Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2008, 19:55
twinkebel
twinkebel is offline
Je moet ook rekenen dat de verrader en de heks dan op iemand anders hebben gestemd, wat het aantal stemmen op iemand anders weer omhoog brengt.
Oud 11-03-2008, 19:55
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ik lieg nooit
Ik bedoelde de spelers.

Ik denk dat het gelijkspel is tussen Twinkebel en Evilblue.
Oud 11-03-2008, 19:57
twinkebel
twinkebel is offline
Waarom denk je dat als ik vragen mag? het kan ook tussen Tink en mij gaan.
Oud 11-03-2008, 19:58
Lethe
Lethe is offline
Kan ook ja.
Oud 11-03-2008, 19:59
Sherco
Sherco is offline
Omg, gelijkspel!
Ik denk eigenlijk dat het gelijkspel tussen Evilblue, Twinkebel en Tink is. Dat zou 5 nepstemmers op Twinkebel betekenen, en hele domme wolven, maar blijkbaar is het zo...
Oud 11-03-2008, 20:11
Evilblue
Evilblue is offline
Ik wil niet dooooood
Oud 11-03-2008, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Ze moeten kiezen uit degene die ik hen gestuurd heb.
Ja, dat snap ik, maar zijn dat de twee mensen tussen wie het gelijkspel is? Of horen ze tussen wie het gelijkspel is en mogen ze daarna kiezen uit iedereen? (Of mag je als spelleider een willekeurige greep namen opgeven waaruit ze mogen kiezen? Lijkt me niet, maar je weet maar nooit.)
En hoe lang mogen ze er over doen? Ik wil weten wie er doodgaat.

Dit had eigenlijk via PM gemoeten, waarvoor mijn excuses.

(Maar nu ik toch offtopic bezig ben: Minke, ik vind het ook echt een leuk spel )

Om ook maar iets ontopic te doen: haha, eigenlijk was het inderdaad gruwelijk dom van mij om ronduit te gaan zeggen dat ik niet gestemd heb. Vooral omdat het uberhaupt niet duidelijk was op wie ik gestemd had, dus ik hoorde niet eens echt thuis in het Twinkebel-lijstje. (Ergo, ik was ook niet echt verdacht in verband met die lijst.) Ter verdediging wil ik graag zeggen dat ik zo zat van 'OMGGGGG WTFFFF GELIJKSPELLLLLL' en bij die uitspraak niet echt had nagedacht over consequenties voor het spel. Als ik nu in de volgende ronde word weggestemd dan zij het zo, dat heb ik dan aan mijn grote mond te danken.
Oud 11-03-2008, 20:31
Spelleider
Spelleider is offline
Ze krijgen de namen tussen wie er gelijkspel is en wij mogen niet in het spel posten tussen hoeveel mensen er gelijkspel is.
Oud 11-03-2008, 20:34
Spelleider
Spelleider is offline
In het dolfinarium, Tiergarten Schönbrunn, Wenen, vanmiddag
In het dolfinarium hing een bedrukte stemming. Er waren weer rare dingen gebeurd en elke nacht of dag gingen er wel dieren dood. De dieren werden ook steeds wantrouwiger ten opzichte van elkaar, want ze wisten niet meer wie ze konden vertrouwen en wie niet.

Minke, de altijd vrolijke zeehond, leek zich weinig aan te trekken van wat er allemaal gebeurde. Ze hadden nog altijd vis en haar mooie bal was nog niet lek geprikt. Ze was heel trots op haar bal. Hij was paars met glitters en ze had hem voor haar verjaardag gekregen. Minke had zin om te voetballen, maar dan moest ze natuurlijk wel eerst nog een slachtoffer vinden. Ze keek eventjes rond wie ze nog niet had verveeld met de vraag of diegene met haar wilde spelen. Toen viel haar oog op Twinkebel. Hem had ze nog niet gehad.

Twinkebel lag een beetje zielig in een hoekje. Hij kon niet zo goed tegen de bedrukte sfeer. Hij voelde helemaal koud van binnen. Plotseling kreeg hij iets tegen zich aan. Boos draaide hij zich om. ‘Welke idioot waagt het om mij lastig te vallen?’ brieste hij boos. Hij keek recht in het lachende gezicht van Minke. ‘Hoi, lieve Twinkebel. Wil je met mij spelen?’ vroeg ze liefjes. ‘Ok dan maar’ antwoordde Twinkebel met tegenzin. Hij wist dat hij anders toch niet van haar af kwam. ‘Oinkoink, ik begin wel’ Minke stuiterde weg en deed ondertussen de bal hooghouden op haar snuit. Ze ging een eindje verderop staan en duwde met haar snuit de bal richting Twinkebel. De bal ging een beetje scheef en Twinkebel probeerde zo snel mogelijk naar de bal te gaan, maar natuurlijk was hij te langzaam en ging de bal langs hem. Minke sloeg juichend haar poten (flippers) tegen elkaar. ‘Oinkoink, goal!’ Twinkebel sjokte naar de bal om hem te halen. Na een kwartiertje was hij eindelijk bij de bal en hij duwde hem terug richting Minke. Minke sloeg de bal fanatiek terug, maar haar richtingsgevoel was nog altijd niet fantastisch en de bal belandde in een bad waar normaal water inzat, maar nu leeg was sinds gisternacht. Twinkebel sjokte richting het bad, maar hij had nog niet meegekregen dat er geen water in het bad zat en hij sleepte zichzelf over de rand. Maar een luide plof kwam hij op de bodem van het bad terecht. Tijdens zijn crash was zijn schild opengebroken. Minke was geschrokken van de luide plof en stuiterde richting het bad om te kijken of het wel goed ging met Twinkebel. Bij het bad aangekomen zag ze Twinkebel op de grond liggen. Toen ze hem zag, begon ze luid te lachen en te flapperen. ‘Hahaha, Twinkebel. Je hebt geen kleren aan. Ik zie jouw zielementje. Oinkoink.’ Twinkebel bloosde en voelde zich heel erg wanhopig. Hij wilde niet dat meisjes zijn zielementje zagen. Normaal deed hij het altijd doggystyle en dan zagen ze zijn zielementje niet. ‘Ik wil niet meer dat ze mij uitlacht’ dacht hij wanhopig. Toen viel zijn oog op de scherven van zijn schild. Hij pakte een scherf en sneed zijn keel door. Hij bloedde langzaam dood. Voor het eerst in haar leven lachte Minke niet.

Spelers:
1) Twinkebel (dorpeling)
2) MadameMinke
3) coolkast (dorpeling)
4) Pippeloen
5) Tink*
6) Sherco
7) Kazet Nagorra (dorpeling, geliefde)
8) Krynn (heks)
9) AllureV
10) Sador (tovenaar)
11) Martino87
12) Katje
13) Lisaaah
14) Cherry Springs (dorpeling, geliefde)
15) Röps (dorpeling)
16) ***ailá***
17) Stefenootje
18) zoemzoem
19) Evilblue
20) Paranoide
21) Uice
22) sterrenmeisje (dorpeling)

Opgehangen
Opgegeten
Gestorven door liefdesverdriet

Er is weer een dorpeling gesneuveld. De wolven hebben tot morgenavond 20.30 uur de tijd om te beslissen wie ze op willen peuzelen.
Oud 11-03-2008, 20:45
Sherco
Sherco is offline
Hmpf.
Mijn stem gaat in elk geval naar een van de Twinkebelstemmers de volgende keer
Oud 11-03-2008, 20:58
Verwijderd
Citaat:
AHHHH CRAP, mijn klok loopt tien minuten voor. Ik wilde net gaan stemmen maar nu is het dus te laat.
Wat een verspreking. Als je klok tien minuten voorloopt zou het in werkelijkheid tien minuten eerder zijn, en kon je dus wel nog stemmen als je dacht dat het niet meer kon, en niet andersom.

Citaat:
Goed Paranoide is nu verdacht voor mij.

Dit is natuurlijk typisch wolvengedrag om haar zelf nog te kunnen redden.
Dit ja.
Oud 11-03-2008, 21:07
Martiño
Martiño is offline
Hoe kan dit? Het zou trouwens wel erg dom zijn als alle wolven besluiten om op dezelfde persoon te stemmen.

Edit: oh sorry, vage post , ik heb een pagina gemist.

Maar dan nog.
Oud 11-03-2008, 21:14
Verwijderd
WTH?! Hoe kan het gelijkspel zijn geworden?
Ik ga het eerst maar even verder bijlezen... verder; zielementje, omg.
Oud 11-03-2008, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Wat een verspreking. Als je klok tien minuten voorloopt zou het in werkelijkheid tien minuten eerder zijn, en kon je dus wel nog stemmen als je dacht dat het niet meer kon, en niet andersom.

Dit ja.
Oh, kut, dat bedoelde ik ja. Mja, nu ben ik al helemaal genaaid. Het is dat ik niet vaker op de kantine kom, anders was ik wellicht iets geloofwaardiger. (Voorbeeldje van m'n tijdgehandicaptheid: eergisteren liep ik de halve dag in paniek rond omdat ik dacht dat de klok toen een uur vooruit moest. Wat mij minder tijd gaf om m'n verslag te maken, waarvan ik dacht dat die om 9:00 uur ingeleverd moest worden, terwijl dat uiteindelijk om 15:00 bleek te moeten.)

Maar goed, ik ga me verder niet verdedigen, want niet alleen is dat een beetje nutteloos, ik zie ook volledig in waarom m'n uitspraak verdacht was en waarom ik beter m'n mond had kunnen houden.
Oud 11-03-2008, 21:44
Verwijderd
Aaaargh, ik breek mijn hersens erover maar ik snap het gewoon niet meer echt.

Voor mij vallen, denk ik, Tink en Evilblue voorlopig even van mijn verdachtenlijstje af. Ik weet niet wie de ander was in het gelijkspel (of misschien wel allebei) maar ik kan me zo voorstellen dat verrader en heks op één van hen gestemd hebben, en (zeker als verrader) ga je natuurlijk niet op een wolf stemmen. En ik denk dus sowieso dat de verrader en heks in het Twinkstemmersrijtje staan.
Misschien krijgt Paranoide dan toch gelijk... Over Juice, bedoel ik.

Maarrr... waarom is Paranoide nu verdacht? Dat lijntje volg ik geloof ik nog niet helemaal...
(en ik wil haar eigenlijk ook niet verdenken, omdat ze een toffe speler is, maar goed, zo moet ik natuurlijk niet denken, weet ik...)
Edit: nevermind, ik lees nu pas haar bericht over haar klok. Hmja, beetje vreemd inderdaad...
Oud 11-03-2008, 22:19
Lethe
Lethe is offline
Stel dat Paranoide zegt dat ze niet gestemd heeft om niet verdacht te lijken tussen de Twinkebelstemmers en ze dus eigenlijk wél op Twinkebel heeft gestemd, dan is ze toch ook niet verdacht, want dan is ze in ieder geval geen wolf en waarschijnlijk ook geen heks of verrader, want die werken gelijkspel in de hand. Maar idd wel een rare verspreking.
Oud 11-03-2008, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Stel dat Paranoide zegt dat ze niet gestemd heeft om niet verdacht te lijken tussen de Twinkebelstemmers en ze dus eigenlijk wél op Twinkebel heeft gestemd, dan is ze toch ook niet verdacht, want dan is ze in ieder geval geen wolf en waarschijnlijk ook geen heks of verrader, want die werken gelijkspel in de hand. Maar idd wel een rare verspreking.
Ik snap neit zo goed wat je zegt Of ze nu wel of niet op hem heeft gestemd, ze staat in het rijtje en als ze echt op hem heeft gestemd wat jij zegt zou ze ook zelf kunnen bedenken dat de rest dan nog verdachter is, dus het lijkt me dan een rare stap om als onschuldige te gaan liegen, of bedoel je iets anders?
Oud 11-03-2008, 22:29
Lethe
Lethe is offline
Nou kijk, misschien zegt Paranoide dat ze niet gestemd heeft, zodat ze niet tussen de Twinkebelstemmers staat (die nu verdacht zijn) en daardoor niet verdacht lijkt. Maar dat is eigenlijk wel een beetje vergezocht.
Oud 11-03-2008, 22:36
***ailá***
***ailá*** is offline
misschien spreekt ze wel gewoon de waarheid? Niet dat ik haar verdedig ofzo, maar ik vind het gewoon grappig dat die mogelijkheid niet eens in de opties staat
Oud 11-03-2008, 22:39
Lethe
Lethe is offline
Dat kan ook en dan is ze misschien wel een wolf omdat wolven niet stemmen.
Oud 12-03-2008, 10:30
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik ga ook voor Tink. Ik wist niet eens dat ze meedeed.
No offense, maar ik vind jou nou ook niet echt actief. Je hebt volgens de postlist wel meer gezegd, maar niks van een theorie of wat dan ook. Ik vind deze post gewoon heel verdacht.

En verder zal ik niet omg gelijkspel zeggen, maar moge duidelijk zijn dat of het nou tussen twee of drie mensen ging, er heel wat wolven tussen de twinkstemmers zaten. Dit maakt stefenootje wel weer minder verdacht, of het moet gelijkspel zijn geweest tussen twink en evilblue.

Zijn er eigenlijk mensen die überhaupt niet gezegd hebben wat ze gingen stemmen of zitten er alleen maar liegerds bij?
Oud 12-03-2008, 11:31
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Zijn er eigenlijk mensen die überhaupt niet gezegd hebben wat ze gingen stemmen of zitten er alleen maar liegerds bij?
Er waren 13 stemmen binnen, en nog 15 spelers. De twee mensen die hun stem niet hebben doorgegeven zijn Lisaaah en Twinkebel zelf.
Oud 12-03-2008, 11:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar idd wel een rare verspreking.
Het is helemaal geen rare verspreking. Volgens mij gaat het bij normale mensen 50% van de keren dat je probeert te zeggen dat je klok voor of achter loopt fout (mezelf als maatstaf hanterend). En zelfs al was het een rare verspreking, dan is daar nog niets verdachts aan, want juist als ze zou liegen zou ze wel voorzichtiger zijn.
Oud 12-03-2008, 11:57
Verwijderd
Het gaat niet fout wanneer je op je horloge kijkt en denkt nog te kunnen stemmen, maar er op je pc achterkomt dat je al te laat was, wat volgens haar het verhaal was. Ik snap niet hoe ze het anders kan bedoelen, dan vind ik het ook vreemd dat jij hier een probleem van gaat maken. Ze dacht dat ze nog kon en kon niet meer.
Oud 12-03-2008, 12:00
Uice
Uice is offline
Ik snap helemaal niets van bovenstaande.
Oud 12-03-2008, 12:02
Verwijderd
Daar verspreek je je niet over, dat was het punt. En ik vind het dus raar dat jij gaat roepen dat dat wel zo is.
Oud 12-03-2008, 12:04
Verwijderd
Citaat:
No offense, maar ik vind jou nou ook niet echt actief. Je hebt volgens de postlist wel meer gezegd, maar niks van een theorie of wat dan ook. Ik vind deze post gewoon heel verdacht.
Haha, op deze manier kan je overal wel wat achter zoeken. Het viel me gewoon op dat ik je nog niks had zien posten. En ik wilde geen schaapje zijn, dus ik dacht, laat ik eens op Tink stemmen.
En je hebt gelijk, zelf ben ik ook niet echt actief. Ga proberen om het spel wat meer te volgen.
Oud 12-03-2008, 12:10
Uice
Uice is offline
Citaat:
Daar verspreek je je niet over, dat was het punt. En ik vind het dus raar dat jij gaat roepen dat dat wel zo is.
Het is ook gewoon wel zo. Mensen die nooit 'mijn klok liep voor' zeggen terwijl ze bedoelen dat hij achterloopt zijn waarschijnlijk robots. Ik snap gewoon niet dat mensen haar verdacht vinden omdat ze zich daarover verspreekt. Juist als ze zou liegen zou de kans op zo'n verspreking kleiner zijn, omdat ze dan voorzichtiger zou zijn.
Oud 12-03-2008, 20:05
Spelleider
Spelleider is offline
Bij de volière, Tiergarten Schönbrunn, Wenen, vanmiddag
‘Alle hens aan dek!!’ kraste Uice. ‘Landrotten aan bakboord! Dag liefje’ ‘Waar heeft hij last van?’ vroeg Martiño aan Evilblue. ‘Let maar niet op hem’ antwoordde Evilblue. ‘Dat is Uice de papegaai, die is vroeger van een zeeman geweest. Hij kraamt altijd van die onzin uit.’ ‘Kapitein Uice voor jou, landrot!’ bromde de papegaai. ‘En als je nu niet ophoudt met die muiterij, dan laat ik je kielhalen’ ‘Uice, hou alsjeblieft op met je gekweel’ klonk een stem achter hem. Het was Stefenootje, de paradijsvogel. ‘Ik probeer mijn schoonheidsslaapje te doen.’ ‘Schoonheidsslaapje?’ merkte Martiño op. ‘Dat heb jij toch helemaal niet nodig?’ Stefenootje sprong op en begon meteen te poseren. Ze bekeek zichzelf in de weerspiegeling van het water in haar drinkbak. ‘Ja, ik zie er best wel goed uit, vind je ook niet?’ Ze streek haar veren glad.
‘Oh nee’ zuchtte Evilblue. ‘Dat had je nou niet moeten zeggen Martiño. Stefenootje is namelijk een ontzettende diva. Nu krijgen we weer drie dagen te horen hoe mooi ze wel niet is en hoeveel bewonderaars ze wel niet heeft.’ Martiño haalde zijn schouders op. Hij had het alleen maar gezegd om haar een plezier te doen, want eigenlijk vond hij Stefenootje helemaal niet zo mooi. Hij vond Uice veel aantrekkelijker. Martiño kon extreem opgewonden raken van stoere zeemannen. Hij keek met een dromerige blik naar Uice. Stefenootje was echter zo in haarzelf opgegaan dat ze niet in de gaten had dat Martiño helemaal niet naar haar keek. Ze bleef maar op en neer paraderen en opscheppen over haar uiterlijk. Uice had haar nu echter wel opgemerkt. Hij begon haar te verleiden met behulp van de rijke woordenschat die hij van zijn vorige eigenaar had geleerd. ‘Ow baby!! Ja lekker ding! Lekker kontje!’ Stefenootje begon zich aan hem te irriteren. Ze vloog een stukje op en landde aan de andere kant van de volière, waar ze verder ging met paraderen. Uice was nu echter erg hitsig geworden en liet zich niet zo makkelijk afschepen. Hij hupte achter haar aan en kraste: ‘Lekker ding! Lekker ding! Dag liefje! Geef me een kusje!’ Hij sprong bovenop haar. Stefenootje had echter geen zin in seks met de vieze papegaai. Ze sloeg haar vleugels uit en vloog weg.
Een paar hokken verderop landde ze weer. Ze baalde ontzettend. Normaal gesproken was ze dol op aandacht van andere vogels, maar die papegaai stonk naar alcohol en zeewater. Bovendien was ie grof en ongemanierd. En nu had ie ook nog eens haar veren door de war gemaakt. Stel je voor dat iemand haar zo zou zien? Ze begon haar veren recht te strijken. Toen viel haar oog op een vijver die even verderop lag. ‘Daar kan ik even kijken of mijn verenpak weer helemaal tiptop in orde is’ dacht ze bij haarzelf. Ze hupte naar de vijver toe en leunde over de rand, zodat ze zichzelf in de weerspiegeling van het water kon zien.
En toen gebeurde het. Voordat Stefenootje haar kop kon terugtrekken, schoot er een enorm beest uit het water, die haar met één hap opslokte. Het was Paranoide, de alligator. Paranoide gleed terug de vijver in en liet een harde boer. ‘Ah lekker, kip!’ zei ze voldaan. Van Stefenootje bleef niks anders over dan een paar veertjes…

Spelers:
1) Twinkebel (dorpeling)
2) MadameMinke
3) coolkast (dorpeling)
4) Pippeloen
5) Tink*
6) Sherco
7) Kazet Nagorra (dorpeling, geliefde)
8) Krynn (heks)
9) AllureV
10) Sador (tovenaar)
11) Martino87
12) Katje
13) Lisaaah
14) Cherry Springs (dorpeling, geliefde)
15) Röps (dorpeling)
16) ***ailá***
17) Stefenootje (dorpeling)
18) zoemzoem
19) Evilblue
20) Paranoide
21) Uice
22) sterrenmeisje (dorpeling)

Opgehangen
Opgegeten
Gestorven door liefdesverdriet

Er is weer een dorpeling gesneuveld. De dorpelingen hebben tot morgenavond 20.30 uur de tijd om wraak te nemen.
Oud 12-03-2008, 20:09
Sherco
Sherco is offline
Hm, nog 7 goeien tegen 6 slechten... Dit gaat niet goed jongens!
Oud 12-03-2008, 20:21
Verwijderd
HAHAHA WAT. Maar sorry Stefenoot, had je er maar niet zo lekker uit moeten zien. Daar kan zelfs mijn vegetarisme niet tegen op.

Het ziet er wel steeds grimmiger uit, we moeten er deze ronde echt een wolf/slechte functie uit stemmen. Dat wordt lastig, want de wolven gaan dat natuurlijk tegenwerken en weer gelijkspel proberen uit te lokken.

Ik ga er nog even over nadenken.
Oud 12-03-2008, 20:26
Lethe
Lethe is offline
Nog een dorpeling eruit. We moeten een wolf pakken.
Oud 12-03-2008, 20:44
Daboman
Daboman is offline
Mooi werk wolfjes
Oud 12-03-2008, 20:58
Verwijderd
Stefenootje.
Ik vind het niet leuk meer.

Maaarrr... wel een tof verhaal!
Oud 12-03-2008, 21:14
TopDrop
TopDrop is offline
*in topic spiekt*

Jezus, dorpelingen

Ik denk dat ik weet wie er een wolf is, maar ik mag uiteraard niks zeggen
Oud 12-03-2008, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ik weet wie er een wolf is, maar ik mag uiteraard niks zeggen
Dat is niet echt cool dat je dat zegt, want dan zal het dus wel iemand zijn die je goed kent. En hoe graag ik de wolven ook wil ontmaskeren, ik wil wel gewoon zélf het spel kunnen spelen.
Oud 12-03-2008, 21:20
Evilblue
Evilblue is offline
Shit meng, nog een dorpeling. ik ga nu slapen, moet vroeg op de uni, wat wolfjes najagen in mijn dromen. Mss krijg ik dan wat inspiratie
Oud 12-03-2008, 21:38
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Er waren 13 stemmen binnen, en nog 15 spelers. De twee mensen die hun stem niet hebben doorgegeven zijn Lisaaah en Twinkebel zelf.

Hey Lisaaah, op wie had jij gestemd in die ronde dat Twinkebel eraan ging?
Oud 12-03-2008, 21:42
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dat is niet echt cool dat je dat zegt, want dan zal het dus wel iemand zijn die je goed kent. En hoe graag ik de wolven ook wil ontmaskeren, ik wil wel gewoon zélf het spel kunnen spelen.
Waarom zou het iemand zijn die ik goed ken
Oud 12-03-2008, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou het iemand zijn die ik goed ken
Ja, dat bedacht ik zo. Maar laat maar, ik moet er maar geen aandacht aan besteden want dan trek ik straks verkeerde conclusies en dan gaat het wéér verkeerd.
Oud 12-03-2008, 21:54
***ailá***
***ailá*** is offline
Evilblue
Sherco
AllureV?

Juice
Paranoide (?)

Twinkebel
Minke
Aila
Katje (?)
Juice
Evilblue
Paranoide (?)
zoemzoem
Martino

Pippeloen
Tink

Tink
Pippeloen
Stefenootje

Dit was het stemlijstje van toen het gelijkspel was tussen Twinkebel en nog eentje. Er zitten blijkbaar slechterikken in het rijtje van Twinkbel, overduidelijk. Maar dan is de keus nog steeds groot, het zijn veel mensen. Daarbij denk ik dat niet allevier de wolven zeiden op Twinkebel te stemmen. Dat zou best dom van ze zijn. Dus moet er in de andere stemrijtjes ook wel misschien een wolf zitten en dan is de keus veel kleiner, dus meer kans dat ik zo op de goede stem. Ik denk niet dat er meer dan 1 op Tink of Evilblue heeft gestemd, dan zou er geen gelijkspel zijn geweest. Misschien waren het er wel nul.

Dan moet er buiten de stemmers van Tink, Twinkebel en Evilblue ook een wolf zitten. (verspreid stemmen van wolven is een goede tactiek toch?) Dat brengt mij bij:
- Paranoide --> heeft niet gestemd
- Lisaaah --> heeft niet gezegd op wie ze gestemd heeft. (daarom vroeg ik het net even) Dus kan ze ook net zo goed niet gestemd hebben, maar daar zat ze wel Paranoide over aan te vallen
- Tink --> die zegt op Pippeloen te hebben gestemd.

Paranoide vind ik niet verdacht. Dus wordt het voor mij deze keer Lisaaah of Tink. Lisaaah vind ik een beetje verdacht en Tink kan goed een wolf zijn omdat het misschien gelijkspel was tussen haar en Twinkebel.
Oud 12-03-2008, 21:59
Uice
Uice is offline
Arme Stefenootje. Maar er is wel een toepasselijk dier bij haar verzonnen.

Goed, nu durf ik weer dingen te posten:

Ik heb zo mijn bedenkingen bij Paranoide, vooral omdat ik mensen die een ander (in dit geval mij) beschuldigen omdat hij steeds anderen beschuldigt meestal niet vertrouw. "Hij beschuldigt veel mensen, dus hij zou een wolf kunnen zijn", nee, dat vind ik krom. Ook als er nog geen concrete verdenkingen zijn moet er gewoon iemand hangen, anders kom je nergens. Ook dat ze zei misschien uit principe op mij te willen stemmen, ook al zou dat niets meer uitmaken, vind ik vreemd want daarmee vergroot je de kans op gelijkspel, zeker als je toch al denkt dat er veel wolven onder de andere stemmers zitten. Tenzij je zelf een wolf bent natuurlijk.

Daarom vind ik Minke's opmerking

Citaat:
Straks ben jij nog wolf
Nee hoor, dat denk ik niet. En anders doe je het wel héél goed.
ook wat vreemd.

Aan de andere kant is het natuurlijk verstandig nu te stemmen op iemand uit de Twinkebellijst, die wel zegt gestemd te hebben. Ik en anderen hebben al eerder verdenkingen over Evilblue geuit. Hij staat bij Twinkebel en hij lijkt me onervaren genoeg om als wolf die fout te maken.
Oud 12-03-2008, 22:00
Tink*
Tink* is offline
Ja dat was dus niet echt nuttig dat ik op pippeloen had gestemd. Maar ik ben gewoon teveel weg om aan te voelen hoe het gaat lopen en of ik nog ergens doorslag in kan zijn. Dus goed, ik ben morgenochtend eventjes online, dan ga ik stemmen, want ik ben verder de hele dag niet meer thuis.

Tussen het lijstje van de Twinkebel stemmers zitten denk ik minstens twee wolven en wie weet nog verrader of heks. Dus misschien is een random gok daaruit raak. Maar aan de andere kant wordt het nu wel erg kritiek en is dat misschien niet slim als ik net de verkeerde gok.
Oud 12-03-2008, 22:08
Verwijderd
Ik weet het nog niet zo...
Paranoide zou natuurlijk verdacht kunnen zijn met haar klokkenverhaal. Ze heeft een hele dag kunnen stemmen en dan, op het moment dat er wordt gezegd dat het gelijkspel is, roept ze ineens dat ze niet gestemd heeft. Maar wat ik al eerder zei (wat door Juice net dus gequotet werd), en eigenlijk blijf ik daar toch een beetje bij. Ik denk gewoon níet dat zij wolf is. Ik weet het niet zo, ze is echt een fanatieke speler en post interessante doordachte theorieën enzo... of misschien wíl ik gewoon niet dat ze een wolf is, ik weet het ook niet.

En verder zei ik gisteren ook al dat Evilblue en Tink even van mijn lijstje geschrapt werden, juist omdat het gelijkspel was met één van hen. De verrader en heks hebben waarschijnlijk gezegd dat ze op Twink zouden stemmen, maar stemden uiteindelijk op één van hen. Zeker een verrader (die weet wie de wolven zijn) zal niet snel op een wolf stemmen, denk ik. Zelfs niet om gelijkspel uit te lokken, dat risico is gewoon te groot.
Maar aaarrgh, ik blijf Evilblue wel gewoon echt heel raar vinden. Misschien is hij de verrader of heks wel. In elk geval wil ik nog even niet uitsluiten dat ik morgen op hem stem.

En verder, bedacht ik me net, ook uit het rijtje van de Twinkstemmers; Katje. Die heeft niets meer gepost sinds gistermiddag ofzo. Ze staat wel tussen de Twinkstemmers, maar zou ze ook echt op hem gestemd hebben? Dat is de vraag...
Beetje te weinig fundament, dit argument. Ik denk dan ook niet dat ik op Katje zal gaan stemmen morgen, maar het is toch even goed om in mijn achterhoofd te houden.
Oud 12-03-2008, 22:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik weet het nog niet zo...
Paranoide zou natuurlijk verdacht kunnen zijn met haar klokkenverhaal. Ze heeft een hele dag kunnen stemmen en dan, op het moment dat er wordt gezegd dat het gelijkspel is, roept ze ineens dat ze niet gestemd heeft. Maar wat ik al eerder zei (wat door Juice net dus gequotet werd), en eigenlijk blijf ik daar toch een beetje bij. Ik denk gewoon níet dat zij wolf is. Ik weet het niet zo, ze is echt een fanatieke speler en post interessante doordachte theorieën enzo... of misschien wíl ik gewoon niet dat ze een wolf is, ik weet het ook niet.
Ik heb zo'n slecht voorgevoel over Paranoide. Maar ja, misschien ben ik wel gewoon paranoide hahahahaahaha.
Oud 12-03-2008, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zo'n slecht voorgevoel over Paranoide. Maar ja, misschien ben ik wel gewoon paranoide hahahahaahaha.
Oud 12-03-2008, 22:16
Lethe
Lethe is offline
Als je het al niet bent, dan word je het wel van dit spel. Paranoide dus. Pfft.
Oud 12-03-2008, 22:21
Verwijderd
Ik vraag me wel héél erg af waarom de wolven voor Stefenootje hebben gekozen. Ze stemde de vorige keer op Tink, wellicht vormde dat een bedreiging, maar dat lijkt vergezocht omdat er nauwelijks aandacht werd besteed aan theorieën over Tink. De enige reden om voor haar te stemmen was eigenlijk de inactiviteit, iets wat verholpen kan worden door de user zelf en dus, stel ze zou een wolf zijn, dan zou het onnodig zijn om puur om die stem Stefenootje op te eten.

Het kan zijn dat de wolven op zoek waren naar de ziener en dachten dat Stefenootje weinig postte doordat ze deze functie had (en daarom niet wilde opvallen). Maar dit lijkt een beetje onzin, aangezien ze ook niet echt typisch zienergedrag vertoonde. (Voor zo ver ik een idee heb van hoe zulk gedrag eruitziet. ) Dus, als ze de ziener zochten, keken ze wellicht naar bij hoeveel posts ze het bij het rechte eind had. In dat geval kan Tink alsnog verdacht zijn. Toch lijkt ook dit me vergezocht.

Tink zei zelf gestemd te hebben op Pippeloen. Zo komen we bij een interessante driehoeksverhouding, want Pippeloen stemde volgens het lijstje op Tink.

Er valt tot zo ver geen touw aan vast te knopen.

Wel nog iets nuttigs om je af te vragen - waarom hebben de wolven voor Twinkebel gekozen? Wellicht vonden ook zij het ergerlijk dat hij zo weinig postte, maar misschien was het gelijkspel tussen hem en een wolf. (Of tussen hem, een wolf en nog iemand.) Dat maakt de potentiele kandidaten voor de galg van die stemronde verdacht, want kennelijk wilden de wolven niet dat zij doodgingen. Evilblue en Tink zijn het verdachtst, want het is waarschijnlijk dat het gelijkspel was tussen (één van) hen en Twinkebel.

Uice is een geval apart. Aan de ene kant vind ik zijn gedrag uit de eerdere rondes nog steeds verdacht. Bovendien staat hij in de Twinkebel-lijst. Aan de andere kant is hij gestopt met het aan de lopende band verdacht maken van anderen. Maar dit kan zijn omdat hij het met me eens was dat hij zich verdacht gedroeg, dus dat hoeft niet veel te zeggen over zijn functie in het spel. [edit]Ik ben nog niet klaar met deze post, maar ik deed 'bekijk preview', waarbij je nieuwe posts in het topic ook kunt lezen. Mijn tegenargument voor Uice valt met zijn nieuwe posts enigszins weg.[/edit]

Nu ben ik bezig met een heel uitgebreide beschouwing aan de hand van het Twinkebel-stemmers-lijstje, maar die heb ik maar onder ctrl+c gezet omdat de post anders zo belachelijk lang wordt. Dus ik post dit wel eerst en daarna ga ik daar mee verder.
Verwijderd
Citaat:
Hey Lisaaah, op wie had jij gestemd in die ronde dat Twinkebel eraan ging?
Oh ik dacht dat ik dat vanmiddag al had gezegd. Ik had zo mn twijfels bij twinkebel, en besef dat het slecht is, maar heb random gestemd op Madameminke, omdat ik toen ook nog niet die sterke gevoelens richting Paranoid had.
Uice
Uice is offline
Nee, maar serieus, ik vind haar best wolvig en daarom wantrouw ik ook een beetje die mensen die maar zeggen 'nee, ze is gewoon geen wolf'.

Trouwens, waarom zou juist Stefenootje opgegeten zijn? Ze heeft behoorlijk weinig gezegd, en haar enige echte verdachtmaking was naar Tink. De kans bestaat dat de wolven haar hebben gekozen om Tink verdacht te maken. Dat zou niet zo'n briljante zet zijn (er zijn verstandigere keuzes), wat aansluit bij het idee dat er onervaren wolven zijn (dat maakt Paranoide weer minder verdacht, want die speelt het juist slim). En Evilblue is de meest onervaren speler uit de Twinklijst.

Regels voor berichten