Diermanagement is leuk
Eens zien wat je precieze vragen zijn.
1. Leeuwarden is een eind weg.
Boeiend! Leeuwarden is gaaf! Haha, heel objectief

Okee, het is een eind weg, maar je hebt OV, dus gratis openbaar vervoer naar huis, altijd makkelijk. En het is goed te doen dat reizen, boekje en muziek mee, en je komt die paar uren wel door.
En het is natuurlijk een gave stad! Je hebt vanalles, winkels, kroegen, discotheken, theater, bioscoop, salsalessen <3, sportpas. En het voordeel is: alles is op fietsafstand, of zelfs loopafstand!
Plus, op kamers gaan is gaaf
2. De arbeidsmarkt voor afgestudeerden is onzeker.
Dat klopt, zeker als je met dieren wil werken. Er is onderzoek gedaan en het blijkt dat de percentages overeenkomen met andere HBO studies, dat wil zeggen: het grootste gedeelte vindt een baan, een gedeelte studeert door en een klein gedeelte is werkeloos. Je hebt tenslotte wel een HBO diploma.
Het blijkt dat ongeveer 30-60% een baan vindt in de dierensector. Een baan met wildlife is zeldzaam, maar in de (huisdieren)voedingsindustrie zijn bijvoorbeeld al veel meer banen en bij proefdierbeheer heb je meestal al een baan aangeboden (via stage) voordat je klaar bent
3. Kan ik me nog inschrijven op 1 juli?
Ja, volgens mij kan dat tot ergens halverwege augustus. Ik kan alleen deze precieze datum nergens terugvinden. Inschrijven gaat tegenwoordig via Studielink (ook met IB zooi). Maar dit kun je allemaal navragen bij je decaan, of, als je niet op school zit, gewoon even bellen naar IB, Studielink of de school van je keuze
4. Is het dan nog mogelijk om aan een kamer te komen?
Natuurlijk! Er zijn ook mensen die zijn uitgeloot voor bv geneeskunde en dan alsnog naar Leeuwarden komen. Het is misschien wel wat lastiger, maar je hebt dan nog twee maanden, moet genoeg zijn

(Zie ook je topic op kamerhuur- en verhuur).