Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2008, 19:56
Verwijderd
Het is hier wel geen gedichten-topic maar toch:

Vriendschap
Ik kan je geen oplossingen geven voor al je problemen,
twijfels en angsten in het leven.
Maar ik kan naar je luisteren
en samen zullen we zoeken naar antwoorden.

Ik kan je verleden met al je hartzeer en pijn niet veranderen,
noch de toekomst met zijn nog te vertellen verhaal.
Maar ik kan er nu voor je zijn wanneer je me nodig hebt.

Ik kan niet voorkomen dat je valt,
Ik kan alleen mijn hand aanbieden, zodat je die kan grijpen mocht je vallen.
Jouw plezier, overwinningen, successen en geluk zijn niet de mijne,
toch kan ik met je meegenieten.
Ik kan je alleen steunen, aanmoedigen en je helpen als je daar om vraagt.

Ik kan niet voorkomen dat je hart breekt of pijn hebt,
maar ik kan met je meehuilen en je helpen de scherven op te rapen
en weer op hun plaats te leggen.
Ik kan je niet vertellen wie je bent.
ik kan alleen intens van je houden en een vriendin voor je te zijn...

Ik las dit en ik kreeg tranen in m'n ogen. Het doet me aan zoveel terugdenken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2008, 20:22
Verwijderd
Citaat:
@ Nattigheid: jeetje, wat ontzettend naar zeg,, Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat het verzoek wordt geaccepteerd! Wanneer ga je daar weer weg?
dankjewel. ik weet ook niet meer wat ik moet. ander land, cultuur, taal rechtensysteem. blegh. Ik zit hier tot 29 maart. Dus als ie nog 4 maanden moet zitten, betekent dat een afscheid in de gevangenis. Net gebeld door mijn ´schoonmoeder´ dat morgen het verzoek ingediend gaat worden. Hopenlijk, hopenlijk.....
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 20:52
Morri
Morri is offline
@Sjanne: hopelijk zijn het goede herinneringen.

OT: eigenlijk gaat het best wel erg slecht. En ik snap het niet. Mijn psychologe denkt dat er iets gebeurd moet zijn waardoor ik me zo voel, maar ik weet het gewoon niet. Kun je zoiets verdringen? Ik kan natuurlijk wel wat kleine dingen bedenken, maar niet zo erg dat ik me daar nu zo rot om moet voelen. Ik heb geen jeugdtrauma. Daarom kan ik dit rotgevoel zo moeilijk accepteren, ik weet de oorzaak niet. Zou ik het dan toch verdrongen hebben? Maar wat? Kan ik dat dan? Ik wilde dat iemand me kon helpen, dat iemand kon zeggen wat ik zoek.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 20:56
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben er mee gestopt voor vandaag, 7 uur geleerd. En natuurlijk kan dat langer, maar ik ben zo moe en het is allemaal zo abstract en ik leer normaal gesproken na 9 uur 's avonds niet meer (alleen als ik die dag erna een tentamen heb en het dus écht moet) Ik heb het idee dat ik veel meer had kunnen doen, maar ik ben wel heel intensief bezig geweest, dus dat kon niet. Ik ben er inmiddels wel achter dat ik een irreële planning heb, heb die inmiddels ook al 3x aangepast.
Nouja, morgen maar weer op tijd beginnen.

Ik voel me een beetje sociaal geïsoleerd, niet zo vreemd ook, want ik zit al bijna 2 weken bij m'n vriend te leren, zie niemand anders, kom nergens. Vanavond bij z'n ouders gaan eten, hebben ze het constant over dingen waarover ik niet kan mee praten, over het dorp en mensen van daar enzo. Toen weer naar huis, eventjes tv gekeken en bij vriendje gezeten en koffie gedronken omdat ik zo moe was. Toen ging vriendje weer weg omdat hij moest trainen, dus ik weer alleen, nog maar een uurtje verder met Plato. Ik zou zo graag even wat actiefs doen, maar waar haal ik de tijd vandaan en wat zou ik ook moeten doen? Nouja, nog een paar dagen hard leren, dan héél even ontspannen en dan beginnen aan het essay voor ditzelfde vak.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 21:14
Cethlion
Cethlion is offline
Citaat:
Over gemoed en medicatie enz.
Oh dit is zó herkenbaar. Ik hoor vaak dat gevoelens door die medicatie wordt 'afgestompt' en dat die gemoedswisselingen vlakker worden. Nou, bij mij niet hoor. Ik kan opstaan met een enorm down gevoel, zonder reden. Ik kan nog steeds enorm happy zijn en zingen. Toch hoeft er maar iets kleins te gebeuren en de achtbaan gaat weer floep enorm snel naar beneden. Pff, vermoeiend soms. En alcohol verergert dat inderdaad alleen maar meer. Daarom moet ik daar toch maar eens meer op gaan letten.

Ook vermoeiend zijn kijkavonden, grrr. Ik stap op de fiets met de gedachte 'dit ga ik even doen!' en dan word ik tóch weer enorm zenuwachtig. Dan denk ik weer dat ik niet de goede dingen heb gezegd en zenuwachtig zijn van 'dalijk bellen ze!' en hopen dat ik het word en dalijk word ik het niet en dan doe ik voor mezelf alsof het niet zo erg is, maar het is toch weer een soort keuring en toch voel ik me dan afgewezen. Oke, gewoon afwachten En anders op naar de zoveelste volgende kijkavond.
Oud 10-01-2008, 21:29
Pruts0r
Pruts0r is offline
Net eens een goed gesprek gehad met een goede vriendin van mij, omdat ze met een aantal dingen zat die heel moeilijk voor haar waren. Ze kwam zelf ermee aan dus. Mja, ze was me heel dankbaar dat ik er voor haar was. Voelt heel goed. Ben er een beetje stil van.

Mja, over ongeveer een half uurtje naar bed en dan ongeveer 7 uurtjes slapen + 's nachts muziek aan op mijn laptop en dan lekker rustig slapen. Ik denk dat het een mix van Planet X en Spinvis wordt. Allebei muziek met heel mooie klanken, die mij heel mooi en rustig laten dromen.
Oud 11-01-2008, 01:42
Verwijderd
Binnenkort moet ik weer een afspraak maken voor een mammogram. (mijn halfjaarlijkse gang naar de hel die mij eraan herinnert dat het geen pretje is een vrouw te zijn)
En ik heb geen zin.

Want wat.. als t dit keer echt kut is.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 05:29
Rob
Rob is offline
Godsammekutkietelen.
Wat zijn Youtubers dom.
Oud 11-01-2008, 05:49
Pruts0r
Pruts0r is offline
Omg, ik heb vannacht zo heerlijk geslapen he. <3 Allemaal vage dromen, die volgens mij nergens over gingen. Mja, ik ga nu eerst even ontbijten, me aankleden en naar school toe reizen. En als ik daar ben, dan post ik die dromen en alles wel.

Ik ben wss wel de enige van mijn werkgroep.
Oud 11-01-2008, 06:54
Nijn*
Nijn* is offline
Vannacht om half vijf is mijn opa overleden.

Non, rien de rien, Non, je ne regrette rien
Ni le bien qu`on m`a fait, ni le mal
Tout ca m`est bien egal
Non, rien de rien, Non, je ne regrette rien
C`est paye, balaye, oublie, je me fous du passe
Oud 11-01-2008, 06:59
Redhair
Redhair is offline
Nattigheid, ontzettend veel sterkte meis, wat een toestand. Hoop dat het allemaal goed loopt! Hele dikke knuffel!

IcedEarth en Ave, dank je wel!
Nijn*, ze is inderdaad erg aggresief, bedankt.

Hele lange post, het is ook zo raar allemaal. Dit lijkt op mijn posts van vroeger, een lang verhaal waar het helemaal over hetzelfde gaat. Herhaling, herhaling, maar het is zo fijn om het weg te typen.

Wat houd ik van mijn vrienden, al fucken ze ook. C. loopt me af en toe gigantisch op te fokken, maar ik snap hem wel. Hij zit hier midden in, zij zijn beide vrienden van hem, net als ik. Hij weet de waarheid, wil ervoor zorgen dat ik geen klappen krijgt, hoort zijn leugens, ziet hem zelfs liegen en ontkennen en hoort hem zeggen dat ik alles lieg, ziet haar woede, angst en machteloosheid en wil dat zij zich gewoon goed voelt en probeert alles in goede banen te leiden. Hij doet zo zijn best maar het blijft een ouwehoer, vindt het leuk om mij nog een beetje meer para te maken. Ik neem hem niets kwalijk. K. fokt me ook een beetje op, maar luistert ook naar me en snapt dat ik me er kut over voel. Ik zie gewoon hoe N. haar dubbel naait en mij ook aan het naaien is. Ik ken hem mijn hele leven en hij naait me hartstikke hard. Je kent niemand, dat blijkt maar weer. Ik wist dat N. laf en egoistisch is, maar dit slaat alles.
Heb haar ook weer even op msn gesproken, gevraagt hoe het kan dat ik allemaal smsjes van hem heb als er niets gebeurd is. Ze probeert zich eruit te lullen, maar volgens mij twijfelt ze flink en weet ze ook wel dat er iets niet klopt. Ze zegt dat ik laf en bang ben, ik geef toe dat ik bang ben. Ik wil best met haar praten, maar als zij dreigt mij kapot te maken ben ik bang ja. Als het zonder geweld kan, wil ik praten. Straks geef ik C. de telefoon met smsjes, hij laat die aan haar lezen. Zij wil nu dat ik er ook bij ben, maar ik weet niet of dat een goed idee is. Ze flipt totaal als ze die shit leest, denk ik. En ik hoef N. niet te zien, ik wil hem echt niet zien. Aan de andere kant ben ik wel benieuwd naar zijn kop en verklaringen bij de smsjes. Maar liever praat ik daarna een keer met haar. Eerst de waarheid laten bezinken. Hopen dat N. geen goed verhaal klaar heeft wat ze graag gelooft.
Ik vind het echt rot voor haar, ze zit vol twijfels, vol spanning en woede, ik zou het echt niet trekken. Iemand beweert met je vriend gezoend te hebben en je vriend ontkent het glashard, wat moet je dan ook geloven en denken?

Maar ooh, zonder mijn vrienden, hun vrienden, onze vrienden, had ik het nooit getrokken. Ik vroeg aan C. of hij het niet rot vindt er zo tussen te staan, maar hij zei dat het wel moest. Hij wil ook gewoon de waarheid boven tafel en dat dit allemaal is afgelopen zodat iedereen gewoon verder kan met hun eigen leven. Zo fijn dat hij dit doet, dat ze me steunen, dat hij en K. en nog een vriend laten merken dat ik niet bang hoef te zijn bij hun. Ze hebben twee nieuwe huisgenoten, die gasten weten maar half wat er aan de hand is, horen wel steeds ons gepraat erover en zeggen ook dat zij zullen proberen te voorkomen dat er gevochten wordt als er een confrontatie is. Hoe tof. Misschien moet ik er straks maar gewoon bij zijn. Zij leest de smsjes, ziet mij, hoort mijn verhaal, als ze wil vechten houden mensen haar tegen en als ze me een paar klappen geeft, is het over. Can't hide forever, misschien moet ik gewoon een paar klappen vangen en is het voorbij.

Wat een situatie. We zijn fout geweest, maar ik heb voorkomen dat we te ver gingen omdat ik dat te erg tegenover haar vond. Naief in de verwachting dat het toch nooit uit zou komen. Toen de opgeblazen verhalen, de waarheid, leugens van hem, woede, machteloosheid, en waar gaat het nou helemaal om? Waarom maakt hij alles erger en uiteindelijk kapot? Hun relatie, onze band, het is straks allemaal kapot. Echt spijt van wat we hebben gedaan heb ik niet, op dat moment was het gewoon iets fijns, ofzo. Maar er is wel een soort spijt, omdat nu dit allemaal gebeurd. Omdat we haar hier zo veel pijn mee doen, zo hard mee kwetsen, door alle leugens en verhalen krijgt ze alleen maar meer pijn. Omdat ik nu bang ben voor haar, omdat N. me dit aandoet. Bij onze vorige negeer periodes, de tijden dat hij niet normaal met mij om kon gaan, hooopte ik altijd dat het weer over zou gaan, dat we weer vrienden zouden worden. Dat verwachtte ik altijd een beetje en het gebeurde ook steeds weer. Het heeft me veel pijn gedaan, maar elke keer werden we toch weer vrienden. Ookal dacht ik soms dat het beter was geweest als hij maar weggebleven was, omdat het altijd weer pijn deed.
Toen zoenden we, anderhalf jaar geleden. Einde vriendschap, het leek definitief. We hadden geen kans om erover te praten, want zagen elkaar een poosje niet. Toen dat weer gebeurde was hij met haar en ik met J.. De allergrootse negeerperiode brak aan. Hij zei bijna geen woord tegen me als we elkaar toevallig zagen, ik paste me op hem aan en zei ook niets meer. Tot een paar maanden geleden, op een feestje. Kort gesprekje, maar een opening. Als we elkaar die nacht tegen kwamen, zeiden we steeds kort iets. Feestje daarna sprak ik hem weer aan en er kwamen gesprekken op gang. De hele nacht elkaar opgezocht, interesse van beide kanten, het kleine vermoeden van mijn kant dat hij iets van me wilde. Die ochtend kuste hij me, ik kon het nog tegen houden. Paar dagen later begonnen we met de shit waar nu de gevolgen van spelen en nu is het helemaal einde. Laat de langste negeerperoide maar komen, geen hoop op iets, het is over en uit en dat is maar goed ook, want hetgene wat ik onze vriendschap noem schiet niet op, leidt tot niets, alleen maar gedoe, altijd.

Het gekste is misschien nog, ondanks alles voel ik me gewoon best gelukkig. Mijn leven gaat lekker, ik heb fijne vrienden, ik kan alles veel beter van me af zetten dan vroeger, trek het me minder aan. Vroeger zou ik gebroken zijn door dit, zou ik dagenlang janken, depressief worden, janken om N., maar ik laat het los, kan er toch niets mee. Het gaat bijna langs me heen, lach er zelfs veel om. Het gaat lekker met me.
Oud 11-01-2008, 07:01
Redhair
Redhair is offline
Oooh Nijn*, gecondoleerd! Het is beter zo, blablabla, zinloze woorden. Verwerk dit goed meisje, krop het niet op, ga er niet verkeerd mee om. Rouw op jouw manier, zoals jij wilt rouwen en denkt dat het goed is, zolang je maar rouwt en verwerkt. Hele dikke knuffel lieve Nijn*!
Oud 11-01-2008, 07:29
Pruts0r
Pruts0r is offline
Gecondoleerd Nijn* Ik kan geen Frans lezen, dus ik weet niet wat je daaronder hebt getypt, maar in ieder geval gecondoleerd. *knuf*
Oud 11-01-2008, 07:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nijn*, gecondoleerd. Ik hoop dat je opa nu fijn en vredig kan rusten.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 08:19
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Gecondoleerd Nijn!

OT: godver, ik werd gewoon om 8:15 wakker geboord, echt keihard, precies aan de andere kant van de muur. Het huis hiernaast staat leeg en dat is de woningbouwvereniging aan het opknappen voordat er een nieuwe huurder in komt. Nu zijn ze aan het timmeren, tot nu toe valt het nog wel mee, als ze maar niet meer gaan boren, zó irritant. Het voordeel is wel dat ik nu lekker op tijd op ben, ga zo beginnen met leren, ga gewoon keihard muziek opzetten
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 08:22
Rob
Rob is offline
Gecondoleerd, Nijn*. Sterkte ermee.
Oud 11-01-2008, 08:30
Yana
Yana is offline
Nijntje, heel veel sterkte meis! Pas je ook een beetje op jezelf?
Oud 11-01-2008, 08:36
Verwijderd
@Nijn*: Sterkte meid... Ik kan wel honderdduizend dingen zeggen, maar daar schiet je niks mee op. Sterkte ermee.

@Redhair: Voor jou eigenlijk t zelfde als voor Nijn*. Ik kan wel een miljoen goed bedoelde adviezen geven, maar waarschijnlijk schiet je daar niks mee op. Ik hoop dat het overwaait, dat het ergste vuur bij haar over een weekje getemperd is. Of dat jullie elkaar ergens treffen, een paar klappen uitdelen en dat hte dan over is. Niet omdat ik wil dat je gemept word, maar omdat ik hoop dat het zo snel mogelijk over is. Wees blij dat je zulke vrienden hebt, je vindt er niet veel die iemand zo blijven steunen. Kop op, laat zien waar je van gemaakt bent, laat je niet klein krijgen door een of andere meid die bij het minste of geringste met meppen dreigt en dus te achterlijk is om na te denken. Het ging zo goed, ik zou het ontzettend jammer vinden om te zien dat het nu ineens weer bergaf gaat, mede door haar. Zet je schouders eronder, kop op!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 08:39
Yana
Yana is offline
Ja Redhair.. is er geen mogelijkheid dat je zelf op haar afstapt ipv het te laten sudderen en wachten totdat het komt op een moment dat het háár uitkomt? Misschien zeg ik wel iets geks hoor, maar dat vroeg ik me gewoon af.
Oud 11-01-2008, 09:19
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Gecondoleerd Nijn*...sterkte..
(((knuffel)))
Oud 11-01-2008, 09:42
IcedEarth
IcedEarth is offline
Nijn.....gecondoleerd, liefs en sterkte!

ot:
en zonder bitter is zoet minder zoet.
Ik kan me niet herinneren me eerder 3 dagen achter elkaar klote te hebben gevoeld. Geen fuck zin. Niet willen eten. 's Nachts wakkerliggen, overdag slapen. Huilen huilen huilen. Me laten troosten door vrienden.
Proberen te relativeren. En godver en kk, kut en klote.
Oud 11-01-2008, 10:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik ben er mee gestopt voor vandaag, 7 uur geleerd. En natuurlijk kan dat langer(..)
Omg, zeven uur Nou, lijkt me niet dat dat langer kan, hoor, je leert hartstikke hard. Ik neem aan dat het nodig is, dus heel veel succes!

