met zijn eigen auto gereden is (die 180k).
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 16:46
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Met dank aan de topic starter bedenk ik opeens dat ik nog 5 dagen de tijd heb om een boete te betalen van 2,5 maand geleden

Ik was over een doorgetrokken streep gereden bij een afrit van de snelweg, om kwart voor 7 's ochtends. Er was geen hond te bekennen op de weg, dus naar mijn idee had ik er niemand mee in gevaar gebracht. Helaas zag ik vlak daarna het bordje "Stop politie" in mijn binnenspiegel... 75 euro boete

En wat denk je... even later zie ik een politieauto met 70 km/u voorbij racen op een stuk waar je maar 50 km/u mag (zonder zwaailichten en sirenes uiteraard). Smerissen...
Oud 13-12-2007, 16:47
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Met dank aan de topic starter bedenk ik opeens dat ik nog 5 dagen de tijd heb om een boete te betalen van 2,5 maand geleden

Ik was over een doorgetrokken streep gereden bij een afrit van de snelweg, om kwart voor 7 's ochtends. Er was geen hond te bekennen op de weg, dus naar mijn idee had ik er niemand mee in gevaar gebracht. Helaas zag ik vlak daarna het bordje "Stop politie" in mijn binnenspiegel... 75 euro boete

En wat denk je... even later zie ik een politieauto met 70 km/u voorbij racen op een stuk waar je maar 50 km/u mag (zonder zwaailichten en sirenes uiteraard). Smerissen...
Die gasten rijden zelf altijd te hard... Bij wegmisbruikers zie je het vaak genoeg...
Waar je 50 mag rijden ze vrolijk 65 (op hun ge-eikte teller) en als ze dan worden ingehaald gaan ze bekeuringen uit lopen delen
Oud 13-12-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Die gasten rijden zelf altijd te hard... Bij wegmisbruikers zie je het vaak genoeg...
Waar je 50 mag rijden ze vrolijk 65 (op hun ge-eikte teller) en als ze dan worden ingehaald gaan ze bekeuringen uit lopen delen
"Patrouillesnelheid"
Het excuusDe reden dat ze harder rijden dan het andere verkeer is zodat ze meer van het verkeer zien, uhuh!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 22:26
Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Ben je vrachtwagencheuffeur oid? Gezien de grote hoeveelheid km's die je hebt gereden?
Nope. Ik heb eerst een tijdje geforenst tussen Amsterdam en Driebergen. In die tijd had ik een vriendin in Gorinchem, dus dat tikte lekker aan.

Daarna autoverkoper geworden, ook veel gereden maar dat waren gewoon prive kilometers. Vriendinnetje in Hengelo zoeken helpt ook goed met je kilometrage, en nu ben ik eigen baas en rij ik gewoon belachelijk veel richting klanten e.d. Daarnaast importeren we eigenhandig wijn uit Frankrijk, dusja..

Sinds begin September heb ik er alweer 20.000 opzitten.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 12:16
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
"Patrouillesnelheid"
Het excuusDe reden dat ze harder rijden dan het andere verkeer is zodat ze meer van het verkeer zien, uhuh!
Haha, yeah.. right
Op de snelweg kan ik me daar iets bij indenken, dat ze daar 140/150 gaan rijden ok..
Maar om op een 50 weg zelf vrolijk 65 te gaan rijden (ge-eikt) en dan vervolgens iemand een bekeuring geven omdat ie 67 reed met als reden dat het onveilig is is imho gewoon bullshit.
Oud 14-12-2007, 12:21
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Haha, yeah.. right
Op de snelweg kan ik me daar iets bij indenken, dat ze daar 140/150 gaan rijden ok..
Maar om op een 50 weg zelf vrolijk 65 te gaan rijden (ge-eikt) en dan vervolgens iemand een bekeuring geven omdat ie 67 reed met als reden dat het onveilig is is imho gewoon bullshit.
in de bebouwde kom rijd ik eigenlijk nooit harder dan 40/45 op mijn niet-geeikte teller. Al 3x gehad dat de politie achter me zat, zwaailichten aan, ik aan de kant, hun ervoorbij maar gewoon doorrijden. Merkwaardig volk.
Over overtredingen en parkeerboetes begin ik maar niet, ik heb het CJIB in mijn adressenbestand met bankrekeningen opgenomen

