Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2008, 01:02
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Gezakt. Ik keek niet ver genoeg een straat in om te zien of er auto's aan kwamen. En bij een rotonde gaf ik te vroeg richting aan. Nou ja, niks aan te doen. Ooit zal ik m'n rijbewijs wel halen.

Volgende keer beter!
Advertentie
Oud 31-01-2008, 10:25
Verwijderd
Jammer . Ga je nu van rijschool wisselen?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 14:37
Nyawa
Citaat:
Gezakt. Ik keek niet ver genoeg een straat in om te zien of er auto's aan kwamen. En bij een rotonde gaf ik te vroeg richting aan. Nou ja, niks aan te doen. Ooit zal ik m'n rijbewijs wel halen.
Wat jammer . Maar als dat alles is waar je op gezakt bent, dan hoeft het waarschijnlijk helemaal niet zoveel tijd te kosten om het te verbeteren, zeker niet als je een goede rijschool hebt die je even goed op je kijkgedrag attendeert. Komt de volgende keer vast wel goed .
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 16:53
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ahwww, super kut zeg Nou, ik hoop dat je snel je zelfvertrouwen hebt hervonden (voor zover dat natuurlijk üerhaupt weg is geweest), en dat je de volgende keer slaagt!!
Oud 01-02-2008, 22:30
Lethe
Lethe is offline
Dank jullie wel! Ik hoef idd niet heel veel lessen meer te nemen voordat ik opnieuw ga afrijden.
@ Poggy: Ik ga niet van rijschool wisselen (ik heb bij deze nog een examen liggen), maar krijg wel een andere instructeur.
Oud 02-02-2008, 01:24
TopDrop
TopDrop is offline
Met autorijden is het altijd wel vervelend dat je niet even 'gewoon' kan oefenen met een vriend(in) of je ouders ofzo.. Als je een uurtje extra wilt oefenen kost dat ook gelijk weer 45 euro.
Oud 02-02-2008, 10:57
KIET
KIET is offline
Nou ja, als je iemand hebt met een groot eigen terrein kan je wel bezig met het rijden van de auto zelf

Op parkeerplaatsen mag het overigens niet. Maar wij hebben een kennis - die overigens gisteren is afgereden - wat in mijn auto rondjes laten rijden op een afgelegen parkeerplaats, en dat schijnt hem 3 à 4 lessen te schelen volgens zijn instructeur
Oud 03-02-2008, 22:15
Lyne
Lyne is offline
Overmorgen mijn rijbewijs ophalen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 00:46
Lethe
Lethe is offline
Nederland is gewoon zo fucking vol dat er maar heel weinig plekjes zijn waar je even ongestoord kunt rijden.
Oud 04-02-2008, 07:00
Lauwie101
Lauwie101 is offline
@Lyne: wauw, das coewl. Hoeveel tijd zit er tussen slagen en je rijbewijs ophalen?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, als je iemand hebt met een groot eigen terrein kan je wel bezig met het rijden van de auto zelf

Op parkeerplaatsen mag het overigens niet. Maar wij hebben een kennis - die overigens gisteren is afgereden - wat in mijn auto rondjes laten rijden op een afgelegen parkeerplaats, en dat schijnt hem 3 à 4 lessen te schelen volgens zijn instructeur
Dat hebben wij ook gedaan met mijn broertje. Gewoon een aantal keer rijden op een verlaten parkeerterrein (voor de Eindhovenaren: bij FC Eindhoven stadion).
Scheelde ook een aantal lessen idd.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 09:55
Verwijderd
Citaat:
@Lyne: wauw, das coewl. Hoeveel tijd zit er tussen slagen en je rijbewijs ophalen?
Officieel kan je je rijbewijs 5 werkdagen na je aanvraag ophalen, maar je kan het na 3 dagen ook wel proberen. Met een spoedaanvraag (a 40 euro) heb je hem de volgende dag.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 12:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dat hebben wij ook gedaan met mijn broertje. Gewoon een aantal keer rijden op een verlaten parkeerterrein (voor de Eindhovenaren: bij FC Eindhoven stadion).
Scheelde ook een aantal lessen idd.
Mijn rijles-instructeur vertelde dat je op die manier jezelf dingen aanleert die moeilijk zijn om afleren zijn. Ik had niet het idee dat dit puur vanuit meer productie geredeneerd was. Mijn instructeur was nl een nuchtere dorpeling.
Oud 04-02-2008, 13:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mijn rijles-instructeur vertelde dat je op die manier jezelf dingen aanleert die moeilijk zijn om afleren zijn. Ik had niet het idee dat dit puur vanuit meer productie geredeneerd was. Mijn instructeur was nl een nuchtere dorpeling.
Dat zei mijn rij instructeur ook. Hij zei ook dat hij best wel eens personen had gehad die al gereden hadden voordat ze gingen lessen en dat het juist meer lessen kostte om alles af te leren, dan dat het had gekost om het ze aan te leren.

Bovendien, als je gesnapt wordt mag je een jaar niet afrijden geloof ik
En dan denk je, dat gebeurt niet op een verlaten terrein, maar mijn broer is weldegelijk eens op een verlaten industrieterrein aangehouden om z'n rijbewijs te laten zien.
Oud 04-02-2008, 15:08
Verwijderd
Sowieso, op een verlaten terrein kan je hoogstens wat voertuigbeheersing oefenen, en dat kost nauwelijks lessen dus dan kan je het beter in 1x goed leren.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Misschien als je echt uitgebreid gaat "pre-lessen" ofzo. Mijn broertje mocht eigenlijk alleen rechtuit rijden en vooruit parkeren. Lijkt me dat je dan nog weinig foutief aan kunt leren, alhoewel het niet uit te sluiten is natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 18:07
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Bij mij 14 maanden, was 1x gezakt en had een lange pauze vanwege eindexamen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 15:54
drukknoopje
drukknoopje is offline
Volgens mij bedoelde Lauwie101 hoelang er zit tussen het moment dat de examinator zegt: "gefeliciteerd, je bent geslaagd" tot je echt je rijbewijs kunt ophalen bij het gemeentehuis, en dat is geloof ik een week nu we die pasjes hebben.
Oud 05-02-2008, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij bedoelde Lauwie101 hoelang er zit tussen het moment dat de examinator zegt: "gefeliciteerd, je bent geslaagd" tot je echt je rijbewijs kunt ophalen bij het gemeentehuis, en dat is geloof ik een week nu we die pasjes hebben.
5 werkdagen inderdaad. Zoals eerder gezegd is het ook mogelijk om via een spoedaanvraag (kost extra euro's) de volgende dag al weg te lopen uit het gemeentehuis met je rijbewijs.
Toch jammer, "vroeger" kon je direct naar het gemeentehuis met een pasfoto (2 zelfs volgens mij), cash en een paar minuten later (wachttijd niet meegerekend ) had je het roze papiertje in je handen en kon je wegrijden
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 19:01
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik heb zo'n zin om m'n rijbewijs te hebben! Vandaag les 9 gehad en heb straatje keren geleerd. Ik vind auto rijden zo onwijs leuk... in de zomer ga ik naar griekenland en oostenrijk en dan wil ik wel kunnen rijden.. Erg spannend hoor!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 20:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
5 werkdagen inderdaad. Zoals eerder gezegd is het ook mogelijk om via een spoedaanvraag (kost extra euro's) de volgende dag al weg te lopen uit het gemeentehuis met je rijbewijs.
Toch jammer, "vroeger" kon je direct naar het gemeentehuis met een pasfoto (2 zelfs volgens mij), cash en een paar minuten later (wachttijd niet meegerekend ) had je het roze papiertje in je handen en kon je wegrijden
uhu, ik weet nog dat ik echt ubertrots direct nadat ik thuis was gekomen met m'n vader naar het gemeentehuis ging. Zat er echt met een big smile en die vrouw me helemaal feliciteren enzo. Binnen een uur na het rijexamen had ik m'n eigen rijbewijs en reed ik al rondjes in het dorp
Oud 06-02-2008, 11:46
KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik had het gewoon over wegrijden, schakelen, remmen, beetje sturen en tot stilstand komen. Op zich kan je dit niet op zoveel verschillende manieren doen zonder het onhandig te laten worden
Hoe dan ook, bij hem scheelde het drie à vier lessen, aldus zijn instructeur, omdat hij al bekend was met het besturen van een auto. Dus misschien waren wij wel gewoon goede instructeurs, of is mijn auto een goede leswagen Afgelopen vrijdag heeft hij zijn examen gehad en deze week mag hij zijn roze kaartje aanvragen.
Oud 06-02-2008, 22:47
Lyne
Lyne is offline
Oh bedoelde ze dat. Ach ja ze heeft nu het antwoord.

Ik heb vandaag voor het eerst een rondje gereden. Ging wel lekker, maar op een gegeven moment werd ik nerveus en wilde ik naar huis. Toch wel anders, zo zonder instructrice.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 01:11
TopDrop
TopDrop is offline
Ik wil juist altijd langer, en vind het jammer als ik weer uit moet stappen
Oud 07-02-2008, 10:27
Verwijderd
Ik ook . Van de week viel de auto opeens helemaal uit, eigenlijk uit het niets, deed niets geks ofzo. Stond ik daar overdwars op de weg (was bezig met afslaan) met een auto die niets meer deed . Dus dit weekend niet rijden, beide autos staan in de garage
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 11:10
Lynne
Lynne is offline
Maandagochtend om half 10 eerste rijles! Hopen dat ik niet al te slaperig ben, anders kar ik zo de sloot in.
Oud 07-02-2008, 12:07
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Maandagochtend om half 10 eerste rijles! Hopen dat ik niet al te slaperig ben, anders kar ik zo de sloot in.
Het scheelt dat er nog iemand naast je zit, en als het goed is behoedt hij je voor het in de sloot rijden
In ieder geval veel succes en plezier!!
Oud 07-02-2008, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht: huh, jij hebt toch al je rijbewijs? Maar dat is Lyne met één -n

Veel plezier in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 13:20
KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik ook . Van de week viel de auto opeens helemaal uit, eigenlijk uit het niets, deed niets geks ofzo. Stond ik daar overdwars op de weg (was bezig met afslaan) met een auto die niets meer deed . Dus dit weekend niet rijden, beide autos staan in de garage
Dan deed je toch niets fout? Hij sloeg toch af?
Oud 07-02-2008, 13:28
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ja dat weet ik ook nog heel goed! Ik mocht van mn moeder direct zelf naar huis rijden met haar auto.
Oud 07-02-2008, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Dan deed je toch niets fout? Hij sloeg toch af?
Scherp
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 11:02
Lynne
Lynne is offline
Citaat:
Het scheelt dat er nog iemand naast je zit, en als het goed is behoedt hij je voor het in de sloot rijden
In ieder geval veel succes en plezier!!
Yuh, true, maarja you get the picture.

Thanks @ Krummeltje. : )
Oud 08-02-2008, 13:10
Lauwie101
Lauwie101 is offline
zo les 10.. dat gaat snel Vorige les straatje gekeerd. Wil wel elke les wat blijven leren howr, anders wordt het saai...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 23:15
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Ik dacht: huh, jij hebt toch al je rijbewijs? Maar dat is Lyne met één -n

Veel plezier in ieder geval.
Ja ze heeft bijna dezelfde nickname, maar ik had hem eerder dus ik verander hem niet.

Laatst voor het eerst in een auto gereden, helemaal alleen. Was toch wel even eng, maar ging eigenlijk wel okee.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 23:32
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Laatst voor het eerst in een auto gereden, helemaal alleen. Was toch wel even eng, maar ging eigenlijk wel okee.
Goed zo
Oud 10-02-2008, 01:20
Lyne
Lyne is offline
En vandaag eerste blaastest. Moest ineens naar de kant, en ik schrok me dood haha.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 02:19
KIET
KIET is offline
Hmm, die heb ik nog niet gehad. Wel een keer een fuik met pionnen, maar als je daar kennelijk probleemloos doorheen kwam was er niets aan het handje, en een keer een controle aan de andere kant van de straat in het dorp. Wel heb ik de BOB-sleutelhanger van mijn moeder eens gejat en daar hangt nu mijn autosleutel aan

Maar ik had verwacht van het weekend wel eens een blaastest te moeten doen. Ik was toen in Breda en omstreken voor carnaval, en bij het naar huis brengen van vrienden moest ik heel Breda (en omgeving) door midden in de nacht, maar ik heb ze nergens zien staan controleren, wat je wel zou verwachten. Sowieso was er weinig politie, behalve in Prinsenbeek.
Oud 10-02-2008, 20:30
Zwoek
Zwoek is offline
Heel leuk om dit allemaal zo door te lezen

Ik heb donderdag eerste rijles
Oud 10-02-2008, 20:49
Lauwie101
Lauwie101 is offline
@Zwoek: Spannend! Heb je er zin in?

Ik heb morgen m'n 11de les.. Ik ga morgen leren kijken.. Heb er zin in. En over 2 weken m'n theorie examen. Leuk man.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 11:19
Lynne
Lynne is offline
Citaat:
Net gehad dus, had gelijk een dubbel uur om het al een beetje door te krijgen.. ging best goed, en ik vind het leuk.
Oud 11-02-2008, 16:53
Lethe
Lethe is offline
Citaat:

Ik heb morgen m'n 11de les.. Ik ga morgen leren kijken.. Heb er zin in. En over 2 weken m'n theorie examen. Leuk man.
Zo leuk is het theorie-examen niet hoor.
Oud 11-02-2008, 20:57
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Zo leuk is het theorie-examen niet hoor.
Klopt, maar zo kom ik wel steeds dichter bij m'n rijbewijs.. And I want it.

Vandaag leren 'kijken'. Ik ging vervolgens een bocht naar rechts, die man naast me:

'binnenspiegel, rechts achter, afremmen, naar z'n 2, binnenspiegel, rechts achter, links, rechts, rijden maar'..

Dacht eventjes dat ik gek werd. Maar ik snappum nu.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 21:09
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
@Zwoek: Spannend! Heb je er zin in?

Jaa ik heb er zin in
Heb je trouwens een pakket of losse lessen?

Citaat:
Net gehad dus, had gelijk een dubbel uur om het al een beetje door te krijgen.. ging best goed, en ik vind het leuk.
Dubbel uur schijnt wel beter te zijn ja. Ik heb daar amper tijd voor.
Oud 11-02-2008, 23:24
lucy48
lucy48 is offline
Hm, ik moet binnenkort voor de derde keer examen doen en ben bang dat ik extreem zenuwachtig zal zijn, want ik ben nu al zenuwachtig (maar dat kan ook komen door wat ik hier nu allemaal lees ). Maar even een vraagje: word je hard afgerekend op initiatiefloos rijgedrag? (oftewel op de rechterbaan van de snelweg blijven rijden terwijl je langzamer rijdt dan de max snelheid ipv inhalen, etc). Of is dat wel op te heffen met veilig gedrag en goed opletten. En zou half twaalf een gunstige tijd zijn om af te rijden?
Oud 12-02-2008, 01:04
KIET
KIET is offline
Ik deed dat ook, rechst rijden op de snelweg omdat ik geen idee had wanneer ik er af zou moeten. Nadeel is dan dat je snel achter een langzamer voertuig blijft zitten, en je examinator zal liever zien dat jij vlot met het verkeer mee rijdt (dus er voorbij gaan) én dat je goed inschat wanneer je de snelweg moet verlaten. Afslagen staan meestal al 600 meter van te voren aangegeven, soms wel 1500. Het lijkt me echter sterk dat hij je zal afkeuren alleen daarop, als je gewoon veilig rechts blijft rijden en je wellicht een goede verklaring ervoor geeft. Als je het hele examen extreem voorzichtig rijdt kan het misschien anders gaan liggen.

Half twaalf is een beetje een wel-niet moment. Het hangt er een beetje vanaf of je je dan moet melden, of dat je dan ook daadwerkelijk zal vertrekken. Want om 12 uur gaan wel de scholen uit. Dus daarna zijn er (kleine) koters op de fiets onderweg. Iets daarvoor in verhouding ook meer fietsers vanwege kind-ophalende ouders. Het zal er ook vanaf hangen waar je rijdt.
Oud 12-02-2008, 06:38
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Jaa ik heb er zin in
Heb je trouwens een pakket of losse lessen?

Dubbel uur schijnt wel beter te zijn ja. Ik heb daar amper tijd voor.
Ik heb losse lessen. En een hele grappige instructeur..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Maar even een vraagje: word je hard afgerekend op initiatiefloos rijgedrag? (oftewel op de rechterbaan van de snelweg blijven rijden terwijl je langzamer rijdt dan de max snelheid ipv inhalen, etc). Of is dat wel op te heffen met veilig gedrag en goed opletten.
Examinators zien liever dat je iets te hard rijdt en dus gewoon met het verkeer meerijdt dan dat je achter een vrachtwagen blijft hangen met minder dan 80km. Ze kunnen het ook oppikken als onzeker rijgedrag (niet durven inhalen) en ik denk dat dat wel hard afgerekend wordt. En je rijdt toch op bekend gebied, dus dan weet je wel ongeveer waar je eraf moet?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 20:46
Lyne
Lyne is offline
Maar ik weet wel dat als ze je bijv zien twijfelen dat ze dan zeggen van, je kan hem wel inhalen hoor, of je mag hier wel wat sneller (bij mij iig).
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 22:22
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Maar ik weet wel dat als ze je bijv zien twijfelen dat ze dan zeggen van, je kan hem wel inhalen hoor, of je mag hier wel wat sneller (bij mij iig).
En is dat dan slecht? (je maakt immers niet zelf de beslissing)?
Oud 13-02-2008, 11:12
Verwijderd
Niet per se. Ik heb ook commentaar gekregen direct in het begin dat ik wel mocht doorrijden - en meteen daarna dat ik wel op de volgafstand moest letten
(Zat een dikke Mercedes voor me maar die bestuurder was vergeten dat het gaspedaal rechts zit en reed niet door, wat dikke Mercedessen meestal wel doen dus zodoende zat ik er even te kort op.)
Daarna vrijwel foutloos gereden en gewoon gehaald. Maakt dus niet zoveel uit, je kunt gewoon slagen met commentaar.
Het is ook zo dat je kunt slagen terwijl je een ingreep hebt gehad, zoiets hoeft niet doorslaggevend te zijn (is natuurlijk vaak wel zo, maar hoeft dus niet).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten