Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
en't was koud natuurlijk...
Maar nee, serieus... Als je er met Google niet uit komt, dan zijn je zoektermen misschien verkeerd geweest. Zo vond ik in de cache van Google bijvoorbeeld nog dit oude werkstuk. En je kan natuurlijk "koude oorlog" invullen op wikipedia.nl en "cold war" op wikipedia.org. |
![]() |
|
Ik denk dat Meesterbrein bedoelde dat er ook veel erge dingen zijn gebeurd in de Koude Oorlog.
Persoonlijk vind ik het heen en weer bedreigen van de VS tegen USSR niet zo intressant. Net als de hele strijd tussen kapitalisme en communisme. Alhoewel er wel intressante onderwerpen tussen zitten. Maar kenmerken die me zo te binnen schieten: - Communisme vs Kapitalisme - Veel bedreigingen naar elkaar - Wapenwedloop die al genoemd is |
![]() |
||
Citaat:
En dan. Al die jonge staten (Cambodja, Vietnam, Korea, Congo, Somalië, Ethiopië, Mozambique, Angola..) werden besprongen door Russen en Amerikanen. Word mijn vriend! Lokale conflictjes werden wrede burgeroorlogen. Dat is een gaaf machtsspel. Maar we kunnen ook kiezen voor het woord 'intrigerend' als ik politiek correct moet overkomen.
|
![]() |
Er werden veel fouten van beide zijden gemaakt (met name door de leiders van de SU en VS). Soms werd er toenadering gezocht waarna er door een 'domme gebeurtenis' de wereld weer 'op het randje van de afgrond' gebracht werd. klinkt een beetje krom, maar zoek maar even dan vindt je het wel
![]() en idd koude oorlog is leuker dan wo2 ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Hoogtepunten Koude Oorlog Johnny14 | 10 | 09-04-2010 14:04 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Samenvatting: Forum, bijna hele boek numen | 1 | 25-09-2007 14:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Verwijderd | 500 | 08-05-2006 16:04 | |
De Kantine |
De ideale wereld Mujahideen | 500 | 25-12-2004 15:18 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Koude oorlog L!3K3 | 6 | 19-06-2004 16:23 | |
ARTistiek |
Pablo Picasso..weet jij daar alles van.. Tauruss | 31 | 23-04-2004 12:41 |