Oja, 1 verhaaltje is toch leuk: ik reed langs een plek met gordelcontrole, en ik werd aangehouden. Agent gaf mij een waarschuwing, omdat de autostoel waar ik op zat in een dusdanig slechte conditie was dat de gordel niet meer over mijn schouder, maar over mijn nek liep. -Terecht- merkte hij op dat dit gevaarlijk is
Oud 16-12-2007, 12:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Haha, yeah.. right
Een opgefokte kantoorslaaf, wegbrengmoeder met haast, testosteronkindje van 18-21 of een andere typische overtreder van verkeersregels is een stuk minder goed in autorijden dan een agent met zijn voortgezette rijopleiding.

Verder begrijpen we beiden toch wel dat boetes voor 0-10 te hard puur gegeven worden vanwege het hellende vlak? Als je bekeurd vanaf 10 te hard, gaan veel mensen 20 te hard rijden, enzovoorts.

Als mensen 70-80 rijden in de bebouwde kom zal dat in de meeste gevallen zeer onveilig zijn. Sommige plaatsen in de bebouwde kom kun je van je snelheid zeer kort naar stilstand moeten gaan vanwege onverwachte omstandigheden. Als iemand dan te hard rijdt heb je een knal van een ongeluk.
Oud 16-12-2007, 20:46
Moonspell
Moonspell is offline
5 jaar rijbewijs,ik denk 50.000 - 100.000 km gereden.

1 x gordel (ja ik woon in een gehucht, dus ik dacht hm kan wel even) Sindsdien altijd om.

En 1x snelheids overtreding met 20km/pu te hard, 70 waar 50 mocht in de bebouwde kom, op motor

Verder ben ik vrij sociaal als het gaat om autorijden, op de motor kan ik nog wel eens heel vervelend zijn

Top ergernis:

- Mensen die geen richting aanwijzer gebruiken.

(niet het knipperlicht, knipperen doe je met je grote licht om iemand te seinen.)
Oud 16-12-2007, 23:12
Balance
Balance is offline
Citaat:

Waarom geen gordel om?
Oud 17-12-2007, 22:57
Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Waarom geen gordel om?
Die vraag kon ik verwachten.. Ik rij normaalgesproken echt áltijd met dat ding om, en vind het zelfs onwennig en onprettig zonder. Dit keer stond oom agent echter op het parkeerterrein van een winkelcentrum te controleren.

Timmert parkeert z'n auto achteruit uit het vak, trekt op, doet al optrekkend z'n gordel om, oom agent ziet dat, houdt Timmert staande en Timmert krijgt een prent. Tsja.......
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 11:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
Die vraag kon ik verwachten.. Ik rij normaalgesproken echt áltijd met dat ding om, en vind het zelfs onwennig en onprettig zonder. Dit keer stond oom agent echter op het parkeerterrein van een winkelcentrum te controleren.

Timmert parkeert z'n auto achteruit uit het vak, trekt op, doet al optrekkend z'n gordel om, oom agent ziet dat, houdt Timmert staande en Timmert krijgt een prent. Tsja.......
Oh dat is wel kinderachtig.
De vader van een vriendinnetje had ook zoiets. Had z'n auto bij Schiphol ergens geparkeerd toen werd gezegd dat hij daar niet mocht parkeren en dat hij even 10 meter verder moest gaan staan. Dus hij rijdt de auto 10 meter verder, zonder gordel. Hoppa, bon.
Dat soort dingen is flauw.
Oud 18-12-2007, 11:44
Timmert
Timmert is offline
Ik ben ook behoorlijk pissig geworden op die agent. Hij zág gewoon dat ik de intentie had m'n gordel om te doen (wat heet, ik klikte hem volgens mij net vast), en toch krijg ik een prent. Met zulke dingen moet je bij mij echt niet aankomen..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:48
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik ben ook behoorlijk pissig geworden op die agent. Hij zág gewoon dat ik de intentie had m'n gordel om te doen (wat heet, ik klikte hem volgens mij net vast), en toch krijg ik een prent. Met zulke dingen moet je bij mij echt niet aankomen..
Achja, er zitten er veel bij waar wel mee te praten valt/die niet zo moeilijk doen, maar je hebt er ook een hoop klootzakken tussen zitten. Valt niet veel aan te doen...
Oud 18-12-2007, 15:53
Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Achja, er zitten er veel bij waar wel mee te praten valt/die niet zo moeilijk doen, maar je hebt er ook een hoop klootzakken tussen zitten. Valt niet veel aan te doen...
Het zijn over het algemeen de KLPD'ers die ik wel kan waarderen. Die lui zetten je ook niet direct aan de kant als je wat harder rijdt dan toegestaan in een situatie waar het verkeer het toelaat. Die keren dat ze me wél aan de kant gezet hebben waren ze alleszins redelijk idd..

Het zijn (vaak) de lokale machtsgeile agenten die sommige dingen gewoon niet helder zien. Helaas..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 17:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Het zijn over het algemeen de KLPD'ers die ik wel kan waarderen. Die lui zetten je ook niet direct aan de kant als je wat harder rijdt dan toegestaan in een situatie waar het verkeer het toelaat. Die keren dat ze me wél aan de kant gezet hebben waren ze alleszins redelijk idd..

Het zijn (vaak) de lokale machtsgeile agenten die sommige dingen gewoon niet helder zien. Helaas..
Ik reed toevallig gisteren nog achter een KLPD-er aan, iets over de 100 waar 80 is toegestaan.. Hij gebaarde alleen dat het wel wat rustiger aan mocht toen ik naast hem kwam te staan bij een stoplicht

Maar bij de lokale politie heb je ook wel goede gasten zitten, vaak wel klootzakken (zeker met de brommer ).
Oud 18-12-2007, 17:38
Verwijderd
Tja, wat brommers betreft kan ik het ook wel begrijpen. Zeker als jonge jongen op zo'n ding, wat die allemaal wel niet uithalen. Daarbij vallen de domste dingen van menig automobilist in het niet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 18:55
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Tja, wat brommers betreft kan ik het ook wel begrijpen. Zeker als jonge jongen op zo'n ding, wat die allemaal wel niet uithalen. Daarbij vallen de domste dingen van menig automobilist in het niet.
Heb nog wel wat leuke verhalen over mij, m'n brommer en oom agent
Of naja.. leuk..
Oud 18-12-2007, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Heb nog wel wat leuke verhalen over mij, m'n brommer en oom agent
Of naja.. leuk..
Ik meen me iets te kunnen herinneren van 70/80km/u en een agent tegenkomen?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 20:46
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik meen me iets te kunnen herinneren van 70/80km/u en een agent tegenkomen?
90... in een 30 zone
Onverzekerd, zonder helm, zonder licht...
Maar ach, moet kunnen
Oud 19-12-2007, 21:25
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
90... in een 30 zone
Onverzekerd, zonder helm, zonder licht...
Maar ach, moet kunnen
Zo klinkt het erger dan het was trouwens

Toen had ik mijn Honda MT nog, dat ding lag meer uit elkaar dan dat ie reed, altijd wel wat kapot
Heb hem toen een keer uit de verzekering gehaald, helemaal uit elkaar gehaald, motorisch 'even' opgeknapt.
Maargoed, ik was toen de hele dag bezig geweest omdat ik hem klaar wilde hebben..
Was toen 's avonds EINDELIJK klaar, dus ik denk even snel een testrondje door de straat.
Even goed opentrekken natuurlijk om te kijken of alles naar behoren werkt, met 30 kan je dat niet fatsoenlijk testen..
Toen ik het na 150 tot 200 meter wel genoeg vond trapte ik op de rem om om te keren en daar stond oom agent samen met z'n bonnenboekje
Ik alles uitgelegd, maar daar had ie niets mee te maken...

Aan de ene kant verdient, ik wist dat het niet mocht wat ik deed, maar aan de andere kant had hij best wat schappelijker kunnen zijn.
In ieder geval wat schappelijker dan 400 euro aan bekeuringen
Oud 20-12-2007, 00:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In ieder geval wat schappelijker dan 400 euro aan bekeuringen
De begravenis van degene die je met 90 in de bebouwde kom makkelijk had kunnen doodrijden kost nog een aantal euro's meer, zullen we maar zeggen.

Je zou niet de eerste zijn waar een spelend kind van achter een auto of een hoek of gat opeens tevoorschijn komt.
Oud 22-12-2007, 16:39
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
De begravenis van degene die je met 90 in de bebouwde kom makkelijk had kunnen doodrijden kost nog een aantal euro's meer, zullen we maar zeggen.

Je zou niet de eerste zijn waar een spelend kind van achter een auto of een hoek of gat opeens tevoorschijn komt.
De kans dat zoiets zou gebeuren was echt zo klein.
En het is ook niet zo dat ik de weg als racebaan gebruikte oid, het was echt een stukje van 200 meter maximaal (op een rechte weg) om even te kijken of alles in orde was.
Daarbij zie je op die weg hier sowieso maar amper mensen, tegen half 11 's avonds is het gewoon uitgestorven.
Het mag uiteraard niet, maar om nou meteen voor alles een bekeuring uit te schrijven met een big smile op je bek..
Oud 23-12-2007, 14:10
Nona
Nona is offline
Die big smile mogen ze wat mij betreft inderdaad voor zich houden, die hoeft niemand te zien. Je doet mensen nu eenmaal geen plezier met een boete en je hoeft ook niet te doen alsof.
Maar dat je een boete kreeg vind ik alleen maar terecht. Bedenk je wel dat alle overtreders denken dat het wel meevalt met de risico's en dat zij wel weten wanneer ze zich aan de regels moeten houden en wanneer niet. Maar dat heb je nu eenmaal niet zelf te belissen.
Oud 23-12-2007, 20:04
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Die big smile mogen ze wat mij betreft inderdaad voor zich houden, die hoeft niemand te zien. Je doet mensen nu eenmaal geen plezier met een boete en je hoeft ook niet te doen alsof.
Maar dat je een boete kreeg vind ik alleen maar terecht. Bedenk je wel dat alle overtreders denken dat het wel meevalt met de risico's en dat zij wel weten wanneer ze zich aan de regels moeten houden en wanneer niet. Maar dat heb je nu eenmaal niet zelf te belissen.
Het mocht niet nee, maar een beetje begrip...
Ik had hem gewoon eerst in de verzekering kunnen doen inderdaad.
En daarna even een testbank af kunnen huren (á 100eu/h).
Mocht het niet goed geweest zijn had ik hem ook makkelijk weer uit de verzekering kunnen halen om verder te sleutelen.
En dan later weer hetzelfde gezeik, alsof er íemand is die door al dat gezeik gaat

Volgens de regels had het me overigens meer geld gekost dan dat het me toen kostte aan bekeuringen, maar toch
Oud 26-12-2007, 01:07
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Volgens mij mogen politieagenten ook zonder sirenes in geval van haast o.i.d. max 50 km harder rijden
Oud 26-12-2007, 15:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Volgens mij mogen politieagenten ook zonder sirenes in geval van haast o.i.d. max 50 km harder rijden
De bepalingen gaan meer over wat veilig is. Ze mogen doen wat veilig is voor uitoefenen van hun functie.

Strikt gezien is sirene plus zwaailichten (optische en geluidssignalen) de regel, maar er zijn zoveel mensen die niet kunnen rijden en totaal in de stress schieten als ze een sirene horen dat ze ook vaak uit gelaten worden wanneer een politiewagen (of ambulance for the matter) geen noemenswaardige tijdswinst zou boeken door ze aan te zetten. Een voorbeeld daarvan is een weg waar geen uitwijkmogelijkheden zijn maar het verkeer wel aardig snel voortbeweegt t.o.v. de maximumsnelheid.
Oud 27-12-2007, 20:01
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ze mogen de (snelheids)regels overtreden inderdaad, mits dit nodig is om hun functie goed uit te kunnen oefenen en mits het veilig is...
Ik zie het nut er niet van in overal maar een beetje te hard te rijden.
Reageren

Regels voor berichten