Advertentie | |
|
![]() |
|
Nog even illegaal, vanavond naar de Mediamarkt.
Ik ben zo blij met m'n laptop. Gistermiddag een flyer gemaakt, met Publisher aan de slag geweest voor het eerst, ging best goed, makkelijk programma. Ben nu wel een beetje bang voor de reactie van m'n medecommissieleden omdat ik het heel anders heb gedaan, maar ach. En het weer (weer) ![]() En m'n essay ![]() Minimaal 15 pagina's, zal uiteindelijk wel lukken, maar dat begin hè ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gisteravond bijna alles aan mn vriend verteld. Hij schrok en was bezorgd, logisch natuurlijk. Aan de ene kant ben ik opgelucht, aan de andere kant voel ik me kwetsbaar en paniekerig.
En nu ik de schijn niet meer op hoef te houden, gaat hij veel meer meekrijgen. En nu ik m'n avondeten zo veilig kan maken als ik wil, heb ik geen excuus meer. Vandaag zou dus dag 1 moeten worden waarin ik vooruitgang boek. Pf. ik heb eigenlijk geen idee wat ik denk en voel. Ik wil m'n hart wel luchten, maar ik weet niet zo goed hoe en wat. Ik voel me een beetje verward geloof ik. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik.
wil. niet. Ik wil me alleen maar afzetten, mijn kop tegen de muur rammen en hopen dat het overgaat. En die kutIB-groep. I say I don’t love you, but you know I’m a liar. Cause when we kiss oooh fire.. Romeo and Juliet, Samson and Delilah. Baby you can bet a love they couldn’t deny. My words say split, but my words they lie. Cause when we kiss oooooh fire.. Laatst gewijzigd op 11-02-2008 om 10:49. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Kom ik vanochtend bij het postkantoor, kunnen ze m'n pakketje/envelop niet vinden. Blijkt dat bol.com het 'verkeerd' verstuurd had of zoiets. Maar ik mocht het na enig zoeken toch meenemen
![]() Straks m'n eerste college van het nieuwe semester, zie er waanzinnig tegenop. En ik moet echt gaan bedenken wanneer ik m'n mondeling (ongeveer) wil gaan doen. Op deze manier komt het er niet van ![]() Maar ik weet sinds gisteren wel (bijna) zeker dat m'n bachelor binnen is ![]() ![]() Zometeen naar de orthodontist, voor m'n spalkje. Dat ding gaat altijd los als ik er net geen behoefte aan heb ![]() |
![]() |
|
@ Neko: *knuft* ik kan me heel goed voorstellen hoor dat dat lastig is. Is het misschien ook niet zo dat hij het allemaal "te goed" bedoelt, dat hij daarom zo doet? Het is miss wel een goed idee om over zulke dingen met je moeder te praten en dat zal ze vast en zeker ook begrijpen
![]() Pff, als hij helemaal niet gaat reageren ga ik door het lint denk ik... Waarom was ik nou ook zo stom om te smsen, dan had ik nu ook niet in deze situatie gezeten ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ik ook... Ik had gisteren dus gesmst of ik hem eens kon mailen, gewoon gezellig geblaat verder niets, omdat ik me afvroeg hoe het met hem ging. En ik heb me druk zitten maken om niets, want ik kreeg net terug van natuurlijk mag dat mafkees ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
@Neko*: Ik denk dat het meer dan normaal is hoe je reageert...en je ziet het zelfs van twee kanten, iets dat ik (en anderen vast ook) heel knap vind.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Auwauw mijn voeten
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een fantastisch weer
![]() Om acht uur ging ik naar buiten, in m'n zomerjas, en dat was gewoon goed te doen. Vanmiddag was het gewoon echt te warm voor een winterjas ![]() ![]() Dit weer mag van mij voor altijd blijven. En om een beetje balans te houden; 's nachts mag het regenen, af en toe ![]() Vannacht echt heel slecht geslapen. Hartkloppingen, doemscenario's, ik kwam gewoon niet in slaap. Rond 4 uur begon het te lukken en heb ik nog tot half zeven netjes oppervlakkig kunnen slapen, daarna nog een half uurtje gedommeld. In de trein was ik misselijk van angst; m'n hart maakte rare sprongen, ik was 't liefst in bed gekropen om er nooit meer uit te komen. Maar ik ben blijven zitten, ik ben naar het college gegaan en het was echt leuk. Mijn vak ![]() ![]() Gek hoe sommige dagen uit zoveel emoties kunnen bestaan, van (toch wel extreem) angstig naar (toch wel extreem) vrolijk (en vooral opgelucht). Nu ga ik heel braaf aan de studie, een leuk artikel lezen over... jaja, voorzetsels ![]() |
![]() |
|
De begeleidster van de groep adviseerde me om mijn "inzichten" vanavond te delen. Om te práten over wat me bezig houdt. Ik word er spontaan onpasselijk van. Ik kan wel praten, zolang ik het buiten mezelf kan houden. Zolang ik nog tenminste de illusie heb dat het niet waar is, dat ik het niet echt ben. Dat kan hiermee niet meer. Dit is teveel ik, te dichtbij, de kwetsbaar. Ik ben zo bang
![]() Ik zie school nu al geleidelijk uit mn handen glippen. Ik wil niet, ik voel me moe. Eigenlijk heb ik nergens meer zin in en ik ben ook nog aangekomen. Natuurlijk ben ik aangekomen. Ik moet nu echt hard gaan knokken tegen die vervloekte eetbuien, want zonder had ik nu niet meer al die extra kilo's ![]() Ik ga maar even weg, naar buiten, een lang stuk fietsen. Bewegen. Hoofd leeg maken, weg weg weg.
|
Verwijderd
|
Hopelijk is je hoofd een beetje leeg geraakt en heb je wat minder chaos.
Waarom vind je het eng om over jezelf te praten? Waarom mag het niet te dichtbij komen? Waar ben je bang voor? Knokken tegen die eetbuien moet je ja, maar niet om te weinig te kunnen eten, nee: om normáál te kunnen eten. Knokken kan je! Dus blijf alsjeblieft vechten om een normaal eetpatroon te krijgen. Knuffel meis. Ik snap hoe eng het is om je kwetsbaar te voelen en ik herken de neiging om juist nú weg te vluchten, jezelf terug te trekken. Terwijl dat juist níet is wat je moet doen. Pas als je je kwetsbaar op kunt stellen, geef je jezelf de kans om te ontvangen. Complimenten, aandacht en liefde te krijgen. Je móet jezelf open stellen om verder te komen, hoe moeilijk dat ook is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb toch vaak gehad dat ik zó nerveus was, dat ik maar opgaf, en dus niet ging. Dit is dus wel fijn ![]() Ik ben trots ![]() |
![]() |
|
Vandaag weer bij de psychiater geweest...
Haar leidinggevenden vonden het niet zo fijn dat ik word behandeld door hulpverleners uit 2 verschillende teams. Dat kan betekenen dat ik naar het andere team ga en dus ook een andere psychiater krijg in de toekomst. Maar ik wil helemaal niet bij haar weg ![]() |
![]() |
|
Hmm, ik houd van dit weer
![]() ![]() ![]()
|
Hehe, ik krijg het dus echt niet voor elkaar om hem een korte mail te sturen... maar ik heb het lief en luchtig gehouden, dus das wel goed. Ik ga eens proberen van de beschuldigende toon af te komen, niet alleen voor hem maar ook voor mezelf want anders weet ik straks niet meer wat nou wel klopt en wat nou niet, dan raak ik helemaal verward in mijn eigen gedachtenspinsels. En dat moeten we niet hebben denk ik...
|
Verwijderd
|
Al met al nog een aardige dag geworden.
Heel eind gelopen, wind door mn haren gevoeld, eindelijk iets minder koppijn. Helemaal naar Schellinkhout gelopen dat is toch best wel een eind, maar het viel niet tegen. Nu alleen wel pijn aan mijn ene voet ![]() Zo. En nu weg, oefenen, eten bij schoonouders en naar koor. Wat zou je doen, als ik je gezicht weer in mijn handen nam? Wat zou je doen, als ik met mijn mond dichtbij de jouwe kwam? Wat zou je doen, als ik dat deed? |
![]() |
|
Zo, ik heb al 1 A4tje getypt en het was me toch moeilijk (filosofisch)
Maar ik ben er wel tevreden over, al is het nog maar een halve inleiding. ![]() Vanmiddag nog even een poosje gezond, echt lekker op het balkon. Van mij mag het ook zo'n weer blijven en dan 's nachts regenen. ![]() Vriendje is laat thuis, dus ik ga straks maar even boodschappen doen. Iets makkelijks, want we moeten nog naar de mediamarkt en naar de quiz. En ik baal, want ik moet woensdagmiddag en donderdagochtend werken en daarvoor moet ik dus weer 3 uur naar huis treinen, woensdagavond ook repetitie. Maar ik heb nu dus al m'n essay-zooi bij m'n vriend en om dat nou steeds heen en weer te gaan slepen...hoop dat ik voor donderdagochtend afgebeld word, dan ga ik eerst mijn te late boeken naar de VU brengen en dan weer terug naar hier...beetje gedoe. Misschien tóch maar m'n kamer opzeggen en hier gaan wonen, met m'n scriptie straks wordt dat heen en weer reizen nog véél onhandiger, nog meer boeken. Nouja, eerst morgen hier nog een hele dag typen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Grrr
![]() Vanochtend de ortho gebeld en jahoor, ik kon vanmiddag komen. Ben er keurig op tijd en twintig minuten na de afgesproken tijd ga ik maar eens vragen waarom ik nog in de wachtkamer zit. "Ja, je bent de eerstvolgende die geholpen wordt.". Ok, ik weer terug. Vijf minuten en drie andere patienten later ga ik het nog maar eens vragen, aangezien ik nog maar tien minuten heb voordat ik echt weg móet. Hebben ze een andere tijd genoteerd dan ze mij verteld hebben. Hun fout dus ![]() Stelletje eikels. Maargoed, in die tien minuten hebben ze 't weer vastgezet (m'n spalkje) en toen ben ik naar college geracet. Echt, 't slaat natuurlijk nergens op, maar ik kan gewoon niet tegen dit soort dingen op dit moment. Waarom zegt die man achter de balie niet meteen als ik binnenkom en zeg "ik heb om x uur een afspraak", dat er een andere tijd in de agenda staat? Aaaaaah. Ik word ook zo moe van mezelf. Dat ik helemaal niks kan hebben op dit moment. ![]() |
![]() |
|
Hmz. Eind van de middag naar therapie geweest en daar (heel braaf) over am gepraat, dat de drang weer steeds heviger wordt en dat ik er niet aan toe wil geven. Opzich was dat wel fijn, even alles delen over mijn vriend/vijand.. Maar nu ik thuis zit, voelt het weer net zo zwaar op mijn schouders als voor therapie. Ik blijf er toch alleen mee vechten, hoeveel ik er ook over praat, met wie ik het ook deel. En nee, ik zie niet hoe ik het anders moet doen, want niets geeft dezelfde voldoening. Ik kan er niet zonder, hoe pathetic is dat.
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Andijvie: ik vind het knap dat je gewoon hebt doorgezet en nu zelfs zin hebt in woensdag. Je hebt recht om trots te zijn op jezelf ![]() Knuffel voor Lienepien, Kwast, Lentekriebel, Nijn, Sonho en iedereen die er eentje wil of kan gebruiken (}) Als ik eens een paar dagen geen zin heb om mijn schoolwerk te zitten (ik zeg nog steeds school enzo in plaats van universiteit ![]() Ik maak me al minder druk, maar dat komt omdat ik te moe ben om me druk te maken. Ik ben echt moe, ik heb een slaap te kort en voor zaterdag geen kans om die weg te slapen ![]() Afgelopen zaterdag was Ouderdag op de faculteit. Met de mentorgroepen rondleidingen door de faculteit, en iedereen mocht twee ouders meenemen. Ik had alleen mijn moeder mee. Het was wel leuk. Veel hetzelfde als met de introductiedagen. Dezelfde verhaaltjes enzo. Maar ik vond het wel leuk om te laten zien waar ik elke dag heen ga. En mijn moeder vond het ook interessant. Weer eens paarden, koeien, schapen en varkens gezien. (en eigenlijk vond ik de koe niet zo erg. Ze was wel lief. Dus die practica gaan vast ook wel lukken.) Ook gehoord dat straks met co-schappen (nog ver weg) iedereen 5 weken bij paard zit. Dus waarschijnlijk ook 5 weken bij landbouwhuisdieren. Ik dacht dat ik in de masters alleen nog maar gezelschapsdieren zou krijgen, niet dus. Ach, zo er is het niet. En je moet gewoon alle dieren eerste hulp kunnen geven. En we krijgen van de gezelschapsdieren eigenlijk alleen honden en katten. Dat wist ik ook niet. Terwijl je in de praktijk volgens mij ook vrij veel cavia's en konijnen tegenkomt. Maar die zijn misschien makkelijker te hanteren (al was ik niet zo goed in het fixeren van die dieren). We moeten vrijdag een werkcollege-opdracht afhebben, en iemand uit mijn groepje heeft al heel veel gedaan. Dat is toch weer een zorg minder. Het is mooi weer vandaag! Ik heb buiten gezeten in de pauze (met winterjas aan en sjaal om ![]() Zaterdag was wel vroeg, negen uur moesten we in Utrecht zijn. Zondagochtend krantenlopen (dat was wel koud!), en nu de hele week om zes uur opstaan. Ik verheug me nu al op zaterdag, eindelijk uitslapen. Ik liep vanmorgen van de bus naar de faculteit (ik wilde 'school' typen), en het voelde net als aan het begin van dit jaar. Bang omdat je in de pauze op school bent en niet weet of mensen met je willen eten. Niet weten of je aardige mensen ziet voor het hoorcollege begint, zodat je met mensen kan zitten en niet in je eentje. Bang omdat je niet weet of de mensen uit de werkgroep aardig zijn. Ik vind het vervelend dat de groepen gewisseld zijn en het is aan alles te merken. Ik word er stresserig door, ik zie tegen dingen op waar ik hiervoor niet tegen op zag. Woensdag ga ik bij een studievriendinnetje werkcollege volgen ![]() Ik ben moe en een beetje gestresst omdat ik het idee heb dat ik nog zoveel moet doen en ik ben nu al gestresst voor de practica die komen. Maar ik moet me niet zo druk maken en gewoon hard werken zonder doelen te stellen die ik toch niet ga halen. Gewoon doen wat ik kan doen en dan tevreden zijn. Niet denken 'ik had nog een hoofdstuk moeten lezen'. Het komt wel goed. En ik ga gewoon een goede dierenarts worden.
|
Verwijderd
|
Ik voel me bepaald niet lekker, maar m'n humeur is wel goed. Naja, ik weet het eigenlijk niet. Ik krijg van hem een goed gevoel, maar dat stomme schoolwerk. Ik heb niet zo goed geleerd, omdat ik zo'm hoofdpijn heb. Hopen dat het morgen weer over is.
![]() G. verklaarde me voor gek als ik een iets met Valentijn zou doen. Maar waarom zou J. niet op mij kunnen vallen? Ik bedoel, ben ik dan zo lelijk dat je er niet mee gezien wilt worden of ben ik niet aardig ofzo? Hij kan me toch best leuk vinden? Of is dat nou niet mogelijk? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: PWS af! Iets geboekt! Veel gedanst! Wat ben ik toch een persoon van uitersten. Nog geen 3 dagen geleden ging alles verschrikkelijk slecht, fuck wat ging het slecht. En dan weer dit ineens. Leuk, maar ook wel een beetje .. twijfelachtig. Maar toch ![]() |
![]() |
|
![]() |
net een uur met de computer van mijn huisgenootje bezig geweest, hij is nu iig wat sneller. En wat een lekker weer: gewoon de deur van mijn werk opengegooid! Heerlijk! Alleen kut: ik kan geen urgentie-verklaring van een woningcoorperatie krijgen. Want een eis is dat je 3 maanden lang elke week op 2 huizen/kamers gereageerd moet hebben. Ow maar ik wil die studio's die in april opgeleverd worden zo graag!!!!!
|
![]() |
|
Ik heb het echt geprobeerd, echt. Ik heb aangegeven dat ik wat wilde vertellen, maar toen het dan zo ver was kon ik het niet. Te weinig tijd, teveel complexe gedachtes en gevoelens. Toen ik eenmaal besloten had om niet te praten, voelde ik me eerst heel verdrietig en daarna een stuk rustiger. Weg spanning en stress, ik had gekozen. Nog wel individueel over het niet kunnen praten gesproken..dat was goed. Fijn ook. Op de terugweg heb ik I. het hele verhaal verteld en ze snapte het, óók waarom ik het niet in die beperkte tijd in de groep in woorden kon vatten. Geen veroordeling, gelukkig. Ze zei het zo mooi.. "toen A. haar diagnose vertelde, kreeg jij ook jouw diagnose". ..dat is mijn angst en mijn erkenning tegelijk. En nu? Eerst maar eens slapen. Morgen ga ik dansen (leuk!), en een poging tot studie doen. Ik heb er echt geen zin meer in.
|
Doordat er een defecte bovenleiding tussen Olst en Deventer was, heb ik er 4 uur over gedaan om op school te komen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tijdens het college van loopbaanpsychologie voelde ik me niet echt serieus genomen, toen ze vroeg of we blokjes door de vormpjes wilden gooien (blokkendoos). Dusss.. En nu ben ik super moe.. Intense dag.. Vol hoofd.. Tijd voor wijn!
|
Ik hoop dat dadelijk mijn Linux install het doet.
![]() ![]()
|
<333 Zon zon zon <333 Het leek wel zomer! Het was alleen wel een anticlimax toen het om half zeven pikkedonker was
![]() ![]() ![]() Eerst zomer!! Joepie, ik heb er nu al zin in. Anticlimax dus als het weer rotweer wordt. Maar dat zijn zorgen voor later, ik heb vandaag een heerlijke dag gehad <3. Overkomt me niet vaak! |
![]() |
|
Tot half drie lopen kloten met mijn Linux install, deedie het weer niet. Toen maar op de pc benden Windows gedownload voor op mijn laptop (mijn ouders vermoorden me, als ze erachter komen dat ik op dat tijdstip aan hun pc zat), maar ik kijk straks eventjes of iemand weet hoe ik een dual boot kan maken.
|
Dankjulliewel voor de lieve fijne reacties. Ik ga vanmiddag maar eens kijken of ik de moed bij elkaar kan rapen om met mams te praten.
![]() ot; Ik denk dat ik maar een afspraak in Utrecht moet maken. Mijn dokter vertellen dat ik dat echt niet trek, 2 van die flessen medicijnen. Doet echt pijn gewoon. Zelfs vriendjelief zag aan me dat ik pijn had. "je ziet helemaal bleek." Ja, het doet ook fucking pijn. En dan heb ik ook nog 3kwartier moeten wachten omdat ze zo stom waren om maar 1 fles op voorraad te hebben. Jullie weten toch dat ik kwam! Pipo's! ![]() En ik moet heel hard bezig met allemaal dingen vandaag. En morgen. Want dit is echt te erg. Ik heb de laatste tijd echt niks uitgevoerd. Of iig niet genoeg. Morgen moet betoog NE af. Ik ben nog niet eens begonnen. Volgende week moet profielwerkstuk af. Wordt ook kut. Moet allemaal kutdingen nog tussendoor doen. En zorgen dat ik mijn NA cijfer ophaal. En mij WI cijfer behoudt. Argh, hoe ga ik dit allemaal doen? *knuffel* aan iedereen die 'm wil of kan gebruiken. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #121 Heksjuh | 2 | 08-02-2008 17:35 | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |