Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2008, 19:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik wilde skyradio luisteren en opruimen, maar ik ben nu al een uur bezig om online radio te kunnen luisteren. Het werkt gewoon niet, geen 1 site
Wie is er handig met computers en heeft een suggestie hoe ik het kan oplossen, want het lukt mij echt niet. En het stomme is dat het op elke computer hier in huis wel doet, maar op die van mij niet.

Goed begin van mijn weekend.
Heb je www.nederland.fm al geprobeerd? Is echt een relaxte site. Anders moet je misschien eens mediaplayer opnieuw downloaden ofzo
Oud 07-03-2008, 21:02
darkfairy
darkfairy is offline
sommgige mensen vinden het blijkbaar leuk om achter je rug om verhalen rond te vertellen en te lopen stoken.
blegh leuk een ex op het werk hebben.
Oud 07-03-2008, 21:14
darkfairy
darkfairy is offline
we hebben sinds vorige week donderdag's en vrijdag's.
een stagiare op onze afdeling.
en ze is zo dun.
en dat triggert flink.
nou zou ik het liefst.
weer al me eten laten staan.
en nou voel ik me weer heel dik.
maar ik probeer me er niks van aan te trekken.
(ook al is het heel lastig.)
en ze is er alleen maar donderdag's en vrijdag's.
Oud 07-03-2008, 21:14
rensd
rensd is offline
Citaat:
Heb je www.nederland.fm al geprobeerd? Is echt een relaxte site. Anders moet je misschien eens mediaplayer opnieuw downloaden ofzo
www.studenten.fm Staat alles op caterogie.

En nou moet ik zometeen mn zusje naar een feest brengen, maar nou vraagt ze of ik meega en de bob wil zijn maar ik heb geen zin. Wat is er met mij aan de hand?.. Duidelijk een off-day
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 21:25
Rob
Rob is offline
Oh, shit.
...Dit gaat een heel vervelend vervolg krijgen. Ik voel mij er niet makkelijk bij dat ik degene ga zijn die alles in motie zet en er, waarschijnlijk, een einde maak aan een situatie die al veel te lang doorgaat.

Laatst gewijzigd op 07-03-2008 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Oh, shit.
...Dit gaat een heel vervelend vervolg krijgen. Ik voel mij er niet makkelijk bij dat ik degene ga zijn die alles in motie zet en er, waarschijnlijk, een einde maak aan een situatie die al veel te lang doorgaat.
'sup?
@Moon: *knuff* Dit is zo ontzettend hard niet jouw schuld. Doe maar rustig, alles komt goed. Rust twee dagen uit, verwerk het op jouw manier en dan zul je zien dat je je zondag heel anders voelt. Evengoed klote en zwaar kut, maar anders.
Ik denk ook dat je gewoon weer moet proberen om te gaan werken. Desnoods geef je aan dat je graag wil dat er iemand mee loopt. Als je nu niet meteen weer begint met werken, wordt de drempel alleen maar hoger en kom je er nooit meer overheen.

ot: Gisteravond <33 De Dirty Dozen Brass Band was zo ontzettend gaaf! Spelen met én een bugel én een trompet aan je mond, of met én een baritonsax, én een fisherpricesax. Echt. Tering. Wat zijn die mannen goed.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 22:20
Villain
Villain is offline
Ik heb het de heletijd zo koud met de verwarming op 21,5 graden en ik heb geen zin ziek te worden zo vlak voor het weekend. En ik heb wiskunde verpest na 4 maanden bijles waarin alles prima ging en waar we belachelijk veel geld in hebben gestoken. *grmbl*

*knuffvoorrob*
Oud 07-03-2008, 22:43
Verwijderd
Jeej, Moon... *hele dikke knuffel geeft* Het is al vaker gezegd, maar dit is niet jouw schuld. Je deed het niet express en je hebt meteen je hand voor de kraan gehouden... Het is goed om het met mensen erover te hebben. Ookal ken je ze nog niet zo goed, ik denk dat het goed is met je collega's te blijven praten. Zij kunnen je schuldgevoel een beetje wegnemen, omdat zij ook dondersgoed weten dat hen hetzelfde had kunnen overkomen. Ik snap heel goed dat je het liefst nooit meer naar je werk gaat, maar ik denk wel dat het goed is om er heen te gaan. Al ga je er alleen kijken, met mensen praten en meelopen met collega's, zo krijg je weer wat meer vertrouwen. Maar geef jezelf ook de kans om je verdrietig te voelen, om het te verwerken. *nogmaals dikke knuf*

Ik ben weer bij mijn ouders. Heb wel wat leuke dingen in het vooruitzicht maar voel me desondanks niet echt geweldig. Ik probeer mezelf te accepteren zoals ik ben, met de beperkingen die ik (momenteel) heb, maar ik vind het lastig. Ik probeer goed voor mezelf te zorgen en stapje voor stapje gaat dat wel iets beter (ik houd mijn kamer nu redelijk opgeruimd en gepoetst, doe mij was, verzorg me zelf iets beter) maar er zijn nog veel dingen waar ik aan moet werken, voordat het weer "normaal" is. Ik moet mezelf ruimte gunnen, dingen doen waar ik me goed bij voel, structuur en regelmaat aanbrengen maar pfoe... soms wil ik het allemaal opgeven en de rest van mijn leven in bed blijven.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 22:46
Nijn*
Nijn* is offline
@ Moon: wat een vreselijk verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je je daar heel erg kut om voelt.. ik zou het mezelf ook kwalijk nemen terwijl dat nergens op slaat: het kan de beste overkomen. Ik hoop dat je nu dit weekend een beetje het kan laten bezinken en gewoon je rust kunt nemen en dan maandag gewoon weer gaat proberen. Een hele dikke knuffel in ieder geval!! *knuff*

OT: Lange dag, heb het gevoel dat ik echt 48 uur achter elkaar ben doorgegaan. Maar de vakantie is er bijna door, morgen naar de UvA,, ga toch alleen maar naar sociale geografie en niet naar psychologie (denk niet dat ik dat met mijn eigen problemen aankan) en heb een onwijs druk weekend maar wel leuk! Vandaag ook nog even naar L. toegegaan om te praten over die medicatie, ze vond het goed van me en is benieuwd hoe het nu verder gaat. Ze gaat me volgende week in ieder geval helpen met m'n mondeling daar ben ik wel echt heel erg blij mee Ben doodmoe en morgen weer om half 8 op om op tijd in Amsterdam te zijn.. hmpf ik heb er geen zin in want die hele studiekeuze duizelt me echt enorm! Voel me nu ook met het uur slechter worden, terwijl mijn beste vriendinnetje pas net de deur uit is en het hartstikke gezellig was,, dus ik ga maar snel slapen. Hmpf ..
Oud 07-03-2008, 22:50
darkfairy
darkfairy is offline
ik zal zo maar eens proberen te slapen.
Oud 08-03-2008, 03:09
Rob
Rob is offline
Citaat:
'sup?
PM.

Citaat:
Ik heb het de heletijd zo koud met de verwarming op 21,5 graden en ik heb geen zin ziek te worden zo vlak voor het weekend. En ik heb wiskunde verpest na 4 maanden bijles waarin alles prima ging en waar we belachelijk veel geld in hebben gestoken. *grmbl*

*knuffvoorrob*
Thanks.

Wel klote voor je wiskunde. Krijg je nog een herkansing, of niet?
Oud 08-03-2008, 08:13
Yana
Yana is offline
Lieve Moon, je hebt juist geprobeerd de schade zo beperkt mogelijk te houden! Het was een ongeluk en niets meer dan dat. Neem het je niet kwalijk, meisje! *doet mee aan de groepshug voor Moon*

En vandaag heb ik al verpest voor 'ie goed en wel begonnen is.
Oud 08-03-2008, 09:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
O moontje... Veel sterkte hoor meisje, kan me voorstellen dat het echt rot voor je moet zijn geweest, wat een vervelend ongeluk.

OT: Gisteren was leuk En ik heb een hele dag de computer niet aan gehad Te schokkend.
Oud 08-03-2008, 09:18
rare kwast
rare kwast is offline
nou kan ik weer overnieuw beginnen met de planning voor het vrijgezellenfeest.. de bruid kan zelf niet *grmble*
daarnaast heeft een of andere *piep* het mailtje naar de bruid zelf gestuurd... HALLO!! wakker worden.
Oud 08-03-2008, 10:19
Verwijderd
@Moon: *knuf*
Wat een naar verhaal....

OT: Stappen was leuk!
Was rond half tien alweer wakker en ben er maar uit gegaan, gedoucht, was draait etc.

Weekend!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 10:22
coopergirl
coopergirl is offline
Mijn kamer is écht een zooi. Overal liggen kleren, boeken, nog meer kleren, nog meer boeken, tijdschriften, rommel enz. Bah. Straks met een vriendin cadeaus voor de bruiloft van een andere vriendin kopen.. Van opruimen komt er vandaag dus niks. Verder moet ik nodig wat aan mijn studie gaan doen, ik heb sinds het nieuwe kwartiel begonnen is (drie weken geleden ) nog geen boek geopend. Bah, super irritant.. En ja, ik doe het zelf.. Of liever gezegd: ik doe zelf niets.
Oud 08-03-2008, 10:32
Verwijderd
Tja.. en nu besluiten op welke school ik mijn havo ga afmaken.
Regulier, of speciaal..
I don't know.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 12:19
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Citaat:
www.studenten.fm Staat alles op caterogie.
Die sites deden het ook niet. Maar nu heb ik Mediaplayer 11 (ik had nog steeds 10) en nu doet alles het. Al ben ik niet zo blij met Mediaplayer 11 (ik heb het eerst getest, daarna weer verwijderd en toen weer geinstalleerd omdat het met 10 echt niet werkte ), maar nu heb ik wel radio
Bedankt voor de hulp

Dikke knuffel voor moon (})

Straks naar het winkelcentrum in het dorp, daarna maar eens opruimen en beginnen aan mijn zelfstudie. Ik wilde alle hoorcolleges uitwerken, maar ze hebben onder hoorcollege 5 nummer 2 gezet, waardoor die er twee keer staat en 5niet. Maarja, goede reden om die zelfstudie niet te doen

Edit: en ik heb een broek Een spijkerbroek en hij zit heel lekker. Ik had eerst ook een mooie, maar net een maat te klein. Deze zit perfect. Een jaar geleden had ik me echt niet kunnen voorstellen dat ik nu twee spijkerbroeken heb die ik goed vind zitten.
Ook nog een ongeluk gezien . Op de rotonde, in ieder geval een fietser onder een auto. De fiets lag echt zowat onder de auto. Maar het zag er, gelukkig, verder niet al te ernstig uit, want het slachtoffer (ik weet niet hoeveel er waren, maar zeker 1) zat op het grasveld een stukje verderop. Niet dat er dan niks aan de hand is, maar het zag er daardoor minder ernstig uit dan als ze nog onder de auto lag. Het was ook echt heel druk op de weg (en ik woon echt niet in een druk dorp), omdat een van de 'hoofdwegen' is afgezet. Op de rotonde ook superdruk, ik vind het niet zo raar dat er dan ongelukken gebeuren. Ik ben blij dat ik met de auto was, want op de rotondes fietsen was echt niet fijn vandaag.

En nu opruimen en huiswerk maken.

Laatst gewijzigd op 08-03-2008 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 13:52
Neko*
Neko* is offline
Hele dikke knuffel voor Moon! Geef jezelf de ruimte om het te verwerken, en probeer maandag wel aan het werk te gaan. Anders word de drempel alleen hoger. En je zult zien dat het best goed gaat als je er eenmaal bent. Desnoods even collega's vragen of ze met je mee willen lopen. Heb vertrouwen in jezelf, het is niet jou fout. *knuf*

Dank voor de knuffels en lieve woorden. De boosheid is inmiddels wel wat gezakt, maar kan er nog steeds niet met m'n hoofd bij dat hij oordeelt over een situatie die hij niet eens kent. Nog geen reactie terug op mijn mailtje, begin me af te vragen of ik überhaupt nog iets terug krijg. Maargoed, het is weekend, wie weet dat hij 't nog niet gezien heeft..

Nu moet ik nog ff heel veel doen aan school (natuurkunde en wiskunde. En miss. maatschappijleer lezen). En pianospelen, dat vooral. Over 'n uurtje komt 't meisje dat ik zou moeten begeleiden. En wat ik ook ga doen. Maar ik kan nog niet echt de dingen spelen zoals zou moeten voor 'n eerste keer oefenen. Ik baal best van mezelf, want ja.. Ik had er wel tijd voor; niet veel maar wel tijd, en toch deed ik het niet/nauwelijks. Nu zo nog maar ff spelen voordat ze komt. Hopelijk komt het dan toch nog goed. We hoeven toch maar 2 stukken, en we hebben er iets van 6 of 8 uitgezocht die ons leuk lijken..

Donderdag naar mijn dokter in Utrecht. Ik hik er echt nu al tegenaan.. Niet dat ik verwacht dat ze rare dingen zal gaan zeggen, maar het is gewoon niet fijn. Mis ik ook álwéer een proefwerk, dit keer scheikunde. Nja, misschien dat ik net op tijd ben om 't te halen.. Nu ga ik aan het werk, want ik ga voor 't eten weer naar vriendjelief. Wat nog ff rottig wordt, want ik heb nl geen fiets. Nja, fiks ik ook wel weer.
Oud 08-03-2008, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Tja.. en nu besluiten op welke school ik mijn havo ga afmaken.
Regulier, of speciaal..
I don't know.
Probeer een lijstje te maken met de voor en nadelen van elke school. Wat voor speciaal onderwijs zou je kunnen gaan volgen? Voor mensen met psychische problemen? Op zich kunnen ze daar natuurlijk beter rekening houden met de problemen die je hebt. Ben je al eens op die school gaan kijken? Dan kun je zien of je een beetje aansluiten zou kunnen vinden bij de mensen die daar rondlopen.

Ik heb zelf ook ooit voor de keus gestaan. Ik was een dagje gaan meelopen op de speciale school maar daar liepen echt heel vreemde figuren rond en ik voelde me er echt niet op mijn plek. Bovendien kon ik daar geen havo doen, dan moest ik vmbo-tl doen. Uiteindelijk ben ik naar de Vrije school gegaan. Daar krijg je veel persoonlijke aandacht en meer creatieve vakken, maar uiteindelijk kun je wel een gewoon diploma halen (met een jaar vertraging). Dat vond ik echt een hele fijne school (enige minpunt was dat de organisatie niet zo goed geregeld was). Misschien is dat ook iets voor jou? Of een ander soort "apart" onderwijs? Uiteindelijk lukte het ook daar niet en ben ik naar het volwassenenonderwijs gegaan en dat ging prima! Dus er zijn nog heel veel mogelijkheden! Heel veel succes met de keuze!

Ik heb net heel lang in de badkamer staan tutten. Uitgebreid douchen, haartjes doen, tanden een keer extra goed verzorgen en de piercing nog een keer goed schoonmaken, huidje insmeren enzo... Dat voelt wel goed . Zometeen ga ik weer even viool spelen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 14:52
Verwijderd
huhuhuhu ik was gisteren in Aalsmeer voor die screening voor een make-over programma. Ze waren ontzettend enthousiast naar aanleiding van onze vrijwiligersverhalen en om eerlijk te zijn: mijn vriendinnen en ik zagen er niet uit. Dus toen gingen ze allemaal foto's maken van ons en ons nog meer vragen, wat we allemaal zouden toelaten qua haar,kleding en make-up.We kregen vooral op het hart gedrukt dat we beslist niks aan onszelf mogen veranderen vanaf nu, totdat ze bellen dat we het niet geworden zijn, óf tot het moment dat ze met een camera voor onze neus staan. Wachten dus maar!

@ moon: gaat het alweer een beetje?

Laatst gewijzigd op 08-03-2008 om 14:53. Reden: ik was nog nieuwsgierig
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 15:16
Verwijderd
beetje laat misschien: maar alsnog een dikke knuffel voor moon! wat rot zeg, maar het was écht een ongeluk. ongelukken gebeuren! knuf!

yana meisje, niet waar. je kunt niet een hele dag verpesten, je kunt een moment verpesten. je kunt ieder moment opnieuw verpesten, dat klopt. maar je kunt niet om kwart voor tien 's ochtends de hele dag al verpest hebben.

haha hypocriet, want zo voelt het voor mij dus ook. nou ja, om in mn eigen woorden te spreken: ik heb lekker alle momenten tot nu aan toe verpest en in de planning staat om dat de rest van de dag te blijven doen. lang leve de schijnwereld van niet-ongelukkig zijn waarvan ik dacht dat het hetzelfde was als gelukkig zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 15:23
duivelaartje
duivelaartje is offline
Jeej, m'n moeder en ik hebben net bij het reisbureau een vierdaags reisje naar Praag geboekt in April. We hebben een mooi viersterrenhotel in het historische centrum, zodat we overal een beetje dicht bijzitten. Omdat m'n moeder zo vaak last heeft van de bilspier moeten we te grote afstanden lopen voorkomen. Daarna hebben we ook een hotel uitgezocht met tramhalte zo ongeveer voor de deur en metro om de hoek. Volgende week ga ik m'n pianolerares eens vragen naar leuke eettentjes en dingen die we sowieso moeten zien, want ze heeft daar een jaar op het conservatorium gezeten, dus die weet er wel wat van.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 15:28
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Jeej, m'n moeder en ik hebben net bij het reisbureau een vierdaags reisje naar Praag geboekt in April. We hebben een mooi viersterrenhotel in het historische centrum, zodat we overal een beetje dicht bijzitten. Omdat m'n moeder zo vaak last heeft van de bilspier moeten we te grote afstanden lopen voorkomen. Daarna hebben we ook een hotel uitgezocht met tramhalte zo ongeveer voor de deur en metro om de hoek. Volgende week ga ik m'n pianolerares eens vragen naar leuke eettentjes en dingen die we sowieso moeten zien, want ze heeft daar een jaar op het conservatorium gezeten, dus die weet er wel wat van.
Voor een tientje heb je een weekkaart voor al het OV in Praag

Vooral dikke aanrader met mooi weer is de uitkijktoren en het gebied er omheen op de heuveltop
Oud 08-03-2008, 15:40
moon
moon is offline
Dankjulliewel, wat een lieve reacties allemaal!

Met mij gaat het nog steeds slecht, ik kan er niet anders van maken. Ik zie de beelden doorlopend voor mijn ogen, ik kan aan bijna niks anders meer denken. Ik had net nog een gespek met mijn moeder, ik zei dat ik nooit meer naar mijn werk wilde, mijn moeder werd heel erg kwaad op me, op die manier wilde ze me weer even terug in de realiteit zetten. Het zal wel goed bedoeld zijn, maar voor mij werd het even alleen maar erger. Ik heb zo gehuild.
Ik voel me op alle mogelijke manieren klem gezet, het is net alsof ik geen enkele weg kan bewandelen, het is benauwend, ja echt verstikkend.
Ik mag mezelf niks aan doen omdat ik het daarmee alleen maar erger maak, ik mag niet stoppen omdat ik het daarmee alleen maar erger maak, ik kan niet doorgaan omdat ik doodsangst uit sta en mijn schuldgevoel niet te boven kom...kortom, ik kan niks. Ik voel me echt hopeloos, echt verloren, maar het mag niet. Ik mag niks, ik moet alleen maar. Kan mijn hart niet stoppen met slaan? kan ik niet een dodelijke ziekte krijgen?
Oud 08-03-2008, 15:42
Nijn*
Nijn* is offline
@ Duivelaartje: wat leuk!!! Ik ga eind april/begin mei ook een paar dagen weg met mijn moeder en wij wilden voor Londen of Praag gaan! Oeh, word ook helemaal enthousiast als ik je verhaaltje lees!

OT: Vanochtend was het weer vroeg opstaan om op tijd bij de UvA te zijn. Sociale geografie dus, het was opzich wel oké maar ik ben niet dolenthousiast. Jammer ook dat er een economisch geograaf kwam vertellen, precies de richting binnen de studie die mij dan niet interesseert. Maar goed, T. was wel helemaal enthousiast dus ik heb maar een beetje mee gepraat Ik denk niet dat dit de studie voor mij is. Daarna zou ik eigenlijk naar Psychologie gaan maar ben niet geweest, ik denk niet dat ik dat persoonlijk aan kan.. En als ik er nog iets meer over zou willen weten kan ik dat altijd nog aan mijn tante vragen want die is klinisch psycholoog. En nu ben ik dus een paar uur thuis al, eerder dan verwacht, en zou ik mijn kamer moeten opruimen/keihard aan school moeten werken. Maar ja, dat lukt dus duidelijk niet..
Moet vandaag toch echt m'n kamer opruimen van mezelf + een boekverslag voor een groot deel afhebben. Morgen ook alweer de halve dag weg en dan komt het er dus ook weer niet van. God, ik haat mezelf echt op dit soort momenten, ben echt niet vooruit te branden terwijl ik dik in de stress zou moeten zitten..
Oud 08-03-2008, 16:05
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
({) voor Moon. Verder wat iedereen al zegt: het was een ongeluk, het had iedereen kunnen gebeuren en je hebt toch goed gehandeld? En tuurlijk mag je je rot voelen, ik zou me ook enorm schuldig voelen, maar het komt allemaal goed, er is niemand dood en die wonden genezen wel weer. Dit gebeurt je echt geen 2e keer.

OT: niet zoveel gedaan vandaag. Naar tuincentrum geweest voor cadeautje voor m'n schoonmoeder, die is morgen jarig. Verder beetje krant gelezen enzo. Studeren wil ook niet zo.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 16:05
moon
moon is offline
O, mijn god je zal het altijd mee maken, waarom komen alle nare dingen altijd tegelijk?
J. is ziek bij ons, hij heeft al meerdere malen overgegeven. Hij kan zijn medicijnen tegen zijn psychose en angsten ook niet binnen houden en is nu alweer heel bang. Mijn vader is 'm nu naar het GGZ aan het brengen en ik mag zijn onder gekotste matras zo nog even opruimen, wat een feest. Het zit me echt niet mee.
Oud 08-03-2008, 16:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Duivelaar: Leuk joh Ik wil daar ook graag een keer heen.

OT: Ik houd nu bij hoeveel maagpijn ik heb en ik heb vandaag al twee keer een nul op kunnen schrijven (0-10, 0 is geen pijn) Voelt zo goed Heb nu wel een beetje maagpijn, maar goed, de rest van de dag dus niet tot nauwelijks. Hoop dat het zo blijft.
Oud 08-03-2008, 17:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Voor een tientje heb je een weekkaart voor al het OV in Praag

Vooral dikke aanrader met mooi weer is de uitkijktoren en het gebied er omheen op de heuveltop
Ja, echt zo goedkoop daar. In april is het vast mooi weer.

@Nijn*: Hihi, tof dat je ook met je moeder op vakantie wil. M'n moeder en ik willen vanaf nu dit eigenlijk twee keer per jaar proberen te doen, als m'n vader het huis tenminste niet afbreekt als wij weg zijn. Het is nog maar de vraag of het geen varkensstal is bij terugkomst.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 18:25
Verwijderd
Ok, die korte nacht heeft er toch wel een beetje ingehakt .
Maar 'k heb vandaag toch nog best wat nuttige dingen gedaan, vanavond voor de tv hangen, op tijd gaan slapen en dan morgen nog een vrije dag. Met een klein beetje studeren.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 18:41
moon
moon is offline
Jeetje ik trek het ff niet meer. Hoe kan ik nou op een normale manier weer door gaan met leven en met mijn werk? wat is het voor onmogelijke vraag aan me om de kracht te hebben na deze gebeurtenis nog verder te gaan? Ik weet echt niet meer bij wie ik zijn moet, waar ik zijn moet, wie ik zijn moet en toch moet ik gewoon doorgaan en mag deze gebeurtenis niet zo'n inpakt hebben dat ik er aan onder door ga. fuck it! Ja sory maar wat moet ik nou? wat moet ik in godsnaam? ik weet het echt niet meer
Oud 08-03-2008, 19:09
coopergirl
coopergirl is offline
Hey Moon, waarschijnlijk kun je als je er veel last van hebt via een personeelsconsulent een afspraak maken. In dit gesprek kunnen jullie bekijken wat je nodig hebt om je werk weer te kunnen hervatten (bijv. soort slachtofferhulp, paar dagen vrij of nou you name it). Het is erg jammer om jezelf zo naar beneden te halen, je deed het immers niet met opzet!! In ieder geval veel sterkte... Probeer wat leuke, ontspannende dingen te doen! (Lekker wandelen in 't bos, zwemmen, uitgaan, filmpje.. Gewoon, om even je gedachten te verzetten zonder dat het allemaal geforceerd vrolijk hoeft te zijn).
Oud 08-03-2008, 19:21
Verwijderd
*knuffel voor moon*
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 19:41
metallica
metallica is offline
Bleh, ik ben zo ontzettend moe en heb al de hele dag last van krampen. Ga zometeen naar mn bedje toe, lag er gisteren ookal om half negen in. Mja... Morgen cake bakken en hopen dat hij me probeert ertoe te dwingen te praten. Klinkt stom, maar ik kan gewoon niet een, twee, drie vertellen wat er momenteel met me aan de hand is en dwars zit. Ik heb het zelf nog niet helemaal op een rijtje, laat staan dat ik het in een verhaaltje zo kwijt kan. Maar toch wil ik het kwijt en ik hoop dat hij me een beetje probeert te helpen...
Oud 08-03-2008, 20:45
rare kwast
rare kwast is offline
als iedereen t zo goed weet plannen ze toch lekker zelf het vrijgezellenfeest.. flikker nou toch op.
ze snappen niet dat het onwijs ingewikkeld is en onwijs veel energie kost (en daar boven komt nog de energie die ik sowieso al kwijt ben aan een dagelijkse taak)
stomme opmerkingen..
Oud 08-03-2008, 21:40
Verwijderd
Ik ben zo fecking mild de laatste maanden dat ik een beetje misselijk van mezelf wordt. Ik babbel zelfs met vriendinnen van exen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 23:11
Redhair
Redhair is offline
Knuffel voor Moon.

Weer verander ik, langzaam terug. Onverschillig, lichtelijk asociaal. C. en H. zie ik gemiddeld twee keer per dag. 's Middags komen ze meestal even hierlangs, de avond breng ik bij hun door. Woensdagnacht kwam ik weer thuis en O. was online. Weer terug van vakantie, meteen aan de pep. Of ik langskwam, daar de nacht doorgehaald. Eind van de ochtend weer even naar C., iets ophalen.
Thuis kwam de chaos weer eens langs. De drang om mijn hele kamer kort en klein te slaan, om de longen uit mijn lijf te schreeuwen, om mezelf verschikkelijke pijn te doen. Inhouden, niets doen. Drie uur later was het weer goed.
Het is een teken, een waarschuwing, iets waar ik naar zou moeten luisteren. Eerst van donderdagochtend tot zondagnacht wakker blijven, je lichaam trekt het dan niet om woensdag weer wakker te blijven, het moet nog opladen, herstellen.
Tot vanochtend wakker gebleven. O. is donderdagnacht hier geweest, de rest van de tijd vooral bij C. en H. doorgebracht. Tussen C. en mij is niets meer gebeurd, we hebben tenminste niet meer gerotzooid. Vannacht was hij nog tegen mij in slaap gevallen, we doen nog wel close, maar geen gevoos.
Vanmorgen was ik om acht uur thuis, geslapen tot vier. Was vanavond ook nog daar, net thuis, ga zo misschien nog feesten. Aan de ene kant geen zin, maar wil gewoon bij hun zijn, niet thuis alleen.

D. spreek ik niet veel meer, heb weer eens geen zin in haar. Ook mijn huisgenootje zie ik minder, ze wil bijna nooit mee naar hun, heeft geen zin om in die kou te zitten. Logisch, ik snap ook niet wat ik er te zoeken heb. Geen kachel, geen electra, vage mensen.

Ik leef niet meer. Niet in de 'normale' wereld tenminste. Als ik geen klok of iets dergelijks in mijn buurt heb, kan ik niet zeggen hoe laat het ongeveer is. Welke dag het is weet ik ook niet zonder er diep over na te denken. Mijn geheugen is een zeef, ik vergeet steeds meer. Ik denk dat mijn hersenen de energie niet hebben om alles te onthouden of terug te halen. Vaak zak ik in mijn eigen wereld, zit ik in mijn hoofd ergens anders. Kan dan gerust een uur op C.'s bed zitten, warm onder de deken, tussen alle anderen, maar niet met hun, bij hun. Gewoon weg. Te weinig (gezond) eten, te weinig slaap. Vind het allemaal best zo. Het kan me weinig schelen.

Well it's full speed baby
In the wrong direction
Oud 09-03-2008, 08:27
metallica
metallica is offline
Hmm, vanmiddag weer knuffelen. Nu eerst gaan werken, ik hoop dat het niet al te vreselijk druk is en dat ik snel klaar ben. Lenzen gingen idd nu al een heel stuk sneller, dus dat komt denk ik wel goed dan
Oud 09-03-2008, 10:15
moon
moon is offline
Wel ja, kom maar joh, ik kan nu toch alles hebben....ziek. Keelpijn,hoofdpijn,buikpijn,diaree en heel warm ('k zweet ervan).

En nee morgen ga ik niet naar mijn werk, de hele wereld kan het bekijken. Ben ik een loser? nou dan ben ik dat toch lekker. Het laat me allemaal koud, het enige wat me niet koud laat is wat er gebeurt is vrijdag.
Oud 09-03-2008, 11:45
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Moon: klote dat je nu ook nog ziek bent. Succes verder en misschien is Coopergirls' opmerking een optie?

OT: ach, ik weet het ook allemaal niet. Ik zou moeten studeren, scriptie, maar ik wil gericht aan het werk en niet zomaar wat lezen waar misschien een onderzoeksvraag uit kan rollen. Zo werkt dat niet bij mij, dat gebeurt toch niet. En nu doe ik dus niks en word ik alleen maar zenuwachtiger, nog 4,5 maand en dan moet het toch écht af zijn. Ze zien me aankomen, nog een jaar collegegeld

En ik vind het zo ongezellig dat m'n vriend z'n computer boven staat. Nu zit ik steeds alleen beneden.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 12:59
Verwijderd
Dit is geen leven meer te noemen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 13:11
moon
moon is offline
En toen werd J. opgenomen in het ziekenhuis met (naar de artsen vermoeden) een alvleesklierontsteking.
Kappen nou, het is nu echt genoeg geweest.
Oud 09-03-2008, 13:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
@Moon: He, dat is echt vervelend. Alvleesklierontsteking is ook echt geen pretje.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 13:53
kroot
kroot is offline
Hele dikke grote knuffel voor Moon!!! Sterkte meis!

Pfoe alleen thuis zijn 's avonds in zo'n groot donker huis is toch wel eng...
En ik moet nog zoveel doen: to-do lijst:
-wassen
-strijken
-kamer opruimen
-kooi dwerghamster schoonmaken
-presentatie voorbereiden
-met sibelius werken
-de gastenkamers indelen
-koken
-bij een concert oppassen
-rekeningen betalen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:29
Verwijderd
@moon: je krijgt wel alles in één keer op je bord.
Is J. je broer?

OT:
Werd pas om 11 uur wakker en op die manier gaat de dag echt supersnel voorbij.
Nu nog even een uur studeren en hopelijk blijf ik me de komende week net zo goed voelen als de afgelopen dagen. Het is echt een verademing.

O, trouwens, heeft iemand nog iets van/over little lady gehoord?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:34
justhanna
justhanna is offline
Ik had vandaag ingepland om goed te kunnen werken aan schoolopdrachten, maar mijn concentratie is helaas ver te zoeken. Ik heb wél het toilet hier in huis maar weer eens schoongemaakt, dat werd wel weer eens tijd. Jammer dat mijn huisgenoten daar niet zo over denken.
Oud 09-03-2008, 14:43
Verwijderd
Citaat:
@Moon: een heeeel dikke knuffel. Het was echt niet jouw schuld! Het was gewoon pech..
Ja dit ook voor Moon. Sometimes it's nobody's fault.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 16:00
duivelaartje
duivelaartje is offline
Jezus, kutdocent. We moeten voor onze paper uitleggen welke neurotransmitters werken, waar en met welke receptoren. Maar we hebben nog niets erover geleerd, behalve de drie algemene types die er zijn. Hoe kunnen we nou zelf daar helemaal achter zien te komen hoe ze werken? Ik kom om in de ingewikkelde onderzoeken en allemaal artikelen met moeilijke woorden waar ik echt helemaal niets van vat. Waarom heeft hij ons daar niet uitleg over gegeven? Rare vent, hij gaat het me woensdag dus maar haarfijn uitleggen. Ik voel me zo dom dat ik dit niet kan..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 16:30
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Jezus, kutdocent. We moeten voor onze paper uitleggen welke neurotransmitters werken, waar en met welke receptoren. Maar we hebben nog niets erover geleerd, behalve de drie algemene types die er zijn. Hoe kunnen we nou zelf daar helemaal achter zien te komen hoe ze werken? Ik kom om in de ingewikkelde onderzoeken en allemaal artikelen met moeilijke woorden waar ik echt helemaal niets van vat. Waarom heeft hij ons daar niet uitleg over gegeven? Rare vent, hij gaat het me woensdag dus maar haarfijn uitleggen. Ik voel me zo dom dat ik dit niet kan..
Ik heb het vorige blok neurotransmitters gehad. Als je wil, wil ik mijn samenvattingen erover wel opsturen (al weet ik niet zeker of daar heel veel instaat wat je kan gebruiken, omdat in onze syllabus stond uitgelegd hoe het werkt geloof ik en ik weet ook niet of wij hetzelfde leren. Maar misschien heb je er iets aan? En mijn woorden zijn vast minder ingewikkeld dan in die onderzoeken). Ik heb vooral (nor)adrenaline en acetylcholine gehad (centraal en perifeer, neuromusculaire synaps) en een beetje dopamine en serotonine.
En je bent echt niet dom dat je het niet kan, want het is niet makkelijk. Raar dat de docent dan niks uitgelegd heeft
Als je wil zoek ik vanavond wel even uit waar ik denk dat je iets aan hebt, dan pm ik het wel
Reageren

Regels voor berichten