Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2007, 14:09
drukknoopje
drukknoopje is offline
Een Mazda 121, maar vooral een Kever en een C Kadett City.
Oud 14-12-2007, 17:51
Joh@n
Joh@n is offline
Citaat:
Beetje jammer dat ik die niet herken idd. 2 straten verderop staat zo'n ding (of stond, ik zie het ding nooit meer staan).
Hoe zit het met onderhoud, zal vast meer zijn dan een Golf GTI.
Dat ligt inderdaad hoger, lijkt me niet gek met deels Ferrari techniek erin. Wil je er echt meer over weten, kijk eens hier
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 13:33
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Op mijn realistische verlanglijst staan:

Honda Civic Aero-Deck 1.6i......

Voor de hobby:
Mini Estate....
Een qoute van mezelf.

Plannen drastisch gewijzigd. Afgelopen week tegen een leuke Mini Estate in redelijke staat aangelopen (figuurlijk...). Zojuist de deal gesloten met de verkoper, dus over enkele dagen staat mijn drooomwagentje hier voor de deur.
De Civic voor dagelijks gebruik komt er dus voorlopig niet.

Er zit wel wat werk aan, maar voor een auto van bijna 30 jaar oud valt het reuze mee. De auto is volledig rijdend en heeft nog ruim een half jaar APK. Roestplekken vallen voor Mini-begrippen reuze mee.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 17:06
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mazda 121? Smaken verschillen, want ik vind dat een "rare" auto. Wat spreekt je zo aan deze auto?
Oud 29-12-2007, 23:25
KIET
KIET is offline
Citaat:
Mazda 121? Smaken verschillen, want ik vind dat een "rare" auto. Wat spreekt je zo aan deze auto?
Het feit dat heen rare auto is, neem ik aan Ik ga er tenminste vanuit dat ze het over de bolhoed heeft. De 121 was zijn tijd ver vooruit, vooral qua vormgeving. In die tijd werden normale auto's nog ontworpen met hoeken en/of strakke lijnen, en Mazda kwam toen met de 121 (eigenlijk ontworpen door Autozam als de Revue) met zijn compacte en ronde vormen. Designtechnisch kan het zelfs gezien worden als de voorloper van wat er daarna op de markt kwam, totdat die scherpen lijnen weer in de mode kwamen een paar jaar geleden. Ondanks dat veel mensen het nog steeds een rare auto vinden blijft het een populair wagentje. De kans is vrij groot dat het over een paar jaar een nog gewildere auto is, als ze de oldtimerstatus bereiken. Kijk maar naar de Kever, de 500/600 en meer van dat spul. Ook rond en opvallend

Het uiterlijk spreekt mij voornamelijk aan in de auto. Guitig en opvallend, wat anders dan wat er beschikbaar was. Zeker met vier deuren. Al het andere vond ik wat duf in verhouding. Daarbij is het een klein autootje maar heel ruim, heeft een comfortabele zit en is van Japanse betrouwbaarheid. In de wegenbelasting, verzekering en het onderhoud is hij ook niet zo duur. Toen ik hem kocht waren ook mijn vrienden nogal skeptisch, maar nu vinden ze het zelf ook een leuke auto. Ik zie zelf het probleem niet helemaal. Iedereen lijkt ook de Ka lelijk te vinden, maar 13 jaar na z'n introductie wordt het model nog steeds met succes verkocht. Over smaak valt niet te twisten. Wat trekt jou aan in de auto die je hebt gekocht en/of nog wil kopen?

Als drukknoopje ooit een 121 gaat kopen dan hoor ik het iig graag

OT:
Ik ben een echte autoliefhebber dus ik wil in alle auto's nog wel eens rijden. Als volgende auto zou ik echt graag een Rover 600 of 75 willen hebben:

Ook van de Citroën XM ben ik fan:

En van de vorige generatie Passat:

Mijn ouders hebben een Citroën Xsara Picasso, wat een hele fijne en ruime auto is. Die zou ik ook zeker overwegen.
Overigens heb ik ook een zwak ontwikkelt voor de Fiat 126:

Verder zijn er nog: de Fiat 500/600, nieuwe Fiat 500 en Panda, Citroën DS, Citroën C3, Citroën C6, Citroën 2CV, Audi A2, alle moderne en bejaarde Volvo's, Skoda Roomster, zo'n beetje alle oldtimers, een Dafje, een Trabantje en vast nog wel meer. Maar het moet realistisch zijn, dus hou ik het even bij 1 van Rovers
Oud 30-12-2007, 11:53
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Precies wat KIET-2 zegt, het is een heel grappig auto'tje om te zien, je gaat er gewoon van glimlachen. Daarom. Voorlopig komt ie er waarschijnlijk niet, ik hou het nu nog eventjes bij oldtimers op gas.
Oud 30-12-2007, 15:48
KIET
KIET is offline
Citaat:
Precies wat KIET-2 zegt, het is een heel grappig auto'tje om te zien, je gaat er gewoon van glimlachen. Daarom. Voorlopig komt ie er waarschijnlijk niet, ik hou het nu nog eventjes bij oldtimers op gas.
Wat aanschaf betreft zijn ze niet eens zo duur. Prijzen liggen nu ergens tussen de 500 en de 2000 euro. Krijg je een stuk beter auto voor je geld dan bij een Kever of Fiat 500 voor die prijs, denk ik

Die Fiat 500tjes zijn ook echt helemaal geweldig, trouwens.
Oud 01-01-2008, 17:08
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
alle moderne en bejaarde Volvo's
Oud 02-01-2008, 23:01
Verwijderd
Citaat:
je gaat er gewoon van glimlachen.
Ik ga er eerder van huilen anders
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 23:48
KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik ga er eerder van huilen anders
En zo heb ik dat met het soort Porsche waar jij in rijdt Gelukkig verschillen we allemaal van smaak, anders zou het een duffe boel op de weg worden
Oud 03-01-2008, 18:21
KIET
KIET is offline
Ik zag vandaag ook iets moois door het dorp rijden. Een DeLorean DMC-12

Oud 03-01-2008, 21:42
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Wat aanschaf betreft zijn ze niet eens zo duur. Prijzen liggen nu ergens tussen de 500 en de 2000 euro. Krijg je een stuk beter auto voor je geld dan bij een Kever of Fiat 500 voor die prijs, denk ik

Die Fiat 500tjes zijn ook echt helemaal geweldig, trouwens.
Oldtimer rijden op gas is al snel goedkoper
Oud 03-01-2008, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Ik zag vandaag ook iets moois door het dorp rijden. Een DeLorean DMC-12

[afbeelding]
Dat die dingen nog rijden zeg. Schijnt erg gecompliceerd te zijn om te onderhouden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 22:12
KIET
KIET is offline
Komt door die Flux Capacitor die er optioneel inzit

Edit: Ik las net dat men van plan is om de DeLorean weer te gaan bouwen met ingang van dit jaar, à 20 stuks per jaar. Hopelijk dat ze dan wat meer in het straatbeeld komen, al zal het een zeldzaamheid blijven.

Laatst gewijzigd op 03-01-2008 om 23:14.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 18:21
remy476
remy476 is offline

Oud 07-01-2008, 01:18
Verwijderd
een kever, een oud volkswagenbusje of een dafje <3

*droomt weg*
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 11:20
Verwijderd
DeLorean, wauw
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 12:37
Verwijderd
owwwwww of een trabant. hoe kan ik dat vergeten?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 18:36
Ivo
Ivo is offline
VW T1 Busje

Jammer dat die dingen zo verschrikkelijk duur zijn. Een nieuwe VW bus is goedkoper dan een T1 in goede staat. Dat is dan ook de reden dat ie niet op mijn realistische verlanglijstje staat. Of ik moet de loterij winnen...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 20:09
Verwijderd
nja, voor mij is het ook niet echt heel erg realistisch, maar met wat moeite zou ik m ooit wel moeten kunnen kopen. maar hij hoort ook gewoon in het rijtje
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 11:47
Verwijderd
Ja, dat is met erg veel oudere auto's zo. Een oude Kever 1303 kost ook gewoon rond de 10k voor een goed model waar je gewoon mee rond kunt rijden.
De komende jaren staan die auto's dus niet op mijn realistische verlanglijst maar zeker wel op de langere termijn-lijst
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 13:49
KIET
KIET is offline
10k is nog altijd wel realistisch Misschien niet als je 21 bent, maar niemand zei iets over wanneer in je leven je zo'n ding wilde kopen
Oud 08-01-2008, 14:08
Verwijderd
Citaat:
10k is nog altijd wel realistisch Misschien niet als je 21 bent, maar niemand zei iets over wanneer in je leven je zo'n ding wilde kopen
Nou ja, het zou nu inderdaad ook wel te doen zijn maar met name onderhoud is behoorlijk wat duurder en regelmatiger dan een moderne auto. Al kun je natuurlijk zelf vrij veel doen bij een Kever maar de vraag is maar ff of je dat wilt
Onderdelen zijn overigens ook niet al te goedkoop mocht je die nodig hebben maar van dat euvel hebben alle VWs last.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 06:49
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een auto ter waarde van 22k.

kwestie van hard werken.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 13:07
KIET
KIET is offline
Ik denk niet dat dat nou weer haalbaar is voor de gemiddelde student, niet als ze zelf die 22k moeten betalen Zelfs niet met hard werken, tenzij het het illegale soort is. Je wil zeg maar nog een aantal uren met je studie bezig zijn
Oud 10-01-2008, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat dat nou weer haalbaar is voor de gemiddelde student, niet als ze zelf die 22k moeten betalen Zelfs niet met hard werken, tenzij het het illegale soort is. Je wil zeg maar nog een aantal uren met je studie bezig zijn
Eigen bedrijf > leaseauto
Moet je natuurlijk wel minimaal €500 per maand om kunnen zetten om het een beetje leuk te houden.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 17:31
KIET
KIET is offline
Zoals ik al zei, niet helemaal haalbaar voor de gemiddelde student
Maar goed, als je op die manier in een auto kan rijden die op je verlanglijstje staat is daar niets mis mee, natuurlijk
Oud 11-01-2008, 12:39
Voorbeeld
Voorbeeld is offline
Citaat:
Zoals ik al zei, niet helemaal haalbaar voor de gemiddelde student
Maar goed, als je op die manier in een auto kan rijden die op je verlanglijstje staat is daar niets mis mee, natuurlijk
Wat voor de een nu al haalbaar is, is voor de ander nog toekomstmuziek natuurlijk. Maar inderdaad, de GEMIDDELDE student (en de gemiddelde forumbezoeker) kan dat niet betalen.
Oud 11-01-2008, 18:53
Fastback
Fastback is offline
ben een fan van amerikaanse oldtimers vanaf 30 tot 80 zo ongeveer, niet alles maar er zitten voor mij haalbare tussen 1 van mijn favo is de 1965 fastback

nog niet haalbaar voor mij maar ze zijn er wel iets meer dan 10k, en ben ook van plan om er zeker 1 te halen

ik heb er al 1 wat ik van me lijst kan halen 1976 chevrolet camaro

deze is niet van mij, die is in iets slechtere staat en hji is blauw
had liefst de 67,68,69,70,71,72 of 73 model gewild maja die staan hier niet voor een prikkie gemiddelde 10k of je hebt een sloop voor 5 a 6000

maja ik kan zo uren doorgaan dus hou t ff op deze 2

deze is van mij

http://s255.photobucket.com/albums/h...t=DSC00118.jpg

Laatst gewijzigd op 11-01-2008 om 19:24.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 22:21
Verwijderd
Citaat:
C Kadett City??
Doe mij dan maar de C Kadett Coupé GT/E:

Dat is mijn favo auto die op mijn realistische verlanglijst staat.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 00:31
KIET
KIET is offline
Citaat:
ben een fan van amerikaanse oldtimers vanaf 30 tot 80 zo ongeveer, niet alles maar er zitten voor mij haalbare tussen 1 van mijn favo is de 1965 fastback

[afbeelding]

nog niet haalbaar voor mij maar ze zijn er wel iets meer dan 10k, en ben ook van plan om er zeker 1 te halen

ik heb er al 1 wat ik van me lijst kan halen 1976 chevrolet camaro

[afbeelding]

deze is niet van mij, die is in iets slechtere staat en hji is blauw
had liefst de 67,68,69,70,71,72 of 73 model gewild maja die staan hier niet voor een prikkie gemiddelde 10k of je hebt een sloop voor 5 a 6000

maja ik kan zo uren doorgaan dus hou t ff op deze 2

deze is van mij

http://s255.photobucket.com/albums/h...t=DSC00118.jpg
Wat dacht je van deze Camaro? Die kan hele hippe dingen
Maar die van jou is ook wel fraai hoor
Oud 14-01-2008, 10:12
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
C Kadett City??
Doe mij dan maar de C Kadett Coupé GT/E:

[afbeelding]

Dat is mijn favo auto die op mijn realistische verlanglijst staat.
Ik heb nu een coupé, maar qua model vindt ik een city eigenlijk leuker. Dus ooit wil ik die. Coupé's vind ik ook leuk, sedan hoeft voor mij niet. Koop dan gewoon een ascona a.
Oud 14-01-2008, 13:10
Fastback
Fastback is offline
Citaat:
Wat dacht je van deze Camaro? Die kan hele hippe dingen
Maar die van jou is ook wel fraai hoor
haha thnxx.... pff ja ik heb t niet zo op de 2008 muscle, ziet er wel strak en nieuw uit. maar deze model stamt af van de 67,68,69 camaro en dan vind ik de origineel er beter uitzien. dus de oude muscle..maja smaken verschillen...
Oud 14-01-2008, 13:26
KIET
KIET is offline
O ja, dat uiteraard. Die oude is mooier. Maar ik doelde enkel op die feature
Oud 14-01-2008, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu een coupé, maar qua model vindt ik een city eigenlijk leuker. Dus ooit wil ik die. Coupé's vind ik ook leuk, sedan hoeft voor mij niet. Koop dan gewoon een ascona a.

Heb je foto's van je coupéeeeeetje?

Edit: Ik zie ze al in het show je auto-topique.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 21:16
drukknoopje
drukknoopje is offline
Oud 15-01-2008, 17:56
Fastback
Fastback is offline
Citaat:
O ja, dat uiteraard. Die oude is mooier. Maar ik doelde enkel op die feature
aaaahhh.ok.haha tja dat zou mooi geweest zijn dan was ik langs elke muscle car dealer gaan rijden haha ff chip foose en troy trapenier langs
Oud 22-07-2008, 14:57
Verwijderd
Heico S80 HPC

Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 15:09
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Nissan GT-R:

Niet moedersmooiste, maar dat is allemaal voor de perfecte aerodynamics...

Enkele specs:
3.8L V6 motor met 480PK en 588NM.
Van 0 naar 100 in 3.5 seconden en een topsnelheid van 310km/h.
Daarbij de op één na snelste autop op de Nurburgring, met een tijd van 7.29 minuten.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 20:59
Verwijderd
Misschien wel leuk om te vermelden dat de auto die sneller was op de Ring een motor had met 700+pk
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 23:22
PV
PV is offline

Doe mij die maar
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 01:43
Verwijderd
Peugeot 407

Maar alleen voor de buitenkant. ;p
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 14:39
MTpower
MTpower is offline
Ik wil graag een 94 Mercedes C36 AMG sedan.
Op dit moment zou ik er een kunnen kopen, maar gezien de constant stijgende benzineprijzen lijkt me dit geen goed plan
De verzekering ziet me ook al aankomen trouwens
'Ik wil graag m'n auto verzekeren'
"Wat voor een?"
'Een Mercedes C36 AMG'
"Oja, dat kan wel, dat wordt dan €43276895298032 per maand"
Oud 23-07-2008, 16:32
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Doe mij die maar
Je bent serieus?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Ik wil graag een 94 Mercedes C36 AMG sedan.
Op dit moment zou ik er een kunnen kopen, maar gezien de constant stijgende benzineprijzen lijkt me dit geen goed plan
De verzekering ziet me ook al aankomen trouwens
'Ik wil graag m'n auto verzekeren'
"Wat voor een?"
'Een Mercedes C36 AMG'
"Oja, dat kan wel, dat wordt dan €43276895298032 per maand"
Met 43276895298032,- heb je nog geluk. De meeste zouden hem niet eens voor je verzekeren (probleem had ik ook).
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 18:46
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Met 43276895298032,- heb je nog geluk. De meeste zouden hem niet eens voor je verzekeren (probleem had ik ook).
Nationale Nederlanden verzekert volgens mij alles wel, als je je portemonnee maar ver genoeg open kunt trekken
Oud 01-08-2008, 13:46
Methuselah
Methuselah is offline
Volkswagen Polo, Seat Ibiza of Leon, Peugeot 306, Volvo 440, iets niet al te groots.
Oud 01-08-2008, 23:17
Methuselah
Methuselah is offline
En iets minder realistisch momenteel, maar over 'n paar jaar hopelijk niet:

Model:

Saab 9-3 Sport Sedan 1.9TTiD (180 pk) 34.450 Euro
Exterieur & Interieur:

Jet Black 700 Euro
Lederen sportzetels, Black
5-spoke 18" (ALU 73) 700 Euro
Opties:

Elektrisch inklapbare buitenspiegels 250 Euro
Handsfree voorbereiding voor GSM 125 Euro
Saab Infotainment - 150W/7LS met CD-speler 200 Euro
3de hoofdsteun achteraan 100 Euro
Reparatiekit voor lekke band in kofferruimte
Achteruitrij radar 360 Euro
Convenience Pack 300 Euro
Safety Pack 800 Euro
Totaal 37.985 Euro

*kwijlt*
Oud 02-08-2008, 00:12
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Dan toch liever de Saab 9-3 Sport Sedan 2.8 Turbo X V6 Aero XWD met 280PK/400NM.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 01:35
Methuselah
Methuselah is offline
Als jij hem voor mij wilt betalen ga ik akkoord.

Dit zou over 'n jaar of twee betaalbaar moeten zijn, normaal gezien...
Reageren

Regels voor berichten