Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2008, 00:33
geen punt :|
geen punt :| is offline
Goezo dorpelingen!
Advertentie
Oud 22-03-2008, 09:37
Uice
Uice is offline
Ik heb het ernstige vermoeden dat ik vandaag aan de beurt ben. Ik verdenk EvilBlue namelijk niet (ik denk toch dat hij de ziener is, maar de functie van AllureV gewoon nooit opgevraagd heeft en een slechte gok waagde), en Paranoide ook niet. Ik ben bang dat Minke mij vanavond gaat opeten en daarna Paranoide zal aansporen op EvilBlue te stemmen.
Oud 22-03-2008, 10:35
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Pff, en ik ben een of andere gestoorde kunstjesmakende zeehond.
Dat vond ik redelijk realistisch
Oud 22-03-2008, 15:24
Evilblue
Evilblue is offline
Citaat:
Ik heb het ernstige vermoeden dat ik vandaag aan de beurt ben. Ik verdenk EvilBlue namelijk niet (ik denk toch dat hij de ziener is, maar de functie van AllureV gewoon nooit opgevraagd heeft en een slechte gok waagde), en Paranoide ook niet. Ik ben bang dat Minke mij vanavond gaat opeten en daarna Paranoide zal aansporen op EvilBlue te stemmen.
Dat kan zeker gebeuren, zeker nu dat je openlijk hebt laten merken dat je niet op mij gaat stemmen. Als jij dood gaat stem ik zeker op minke, en als para dood gaat ook.
Oud 22-03-2008, 15:35
Tink*
Tink* is offline
*kruipt in graf* Ook al werd ik al vanaf het begin verdacht, het duurde lang.
Oud 22-03-2008, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Hmja, dit kan ook best wolvengedrag zijn, door nu alvast te gaan roepen 'dat Minke jou op gaat eten vanavond'. Maar goed, wat betreft Evilblue ben ik ook op. Hij had Katje goed, en Tink. Verdenken kan ik hem haast niet meer, ténzij hij héél slim speelt en alle wolven offert om zo ziener te lijken en dat hij dan als laatste overblijft. Maar de echte ziener zou dan toch wel door moeten hebben dat hij niet te vertrouwen is....

Citaat:
Dat vond ik redelijk realistisch
Nou.
Ik vind mezelf echt een debiel in het verhaal.
Oud 22-03-2008, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Ik denk eerder dat Evilblue doodgaat vandaag, aangezien het me waarschijnlijk lijkt dat Minke de laatste wolf is en als dat zo is weet ze dat het spel morgen afgelopen is. Dan zou ik, als ik een wolf was, nog even snel wraak nemen. Hij heeft nu teveel wolven en bad guys aangewezen om 'm niet te vertrouwen dus het heeft voor de wolven weinig zin om hem in leven te houden.
Oud 22-03-2008, 19:54
Evilblue
Evilblue is offline
Citaat:
Ik denk eerder dat Evilblue doodgaat vandaag, aangezien het me waarschijnlijk lijkt dat Minke de laatste wolf is en als dat zo is weet ze dat het spel morgen afgelopen is. Dan zou ik, als ik een wolf was, nog even snel wraak nemen. Hij heeft nu teveel wolven en bad guys aangewezen om 'm niet te vertrouwen dus het heeft voor de wolven weinig zin om hem in leven te houden.
dat dus
Oud 22-03-2008, 20:05
Verwijderd
Overigens is de kans nu ook wel aanwezig dat ik opgegeten word, want ik ben de enige wiens naam nog niet in verband is gebracht met Minke's eventuele wolfheid. Dus dat zou ook wel een mooie afleidingsmaneuvre zijn op het moment.

Maar goed, dat heeft op zich bizar weinig zin want ik gok dat we ongeacht wie er doodgaat op Minke stemmen.
Oud 22-03-2008, 21:33
Spelleider
Spelleider is offline
Bij de vijver, Tiergarten Schönbrunn, Wenen, vanmorgen
‘Lieve mededieren, om de stemming een beetje op te vrolijken, heb ik besloten om een toneelstuk te gaan spelen met zijn allen’ riep Minke. De andere dieren bromden wat. Dit was niet de eerste keer dat Minke een of ander raar idee in haar hoofd haalde. ‘We gaan Madagaskar spelen’ praatte Minke enthousiast verder. ‘Dat stuk gaat over een groep dieren die proberen te ontsnappen uit de dierentuin en het leek me wel goed passen bij ons. Wie doet er mee?’ Minke keek de andere dieren verwachtingsvol aan. De andere dieren probeerden haar blik zo goed mogelijk te ontwijken. Paranoide keek bedenkelijk. ‘Waarom zouden wij willen ontsnappen?’ vroeg ze aan Minke. ‘Ik denk sowieso niet dat dat gaat lukken met die stomme vogels.’ Paranoide doelde op Evilblue en Uice. Minke keek wanhopig naar de andere dieren. ‘Snappen jullie dan ook helemaal niets? We spelen dat we ontsnappen. We gaan niet echt ontsnappen!’ riep ze gefrustreerd uit. De andere dieren keken haar sprakeloos aan. ‘Maar wat is daar dan leuk aan?’ stamelde Evilblue. Hij snapte er echt helemaal niets van. Uice had echter andere ideeën. ‘Landrotten, we kunnen heus wel ontsnappen’ kraste hij. ‘Kijk maar eens goed naar deze dappere piraat.’ En met deze woorden vloog hij weg. De andere dieren volgden hem snel, want ze waren wel nieuwsgierig naar wat hij van plan was. Uice vloog door de hele dierentuin. Hij genoot van de aandacht van de andere dieren en was van plan om zolang mogelijk rondjes te blijven vliegen. Waar Uice echter geen rekening mee had gehouden, was met het feit dat sommige hokken afgedekt waren met glas. Uice vloog recht op zo’n hok af. Hij hoorde de andere dieren gillen en schreeuwen. ‘Ach, wat voelt het toch fijn als dieren mij bewonderen en aanmoedigen.’ Met deze gedachten in zijn hoofd vloog hij tegen het glas op. Met een harde klap barstte het glas. Paranoide’s honger was na gisteren nog altijd niet gestild en ze was al de hele tijd op haar hoed aan het kauwen. Toen Uice dood op de grond neerviel, had ze net haar hele hoed opgegeten.

Spelers:
1) Twinkebel (dorpeling)
2) MadameMinke
3) coolkast (dorpeling)
4) Pippeloen (dorpeling)
5) Tink* (weerwolf)
6) Sherco (jager)
7) Kazet Nagorra (dorpeling, geliefde)
8) Krynn (heks)
9) AllureV (dorpeling)
10) Sador (tovenaar)
11) Martino87 (leerlingheks)
12) Katje (verrader)
13) Lisaaah (weerwolf)
14) Cherry Springs (dorpeling, geliefde)
15) Röps (dorpeling)
16) ***ailá*** (dorpeling)
17) Stefenootje (dorpeling)
18) zoemzoem (weerwolf)
19) Evilblue
20) Paranoide
21) Uice (wolfsbane)
22) sterrenmeisje (dorpeling)

Opgehangen
Opgegeten
Gestorven door liefdesverdriet
Neergeschoten

De dorpelingen hebben tot morgenavond 20.30 uur de tijd om te stemmen.
Oud 22-03-2008, 21:38
Uice
Uice is offline
Op zich wel een mooie metaforische weergave van wat mijn ondergang zou kunnen worden.
Ik vind overigens ook dat Para zich inderdaad aan haar belofte moet houden, en nu haar hoed op moet eten. Die mooie nieuwe van het fototopic, ja.

Nou, succes allemaal. Behalve de wolf dan.
Oud 22-03-2008, 21:52
Evilblue
Evilblue is offline
Mijn stem dien ik dan nu in, Paranoide, Ik stem op Minke, die volgens mij de laatste wolf is.
Oud 22-03-2008, 22:10
Verwijderd
AWW UICE. Maar haha, wát een prachtig verhaal. Ik vermoedde overigens inmiddels ook al dat Uice de wolfsbane was. Maar in het begin was ik er echt van overtuigd dat hij aan de slechte kant stond, want hij speelde echt gigantisch verdacht in mijn ogen.

Overigens had ik bij de hoedenuitspraak reeds gedacht aan dat ik misschien ongelijk had en had ik ook al een nooduitgang bedacht, want, volgens de van Dale:

hoed (dem; hoeden)
1 hoofddeksel met een rondlopende rand
2 op een hoed lijkend voorwerp

Nu moet ik alleen nog een hoed maken van brood ofzo.
Oud 22-03-2008, 22:12
Spelleider
Spelleider is offline
Een tulbandcake
Oud 22-03-2008, 22:13
Uice
Uice is offline
Wtf, volgens mij heeft iemand die bij de Van Dale werkt gewoon ooit beloofd zijn hoed op te eten in een of andere situatie en toen het moest die definitie erin gezet.
Oud 23-03-2008, 10:34
Verwijderd
Ha, ja. En daar ben ik hem of haar dankbaar voor, want anders moest ik iets anders bedenken. Hoewel een hoedje van papier ook wel te doen zou zijn, maar goed, zo smakelijk is papier nou ook weer niet.

Verder; ik heb door de twee weerwolftopics gescrolld en gelet op posts van Minke en Evilblue. Puur om meer onderbouwing te hebben voor mijn stem - want hoewel een stem op Minke natuurlijk wel voor de hand ligt, in theorie zou Evilblue nog altijd wolf kunnen zijn in een briljante strategie van de wolven. Het is niet waarschijnlijk maar maakt deze ronde tóch riskant, omdat het nog steeds beide kanten op kan gaan. Ik wilde daarom niet blind afgaan op zijn woorden. (Niet dat ik nog iemand moet overtuigen met deze post, maar goed, het is ook meer hardop denken. )

Nu kan ik concluderen dat ik inderdaad overtuigd op Minke moet stemmen. Zij is de ziener niet, blijkt uit haar posts. Van mezelf weet ik ook dat ik de ziener niet ben, dus is Evilblue de ziener en zij de wolf. Verder heeft ze ontzéttend goed gespeeld, de wolven heel subtiel verdedigd maar toch bij tijd en wijle meegegaan met de dorpelingen.. Eigenlijk is haar gedrag pas in de laatste paar rondes echt verdacht te noemen. En zelfs dat valt vooral op als je in je achterhoofd houdt dat ze een wolf zou kunnen zijn. Met die gedachte in je achterhoofd sluiten haar eerdere posts hier ook bij aan, onder andere doordat ze bij iedere gelegenheid de wolven probeerde te beschermen in een weloverwogen post waarin ze hen als onopvallend bestempelde en wat dorpelingen als verdacht. Ook postte ze openlijk dat ze dacht dat Aila de ziener was, net na haar dood. Niet echt verdacht, want een wolf zou dat niet doen, toch? Slim.

Mijn stem gaat dus ook naar Minke. Ik kan ook alvast vertellen hoe je doodgaat Minke, je klimt vast in mijn vijver en dan ga ik je opeten omdat ik mijn hoed niet voedzaam genoeg vond. (He, en als de jager jou had neergeschoten dan schreven de spelleiders vast dat je was neergeknuppeld. )
Oud 23-03-2008, 12:16
Verwijderd
Nuja, ik stem toch echt op Evilblue, hoewel dat vast niet meer veel zal uithalen, want als het straks gelijkspel is hangt 'ie natuurlijk niet zichzelf op. Maar ik ga af op mijn verhaal dat ik gisteren vertelde; Toen ik drie spellen terug ofzo zelf wolf was, weet ik nog dat iemand voorstelde om in teams te gaan spelen, en daarbij elkaar dus bewust verdacht te maken, dus de wolven zouden echt over lijken gaan binnen hun groepje om er maar niet uitgestemd te worden... Dat vonden we toen te riskant, weet ik nog, maar ik denk dat Evilblue en kornuiten nu eenzelfde tactiek toegepast hebben. Doordat hij steeds de slechten eruit weet te werken, ziet iedereen een ziener in hem en alleen de ziener kan dan nog weten dat hij dat niet is... Zijn tactiek blijkt te werken...
Op het moment dat hij AllureV eruit werkte, kon het twee kanten op gaan; als hij daarna opgehangen werd, waren de bad guys in zijn verdachtenlijstje veilig. En als hij daarna toch nog geloofd werd als zijnde ziener en er dus de bad guys uit ging werken, was hij zelf totaal niet meer verdacht. Dit laatste is gebeurd, en ik moet hem er veel credits voor geven
En ik verstuur nu mijn stem.
Oud 23-03-2008, 13:28
Verwijderd
Maar als hij de wolf is, dan zou jij de ziener moeten zijn. En dat is nergens uit het spel gebleken. Verder is het ook z'n eerste spel, dus het lijkt me sterk dat de wolven hem zouden kiezen als 'uitvoerder' van het plan. Maar wel aandoenlijk dat je blijft volhouden.
Oud 23-03-2008, 13:31
Verwijderd
Er is eigenlijk ook een waterproof manier om er achter te komen wie de wolf is. Als Evilblue nou op jou stemt en jij stemt op hem, terwijl ik nergens op stem, dan wordt de wolf er sowieso uitgeknikkerd. Omdat de wolf geen stemrecht krijgt en dus met 1 stem wordt weggestemd.

Of mag dat niet?

Het is ook wel onnodig want ik ben er zeker van dat Minke de wolf is. Maar toch.
Oud 23-03-2008, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Maar als hij de wolf is, dan zou jij de ziener moeten zijn. En dat is nergens uit het spel gebleken. Verder is het ook z'n eerste spel, dus het lijkt me sterk dat de wolven hem zouden kiezen als 'uitvoerder' van het plan. Maar wel aandoenlijk dat je blijft volhouden.
Misschien juist omdát ie nieuw is? Lisaaah en Tink zijn ervaren wolven, die kunnen wel leuke tactieken verzinnen hoor.

Citaat:
Er is eigenlijk ook een waterproof manier om er achter te komen wie de wolf is. Als Evilblue nou op jou stemt en jij stemt op hem, terwijl ik nergens op stem, dan wordt de wolf er sowieso uitgeknikkerd. Omdat de wolf geen stemrecht krijgt en dus met 1 stem wordt weggestemd.

Of mag dat niet?

Het is ook wel onnodig want ik ben er zeker van dat Minke de wolf is. Maar toch.
Ik vraag me inderdaad af of dat mag, maar het zou wel heel slim zijn
Oud 23-03-2008, 13:49
Vlindertje
Vlindertje is offline
Van mij mogen jullie. Je moet er alleen rekening meehouden dat als je 2x niet stemt, je een waarschuwing krijgt en bij 3x mag je het volgende spel niet meespelen.
Oud 23-03-2008, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Van mij mogen jullie. Je moet er alleen rekening meehouden dat als je 2x niet stemt, je een waarschuwing krijgt en bij 3x mag je het volgende spel niet meespelen.
Ik was één keer te laat met stemmen, dus ik zou dan een waarschuwing krijgen. Maar goed, die accepteer ik dan bij deze. Ik neem aan dat het verder geen verstrekkende gevolgen heeft ofzo? Zeker omdat het in overleg is.

Verder, Evilblue, wat vind jij van zo'n plan? Is het inderdaad waterproof of zie ik iets over 't hoofd? Het is op zich best onnodig, maar het klinkt in theorie zo mooi en aanlokkelijk.

Overigens denk ik dat als Minke onschuldig was, ze enthousiaster zou zijn. Dan zou het namelijk haar laatste kans op de (gegarandeerde!) redding zijn. Maar als ze een wolf is dan weet ze natuurlijk al dat ze doodgaat en dan is het simpelweg uitstel van executie.
Oud 23-03-2008, 14:17
Verwijderd
Het is sowieso nooit uitstel van executie, want het is in alle gevallen alles of niets, aangezien we nog maar met drie over zijn.
Oud 23-03-2008, 14:18
Verwijderd
En verder kan ik nog wel enthousiast mijn punt blijven beargumenteren en wat niet al, maar ik heb alles al wel zo'n beetje gezegd en ik geloof dat ik toch niet geloofd wordt.
Oud 23-03-2008, 14:32
Verwijderd
Daarom juist, in dat plan maakt het niet uit of je geloofd wordt of niet, want als je gelijk hebt gaat Evilblue eruit en als Evilblue gelijk heeft ga jij eruit.

Ik zit me alleen ernstig af te vragen of er niet ergens een catch is, want het lijkt te mooi om waar te zijn.
Oud 23-03-2008, 14:34
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik moet trouwens wel nog eventjes zeggen dat EoS onbereikbaar is en dus ik de beslissing voor ons beiden heb genomen. Dus mocht er later gezeur over komen, dan moeten jullie bij mij zijn.
Oud 23-03-2008, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Daarom juist, in dat plan maakt het niet uit of je geloofd wordt of niet, want als je gelijk hebt gaat Evilblue eruit en als Evilblue gelijk heeft ga jij eruit.

Ik zit me alleen ernstig af te vragen of er niet ergens een catch is, want het lijkt te mooi om waar te zijn.
Ja, ik begreep je plan wel en ik ben er dan ook absoluut voor, als EoS tenminste niet nog roet in het eten gaat gooien.
Maar het ging over je verhaal dat ik me niet enthousiast genoeg verdedigde, en ik legde even uit waarom ik dat niet deed Of volg ik jou nu niet helemaal?
Oud 23-03-2008, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik begreep je plan wel en ik ben er dan ook absoluut voor, als EoS tenminste niet nog roet in het eten gaat gooien.
Maar het ging over je verhaal dat ik me niet enthousiast genoeg verdedigde, en ik legde even uit waarom ik dat niet deed Of volg ik jou nu niet helemaal?
Ik denk het, want ik bedoelde niet je verdediging maar je enthousiasme over 't plan. Althans, ik stelde me even voor hoe het zou zijn als men nu op mij wilde gaan stemmen en ik was onschuldig, dan zou ik dus echt enorm blij zijn omdat het zo'n soort van objectieve manier van beslissen wie eruitgaat is. Met gegarandeerd het bewijzen van mijn onschuld en een overwinning voor de dorpelingen enzo.
Oud 23-03-2008, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Ik denk het, want ik bedoelde niet je verdediging maar je enthousiasme over 't plan. Althans, ik stelde me even voor hoe het zou zijn als men nu op mij wilde gaan stemmen en ik was onschuldig, dan zou ik dus echt enorm blij zijn omdat het zo'n soort van objectieve manier van beslissen wie eruitgaat is. Met gegarandeerd het bewijzen van mijn onschuld en een overwinning voor de dorpelingen enzo.
Oh, op die manier! Dat had ik inderdaad niet begrepen nee.
Nuja, ik ging er eigenlijk vanuit dat het toch niet zou mogen. Ik weet in elk geval niet zeker of ik het goed had gevonden als ik Spelleider was geweest en een geval als dit deed zich voor. Het zou nl. betekenen dat de dorpelingen dan altijd winnen wanneer er nog drie spelers zijn. Maargoed, ach, dat vind ik nu niet zo erg.

Edit; oh nee, het is natuurlijk niet helemaal waar wat ik zeg... Als de dorpelingen op elkaar gaan stemmen.
Oud 23-03-2008, 17:13
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Niet stemmen is lame, en in dit geval een soort van valsspelen.

Maar goed, ik ga er niet over.
Oud 23-03-2008, 17:14
Verwijderd
Nouja, het maakt eigenlijk niet zo veel uit, want ik moet zo weg en om zoiets te doen zonder overleg met alle spelers (dus ook Evilblue) lijkt me geen goed plan. Dus ik breng m'n stem uit en hoop maar dat 't goed is. Sorry, Minke.
Oud 23-03-2008, 17:15
Verwijderd
Citaat:
En dit ook wel een beetje, inderdaad.
Oud 23-03-2008, 18:33
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:

Maar goed, ik ga er niet over.
Ik ben het hier wel mee eens. In theorie zou het kunnen, maar het is erg lame en flauw tegenover de wolven. Ik zou zo iig niet willen winnen.

Bovendien is het de bedoeling dat iedereen gewoon alle rondes meestemt. We hebben 3X niet stemmen is verbanning afgesproken omdat 1X wel heel erg hard is, maar eigenlijk zou iedereen er gewoon naar moeten streven om geen enkele stemronde te missen. Desnoods stem je maar wat eerder.
Expres niet stemmen vind ik dus eigenlijk niet kunnen.
Oud 23-03-2008, 20:25
Verwijderd
Vette pech voor mij dan...

Maar ik ben het helemaal eens met EoS en DP hoor.
Oud 23-03-2008, 21:15
Spelleider
Spelleider is offline
In de directiekamer, Tiergarten Schönbrunn, Wenen, vanmorgen
Er werd op de deur geklopt. ‘Binnen’ bromde iemand. Eén van de opzichters stapte de kamer van de directeur binnen. ‘Wat moet je?’vroeg de directeur enigszins geïrriteerd. Daar had hij goede reden voor, want de afgelopen dagen had de dierentuin de ene na de andere klap te verwerken gekregen. De opzichter slikte even en zei toen: ‘Ik ben bang dat ik slecht nieuws heb.’ De directeur rolde met zijn ogen. ‘Het zal ook weer eens niet. Wat is er nu weer gebeurd?’ ‘Weet u nog die papegaai, die we vorig jaar hebben gekocht van die kapitein van de grote vaart?’ begon de opzichter stamelend. ‘Nou, die is gisteren tegen een glazen wand aangevlogen. Ik ben bang die ie morsdood is.’ De directeur zuchtte. ‘Alweer een dier dood. En ik hoopte er nog op dat die opgegeten bever de laatste zou zijn. Als dit zo doorgaat, hebben we straks geen dieren meer over. Leuke dierentuin hebben we dan! Dan kunnen we het beste dat “dieren” wegstrepen en onszelf gewoon “tuin” noemen.’ De opzichter keek naar de grond. ‘Hebben jullie eigenlijk die gorilla al gevangen?’ vroeg de directeur. De opzichter bleef naar de grond kijken en begon een beetje met zijn voeten te draaien. ‘Nee, nog niet directeur. Hij is ons steeds te slim af.’ ‘Nou dan zou ik daar maar eens voor gaan zorgen!’ brulde de directeur kwaad. ‘Als we die gorilla niet terugvinden, hebben we helemaal geen toekomst meer! Het broertje van Bokito is onze publiekstrekker!’ De opzichter droop verslagen af.

Bij de ijscokraam, Tiergarten Schönbrunn, Wenen, vanmorgen

Sauron slenterde een beetje doelloos door de dierentuin. Na de eerste dagen van zijn ontsnapping begon hij het lang niet meer zo leuk te vinden als eerst. De opzichters hadden de jacht op hem zo goed als opgegeven en bezoekers waren er ook niet meer na zijn uitbraak. Bovendien waren zijn vrienden één voor één doodgegaan, dus er was ook bijna niemand meer om mee te praten. Hij verveelde zich dus stierlijk. Net toen hij aan het bedenken was wat hij nu moest doen, hoorde hij ineens iemand aankomen. Vlug verstopte hij zich in de bosjes. Hij mocht zich dan vervelen, maar dat wilde nog niet zeggen dat hij graag neergeschoten wilde worden. Het bleek echter geen oppasser te zijn. Het was een meisje. Sauron meende haar te herkennen, hij had haar wel eens vaker gezien bij de ijscokraam. Toen wist hij het weer: het was het meisje dat altijd ijsjes verkocht. De andere mensen spraken haar altijd aan met “Vlindertje”. Sauron zag dat het meisje naar de kapotgeslagen kraam te liep en de boel begon op te ruimen. ‘Die bruut van een gorilla’ huilde ze. ‘Mijn mooie kraam is helemaal kapot. Ik heb al mijn spaargeld in die kraam gestoken’ De tranen liepen over haar gezicht. Sauron begon zich nu heel erg schuldig te voelen. Hij had er even niet bij nagedacht dat al die dingen die hij kapot had gemaakt van iemand waren. En het meisje van de ijscokraam was altijd heel lief voor de kinderen en de dieren in het park. De gorilla besloot dat hij het goed moest maken. Hij sloop stilletjes weg.
Sauron wist dat mensen elkaar altijd bloemen gaven als ze iets goed te maken hadden. Zelf hield hij meer van bananen, maar als mensen het liefste bloemen aten dan kon hij het beste bloemen gaan plukken. Hij zocht een plek waar veel groen stond en begon als een gek planten uit te trekken. Hij maakte een hele stapel van allerlei soorten. Omdat hij niet precies wist welke bloemen mensen het lekkerst vonden, plukte hij maar alles wat hij kon vinden. Klaver, paardebloem, gras en struiken, alles moest eraan geloven. Toen hoorde Sauron de stem van Evilblue achter zich. ‘Wat ben jij nou aan het doen Sauron?’ zei het vogeltje een beetje verbaasd. ‘Sinds wanneer lust jij die struiken?’ ‘Die besjes zijn trouwens giftig’ voegde hij eraan toe toen Sauron een tak met besjes eraan op de hoop kwakte. Sauron keek naar de tak en smeet hem toen weg. ‘Bedankt’ zei hij. ‘Ik ga ze niet zelf opeten. Deze zijn voor het meisje van de ijscokraam. Ik heb haar kraam kapot gemaakt en daar heb ik nu spijt van’ ‘Ah zo’ zei Evilblue toen. ‘Goede keus dan, mensen houden van bloemen. Dat wordt een mooie bos’ zei hij toen hij naar de berg planten keek. ‘Bij Paranoide in de vijver staan ook nog bloemen. Van die moerasplanten’ ‘Ja, weet ik’ zei Sauron. ‘Maar als ik die ga plukken, dan eet Paranoide mij op. Dat zie ik ook niet zo zitten.’ ‘Dat is ook wel weer zo’ beaamde Evilblue. ‘En je hebt hier ook wel een ruime keuze.’ Sauron knikte. ‘Ik pluk gewoon van alles wat.’ Precies op dat moment greep hij in een distel. Sauron begon te krijsen van de pijn. Als een dolle begon hij door de dierentuin te rennen. Zijn voorpoot brandde als een gek. De pijn was niet te verdragen ‘WATER!!’ brulde hij. ‘Ik heb water nodig!’ Hij stak zijn pijnlijke voorpoot in het verkoelende water en bedacht zich nog net op tijd dat het een vergissing was. Vlug trok hij zijn hand terug, nét op tijd kon hij de enorme muil van Paranoide ontwijken. ‘He jammer’ mopperde de alligator. ‘Kom Sauron, steek je poot nog eens in het water, ik heb honger.’ ‘Nee dank je’ gromde Sauron. ‘Zo’n last heb ik er nu ook weer niet van.’
Hij liep naar de vijver tegenover die van Paranoide en stak daar zijn hand in. Toen kwam Minke boven water. ‘Oink oink, Sauron. Waarom steek je jouw hand in mijn water?’ ‘Geprikt aan zo’n prikstruik’ antwoordde de gorilla met een pijnlijk gezicht. ‘Ai pijnlijk’ zei Minke. ‘Maar ik weet wel een manier om er vanaf te komen. Jij gaat nu samen met mij een toneelstukje spelen en als je dat maar fanatiek genoeg doet, dan voel je de pijn niet meer.’ Sauron rolde met zijn ogen. Minke ook altijd met haar stomme toneelstukjes. Minke ratelde ondertussen enthousiast door. ‘Ik wil graag Flipper spelen. En dan verkleed ik mezelf helemaal als dolfijn en doe ik allerlei kunstjes. Ze schuifelde weg en kwam terug met een pot verf. ‘Als jij je hier nou mee insmeert, dan lijk ik sprekend op Flipper.’ ‘Ok, geef maar hier die kwast’ zei Sauron om van het gezeur af te zijn. Hij begon Minke te verven. Toen Minke helemaal geverfd was, begon ze fanatiek kunstjes te doen en dolfijnengeluiden te maken. Ook Evilblue was nu op het geluid afgekomen en zat naar de voorstelling te kijken. Zelfs Paranoide was uit het water gekomen, al was het bij haar meer dat ze zich afvroeg hoe de sappige hammetjes van Minke zouden smaken.
Na een uur begon het publiek zich echter te vervelen. Minke herhaalde namelijk steeds dezelfde kunstjes. Paranoide was allang weer onder water verdwenen. Sauron was gaan liggen en in slaap gevallen en ook Evilblue kon zijn ogen niet meer openhouden. Toen begon Minke echter steeds moeilijker te ademen. Ze begon naar adem te snakken en te spartelen en probeerde om hulp te roepen. Maar de rest had niks in de gaten. Uiteindelijk stierf ze heel langzaam aan huidverstikking…

Epiloog
Vlindertje was niet zo blij met de ‘bloemen’ van Sauron, maar de aap kreeg toch een kusje op zijn neus. De opzichters hebben de gorilla nooit meer te pakken gekregen. Op een dag is hij voorgoed ontsnapt uit de dierentuin en nu woont hij samen met Vlindertje op Ibiza.

Evilblue heeft er zelf voor gezorgd dat hij weer een mooi verenpak kreeg. Hij heeft een kussen kapot gepikt, zichzelf ingesmeerd met lijm en heeft toen in de veertjes liggen rollen.

De dierentuin is uiteindelijk failliet gegaan, door een chronisch tekort aan dieren. De directeur heeft toen inderdaad het woord “dieren” weggehaald, en de dierentuin omgebouwd tot tuin. Jaarlijks komen er vele toeristen kijken naar de mooie bloemen en de mooie vijver. Maar af en toe verdwijnt er wel eens een toerist. Niemand weet waardoor, maar het kan zijn dat het komt door Paranoide, die nog steeds in de vijver rondzwemt…

Spelers:
1) Twinkebel (dorpeling)
2) MadameMinke (weerwolf)
3) coolkast (dorpeling)
4) Pippeloen (dorpeling)
5) Tink* (weerwolf)
6) Sherco (jager)
7) Kazet Nagorra (dorpeling, geliefde)
8) Krynn (heks)
9) AllureV (dorpeling)
10) Sador (tovenaar)
11) Martino87 (leerlingheks)
12) Katje (verrader)
13) Lisaaah (weerwolf)
14) Cherry Springs (dorpeling, geliefde)
15) Röps (dorpeling)
16) ***ailá*** (dorpeling)
17) Stefenootje (dorpeling)
18) zoemzoem (weerwolf)
19) Evilblue (ziener)
20) Paranoide (cupido)
21) Uice (wolfsbane)
22) sterrenmeisje (dorpeling)

Opgehangen
Opgegeten
Gestorven door liefdesverdriet
Neergeschoten

De laatste weerwolf is dood en de dorpelingen hebben gewonnen. Gefeliciteerd!
Oud 23-03-2008, 21:19
Verwijderd
Nou, wát een verrassing!

Ach, het was te proberen... En ik moet toch even zeggen dat ik het een erg tof spel vond om te spelen! Jammer van de ziener, en jammer van de wolfsbane.

En nu ga ik even het verhaal lezen.
Oud 23-03-2008, 21:21
Verwijderd
Minke was een wolf!
Oud 23-03-2008, 21:22
Verwijderd
Ja, had je niet verwacht zeker?
Oud 23-03-2008, 21:23
Evilblue
Evilblue is offline
Damn right the wolves are dead!
Oud 23-03-2008, 21:25
Spelleider
Spelleider is offline
We willen trouwens nog alle spelers bedanken die zo actief meegespeeld hebben. Het was heel leuk om spelleider te zijn van dit spel.
Oud 23-03-2008, 21:26
Verwijderd
En het was heel leuk om met jullie als spelleiders dit spel te spelen, dus dat komt mooi uit
Oud 23-03-2008, 21:27
Uice
Uice is offline
Mijn dood is niet voor niets geweest.

Ik moet trouwens zeggen dat ik Minke's personage wel erg geslaagd vond, niet omdat ze zo is, maar omdat ik me voor zou kunnen stellen dat ze zo zou kunnen doen, als ze dat zou willen, als men mij begrijpt.

Sowieso, leuk verhaal.

En mijn felicitaties aan Paranoide en EvilBlue. Grappig dat twee debutanten gewonnen hebben.
Oud 23-03-2008, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Mijn dood is niet voor niets geweest.

Ik moet trouwens zeggen dat ik Minke's personage wel erg geslaagd vond, niet omdat ze zo is, maar omdat ik me voor zou kunnen stellen dat ze zo zou kunnen doen, als ze dat zou willen, als men mij begrijpt.
Ik vond het echt een kutpersonage, ze was het allerirritantst van allemaal. En ontzettend dom. En ongeliefd.

(maar verder vond ik de verhalen wel heel leuk hoor )
Oud 23-03-2008, 21:29
Spelleider
Spelleider is offline
We hadden jou bedoeld als het zonnetje in huis of beter gezegd van de dierentuin.
Oud 23-03-2008, 21:30
Verwijderd
Oh. Maar waarom moest ik dan zo irritant zijn?
Oud 23-03-2008, 21:31
Verwijderd
Oeh, Over twee weken ben ik er wel bij
Oud 23-03-2008, 21:31
Spelleider
Spelleider is offline
Ik vond jou niet irritant
Oud 23-03-2008, 21:32
Verwijderd
En een leuk verhaal, spelleider!
Oud 23-03-2008, 21:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vond het echt een kutpersonage, ze was het allerirritantst van allemaal. En ontzettend dom. En ongeliefd.
Sorry.

Het was niet negatief bedoeld. Maar jij hebt ook zo'n enthousiaste uitstraling. Daar paste de zeehond wel bij.
Oud 23-03-2008, 21:33
Verwijderd
Oh, nouja, ach...
Ik vond in elk geval Juices personage tof, en die van Stefenootje en sterrenmeisje, ook al waren die er maar eventjes. En EoS en Kazet.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten