Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
jammer ik zat te hopen op een leuke mod(chipje ofzo) maar alsnog zal ie vast wel doorkarren met 177 trappelende paardjes onder de kap in het vooronder. ![]()
|
![]() |
Zodemieters ook nog oldtimers in dit topic ja.
dat zijn de echte wagens die rijden zoals het bedoeld is ![]() heb zelf gehad op volgorde: trabant 0.6 ![]() golf2 1.3 van 86, gekocht als sloper, rijd nu 2jaar na verkoop nogsteeds. ford orion '83 als opknapbak, bodem bleek verrot. verkocht, is gesloopt. en rij nu in dit www.pinow.nl/zei.jpg bakje van begin '85, 1 van de b-weg Gti koningen van die tijd., (golf is ''de'' ![]() oh nog een foto http://www.pinow.nl/kar.jpg . Laatst gewijzigd op 13-03-2008 om 01:40. |
![]() |
|
![]() |
Ja hehe, was de enige uitvoering toen.. in 87 kwam de 1.9gti geloof ik.
dingetje rijd prima alleen veel toeren op snelweg 4000@120. zolang het roest beetje wegblijft blijf ik erin rijden. technisch kan ik het wel onderhoude, maar laswerk kan ik weer niet. Laatst gewijzigd op 14-03-2008 om 01:43. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() We zijn gisteren met wat vrienden even naar Duitsland gereden om even een stukje autobahn te pakken. Ik heb mijn bolhoedje daar op ruim 162 km/u gekregen - dat is 9 km meer dan zijn topsnelheid zou moeten zijn ![]()
|
Daar hadden we al rekening mee gehouden. Iemand had eens meegereden met GPS en toen bleek dat mijn afwijking maar zo'n 3% was.
We gingen nu ook heuvel af en met wind mee, dat scheelt ook nog wat. Heuvel op bleef de teller op 155 steken ![]() Wat ons wel opviel was dat mijn 121 op die top nog aardig rustig en stabiel bleef, zeker ten opzichte van pakweg 100 km/u. Daarvoor waren we met de Passat waarmee die vrienden waren gekomen op de Autobahn geweest en die begon bij 140 al hard te trillen en bij z'n top van rond de 180 zelfs heel erg. Iemand een idee wat de oorzaak van die vibraties zijn? We kwamen zelf uit op vormgeving, banden of luchtwervels, maar eigenlijk hebben we niet echt een idee ![]()
|
Verwijderd
|
Dat kan zoveel zijn, in ieder geval hoort een relatief nieuwe Passat (welk bouwjaar?) op die snelheden daar geen last van te hebben. Dan zou ik als eerste kijken naar de banden/ophanging aangezien die daar nogal invloed op hebben.
De Golf IV van m'n buurjongen heeft op 200+km/u nog geen last van dat soort vibraties, dus een Passat die toch boven een Golf is gepositioneerd, zou daar helemaal geen last van moeten hebben. Wel grappig dat er toch nog wat rek zat in je topsnelheid dan ![]() |
![]() |
|
Op zich is het een al wat oudere Passat Variant, uit '98. Maar dat is nog altijd vijf jaar nieuwer, een aantal klasses hoger, dan mijn Mazda dus je zou inderdaad denken dat die wagen daar weinig last van zou hebben. Maar één van die jongens studeert luchtvaart- en ruimtevaarttechniek, dus die zat gelijk naar luchtwervels e.d. te kijken. Ik dacht zelf toch ook meer in de richting van de banden en ophanging.
![]()
|
Wielen laten uitbalanceren zullen ze wel niet doen omdat dit mógelijk de oorzaak was van wat fibraties die ene keer dat er echt hard mee gereden werd
![]() Natuurlijk is het niet een hele oude auto, ik bedoelde meer dat het niet één van de nieuwste meer was. Op zich heeft die Passat ook al 280k gelopen, en van wat ik begreep is dit pas de tweede keer sinds hij in hun bezit is dat er boven de 140 mee is gereden. Het zou me niets verbazen als hij een aantal jaar geleden en een paar ton minder dat toch wat makkelijker deed. We vonden het alleen een beetje vreemd. We hadden juist gedacht dat de auto's juist tegenovergesteld zouden reageren ![]() ![]()
|
|