Citaat:
Oeh, heb je daar een recept van?
OT:
gisteren heb ik bij de pizzaria gegeten (pizza gorgonzola met rucola)
en vandaag haal ik iets uit de vriezer (tarly met roerbakgroente, satesaus en pinda's)
|
het is heel gemakkelijk! ik maak het eigenlijk altijd anders, je kunt er vanalles in doen, gewoon een beetje naar smaak en op gevoel! ik heb geen hoeveelheden voor je want ik doe zelf alles altijd op gevoel, maar dat kun je vast wel inschatten.
ik pak gewoon een kookpan, daar doe ik paprika in, veel ui en veel knoflook. dit bak ik even in olijfolie. (wortel erbij is ook lekker, en aardappel ook.) hier gooi ik héél veel kruiden bij, o.a. peper, zout, koriander, vegetable masala. cardamon, komijn, beetje curry maal (allemaal verkrijgbaar bij de toko). bak dit nog even en doe er dan 1 liter water bij en ongeveer 200 gram (?) linzen. dit laat ik 30/40 minuten koken op laag vuur met het deksel op de pan en ik roer het zeer regelmatig door. als de linzen helemaal zacht zijn dan maak ik het een glad geheel met de staafmixer, klaaar.
laat me maar weten wat je er van vond! ben vooral niet te zuinig met kruiden want linzen smaken nergens naar eigenlijk :-p