Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan moeten er dus andere belangen spelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Juist ja... Wat heb je overigens ondertussen al uitgevonden over de context van het geval? Je veroordeling die op gebakken lucht en vooroordelen gebaseerd is blijven herhalen brengt ons niet verder.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
In prinicpe kan je tegen een abortus zijn boven de wettelijke norm, wat de reden ook mag zijn, maarzonder een oordeel te vellen als in ze moet naar de gevangenis en deze vrouw moeten ze opknopen of weet ik wat je ervan gemaakt hebt. Jij blijft maar stellen dat die zwangerschap heeeeeeeeeeeeeeeel slecht was voor haar geestelijke toestant. Dan kan je je nog steeds afvragen waarom niet eerder een abortus. Buiten het feit dat jij helemaal geen kennis hebt over de zaak stel jij alleen maar op basis dat ze naar Spanje gegaan is als basis voor dat het heeeeeeeeel erg met haar is. Dat is dus gewoon onzin. Kan natuurlijk, maar het is geen 1 op 1 verband wat jij als het ware loopt te beweren. Zo lang je dat niet kan inzien is discussie met jou uberhaupt zinloos. (Maar goed, dat is al eerder gebleken, aangezien ik dit punt uitgebreider al eerder heb verwoord en jij het dan gewoon negeert) Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Aan de voorstanders van criminalisering is het vervolgens om dit te ontkrachten met kennis over de omstandigheden, die ze echter niet hebben. Citaat:
Citaat:
Het is zeer waarschijnlijk dat er sprake is van een dwingende situatie, tenzij anders blijkt. En wat blijkt, is wat de grote afwezige in de falende argumentatie van de voorstanders van vervolging, aangezien ze niets blijken te weten over hun eigen standpunt, en de achtergronden van het geval. Citaat:
Een twijfelachtige zaak die ongehoord is, tegen iemand die extra psychische schade oploopt, is geen grond om iemand weken lang vast te houden. Heck, je zit minder lang vast als je een willekeurige automoblist in een uitbarsting van absurde agressie uit zijn auto trekt en in elkaar slaat.
|
Dus? Feitelijk gezien heeft ze een overtreding begaan. Zo kun je alle buiten-de-wettelijke-norm-abortus-gevallen wel door de vingers zien, onder het mom van 'twijfelachtige zaak, dus om meer psychische schade te voorkomen laten we haar maar gaan'.
|||
Citaat:
Citaat:
||||||||||
Citaat:
Zou je zeggen 28 weken, 16 weken of 30 weken heb je een nogal vage en willekeurige grens ja. Maar de huidige grens is niet vaag en heel redelijk. Dus het is een kulargument. Het is een hele mooie maas in de Spaanse wet, die ze geloof ik toch gaan aanpassen. Alsof het moeilijk is een psych te vinden die wel even een verklarinkje schrijft. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||
Citaat:
Zeker in dit soort zaken moet er geen plaats zijn voor dergelijke bureaucratisch denken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat er weinig details bekend zijn is dus een grond om geen veroordelende praatjes te houden, en het OM op de pijnbank te leggen vanwege hun zoveelste flater. Degene die besloot tot vervolging kan het beste gewoon zijn ontslag indienen, iemand die bij een dergelijke vervolging geen bedenkingen heeft is duidelijk niet op zijn plaats bij het OM. Iemand is immers niet strafbaar 'omdat ik denk dat dat zo is'. Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Ja en dat heb je bij 24 weken. Die ruimte voor variatie. Bij de ene ga je wel over tot behandelen, bij een ander misschien niet. 32 weken is absoluut zonder twijfel te laat. Kom op zeg. Mijn vriend was ook nogal ongewenst (ouders studeerden nog enzo) Hij kwam met 32 weken. Ik zou het toch een beetje zuur vinden als ze hem hadden vermoord. Dan had ik nu geen vriendje gehad, die ook nog eens geen handicaps heeft! Citaat:
Heb jij daar een bron van? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Het hoeft niet perse zo te zijn dat ze het voor de lol heeft gedaan. Ik neem alleen niet klakkeloos aan dat ze een rechtvaardige reden had. OMdat dat dan wel een verdraaid goede reden zou zijn en in mijn ogen zijn dat dingen als dat haar eigen leven in gevaar is, of dat de baby niet goed is ofzo. Dat neem ik gwn niet aan, vooralsnog vind ik niet dat er iets is wat daarop wijst. Er wordt gesproken van familiedruk. Tsja, die heb ik ook. Mijn pa wil me niet meer kennen als ik ongetrouwd zwanger raak. En daarmee dus ook de gevolgen. Geen steun meer voor mn studie, mn moeder die ik niet meer kan zien. Met andere woorden, uitgekotst Ik raakte bijna zwanger en ging dood van angst. Dus ik ken ook de angst van family pressure. Maar dat vond ik nog steeds geen reden om een abortus te doen. En als ik die al deed, dan toch echt niet bij 27 weken. Dan is het gewoon al een kind. Mocht ik overmand worden van angst, wat ik heel goed kan begrijpen omdat ik zelf zo bang ben geweest, dan nog zou ik het niet bij 27 weken doen. Er zijn grenzen. En deze grens is dan misschien wel subjectief, maar wel vastgelegd in de wet. Daarom word ik ook zo boos als jij zegt wat ik waarschijnlijk zou doen. Wat weet jij daar nou van? Dan zeg jij natuurlijk: tsja, maar niet iedereen denkt zo als jij en wil zn leven verpesten. Nja, dan zeg ik, je doet maar, maar als je dan de wet overtreedt moet je niet piepen Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar ergens had ik gezien wat een mogelijke verklaring voor de late abortus kon zijn. Het kindje was voor haar wel gewenst, maar ze was niet getrouwd met haar vriend. Dus haar familie moest het niet en begon haar idd te pushen. Tsja. Kijk, dat is keihard, wat dat betreft heb ik wel te doen met haar. Maar dan nog. Er zijn dan nog andere opties dan aborteren. Ik weet dus niet of dat de reden is, maarja, dat vind ik nog steeds dus geen reden genoeg Laatst gewijzigd op 29-12-2007 om 12:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Wie ben jij om iemand voor het blok te zetten; of door de inquisitie de cel in, of een erger alternatief, bijvoorbeeld je leven lang rondlopen met het idee dat je je kind hebt weggegeven. Iemand tot zo'n keuze dwingen is ziek. Daardoor kan niemand voorstander van vervolging zijn.
||
Citaat:
1. Je kind weggeven (adoptie) 2. Het kind aborteren Dan vind jij optie 1 het ergst. En ik dus absoluut niet. Ik zou nog liever mn kind laten adopteren, dan heb ik het in ieder geval niet gedood. Bij alle oplossingen loop je psychische schade op. Bij adoptie, bij abortus, het is gewoon een rotsituatie. Maar ik vind het gwn zo verschrikkelijk dat men tegenwoordig adoptie erger vind dan abortus. De balans is compleet doorgeslagen. Eerst was abortus moord en haalde niemand het in zn hoofd. Toen veranderde dat. Nu is het alom geaccepteerd. De volgende stap is dat het normaal werd. De volgende stap dat een vergevorderd kind wordt geaborteerd. Nu raakt de helft van het land daarover in opspraak. Niet eens iedereen (jij bijvoorbeeld niet) Over een tijdje is dat ook normaal. Waar gaat het heen dan met de wereld? Bovendien, bij beide heb je toch je kind weggegeven? Bij de ene optie geef je het weg aan een ander ouderpaar. BIj de andere optie geef je het weg aan de dood. Nou, ik zou het wel weten. Alle kansen ontneem je dat kind. BIj een adoptie heeft dat kind tenminste nog een kans. |
![]() |
||
Citaat:
De enige reden dat het vroeger (toen er ook veel abortussen waren, mind you) werd gezien als erger was puur kunstmatig. Vrouwen werden in dat geval arbitrair veroordeeld en uitgekotst, een beetje hetzelfde als jij nu doet. Maar goed, vroeger was het ook een schande om ongetrouwd een kind te krijgen, of geen christen te zijn. Vroeger was het (in Engeland tenminste) ook goed om je kind af te staan, waarna die door de kerk als slaaf naar Australië werd gebracht om daar te werken, of om ongetrouwde vrouwen als slavinnen voor een klooster te werk te stellen 'om de schande weg te nemen'. Met name in Ierland had men daar een handje van. Laten we blij zijn dat we dergelijke achterlijkheid in West-Europa grootdeels achter ons hebben gelaten.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat heb je trouwens te zeggen op mijn punt van alleen maar meer lijden? Gezien het feit dat jij dit ondersteund zul je toch wel verantwoording moeten afleggen waarom je die vrouw graag ziet lijden terwijl dat geen enkel doel dient.
||
Citaat:
Een mug is ook leven, een lijk waarvan nog niet alle cellen zijn afgestorven ook, etc.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Let wel: deze maatregel zou volgens de logica die jij gebruikt, van zelfrechtvaardigende morele oordelen en rücksichtloze vervolging volledig gerechtvaardigt zijn. Net als jij bij overtijdse abortus stelt het publiek immers zonder zinnige reden vast dat moslim zijn een misdaad is, en eist vervolging zonder te denken de omstandigheden. Ontluisterend over de argumentatie achter jouw standpunt. Wie niet bij jouw moraal past verdient dus vervolging... Welkom terug in de Middeleeuwen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Allemaal vragen die grote gaten schieten in die rechtvaardiging, al helemaal als het gaat om mensen onnodig laten lijden. Die onrechtvaardigheid is ook nog geheel niet beantwoord door de voorstanders van criminalisering.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Zoals gezegd is dat de werkmethode van tirannen in politiestaten. Onderscheid eerst je standpunt maar eens van die tirannen door te rechtvaardigingen waarom mensen vanwege jouw opvatting over moraal hun leven verwoest moeten zien. Jij vind het per slot van rekening ook heel leuk om gewoon te kunnen leven zonder dat andermans opvattingen jouw doen en laten dicteren, dus dan mag je anderen dat niet aandoen. Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Los daarvan zijn er omstandigheden, zoals het vermeende rapport van de psychiater, zoals de juridische gaten in de zaak, die het zeer waarschijnlijk rechtvaardigen. Daar tegenover staat tot nu toe behalve misplaatste semi-morele verwijten nog helemaal niets. Naast het voorstander zijn van vervolging nog een teken aan de muur... We zijn tig pagina's discussie verder, ik deed meerdere directe oproepen, maar de mensen die de vrouw graag willen zien lijden hebben nog niet de moeite gedaan zich in de context te verdiepen. Je kunt natuurlijk niet voor Aila spreken, maar zeg eens voor jezelf; wil je eigenlijk wel weten wat de context is? Of heb je alleen maar interesse in het veroordelen van wie iets doet dat je niet bevalt? Daar komt het helaas namelijk wel op neer zonder rechtvaardiging en kennis van zaken. Citaat:
Citaat:
Hoewel je best begrijpt dat de situatie anders ligt, aangezien een volledig zelfstandig mens waar je geen enkele controle of zeggenschap over hebt, iets anders is dan een foetus die onvermijdelijk gevolgen heeft over jouw eigen leven. Over de bestraffing voor dingen die effect hebben op je leven, kun je beter kijken naar zaken als mishandeling van of moord op kindermisbruikers (met name binnen een gezin) door hun slachtoffer, of datzelfde voor tirannieke ouders. Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Wat je echter ook kan, en moet, doen, is iemand die niet extra laten lijden door diegene te vervolging in een schandalig politiek proces. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|