Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2008, 20:48
*Rupsje*
Ik vond Charlene wel echt de beste vanavond! Wat ik echt haat als de finale steeds dichterbij komt is dat de jury alleen nog maar klapt en complimentjes geeft. Nathalie zong gewoon vals soms, maar blijkbaar is dat niet meer erg als je bij de laatste drie zit? Of ben ik de enige die valse noten heeft gehoord?
Oh en John Ewbank is inderdaad leukk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2008, 21:28
battlestar
battlestar is offline
John Ewbank is inderdaad de voornaamste reden om te kijken.

Verder vond ik de liedjeskeuze voor Charlene best dramatisch vandaag, dat eerste nummer vond ik totaal niets voor haar.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 21:35
Verwijderd
Ik hoop dat Nikki eruit gaat, vind haar toch het minst sympathiek. Maar maakt me eigenlijk niet zo veel uit, ze zijn allemaal goed. Nathalie zong idd soms vals, maar Nikki volgens mij ook?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 22:49
Aurora
Aurora is offline
Jezus, wat een debielen zijn die 538 DJs! All of my life was echt niéts voor Nikki, echt zo zonde want zingen kan ze zeker.

Jammer dat Charlene eruit is maar dat viel te verwachten.

En echt, John Ewbank is onverdraaglijk lekker. Ik kan er niet meer tegen!
Oud 24-02-2008, 13:19
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
tering die gast heeft een kut op zijn kin en een verlept schaap op zijn hoofd. ewwwwwbank.
Oud 24-02-2008, 13:22
Verwijderd
Citaat:
tering die gast heeft een kut op zijn kin en een verlept schaap op zijn hoofd. ewwwwwbank.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 13:31
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja ik snap het niet hoor
Oud 24-02-2008, 15:58
Verwijderd
Tja, ik toch echt wel, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 16:06
Vice
Vice is offline
Beetje jammer dat die Nikki nog erin zit. Charlene ziet er veel meer uit als een idool.

Citaat:
En echt, John Ewbank is onverdraaglijk lekker. Ik kan er niet meer tegen!
okee
Oud 24-02-2008, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Wat een ontzettende teringnummers vanavond!! Echt slecht dat ze dit aan 538 overlaten.
+1

Citaat:
Jezus, wat een debielen zijn die 538 DJs!
+1
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 21:28
Verwijderd
Echt hè, hoezo duidelijk geld verdienen aan reclame maken. En dat zijn dan mensen die verstand moeten hebben van muziek. Wat een flutnummers. Kies dan iets dat de kwaliteiten van de zangeres ook zichtbaar maakt.

Verder vond ik Charlene echt steengoed, maar zij is domweg niet zo spannend op een podium als die andere twee. Misschien juist omdat het echt vrijwel nooit misgaat bij haar, je weet gewoon dat ze elk nootje goed gaat zingen. En haar stem is gewoon iets minder lekker, ik hou wel van dat beetje schorre dat Nathalie en Nikki hebben. Maar toch, jammer dat ze eruit is. Hoewel het op dit niveau me niks meer uitmaakt wie er gaat winnen, ik vind ze allemaal even goed en ook wel even leuk.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 06:27
geen punt :|
geen punt :| is offline
Nathalie zong bij dat eerste nummer heel veel vals vond ik, maar haar tweede was heel goed.

Charlene was overduidelijk het best (al heel idols imho) en het jury-commentaar "je laat zien dat je kan entertainen, dat hadden we nog niet gezien" is niet waar, dan hadden ze maar moeten kijken naar Runaway van Jamiroquai, dat deed ze net zo hip.

Nikki's eerste nummer was gewoon een zaadnummer om te doen. Die tekst, die muziek, gewoon veel te simpel voor haar. Dat ze zo'n nummer konden kiezen. Haar tweede nummer deed ze echt wel tof
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 11:29
Verwijderd
tering wat is er lekker aan die gozer, hij lijkt net een tandarts met losse handjes
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 15:05
Verwijderd
Haha, Martijn hield het niet eens droog

Wat boeit die hele titel nu eigenlijk nog? Tuurlijk, het staat leuk, maar het is niet alsof je met niets naar huis gaat als je verliest. Allemaal krijgen ze wel de mogelijkheid om de studio in te duiken met van Tijn en Ewbank, en het is nog maar de vraag hoe goed de Idol van 2008 het gaat doen in de hitlijsten...Voor zover ik weet heeft nog geen enkele vorige winnaar echt een carrière in de muziek weten te krijgen. Dus, of je nou winnaar of 2e of 3e wordt maakt praktisch niets uit.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 15:11
idontcare
idontcare is offline
ja behalve jim en jamai dan, die doen het vrij goed op musicalgebied
Oud 25-02-2008, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Daarom zei ik ook bewust MUZIEKcarrière, en daar reken ik Jim en Jamai niet toe
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 18:45
Yana
Yana is offline
Ik ben blij dat Charlene eruit is :bloos. Ze zingt allemaal best aardig hoor, maar ik vind haar verder echt zo niks hebben.

Tussen Nathalie en Nikki maakt het me eigenlijk niet zoveel uit, hoewel ik een lichtelijke voorkeur voor Nathalie heb -maar denk dat het Nikki wordt.

Wel grappig dat de laatste vier kandidaten allemaal zo heel gelovig zijn. Had dat helemaal niet achter Nikki gezocht, maar las dat in de metro.
Oud 25-02-2008, 23:09
Citaat:
Als je dat als criterium neemt van carrière hebben maakt het dus niet zoveel uit of je Idols wint of niet. Die gladde Ron uit Idols 2 maakt nog veel meer carrière in dat wereldje met zijn hoofdrol als Tarzan. Die heeft overigens ook wel echt musical talent (imho).

Die "tranen" van Martijn waren echt nep. Ik erger me al weken aan die minkukel met z'n stomme vragen.

Tot nu toe vind ik de 3e van Idols altijd het best. Idols 1 Hind, Idols 2 Marlies, Idols 3 Ellen <3 (hoewel Serge ook te geweldig was *kwijl*) en nu Charlene.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 23:12
Verwijderd
Marlies was 4e. JK was toen 3e. Over minkukels gesproken...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 23:20
Lol het schoot me net te binnen dat dat appelhoofd er ook nog was. Super onterecht overigens dat Marlies er toen uit ging (en dan Maud 2e .....)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Lol het schoot me net te binnen dat dat appelhoofd er ook nog was. Super onterecht overigens dat Marlies er toen uit ging (en dan Maud 2e .....)
Sorry, Marlies kon wel mooi zingen maar ze zag er echt niet als een Idol uit
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 10:28
zeep007
zeep007 is offline
Ik las net op msn.nl dat ze een duet gaan zingen zaterdag met Enrique Iglesias...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 10:54
Noddy
Noddy is offline
Wat dachten jullie van Floortje dan? Ik vond Floortje ook echt ontzettend saai, snap niet dat zij tweede is geworden.

En Enrique Iglesias? Blèèèghh!! Ik vind hem echt een naar mannetje.
Oud 26-02-2008, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Ik las net op msn.nl dat ze een duet gaan zingen zaterdag met Enrique Iglesias...
OMG

Citaat:
Wat dachten jullie van Floortje dan? Ik vond Floortje ook echt ontzettend saai, snap niet dat zij tweede is geworden.
Natuurlijk mee eens. Wat een doos was dat zeg!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 22:45
Verwijderd
Die Ewbank zegt geen "Ew" tegen zijn Bank-boekje. Hij verdiend meer dan Marco B.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 17:11
Uice
Uice is offline
woordgrappen
Oud 29-02-2008, 20:38
Verwijderd
Jerney Kaagman heeft voor een rel gezorgd door Idols-finaliste Nathalie een 'zwarte muts' te noemen. Er is aangifte tegen haar gedaan wegens discriminatie.

In het Radio 538-programma Gordon on Air vroeg Gordon aan Jerney wie er volgens haar uit Idols zou verdwijnen. Hierop antwoorde ze dat 'die zwarte muts er wel uit zou gaan'. Toen Gordon vervolgens vroeg of ze dat echt meende, bleef Jerney bij haar uitspraak. "Ja, ze is toch zwart, en het is een muts."

Ondanks excuses van Jerney Kaagman voor haar uitspraak over de donkere finalist, doet het Amsterdamse PvdA-gemeenteraadslid Jerry Straub toch aangifte wegens discriminatie.

Volgens het Buma-cultuurfonds, waarvan Kaagman voorzitter is, wordt het geheel nogal uit zijn verband getrokken. "Mevrouw Kaagman bedoelde het niet discriminerend. Op de vraag wie er uit Idols zal worden weggestemd bedoelde ze met 'die zwarte muts' het nephaar van Natalie dat eruit ziet als een zwarte muts", zegt een woordvoerder van het Buma-cultuurfonds.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 20:43
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ow je mag zwart niet meer gebruiken, omdat dat spontaan discriminerend is. Maar laten we deze thread niet bevuilen met die discussie.

Morgen de finale .
Oud 29-02-2008, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Op de vraag wie er uit Idols zal worden weggestemd bedoelde ze met 'die zwarte muts' het nephaar van Natalie dat eruit ziet als een zwarte muts", zegt een woordvoerder van het Buma-cultuurfonds.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 22:16
Verwijderd
Op zich is het wel een logische verklaring. Lijkt me stug dat Jerney racistisch is.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Op zich is het wel een logische verklaring. Lijkt me stug dat Jerney racistisch is.
Racistisch niet nee.. maar ik vind die uitleg wel sterk klinken. Het lijkt me dat je best kan zeggen "die zwarte muts" zonder "zwart" discriminerend te bedoelen. Anders zeg je toch "die MET die zwarte muts"

Nou ja.. doet er ook niet toe, raar verhaal gewoon.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 16:03
Uice
Uice is offline
Het is ook helemaal niet racistisch. Naar Jerney refereren als 'die blonde doos' is toch ook niet discriminerend naar blondines.
Oud 01-03-2008, 16:32
Noddy
Noddy is offline
Wat een gezeik toch weer, ik vind Jerney top! En die zwarte muts ook, hoewel ze vast niet zal winnen.
Oud 01-03-2008, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Het is ook helemaal niet racistisch. Naar Jerney refereren als 'die blonde doos' is toch ook niet discriminerend naar blondines.
Idd. Ook als iemand mij een blanke gast zou vinden, zou ik dat ook niet racistisch vinden. Ik bén toch blank?

Ik ben benieuwd of Jerney dit voorval noemt in de liveshow
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 17:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vind de verklaring wel geloofwaardig. Of Jerney het Racistisch™ bedoelde is natuurlijk onmogelijk objectief vast te stellen als ze het niet zelf eerlijk toegeeft, maar ik kan me wel wat bij haar verklaring voorstellen. Dit soort misverstanden treden vaak op in compleet andere stituaties en in die gevallen is een enkele verklaring meestal ook afdoende.

Wel ironisch dat men blanke mensen altijd onmiddelijk verdenkt van Racisme™ wanneer ze een dubbelzinnig op te vatten opmerking plaatsen. Vooroordelen enzo.
Oud 01-03-2008, 18:33
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Jerney Kaagman heeft voor een rel gezorgd door Idols-finaliste Nathalie een 'zwarte muts' te noemen. Er is aangifte tegen haar gedaan wegens discriminatie.

In het Radio 538-programma Gordon on Air vroeg Gordon aan Jerney wie er volgens haar uit Idols zou verdwijnen. Hierop antwoorde ze dat 'die zwarte muts er wel uit zou gaan'. Toen Gordon vervolgens vroeg of ze dat echt meende, bleef Jerney bij haar uitspraak. "Ja, ze is toch zwart, en het is een muts."

Ondanks excuses van Jerney Kaagman voor haar uitspraak over de donkere finalist, doet het Amsterdamse PvdA-gemeenteraadslid Jerry Straub toch aangifte wegens discriminatie.

Volgens het Buma-cultuurfonds, waarvan Kaagman voorzitter is, wordt het geheel nogal uit zijn verband getrokken. "Mevrouw Kaagman bedoelde het niet discriminerend. Op de vraag wie er uit Idols zal worden weggestemd bedoelde ze met 'die zwarte muts' het nephaar van Natalie dat eruit ziet als een zwarte muts", zegt een woordvoerder van het Buma-cultuurfonds.

Gordon legde het heel anders uit op televisie. Hij zei dat Jerney antwoordde op zijn vraag in zijn radioshow maar ipv haar naam te zeggen haar haar aanraakte en die zwarte 'muts' zei. Dus op deze manier doelend op haar haar. En op de radio zie je dat er natuurlijk niet bij.

Jerney heeft haar excuses aangeboden en Natalie ook geaccepteerd. Zij dacht ook dat Jerney het niet zo bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 19:26
Verwijderd
Sowieso, dat er aangifte wordt gedaan wegens "discriminatie". Jerry Straub weet blijkbaar niet eens wat dat betekent, want dit heeft geen zak met discriminatie te maken.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 21:27
Verwijderd
Idd, hooguit schelden, en dan dat 'muts'. Of mag je tegenwoordig geen huidskleur meer noemen?

Hoe dan ook is Nathalie niet eens zwart maar mooi lichtbruin

Ik kan trouwens niet kiezen! Nathalie doet die energieke nummers echt gewéldig goed, echt heel goed. Maar Nikki raakt me véél meer met de rustige. Ze zijn gewoon niet te vergelijken, ze moeten een ander repertoire hebben. Het maakt me dus ook vrij weinig uit wie er gaat winnen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 22:32
zeep007
zeep007 is offline
Heb op Nathalie gestemd Omdat ze je gewoon helemaal pakt met haar optredens. Ik vond Nikki qua performance een slechte avond hebben eigenlijk... Maarja tis dan ook een slopende avond na een slopende week.
En die single! Vreselijk!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 22:54
Verwijderd
Bij dat gospelliedje kreeg ik last van plaatsvervangende schaamte. Zoals Gordon al zei: 'gevoel van een eo-jongerendag' Op de één of andere manier maken mensen zich in mijn ogen meteen belachelijk door te gaan zingen over God enzo.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 23:43
Verwijderd
Single doet me denken aan Step right up Nathalie had zoooo moeten winnen..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 12:02
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Single doet me denken aan Step right up Nathalie had zoooo moeten winnen..
Ik heb op Nathalie gestemd...
Oud 02-03-2008, 15:35
Verwijderd
Dat gospelliedje was misschien wel fout, maar het was wél superlekker, dat heeft ze ook echt goed gezongen. hele koor trouwens, geweldig. Wat boeit die tekst nou, de gemiddelde songtekst is echt niet briljanter. Ik hou van jou, ik blijf je trouw, blaat.

Ik heb ook op Nathalie gestemd, maar het maakte me weinig uit
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 16:03
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Dat gospelliedje was misschien wel fout, maar het was wél superlekker, dat heeft ze ook echt goed gezongen. hele koor trouwens, geweldig. Wat boeit die tekst nou, de gemiddelde songtekst is echt niet briljanter. Ik hou van jou, ik blijf je trouw, blaat.
Precies, het was weer eens wat anders en ze liet er goed haar stembereik mee horen.

Ik heb op Nikki gestemd, ik vond die optredens van Nathalie net iets te overdreven.
Die single heeft inderdaad veel weg van Step right up.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 18:42
Verwijderd
Citaat:

Ik heb ook op Nathalie gestemd, maar het maakte me weinig uit
Het klonk wel goed, ja, dat wel. En ja, op zich boeit het niet als je naar de tekst luistert, maar toch knaagt er iets

Trouwens, waarom zou je meedoen in de sms-gekte?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 19:35
Aurora
Aurora is offline
Terechte winnares wat mij betreft. Nikki was erg goed gisteren. Dat gospelliedje vond ik echt top!

Ergerde me echt dood aan Nathalie tijdens de uitslag, toen ze ineens zo'n Bambihoofd trok toen het geluidje kwam dat je niet meer kon stemmen. Kom op zeg, doe niet zo belachelijk nep.

Vond Gordons opmerking in de backstage show overigens echt briljant. Jerney krijgt een complimentje van Wendy hoe ze eruit ziet, zegt Gordon 'ze had alleen nog een zwarte muts op moeten doen'.
Oud 02-03-2008, 20:26
Hmm ik ben dus niet de enige die dacht dat ze een andere tekst op Step Right Up hadden gezet. Dat vond ik al een zaadlied, maar dit waarschijnlijk na 5 keer ook wel. Alleen het einde is (live) echt wel super.

Nikki wordt waarschijnlijk nu wel net zo'n eendagsvlieg als zangeressen als Judith (die van You), Hind en Rafaella. Nathalie kan met het goede nummer (en dus niet met Step Right Up) wel een internationaal niveau bereiken, maarja mensen houden an sich niet van verliezers.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 20:27
Oja, Enrique Iglesias was erg veranderd moet ik zeggen. Dat lied met z'n drieen was wel super mooi!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 21:19
Verwijderd
Ja, ik snap niet dat ze Nikki geen ballad hebben gegeven voor haar eerste single
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Oja, Enrique Iglesias was erg veranderd moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten