Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2008, 14:26
Blackeyed
Blackeyed is offline
Na een heel tijdje World Of Warcraft te hebben gespeeld ben ik nu op zoek naar een nieuw spelletje in het gerne van WoW. Ik hou niet zo van strategy spelletjes maar meer van role playing spelletjes. Weet iemand misschien nog een goed spelletje in dit gerne?
Oud 03-03-2008, 14:46
Verwijderd
Tja, als je online met anderen wilt spelen kun je straks eens uitkijken naar World of Warhammer of Age of Conan. Voor de rets kun je eigelijk alleen de wat oudere MMORPG's vinden als Everquest enzo.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 14:47
Koning
Koning is offline
Er is niets goeds in dat genre, WoW zelf is dat ook niet. Alleen EVE is goed maar dat lijkt er niet op.

Als je voor gewone single-player RPG's gaat kan ik Fallout 1+2, Morrowind en Diablo 2 aanraden. Alleen zijn dit best wel oude games dus als je ze vroeger nooit gespeeld hebt ga je ze nu niet echt leuk vinden.
Oud 03-03-2008, 14:56
T_ID
T_ID is offline
Neverwinter Nights 2 is niet slecht. Steekt anders in elkaar, maar hetzelfde genre.
Oud 03-03-2008, 15:28
Mobius
Mobius is offline
Diablo 2 is een afrader, teveel gecheat en als je een snelle verbinding wilt kan je alleen op Europe terecht. En daar zitten voor 80% Polen, heel vervelend.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 15:28
Verwijderd
Err, Guild Wars? Of err dinges, Oblivion ofzo?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 18:40
Koning
Koning is offline
Citaat:
Diablo 2 is een afrader, teveel gecheat en als je een snelle verbinding wilt kan je alleen op Europe terecht. En daar zitten voor 80% Polen, heel vervelend.
Umm, geen gecheat? En lichte lag op US West...
Oud 03-03-2008, 22:03
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Je moet LotR online eens proberen. Hoe is WoW te verbeteren? Met een online game bebaseerd op de beste boeken ter wereld, waar het hele fastasygenre (inclusief WoW) op gebaseerd is. LotR dus.
Geloof me, als je dat speelt dan ben je meteen verkocht. Ik heb het spel nu 6 maanden of zo en ik ben nog steeds net zo verslaafd als toen ik het net had.
Oud 03-03-2008, 23:41
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik speel zelf Maple Story. T klink misschien kinderachtig maar ik ben op een of andere manier best verslaafd soms Vooral de artwork en de sfeer van het spel en de verschillende omgevingen vind ik erg geslaagd. Gewoon leuk

En het is gratis te spelen, misschien is dat een pre
Oud 04-03-2008, 08:56
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
De laatste keer dat ik speelde (ik denk ongeveer een jaar geleden) werkten de servers op East en West maar nauwelijks. En er wordt veel gecheat; duelprogs, botprogs, obliviate farcast, tel daarbij het aantal webwinkels op waar über items tot in oneindigheid geduped worden en je krijgt een spel waarin je (bijna) niemand kan vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 11:09
Q
Q is offline
Citaat:
Vollop gecheat man.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 12:17
Koning
Koning is offline
Citaat:
Vollop gecheat man.
Valt hard tegen, de meeste exploits zijn dichtgetimmerd, item dupes werken niet doordat elk item een unieke ID heeft.

Enige hacks zijn er wel maar vaak terug te vinden, en ja wie gebruikt er nou gen maphack? En ja een bot af en toe kan handig zijn (baalruns)

Citaat:
Je moet LotR online eens proberen. Hoe is WoW te verbeteren? Met een online game bebaseerd op de beste boeken ter wereld, waar het hele fastasygenre (inclusief WoW) op gebaseerd is. LotR dus.
Geloof me, als je dat speelt dan ben je meteen verkocht. Ik heb het spel nu 6 maanden of zo en ik ben nog steeds net zo verslaafd als toen ik het net had.
Nou je mening komt in ieder geval erg objectief over.
Oud 04-03-2008, 12:57
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik gebruik geen maphack!
Oud 04-03-2008, 13:09
Q
Q is offline
Citaat:
Valt hard tegen, de meeste exploits zijn dichtgetimmerd, item dupes werken niet doordat elk item een unieke ID heeft.

Enige hacks zijn er wel maar vaak terug te vinden, en ja wie gebruikt er nou gen maphack? En ja een bot af en toe kan handig zijn (baalruns)

Een bot laten runnen is toch ook cheaten?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 13:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En lichte lag op US West...
Internet in de Verenigde Staten en weinig lag? Ik tref ze zelden in één zin aan.
Oud 04-03-2008, 18:04
Koning
Koning is offline
Citaat:
Een bot laten runnen is toch ook cheaten?
Ja goed, er wordt dus wel wat gecheat, er worden wat exploits gebruikt maar niets at jouw lol in de weg staat lijkt me.
Oud 04-03-2008, 20:57
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ja goed, er wordt dus wel wat gecheat, er worden wat exploits gebruikt maar niets at jouw lol in de weg staat lijkt me.
Raad eens wat de reden is dat ik gestopt ben?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 10:40
Verwijderd
Ik heb van WoW-fans enthousiaste verhalen gehoord over LotR online, wellicht kun je dat eens proberen?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 10:46
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Is subjectiviteit niet het hele punt van dit topic? De TS vraagt immers om de mening van andere mensen. Nou, die van mij is dat LOTR online de moeite waard is om te proberen als je een game zoekt die op WoW lijkt.
Oud 05-03-2008, 14:33
Koning
Koning is offline
Citaat:
Raad eens wat de reden is dat ik gestopt ben?
Zeg het eens.
Oud 05-03-2008, 19:25
Big Boi
Big Boi is offline
Ik had gister Fable: The Lost Chapters voor 15,- bij de FRS gehaald. Niet online, maar zeker een leuke Action RPG met goede humor.
Oud 05-03-2008, 20:02
Koning
Koning is offline
Citaat:
Ik had gister Fable: The Lost Chapters voor 15,- bij de FRS gehaald. Niet online, maar zeker een leuke Action RPG met goede humor.
Erg leuk spel ja.
Oud 05-03-2008, 22:01
Verwijderd
Citaat:
De laatste keer dat ik speelde (ik denk ongeveer een jaar geleden) werkten de servers op East en West maar nauwelijks. En er wordt veel gecheat; duelprogs, botprogs, obliviate farcast, tel daarbij het aantal webwinkels op waar über items tot in oneindigheid geduped worden en je krijgt een spel waarin je (bijna) niemand kan vertrouwen.
Ik dacht dat Blizzard al die cheatonzin kon tegenhouden met hun servers? Bij Diablo 1 was het op een bepaald moment echt erg, maar Diablo 2 nu ook al? Wat mankeert Blizzard dat ze dit soort dingen niet kunnen weren?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 23:31
Koning
Koning is offline
Citaat:
Ik dacht dat Blizzard al die cheatonzin kon tegenhouden met hun servers? Bij Diablo 1 was het op een bepaald moment echt erg, maar Diablo 2 nu ook al? Wat mankeert Blizzard dat ze dit soort dingen niet kunnen weren?
In bijvoorbeeld elke shooter wordt gecheat, dat heeft ook nooit iemand tegen kunnen houden. Enige echte cheaten wat in D2 gebeurt is exploits en een paar lichte hacks. Niet wat mijn plezier kan stoppen. Gebruike bovendien ook altijd map hack.
Oud 06-03-2008, 11:15
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Iedereen kan programma's gebruiken die de cheatpreventie omzeilen. Neem bijvoorbeeld Obliviate Farcast. Een simpel programma die je in een bepaalde Diablo2-directory zet. Vervolgens kan jij op afstand gebruik maken van je charged strike. Ik hoef je niet te vertellen dat PvP op die manier geen klap aan is.

Tip voor Blizzard: zorg er op de één of andere manier voor dat het gebruik van textbased progs in Diablo 3 onmogelijk gemaakt wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2008, 11:59
Koning
Koning is offline
Citaat:
Iedereen kan programma's gebruiken die de cheatpreventie omzeilen. Neem bijvoorbeeld Obliviate Farcast. Een simpel programma die je in een bepaalde Diablo2-directory zet. Vervolgens kan jij op afstand gebruik maken van je charged strike. Ik hoef je niet te vertellen dat PvP op die manier geen klap aan is.

Tip voor Blizzard: zorg er op de één of andere manier voor dat het gebruik van textbased progs in Diablo 3 onmogelijk gemaakt wordt.
Probleem is dat te veel dingen in Diablo 2 client-side gebeuren, op die manier kun je dus ook erg makkelijk map-hack draaien.
Oud 06-03-2008, 12:09
Verwijderd
Inderdaad, bij alles dat client-side gebeurt kun je nu eenmaal cheaten. Maar ook als er dingen server-side zijn is het niet waterdicht.

Bij WoW zijn de meeste dingen server-side, dus veel cheaters zijn er niet, op de chinese farmer bots na, maar daar heb je niet heel veel last van.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 12:21
airbag
airbag is offline
Citaat:
Bij WoW zijn de meeste dingen server-side, dus veel cheaters zijn er niet, op de chinese farmer bots na, maar daar heb je niet heel veel last van.
Geweldig om ze keer op keer dood te maken, want pvpen kunnen de bots niet

Als je iets als WoW zoekt kan ik ook Lotro aanraden. De UI en dergelijke zal meteen redelijk vertrouwd aanvoelen. En hoewel je het idee kunt hebben dat ze veel hebben gekopieerd, zitten er toch ook een aantal originele dingen in. Het kon me niet zo lang boeien als WoW, vooral omdat er in het begin nog niet voor alle levels genoeg quests waren, maar dat is tegenwoordig al een stuk beter. De tijd dat ik het heb gespeeld beviel het zeer goed.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 13:58
Q
Q is offline
Citaat:
Inderdaad, bij alles dat client-side gebeurt kun je nu eenmaal cheaten. Maar ook als er dingen server-side zijn is het niet waterdicht.

Niet veel last? Volgens mij helpen die gasten heel de economie om zeep en halen van mij in ieder geval het plezier naar beneden. Toen ik er achter kwam dat een guildie geld had gekocht vond ik hem meteen een loser en een cheater. Blizzard moet echt wat doen aan die chinezen die heel de dag gold zitten te farmen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 13:59
Q
Q is offline
Citaat:
In bijvoorbeeld elke shooter wordt gecheat, dat heeft ook nooit iemand tegen kunnen houden. Enige echte cheaten wat in D2 gebeurt is exploits en een paar lichte hacks. Niet wat mijn plezier kan stoppen. Gebruike bovendien ook altijd map hack.
Steam.

En in D2 heb je ook bijv pindlebot die heel makkelijk draaide, een nacht laten draaien en je hebt ineens allemaal gear. Het heeft mijn plezier verpest, ik heb nu nog steeds RSI klachten van de tijd dat ik verslaafd was aan D2 en ik speel dat spel al een tijdje niet meer D2 is gewoon niet meer van deze tijd en is niet aan te raden.

Maar ik ga offtopic.

Ontopic, kan ik me niet veel bedenken. Ik hoorde dat LOTR wel te vergelijken was maar daar heb ik negatieve als zowel positieve reacties over gehoord, ik moet echt ns een demo spelen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 14:35
Koning
Koning is offline
Citaat:
Steam.

En in D2 heb je ook bijv pindlebot die heel makkelijk draaide, een nacht laten draaien en je hebt ineens allemaal gear. Het heeft mijn plezier verpest, ik heb nu nog steeds RSI klachten van de tijd dat ik verslaafd was aan D2 en ik speel dat spel al een tijdje niet meer D2 is gewoon niet meer van deze tijd en is niet aan te raden.

Maar ik ga offtopic.
Op steam wordt ook wel gecheat vergis je niet. Cheaten tegen gaan is het zelfde als virussen tegen gaan, het is nooit preventief maar werkt altijd pas achteraf.

En ja ik gebruik zelf geen bot. Dan vind ik het idd niet leuk meer.
Oud 06-03-2008, 14:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hangt puur van de constructie af. Bij Freelancer kon je bijvoorbeeld cheaten met dingen die server-side waren, doordat je de input clientside deed.

Teleporteren kon bijvoorbeeld door clientside een zogenaamde jumpgate in het spel te stoppen die je van stelsel A naar stelsel B bracht. Jouw pc geeft slechts een verandering van lokatie door als je die zelfgemaakte jumpgate gebruikt, en de server gehoorzaamd netjes. Dat terwijl die jumpgate in de server versie van het spel niet eens bestaat en het voor andere spelers lijkt alsof je opeens verdwenen bent, en ze die jumpgate ook niet eens zien.

Ook kon je ruimtestations verwijderen in je eigen patch, waarna je er zonder problemen doorheen kon vliegen, terwijl andere spelers er omheen moesten omdat het ruimtestation op hun pc (en de server) wel bestond.
Oud 06-03-2008, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Dat spel is gewoon een vrij slechte versie van WoW maar dan in LOTR stijl.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 11:31
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Probleem is dat te veel dingen in Diablo 2 client-side gebeuren, op die manier kun je dus ook erg makkelijk map-hack draaien.
Het probleem is gedupliceerde items. En het ontelbare aantal webwinkels er zijn om die gedupliceerde spulletjes voor een zacht prijsje aan te schaffen.

Heb je zelf een half jaar lang dag in dag uit gezwoegd voor je runes, jewels, superior ethereal items met het juiste aantal sockets, uniques met perfecte stats en skillers met een gunstige life-add, klaar om PvP te gaan, overtuigd dat jij met je strategie, harde werk en goede items een goede kans hebt om ze een voor een neer te leggen, blijkt dat één of andere dertienjarige nageboorte bij een Duitser of een vage Pool voor een eurootje of 40 nog net iets betere items heeft gekocht.

WEG LOL.

Duplicate items heeft Diablo 2 de nek omgedraaid.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 10:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sorry, maar er zit ook een keerzijde aan het verhaal, en dat is dat LotR online nogal eenzijdig is kwa quests en combat. Ik snap dat je als LotR fan (ben ik zelf ook) een dergelijke game geweldig vindt, maar er is een reden dat LotR online minder spelers dan WoW heeft. Dus door te stellen dat het WoW-done-right is, kom je niet bepaald objectief over.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 10:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Hangt puur van de constructie af. Bij Freelancer kon je bijvoorbeeld cheaten met dingen die server-side waren, doordat je de input clientside deed.

Teleporteren kon bijvoorbeeld door clientside een zogenaamde jumpgate in het spel te stoppen die je van stelsel A naar stelsel B bracht. Jouw pc geeft slechts een verandering van lokatie door als je die zelfgemaakte jumpgate gebruikt, en de server gehoorzaamd netjes. Dat terwijl die jumpgate in de server versie van het spel niet eens bestaat en het voor andere spelers lijkt alsof je opeens verdwenen bent, en ze die jumpgate ook niet eens zien.

Ook kon je ruimtestations verwijderen in je eigen patch, waarna je er zonder problemen doorheen kon vliegen, terwijl andere spelers er omheen moesten omdat het ruimtestation op hun pc (en de server) wel bestond.
Dat komt gewoon doordat de ontwikkelaars dom bezig zijn. In WoW hebben ze dit probleem ook gehad omdat collision detection door de client afgehandeld werd. Een van de basiswetten wat betreft online gamen is dat alles geverifieerd moet worden door de server. Doe je dit niet, om welke reden dan ook (en je wil de game server zo min mogelijk laten doen natuurlijk, want die hebben het zwaar zat), dan ben je op een gegeven moment de sjaak omdat er altijd mensen zijn die iets dergelijks bouwen als uitdaging zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten