Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik kon eerder skien dan lopen geloof ik
![]() Ik kan beide overigens, alhoewel ik de ski's leuker vind dan het board. Geeft je veel meer vrijheid. Wij gaan altijd naar Oostenrijk, met 1 keer Andorra tussendoor wat heel erg slecht bevallen is. Dit jaar wordt het een last-minute Frankrijk buiten de schoolvakanties om. Geld is een issue ![]()
|
Ik gebruik dit topic even omdat ik het onzin vind om een nieuw topic te openen voor mijn vraag.
In februari ga ik met mijn vriend en schoonouders op wintersport naar Oostenrijk en omdat ik alleen een ski-jas heb en nu alles in de aanbieding is was ik eens aan het kijken voor skispullen. Nou hangen de winkels vol maar wat heb je nou eigenlijk écht nodig voor een week wintersport qua kleren en dergelijke? ![]()
|
Ik ben er vandaag weer.
Ik had alles bij Scapino aangeschaft en had voor weinig geld een mooie outfit. In februari is het normaal warmer dan in december, maar ik had mega, mooi, zonnig weer dus ik denk dat het aardig overeenkomt. Spullen die je nodig hebt zijn: Skibroek, skisokken (of fijne hoge sportsokken) skipulli's, ski-jas, muts, handschoenen, sjaal, goede zonnebril. En ik had ook thermo-ondergoed onder mijn outfit. Het is lekker warm, maar het zorgt er ook voor dat je broek niet gaat plakken. Ski-jas is eigenlijk niet eens echt nodig, een goede winterjas is meestal ook voldoende. |
![]() |
|
Wat ik écht nodig vind is in ieder geval een goede zonnebril (anders krijg je zo'n hoofdpijn door de weerkaatsing van het licht op de sneeuw), een skibroek (zeker als je in het begin nogal eens valt echt essentieel) en stevige handschoenen (om je handen niet open te halen aan de zijkant van je ski's).
Sokken hoeven niet per se skisokken te zijn, als ze maar hoog en warm zijn. Als je gewoon een goede winterjas hebt - dus niet zo'n trenchcoat, maar iets wat ook een beetje waterbestendig is - kan dat prima in plaats van een ski-jack, heb ik zelf ook vaak gedaan. Ik draag zelf wel altijd skipulli's, maar een warme trui voldoet natuurlijk ook. En een muts of sjaal is natuurlijk gewoon een beetje hoe snel je het koud hebt, maar die heb je vast nog wel liggen. Speciaal ondergoed vind ik zelf niet nodig, zeker niet als je in februari gaat, tenzij je echt heel erg hoog zit. Kan zelf dit jaar helaas niet i.v.m. tentamens, maar ga binnenkort een dagje naar Bottrop. |
![]() |
||
Citaat:
Neem wel goede handschoenen en lekker veel sokken. Ook gewone sokken, want je ski-jas lekt op je kamer en ik stapte geregeld op natte stukjes vloer, waardoor m'n sokken weer nat waren ![]()
|
Ik ben net een week terug van 4 maanden werken in Noorwegen, in een hotel in Bjorli, zo'n ski-oord daar, belachelijk veel sneeuw enzo... en ben vorige week voor het eerst wezen snowboarden, woooh dat was gaaf. o.o M'n beslissing om mn handschoenen in mn tas te laten zitten was toch niet zo handig, though.. alhoewel het niet eens belachelijk koud was ofzo. Kreeg toch wel koude poten van me de hele tijd weer overeind hijsen nadat ik weer eens was gevallen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ongeveer 3 uurtjes met de trein vanaf Lillehammer (trein richting Åndalsnes), het ligt iets noorderlijker maar vooral westelijker. Het was na 9 uur 's ochtends wel licht zo ongeveer, en het was rond 4 uur toch al wel weer donker daar... wel echt een supermooie plaats, mooie bergen, en een leuke skibaan vond ik. ^^
|
![]() |
||
Citaat:
Maar asjeblieft als je voor de apres ski feesten gaat en de nederlandsers blijf dan gewoon in nederland carnaval vieren. Stomme nederlanders die rondhossen door de kroegen met alleen maar nederlandse apres-ski 'knallers' en ondertussen 6 euro betalen voor een biertje.... slechte grappen zijn dat ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Volgende maand ga ik lekker 5 dagen naar Les2Alpes. Ik heb er echt super zin in. Ben al een keer in het gebied geweest en vond het er echt super. Echt een aanrader ![]() |
![]() |
|
Ik vertrek vrijdag en heb toch nog wel een aantal vragen: waarschijnlijk ga ik drie dagen op les, heeft iemand enig idee wat dat ongeveer kost? En wat kost een skipas ongeveer? Hoeveel leer je in drie dagen (skieen), kan je dan al een beetje wat of nog niet?
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Okee, dankjewel
![]() Nog een vraag: wat voor schoenen zijn aan te raden om mee te nemen? Ik heb vrij hoge winterschoenen maar ook bergwandelschoenen en nou twijfel ik een beetje welke ik mee zou nemen.
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Bloed Blaar onder teen/ wintersport. Storm337 | 4 | 23-02-2017 19:44 | |
Vrije tijd |
Wintersport Foto topic :) Strever | 6 | 04-03-2007 13:18 | |
Algemene schoolzaken |
Debat: Wintersport & Milieu Verwijderd | 2 | 27-03-2006 18:24 | |
Verhalen & Gedichten |
wintersport! poepchinees | 3 | 21-02-2002 14:32 |