Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2007, 14:01
gurl19
gurl19 is offline
Ik zie dat er helemaal geen topic is voor deeen wintersportvakantie.

Ik ga dit jaar voor het eerst met mijn schoonfamilie op wintersport. Vandaag een skikleren gekocht. Ik ben benieuwd. Ik ben niet mega-sportief en soms een koukleum, maar ik heb er wel heel veel zin in.
22 december is het zover. Ik ga 8 dagen.

Jullie ervaringen van wintersport? En wie gaat er allemaal?
Advertentie
Oud 24-11-2007, 21:56
kalinho
kalinho is offline
ik ben jaloers: op wintersport met kerst....hoe vet

ik heb 1 jaar (of week, net hoe je het ziet) ervaring en ga er in maart een 2e week van maken
Oud 29-11-2007, 11:44
I C U
I C U is offline
Ik ga ook deze kerst met wintersport, hartstikke leuk! Met m'n ouders en broertje naar Oostenrijk.

Ik ski al sinds mijn 4e/5e en de laatste jaren ben ik begonnen met boarden. Maarrem, het bevalt allemaal prima!

De ervaring is dat je sneller goed leert boarden dan skiën, ook al is skiën in het begin makkelijker dan boarden. Oh, en je hoeft er niet sportief voor te zijn, want dat ben ik ook niet
Oud 29-11-2007, 12:34
Daniel Breslaue
Daniel Breslaue is offline
Ik ski alleen. Maar dit jaar helaas geen geld. Woon helaas nogal ver van skigebieden vandaan , reisje naar een skigebied = vliegticket van 400 euro.
Oud 29-11-2007, 17:52
idontcare
idontcare is offline
ik ga in maart voor de 2e keer op wintersport, dit keer naar les deux alpes. we gaan met een grote groep en zijn ong 420 euro per persoon kwijt, inclusief reis, hotel, liftpas, boardhuur. maar ik heb er echt superveel zin in!
Oud 01-12-2007, 10:33
Cartosa
Cartosa is offline
Vroeger ging ik altijd met familie naar Zwitserland, later nog in Frankrijk, Oostenrijk en Andorra geweest, maar is intussen toch al tijdje geleden. In februari naar Frankrijk, eindelijk terug...
Oud 02-12-2007, 19:41
gurl19
gurl19 is offline
Is het waar dat het in kerst zo koud is met skieen dat je een skipulli, fleecetrui en een ski-jas aan moet? Lijkt mij nog al veel, helemaal als je ook nog thermo-ondergoed aan hebt.
Oud 02-12-2007, 20:32
I C U
I C U is offline
Hangt van jezelf af Heb meestal een t-shirt, pully, trui en skijas aan, plus sjaal en muts enzo. M'n broertje een tshirt en een trui. Soms is het -18, soms is het -3... Hangt er helemaal van af! Niet alle drama verhalen zijn waar
Oud 03-12-2007, 09:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik mocht met m'n schoonouders mee op wintersportvakantie naar Oostenrijk (zij hebben daar een huisje) met kerst. M'n vriend wilde niet mee en ik wil wel mee maar ik heb toch geen geld voor een skipas ofzo dus dan vind ik het ook zinloos om mee te gaan. Weet iemand wat een skipas ongeveer kost tegenwoordig? Misschien dat ik in februari nog mee ga, dan is het ook mooier weer.

Citaat:
Is het waar dat het in kerst zo koud is met skieen dat je een skipulli, fleecetrui en een ski-jas aan moet? Lijkt mij nog al veel, helemaal als je ook nog thermo-ondergoed aan hebt.
Met kerst is het wel een stuk kouder dan in februari. Het ligt er ook aan of je op een noord of een zuidhelling zit. Mijn vriend wil niet met kerst mee omdat hij het te koud vindt
Oud 03-12-2007, 21:02
Bolk
Bolk is offline
Ik kon eerder skien dan lopen geloof ik Ik had van die houten skietjes vroeger.

Ik kan beide overigens, alhoewel ik de ski's leuker vind dan het board. Geeft je veel meer vrijheid. Wij gaan altijd naar Oostenrijk, met 1 keer Andorra tussendoor wat heel erg slecht bevallen is.

Dit jaar wordt het een last-minute Frankrijk buiten de schoolvakanties om. Geld is een issue
Oud 29-12-2007, 15:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik gebruik dit topic even omdat ik het onzin vind om een nieuw topic te openen voor mijn vraag.

In februari ga ik met mijn vriend en schoonouders op wintersport naar Oostenrijk en omdat ik alleen een ski-jas heb en nu alles in de aanbieding is was ik eens aan het kijken voor skispullen. Nou hangen de winkels vol maar wat heb je nou eigenlijk écht nodig voor een week wintersport qua kleren en dergelijke?
Oud 29-12-2007, 19:03
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben er vandaag weer.
Ik had alles bij Scapino aangeschaft en had voor weinig geld een mooie outfit. In februari is het normaal warmer dan in december, maar ik had mega, mooi, zonnig weer dus ik denk dat het aardig overeenkomt. Spullen die je nodig hebt zijn:

Skibroek, skisokken (of fijne hoge sportsokken) skipulli's, ski-jas, muts, handschoenen, sjaal, goede zonnebril. En ik had ook thermo-ondergoed onder mijn outfit. Het is lekker warm, maar het zorgt er ook voor dat je broek niet gaat plakken.

Ski-jas is eigenlijk niet eens echt nodig, een goede winterjas is meestal ook voldoende.
Oud 30-12-2007, 11:50
Nyawa
Wat ik écht nodig vind is in ieder geval een goede zonnebril (anders krijg je zo'n hoofdpijn door de weerkaatsing van het licht op de sneeuw), een skibroek (zeker als je in het begin nogal eens valt echt essentieel) en stevige handschoenen (om je handen niet open te halen aan de zijkant van je ski's).

Sokken hoeven niet per se skisokken te zijn, als ze maar hoog en warm zijn. Als je gewoon een goede winterjas hebt - dus niet zo'n trenchcoat, maar iets wat ook een beetje waterbestendig is - kan dat prima in plaats van een ski-jack, heb ik zelf ook vaak gedaan. Ik draag zelf wel altijd skipulli's, maar een warme trui voldoet natuurlijk ook. En een muts of sjaal is natuurlijk gewoon een beetje hoe snel je het koud hebt, maar die heb je vast nog wel liggen. Speciaal ondergoed vind ik zelf niet nodig, zeker niet als je in februari gaat, tenzij je echt heel erg hoog zit.

Kan zelf dit jaar helaas niet i.v.m. tentamens, maar ga binnenkort een dagje naar Bottrop.
Oud 31-12-2007, 13:47
Cartosa
Cartosa is offline
Nuttige info is dat. Denk dat ik gewoon voor dikke warme trui ga
Oud 01-01-2008, 16:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik gebruik dit topic even omdat ik het onzin vind om een nieuw topic te openen voor mijn vraag.

In februari ga ik met mijn vriend en schoonouders op wintersport naar Oostenrijk en omdat ik alleen een ski-jas heb en nu alles in de aanbieding is was ik eens aan het kijken voor skispullen. Nou hangen de winkels vol maar wat heb je nou eigenlijk écht nodig voor een week wintersport qua kleren en dergelijke?
Ik ben zelf 1x op wintersport geweest en er was toen behoorlijk veel zon, dus het was lekker warm. Termo ondergoed was toen totaal niet nodig en ook dikke pakken waren niet nodig. Ik kon het gewoon af met m'n shirtjes die ik normaal ook in de kast had liggen, meestal had ik een t-shirt met korte mouwen aan onder m'n ski-jas.
Neem wel goede handschoenen en lekker veel sokken. Ook gewone sokken, want je ski-jas lekt op je kamer en ik stapte geregeld op natte stukjes vloer, waardoor m'n sokken weer nat waren En een lekkere ski-broek.
Oud 10-01-2008, 23:52
Lynne
Lynne is offline
Ik ben net een week terug van 4 maanden werken in Noorwegen, in een hotel in Bjorli, zo'n ski-oord daar, belachelijk veel sneeuw enzo... en ben vorige week voor het eerst wezen snowboarden, woooh dat was gaaf. o.o M'n beslissing om mn handschoenen in mn tas te laten zitten was toch niet zo handig, though.. alhoewel het niet eens belachelijk koud was ofzo. Kreeg toch wel koude poten van me de hele tijd weer overeind hijsen nadat ik weer eens was gevallen
Oud 11-01-2008, 14:22
looontjuh
looontjuh is offline
Val Thorens is echt super!
de DUTCH SNOW WEEK is echt een aanrader!
dit is elke jaar de laatste skiweek van 't jaar, eind
april begin mei! er zijn dan ook hele leuke
apres-ski feesten!!
Oud 11-01-2008, 14:37
Ehren18
Ehren18 is offline
Citaat:
Ik ben net een week terug van 4 maanden werken in Noorwegen, in een hotel in Bjorli, zo'n ski-oord daar, belachelijk veel sneeuw enzo... en ben vorige week voor het eerst wezen snowboarden, woooh dat was gaaf. o.o M'n beslissing om mn handschoenen in mn tas te laten zitten was toch niet zo handig, though.. alhoewel het niet eens belachelijk koud was ofzo. Kreeg toch wel koude poten van me de hele tijd weer overeind hijsen nadat ik weer eens was gevallen
Bij Lillehammer of Noordelijker? (Geen idee waar Bjorli ligt ), en hoe was het qua daglicht? Paar uur per dag of minder? Ik zou er ook wel heen willen om te snowboarden, stuk leuker dan de Alpen in mijn ogen..alleen 't is wat duurder of niet?
Oud 12-01-2008, 11:36
Lynne
Lynne is offline
Ongeveer 3 uurtjes met de trein vanaf Lillehammer (trein richting Åndalsnes), het ligt iets noorderlijker maar vooral westelijker. Het was na 9 uur 's ochtends wel licht zo ongeveer, en het was rond 4 uur toch al wel weer donker daar... wel echt een supermooie plaats, mooie bergen, en een leuke skibaan vond ik. ^^
Oud 14-01-2008, 12:34
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Val Thorens is echt super!
de DUTCH SNOW WEEK is echt een aanrader!
dit is elke jaar de laatste skiweek van 't jaar, eind
april begin mei! er zijn dan ook hele leuke
apres-ski feesten!!
Val thorens is mooi, mooi gebied ook, veel pistes.

Maar asjeblieft als je voor de apres ski feesten gaat en de nederlandsers blijf dan gewoon in nederland carnaval vieren.
Stomme nederlanders die rondhossen door de kroegen met alleen maar nederlandse apres-ski 'knallers' en ondertussen 6 euro betalen voor een biertje.... slechte grappen zijn dat
Oud 14-01-2008, 18:47
marjootje
marjootje is offline
Hee

Is het eigenlijk handig als je gaat boarden dat je eerst kunt skieen??
Oud 19-01-2008, 00:28
Bolk
Bolk is offline
Citaat:
Hee

Nee, zijn 2 compleet andere dingen
Oud 24-01-2008, 19:01
Rubicon
Rubicon is offline
Citaat:
Hee

Ik heb zelfs een keer gehoord dat het een nadeel is. Spreek trouwens niet uit ervaring aangezien ik alleen maar kan skieen

Volgende maand ga ik lekker 5 dagen naar Les2Alpes. Ik heb er echt super zin in. Ben al een keer in het gebied geweest en vond het er echt super. Echt een aanrader
Oud 20-02-2008, 15:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vertrek vrijdag en heb toch nog wel een aantal vragen: waarschijnlijk ga ik drie dagen op les, heeft iemand enig idee wat dat ongeveer kost? En wat kost een skipas ongeveer? Hoeveel leer je in drie dagen (skieen), kan je dan al een beetje wat of nog niet?
Oud 21-02-2008, 09:08
Nyawa
Citaat:
Hoeveel leer je in drie dagen (skieen), kan je dan al een beetje wat of nog niet?
In drie dagen kun je al behoorlijk wat, natuurlijk nog niet perfect parallel skiën, maar wel bochtjes draaien en blauwe en eventueel eenvoudige rode pistes af. Je kunt dan best al met ervaren anderen meeskiën, al ga je natuurlijk nog wel een stuk langzamer dan de rest en moet je wel eenvoudige routes uitkiezen. De kosten van een skipas en skiles verschillen heel erg per gebied, dus daarvoor zou ik even googelen.
Advertentie
Oud 21-02-2008, 13:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, dankjewel Dat valt me niet tegen. Heb al wat gegoogeld maar omdat het een nogal onbekend gebied is vind je niet zoveel.

Nog een vraag: wat voor schoenen zijn aan te raden om mee te nemen? Ik heb vrij hoge winterschoenen maar ook bergwandelschoenen en nou twijfel ik een beetje welke ik mee zou nemen.
Oud 25-02-2008, 10:56
gurl19
gurl19 is offline
Ik liep daar hele dagen op snowboots. Schoenen die lekker zitten (want zere voeten heb je wel na een dag op de skies) en waar je voldoende grip mee hebt zou ik meenemen.

Mijn skipas en skiles (ook 3 dagen) waren samen dacht ik iets van 200 euro.
Advertentie

Regels voor berichten