Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat betreft de koplampen, dat is inderdaad erg hinderlijk. Ik heb een auto uit "94, maar of ik over zo'n knopje beschik, betwijfel ik? Het zou wel handig zijn =)
||
Citaat:
![]() Valt serieus enorm mee. Hij trekt mega snel op in de stad en op de snelweg doet hij het prima met 130 km/u (en harder rij ik toch niet). Dus perfect wagentje. Alleen het duurt op de snelweg wel iets langer voor je die snelheid hebt. En als die vriend van jou er zo mee zwabbert ligt dat meer aan hem, denk ik ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Voor een stadsauto is het idd een goede bak maar snelwegen, no thanks ![]() Met het zwabberen bedoelde ik eigenlijk dat dat ding gewoon enorm snel weg glijdt over de wielen maar je hebt gelijk, die vriend rijdt er ook mee alsof het een kart is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zag hem aan komen rijden op de invoegstrook, maar ik werd ingehaald, dus kon niet naar links. Kon er ook makkelijk voorbij ver voor het einde van de invoegstrook. Maargoed, in plaat van door te rijden tot het einde, pleurt die tering*&#$% hem er vrolijk voor met 70-80 aan het BEGIN van de blokmarkering ![]() Kon dus niet uitwijken omdat er iemand links van de zat, dus moest echt keihard op de rem. Godver wat was ik pissed, nu weer nu ik het hier typ ![]() Wel aardig wat geschreeuw, getoeter en middelvingers naar die mongool toe trouwens, maargoed... terecht imo ![]()
|
ja diegene die em er meteen voorgooit is een aansteller, stel je voor dat je em er niet tussen krijgt voor het einde van de invoegstrook.
erg irritant en erg veel mensen hebben er een handje van om dat te doen, dus ik deel je pijn, MTpower
|
Waar ik me aan erger is dat mijn achterruitverwarming kapot is en niet gemaakt kan worden zonder er een nieuw raam in te zetten
![]() In het verkeer heb ik soms wel eens last van al dat ongeduld van mensen.
|
Ik erger me ook aan beslagen ramen, helemaal als het dan gaat vriezen en je de binnenkant van de ramen moet gaan krabben
![]() ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Ik ben zelf maar even opzoek gegaan, en het antwoord stond op autoweek.nl ![]() Citaat:
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. Laatst gewijzigd op 30-12-2007 om 13:59. |
![]() |
|
ja oke, dus het is een optie.niet standaard wel of niet, mijn Pa zn vw passat('05) heeft dr ook geen.zn vorige wel('01?) maar t boeit em niet ofzo.
|
Nee, het is geen optie. Er wordt gewoon besloten dat een sedan er geen eentje nodig heeft door het merk, en 9 van de 10 keer stoppen ze hem er dan ook niet op. Als je er wel eentje op wilt hebben zal je dat zelf moeten (laten) doen. Maar je kan het niet zo aanwijzen in de optieslijst bij de dealer
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
In theorie zou een sedan dus eigenlijk geen achterruitwisser nodig moeten hebben. Edit: Het uitgebreide verhaal had Kiet-2 al gepost ![]() Edit2: Zo'n wisser hoeft geen bizarre constructie te zijn, zolang dit ding er maar af-fabriek op zit. Zeker als het regent kan het best noodzakelijk zijn om zo'n ding te hebben. Erg jammer dus dat dit niet gewoon verplicht is, zeker met het oog op veiligheid, want je ziet toch een stuk minder als je ruit vol regen zit. Laatst gewijzigd op 30-12-2007 om 19:19. |
![]() |
|
Nou ja, als ik naar mijn eigen auto kijk dan is er echt gewoon geen ruimte tussen kofferbak en achterraam voor zo'n mechanisme. Dat komt omdat het echt maar een paar centimeter is en omdat hij daar scharniert. Ik heb niet zoveel ervaring met sedans, maar als de constructie daarbij hetzelfde is dan past hij sowieso onderin niet. Dan moet hij dus in het dak. Ik zou niet weten of dat ook in elke auto past, maar het lijkt me dat dit de zaak wel eens prijziger zou kunnen maken.
Maar ik ben het met je eens. Het is een stukje veiligheid en ze zouden ook gewoon iets meer moeite moeten doen om dat ook in sedans te verwerken. Zelf vind ik het ook gewoon vervelend dat hij er niet opzit ![]()
|
Verwijderd
|
Gelukkig hebben al onze auto's achterruitwissers
![]() Als ik kijk naar de Beemert van onze buren (3-serie / 5-serie, beiden sedan) dan zou daar echt nog wel ruimte voor zijn maar het kost natuurlijk meer om even zo'n wisser te plaatsen. Denk aan bekabeling, de wisser, motorsysteempje, NOG een knopje op het toch al met knopjes bezaaide dashboard... Natuurlijk ook die ene handeling meer voor de arbeiders ![]() In de praktijk moet het natuurlijk wel gewoon kunnen, het zal de Cw-waarde echt niet drastisch beïnvloeden en de lijn van de auto zelf ook echt niet (de Laguna I sedan heeft standaard een wisser, werkt altijd en ziet er gewoon fatsoenlijk uit). Wat ik net pas las over je achterruitverwarming: Dat probleem heb ik ook en ook bij mij moet er een nieuwe ruit in. Helaas is die ruit volgens mij net zo duur als mijn auto dus dat is de moeite niet. Wat ik doe als de ruit gecondenseerd is / bevroren van binnen is simpelweg de ruit afnemen met een trekker & doekje, werkt perfect. Daarna even flink stoken en het beslaat ook niet meer zo snel ![]() |
![]() |
|
Bij mij hebben de verbindingen aan/naar het raam losgelaten, en niemand kan dat lijmen/solderen of wat dan ook
![]() ![]() Nu staat er een klein blowertje op de hoedenplank en doe ik verder diezelfde dingen die jij zei ![]()
|
Ik heb een tip nodig: hoe kun je voorkomen dat je ruitenwisser geluid gaat maken? Laatst een flink eind gereden en onderweg een keer de ruiten schoongemaakt bij een tankstation. Alleen na dat schoonmaken begon de ruitenwisser ineens geluid te maken en te haperen. Ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel, hij wist dan gewoon niet meer soepel en zonder strepen/geluid. Ik dacht eerst dat ze versleten waren, maar aangezien ze het vóór het schoonmaken wél goed deden, kan dat het niet zijn. De auto is bijna 2,5 jaar oud btw.
Ergernissen zijn onnodig links rijden. Met een driebaanse snelweg in Duitsland is dat zó vervelend als iemand in het midden blijft rijden, terwijl ik rechts veel sneller aan kom rijden. Echt, daar snap ik nou helemaal niks van. Of mensen die in mijn linkerbuitenspiegel blijven rijden op de snelweg. Ik reed laatst zonder binnenspiegel en dan gebruik je dus de buitenspiegels veel meer en ben je continu alert als daar iemand rijdt, terwijl hij niet inhaalt. ![]() En zo nog veel meer dingen op de snelweg. ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Een RS4, dat is snel ![]()
|
Vandaag reed er iemand 60km/h op de snelweg, terwijl iedereen 120 reed
![]()
|
Als zoiets gebeurd is dat ook niet altijd vrijwillig hoor. Als iemand met z'n alarmlichten aan rijdt met een gangetje van 60 heeft dat ook zo z'n redenen. Auto's kunnen ook in een noodloop, hebben ook turbo's die stuk kunnen gaan waardoor je je vermogen grotendeels kwijt bent etc. Ware het niet dat je daar dan de vluchtstrook voor moet gebruiken natuurlijk, maar goed. Niet iedereen doet het voor de lol
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je auto kapot is zorg je maar dat je zo snel mogelijk van de weg bent (vluchtstrook, afslag, whatever). Als je een beetje vervelende agent treft en de omstandigheden zijn er naar zou je nog wel eens gepakt kunnen worden op basis van artikel 5 ook als je met dergelijk lage snelheden rijdt ![]()
|
Tsja dan nog, als je met een gangetje van 40 over de vluchtstrook gaat rijden ben je ook fout. Dus wat dat betreft liever met alarmlichten aan 70 rijden.
Overigens: Om op een autosnelweg te mogen rijden, mag je alleen komen als je met je voertuig minimaal 60 km/uur kan en mag rijden. Er is geen wettelijke minimum snelheid die gereden moet worden op de snelweg. Wel kan er tegen langzaam verkeer opgetreden worden als zij gevaar of hinder veroorzaken door art. 5 WvW. |
![]() |
|
Volgens mij mag het (onofficiëel) als je minstens de helft van de toegestane snelheid rijdt. Maw, 60 op de snelweg mag dus, langzamer niet.
||
Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat ze je niet pakken op artikel 5 als je het ook doet ![]() Levensgevaarlijk op sommige punten/tijden.
|
Ik weet niet waarom die auto zo langzaam reed. Het was zondagavond om half 10 oid. Het was vrij rustig, en iedereen reed dus 120, ook de rechterbaan.
En het is verder niet mijn verantwoordelijkheid dat ie 60 rijdt. Ik was/ben dan niet meteen van plan de politie te bellen. En ik moest overigens ook vrij snel daarna een afslag hebben.
|
Wat ik echt ook irritant vindt is geen richting aangeven als je gaat afslaan. Zo moeilijk is het niet. en dan OOK OP ROTONDE'S.
||
Citaat:
Heb wel eens een rotonde helemaal genomen om achter zo'n ito aan te gaan en even vriendelijk (doch dringend) te verzoeken de volgende keer toch even richting aan te geven... Die gasten vind ik nóg erger dan bumperklevers, maar vooral omdat het zo vaak gebeurt. Wat voor moeite is het nou om even de richtingaanwijzer omhoog of omlaag te doen ![]()
|
Een ander uiterste op rotondes: er zijn ook mensen die (als ze 'rechtdoor' gaan op een rotonde) eerst hun richtingaanwijzer naar rechts aanzetten (om de rotonde op te rijden), dan naar links (als ze op de rotonde een flauwe bocht naar links maken) en uiteindelijk weer naar rechts (als ze de rotonde verlaten).
Als ik zie dat iemand dus zulke gekke dingen doet, wacht ik voor de zekerheid wel even om te kijken of die persoon wel echt de rotonde verlaat. |
![]() |
||
Citaat:
Die man ziet het en bam, gas op de plank, direct door naar 160 omdat hij zag dat iemand in een minderwaardige Renault Clio zijn hoogverheven persoonlijkheid gehuld in superieure BMW in ging halen. Samen met de geblondeerde doos met zonnebril groter dan herseninhoud die naast hem zat leek hij zo uit een sketch van Youp Van 't Hek weggelopen. ![]()
|
Een vrachtwagen drukte mij van de rijstrook omdat hij ineens ging inhalen terwijl ik naast hem reed! Dit was na 15 uur, maar ik geloof dat vrachtwagens in het weekend de hele dag & nacht mogen inhalen... Gelukkig was er nog een spitsstrook waar ik 'illegaal' op kon uitwijken. Brr, altijd weer een schrikmoment als er zo'n kolossaal apparaat in je nabijheid komt!
|
![]() |
|
|