Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2008, 17:11
Irrationeel_
Irrationeel_ is offline
Hee allemaal!

Ik heb even een paar vraagjes wat betreft marginale kosten en opbrengsten, en de inkomenselasticiteit van de vraag. Ik loop een beetje vast nu en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Kan iemand me aan de hand van (een) voorbeeld(en) uitleggen hoe je de marginale kosten en opbrengsten, en de prijselasticiteit van de vraag uitrekent?

Heel erg bedankt!

Laatst gewijzigd op 14-01-2008 om 17:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2008, 17:18
mejustme
de MO kun je uitrekenen door de TO te differentieren.
de MK kun je uitrekenen door de TK te differentieren.
en de Prijselasticiteit kun je uitrekenen door het percentage prijs verandere (boven de streep) te delen door het percentagen in verandering van vraag(onder de streep) en dan maal 100% te doen. het getal wat hieruit komt is dat tussen de 0 en -1 dan is het inelastisch en anders is het elastisch

hoop dat je er wat aan hebt suc6
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 18:37
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Een voorbeeldje dan maar.
Stel de kostenfunctie (totale kosten) ziet er als volgt uit: TK = 20 + 5q
dan zijn de marginale kosten (de kosten van het produceren van een extra eenheid; de eerste afgeleide van de kostenfunctie) gelijk vaan 5.

Hetzelfde geldt in feite voor de opbrengstenfunctie (totale opbrengst): TO = 24q
dan zijn de marginale opbrengsten (de opbrengst van het laatst verkochte goed; de eerste afgeleide van de opbrengstenfunctie) gelijk aan 24
Oud 08-02-2008, 15:58
Verwijderd
jullie zijn te slim!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten