Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2008, 23:33
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb het even gechecked. Ik was laatste keer cupido. Het spel begon om 1:30 op 29-12-07. Toen hebben we ook onze functies gekregen geloof ik. Ik heb toen om 12:00 op 30-12-07 doorgegeven wie de geliefden waren. En men had de tijd om tot 20:30 op 01-01-08 te stemmen. Maar dit is waarschijnlijk meer een uitzondering geweest ivm nieuwjaar.
Oud 03-02-2008, 23:38
Krynn
Krynn is offline
Hee, we gingen het er niet over hebben tot na het spel :/

Anders ga ik alsnog posten dat ik de hele functie 'Cupido' stom vind. Spelleider kan onpartijdig functies verdelen, dan kan spelleider ook onpartijdig geliefden aanwijzen. Wat Aila zegt. Geliefde zijn is al lastig, maar zo is het onmogelijk.

Dus. Als jij wist, Topdrop, doe ik 't ook
Oud 03-02-2008, 23:46
Verwijderd
Ik weet niet of dit mag, hierna hou ik mijn mond:

aangezien het een rare actie was van Cupido moet het wel iemand zijn die weinig ervaring heeft met het spel. Coolkast?
Al maakt het natuurlijk niet zoveel uit als Cupido er nog inzit... Nja goed, ik zie hem gewoon graag opgehangen, nu.

*kruipt in graf*
Oud 03-02-2008, 23:54
Verwijderd
Ik heb even geen zin om in te loggen als Spelleider, maar ik kan jullie vertellen dat de cupido gewoon laat heeft gestemd. Sterker nog, mijn verhaal met Spekkie als enige dode was al zo ongeveer geschreven.

Zo, en nu weer fijn spelen.
Oud 04-02-2008, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Ik heb even geen zin om in te loggen als Spelleider, maar ik kan jullie vertellen dat de cupido gewoon laat heeft gestemd. Sterker nog, mijn verhaal met Spekkie als enige dode was al zo ongeveer geschreven.

Zo, en nu weer fijn spelen.
Maar dat mag toch niet dan?
Oud 04-02-2008, 00:04
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Maar dat mag toch niet dan?
Er staat nergens van niet.. Deze situatie is naar mijn weten nog nooit voorgekomen.
Oud 04-02-2008, 00:06
Verwijderd
Maar ik ben er dus wel voor om dat voor het volgende spel te veranderen in de spelregels.
Oud 04-02-2008, 00:29
Spelleider
Spelleider is offline
Om maar even duidelijkheid te scheppen: Cupido was laat, maar los daarvan worden de geliefdes ook pas doorgegeven na de eerste hangronde, meestal. Dit omdat de cupido tot dan mag stemmen. Ja, dat is in dit geval lullig, maar dat doet er verder niet toe. De cupido heeft dus niets fout gedaan.
Oud 04-02-2008, 00:30
TopDrop
TopDrop is offline
Spelleiders fail.

Een ongelukkige samenloop van omstandigheden dus.
Oud 04-02-2008, 00:32
Verwijderd
Ja, niets spelleiders fail.
Oud 04-02-2008, 00:33
Spelleider
Spelleider is offline
De cupido mag mensen zoals hij / zij dat wil. Voordeel van Cupido zijn. Als diegene het slim lijkt om 2 mensen te koppelen waarvan eentje mogelijk al doodgaat, om zo misschien wel 2 verdachten te grijpen, is dat zijn / haar goed recht.

Enige wat ik er tegenin kan brengen is dat het niet wenselijk is dat het elk spel gebeurt, in verband met expres de geliefdes doden de eerste ronde. Maar goed, Flowtje had ook makkelijk dood kunnen gaan als ik zo naar de lijstjes kijk, dus...
Oud 04-02-2008, 00:34
TopDrop
TopDrop is offline
Nou, als de geliefden pas na de eerste hangronden bekend gemaakt worden, dan hebben de spelleiders dus een fout gemaakt door ze in de eerste hangronde dood te laten gaan. Want dat is dus eigenlijk niet mogelijk. De spelleiders hadden na bekendmaking van de uitslag een pm naar de cupido moeten sturen met de mededeling dat een van de geliefden-to-be al opgehangen was, en hij/zij dus nieuwe geliefden had moeten aanwijzen. Ofzo.

edit: Ah, ok.
Oud 04-02-2008, 00:36
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Nou, als de geliefden pas na de eerste hangronden bekend gemaakt worden, dan hebben de spelleiders dus een fout gemaakt door ze in de eerste hangronde dood te laten gaan. Want dat is dus eigenlijk niet mogelijk. De spelleiders hadden na bekendmaking van de uitslag een pm naar de cupido moeten sturen met de mededeling dat een van de geliefden-to-be al opgehangen was, en hij/zij dus nieuwe geliefden had moeten aanwijzen. Ofzo.

edit: Ah, ok.
De pm is voor het einde van de eerste hangronde ingestuurd (ruim op tijd dus) en is voor half 9 naar de geliefdes gestuurd. Ruim op tijd dus.

Ontopic!
Oud 04-02-2008, 08:02
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik heb om 20:19 de pm gekregen waarin staat dat ik geliefde ben met Spekkie.
Toen had iedereen al gestemd, neem ik aan.

Ik weet niet of het normaal is dat cupido het pas zo laat bekend maakt wie hij geliefdes maakt?

In ieder geval kut dat hij/zij me er op die manier bewust mee heeft opgehangen.
Ja, precies, dat vind ik dus echt een kutstreek en eigenlijk niet kunnen.
Stefenootje had al gestemd (op mij, mede geliefde) en ik ook. Bovendien had ik me natuurlijk ook anders gedragen als ik vanaf het begin al wist dat ik geliefde was... beetje raar dus.

Ik stem voor 2 nieuwe geliefdes, want dit kan natuurlijk niet.

Citaat:
Ook ben ik het eens met dit, voor het volgende spel.
Oud 04-02-2008, 08:02
Verwijderd
Ben er weer, was even weg dit weekend. Wat een drama weer. Maar in elk geval de geliefden eruit.
Oud 04-02-2008, 08:45
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Citaat:
Ik stem voor 2 nieuwe geliefdes, want dit kan natuurlijk niet.
Ik ben het met beiden eens, hoewel ik me kan voorstellen dat de spelleiders er geen zin in hebben om nu nog nieuwe geliefden in het spel te brengen. Het lijkt mij imho wel een goed idee, want nu hebben de geliefden eigenlijk geen kans gehad...
Oud 04-02-2008, 09:00
Fantôme
Fantôme is offline
Nieuwe geliefden erin maakt het spel ook niet eerlijker, want dat betekend dat er bij één hangronde weer twee personen uitgestemd kunnen worden, doordat de ander sterft aan liefdesverdriet...

Q: Mss. is het handig als alle discussie over geliefden, mensen die erin zitten en er niet in horen en omgekeer verwijderd worden? (incl. deze post dus) of heeft dat nadelige gevolgen? Want dan is er weer topicruimte om te spelen
Oud 04-02-2008, 10:27
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Blablablabla. Weet je, ik word een beetje moe van al het geblaat van mensen met 'het is niet eerlijk'. De regel was dat cupido tot 20.30 mocht stemmen gister wie hij / zij geliefde wilde hebben. Dat is ook gebeurd, dus er is niks oneerlijks aan. Deze situatie is zelfs al eens eerder voorgekomen, toen Mr Soija mij geliefde maakte met Domus en wij er de eerste ronde aangingen. Toen wist ik zelfs nog niet eens dat ik geliefde was, dat kreeg ik te weten via de uitslag.

En niet eerlijk is ook niet waar, want cupido mag nou eenmaal zelf beslissen wie hij koppelt. Elke ronde Racing Dutch er als eerste uitstemmen of het feit dat iedereen ineens meeging op Spekkie zonder dat ze echt wat misdaan had is ook niet 'eerlijk', zo is het spel nu eenmaal.

Hoewel we er in het volgende spel rekening mee zullen houden, is er nu er nog iets aan veranderen niet handig (en in my humble opinion onnodig). Verder was het helemaal niet zeker of Spekkie dood zou gaan, dus. Helaas Stefanie en Lisanka.

@Fantome, we mogen als het écht nodig is meestal wel een 3e topic, maar meestal valt het uiteindelijk wel mee
Oud 04-02-2008, 10:29
drukknoopje
drukknoopje is offline
Eensch met DP.
Oud 04-02-2008, 11:04
Verwijderd
Als het nu volledig via de huidige regels is verlopen, snap ik al het gezeur niet zo inderdaad. Bovendien is het altijd ergens wel fijn de geliefden er al uit te hebben, dus iedereen zeurt wat veel eigenlijk.
Oud 04-02-2008, 11:08
Verwijderd
eens over dat het volgens huidige regels gewoon goed en eerlijk is verlopen en eens dat voor een volgend spel dit beter voorkomen kan worden. zo.

en vanaf nu ga ik iedereen verdenken die zeurt
Oud 04-02-2008, 18:48
Flowtje
Flowtje is offline
Ik dacht eigenlijk dat het spel pas zou beginnen als alle functies bekend zijn (dus ook van de geliefden), maar aangezien het allemaal fair gelopen is heeft het ook geen zin om daarover te zeuren.

En jeej! Ik zit nog in het spel.
Oud 04-02-2008, 19:29
Spelleider
Spelleider is offline
Een maand later

Uice liep buiten. Het was donker. Dat was goed, want als het licht was geweest hadden de mensen die hij tegenkwam de tranen in zijn ogen kunnen zien. En dat wilde hij niet. Hij was nooit de bullebak, Terror Uice, waar iedereen bang voor was geworden als hij zat te huilen. De reden dat hij huilde was ook al zoiets. Hij miste haar. Hij miste haar echt. Zijn leven was gewoon niet hetzelfde zonder haar. Vooral 's nachts voelde hij zich eenzaam nu ze dood was. Hij kon gewoon niet zonder haar. En zo'n lullige manier om dood te gaan ook... stikken in een spekje, wie bedenkt zich dat nou. Hij miste x-spekkie-x meer dan wat dan ook. Hij miste haar zo erg dat hij ook dood wilde. Echt verschrikkelijk dood.

Topdrop zat met een soortgelijk probleem. Hij miste Stefenootje. Hij had al lang niet meer zo'n heet iemand gezien. De laatste maand was bijzonder moeilijk voor hem geweest, hij had echt het gevoel gehad dat hij en Stefenootje een connectie hadden. Hij zag ze al helemaal samen oud worden. Niet alleen zij twee, natuurlijk, want Topdrop hield veel te veel van vrouwen om zich aan één iemand te binden, maar toch. Hij staarde naar de maan. Moest hem weer gebeuren, vindt hij eindelijk de ware, gaat ze dood. Nouja, de ware.. een beetje een bitch was ze wel. Maar toch, dat wilde hij wel vergeten als hij eventjes aan haar kont had mogen zitten...

Ook voor iemand anders was het geen gelukkige nacht. Met zwarte ogen, wangen en ook de rest van haar gezicht eigenlijk keek sterrenmeisje voor zich uit. De wereld haatte haar. En zij haatte de wereld. Het leven had geen nut, was haar standaard uitspraak. Ze snapte niks van al die tutjes die gaven om wat ze aanhadden, die lippenstift opdeden, die seks hadden... Nouja, dat wilde ze dan wel. Sinds haar laatste vriendje was ze eigenlijk constant geil. Maarja, niemand wilde haar. Arme zij. Weer begon ze hard te huilen.

Door een kleine twist van het lot, of misschien was het wel gewoon zo bedoeld, kwam sterrenmeisje iemand tegen die alles zou veranderen. Het was Uice die ineens het café inliep waar sterrenmeisje zich vaak bevond om zich te bezatten. Uice wilde alcohol om Spekkie te vergeten en in zijn normale uitgaansgelegenheden zaten misschien wel mensen die hij kende. Helaas voor hem was het café behoorlijk vol. Er was nog maar 1 tafel waar niet heel veel mensen zaten. En zo schoof Uice aan bij sterrenmeisje.

Uice bedacht zich weer eens hoe erg hij alto's haatte. Ze zagen er raar uit, ze stonken en droegen vreselijke kleding. Omgekeerd voelde sterrenmeisje hetzelfde voor types als Uice, vreselijke jongens die niks anders deden dan het leven van anderen een hel maken. Toch was deze nacht anders, want doordat ze beide aan het huilen waren, trokken ze elkaar aan. Voor sterrenmeisje het helemaal doorhad waren ze wild aan het zoenen. En nog 3 minuten later zaten ze samen in een wc-hokje waar Uice oraal bevredigd werd door sterrenmeisje. Voor toch zeker zestig seconde, want Uice hield het niet zo erg lang vol. Uice kneep z'n ogen dicht op het moment dat hij klaarkwam, waardoor hij niet doorhad dat het recht in sterrenmeisjes oog kwam. Ze schrok zo erg van dat gevoel en de pijn in haar oog dat ze haar mond dichtdeed en ze Uice keihard beet. Die schreeuwde het uit van de pijn, dit was het ergste gevoel dat hij ooit had meegemaakt. Weer begonnen ze beide te huilen.

Toen sterrenmeisje een half uur later en een rood oog rijker naar huis liep was ze bijna vrolijk. Niet helemaal, dat kon natuurlijk niet, maar toch. Wat was Uice heet, dacht ze. Geil voelde ze even aan haar oog. Wat was dat heerlijk zeg. Ze ging absoluut nog wat doen met Uice.. zeker weten.

Ondertussen, op een heel andere plek, was Fantome nog steeds een bankoverval aan het plannen. Ze besloot het er deze nacht op te wagen. Het was immers carnaval, dus ze zou niet echt opvallen in een dievenkostuum. Ze liep de bank in. Handen omhoog, dit is een overval! riep ze, met haar hand als een pistool gevormd in haar jaszak. Echte wapens waren eng, dus ze moest improviseren. De medewerkers keken echter niet erg angstig, eentje zuchtte zelfs. 'Wat is er, geef me geld' zei ze onzeker.
'We zouden wel willen' reageerde een van de medewerkers, 'maar we hebben ons laatste geld zo'n 5 minuten geleden meegegeven aan een andere overvaller, sorry.'
Fantome wist even niet wat ze moest doen. Jaren had ze deze overval gepland, en nu ging iemand er met haar geld vandoor. Hier liet ze het niet bij zitten. Ze ging de overvaller achterna!

Terror Juice, de truukendoos.

1) sterrenmeisje
2) Martino87
3) Katje
4) ***ailá***
5) Fantôme
6) zoemzoem
7) Neko*
8) Lisaaah
9) AllureV
10) LL
11) Flowtje
12) Eye of Sauron
13) x-spekkie-x (dorpeling/geliefde)
14) Topdrop
15) Uice
16) Pippeloen
17) Kazet Nagorra
18) Stefenootje (dorpeling/geliefde)
19) Sherco
20) Daboman
21) Coolkast
22) Krynn

Blauw = opgehangen
Paars = gestorven door liefdesverdriet

Geen mensen dood vandaag, helaas voor de wolven. Voor de dorpelingen is dit goed nieuws, wat compenseert met het grotere verlies van gisteren. Nu is het weer aan de dorpelingen om een wolf te grazen te nemen.

Meteen even een kleine mededeling: woensdag én donderdag is het verhaal (misschien) later, sorry daarvoor, maar het komt nogal lullig uit voor ons dan.
Oud 04-02-2008, 19:44
Krynn
Krynn is offline
Ha!

Maar eh, heb geen idee op wie ik moet stemmen? Viel niet veel af te leiden uit vorige ronde...stille speler doen ofzo?
Oud 04-02-2008, 19:44
Sherco
Sherco is offline
Pech gehad, wolfjes
Leuk verhaal weer, hoewel Fantome wel een beetje zielig is
Oud 04-02-2008, 20:46
Fantôme
Fantôme is offline
dat is mooi
niemand heeft nu gediend als wolvenmaaltijd
maar als ik het spel goed begrijp, kan dat alleen doordat ze een wolfsbane hebben geprobeerd te eten of degene die werd opgegeten is beschermd door te tovenaar? toch? of zijn er meer opties? (sorry! eerste spel!)
In dat laatste geval voor de tovenaar!
Oud 04-02-2008, 20:47
Fantôme
Fantôme is offline
Nou... ik ben niet bepaald een stabiel persoon in deze verhalen he?
Oud 04-02-2008, 20:48
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ha!

Maar eh, heb geen idee op wie ik moet stemmen? Viel niet veel af te leiden uit vorige ronde...stille speler doen ofzo?
ik had op zich wel een verdachte, AllureV...
maar weet niet hoe opzettelijk haar vorige stemactie was...?
Oud 04-02-2008, 20:50
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
dat is mooi
niemand heeft nu gediend als wolvenmaaltijd
maar als ik het spel goed begrijp, kan dat alleen doordat ze een wolfsbane hebben geprobeerd te eten of degene die werd opgegeten is beschermd door te tovenaar? toch? of zijn er meer opties? (sorry! eerste spel!)
In dat laatste geval voor de tovenaar!
Nee, dat zijn alle mogelijkheden.
Oud 04-02-2008, 20:51
Fantôme
Fantôme is offline
hebben we nu tot morgen halftien om te stemmen?
Oud 04-02-2008, 20:54
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Nee, 20.30. Altijd 20.30.
Oud 04-02-2008, 20:54
Verwijderd
Even bijgelezen, 2 fantastische verhalen

De geliefden eruit, nu nog de wolven.
Aangezien er bijna geen inhoudelijke reacties/verdenkingen zijn is het nog steeds gissen. Ik wacht nog even af, maar mijn paranormale voorgevoel voor Juice blijft.
Oud 04-02-2008, 20:58
Fantôme
Fantôme is offline
oke, ik zal even mijn lichte verdenkingen posten.

eentje is dus AllureV, door haar stemgedrag van vorige keer. Maar ik verdenk haar aan de andere kant ook niet heel erg omdat het eerste spel is en ik haar ook wel geloof toen ze zei het niet door te hebben.

Coolkast... omdat hij vorige keer best actief was en nu nog nauwelijks wat heeft gezegd. Dit kan enerzijds wolvengedrag zijn, maar aan de andere kant wil hij misschien geen aandacht op zich vestigen, om te voorkomen er weer snel uit te zijn.

En dan Flowtje, omdat zij inderdaad een gelijkspel in de hand leek te spelen. Dat maakt haar wolvig vind ik (of verrader of heks, want die willen ook gelijkspel, neem ik aan).

Verder heb ik geen verdenkingen, wacht even af wat de rest vind en ik stem morgen (hopelijk ben ik op tijd, zit de hele dag op school namelijk, maar misschien in de mediatheek op school anders ff)
Oud 04-02-2008, 20:58
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Nee, 20.30. Altijd 20.30.
goed dat je het zegt
Oud 04-02-2008, 21:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Even bijgelezen, 2 fantastische verhalen

De geliefden eruit, nu nog de wolven.
Aangezien er bijna geen inhoudelijke reacties/verdenkingen zijn is het nog steeds gissen. Ik wacht nog even af, maar mijn paranormale voorgevoel voor Juice blijft.
Moet je goed opletten of de weerwolf iets aan zijn lul heeft, mocht je hem zien.

Maar paranormale voorgevoelens duiden op hekserij, dus ik zeg, Pippeloen, op de brandstapel ermee!
Oud 04-02-2008, 23:19
Fantôme
Fantôme is offline
@ Uice, dan stem ik niet op Pippeloen, heb liever en wolf eruit dat een heks
Oud 04-02-2008, 23:30
Verwijderd
Ik ben geen heks.
Oud 04-02-2008, 23:30
Verwijderd
ik ook niet
Oud 04-02-2008, 23:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik wel!

Oeps.
Oud 04-02-2008, 23:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ben geen heks.
Oh. He kut, daar gaat mijn punt.
Oud 04-02-2008, 23:44
TopDrop
TopDrop is offline
DP is verdacht. Hij is heks!
Oud 04-02-2008, 23:45
Uice
Uice is offline
Het is een volledige bekentenis!
Oud 04-02-2008, 23:51
TopDrop
TopDrop is offline
Overmorgen komt peter met bewijs!
Oud 04-02-2008, 23:56
Uice
Uice is offline
DP op de voorbank bij een of andere verrader.
Oud 04-02-2008, 23:57
TopDrop
TopDrop is offline
Dat zou mooi zijn! Want dan weten we ook gelijk wie de verrader is!
Oud 05-02-2008, 00:01
Spelleider
Spelleider is offline
EN NÓU IS HET AFGELOPEN! ZIJN JULLIE NU HELEMAAL VAN DE AAP GESODEMIETERD!
OPHOUDEN MET SPAMMEN OF ANDERS GA IK NONO'EN! EN DAN WETEN JULLIE WEL HOE LAAT HET IS!
Oud 05-02-2008, 00:49
Lethe
Lethe is offline
Het is 1.49 uur.
Oud 05-02-2008, 07:00
Krynn
Krynn is offline
rofl

Eh. Ik ga nu rennen en kom laat thuis.

"Erik, roep es een getal onder de 22!"
14!

*stemt Topdrop*
Oud 05-02-2008, 08:21
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
EN NÓU IS HET AFGELOPEN! ZIJN JULLIE NU HELEMAAL VAN DE AAP GESODEMIETERD!
OPHOUDEN MET SPAMMEN OF ANDERS GA IK NONO'EN! EN DAN WETEN JULLIE WEL HOE LAAT HET IS!
lol DP begon met spammen
Oud 05-02-2008, 08:40
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
oke, ik zal even mijn lichte verdenkingen posten.
eentje is dus AllureV, door haar stemgedrag van vorige keer. Maar ik verdenk haar aan de andere kant ook niet heel erg omdat het eerste spel is en ik haar ook wel geloof toen ze zei het niet door te hebben. Coolkast... omdat hij vorige keer best actief was en nu nog nauwelijks wat heeft gezegd. Dit kan enerzijds wolvengedrag zijn, maar aan de andere kant wil hij misschien geen aandacht op zich vestigen, om te voorkomen er weer snel uit te zijn. En dan Flowtje, omdat zij inderdaad een gelijkspel in de hand leek te spelen. Dat maakt haar wolvig vind ik (of verrader of heks, want die willen ook gelijkspel, neem ik aan).
AllureV is inderdaad vreemd, dat ze niet voor Flowtje of Spekkie ging, maar aan de andere kant is het haar eerste spel en misschien had ze niet door dat het handig was.
Ik denk dat Coolkast zijn lesje heeft geleerd en probeert langer in het spel te blijven door niet zoveel te spammen
Flowtje was net als Spekkie en ik een van de mensen waar in de eerste ronde op gestemd werd, dat is altijd lullig, en ik kan me voorstellen dat ze zou spelen zoals ze speelde, dat maakt haar in mijn ogen niet heel verdacht.
Heel fijn, nou heb ik alle mogelijke verdachten voor mezelf weg geredeneerd
Misschien ga ik vanavond maar voor Uice, vanwege Pips "voorgevoel" en zijn niet altijd even ontopic posts... Maar ik weet het nog niet, ik hoop op betere theorieen.
Wat is nono'en?

Regels voor berichten