Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2008, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Ik slik nu sinds enige tijd de Microgynon (nou ja, die goedkopere variant ) en ik merk dat ik steeds meer last krijg van stemmingswisselingen. Heb het enige tijd aangekeken, en merk nu dat ik tegen het einde van mijn stopweek hier minder last van hen. Zou logisch zijn, aangezien je dan geen hormonen slikt, maar ze nog wel in mindere mate aanwezig zijn in je lichaam.

Met de Diana had ik hier weinig last van, maar deze slik ik niet meer ivm met doorbraakbloedingen enzo. Voor ik naar de huisarts stap, vroeg ik me af of er meer zijn die hier last van hebben en zo ja; wat doe je eraan?

Moet zeggen dat het nu, in de winter ook erger is, ik heb erg last van een winterdip, maar ook buiten de winter is het niet leuk meer..
Dat heb ik ook gehad. Ik heb eerst een tijd microgynon geslikt (weet niet of dat bij jou ook zo is, eerst de 'echte' en daarna de goedkope) maar bij mij was het effect van de goedkope anders dan de echte. Ik had meer last van buikpijn, stemmingswisselingen en mijn menstruatie was veel heviger. Ik ben ermee naar de huisarts geweest en die legde me uit dat de goedkope versie exacte kopiën horen te zijn, maar dat de samenstelling van de hormonen vaak net een beetje anders is en dat je daarom ook net anders reageert op die pil. Sindsdien ben ik terug naar de echte microgynon en heb ik nergens last van.
Oud 20-02-2008, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik ook gehad. Ik heb eerst een tijd microgynon geslikt (weet niet of dat bij jou ook zo is, eerst de 'echte' en daarna de goedkope) maar bij mij was het effect van de goedkope anders dan de echte. Ik had meer last van buikpijn, stemmingswisselingen en mijn menstruatie was veel heviger. Ik ben ermee naar de huisarts geweest en die legde me uit dat de goedkope versie exacte kopiën horen te zijn, maar dat de samenstelling van de hormonen vaak net een beetje anders is en dat je daarom ook net anders reageert op die pil. Sindsdien ben ik terug naar de echte microgynon en heb ik nergens last van.
Mnee, volgens mij heb ik wel altijd de 'goedkopere' gehad. Had het bij de Diane ook wel, maar dan veel minder. Mijn HA zei idd ook dat het precies hetzelfde hoort te zijn, maar dat je soms wel heftiger kan reageren door andere samenstellingen en dosissen ofzo.
Oud 20-02-2008, 13:58
Verwijderd
Ik kom er zelf even niet meer uit wat nou het handigst is:
Dit is mijn 3e strip achter elkaar doorgeslikt, maar ik heb nu een doorbraakbloeding. Normaal gesproken zou ik nu stoppen met de strip (want anders ben ik nog eindeloos aan het bloeden), maar in de volgende strip heb ik 1 pil op het randje van de 12 uur geslikt.. Die heb ik voor de zekerheid als vergeten gerekend,en gekozen voor doorslikken, waarna je dus zonder stopweek nog een strip moet slikken. Dus als ik het goed heb is het nu niet slim om te stoppen toch?
Oud 20-02-2008, 19:03
Verwijderd
Iemand?
Oud 23-02-2008, 11:16
Verwijderd
^als je doorslikt, is elke pil na je 1e strip je derde week zeg maar, en volgens mij is het dan niet zo heel erg als je er eentje vergeet en tot 24uur naderhand inneemt. Maar pin me er niet op vast.
Ik zou gewoon een stopweek houden, of even de potheek bellen, die weten het wel zeker gok ik
Oud 25-02-2008, 10:21
Jahney
Jahney is offline
ben in me 3e week wss 1 pil vergeten..
( wss, want weet dus niet meer 100% zeker of ik die pil nou wel of niet ingenomen had gister!! )
heb voor de zekerheid maar meteen een pil ingenomen
en dan vanavond me gewone pil voor vandaag zeg maar..

volgens de strip moet ik nu of meteen stoppen
of doorslikken
ik kies voor doorslikken..

ben ik nu wel minder veilig beschermd??

x
Oud 29-02-2008, 20:54
Verwijderd
Ik ben gisteren en eergisteren de pil vergeten te nemen. (Normaal vergeet ik 'm nooit ) Wat moet ik nu doen? Wachten tot ik ongesteld word en dan weer opnieuw beginnen?
Oud 01-03-2008, 09:33
Starling
Starling is offline
Omdat ik erg sterke medicijnen slik moest ik van de dokter overschakelen op een andere pil.
Dit heb ik dus ook gedaan. Ik heb afgelopen vrijdag, gisteren dus het eerste pilletje van mijn nieuwe strip gepakt. Ik heb dus alles precies gedaan zoals op de bijsluiter stond. Gelijk na mijn vorige strip (van de oude pil) beginnen met mijn nieuwe strip (van mijn nieuwe pil).
Nu ga ik binnenkort voor 1,5 week naar het buitenland en nu heb ik uitgerekend dat ik nu zonder dat ik dus mijn stopweek houdt ongesteld zal zijn als ik daar zal zijn. Nu had ik bedacht dat als ik nu gewoon 7 dagen mijn nieuwe pil slik, dus tot donderdag en dan een stopweek houd en ik dan weer gewoon begin met de pil ik niet ongesteld word terwijl ik in het buitenland zit.
Mijn vraag is nu of als ik dan weer begin aan mijn nieuwe pil ik wel gewoon veilig ben? Is de tijd dat ik die nieuwe pil heb geslikt daarvoor dan wel lang genoeg geweest, of moet ik het de eerste week dan toch nog veilig doen?
Oud 01-03-2008, 16:28
ekki
ekki is offline
Het lijkt me beter om 1 of 2 weken langer te slikken dan slechts 1 week en dan al een stopweek. Lijkt me niet heel veilig ook inderdaad.
Oud 04-03-2008, 13:48
SEA
SEA is offline
Ik heb ook een vraag.
Heb vorige week mijn pil opgehaald, ethinystradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 A
en nu ik van alles over deze pil lees krijg ik mijn twijfels. Het is voor mij de 1e keer dat ik de pil ga slikken maar kan ik deze gewoon proberen of moet ik hem gaan omruilen voor een andere?
Oud 04-03-2008, 16:06
Anika
Citaat:
Ik heb ook een vraag.
Heb vorige week mijn pil opgehaald, ethinystradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 A
en nu ik van alles over deze pil lees krijg ik mijn twijfels. Het is voor mij de 1e keer dat ik de pil ga slikken maar kan ik deze gewoon proberen of moet ik hem gaan omruilen voor een andere?
Waarom heb je twijfels dan? Als het vanwege bijwerkingen is, dan kun je die pil beter eerst uitproberen. Iedereen reageert namelijk anders op de pil, dus het is altijd maar afwachten hoe jij erop reageert.
Je kunt ook je huisarts opbellen en met hem je twijfels bespreken.
Oud 04-03-2008, 18:18
SEA
SEA is offline
Omdat ik over ethinystradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 A allemaal dingen hoorde en over andere soorten las ik weer positievere reacties
Ik ga het gewoon proberen!
Oud 05-03-2008, 19:29
GardenState
GardenState is offline
Citaat:
Hallo,

ik ben vorige maand overgestapt van Microgynon 30 naar de Diane pil (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol 2/0,035 PCH) . Microgynon 30 heb ik altijd een beetje rommelig geslikt, omdat ik op dat moment bij gebrek aan een vriend toch geen seks had.

Tijdens het (zover ik het kan herinneren ietwat onregelmatig) slikken van mijn laatste strip microgynon 30 heb ik de laatste 7 pillen van die strip niet meer geslikt en heb toen een stopweek van 5 dagen gehouden. Na deze 5 dagen ben ik begonnen met een nieuwe strip Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol.

Deze strip heb ik wel goed en regelmatig geslikt. Maar in de eerste week van die nieuwe strip ben ik 1 pil vergeten, die ik de volgende dag 24 uur later, samen met een nieuwe pil van die dag, wel slikte. Dit is inmiddels alweer 10 dagen geleden. Is mijn pil nu al wel veilig? In hoeverre maakt het uit dat ik mijn vorige strip Microgynon 30 waarschijnlijk niet heel trouw geslikt heb? Is het voor mij verstandiger om deze strip eerst op te maken, voordat ik er vanuit ga dat hij veilig is? Hopelijk kan iemand mij helpen..
Citaat:
Kan het vervolgens geen kwaad als ik, na deze strip, de pil nog een week langer slik ivm het niet ongesteld willen worden in mijn week vakantie? (En dat ik dus daarna pas een stopweek houd en dan weer met een nieuwe strip ga beginnen.) Of is dit ook niet handig om meteen al te doen, direct na het slikken van de eerste strip van een nieuwe pil? Nogmaals bedankt voor het reageren.
Niemand? Ik heb nu inderdaad 5 dagen langer de pil doorgeslikt en zit nu in mijn stopweek. Zou deze nieuwe Diane pil dus nu, na 3 week + 5 dagen slikken wel veilig zijn? Ondanks ik dus in de eerste week van deze strip 1 pil vergeten ben (die ik de dag erna wel slikte) en ik de vorige strip Microgynon dus ietwat rommelig geslikt heb? En maakt het veel uit dat ik meteen mijn eerste strip van deze nieuwe pil met 5 dagen verlengd heb? Ik heb gisteren namelijk wel geslachtsgemeenschap gehad met mijn vriend zonder condoom (waarbij hij overigens niet in mij klaarkwam). Is een morning after pil halen niet nodig? Bleh. Hopelijk kan iemand mij zekerheid geven.

Laatst gewijzigd op 05-03-2008 om 21:22.
Oud 07-03-2008, 16:37
gewoonik
gewoonik is offline
ik ben in november gestopt met de pil, toen ben ik dus voor t laatst ongesteld geworden, want nu ben ik nog steeds niet gewoon ongesteld geworden. Ik heb al een zwangerschapstest gedaan en ben niet zwanger.
Nu is mijn vraag: is dit normaal dat t zo lang duurt voordat ik weer gewoon ongesteld word?
Oud 07-03-2008, 17:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ik ben in november gestopt met de pil, toen ben ik dus voor t laatst ongesteld geworden, want nu ben ik nog steeds niet gewoon ongesteld geworden. Ik heb al een zwangerschapstest gedaan en ben niet zwanger.
Nu is mijn vraag: is dit normaal dat t zo lang duurt voordat ik weer gewoon ongesteld word?
Ja, dat is normaal. Had ik ook toen ik een tijdje stopte met de pil. Als je stopt heeft je lichaam nog een tijdje de tijd nodig om zelf weer alles op gang te krijgen.
Oud 08-03-2008, 09:53
gewoonik
gewoonik is offline
Citaat:
Ja, dat is normaal. Had ik ook toen ik een tijdje stopte met de pil. Als je stopt heeft je lichaam nog een tijdje de tijd nodig om zelf weer alles op gang te krijgen.

oke dankjewel
Ik wist al wel dat het een tijdje kon duren, maar 4 maanden leek me toch wel lang, maargoed ik kijk t nog ff aan dan.
Oud 08-03-2008, 11:08
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
oke dankjewel
Ik wist al wel dat het een tijdje kon duren, maar 4 maanden leek me toch wel lang, maargoed ik kijk t nog ff aan dan.
Ik geloof dat een maand of 6 vrij normaal is nog, en dat je daarna even naar de huisarts zou kunnen.
Wat ze ook wel eens zeggen is dat voor elk jaar dat je aan de pil bent geweest, je op een maand 'ontpillen' moet rekenen.
Oud 09-03-2008, 21:46
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
is het erg als ik zaterdag moest beginnen met de pil maar pas morgen begin met de nieuwe strip??
Oud 10-03-2008, 13:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
is het erg als ik zaterdag moest beginnen met de pil maar pas morgen begin met de nieuwe strip??
Ja! Dan ben je dus al drie pillen vergeten uit je eerste strip en heb je dus én kans dat je zwanger bent als je de afgelopen week seks gehad hebt én je hele strip is nu onveilig.
Oud 11-03-2008, 18:10
Verwijderd
Is er hier ook iemand die Alesse geprobeerd heeft?
Oud 12-03-2008, 16:22
Merothis
Merothis is offline
Ik heb na veel gedoe met mijn pil nu een spiraaltje gekregen, maar nu had ik hier ook een vraag over en wilde geen apart topic openen.

