Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
The Kite Runner
Mooi en aangrijpend met mooie muziek. Wel droevig allemaal, dat deed me wel wat, hoewel het me soms te sentimenteel werd, vooral het einde. Over de adaptatie kan ik niet oordelen want boek niet gelezen, maar al met al mooi. Gone Baby Gone Van Casey Affleck gaan we nog veel horen. Zit goed in elkaar en steekt inderdaad Mystic River naar de kroon. Wat zeg ik, ik kan me Mystic River niet eens herinneren na het zien van deze film. Hands down voor Ben Affleck, had er toch minder van verwacht [REC] Een journaliste en cameraman lopen een avond met een brandweerploeg mee om te zien hoe het er daar aan toegaat. Het lijkt een saaie boel te worden maar al snel rukken ze uit om een oude vrouw die vreemd doet in haar appartement nader te gaan onderzoeken. Alle medebewoners hebben zich al in de hal verzameld en voor iemand weet wat er precies aan de hand is mogen ze het gebouw niet meer uit en vloeit het bloed rijkelijk. Scoort nu hoog op het IFFR, leuk voor de horrorfans onder ons. ![]() En wat is dat toch met mensen die in de bioscoop denken alles maar te kunnen zeggen ("Nou, dat is geen kattenpis!") of hun hele neus even leegbaggeren? ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Charlie Wilson's War
Supergoede film met verwijzingen naar politiek maar toch vol humor en sterk acteerwerk van met name Philip Seymour Hoffmann ![]() Juno Niet helemaal mijn smaak, maar kan wel begrijpen wat mensen er zo leuk aan vinden Mulholland Drive Tsja, wat kan ik hier nog over zeggen.. Superfilm, superactrices, superregisseur en ook een supervette score van Angelo Badelamenti. ëén van mijn lievelingsfilms, vooral omdat ik na vele keren kijken nog steeds nieuwe dingen ontdek/nieuwe theorieën ga bedenken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zag hem ook! (voor de zoveelste keer)
|
The Last Legion
![]() ![]() ![]() Halverwege de film had ik een openbaring, en was het al helemaal duidelijk hoe de rest van de film zou lopen.
Spoiler
Maar ach, Cloin Firth is altijd leuk om naar te kijken ![]()
|
Verwijderd
|
Zeitgeist
Moest van metroidminded. De film stelt 3 dingen aan de kaak: 1. Jezus heeft waarschijnlijk niet bestaan en is eigenlijk de zon 2. Er klopt iets niet aan 9/11 (...) 3. Banken zijn slecht (dit moet metroidminded me nog verder uitleggen) Wel interessant allemaal, maar aan het einde moest ik toch een beetje grinniken omdat het toch wel erg ver gaat wat ze beweren. Voor wie nu nieuwsgierig is: www.zeitgeistmovie.com Cloverfield Leuk en spannend. edit: er stond hier niets over zweethandjes, of zoiets. Laatst gewijzigd op 27-01-2008 om 17:15. |
![]() |
||
Citaat:
|
Bram Stoker's Dracula - Eindelijk gezien, prachtige kostuums, erg toffe special effects, fantastisch spel van Oldman en Hopkins (!) en fijn om eens een graaf Dracula met wat inhoud en diepgang te zien. Keanu Reeves maakt in zijn eentje een hoop stuk met zijn tranentrekkend slechte acteerprestaties, maar toch blijft de film overeind. Aan tieten geen gebrek.
![]() Edward Scissorhands - Al eerder gezien, maar het blijft een prachtige film. Ik blijf van mening dat het einde beter had gekund Geen tieten, wel een gluurgaatje in het decolleté van de walgelijke buurvrouw Joyce. ![]() Corpse Bride - Een lust voor het oog, en zeker na het zien van de making of heb ik daar het diepste respect voor. Het verhaal heeft weinig om het lijf, maar de personages zijn leuk en talrijk, de humor typisch Burton en de muziek is opvallend aanwezig. Leuke liedjes, vooral de skeletenjazz van Bonejangles. En qua beeldenpracht komen weinig animatiefilms in de buurt van deze. Geen tieten, maar ik hoef ook geen rubberen neptietjes te zien. ![]()
|
hmm ja bovenstaande films en ik geef dracula ondanks die pauper van een keanu 5 sterren. of 5,5 sterren want bij de extra's hoor je gary oldman fuck roepen en winona's hoedjes dragen.
||
Citaat:
tevens maakte ik de BRILJANTE opmerking helemaal aan het begin als je die poppen ziet dansen. "wat nep je ziet de touwtjes zitten!"
|
Mansfield Park Nog steeds één van mijn favoriete kostuumfilms
![]() ![]()
||
Citaat:
Slechte muziek die heel de sfeer verpest. Steeds zo'n irritant pianopingeltje op momenten waarop het misschien spannend zou kunnen worden. Verder irriteerde ik me aan Tom Cruise. Het verhaal had potentie maar de sfeer was echt ver te zoeken, zonde. Ik neem aan dat jij hem ook hebt gezien. Wat vond je er van?
|
Das Schwiegermunster:
(Monster in Law, maar Duits nagebrabbeld) Ja best grappig, komt misschien ook doordat het in het Duits was. Mooiste scene was toen ze elkaar gingen bitchslappen. 3/5 Zaten de bedekte tetten van J-Lo in. Tomb Raider: die Wiege des Lebens(cradle of life) aardige film, kijkt lekker weg, maar geen topfilm ofzo 3/5 Tetten van Jolie in een zilveren badpakding My super ex-girlfriend Jaaaa, leuke film, grappig en best een lekker wijf 4/5 |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Cloverfield
Viel me niet tegen. De film kent misschien wel de beste toepassing van CGI sinds tijden. En dat met zo'n relatief laag budget. Knap hoor. Je hoeft natuurlijk geen episch drama te verwachten, maar dat zou ook bijzonder misplaatst (om niet te zeggen geforceerd) zijn. En over dat zogenaamd abrupte einde:
Spoiler
Laatst gewijzigd op 28-01-2008 om 17:26. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Klopt, ik gebruik het forum om al mijn frustraties te uiten. Fijn dat je het opmerkt.
En even serieus: tja, ik reageer nogal snel op mensen die bv. even heel 'hip' een Engelse uitdrukking er door heen gooien, het denken beter te weten zonder enige achtergrondkennis enz. Ik geef je na dat ik vaak achteraf ook denk: wow, daar reageerde ik wel wat overdreven op. Toch blijf ik er bij dat in een geval zoals dit het best gezegd mag worden. Het irriteert me gewoon (iets meer dan anderen). En ik zal zelf op zijn tijd ongetwijfeld ook zo mijn fouten maken. Daar word ik dan ook graag op gewezen. Laatst gewijzigd op 29-01-2008 om 14:00. |
![]() |
|
OMG, battle of the metalheads :')
On topic: Le Temps du Loup - 8/10 Indrukwekkende, intrigerende film. Grappig ook hoe de film het presteert om zelfs een apocalypse casually terzijde te schuiven als een minne MacGuffin ![]() ![]() Maar goed, de film roept veel vragen op, maar dat vond ik wel plezierig. Verder erg goed gespeeld.
|
True North met onder meer Peter Mullan. De film gaat over vier vissers die hun boot dreigen te verliezen door een gebrek aan inkomsten en daarom maar voor veel geld een paar illegale Chinezen in hun ruim verstoppen. Natuurlijk gaat er van alles mis tijdens de overtocht van België naar Engeland. Vooral het acteerwerk van Peter Mullan is geweldig! Een aanrader, deze film.
![]() |
![]() |
|
This Sporting Life Erg goed. Niet te missen voor de liefhebbers van Raging Bull.
The Last Man on Earth ('64) Lekker donker en pessimistisch. Vincent Price speelt weer een geweldige rol. Another day to live through. Better get started. December 1965. Is that all it has been since I inherited the world? Only three years. Seems like 100 million. ![]()
|
|