lang commentaar. ik voelde me een beetje aangevallen, maar toch bedankt. ik vind het echt jammer dat je niet hebt gezegd wat er goed was aan de gedichten. als je dingen positief benaderd is dat altijd wat leuker. nu heb ik echt het idee of ik er de ballen niets van kan

ik gebruik ontzettend graag holle woorden, dat hoort een beetje bij mijn schrijfstijl. ik vind dat iets aparts hebben en het geeft je meer ruimte om over iets na te denken, wat ik er mee bedoel.
"alles en alles" was inderdaad niet mooi. het versterkte zich niet. ik zal me over dat probleem nog eens buigen.
stilte vind ik persoonlijk een mooi gedicht, ik heb vaak het woord stilte gebruikt om een beetje over-de-top te klinken en mensen meer te laten nadenken over het nut van woorden en de essentie daarvan.
met dat van die zinnen opknippen heb je wel gelijk ja. ik schrijf liedjes en dan leer je dat automatisch, dat ziet er gewoon mooier uit en ik heb het idee dat er dan meer naar de woorden wordt gekeken. ik zal daar voortaan op letten.
ik lees soms gedichten van andere, maar meestal vind ik gedichten maar slecht en clichè. daarom lees ik vooral songteksten. in verband met muziek zijn songteksten namelijk altijd zo mooi en daar houd ik van.
gedichten lees ik nooit hardop, ik heb ze in mijn hoofd en typ ze heel impulsief uit. ik ben nu gestopt met dichten, ik schrijf alleen nog maar engelstalige liedjes. ik improviseer dan vaak en kijk wat mooi klinkt.
ik had gehoopt dat de kritiek wat meer accent legde op de goede punten, die vast en zeker (hopelijk) in mij gedichten voorkomen. maarja, as it goes, as it goes.
bedankt voor het lange commentaar.
ps: mag ik wat voorbeeldgedichten lezen van u of anderen die goed zijn en mijn problemen ontlopen(die ik heb in deze 4 gedichten?