Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2008, 10:43
Verwijderd
Een beetje een vage titel maar ik kon even niets beters bedenken.

Vrijdagavond kwam ik na een week weer thuis bij mijn ouders en zag ik dat 1 van onze katten best veel slijm rond zijn bek had.
De volgende dag zag ik dat er bij zijn neus allemaal korstjes zaten en dat hij niet echt wilde eten. Zachtvoer at hij wel een beetje. Ook mauwde hij raar of helemaal niet en deed hij alleen zijn bek open of liet hij zn bek gewoon open hangen.
We zagen dat hij zich best ziek voelde maar omdat hij gewoon at enz. wilden we niet naar een spoed dierenarts.
Maandagochtend zijn we naar de dierenarts gegaan. Omdat Sam (de kat) een paar gespleten nagels had dachten we allemaal aan een aanrijding.
De dierenarts vertelde ons ook dat Sam waarschijnlijk was aangereden door een auto. Daarbij had hij op zijn tong gebeten waardoor hij niet wilde eten, kwijlde en het zo stonk.
Gisteren was het gekwijl van Sam al bijna helemaal over maar 's avonds kwamen we erachter dat onze andere kat (kuba) aan het kwijlen was.
Ook hij gedraagt zich nu redelijk ziek en wil geen brokken eten, alleen wat zachtvoer.
Wat kan dit toch zijn? En heeft Sam nou last van twee dingen of heeft het met elkaar te maken? Ik vind het zelf allemaal erg vreemd...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2008, 10:46
AlopiA
AlopiA is offline
Ik zou zsm met beide katten terug naar de dierenarts. Het kan natuurlijk zijn dat ze allebei zijn aangereden maar ze kunnen ook een ziekte hebben die blijkbaar besmettelijk is.
Oud 05-02-2008, 14:41
Verwijderd
Ik zou doen wat AlopiA zegt, vanaf een afstand en met relatief weinig kennis van dit soort zaken is er verder niet echt iets zinnigs over te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 15:08
Verwijderd
Dat ze beide zijn aangereden lijkt me wel sterk. Daar zijn bij kuba helemaal geen aanwijzingen voor.
Met Sam gaat het nu alweer goed (hij heeft ook geen medicijnen ofzo gehad). Met kuba zal het dus denk ik ook snel beter gaan.
Ik was er meer benieuwd naar of mensen hier ervaring mee hebben. Misschien is het idd een besmettelijk virus. Een soort kattengriep.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 21:05
SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik hoop dat de kat snel beter wordt, mischien kun je ook nog even zien als ze niks verkeerts gegeten zodat ze bijv gif binnen hebben gekregen ?
Oud 05-02-2008, 21:06
Poeperd
Poeperd is offline
Misschien heeft het niets met elkaar te maken? Daar hoef je niet meteen vanuit te gaan, ondanks dat het wel vlak achter elkaar bijna dezelfde symptomen zijn.

Als het aanhoudt zou ik sowieso met allebei de katten even naar de dierenarts gaan.
Reageren

Regels voor berichten