Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
coopergirl. ah. misschien verwar ik het dan daarmee hoor.
Maar ik heb toen heel erg meegemaakt dat bij ons (waar ik woon) alles weer werd omgegooid. Tweede fase ging eruit en VMBO TL werd weer MAVO. en volgens mij Tweede fase eruit is landelijk toch? dus misschien ging ik ervanuit dat MAVO invoeren ook landelijk was. Dan iig zou het kunnen dat er nu zowel een VMBO TL als MAVO bestaat.
||
Citaat:
Via Google heb ik geen uitsluitsel kunnen vinden. Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Onderwi...s_in_Nederland staat zowel de Nederlandse onderwijsstructuur als die van Vlaanderen uitgelegd.
|
![]() |
Het VMBO-TL verschaft toegang tot MBO niveau 3/4 en tot de vierde klas van de HAVO. De MAVO bestaat simpelweg niet meer. Enkele scholen laten er een bordje op timmeren met MAVO-HAVO-VWO (de VMBO-TL noemen ze MAVO omdat dat een ''mooiere en betere'' naam is volgens de scholen zelf).
|
![]() |
|
Ik zou gewoon die waardering van de IDW even afwachten. Het probleem ligt denk ik vooral hoe je je derdegraadsdiploma moet waarderen. De eerste vier jaar van je middelbare school lijken me gewoon gelijk staan aan VWO klas 1 t/m 4, maar alleen daarmee kun je alleen naar het MBO en niet HBO. Ik verwacht echter dat er geen probleem zal zijn, omdat je TSO vast wel tot een volledige MBO ICT-opleiding zal worden gewaardeerd. En een ICT-diploma op MBO4-niveau geeft je gewoon toelating tot HBO Technische Informatica. Deze route heeft mijn vriend ook gevolgd en hij heeft zelfs een jaar vrijstelling gekregen omdat hij veel leerstof al gehad heeft.
|
![]() |
||
Citaat:
|
oke, dus ondanks dat ze nu weer braaf allemaal klassikaal les hebben, geen Z-uren (verplichte zelfstandig werk uren meer hebben), verplicht worden in tussenuren aan het huiswerk te zitten (en geen andere dingen te doen) en het nog weigeren tweede fase te noemen, is het niet afgeschaft?
naja. voor hun op school iig wel. weet niet hoe het op papier zit.
|
Verwijderd
|
De Tweede Fase is verplicht. Het Studiehuis daarentegen niet. Daar zit wel verschil in.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() o ja, btw is Wetenschappen ZOOO moeilijk?? ben van plan ook wetenschappen te volgen... |
![]() |
|
|