Ik weet dat de touwjtes daarvan altijd nog wat uitsteken (volgens mijn arts ook vanzelf opzij buigen enzovoorts), iets van 3 centimeter. Maar eerst durfde ik niet te voelen en nu ik dat wel heb gedaan, voel ik de touwtjes ook al na anderhalf vingerkootje, heel laag dus al. Kan er iets miszijn? Mijn arts wilde ze sowieso wat langer laten aangezien ze vaker zag dat het spiraaltje nog wat dieper ging zitten, maar zoals het nu is zal het altijd in de weg zitten bij seks. Hoe snel moet ik hier iets mee? Heeft iemand er ervaring mee?

Daarbij komt dat ik nu heel veel krampen heb en direct na plaatsing vrijwel niet.
Oud 12-03-2008, 22:02
Verwijderd
even een vraag aan jullie:

ik had eerst Diane35 gekregen omdat ik amper puistjes had, maargoed. daarna wilde ik een lichtere pil, dus kreeg ik microgynon, maar daar was ik allergisch voor, dus kreeg ik de Minerva (eigenlijk gewoon Diane35, maar dan een andere naam). die beviel niet echt, dus kreeg ik weer Diane35 voorgeschreven... nu had ik dus een gesprek met een vriendinnetje over dat er in mijn pil belachelijk veel hormonen zitten. ook bevalt hij me eigenlijk niet echt perfect ivm stemmingswisselingen.

nu aan jullie de vraag: hebben jullie een aanrader qua pil die niet op Microgynon lijkt, en ook niet zo belachelijk zwaar is als de Diane35?
Oud 13-03-2008, 20:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mag ik vragen hoe je merkte dat je allergisch was voor microgynon...?

Is Yasmin niet een optie? Lijkt niet op microgynon en is volgens mij vrij ligt. Ik heb bij diane (nou ja, de merkloze variant) helemaal geen last van stemmingswisselingen, terwijl ik die bij microgynon wel had.
Oud 13-03-2008, 22:53
Sortjuh
Sortjuh is offline
Hallo,

Ik slik nu al iets meer dan 2 jaar Microgynon 30, en nu ik terugreken valt het op dat ik sinds ik daar mee begonnen ben toch aardig wat ben aangekomen. Nu overweeg ik te vragen of ik misschien een andere pil kan krijgen, maar ik vroeg me af watvoor consequenties daar verder aan gebonden zijn. Ik snap dat de dokter dat het beste weet, maar ik vraag het toch liever hier eerst even. Stel dat ik een lichtere pil krijg, in hoeverre heeft dat dan invloed op hoe lang ik de pil kan doorslikken zonder doorbraakbloedingen, en hoe erg mijn menstruatie is? En zijn er nog andere dingen waar ik dan rekening mee moet houden?
Oud 14-03-2008, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Mag ik vragen hoe je merkte dat je allergisch was voor microgynon...?

Is Yasmin niet een optie? Lijkt niet op microgynon en is volgens mij vrij ligt. Ik heb bij diane (nou ja, de merkloze variant) helemaal geen last van stemmingswisselingen, terwijl ik die bij microgynon wel had.
ik kreeg allemaal vlekken en rare bultjes enzo, en m'n hoofd werd heel dik, haha. maar ik schijn dus allergisch te zijn voor één bepaald bindmiddel wat in veel pillen zit.. beetje jamer weer.
Oud 14-03-2008, 15:10
luchtballon
luchtballon is offline
Ik weet niet of het in dit topic of in het zwangerschapstopic moet maar:
Ik slik al jaren de pil, vergeet hem vrijwel nooit, ik slik meestal 3 maanden door en dat gaat goed. Nu was er een beetje verwarring met mijn pil omdat de dagen niet meer klopte, maar omdat er 2 pilstrips in mijn tas zaten en ik naar mijn weten gewoon elke avond een pil heb genomen zonder me te realiseren dat ik dat niet gedaan had ging ik er wel vanuit dat alles oke was.
Nu werd ik al na anderhalve/2 strips door de pil heen ongesteld. Vandaag werd het erger en ik heb er nog nooit zo'n last van gehad.. ik viel bijna flauw op mn werk, misselijk enzo. En nu was ik net op de wc, en er kwam een best wel grote bloedprop/slijmachtigding uit Nu zitten er wel vaker stukjes weefsel bij, maar nooit zó groot.

Nu vraag ik me af of het kan zijn geweest dat ik zwanger was, of dat ik er dan wel meer van had gemerkt, of dat die kans wel erg klein is?

én stel dat eht een miskraam was, ik ben wel mn stopweek gaan houden toen ik merkte dat ik bloed begon te verliezen (omdat ik toch al meer dan 21 dagen had geslikt). Kan ik dan gewoon weer nu, of na 7 dagen stoppen, beginnen en is het dan gewoon veilig? Neem aan van wel, maar eh, toch?
Oud 16-03-2008, 14:47
ekki
ekki is offline
Citaat:
Ik weet niet of het in dit topic of in het zwangerschapstopic moet maar:
Ik slik al jaren de pil, vergeet hem vrijwel nooit, ik slik meestal 3 maanden door en dat gaat goed. Nu was er een beetje verwarring met mijn pil omdat de dagen niet meer klopte, maar omdat er 2 pilstrips in mijn tas zaten en ik naar mijn weten gewoon elke avond een pil heb genomen zonder me te realiseren dat ik dat niet gedaan had ging ik er wel vanuit dat alles oke was.
Nu werd ik al na anderhalve/2 strips door de pil heen ongesteld. Vandaag werd het erger en ik heb er nog nooit zo'n last van gehad.. ik viel bijna flauw op mn werk, misselijk enzo. En nu was ik net op de wc, en er kwam een best wel grote bloedprop/slijmachtigding uit Nu zitten er wel vaker stukjes weefsel bij, maar nooit zó groot.

Nu vraag ik me af of het kan zijn geweest dat ik zwanger was, of dat ik er dan wel meer van had gemerkt, of dat die kans wel erg klein is?

én stel dat eht een miskraam was, ik ben wel mn stopweek gaan houden toen ik merkte dat ik bloed begon te verliezen (omdat ik toch al meer dan 21 dagen had geslikt). Kan ik dan gewoon weer nu, of na 7 dagen stoppen, beginnen en is het dan gewoon veilig? Neem aan van wel, maar eh, toch?
Laatste vraag: ja, dat kan. Gewoon na 7 dagen stoppen weer beginnen (of nu, dat kan ook). Niet langer. Dan is ie gewoon veilig.

Over die eventuele zwangerschap / miskraam: als je in je eerste week een en ander bent vergeten zou het kunnen. Die doorbraakbloeding is wel apart als ie zo heftig is. Meestal stelt dat weinig voor.
Oud 16-03-2008, 20:18
Lorelei
Lorelei is offline
Gaat niet om de pil maar de nuva ring maar goed, ik hoop dat dat ook hier kan =)

Ik heb vorige week zaterdag de nuvaring rond een uur of 10 verwijderd voor m'n stopweek. Afgelopen zaterdag heb ik 'm pas om 2 uur ingebracht. Is dat heel erg te laat of kunnen die 4 uur wel? En maakt het in deze ook uit dat ik pas donderdag op z'n vroegst seks zal hebben of is het gewoon je bent veilig of je bent een week niet veilig hoeveel tijd er ook tussen zat?
Oud 17-03-2008, 00:10
Verwijderd
Is het heel erg als ik pas morgen mn pil zo rond t middaguur slik, terwijl dat eigenlijk vanavond had gemoeten?

Vergeten te halen bij de apotheek.
Oud 17-03-2008, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Is het heel erg als ik pas morgen mn pil zo rond t middaguur slik, terwijl dat eigenlijk vanavond had gemoeten?

Vergeten te halen bij de apotheek.
na je stopweek? Ja, want je moet binnen 7 dagen weer beginnen, kortere stopweek mag, langer nooit. Je bent nu onveilig..
Oud 17-03-2008, 14:39
Verwijderd
Citaat:
na je stopweek? Ja, want je moet binnen 7 dagen weer beginnen, kortere stopweek mag, langer nooit. Je bent nu onveilig..
Hoelang? een week of een maand?
Oud 17-03-2008, 21:41
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Hoelang? een week of een maand?
De eerste 7 dagen.
Oud 17-03-2008, 22:39
Lorelei
Lorelei is offline
Is dat gelijk ook het antwoord op mijn vraag?
Oud 18-03-2008, 03:47
Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
Hallo,

Ik slik nu al iets meer dan 2 jaar Microgynon 30, en nu ik terugreken valt het op dat ik sinds ik daar mee begonnen ben toch aardig wat ben aangekomen. Nu overweeg ik te vragen of ik misschien een andere pil kan krijgen, maar ik vroeg me af watvoor consequenties daar verder aan gebonden zijn. Ik snap dat de dokter dat het beste weet, maar ik vraag het toch liever hier eerst even. Stel dat ik een lichtere pil krijg, in hoeverre heeft dat dan invloed op hoe lang ik de pil kan doorslikken zonder doorbraakbloedingen, en hoe erg mijn menstruatie is? En zijn er nog andere dingen waar ik dan rekening mee moet houden?
Iemand?
Oud 18-03-2008, 11:07
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Gaat niet om de pil maar de nuva ring maar goed, ik hoop dat dat ook hier kan =)

Ik heb vorige week zaterdag de nuvaring rond een uur of 10 verwijderd voor m'n stopweek. Afgelopen zaterdag heb ik 'm pas om 2 uur ingebracht. Is dat heel erg te laat of kunnen die 4 uur wel? En maakt het in deze ook uit dat ik pas donderdag op z'n vroegst seks zal hebben of is het gewoon je bent veilig of je bent een week niet veilig hoeveel tijd er ook tussen zat?

Volgens mij maken die 4 uur niet uit, hoor. En wat betreft wanneer je seks heb in de onveilige week... Het is wel zo dat de kans op zwangerschap steeds kleiner wordt naarmate die ring langer in je lichaam zit, maar er is dus nog wel een kans. De kans is heel klein omdat je dus maar 4 uur later bent, maar ik zou het risico niet nemen en die 3 dagen een condoom gebruiken.
Oud 18-03-2008, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Stel dat ik een lichtere pil krijg, in hoeverre heeft dat dan invloed op hoe lang ik de pil kan doorslikken zonder doorbraakbloedingen, en hoe erg mijn menstruatie is?
Daar is niets zinnigs over te zeggen, omdat het erg verschilt per persoon. Ik heb een hele tijd Yasmin geslikt en kon die ongeveer drie maanden doorslikken zonder problemen (Diane35 kon ik zo lang als ik wilde doorslikken, geloof ik), maar anderen hebben er al doorbraakbloedingen bij tijdens de eerste maand (zonder doorslikken bedoel ik dan dus). Kwestie van uitproberen hoe jij er op reageert dus.

Aankomen hangt ook niet per definitie samen met de zwaarte van de pil, het kan ook liggen aan de (combinatie) van hormonen. Met Diane35 kwam ik de eerste keer dat ik er mee begon bv. ook niets aan, terwijl ik met microgynong30 en met trigynon wel aan kwam. De tweede keer dat ik met Diane35 begon kwam ik wel aan. Met Yasmin heb ik nergens last van gehad.
Oud 18-03-2008, 16:10
Verwijderd
Citaat:
De eerste 7 dagen.
een maand toch? Dat staat als het goed is in je bijsluiter trouwens.
Oud 18-03-2008, 16:29
loesje--15
loesje--15 is offline
heey,,
ik ben nieuw hier enzo maar ik heb een vraagie en zou er graag antwoord op willen
Ik ben aan de pil (Microgynon30) ik slik hem nog niet zo lang heb namelijk een nieuwe gekregen maar sinds ongeveer 2 maanden ben ik niet echt ongesteld meer geworden... maar kweet nu nie of ik zwanger ben of gewoon bijna niet ongesteld ben geworden zou ik testje moete halen of niet ???? ik was hiervoor ook niet erg ongesteld maar nu helemaal nie meer ben echt radeloooos ....
Oud 18-03-2008, 16:33
Verwijderd
Als je de pil geslikt hebt zoals in de bijsluiter staat, dan is de kans dat je zwanger bent erg klein. Vertrouw je het niet (en dat lijkt me als je radeloos bent), dan zou je voor de zekerheid een testje kunnen doen. Zo duur is zo'n testje niet en dan heb je wel duidelijkheid.
Oud 18-03-2008, 16:48
loesje--15
loesje--15 is offline
oowkej thanx
Oud 18-03-2008, 20:28
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
een maand toch? Dat staat als het goed is in je bijsluiter trouwens.

Volgens mij is het gewoon hetzelfde als een pil vergeten in de eerste week van je strip, maar pin me er niet op vast.
Oud 19-03-2008, 01:45
Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
Daar is niets zinnigs over te zeggen, omdat het erg verschilt per persoon. Ik heb een hele tijd Yasmin geslikt en kon die ongeveer drie maanden doorslikken zonder problemen (Diane35 kon ik zo lang als ik wilde doorslikken, geloof ik), maar anderen hebben er al doorbraakbloedingen bij tijdens de eerste maand (zonder doorslikken bedoel ik dan dus). Kwestie van uitproberen hoe jij er op reageert dus.

Aankomen hangt ook niet per definitie samen met de zwaarte van de pil, het kan ook liggen aan de (combinatie) van hormonen. Met Diane35 kwam ik de eerste keer dat ik er mee begon bv. ook niets aan, terwijl ik met microgynong30 en met trigynon wel aan kwam. De tweede keer dat ik met Diane35 begon kwam ik wel aan. Met Yasmin heb ik nergens last van gehad.
Hmmm okay bedankt!
Oud 19-03-2008, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is het gewoon hetzelfde als een pil vergeten in de eerste week van je strip, maar pin me er niet op vast.
Ja, je hebt gelijk.. een week inderdaad
Oud 23-03-2008, 12:42
hola
hola is offline
Ik weet niet of het hier echt hoort, maar anders hoor ik het wel.

Sinds ongeveer 4 weken slik ik een soort antibioticum in combinatie met stediril 30. Nu heb ik al meer dan 2 weken een soort doorbraakbloeding ofzo. Het stelt niets voor en is met wc papier makkelijk op te vangen, maar ik ben er nu wel eens zat van.
Nu houd ik maar 1x per 3 maanden ofzo een stopweek. Hoe groot is de kans dat die bloedingen ophouden als ik nu een stopweek inlas? Ik ben het sowieso van plan, maar misschien weet iemand hier of ik daar wat van moet verwachten.
Oud 23-03-2008, 15:36
Volk
Volk is offline
Ik vroeg me laatst iets af. Ik slik al een jaartje ofzo de pil. Maar ik voel nog steeds wat ik voelde voor ik de pil slikte, dus eigenlijk dat mijn lichaam zich elke maand opnieuw voorbereid op de menstruatie. Ik voel aan mijn lichaam precies wanneer mijn menstruatie begint, ik zit er misschien soms een minuut of 5 naast maar verder weet ik het net als voor de pil heel precies te voorspellen door de veranderingen die mijn lichaam elke maand opnieuw maakt. Is dit eigenlijk wel normaal? Waarom doet mijn lichaam dat? Dat zou die toch niet moeten doen als er eigenlijk helemaal geen eitje meer rijpt?
Oud 23-03-2008, 16:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mijn huisarts houdt de pil je lichaam voor de gek maar doet je lichaam wel nog steeds alsof. Ik had ook terwijl ik de pil slikte last van donkere afscheiding op het moment van mijn ovulatie enzo terwijl dat eigenlijk niet zo moeten kunnen maar volgens haar kon het geen kwaad en was het normaal.
Oud 24-03-2008, 20:33
Silvia_x
Silvia_x is offline
Ik slik nu ongeveer 4 maanden de pil. ( Microgynon 30 )
Ik heb nog nooit eerder de pil doorgeslikt maar nu wil ik dat wel doen, omdat het 2 dagen niet uitkomt. Ik ben vandaag begonnen met een nieuwe strip zonder de stopweek.
Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen, over een paar dagen stoppen met de strip ( zodat ik die 2dagen niet ongesteld ben ) en dan de stopweek beginnen. Of de hele strip afmaken? Ik wil wel de hele strip afmaken omdat het me ook wel lekker lijkt om een keertje niet ongesteld te worden. Maar is de kans om doorbraakbloedingen te krijgen groot als je 1maand langer de pil slikt dan normaal? Of krijg je doorbraakbloedingen meestal pas als je langer de pil doorslikt?
Ik wil namelijk liever geen doorbraakbloedingen krijgen.

En nog een vraag, is het zo dat als je 1 strip hebt doorgeslikt je dan in de stopweek erger en langer ongesteld bent?
Oud 24-03-2008, 20:50
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik slik nu ongeveer 4 maanden de pil. ( Microgynon 30 )
Ik heb nog nooit eerder de pil doorgeslikt maar nu wil ik dat wel doen, omdat het 2 dagen niet uitkomt. Ik ben vandaag begonnen met een nieuwe strip zonder de stopweek.
Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen, over een paar dagen stoppen met de strip ( zodat ik die 2dagen niet ongesteld ben ) en dan de stopweek beginnen. Of de hele strip afmaken? Ik wil wel de hele strip afmaken omdat het me ook wel lekker lijkt om een keertje niet ongesteld te worden. Maar is de kans om doorbraakbloedingen te krijgen groot als je 1maand langer de pil slikt dan normaal? Of krijg je doorbraakbloedingen meestal pas als je langer de pil doorslikt?
Ik wil namelijk liever geen doorbraakbloedingen krijgen.

En nog een vraag, is het zo dat als je 1 strip hebt doorgeslikt je dan in de stopweek erger en langer ongesteld bent?

Je mag dat zelf weten. Je kunt best een keer je stopweek overslaan, waarschijnlijk krijg je daar nog geen doorbraakbloedingen van. Het verschilt per persoon, maar ik heb het best vaak gedaan en er nooit last van gehad.

Op je laatste vraag: ik had er nooit last van dat ik langer en heviger ongesteld was, maar ook dat kan per persoon verschillen.
Oud 25-03-2008, 13:51
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ik ben vorige week zondag begonnen met de pil te slikken, dat was dus de eerste dag van mijn ongesteldheid. Nu, normaalgezien ben ik vier dagen ongesteld, maar nu duurde het tot vrijdag (hevig dan). En nu, elke keer als ik naar de wc ga, komt er een beetje bloed mee blijkbaar. Mijn borsten doen ook heel veel pijn, en mijn urine is donkergeel ipv doorzichtig, zoals normaal. Kan dit? Ik dacht dat dat misschien iets hormonaals ofzo zou zijn, waaraan mijn lichaam wennen moet.

Ik slik de Yasminelle trouwens.
Oud 27-03-2008, 11:05
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
ik kreeg allemaal vlekken en rare bultjes enzo, en m'n hoofd werd heel dik, haha. maar ik schijn dus allergisch te zijn voor één bepaald bindmiddel wat in veel pillen zit.. beetje jamer weer.
Je kunt navragen of dat bindmiddel ook in de Yasmin zit. Dat is een lichte pil en je komt er niet van aan. Sinds ik overgestapt ben op deze pil heb ik veel minder last van stemmingswisselingen. De Yasmin is wel wat duurder, maar dat heb ik er voor over (sinds vorig jaar wordt ie bij mij volledig vergoed trouwens).

Regels voor berichten