Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2008, 20:06
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Hou jezelf niet voor de gek. 1244 zegt duidelijk dat Ksovo onderdeel is van Joegoslavie ALS ONDERDEEL VAN SERVIE natuurlijk!
Ok, je hebt de resolutie dus niet gelezen..
Oud 03-03-2008, 22:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ok, je hebt de resolutie dus niet gelezen..
Beste jongen!

Ik zou zeggen: lees nog maar eens wat krantenartikelen uit de jaren 2000-2007. Daar stond steeds is "de Kosovaren willen onafhankelijkheid, maar met Servie is overeengekomen dat Kosovo onderdeel van Servie blijft".

Pas laatste jaar, twee jaar doet Amerika ineens net alsof dat niet in resolutie zou staan. Ik volg deze zaak al jaren. Heb met relatieve insiders gesproken.

De deal was echt: autonomie, maar onderdeel van Servie.

Maar ja, dat komt Amerika nu niet meer uit, dus gaan ze met terugwerkende kracht zeggen: eigenlijk staat er wat anders.
Waarom proberen ze die resolutie dan steeds te schrappen?
Oud 03-03-2008, 22:45
Verwijderd
Amerika bepaalt niet dat Kosovo onafhankelijk wordt. Ze hebben zelf de onafhankelijkheid uitgeroepen.
Oud 03-03-2008, 22:46
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Akumabito heeft gewoon gelijk hhendrikxx, de resolutie 1244 gaat over de federale republiek van Joegoslavië, die sinds 2003 niet meer bestaat. Dus doe iedereen hier een groot plezier en leer argumenteren.
\

(1) Kosovo was onderdeel van Servie, wat onderdeel van Joegoslavie. Dat Joegoslavie niet meer bestaat maakt dus niks uit.
Dat was ook reactie nadat Montenegro Joegoslavie verliet...

(2) Servie is opvolgerstaat van Joegoslavie. Servie is als het ware het oude Joegoslavie.

Maar goed, wederom, Amerika komt dit alles niet uit. Als zelf bijvoorbeeld het Nixon Center zegt: we breken het internationaal recht... dan zegt dat toch wel wat!
Oud 03-03-2008, 22:48
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Amerika bepaalt niet dat Kosovo onafhankelijk wordt. Ze hebben zelf de onafhankelijkheid uitgeroepen.
Maar Amerikanen schreven mee aan de grondwet. En Bush moedigde hen aan. Laat hem dan ook Taiwan aanmoedigen.

Maar goed mensen, jullie redeneren alleen pragmatisch. Jammer. Ik zou zeggen: lees Kant er eens op na!
Oud 03-03-2008, 22:50
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Dank je, als mensen als jij dat zeggen betekend dat zeer veel voor me.

Dan is dat zonder twijfel de slechtst geïnformeerde diplomaat op deze planeet.

Uit jouw mond klinkt dat heel grappig. Zou je bovendien niet eens ingaan op mijn totale afbraak van al je argumenten?
(1) en (2)

Ik voel oprecht verdriet als ik aan jou denk. Wat ben je sneu persoon. Met excuses aan rest van S.com voor deze off-topic!

(3) Als jij nou eens eerst uitlegt waarom we resolutie 1244 vertrappen!
Oud 03-03-2008, 22:50
Verwijderd
Citaat:
\

(1) Kosovo was onderdeel van Servie, wat onderdeel van Joegoslavie. Dat Joegoslavie niet meer bestaat maakt dus niks uit.
Dat was ook reactie nadat Montenegro Joegoslavie verliet...

(2) Servie is opvolgerstaat van Joegoslavie. Servie is als het ware het oude Joegoslavie.

Maar goed, wederom, Amerika komt dit alles niet uit. Als zelf bijvoorbeeld het Nixon Center zegt: we breken het internationaal recht... dan zegt dat toch wel wat!
West-Polen was deel van Duitsland. Toch maken de Polen daar toch echt de dienst uit. Het oude Duitsland viel namelijk uit elkaar.
Oud 03-03-2008, 22:52
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
West-Polen was deel van Duitsland. Toch maken de Polen daar toch echt de dienst uit. Het oude Duitsland viel namelijk uit elkaar.
Duitsland tekende voor die grenswijzinging. Hoe je het ook wend of keert. Waar is de Servische handtekening?

En Taiwanezen maken de dienst uit op Taiwan. Waarom erkennen we dat land dan niet? We doen er toch ook zaken mee?

Of gaat de portenmonnee weer voor de moraal?
Oud 03-03-2008, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Maar Amerikanen schreven mee aan de grondwet. En Bush moedigde hen aan. Laat hem dan ook Taiwan aanmoedigen.

Maar goed mensen, jullie redeneren alleen pragmatisch. Jammer. Ik zou zeggen: lees Kant er eens op na!
Waarom blijf je je onzinnige en al weerlegde argumenten stug herhalen? Taiwan zit niet in dezelfde situatie als Kosovo, dus blijf dan ook niet doen alsof dat wel zo is. Het domme, nationalistische regime van Servië heeft een oorlog verloren en dan bepaalt de winnaar nu eenmaal wat er gebeurt. Shit happens.
Oud 03-03-2008, 22:54
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Idiologisch gezien sta ik nog meer achter de Kosovaren dan pragmatisch. Ik heb echt de ballen interesse in wat de Serven wel en niet denken te kunnen claimen. Zolang Kosovo zich netjes gedraagd tegenover de Serven die in Kosovo wonen dan mogen ze van mij volledig onafhankelijk zijn.

Ik zie ook echt geen reden, behalve een oude claim op een stuk grond, dat Kosovo aan Servie zou moeten blijven verbinden. En ja, ik weet dat jij denkt dat het zo in die resolutie staat, maar ik heb em doorgelezen en ik vind dat de resolutie dat niet zegt.
Oud 03-03-2008, 22:55
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
(1) en (2)

Ik voel oprecht verdriet als ik aan jou denk. Wat ben je sneu persoon. Met excuses aan rest van S.com voor deze off-topic!

(3) Als jij nou eens eerst uitlegt waarom we resolutie 1244 vertrappen!
Op (3) Als jij nou eens leest wat er geschreven wordt in plaats van mensen hier uit te schelden. Dat zou ZO goed zijn voor deze discussie.
Oud 03-03-2008, 22:56
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Waarom blijf je je onzinnige en al weerlegde argumenten stug herhalen? Taiwan zit niet in dezelfde situatie als Kosovo, dus blijf dan ook niet doen alsof dat wel zo is. Het domme, nationalistische regime van Servië heeft een oorlog verloren en dan bepaalt de winnaar nu eenmaal wat er gebeurt. Shit happens.
Dus toen Irak de oorlog van Koeweit won, zeiden we SHIT HAPPENS?
Oud 03-03-2008, 22:57
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Op (3) Als jij nou eens leest wat er geschreven wordt in plaats van mensen hier uit te schelden. Dat zou ZO goed zijn voor deze discussie.

En waar scheld ik dan mensen uit?
Oud 03-03-2008, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Dus toen Irak de oorlog van Koeweit won, zeiden we SHIT HAPPENS?
Irak heeft die oorlog niet gewonnen. Zouden ze dat wel gedaan hebben dan zou de realiteit uiteraard zijn dat Irak zou bepalen wat er met Koeweit zou gebeuren.
Oud 03-03-2008, 22:58
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik voel oprecht verdriet als ik aan jou denk. Wat ben je sneu persoon.
Oud 03-03-2008, 22:59
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Idiologisch gezien sta ik nog meer achter de Kosovaren dan pragmatisch. Ik heb echt de ballen interesse in wat de Serven wel en niet denken te kunnen claimen. Zolang Kosovo zich netjes gedraagd tegenover de Serven die in Kosovo wonen dan mogen ze van mij volledig onafhankelijk zijn.

Ik zie ook echt geen reden, behalve een oude claim op een stuk grond, dat Kosovo aan Servie zou moeten blijven verbinden. En ja, ik weet dat jij denkt dat het zo in die resolutie staat, maar ik heb em doorgelezen en ik vind dat de resolutie dat niet zegt.
Ik geloof je, maar geloof mij dan ook:

In 1999 werd het echt gepresenteerd als: Servie staat troepen toe in Kosovo, maar de Kosovaren hebben moeten accepteren dat Kosovo deel van Servie blijft.

Zo vatte iedereen het op. Nogmaals: lees oude krantenartikelen (doen!) en je zult zien, de lezing: 1244 zegt niks over onafhankelijkheid is een heel recente...
Bush liet er niet voor niks in het diepste geheim juristen naar kijken.

Laten we wel wezen: Kosovo is een zooitje. Je moet wat doen. Maar zeg dan: jongens, we hakken knoop door. Maar ga niet zeggen: ehh, hihi, eigenlijk staat het niet in 1244. Want dat is wel zo.

Wees dan eerlijk, wedergeboren Christen Bush!
Oud 03-03-2008, 23:00
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Irak heeft die oorlog niet gewonnen. Zouden ze dat wel gedaan hebben dan zou de realiteit uiteraard zijn dat Irak zou bepalen wat er met Koeweit zou gebeuren.
Waarom grepen we dan daar in? Het is toch shit happens volgens jou.
Dus: 2 augustus 1990. Koeweit bestaat niet meer. Shit happens. Hoi Saddam, wazzup!
Oud 03-03-2008, 23:01
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik geloof je, maar geloof mij dan ook:

In 1999 werd het echt gepresenteerd als: Servie staat troepen toe in Kosovo, maar de Kosovaren hebben moeten accepteren dat Kosovo deel van Servie blijft.

Zo vatte iedereen het op. Nogmaals: lees oude krantenartikelen (doen!) en je zult zien, de lezing: 1244 zegt niks over onafhankelijkheid is een heel recente...
Bush liet er niet voor niks in het diepste geheim juristen naar kijken.

Laten we wel wezen: Kosovo is een zooitje. Je moet wat doen. Maar zeg dan: jongens, we hakken knoop door. Maar ga niet zeggen: ehh, hihi, eigenlijk staat het niet in 1244. Want dat is wel zo.

Wees dan eerlijk, wedergeboren Christen Bush!
Het staat niet in 1244, ook al werd het zo opgevat.
Oud 03-03-2008, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Waarom grepen we dan daar in? Het is toch shit happens volgens jou.
Dus: 2 augustus 1990. Koeweit bestaat niet meer. Shit happens. Hoi Saddam, wazzup!
Nou, de Amerikanen grepen in omdat er in Koeweit veel olie ligt. Dat is toch zonneklaar?
Oud 03-03-2008, 23:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Nou, de Amerikanen grepen in omdat er in Koeweit veel olie ligt. Dat is toch zonneklaar?
OK, nu komen we ergens. Pas internationaal recht dan aan. In ieder geval de regels van de VN:

"Als in een land veel olie zit, en dit land wordt bezet, dan mag men ingrijpen."

Wedergeboren Christen Bush wil neem ik aan alles zo netjes mogelijk doen? Toch?
Oud 03-03-2008, 23:08
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Het staat niet in 1244, ook al werd het zo opgevat.
Met alle resepct, maar ik heb het toen heel goed gevolgd. Iedereen zei: OK, maar Kosovo blijft onderdeel van Servie. Echt iedereen!

Maar ja, na jaar of wat moet je toch wat met zo'n gebied. Serviers willen het niet opgeven. Logisch. Albanezen willen niet terug naar Servie. Logisch. Er ligt belofte aan Servie. Maar ja, je moet wat...

Maar moet je dan gaan liegen?
Oud 03-03-2008, 23:08
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
OK, nu komen we ergens. Pas internationaal recht dan aan. In ieder geval de regels van de VN:

"Als in een land veel olie zit, en dit land wordt bezet, dan mag men ingrijpen."

Je legt echt veel te veel nadruk op zijn religie dat hij daarom eerlijk moet zijn.
Oud 03-03-2008, 23:10
Verwijderd
Citaat:

Het is niet relevant of het "mag" of niet. Alle soevereine staten kunnen hun legers overal laten opereren waar ze dat willen. Spelregels van jouw denkbeeldige spelletjes veranderen daar niets aan.

Of het moreel juist is, is een loze vraag omdat geweld nooit moreel juist is, hoogstens in zekere mate gerechtvaardigd.
Oud 03-03-2008, 23:10
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Met alle resepct, maar ik heb het toen heel goed gevolgd. Iedereen zei: OK, maar Kosovo blijft onderdeel van Servie. Echt iedereen!

Maar ja, na jaar of wat moet je toch wat met zo'n gebied. Serviers willen het niet opgeven. Logisch. Albanezen willen niet terug naar Servie. Logisch. Er ligt belofte aan Servie. Maar ja, je moet wat...

Maar moet je dan gaan liegen?
Ik lieg niet. Ik geef mijn interpretatie van wat er staat. Mijn interpretatie is net zo veel waard als elke andere interpretatie, omdat het MIJN mening is. En op diezelfde manier mag iedereen 1244 lezen zoals ze willen. En dat betekend ook dat als de meningen veranderen, dat dat gewoon mogelijk is. De mening die overheerst is de regel.

300 jaar geleden zou ook (bijna) iedereen gelachen hebben om de evolutietheorie en het niet bestaan van de generatio spontane.
Oud 03-03-2008, 23:16
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik lieg niet. Ik geef mijn interpretatie van wat er staat. Mijn interpretatie is net zo veel waard als elke andere interpretatie, omdat het MIJN mening is. En op diezelfde manier mag iedereen 1244 lezen zoals ze willen. En dat betekend ook dat als de meningen veranderen, dat dat gewoon mogelijk is. De mening die overheerst is de regel.

300 jaar geleden zou ook (bijna) iedereen gelachen hebben om de evolutietheorie en het niet bestaan van de generatio spontane.
(1) Om een Amerikaan te citeren (overigens: voor onafhankelijkheid Kosovo) : dat is er alleen ingezet omdat de Serviers anders nooit zouden tekenen.
Tja....

(2) Stel (!) het stond er wel duidelijk in (volgens mij is dat trouwens zo). Mag je dan toch die resolutie schenden? Serieus antwoord aub!
Oud 03-03-2008, 23:17
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Je legt echt veel te veel nadruk op zijn religie dat hij daarom eerlijk moet zijn.
Ik ben zelf ook gelovig. En de Bijbel zegt duidelijk: liegen kan en mag niet!
Waarom doet Bush dat dan wel? Lekker promotie voor zijn geloof!
Oud 03-03-2008, 23:18
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Het is niet relevant of het "mag" of niet. Alle soevereine staten kunnen hun legers overal laten opereren waar ze dat willen. Spelregels van jouw denkbeeldige spelletjes veranderen daar niets aan.
Dus geen moord en brand schreeuwen als Rusland troepen stuurt naar Abchazie?

Of naar Nagorno-Karabach? Trouwens, daar hebben Azeri's ook verschrikkelijke dingen gedaan tegen Armeniers. Waarom grepen we niet in? En kunnen we dan verwachten dat die Armeniers daar terug willen naar Azerbeidjan?
Oud 03-03-2008, 23:18
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
(1) Om een Amerikaan te citeren (overigens: voor onafhankelijkheid Kosovo) : dat is er alleen ingezet omdat de Serviers anders nooit zouden tekenen.
Tja....

(2) Stel (!) het stond er wel duidelijk in (volgens mij is dat trouwens zo). Mag je dan toch die resolutie schenden? Serieus antwoord aub!
Ja. Servie heeft zijn recht op Kosovo verbeurd. Als Kosovo alleen bij Servie zou blijven omdat het in die resolutie staat, dan horen alle kopien van die resolutie ceremonieel verbrand te worden.
Oud 03-03-2008, 23:19
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ja. Servie heeft zijn recht op Kosovo verbeurd. Als Kosovo alleen bij Servie zou blijven omdat het in die resolutie staat, dan horen alle kopien van die resolutie ceremonieel verbrand te worden.
Koerdistan, gasaanval, Irak... ?
Oud 03-03-2008, 23:20
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik ben zelf ook gelovig. En de Bijbel zegt duidelijk: liegen kan en mag niet!
Waarom doet Bush dat dan wel? Lekker promotie voor zijn geloof!
Geld > Geloof, zelfs voor Bush. Is altijd al zo geweest, zal nooit veranderen. Zelfs jij zou in veel gevallen geluk, geld en welzijn boven geloof stellen.
Oud 03-03-2008, 23:21
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Koerdistan, gasaanval, Irak... ?
Het Irak van Saddam Hoessein heeft zijn recht op Koerdistan verbeurd. Saddam Hussein is dood. Zijn regime bestaat niet meer. Dit is een ander Irak dan onder die man.

Dit geld niet voor Kosovo.
Oud 03-03-2008, 23:22
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Geld > Geloof, zelfs voor Bush. Is altijd al zo geweest, zal nooit veranderen. Zelfs jij zou in veel gevallen geluk, geld en welzijn boven geloof stellen.
Dan ken je me niet!
Maar ik snap je punt!
Oud 03-03-2008, 23:23
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Het Irak van Saddam Hoessein heeft zijn recht op Koerdistan verbeurd. Saddam Hussein is dood. Zijn regime bestaat niet meer. Dit is een ander Irak dan onder die man.

Dit geld niet voor Kosovo.
Servie is nu democratie. Servie leverde Milosovic uit. Servie bood Kosovo EIGEN VLAG, EIGEN VOLKSLIED, EIGEN REGERING, ENZ....

Dingen waar een Koerd alleen maar van kan dromen?!! TOch?
Oud 03-03-2008, 23:23
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dan ken je me niet!
Maar ik snap je punt!
Dan ben je Roomser dan de Paus.
Oud 03-03-2008, 23:25
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Servie is nu democratie. Servie leverde Milosovic uit. Servie bood Kosovo EIGEN VLAG, EIGEN VOLKSLIED, EIGEN REGERING, ENZ....

Dingen waar een Koerd alleen maar van kan dromen?!! TOch?
Nee hoor. De Koerden kunnen nu redelijk ongestoord (behalve door de Turken) hun gang gaan.

Het Servie van 1999 bestaat nog steeds. Andere poppetjes, zelfde typische regering. Dat kleine beetje extra pro-westersheid kan niet ongedaan maken wat daar is gebeurd. Terwijl de machtsverandering in Irak echt massaal is en de mogelijkheid biedt voor de Koerden om hun eigen weg te vinden.
Oud 03-03-2008, 23:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Dan ben je Roomser dan de Paus.

Ja, natuurlijk! Als je in iets gelooft, moet je er voor gaan. En niet alleen als het je uitkomt. Dat lijkt me normaal. Dat 99% van de mensen dit anders doet omdat ze lui/laf/bang zijn, tja... dan kunnen jij en ik niks aan doen!
Oud 03-03-2008, 23:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Nee hoor. De Koerden kunnen nu redelijk ongestoord (behalve door de Turken) hun gang gaan.

Het Servie van 1999 bestaat nog steeds. Andere poppetjes, zelfde typische regering. Dat kleine beetje extra pro-westersheid kan niet ongedaan maken wat daar is gebeurd. Terwijl de machtsverandering in Irak echt massaal is en de mogelijkheid biedt voor de Koerden om hun eigen weg te vinden.
Dus Kittens les voor opstandige provincies: stap er uit als bad guy er nog zit. Want als je wacht tot het beter gaat, dan moet je toch binnenblijven?

Trouwens, de Albanezen konden in de jaren 90 Milosovic wegstemmen, maar ze deden niet mee, want ze wilden Servisch gezag niet legitimeren. Dat was dus achteraf heel dom!

En wat zeggen de Albanezen nu: Serviers moeten meedoen met onze instituties. O, waarom deden zij dan niet mee in Servie?!
Oud 03-03-2008, 23:29
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ja, natuurlijk! Als je in iets gelooft, moet je er voor gaan. En niet alleen als het je uitkomt. Dat lijkt me normaal. Dat 99% van de mensen dit anders doet omdat ze lui/laf/bang zijn, tja... dan kunnen jij en ik niks aan doen!
Dat vind ik een enorme belediging aan mijn adres, en ik denk aan bijna iedereen hier. Mag ik nu een excuus PM plz?

Anyway. Ik ben niet lui/laf of bang. Ik vind pure idiologie complete onzin. Ik ben opgegroeid met een goed stel hersens en ik ga niet mijn hersenen verkwanselen aan het blind volgen van een ideologie. Ik ken mijn geschiedenis, ik ken deze wereld. Deze wereld leeft niet op ideologien en zal dat ook nooit doen. Ideologien zijn leuke ideeen die ons in een algemene richting sturen. Maar meer dan je er los aan verbinden moet je nooit en te nimmer doen, tenzij toevallig de pragmatische en de ideologische oplossing met elkaar samengaan.
Oud 03-03-2008, 23:30
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Dat vind ik een enorme belediging aan mijn adres, en ik denk aan bijna iedereen hier. Mag ik nu een excuus PM plz?

Ik maak je juist compliment. Lees nou eens: "... jij en ik"!
Oud 03-03-2008, 23:31
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dus Kittens les voor opstandige provincies: stap er uit als bad guy er nog zit. Want als je wacht tot het beter gaat, dan moet je toch binnenblijven?

Trouwens, de Albanezen konden in de jaren 90 Milosovic wegstemmen, maar ze deden niet mee, want ze wilden Servisch gezag niet legitimeren. Dat was dus achteraf heel dom!

En wat zeggen de Albanezen nu: Serviers moeten meedoen met onze instituties. O, waarom deden zij dan niet mee in Servie?!
De Servische Kosovaren mogen best hetzelfde protest uitvoeren als de Albanezen in de jaren '90. De Albanezen willen alleen heel graag dat de Serviers niet een ondergeschoven kindje worden en laten zien dat zij wel weten hoe ze met hun minderheden moeten omgaan.

Mocht dat allemaal niet lukken, zie ik het nog wel gebeuren dat dat kleine stukje Kosovo binnekort ook zijn eigen keuzes mag maken.
Oud 03-03-2008, 23:32
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik maak je juist compliment. Lees nou eens: "... jij en ik"!
Dat was de belediging. Ik ben geen domme ideologie-volger die zijn ogen sluit voor de praktijk. En je hoeft echt geen zoete broodjes te komen bakken omdat ik gewoon redelijke dingen zeg. Had T_ID hetzelfde geschreven als ik, dan weet ik niet of je zo gereageerd had.
Oud 03-03-2008, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Dus geen moord en brand schreeuwen als Rusland troepen stuurt naar Abchazie?

Of naar Nagorno-Karabach? Trouwens, daar hebben Azeri's ook verschrikkelijke dingen gedaan tegen Armeniers. Waarom grepen we niet in? En kunnen we dan verwachten dat die Armeniers daar terug willen naar Azerbeidjan?
Ik zeg niks over waar wel en niet ingegrepen moet worden, maar wat jij kennelijk niet begrijpt is dat er geen overkoepelend orgaan is dat internationaal recht kan afdwingen.
Oud 03-03-2008, 23:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Dat was de belediging. Ik ben geen domme ideologie-volger die zijn ogen sluit voor de praktijk. En je hoeft echt geen zoete broodjes te komen bakken omdat ik gewoon redelijke dingen zeg. Had T_ID hetzelfde geschreven als ik, dan weet ik niet of je zo gereageerd had.
Vat dingen toch niet persoonlijk op. Ik vind T_ID extreem inconsequent, maar daarom heb ik geen problemen met zijn persoon. Idem voor jou! Je mag het toch oneens zijn? En je lijkt me geen domme jongen. In tegendeel!

ON TOPIC:

Ik denk dat de grote verliezer van deze Kosovo affaire Georgie is. Ik geloof namelijk nooit dat Rusland nu ooit nog Abchazie en Ossetie onder de voet zal laten lopen door Georgie.

Georige had plannen om deze gebieden te heroveren.

Wat denken jullie?
Oud 03-03-2008, 23:36
Verwijderd
Ik denk dat Georgië totaal irrelevant is voor de Kosovo-kwestie.
Oud 03-03-2008, 23:36
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik zeg niks over waar wel en niet ingegrepen moet worden, maar wat jij kennelijk niet begrijpt is dat er geen overkoepelend orgaan is dat internationaal recht kan afdwingen.
Dus voor 2 miljoen Albanezen maken we een tweede Albaneze staat. En voor 40 miljoen Koerden doen we niks!

En trouwens, Darfur... ach, denk dat daar per maand meer doden vallen dan in totaal in Kosovo, maar we doen niks. Niet eens sancties.
Verklaar dat nou eens?
Oud 03-03-2008, 23:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik denk dat Georgië totaal irrelevant is voor de Kosovo-kwestie.
Abchazie en Ossetie besturen zichzelf al sinds begin jaren 90.
Gebieden wilden nooit bij Georgie horen (er door Stalin bijgeduwd).

Maar voora nu: Rusland zal nooit toestaan dat hun volkeren daar (ze willen bij Rusland horen) onder de voet gelopen worden door Georgie. Meeste mensen daar hebben Russisch paspoort.

Vergeet niet, Amerika greep al in Granada in vanwege paar Amerikaanse studenten die daar waren.

Wat Amerika mag, mag Rusland gelukkig ook! Dus dat wordt nog gezellig daar!
Oud 03-03-2008, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Dus voor 2 miljoen Albanezen maken we een tweede Albaneze staat. En voor 40 miljoen Koerden doen we niks!

En trouwens, Darfur... ach, denk dat daar per maand meer doden vallen dan in totaal in Kosovo, maar we doen niks. Niet eens sancties.
Verklaar dat nou eens?
Nou, dat is toch niet zo moeilijk? Turkije is NAVO-lid, dus de Koerden kunnen niet zomaar onafhankelijk worden. In Sudan is niet zo veel te halen, op wat olie na, maar dat gaat toch vooral naar de Chinezen. In Sudan spelen niet dezelfde belangen als bij Kosovo, omdat de NAVO-landen veel meer gebaat zijn bij een stabiele Balkan dan bij een stabiel Sudan.

Kun je dat nu echt niet zelf bedenken?
Oud 03-03-2008, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Abchazie en Ossetie besturen zichzelf al sinds begin jaren 90.
Gebieden wilden nooit bij Georgie horen (er door Stalin bijgeduwd).

Maar voora nu: Rusland zal nooit toestaan dat hun volkeren daar (ze willen bij Rusland horen) onder de voet gelopen worden door Georgie. Meeste mensen daar hebben Russisch paspoort.

Vergeet niet, Amerika greep al in Granada in vanwege paar Amerikaanse studenten die daar waren.

Wat Amerika mag, mag Rusland gelukkig ook! Dus dat wordt nog gezellig daar!
Dat is allemaal leuk en aardig, maar nogmaals, dat doet op geen enkele manier ter zake voor de Kosovo-kwestie.
Oud 03-03-2008, 23:41
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Vat dingen toch niet persoonlijk op. Ik vind T_ID extreem inconsequent, maar daarom heb ik geen problemen met zijn persoon. Idem voor jou! Je mag het toch oneens zijn? En je lijkt me geen domme jongen. In tegendeel!
T_ID is redelijk consequent, maar niet ideologisch ingestelt. Een beetje cynisch af en toe. Jouw probleem is juist dat je veeeeel te principieel bent. Zo werkt de wereld niet. Je wil misschien wel, maar zo gaat het niet.
Oud 03-03-2008, 23:42
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Nou, dat is toch niet zo moeilijk? Turkije is NAVO-lid, dus de Koerden kunnen niet zomaar onafhankelijk worden. In Sudan is niet zo veel te halen, op wat olie na, maar dat gaat toch vooral naar de Chinezen. In Sudan spelen niet dezelfde belangen als bij Kosovo, omdat de NAVO-landen veel meer gebaat zijn bij een stabiele Balkan dan bij een stabiel Sudan.

Kun je dat nu echt niet zelf bedenken?
In 1999 zei Clinton toch echt dat ie ingreep wegens humanitaire redenen. Die zijn er nu toch ook? Lijkt me. Een beetje zomaar...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten