| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
(1) Kosovo was onderdeel van Servie, wat onderdeel van Joegoslavie. Dat Joegoslavie niet meer bestaat maakt dus niks uit. Dat was ook reactie nadat Montenegro Joegoslavie verliet... (2) Servie is opvolgerstaat van Joegoslavie. Servie is als het ware het oude Joegoslavie. Maar goed, wederom, Amerika komt dit alles niet uit. Als zelf bijvoorbeeld het Nixon Center zegt: we breken het internationaal recht... dan zegt dat toch wel wat! |
||
|
|
||
|
Citaat:
Maar goed mensen, jullie redeneren alleen pragmatisch. Jammer. Ik zou zeggen: lees Kant er eens op na! |
||
|
|
||
|
Citaat:
Ik voel oprecht verdriet als ik aan jou denk. Wat ben je sneu persoon. Met excuses aan rest van S.com voor deze off-topic! (3) Als jij nou eens eerst uitlegt waarom we resolutie 1244 vertrappen! |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
En Taiwanezen maken de dienst uit op Taiwan. Waarom erkennen we dat land dan niet? We doen er toch ook zaken mee? Of gaat de portenmonnee weer voor de moraal? |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ik zie ook echt geen reden, behalve een oude claim op een stuk grond, dat Kosovo aan Servie zou moeten blijven verbinden. En ja, ik weet dat jij denkt dat het zo in die resolutie staat, maar ik heb em doorgelezen en ik vind dat de resolutie dat niet zegt.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
In 1999 werd het echt gepresenteerd als: Servie staat troepen toe in Kosovo, maar de Kosovaren hebben moeten accepteren dat Kosovo deel van Servie blijft. Zo vatte iedereen het op. Nogmaals: lees oude krantenartikelen (doen!) en je zult zien, de lezing: 1244 zegt niks over onafhankelijkheid is een heel recente... Bush liet er niet voor niks in het diepste geheim juristen naar kijken. Laten we wel wezen: Kosovo is een zooitje. Je moet wat doen. Maar zeg dan: jongens, we hakken knoop door. Maar ga niet zeggen: ehh, hihi, eigenlijk staat het niet in 1244. Want dat is wel zo. Wees dan eerlijk, wedergeboren Christen Bush! |
||
|
|
||
|
Citaat:
Dus: 2 augustus 1990. Koeweit bestaat niet meer. Shit happens. Hoi Saddam, wazzup!
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
"Als in een land veel olie zit, en dit land wordt bezet, dan mag men ingrijpen." Wedergeboren Christen Bush wil neem ik aan alles zo netjes mogelijk doen? Toch?
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Maar ja, na jaar of wat moet je toch wat met zo'n gebied. Serviers willen het niet opgeven. Logisch. Albanezen willen niet terug naar Servie. Logisch. Er ligt belofte aan Servie. Maar ja, je moet wat... Maar moet je dan gaan liegen? |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of het moreel juist is, is een loze vraag omdat geweld nooit moreel juist is, hoogstens in zekere mate gerechtvaardigd. |
|
|
|
||
|
Citaat:
300 jaar geleden zou ook (bijna) iedereen gelachen hebben om de evolutietheorie en het niet bestaan van de generatio spontane.
|
|
||
|
Citaat:
Tja.... (2) Stel (!) het stond er wel duidelijk in (volgens mij is dat trouwens zo). Mag je dan toch die resolutie schenden? Serieus antwoord aub! |
||
|
|
||
|
Citaat:
Of naar Nagorno-Karabach? Trouwens, daar hebben Azeri's ook verschrikkelijke dingen gedaan tegen Armeniers. Waarom grepen we niet in? En kunnen we dan verwachten dat die Armeniers daar terug willen naar Azerbeidjan? |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Dingen waar een Koerd alleen maar van kan dromen?!! TOch? |
||
|
|
||
|
Citaat:
Het Servie van 1999 bestaat nog steeds. Andere poppetjes, zelfde typische regering. Dat kleine beetje extra pro-westersheid kan niet ongedaan maken wat daar is gebeurd. Terwijl de machtsverandering in Irak echt massaal is en de mogelijkheid biedt voor de Koerden om hun eigen weg te vinden.
|
|
||
|
Citaat:
Trouwens, de Albanezen konden in de jaren 90 Milosovic wegstemmen, maar ze deden niet mee, want ze wilden Servisch gezag niet legitimeren. Dat was dus achteraf heel dom! En wat zeggen de Albanezen nu: Serviers moeten meedoen met onze instituties. O, waarom deden zij dan niet mee in Servie?! |
||
|
|
||
|
Citaat:
Anyway. Ik ben niet lui/laf of bang. Ik vind pure idiologie complete onzin. Ik ben opgegroeid met een goed stel hersens en ik ga niet mijn hersenen verkwanselen aan het blind volgen van een ideologie. Ik ken mijn geschiedenis, ik ken deze wereld. Deze wereld leeft niet op ideologien en zal dat ook nooit doen. Ideologien zijn leuke ideeen die ons in een algemene richting sturen. Maar meer dan je er los aan verbinden moet je nooit en te nimmer doen, tenzij toevallig de pragmatische en de ideologische oplossing met elkaar samengaan.
|
|
||
|
Citaat:
Mocht dat allemaal niet lukken, zie ik het nog wel gebeuren dat dat kleine stukje Kosovo binnekort ook zijn eigen keuzes mag maken.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
ON TOPIC: Ik denk dat de grote verliezer van deze Kosovo affaire Georgie is. Ik geloof namelijk nooit dat Rusland nu ooit nog Abchazie en Ossetie onder de voet zal laten lopen door Georgie. Georige had plannen om deze gebieden te heroveren. Wat denken jullie? |
||
|
|
||
|
Citaat:
En trouwens, Darfur... ach, denk dat daar per maand meer doden vallen dan in totaal in Kosovo, maar we doen niks. Niet eens sancties. Verklaar dat nou eens? |
||
|
|
||
|
Citaat:
Gebieden wilden nooit bij Georgie horen (er door Stalin bijgeduwd). Maar voora nu: Rusland zal nooit toestaan dat hun volkeren daar (ze willen bij Rusland horen) onder de voet gelopen worden door Georgie. Meeste mensen daar hebben Russisch paspoort. Vergeet niet, Amerika greep al in Granada in vanwege paar Amerikaanse studenten die daar waren. Wat Amerika mag, mag Rusland gelukkig ook! Dus dat wordt nog gezellig daar! |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kun je dat nu echt niet zelf bedenken? |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Botsing Georgische en Ossetische troepen hhendrikxx | 500 | 02-10-2008 23:01 | |
China neemt bijbels Amerikanen in beslag Love & Peace | 114 | 28-08-2008 19:39 | |
België, hoe nu verder? Gatara | 224 | 09-08-2008 18:52 | |
Burgemeester Leers (M'tricht) , heeft kritiek op Balkenende 0oFZo0 | 83 | 05-07-2005 17:08 | |
Poetin herkozen Saycheese | 67 | 17-03-2004 13:15 | |