Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2002, 22:55
Kleine A*
Kleine A* is offline
200
Oud 31-10-2002, 22:56
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
Kleine A* schreef:
ik heb geen idee wat ik deze week nouweer gedaan heb maar ik ben weer 2 kilo kwijt
ik heb een idee..
Oud 01-11-2002, 07:29
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
stout! schreef:
Wie zijn er hier eigenlijk op dit moment aan het proberen af te vallen?
Gefeliciteerd

Mja, ik wel. Alleen gister is het niet zo goed gegaan, mijn moeder geeft talenlessen aan volwassen en er is dus steeds een man die tompoucen meeneemt, ook voor mij.... Ik kwam gister van school en mijn moeder zegt dus er staat nog een tompouce in de koelkast... die heb ik dus opgegeten en ´s middags ook nog chips, want een vriendin van mijn moeder kwam langs... Eigenlijk vind ik tompoucen niet eens zo heel erg lekker, en volgens mij zijn het caloriebommen.. De volgende keer geef ik hem maar aan mijn moeder denk ik..... Ik ga vandaag maar weer proberen gezond te eten, het lukte voor gister trouwens heel goed. Maar als ik taart of chips aangeboden krijg, is het moeilijk..
Oud 01-11-2002, 16:44
stout!
stout! is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Gefeliciteerd
Dankjewel
Oud 01-11-2002, 18:52
steentje
steentje is offline
Citaat:
Wie zijn er hier eigenlijk op dit moment aan het proberen af te vallen?
IKKE!!!!!!!! Al 2 maanden nou ofzo. Alleen benk net op vakantie geweest en kweet nie hoeveel ik aan was gekomen(durfde nie te kijken) maar alles is er weer af in ieder geval. En dat ik 1 week!!!!!!!
Oud 02-11-2002, 14:33
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:
Wie zijn er hier eigenlijk op dit moment aan het proberen af te vallen? Ik heb namelijk t idee dat t er niet zo heel veel zijn, of wel?
Jo

In 2 maanden ben ik 5 kilo afgevallen en die zullen er ook niet meer bijkomen alhoewel ik heel wat zondig.. *trots*

Bij mij zit het in de beweging die ik krijg..
Ik kan zo een zak chips leegeten en dan kom ik geen grammetje aan, als ik maar genoeg beweeg..

Desalniettemin moet er nog 10 kilo af, dan zit ik op mijn ideale gewicht (volgens mijn diëtiste)..
Maar ja, ik heb nog de tijd tot volgend jaar augustus hehe..
Oud 02-11-2002, 15:59
Chelle
Chelle is offline
Hallooooo,

heeft iemand misschien ervaring met *moment even kijken* 'sundown afslank complex' , dit bevat a.o. chitosan en chroom? Een vriendin van mij gebruikt het. En omdat ik niet gelijk helemaal overdreven bezorgt wil doen (ik ben al helemaal eng van pillen enz.) wil ik vragen of iemand weet of dat schadelijk kan zijn (of bijwerkingen kan hebben), of werkt het gewoon goed?

En o ja, er staat op de verpakking: 'per dag twee tabletten een half uur voor lunch en warme maaltijd innemen met een glas water'. Betekent dit nou in totaal twee pillen per dag (dus een voor de lunch en een voor de warme maaltijd) of vier pillen per dag (twee voor de lunch en twee voor de warme maaltijd)

Thanks....

En succes!!!
Oud 02-11-2002, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Chelle schreef:
wil ik vragen of iemand weet of dat schadelijk kan zijn (of bijwerkingen kan hebben), of werkt het gewoon goed?
Pillen zijn nooit goed...gezond ed eten en voldoende bewegen is nog altijd het gezonds. Of die pillen echt schadelijk zijn weet ik ook niet. Chroom of chroompicolinaat (oid, iig met iets er achter) is schadelijk...maar ik weet niet meer welke van de twee...

Citaat:
En o ja, er staat op de verpakking: 'per dag twee tabletten een half uur voor lunch en warme maaltijd innemen met een glas water'. Betekent dit nou in totaal twee pillen per dag (dus een voor de lunch en een voor de warme maaltijd) of vier pillen per dag (twee voor de lunch en twee voor de warme maaltijd)
Ik denk 2x 2 pillen, dus voor de lunch 2 en voor de warme maaltijd 2.
Oud 02-11-2002, 16:13
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Pillen zijn nooit goed...gezond ed eten en voldoende bewegen is nog altijd het gezonds. Of die pillen echt schadelijk zijn weet ik ook niet. Chroom of chroompicolinaat (oid, iig met iets er achter) is schadelijk...maar ik weet niet meer welke van de twee...
Volgens die film met Julia Roberts
chroom 6..
Zat in het water.. (Erin Brockovich oid )
Oud 02-11-2002, 17:06
Chelle
Chelle is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Ow jee... ...nou dan ga ik er toch maar weer eens met haar over praten. Ik voel me altijd zo mutsig, alsof ik der moeder ben (op dit gebied dan)
In ieder geval bedankt!
Oud 03-11-2002, 10:02
stout!
stout! is offline
hmm t gaat niet zo lekker... heb al 2 dagen een stuk taart gegeten (ik was vrijdag jarig), vrijdag ook friet bij de mac en gisteravond 2 koekjes.
Ik ga vandaag en iig vanaf morgen weer goed bezig, ik was net zo blij dat het eindelijk goed ging en wil het nu echt volhouden.
T probleem is alleen dat ik nu ongesteld ben en dan kost het me gewoon veeeeel meer moeite om me in te houden! Maar ik wil geen smoezen gebruiken om even niet op te hoeven letten want dan begin ik nooit (heb nu ook tentamens --> stress, maar ik moet juist leren om niet onder stress te gaan eten).
Oud 03-11-2002, 21:30
A*
A* is offline
1 vreetbui en 2,5 kilo erbij
dat krijg ik dus nooit van mn leven dr af
Oud 04-11-2002, 10:38
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Op je eten letten is altijd gezond, calorieën en vetten afwegen gaat nog... Maar denk eens aan deze theorie :

Wat zou een logische rectie zijn bij minder inname van vetten?
a. alle vetten in je lichaam snel opbranden
b. het vet dat binnenkomt opslaan om een goede reserve te hebben in deze tijd van vetschaarste
...

Ik gok op antwoord b.
Ik ben afgevallen, 9 kilo ofzo over 6 maand tijd, en wel door te sporten... En kan je zeggen dat je je daarbij veel beter voelt dan door minder voedinsstoffen in te nemen, maaltijden over te slaan en rommel te slikken.

Ik kan nu eten wat ik ervoor at, en door m'n verbeterde stofwisseling wordt het geen vet.

Ik voel me energiek...

En als het dan toch niet lukt, koop dan zo'n elektroshock - ding adt je spieren voor jou aanspant.
Oud 04-11-2002, 14:40
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Boer_kameeL schreef:
Op je eten letten is altijd gezond ...
Hmm ja ... Op die manier was ik begonnen ja. Nu heb ik een eetstoornis.

Citaat:

Ik ben afgevallen, 9 kilo ofzo over 6 maand tijd, en wel door te sporten... En kan je zeggen dat je je daarbij veel beter voelt dan door minder voedinsstoffen in te nemen, maaltijden over te slaan en rommel te slikken.
Het is makkelijker voor een man af te vallen dan voor een vrouw, en ook algemeen bekend dat mannen af kunnen vallen door alleen maar wat lichaamsbeweging toe te voegen, terwijl een vrouw ook echt wel wat aan haar eetpatroon moet doen. Daarmee bedoel ik niet maaltijden overslaan ofzow, maar gewoon minder calorieen naar binnen krijgen.

Citaat:

En als het dan toch niet lukt, koop dan zo'n elektroshock - ding adt je spieren voor jou aanspant.
Werkt voor geen meter, tenminste wat ik van mensen gehoord hebt en op Inet vond ...
Oud 07-11-2002, 21:16
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:

Het is makkelijker voor een man af te vallen dan voor een vrouw, en ook algemeen bekend dat mannen af kunnen vallen door alleen maar wat lichaamsbeweging toe te voegen, terwijl een vrouw ook echt wel wat aan haar eetpatroon moet doen. Daarmee bedoel ik niet maaltijden overslaan ofzow, maar gewoon minder calorieen naar binnen krijgen.

Precies, er zit een heel groot verschil in.. een vrouw moet ook nog eens een dieet ofzo volgen.
Oud 08-11-2002, 10:30
stout!
stout! is offline
Hmm t gaat niet zo goed
Sinds vorige week vrijdag heb ik toch weer ongeveer elke dag gesnoept enzo, wel opgelet... maar t ging niet zo goed als eerst, ik heb ook wel weer de verleiding. Maar heb ook tentamenweek gehad/ben ongesteld geweest en dat werkt toch wel een beetje tegen. Dus mijn voornemen; vanaf maandag ga ik weer echt goed bezig!
Er wordt hier niet zo veel gereageerd op t moment, dat vind ik jammer want vind t altijd leuk om te lezen hoe t bij andere mensen gaat. Nou ja, iedereen veel succes.
Oud 08-11-2002, 10:38
Juliah
Juliah is offline
Hier zit door alles iedere kilo er wel weer aan, ik denk nog wel meer...
Oud 08-11-2002, 17:36
Missy_X
Missy_X is offline
hallo, ik ben nu bezig om mezelf aan te leren gewoon normaal te blijven eten.
Dit lukte mij eerst nooit omdat ik steeds weer de neiging had te snoepen en savonds nog iets lekkers te gaan halen bij de frittur of zo.
Nu ik me al sinds maandag niet meer gewogen heb gaat het super goed.
Ik eet nu drie keer per dag gewoon normaal en drink daarbij heel veel water. en ik heb geen honger.
Maandag kijk ik pas weer of ik afgevallen ben. Ik hoop van wel.
Deze maandag woog ik nog 66,8 dus effe bijhouden nu
Oud 08-11-2002, 18:55
Quiana
Quiana is offline
Ok, ff alle mensjes die lijnen succes wensen,
want om nou allemaal te quoten en
niks nuttigs te zeggen schiet ook niet op

Naja..
Ben zelf een btje aan het twijfelen :\
Aan de ene kant wil ik wel lijnen,
dunner worden, mooi zijn.
Mja, aan de andere kant,
kwil geen honger ed hebben,
telkens opletten met wat ik eet,
zien dat ik toch niet afval.
Nu weeg ik weer 48 kg,
heb geen overgewicht,
maar toch..
Mja, blaat, btje vaag ook wel
Oud 08-11-2002, 19:10
the tourist
the tourist is offline
Met mij ging het afgelopen week eigenlijk wel goed. Ik heb me gewoon aan mijn ´dieet` gehouden (paar pagina´s terug). Ik heb het gevoel dat ik ook wel een beetje ben afgevallen (ik kijk liever niet steeds op de weegschaal). Alleen vanmiddag heb ik wel wat te veel gesnoept.... Maar ik heb mezelf maar even voorgenomen dat ik dat op vrijdagmiddag mag... Morgen kom ik alleen wel in de mac, ik ben de hele dag weg, en ik neem gewoon geen snoep mee, dus dan mag het wel, vind ik
Oud 08-11-2002, 19:40
Herrie
Herrie is offline
Over het algemeen lukt het me aardig om m'n snoepgedrag in toom te houden, alleen zijn er altijd bepaalde dagen waarop ik meer behoefte heb aan snoep dan op andere dagen.

Meestal zijn dat dinsdag en vrijdag, vraag me niet waarom, maar het is zo
Oud 08-11-2002, 20:06
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Hier zit door alles iedere kilo er wel weer aan, ik denk nog wel meer...
Alles leek er dubbel weer aan te zijn...maar wat blijkt (heb me net gewogen), d'r is niks bij...d'r is zelfs wat af... En dat terwijl mijn buik en bovenbenen echt heel duidelijk veel dikker zijn geworden... Iemand een idee hoe dat kan?
Oud 08-11-2002, 22:14
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:

Werkt voor geen meter, tenminste wat ik van mensen gehoord hebt en op Inet vond ...
Klopt, is pure onzin . . . of je moet zo'n krachtige hebben dat het echt pijn gaat doen van die hoeveelheid ampere die je er op zet, en daarna zijn heel je spieren na de klote, dus dat wil je ook niet.
Die dingen helpen gewoon niet . . . ook al klinkt het zo mooi
Oud 08-11-2002, 22:27
Verwijderd
Viva van deze week: heel artikel over suiker.
Oud 09-11-2002, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef:
Alles leek er dubbel weer aan te zijn...maar wat blijkt (heb me net gewogen), d'r is niks bij...d'r is zelfs wat af... En dat terwijl mijn buik en bovenbenen echt heel duidelijk veel dikker zijn geworden... Iemand een idee hoe dat kan?
msch lijkt het alleen maar zo

soms heb ik ook wel dat idee, dat de weegschaal niet helemaal klopt met hoe dik je echt bent..soms lijkt t net alsof dat extra gewicht op de weegschaal later te zien is dan op je eigen lichaam
Oud 09-11-2002, 22:09
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:
Hmm t gaat niet zo goed
Sinds vorige week vrijdag heb ik toch weer ongeveer elke dag gesnoept enzo, wel opgelet... maar t ging niet zo goed als eerst, ik heb ook wel weer de verleiding. Maar heb ook tentamenweek gehad/ben ongesteld geweest en dat werkt toch wel een beetje tegen. Dus mijn voornemen; vanaf maandag ga ik weer echt goed bezig!
Er wordt hier niet zo veel gereageerd op t moment, dat vind ik jammer want vind t altijd leuk om te lezen hoe t bij andere mensen gaat. Nou ja, iedereen veel succes.
ik ga met je meedoen, maandag
ik heb ook tentamenweek gehad, en ben ook ongesteld geweest, heb ook elke dag gesnoept... Dus maandag ga ik ook weer beginnen

Jij ook succes
Oud 09-11-2002, 22:46
N*A*Shezbaernon.temp
Ik weet dat het waarschijnlijk al vaak is geweest, maar heb ff geen zin om al die Grote lijntopics door te zoeken, want heb ze eigenlijk nooit gevolgd, dus hier mijn vraag.
Ik ben binnenkort op het gewicht waar ik zeker niet onder mag komen, wat betekent dat ik langzaam aan weer een normaal eetpatroon moet proberen te kweken ( ja, ik heb een eetstoornis, maar ben op een goede weg een " betere periode " te krijgen, tenminste, beter dan ooit ), daarom wil ik graag weten welke voedsel heel goed en licht verteerbaar is. Het hoeft niet caloriearm zijn, als het maar licht verteerdbaar is.
Please ?
Oud 10-11-2002, 10:12
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Ik weet dat het waarschijnlijk al vaak is geweest, maar heb ff geen zin om al die Grote lijntopics door te zoeken, want heb ze eigenlijk nooit gevolgd, dus hier mijn vraag.
Ik ben binnenkort op het gewicht waar ik zeker niet onder mag komen, wat betekent dat ik langzaam aan weer een normaal eetpatroon moet proberen te kweken ( ja, ik heb een eetstoornis, maar ben op een goede weg een " betere periode " te krijgen, tenminste, beter dan ooit ), daarom wil ik graag weten welke voedsel heel goed en licht verteerbaar is. Het hoeft niet caloriearm zijn, als het maar licht verteerdbaar is.
Please ?
Fruit (appels, mandarijnen, peren, enz) en groente (komkommer, selderie, enz). Ik weet hier niet zo veel over, maar ik geloof dat groente en fruit wel licht verteerbaar is.
Oud 10-11-2002, 10:36
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Fruit (appels, mandarijnen, peren, enz) en groente (komkommer, selderie, enz). Ik weet hier niet zo veel over, maar ik geloof dat groente en fruit wel licht verteerbaar is.
Thx ... en nog wat " normalere " voedsel ? Youghurt ? Bepaalde soorten vlees misschien ?
Want volgens mij zijn er ook soorten fruit die best zwaar vallen.
Oud 10-11-2002, 10:39
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Thx ... en nog wat " normalere " voedsel ? Youghurt ? Bepaalde soorten vlees misschien ?
Yoghurt, rijstewafels, rijst, sommige groenten idd, kipfilé, beschuit, bouillon...

Laatst gewijzigd op 10-11-2002 om 10:42.
Oud 10-11-2002, 13:24
stout!
stout! is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
ik ga met je meedoen, maandag

Jij ook succes
Dankjewel, ik vind t leuk om t idee te hebben dat ik t samen met iemand doe, kunnen we elkaar een beetje steunen.
Ik ben nu ook een beetje verliefderig dus heb niet zo'n erge neiging om te snoepen, m'n buik zit al vol met vlinders .
Heb gisteren niet gesnoept, vandaag nog niet, ik ben blij. Maar vanaf morgen ga ik weer "officieel" goed bezig zijn. Succes en laat weten hoe het gaat ok?
Oud 10-11-2002, 15:24
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Boterhammen met appelstroop of jam
( in ieder geval is mij altijd gezegd )
Oud 10-11-2002, 16:18
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Boterhammen met appelstroop of jam
( in ieder geval is mij altijd gezegd )
Appelstroop op brood lust ik niet ( wat je WEL wist, maar goed, je kunt niet alles onthouden ), en brood lijkt mij helemaal niet zo licht verteerbaar ( ?! )
Oud 10-11-2002, 16:20
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Appelstroop op brood lust ik niet ( wat je WEL wist, maar goed, je kunt niet alles onthouden ), en brood lijkt mij helemaal niet zo licht verteerbaar ( ?! )
Je hebt het over 'zwaardere soorten fruit en slecht verteerbaar brood' Ik denk dat jou ideen over het algemeen een beetje verdraaid zijn door wat jou eetstoornis jou verteld. Dat geeft niet, maar fruit is erg lichtverteerbaar en brood ook, als je maar geen wit brood nuttigt, want daar zitten geen voedingsvezels in en zijn dus moeilijker te verteren voor je maag.
Oud 10-11-2002, 16:23
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Snow White schreef:
Je hebt het over 'zwaardere soorten fruit en slecht verteerbaar brood' Ik denk dat jou ideen over het algemeen een beetje verdraaid zijn door wat jou eetstoornis jou verteld. Dat geeft niet, maar fruit is erg lichtverteerbaar en brood ook, als je maar geen wit brood nuttigt, want daar zitten geen voedingsvezels in en zijn dus moeilijker te verteren voor je maag.
Na ja, heb het waarschijnlijk fout uitgedrukt met dat niet - licht verteerbaar fruit, word bijvoorbeeld heel misselijk van appels en van groente bvb. komkommer, dat voelt echt alsof ik bakstenen in mijn maag heb en die blijven er ook heel lang zitten, dat is wat ik met niet - zo licht - verteerbaar bedoelde.
Oud 10-11-2002, 16:26
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Na ja, heb het waarschijnlijk fout uitgedrukt met dat niet - licht verteerbaar fruit, word bijvoorbeeld heel misselijk van appels en van groente bvb. komkommer, dat voelt echt alsof ik bakstenen in mijn maag heb en die blijven er ook heel lang zitten, dat is wat ik met niet - zo licht - verteerbaar bedoelde.
Ok, ik begrijp je.
Ik vind het overigens wel heel goed dat je probeert om je eetpatroon weer op te pakken. ik weet zelf hoe moeilijk het is (3 jaar anorexia)
Oud 10-11-2002, 16:31
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Snow White schreef:
Ok, ik begrijp je.
Ik vind het overigens wel heel goed dat je probeert om je eetpatroon weer op te pakken. ik weet zelf hoe moeilijk het is (3 jaar anorexia)
[ Offline ] Dankje ... Ik weet dat je ook anorexia hebt ( gehad ) en ik hoop echt dat het goed met je gaat, ben altijd zo blij als ik zie dat iemand langzaam van zijn ES is aan het winnen ... echt zo blij
[ / Offline ]
Oud 13-11-2002, 18:27
the tourist
the tourist is offline
Het is rustig hier......
Zijn er nog mensen aan het lijnen??

Ik wel, en het gaat eigenlijk wel goed. Jeej.

Dat was het
Oud 13-11-2002, 18:46
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Zijn er nog mensen aan het lijnen??
All the time ...
Oud 14-11-2002, 05:43
N*A*Shezbaernon.temp
Dat wilde ik ook nog vragen ... weet iemand hoe ik mezelf kan leren WATER te drinken ? Ik drink nu al een hele lange tijd alleen vruchtensappen of frisdrank, en die wil ik liever door water vervangen ( voor de afwisseling omdat het niet zo gezond is en NIET omdat het zo zoet is, heb zowiezo mijn twijfels dat IK van water drinken af zou vallen ), maar het lukt me niet ... vind water gewoon zo GOOR !

Iemand met dezelfde probleem, en kan ik het op een of andere manier verhelpen ? Behalve doorbijten en gewoon doen, want dat heb ik een keer gedaan en eindigde na twee slokken bij kokhalzen en overgeven
Oud 14-11-2002, 15:44
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Dat wilde ik ook nog vragen ... weet iemand hoe ik mezelf kan leren WATER te drinken ? Ik drink nu al een hele lange tijd alleen vruchtensappen of frisdrank, en die wil ik liever door water vervangen ( voor de afwisseling omdat het niet zo gezond is en NIET omdat het zo zoet is, heb zowiezo mijn twijfels dat IK van water drinken af zou vallen ), maar het lukt me niet ... vind water gewoon zo GOOR !

Iemand met dezelfde probleem, en kan ik het op een of andere manier verhelpen ? Behalve doorbijten en gewoon doen, want dat heb ik een keer gedaan en eindigde na twee slokken bij kokhalzen en overgeven
Ja ik had dit dus ook een half jaar geleden. Nu doe ik niet meer anders. Ik heb het al uitgelegd geloof ik, ergens terug in dit topic, maar okee
Kijk.. ik zou eerst 1 of 2 glazen proberen per dag. (Ik moest ook eerst zowat kotsen en zat na 3 glazen al vol.) Wat ik nu nog steeds vaak doe: na het tandenpoetsen 1 of 2 glazen om de tandpastasmaak weg te krijgen. Klinkt ranzig, maar alleen de eerste twee slokken zijn niet echt smakelijk.
Als dit lukt, kun je steeds een glas meer proberen. En denk er niet elk moment van de dag aan! Als je 2 dagen geen/weinig water hebt gedronken is dat helemaal niet erg, je hebt nog genoeg tijd en het zal lukken
Oja, mijn ultratip : Neem gewoon een keer naar werk/school een spaflesje mee!! Dat werkt zooo goed! Want dan ben je verplicht. (En als je nu denkt: bah dat is vies, zal het nooit lukken natuurlijk...) Als dit allemaal nog niet lukt, zou ik gewoon erg letten op wat je drinkt. Als je weer frisdrank drinkt, denk dan aan al die suikerklontjes die straks weer in je maag zitten en aan je gewicht. (Ik weet niet hoe het daarmee zit, maar goed.)
Nou, succes! En geloof me, het lukt uiteindelijk!!! Ik geloofde er eerst niks van, ik kon geen slok water meer door mn keel krijgen... Maar... het lukt zeker weten
Oud 14-11-2002, 16:20
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
K-Cobain schreef:
Wat ik nu nog steeds vaak doe: na het tandenpoetsen 1 of 2 glazen om de tandpastasmaak weg te krijgen. Klinkt ranzig, maar alleen de eerste twee slokken zijn niet echt smakelijk.
Serieus ?!? Lijkt MIJ eerder de ultratip om over te geven, want dat moet ik soms ook als ik maar iets van water na mijn tanden gepoetst te hebben doorslik ...

Citaat:
En denk er niet elk moment van de dag aan! Als je 2 dagen geen/weinig water hebt gedronken is dat helemaal niet erg, je hebt nog genoeg tijd en het zal lukken
O neej, ik heb geen momenten meer over om aan water te denken, voor ik elk moment van de dag aan mijn gewicht denk.

Citaat:
Oja, mijn ultratip : Neem gewoon een keer naar werk/school een spaflesje mee!! Dat werkt zooo goed! Want dan ben je verplicht.
Ja dat doe ik wel, en dan voor ik het weet, is er op een of ander manier een bekertje warme chocolade uit de automaat in mijn handen
ontstaan . In ieder geval bedankt voor de tips, zou er zeker wat van proberen ook al heb ik nu overal een opmerking bij gezet ( ben gewoon een zeikerd, dat isset )

Laatst gewijzigd op 14-11-2002 om 16:22.
Oud 14-11-2002, 16:36
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Serieus ?!? Lijkt MIJ eerder de ultratip om over te geven, want dat moet ik soms ook als ik maar iets van water na mijn tanden gepoetst te hebben doorslik ...

O neej, ik heb geen momenten meer over om aan water te denken, voor ik elk moment van de dag aan mijn gewicht denk.

Ja dat doe ik wel, en dan voor ik het weet, is er op een of ander manier een bekertje warme chocolade uit de automaat in mijn handen
ontstaan . In ieder geval bedankt voor de tips, zou er zeker wat van proberen ook al heb ik nu overal een opmerking bij gezet ( ben gewoon een zeikerd, dat isset )
Ghehe...
Oud 17-11-2002, 07:39
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Hallo mensen!!

Ik ben een tijd lang nie meer geweest maar heb wel gelezen. Had geen zin om te posten Ik lijn nu sinds een week officieel en het gaat goed. Ik snoep af en toe iets kleins zoals een pepermuntje of dropje. Ik eet gewoon normaal een paar boterhammen, fruit en avondeten. Gisteren heb ik de voor mij ultieme test doorstaan!!! Een reep pure chocola met noten die 10 cm van mij af lag op de bank heb ik weerstaan*trots trots trots* Ik ben in een week ongeveer 1 kg afgevallen. Weeg nu 63 kg bij een lengte van 1.63. En ik wil eerst naar de 60 kg. Daarna zie ik wel of ik nog meer wil afvallen. Maar nu met de feestmaand moet je toch haast wel iets snoepen, maar ik probeer zoveel mogelijk te weerstaan dan mag ik in december wel wat snoepen met mate!!! Succes allemaal!!
Oud 17-11-2002, 07:50
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Hier nog een tipje voor mensen die moeilijk van suiker af kunnen blijven: kauwgum (zonder suiker of course)
Als je trek krijgt in iets lekkers en het lukt je niet om te onderdrukken neem dan een kauwgumpje, neem er desnoods twee of drie. Als je daar een tijdje op kauwt neemt de zin in iets lekkers af. Omdat kauwgum aspartaam bevat en niet echt supergezond is, moet je het afbouwen. Dat gaat vanzelf omdat je steeds minder zin in zoet krijgt. Ik begon met 6 of 7 kauwgumpjes maar nu neem ik er al 4 of 5. En ik hoop over een week of twee nog maar 2 of 3
Oud 17-11-2002, 11:36
stout!
stout! is offline
Hmm ik ben eigenlijk niet zo goed bezig geweest de laatste weken maar ik wil vanaf morgen weer echt goed gaan beginnen.
Nog 1 tip: positief denken helpt bij mij echt. Ik kom heel snel in een soort spiraal; gaat t goed dan geloof ik ook dat het me lukt en dan blijft het goed gaan. Maar gaat t even slecht dan ben ik ook echt iemand die meteen weer de verkeerde kant opgaat. Ik moet dus proberen om invloed op die gedachtegang te hebben en positief te blijven. Allemaal succes!
Oud 17-11-2002, 12:28
N*A*Shezbaernon.temp
Ja, morgen is het maandag, een geweldige dag om te beginnen ... ik stop vanaf morgen dus met al die zoete (fris)drankjes en ga op water, maar wilde nog ff vragen ... krijg je dezelfde resultaat als je in plaats van water thee zonder suiker zou drinken ?
Lijkt me wel, want dat is eigenlijk alleen water met smaakje, zonder suiker of zoetstoffen ... zou voor mij veel makkelijker zijn om dit te drinken dan echt puur water.
Oud 17-11-2002, 13:59
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Ja, morgen is het maandag, een geweldige dag om te beginnen ... ik stop vanaf morgen dus met al die zoete (fris)drankjes en ga op water, maar wilde nog ff vragen ... krijg je dezelfde resultaat als je in plaats van water thee zonder suiker zou drinken ?
Lijkt me wel, want dat is eigenlijk alleen water met smaakje, zonder suiker of zoetstoffen ... zou voor mij veel makkelijker zijn om dit te drinken dan echt puur water.
Thee zonder zoetstof/suiker/melk bevat net als water geen calorieen. En sommige theesoorten zijn nog gezonder ook, als je dat lekkerder vindt zou ik het zeker drinken. Maar door veel water te drinken krijg je geen resultaat als dat het enige is wat je aan je gewicht doet. Het stilt alleen de trek en voert afvalstoffen af. Je moet zeker 1,5 liter drinken.
Oud 17-11-2002, 14:05
Verwijderd
Als je heel veel thee drinkt kun je wel beter kruiden thee of iig theine (oid) vrije thee drinken, dat is beter.
Oud 17-11-2002, 14:44
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Sophietje12 schreef:
Maar door veel water te drinken krijg je geen resultaat als dat het enige is wat je aan je gewicht doet.
Ik heb het al ergens boven geschreven, ik wil het doen NIET om af te vallen, maar om van de volgens mij niet al te gezonde frisdranken af te kicken. En geloof me, water / thee drinken was zo ongever het enige wat ik aan mijn gewicht NIET doe.

Regels voor berichten