Nijn, gecondoleerd.

OT: Ik heb vanochtend weer even nuttige dingen gedaan. Het wordt nog eens echt wat met mij En gisteren naar Amsterdam, was leuk
Oud 11-01-2008, 10:02
rare kwast
rare kwast is offline
knuffel voor nijntje,

heb verder eigenlijk weinig te vertellen, ben weer bijna in het psychologen sercuit terrecht gekomen,
heb al twee dagen geen medicijnen dus lijk weer (weer ja) een afkickende zwaar gebruiker ofzo
raakte gister bijna in de slip met mn auto schrok me rot.
nu mn tas inpakken voor een weekendje weg met 8 onbekende en 1 bekende (2 keer gezien) boer.. great
wat doe ik allemaal toch
nou dat was ff in vogel vlucht..
Oud 11-01-2008, 10:05
Verwijderd
Gecondoleerd Nijn! Ook ik kan niks zeggen dat het beter maakt, maar toch heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 10:15
Redhair
Redhair is offline
Secret Agent, het gaat nu niet bergafwaarts door dit gedoe hoor. Het gaat eigenlijk allemaal een beetje langs me heen, is allemaal wat onwerkelijk. Ik ga me er niet depressief door voelen, voel me vaak juist goed als ik zie hoe goed mijn vrienden alles proberen te doen. Waardeer dan zo hard dat ik zulke goede vrienden heb en daar word ik alleen maar blij van. Gek, ik ben nog maar zo kort bevriend met die gasten maar dat zou je niet zeggen.

Yana, dat kan wel, maar ik vind dat eng. Wil het ook niet helemaal laten sudderen, moet alleen afwachten hoe ze vanmiddag reageert.
Oud 11-01-2008, 11:23
Yana
Yana is offline
Ok, ik voel me even best wel lullig. Belt mn broer of hij maandag langs kan komen, maar dat kan natuurlijk niet want maandag is zelfhulpgroepavond...dus ik heb gezegd dat ik ergens een uurtje in de middag wel tijd heb, maar dat ik 's avonds naar een vriendin ga. Zegt ie ook nog "Oh dan kunnen we misschien wel met zn drieën eten!" en toen raakte ik in paniek en zei ik best wel bot "NEE!"

Ik moet wil ga het hem wel vertellen, hoe het echt zit en waarom ik zo moeilijk doe. Maar dan geef ik al mijn troeven uit handen En dat wil ik ook niet.
Oud 11-01-2008, 11:24
Yana
Yana is offline
Citaat:
Secret Agent, het gaat nu niet bergafwaarts door dit gedoe hoor. Het gaat eigenlijk allemaal een beetje langs me heen, is allemaal wat onwerkelijk. Ik ga me er niet depressief door voelen, voel me vaak juist goed als ik zie hoe goed mijn vrienden alles proberen te doen. Waardeer dan zo hard dat ik zulke goede vrienden heb en daar word ik alleen maar blij van. Gek, ik ben nog maar zo kort bevriend met die gasten maar dat zou je niet zeggen.

Yana, dat kan wel, maar ik vind dat eng. Wil het ook niet helemaal laten sudderen, moet alleen afwachten hoe ze vanmiddag reageert.
Hmm..lijkt me logisch dat dat eng is ja. Heel veel sterkte.
Oud 11-01-2008, 11:51
Verwijderd
gecondoleerd nijn!

Ik voel me rot. Straks ga ik weer naar mijn ouders toe, maar voor die tijd moet ik wat dingen hebben gedaan en het belangrijkste is mijn kamer opruimen. Het is zo'n ontzettende teringzooi, ik heb er echt al weken niks meer aan gedaan. Maar volgende week willen mijn broer en zijn vriendin langskomen, dan moet er op zijn minst een zitplek zijn... Pff. En daarnaast moet ik nog naar dat dagactiviteitencentrum om ergensmijn handtekening te zetten. Dat had ik eigenlijk gister al moeten doen maar toen heb ik de hele middag geslapen...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 12:01
IcedEarth
IcedEarth is offline
Hm..langzaam kom ik tot rust.
Dat doet me goed.
Ik moet nog zoveel doen, al dagen alles vooruit schuiven en cancellen, het is hier een teringzooi. Innerlijk, om me heen, mijn kamer, mijn leven, mijn verplichtingen.
Iemand als hem kan ik niet aan.
Dat weet ik nu.
Weer wijzer, en oh, wat een harde leerschool.
Oud 11-01-2008, 12:06
Yana
Yana is offline
Respect voor jou IcedEarth, hoe je met moeilijke dingen omgaat en hoe je jezelf toestaat om ook dat te voelen.
Oud 11-01-2008, 12:12
rare kwast
rare kwast is offline
ik kna nog afzeggen, ik kan nog thuisblijven, nee ik ga gewoon, iedereen verwacht dat ik t doe en daar heb ik zelf voor gezorgd dus niet zo twijfelen
Oud 11-01-2008, 12:14
IcedEarth
IcedEarth is offline
Oh lieve Yana, dankje dat had ik nodig.
Zelf had ik het idee totaal onconstructief, welhaast destructief om te gaan met dit verdriet. Maar je moet begrijpen dat als ik schrijf op het lucht je hart, ik nadenk. Ik ken zeker ook mijn impulsieve waardeloze omgang met situaties, mijn zwaktes, mijn waanbeelden. En die ga ik aan!!!
Oud 11-01-2008, 12:24
Yana
Yana is offline
Citaat:
Oh lieve Yana, dankje dat had ik nodig.
Zelf had ik het idee totaal onconstructief, welhaast destructief om te gaan met dit verdriet. Maar je moet begrijpen dat als ik schrijf op het lucht je hart, ik nadenk. Ik ken zeker ook mijn impulsieve waardeloze omgang met situaties, mijn zwaktes, mijn waanbeelden. En die ga ik aan!!!
..en dat vind ik dus gewoon hartstikke dapper van je
Oud 11-01-2008, 13:22
Neko*
Neko* is offline
Inderdaad, wat Yana zegt, IcedEarth.

En heel veel sterkte Nijn*.
Oud 11-01-2008, 13:51
Eend
Eend is offline
DIS, wie had dat ooit verwacht... Het is vast niet zo'n erge vorm, want K. zei, dat ik maar twee alters heb, als het dan al DIS is...

Rotziektes
Oud 11-01-2008, 14:20
Pruts0r
Pruts0r is offline
Zo, over een uurtje ga ik me eventjes een bord spaghetti opwarmen in de magnetron en dan werken van 5 tot 9. Eerste keer dat ik moet werken op een vrijdagavond. Zaterdagochtend moet ik trouwens weer beginnen om 7 uur, tot half 1 en ik denk dat ik dan eerst terugga naar mam, om te kijken of mijn mountainbike nog banden heeft waar lucht in zit en dan ga ik met de mountainbike terug naar pap, zaterdagmiddag een fietspompje halen en wat binnenbanden voor de mountainbike en dan kan ik me eindelijk weer uitleven in het bos.
Oud 11-01-2008, 14:54
Yana
Yana is offline
Ik word een beetje moedeloos van die psych. Iedere keer als het echt ergens over begint te gaan, krabbel ik terug, sluit ik mezelf af, doe ik mega-stom en verlaat ik de sessie weer zonder echt iets te zijn opgeschoten. Wat moet ik nou?

En verder twijfel ik over alle tienduizend leuke sportdingen die aangeboden worden. Als ik nou én jazzdance én dance fitness én stijldansen doe.. zou het dan teveel worden? Qua geld? Qua tijd? Maar het lijkt me allemaal zo leuk en ik wil nu echt eens actiever worden.
Oud 11-01-2008, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Nattigheid, ontzettend veel sterkte meis, wat een toestand. Hoop dat het allemaal goed loopt! Hele dikke knuffel!

ze zijn telaat met het verzoek indienen. 4 maanden uitzitten. en ik heb nog maar 2 maanden.

edit: laatste nieuws is hier nooit laatste nieuws. Er word toch nog een verzoek ingediend vandaag, moeten we 10 dagen op de uitslag wachten, en als het geaccepteerd word, duurt het nog een dag of 10 voor ze vrijkomen. Ik kan niet meer. Ik. Kan. Niet. Meer.

Laatst gewijzigd op 11-01-2008 om 15:21.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 15:11
Pruts0r
Pruts0r is offline
Het lijkt wel serieuze-gesprekken-week deze week. Nouja, wel maar 2 zware gesprekken, maar dan echt lange gesprekken die moeilijk zijn. Maar ik voel me er goed bij, want ik help er mensen mee.
Oud 11-01-2008, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Ik word een beetje moedeloos van die psych. Iedere keer als het echt ergens over begint te gaan, krabbel ik terug, sluit ik mezelf af, doe ik mega-stom en verlaat ik de sessie weer zonder echt iets te zijn opgeschoten. Wat moet ik nou?

En verder twijfel ik over alle tienduizend leuke sportdingen die aangeboden worden. Als ik nou én jazzdance én dance fitness én stijldansen doe.. zou het dan teveel worden? Qua geld? Qua tijd? Maar het lijkt me allemaal zo leuk en ik wil nu echt eens actiever worden.
Hmm, lijkt me wel teveel aangezien ik je posts wel lees. Sorry als het mss lomp overkomt wat ik zeg. Kun je misschien per seizoen iets anders doen ofzo? Of een beetje om en om?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 16:00
Ruudje
Ruudje is offline
gecondoleerd, Nijn*
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 16:14
Redhair
Redhair is offline
Vandaag een figuurlijke klap in mijn gezicht gekregen, een hele harde. Dit deed pijn, dit deed zo veel pijn. Godverdomme wat een klootzak, wat een klootzak. Waarom waarom waarom waarom? Ik kap ermee, ik ga niets meer bewijzen, de waarheid kan me gestolen worden. Sla me maar in elkaar, triest hoopje mens. Ik steek er geen energie meer in. Dit deed zo godvergeten veel pijn.
Oud 11-01-2008, 16:22
IcedEarth
IcedEarth is offline
Oh redhair, wat een lijp wijf. Trek het je niet persoonlijk aan, zij en n zijn duidelijk degene die niet sporen.
Oud 11-01-2008, 18:29
IcedEarth
IcedEarth is offline
Sorry dat ik het ljh stalk. Ik blijf posten en posten en posten en posten.
Probeer aan een verslag te werken. Ach, dat werkt toch niet.
en oh ik heb zoveel respect voor mensen die zich heel vaak rot voelen. Mensen die meer dan de helft van de tijd down zijn. Of echt depressief.
Dat je dat aankunt. Ik dacht, ik ben zo'n optimist, ik ben sterk. Maar dat is niet waar. Ik trek het voor geen meter om down te zijn. Nu ben ik dat ook niet gewend. Zo'n vreselijk boeiend, om 'ns aan de andere kant te staan.
En oh, ik moest net zo lachen. Een soort "scharrel", die vroeg of ik na een ofa nder feestje aan de andere kant van het land kwam, zei ik nee sorry ben te naar de klote, mijn vriend gaat er vandoor. OH NOU DAN KOM IK SNEL WAT AAN DOEN.
En mijn huisgenootjes riepen al hard: Oh maar, wat maak je je druk, jouw kennende, jij hebt zo 10 anderen. Maar godver mensen begrijp het. IK WIL HEM OF NIETS. En dat niets lijkt voor mijn ontwikkelink wel beter. Echt dat gedoe met liefde, dat onderhand niet eens meer alleen kunnen zijn, het werkt écht niet.
Oud 11-01-2008, 18:40
rensd
rensd is offline
Yeah vanavond weer eens stappen met oude vrienden Heb er wel zin in. Ik heb hun al zo'n lange tijd niet meer gezien, iedereen lijkt wel ze eigen leven in rap tempo op te bouwen in de stad waar we zijn gaan studeren.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 18:54
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oooo mijn good! Ik heb een 7,2 voor m'n praktijktoets anatomie. Een ruime voldoende, omg!!! Is dat leren toch voor niets geweest. Ik moet mezelf echt gaan vertrouwen, ik ben niet dom.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 19:26
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Oh redhair, wat een lijp wijf. Trek het je niet persoonlijk aan, zij en n zijn duidelijk degene die niet sporen.
Ik heb een figuurlijke klap van N. gekregen, al was zij ook behoorlijk lijp ja. Ik belde C. om te informeren hoe we dat gingen doen met de smsjes. Hij was bij hun, ik kreeg haar aan de lijn. Ze zei dat ze er niets van geloofde en ik maar langs moest komen. Ik vroeg of dat wel veilig was, ze zei dat ze me wel een andere keer zou pakken. Ik had al geen zin meer om haar die smsjes te laten lezen, laat alles maar zitten, en vroeg of ik C. weer aan de lijn kon krijgen.
Ik kreeg N., maar herkende zijn stem nauwelijks. Kil, afstandelijk, verwijtend, hatelijk. Ik moest niet zo zeuren, hij heeft mijn nummer niet eens, hoe kan hij nou smsen? Ik schrok zo, heb direct opgehangen. Hoe durft hij? Klootzak, vuile klootzak. Je zit te ver in je leugens jongen, je maakt alles kapot. Die stem, het deed me echt pijn. Nu ben je echt te ver gegaan. Dus ik stop ermee. Ik ga geen enkele moeite meer doen om het zo goed mogelijk te laten aflopen. Kanker allemaal maar een eind op, ik doe niet meer mee.
Oud 11-01-2008, 20:04
Nijn*
Nijn* is offline
Bedankt allemaal, voor jullie condoleances en lieve woorden..

Het blijft raar, er is alweer zoveel gebeurd vandaag. Vanochtend om 7 uur werd ik gebelt en hoorde ik het, ik schrok heel erg, hoewel het te verwachten was was het toch weer onverwachts. Meteen met L. gebelt, zij ving me heel lief op.. Ben vanochtend wel naar school gegaan (toch maar vier uur) want had een paar belangrijke dingen te regelen en een paar lessen die ik toch eigenlijk wel moest volgen.. Wilde naar mijn coördinator gaan maar die was er niet dus heb het er met mijn mentor over gehad en die zorgt ervoor dat mijn docenten het te weten komen. Bijna niemand weet het eigenlijk, ik weet niet zo goed hoe ik het moet vertellen.. Ik had met L. in de stad afgesproken dus ging meteen na school door en ik was zo blij dat zij er voor me was.. net als A. trouwens. Maargoed, wij liepen door de stad en ik dacht al dat er iets mis ging en ja hoor, ik ben gerolt op Hoog Catharijne.. Gelukkig heb ik snel aangifte kunnen doen en heb ik de waarschijnlijke daders goed gezien en was L. bij me maar jezus... Ik had net 20 euro gepint, 7 minuten later hebben ze mijn hele rekening leeggehaald, 8 minuten later werd mijn pas geblokkeerd.. Ik ben alles kwijt, mijn id, mijn schoolpasje, mijn pinpasje, fotos, splinternieuwe buskaart, al mijn geld, verzekeringspasjes en ga zo maar door.. Jezus, dat moest er echt nog even bijkomen..

Dus in plaats van dat ik gewoon fijn bij mijn vriendin kon zijn heb ik de halve middag op het politiebureau gezeten.. Toen ik thuis kwam, had ik mezelf buitengesloten want was de sleutels vergeten, nou toen kon ik helemaal niet meer stoppen met janken.. Gelukkig kon ik de sleutel bij de buurvrouw krijgen maar echt hoor, waarom komt alles tegelijk? Mama is nu thuis, doodmoe ze is al 48 uur wakker bijna en heel erg verdrietig, mijn pa die daar helemaal niet mee om kan gaan en ik sluit me dan het liefste op in mijn kamer om urenlang in bed te liggen met tissues en stomme series. Ik heb ook totaal geen eetlust meer de laatste dagen, terwijl ik het eten zo graag goed wilde doen.. nu val ik af terwijl ik het niet eens express doe.
Dit weekend naar familie toe en zondag naar de opbaring.. Woensdag is de crematie maar ik maak me zo'n zorgen. Ik heb nog niets kunnen doen voor mijn komende examens, dit weekend ben ik weg, woensdag mis ik, ik kan me niet concentreren en hoe moet ik het dan halen? Ik ga deze SE-week zo ontzettend verkloten, dat weet ik nu al..
En de crematie, wat moet ik doen? Wil ik iets zeggen of niet? Wil ik wel bij de opbaring zijn of niet? Alles gaat zo ontzettend kut en ik kan op dit moment helemaal niet meer relativeren en het is gewoon... veel te veel Ik kan dit niet.
Oud 11-01-2008, 20:22
IcedEarth
IcedEarth is offline
Oh lieve lieve Nijn...dat moest er nog 'ns bijkomen. Veel sterkte!
Wat een godvergeten teringlijers lopen er ook rond op aarde....knuffel!
Oud 11-01-2008, 20:30
Verwijderd
Oh Nijntje* toch, gecondoleerd! Heel veel sterkte, zorg voor jezelf he, dat had je opa ook gewild denk ik. *knuffel*

OT: hoeveel gevoelige snaren kunnen er geraakt worden in anderhalf uur? En ja, ik heb geen zin om het elke keer te noemen en ik zie er het nut ook niet van in. *Ze zullen me een aansteller vinden* En verder heb ik weer geslapen en dat is niet goed voor m'n ritme, maar ik was zo moe. En morgen moet ik écht gaan leren en nog even vioolspelen want zondag concert. OH HELP hoe ga ik dat doen, dat wordt echt zoveel faken en gokken en een pokerface opzetten.
Ik moet even gaan schrijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten