Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2007, 11:48
Missy
Missy is offline
Nu het einde tegen het einde aanloopt zijn er weer vuurwerkcampagnes.

Op tv, krant, foldertjes; overal is er weer vuurwerk te vinden. Men blijft je er op attenderen dat vuurwerk gevaarlijk is. Dat je voorzichtig moet zijn. Denk je dat dit zin heeft?

Is het geen geld wat je besteed aan de campagnes eigenlijk weggegooid geld? Zullen mensen beter opletten naar aanleiding van de campagnes. Wat vind jij van de campagnes?
Oud 28-12-2007, 11:55
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Nu het einde tegen het einde aanloopt zijn er weer vuurwerkcampagnes.
[afbeelding]
Op tv, krant, foldertjes; overal is er weer vuurwerk te vinden. Men blijft je er op attenderen dat vuurwerk gevaarlijk is. Dat je voorzichtig moet zijn. Denk je dat dit zin heeft?

Is het geen geld wat je besteed aan de campagnes eigenlijk weggegooid geld? Zullen mensen beter opletten naar aanleiding van de campagnes. Wat vind jij van de campagnes?
Ik denk niet dat het helpt, want iedereen weet dat het gevaarlijk is. Ze kunnen beter zeggen wat je beter niet kunt doen en wat ewl (dat doen ze nu een beetje)

missy, pm.
Oud 28-12-2007, 12:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Domme mensen blijven domme mensen.
Oud 28-12-2007, 12:48
TRA
TRA is offline
Er is er al één dood gegaan dit 'vuurwerkseizoen'.
Iets met Darwin enzo.

Ga eerst bij de genie en dan met kruit rotzooien, als je dat per se wil.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 28-12-2007, 13:05
Verwijderd
Als ik sommige neefjes van mij zie spelen met vuurwerk, word ik ook echt kriebelig; wat een domme jochies zijn dat En hun moeder kijkt gewoon toe zonder er iets van te zeggen
Ik snap niet dat mensen niet doorhebben hoe gevaarlijk zoiets kan zijn, als ze alleen zichzelf in gevaar brengen is het al behoorlijk achterlijk; maar sommige jochies gooien dingen richting mensen, daar word ik zó pissig over...

Ik weet niet of de spotjes van SIRE helpen, maar liever iets te veel voorlichting dan compleet niets, nu bestaat er in ieder geval de kans dat het werkt.
Oud 28-12-2007, 13:08
marrel
marrel is offline
Vind het een goede vooruitgang dat ze er nu bij zeggen dat je verzwaarde flessen of PVC buizen moet gebruiken. De nadruk moet liggen op hoe je op een fatsoenlijke manier vuurwerk gebruikt, dat het gevaarlijk is weet men wel. Bovendien ben ik bang dat de mensen die echt gevaarlijk bezig willen zijn dat toch wel doen...
Oud 28-12-2007, 13:23
Verwijderd
je kunt je idd beter richten op de groep die nog te redden is, dan op de jongentjes die hersenloos over straat zwalken al gooiende met rotjes, zonder te kijken waar ze belanden.
Oud 28-12-2007, 13:26
Verwijderd
De spotjes van SIRE zijn al jaren van de buis. Ik zag laatst een interview met iemand van SIRE, die zei dat toen ze die spotjes gingen uitzenden, er minder vuurwerkslachtoffers waren, en dit steeds bleef afnemen.

Iemand hoeft niet persee heel erg dom te zijn als het mis gaat met vuurwerk. Dat kan je goed zien op die reclame met die mensen op dat dakterras en die vuurpijl die hun kant opwaait.
Wel zijn hier een paar rotjochies die met strijkers, of wat het ook mag zijn (iig geen rotjes) rondlopen en vuurwerk naar mensen en dieren gooien. Daar kan ik ook behoorlijk pissig van worden.
Oud 28-12-2007, 13:29
Verwijderd
Citaat:
De spotjes van SIRE zijn al jaren van de buis. Ik zag laatst een interview met iemand van SIRE, die zei dat toen ze die spotjes gingen uitzenden, er minder vuurwerkslachtoffers waren, en dit steeds bleef afnemen.
Oh ja, deze zijn helemaal niet van SIRE, dat heb ik nu pas door
Oud 28-12-2007, 13:44
TRA
TRA is offline
Of van die paupers die vuurwerk in de brievenbus gooien en wanneer je dan langs loopt die brievenbus uit elkaar knalt.
Oud 28-12-2007, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, deze zijn helemaal niet van SIRE, dat heb ik nu pas door
deze is stichting veilig vuurwerk, ofzoiets.
Oud 28-12-2007, 13:53
TRA
TRA is offline
En wie financiert die stichting...
Oud 28-12-2007, 14:13
Verwijderd
Ik snap eerlijkgezegd niet waarom dit wél op DK mag.
Oud 28-12-2007, 14:14
PixelDansje
PixelDansje is offline
ik vind het meer n&a
Oud 28-12-2007, 14:14
Verwijderd
ik vind het wel goed passen eigenlijk. dk van de laatste tijd is enkel spelletjes en zooi.
Oud 28-12-2007, 14:15
Verwijderd
Maar genoeg dingen worden dichtgegooid
Oud 28-12-2007, 14:15
Racing Dutch
Racing Dutch is offline
Als mensen het leuk vinden om rotjes naar anderen te gooien helpt zon campagne toch niet.De moeite zeg, laat de overheid dat geld aan nuttigere dingen besteden.
Oud 28-12-2007, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Maar genoeg dingen worden dichtgegooid
ja... mijn geweldige verkoop topic
maar laten we alles wat open mag blijven maar koesteren.
Oud 28-12-2007, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Ik doelde ook een beetje op dat topic
Oud 28-12-2007, 14:26
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Ik doelde ook een beetje op dat topic
Ik wil dat topic terug, maar missy heeft haar 3 pm's nog niet beantwoord, dus ik heb er ook eentje naar hvj, andijvie en c.springs gestuurd (Wist de dk fb's niet uit mijn hoofd)
Oud 28-12-2007, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Ik wil dat topic terug, maar missy heeft haar 3 pm's nog niet beantwoord, dus ik heb er ook eentje naar hvj, andijvie en c.springs gestuurd (Wist de dk fb's niet uit mijn hoofd)
ja hvj zal er blij mee zijn En hanneke ook. Maar die vergeet ik zelf ook steeds, want die zie ik vrijwel nooit hier.
Oud 28-12-2007, 14:30
TRA
TRA is offline
Citaat:
Ik vond die wel leuk eigenlijk.

Dien een officieel verzoek tot heropening in en ga bij afwijzing in cassatie bij M@rco.
Oud 28-12-2007, 14:30
Verwijderd
nu weer ontopic lieffies

en dank
Oud 28-12-2007, 14:31
Verwijderd
maar die sire spotjes trouwens, die werkten volgens mij voornamelijk omdat ze echt goor, grof en schokkend waren. ik weet niet of mildere campagnes hetzelfde positieve effect hebben. hiermee bereik je idd mensen die niet zo zorgvuldig zijn, maar echt de rotjochies die schrikken er niet van. die gaan pas nadenken als ze fotoos en filmpjes te zien krijgen van mensen zonder vingers/handen/ogen etc
Oud 28-12-2007, 14:33
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
maar die sire spotjes trouwens, die werkten volgens mij voornamelijk omdat ze echt goor, grof en schokkend waren. ik weet niet of mildere campagnes hetzelfde positieve effect hebben. hiermee bereik je idd mensen die niet zo zorgvuldig zijn, maar echt de rotjochies die schrikken er niet van. die gaan pas nadenken als ze fotoos en filmpjes te zien krijgen van mensen zonder vingers/handen/ogen etc
zo'n flimpje kregen wij op de basisschool te zien, in groep 6!! Ik heb daarna nooooit vuurwerk afgestoken, zoals heel veel mensen die die dag in de klas zaten.
Oud 28-12-2007, 14:33
TRA
TRA is offline
Citaat:
maar die sire spotjes trouwens, die werkten volgens mij voornamelijk omdat ze echt goor, grof en schokkend waren.
Inderdaad, groffe spotjes werken best goed.
Oud 28-12-2007, 14:35
Verwijderd
Citaat:
zo'n flimpje kregen wij op de basisschool te zien, in groep 6!! Ik heb daarna nooooit vuurwerk afgestoken, zoals heel veel mensen die die dag in de klas zaten.
ik moest echt bijna huilen toen, ik vond het zo erg, wilde dat ook echt niet zien, die ellende. maar het werkt idd wel. vooral als je het redelijk jong ziet, dan krijg je het echt niet meer uit je hoofd. ik snap eigenlijk niet dat sire ermee gestopt is. er was wel een uitleg, maar die weet ik niet meer.
Oud 28-12-2007, 14:38
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
ik moest echt bijna huilen toen, ik vond het zo erg, wilde dat ook echt niet zien, die ellende. maar het werkt idd wel. vooral als je het redelijk jong ziet, dan krijg je het echt niet meer uit je hoofd. ik snap eigenlijk niet dat sire ermee gestopt is. er was wel een uitleg, maar die weet ik niet meer.
Wrsch omdat het te schokkend is?!
Ik moest kijken ook toen er al 2 meisjes gingen huilen. Het ging over een jongetje en die had vuurwerk gekregen voor zijn verjaardag, dus hij mocht het zelf afsteken en toen ging het fout en was er bloed en bah en die vader had niet goed opgelet ofzo en het jongetje iets fout gedaan en toen had hij geen armen meer en dat zag je allemaal!!
Ik vind het schandalig dat ze dat aan kinderen laten zien!
Oud 28-12-2007, 14:47
Verwijderd
ow, hier past ie idd wel goed. helemaal niet aan gedacht
Oud 28-12-2007, 14:51
TRA
TRA is offline
Geen vuurwerk, wel een voorlichtingscampagne (overwegen) die als vrij grof werd bestempeld in Groot-Brittanië, maar waar het effect zeer groot was: http://www.youtube.com/watch?v=31UY5_2ggqQ

Oud 28-12-2007, 14:57
Verwijderd
Ik krijg er kippenvel van...

Op de basisschool lieten ze ons ook een filmpje zien over een jongen die z'n hand en oog kwijt was geraakt door vuurwerk; heel schokkend, maar het had zeker wel effect.
Oud 28-12-2007, 15:02
Verwijderd
wow TRA, dat vind ik best een goede campagne eigenlijk. grof zonder overbodig veel goorheid te laten zien
Oud 28-12-2007, 15:23
Magican
Magican is offline
Vandaag met autorijden, ik vroeg aan mijn instructeur of hij nog wat ging doen met oud en nieuw.
(Even zonder mijn toevoegingen, wordt anders een lang stukje en is zonder ook te volgen.)
'Nah, meteen naar bed na 12en... Ja vroeger stak ik wel af ja, maar inderdaad meer bij vrienden staan kijken, hoef je zelf niet te kopen!!
...
Ja, zo'n vriend had ik ook ja. Beetje een crimineel. Die had op een gegeven moment ook vuurwerk, wat hij afstak. Maar dat ging niet helemaal goed en toen was hij z'n hele hand kwijt.
Ja, zijn hele hand, en inderdaad dat bloed spoot eruit. Ja, daar stond ik bij ja. Maar goed, toen hij dat zag pakte hij uit zijn binnenzak een pistool en schoot zichzelf door zijn hoofd.
...
Nee dat is echt gebeurd! Echt waar! Stond in de krant, had het ook zelf gezien. Ja, later hoor je dan verhalen dat hij nooit gehandicapt zou willen zijn. Hij zat ook aan de harddrugs enzo.
...
Ja en het scheen dus dat hij in plaats van het vuurwerk zijn aansteker weg had gegooid.'

Ik heb geen saaie rijlessen.

OT: Ik denk niet dat het invloed heeft en vind dat ze dat geld beter in het onderwijs ofzo kunnen investeren. Want het zijn over het algemeen toch alleen de randebielen die vuurwerkslachtoffer worden. Of het zijn slachtoffers van diezelfde debielen.
En door het verbeterde onderwijs heb je minder debielen.
Oud 29-12-2007, 05:52
Pr0xy
Pr0xy is offline
Het zal niet zinloos zijn, maar je kunt volgens mij aan de cijfers niet perse zien of het effect heeft, het feit dat er minder of juist meer slachtoffers zijn kan aan zoveel zaken liggen.
Oud 30-12-2007, 17:46
Racing Dutch
Racing Dutch is offline

Je zou deze maar naar je toegeschoten krijgen zeg.OMFG
Ik weet niet of jullie hem zien, maar hier de link(ik kan hem niet bekijken namelijk):
http://nl.youtube.com/watch?v=DPlWMhwMY5Y
Oud 30-12-2007, 18:22
strontkind
strontkind is offline
domme kindjes stunten met vuurwerk.
vervolgens raken ze verminkt of erger.
natuurlijke selectie, heet dat.
Oud 01-01-2008, 15:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik denk niet dat het helpt, want iedereen weet dat het gevaarlijk is.
Ik denk dat we dat weten, omdát we al die spotjes hebben gezien en omdát ons jaren is ingeprent dat je wel eens vingers kan kwijt raken, of veel meer.

Als die spotjes er niet waren geweest, dan hadden we uiteraard wel geweten dat het niet risicoloos is, maar hadden we er veel minder bij stil gestaan. Opmerkingen als 'voorzichtig met je vingers!' die we elkaar lachwekkend toeroepen, komen volgens mij wel door een toenemend besef van de gevaren als gevolg van de spotjes.

Regels voor berichten