Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2008, 15:27
I C U
I C U is offline
Nou, ik ben verloren. Hopeloos, compleet. Mjah En het voelt nog goed ook. *zweeft*
Oud 25-03-2008, 15:35
metallica
metallica is offline
Hehe, praten werkt en ik vind t echt fijn dat we dat nu ook kunnen doen, al gaat het niet altijd vanzelf, maar toch Voordat het uitging, ging dat gepaard met een zeer verminderd libido van zijn kant en gezien hij daar nu weer last van heeft begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Na me de hele ochtend druk gemaakt te hebben, is het er met moeite toch uitgekomen en toen bleek dat het gewoon lag aan dat hij gewoon echt moe was de laatste tijd enzo. *zucht* ik weet van mezelf dat ik me meestal druk maak om niets, maar het is zo fijn dat ik nu gewoon mn zorg heb kunnen uiten en hij me weer even gerust heeft kunnen stellen, dan kan ik iig een beetje relaxt aan mn tentamens beginnen. En tja, kort samengevat gaat 't gewoon lekker nu!
Oud 25-03-2008, 16:52
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Ik had weer een exliefdipje, en volgens een vriendinnetje zat er niets anders op dan feesten. Nu ga ik vanavond lekker uit! Ik ben wel echt moe maar ik heb wat afleiding nodig, dan maar even bikkelen morgen.
Oud 25-03-2008, 17:12
Verwijderd
Ein-de-lijk iets gehoord van meneer de beste vriend. Hij was last minute op survival weekend voor zijn studie. Aha. Zonder telefoon zeker. En een weekend duurt ook echt van woensdagavond tot dinsdagochtend hè? Ik heb maar lekker onsubtiel teruggsmst dat het niet verklaard waarom hij woensdag zo stom deed en dat ik dáárover behoorlijk pissed of ben. Dat is er in elk geval eens uit. Misschien wat lomp, maar hij mag wel eens weten dat ik niet alles pik en niet alles leuk vind. Nu ben ik wel benieuwd wat hij hierop te zeggen heeft. Waarschijnlijk zie ik hem vanavond op ons werk...

Laatst gewijzigd op 25-03-2008 om 18:01.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Maar jij bepaalt zelf hoe je ermee omgaat...
Ik probeer het nog een beetje aardig te maken

@ Quis: wat een zak hooi zeg Doe maar lekker onsubtiel, dat heeft ie wel verdiend.

Ontopic: ik heb nog aan geen van m'n vrienden durven vertellen dat het vorige week fout gegaan is, voor het eerst in een half jaar. Het was gewoon 1x, dus ik heb geen zin in de veroordelingen en het geroddel.

Zaterdagnacht heb ik hem nog wel een smsje gestuurd, want dat is zo ongeveer traditie als één van ons zonder de ander daar is. En kreeg er zelfs eentje terug, wat me eigenlijk verbaasde, omdat hij dat normaal zelden doet. Dus hopelijk vergeten we het gewoon en gaan we normaal verder.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:02
Drez
Drez is offline
Ik geloof dat het op is. En over. Denk ik. Pff.
Oud 25-03-2008, 18:15
stout!
stout! is offline
Citaat:
Ein-de-lijk iets gehoord van meneer de beste vriend. Hij was last minute op survival weekend voor zijn studie. Aha. Zonder telefoon zeker. En een weekend duurt ook echt van woensdagavond tot dinsdagochtend hè? Ik heb maar lekker onsubtiel teruggsmst dat het niet verklaard waarom hij woensdag zo stom deed en dat ik dáárover behoorlijk pissed of ben. Dat is er in elk geval eens uit. Misschien wat lomp, maar hij mag wel eens weten dat ik niet alles pik en niet alles leuk vind. Nu ben ik wel benieuwd wat hij hierop te zeggen heeft. Waarschijnlijk zie ik hem vanavond op ons werk...
Voor een gewone vriend maak je je wel steeds bijzonder druk om hem...
Oud 25-03-2008, 18:20
Verwijderd
Weet ik. Het is ook geen gewone gewone vriend.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:56
Verwijderd
Knotsknetterstapelverliefd
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 19:00
Dott
Dott is offline
tja
Oud 25-03-2008, 19:28
Verwijderd
Ik weet niet meer of ik dit al gezegd had maar ik ben zaterdagavond uit geweest met een vriendin en haar zusje en vriendin en een andere vriend en het was echt ontzettend gezellig en leuk en geweldig. Ik heb genoten!

Ik heb eindelijk een van mijn beste maatjes gezien die lekker weer bij mij in de buurt woont de komende 7 maand. JEUJ. Maar ik vind zijn vriendin wel een behoorlijk kneusje. Maar mss komt dat omdat het een beetje zo'n bijzondere vriendschap is want-we-hebben-ooit-iets-gehad. Mjah. Het was in elk geval een leuk weekend, veel leuker dan ik verwacht had, en ik heb gisteravond weer veels te laat achter het internet gezeten. Oeps.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 21:15
Verwijderd
ok..dit is gewoon echt niet te geloven. Im so through with him.

Laatst gewijzigd op 26-03-2008 om 08:43.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 21:37
Verwijderd
Citaat:
ok..dit is gewoon echt niet te geloven. Im so true with him.
Ik neem aan dat je "through" bedoelt
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 22:25
Verwijderd
ook goed ik ben een engels analfabeet, heb ik de laatste tijd gemerkt.
Tot mijn spijt, want ik moet binnenkort examen doen hihi.

hoop dattie nu nog langs wil komen, want ik wil hem de les lezen. Ik bel hem liever nog om te vragen hierheen te komen. Maar dat moet ik eigenlijk niet doen. Laat em maar lekker stikken in zn zooi.

Edit: gewijzigd, danku

Laatst gewijzigd op 26-03-2008 om 08:43.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 08:14
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Ik geloof dat het op is. En over. Denk ik. Pff.
knuffel! & ik neem straks wel veel paaseitjes mee
Oud 26-03-2008, 08:30
Verwijderd
OH MY FUCKING GOD. Ik kreeg een mailtje van R. (en dat belooft al niet zoveel goeds, meestal) en hij vroeg me naar het foonnummer + adres van mijn psych. Tering. Hij is er nog niet geweest en moet eerst nog maar eens bellen, maar het is een stap in de goede richting.

En gisteravonddddd! Ik begin zowaar vermoedens te krijgen. Maarrr dat mag je dan weer niet hardop zeggen. -.-' Verder ging hij me precies uitleggen hoe en wanneer hij vanavond moet werken, en als hij slpit heeft dan moettie om zeven weer beginnen, maar anders issie om acht of iets later klaar, dus dan zie ik hem vanavond waarschijnlijk weer. En hij zei dattie nooit op meiden afstapte, dattie dat neit durfde. En toen zei ik *Hint Hint* dat ik, zodra ik een jongen écht leuk vond, ook niet meer durfde, maar dat me dat normaal niet boeit. Daarnaast zei ik ook nog *Nog meer Hint Hint (je zou toch zeggen dat hij dat snapt ) dat een vriendin van me al had gezegd dat ze me niet kende zo, omdat ik normaal zo op iedereen afstap en nu in een keer niet. Maar hij vatte 'm niet, of deed iig alsof. En verder hadden we vet lang oogcontact toen we triplets aan het oefenen waren en hij zei dat ik hem maar les moest gaan geven ipv J. en hij zei dat ik als een beset keek als ik triplets aan het doen was, maar dat was een compliment. Ofzo. IK vind het al lang prima zo, maar heel misschien ga ik volgende week toch eens vragen offie zin heeft om zo ergens wat te gaan drinken.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 09:08
woezel
woezel is offline
goed, ik ben aan het 'filteren' in mn vriendschappen, ik heb geen nood aan gezeik dat nergens op slaat en negativiteit,mensen die eigenlijk opportunisten en niet goed voor me zijn . Het is wel fijn dat er ook mensen zijn waamee ik op een deftig,soms verbazingwekkend niveau kan praten en dat ik zoveel mensen ken met dezelfde dromen en dat we daar volgend jaar gewoon samen voor zullen gaan. Ik dagdroom er echt over, zal wel raar zijn om 3 woonplaatsen te hebben hehe.
ik ben ook zo blij met mijn zus,ik bewonder haar op een of andere manier. en ik ben echt dankbaarrrr
Oud 26-03-2008, 11:18
Pluis
Pluis is offline
Hm, nee, die date was ook niet echt een succes.

Misschien moet ik maar gewoon een keertje even alleen zijn, das ook wel een keertje weer fijn denk ik.
Oud 26-03-2008, 11:42
Verwijderd
ik heb al zijn spullen die nog op mijn kamer lagen in een grote boodschappentas gedaan.
Hierin een foto van ons met op de achterkant; Thanks for being my friend.
Dit zegt ook alles. Een friend is hij wel geweest, echt mijn boyfriend niet.
Nu nog een manier vinden om hem deze tas te geven zonder aan de praat te raken. Misschien moet ik die tas maar voor de deur zetten, aanbellen en hard wegrennen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Nu nog een manier vinden om hem deze tas te geven zonder aan de praat te raken. Misschien moet ik die tas maar voor de deur zetten, aanbellen en hard wegrennen.
Of je verteld hem om het op te komen halen, net voor je aan het werk moet, oid? Ik heb hier nog een hele grote kist staan met spul voor mijn ex... hij komt het maar halen hoor. Ik ga er echt niet mee zeulen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 12:06
Verwijderd
Citaat:
ik heb al zijn spullen die nog op mijn kamer lagen in een grote boodschappentas gedaan.
Hierin een foto van ons met op de achterkant; Thanks for being my friend.
Dit zegt ook alles. Een friend is hij wel geweest, echt mijn boyfriend niet.
Niet om flauw te doen ofzo, maar was jij niet degene die hem dumpte om of lekker vrijgezel te zijn, of met je beste vriend aan te kloten? En dat jullie daarna weer terugkwamen maar niet officieel een stel waren? Dan is het toch logisch als hij zich niet (meer) vriendje-achtig gedraagt?

OT: Uit eten vanavond. Zin om hem te zien, maar ik ben kapót. Kijken hoe dat gaat werken en of ik geen domme dingen ga lopen blaten
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 12:41
Verwijderd
Heb ik hem vanmorgen min of meer vroeg weggeschopt (ook al moest hij stiekum wel weg, hij had langer kunnen blijven), ben ik nog niet aan de studie.. Heb de laatste tijd weer vlindertjes en kriebeltjes als ik hem zie <3

en als het goed is ga ik binnenkort een tattoeage laten zetten. Mn beste vriendinnetje vond hem niet mooi, trek me er niets van aan Mn schoonzusje gaat mee, verder weet er bijna niemand iets van (op vriendlief na dan..). Gelukkig vinden zij m wel mooi, maar het belangrijkste is dat ik m mooi vind. Jammer dat mn beste vriendinnetje me niet 'steunt' (wat klinkt dat gek, maar bedoel het wel geloof ik..)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 12:51
vedetje
vedetje is offline
een klasgenote van me is getrouwd, 19 jaar en zwanger
en ze loopt er zowel boos als droevig tegelijk bij, helemaal niet vrolijk en gelukkig (op zo een momenten vraag je je dan toch af waarom zo iemand niet aan abortus of adoptie denkt)
en ze spreekt al over dat ze zal scheiden als het niet werkt, en zit superhard in met haar studie, ze wil die baby helemaal niet

zoiets horen doet je toch nog wel eventjes voorzichtiger zijn

hij belde me vannacht op, niet om iets speciaal te zeggen maar gewoon omdat hij er van wil profiteren me te bellen als hij kan
pff, om 1 uur was ie thuis
vandaag lijkt het er ook niet op dat we elkaar kunnen zien... en ik heb echt wel heel veel zin in één van die geweldige knuffels van hem
Oud 26-03-2008, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Mn beste vriendinnetje vond hem niet mooi, trek me er niets van aan

ja die indruk maak je ook echt
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 13:08
Verwijderd
Citaat:
ja die indruk maak je ook echt
jaja, vrouwen.. maar tis de manier waarop. Zij hoeft er niet mee te lopen, maar nja, never mind
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Niet om flauw te doen ofzo, maar was jij niet degene die hem dumpte om of lekker vrijgezel te zijn, of met je beste vriend aan te kloten? En dat jullie daarna weer terugkwamen maar niet officieel een stel waren? Dan is het toch logisch als hij zich niet (meer) vriendje-achtig gedraagt?
Je doet niet flauw hoor en je hebt opzich gelijk. Ik bedoelde niet alleen afgelopen periode, maar ook de tijd dat we nog wel bij elkaar waren.
En ik dumpte hem niet enkel om de redenen die jij geeft, maar vanwege andere problemen. Wat jij noemt was meer zoiets van; als dit dr ook nog bij komt, heeft het helemaal geen zin meer.
Ik probeer het een beetje uit te leggen, maar ik vind de juiste woorden niet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 14:23
stout!
stout! is offline
Goed, ik hou zoveel van hem . Gisteravond kwam ik kapot bij hem aan en toen had hij cola light voor me gekocht en chips, superlief.
En ik hang al een paar dagen met dezelfde mensen tot 22.00 op de ub waardoor we nu heel hard lachen om hele stomme grappen, maar het is wel echt gezellig.

EN ik realiseerde me net dat ik morgen mijn laatste toets OOIT heb! Hierna alleen nog een paper en mijn scriptie. Echt bizar.
Ik heb gisteren mijn aanmelding voor die master journalistiek in Amsterdam op de bus gedaan. De kans is erg klein (er worden zelfs maar 25 mensen voor een gesprek uitgenodigd) maar ik hoop het wel erg. Morgen na mijn toets maar eens een net pakje kopen om goede indruk te maken tijdens mijn sollicitatiedingen van de komende tijd. Had ik al gezegd? Ik word er bijna sentimenteel van dat het opeens (bijna) zo snel voorbij is, mijn 'echte' studententijd.

Maar aan de andere kant heb ik ook weer veel zin in nieuwe en spannende dingen en ik denk zomaar dat het leven dan ook wel mooi blijft.
Oud 26-03-2008, 14:28
Verwijderd
offtopic:

stout wat voor master journalistiek is dat en aan welke uni?!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 14:29
stout!
stout! is offline
Duale master journalistiek en media aan de UvA. Nou niet je ook gaan inschrijven hè, maak ik nog minder kans .
Oud 26-03-2008, 14:48
Verwijderd
haha nee ik begin in september voor de 1000e keer aan een bachelor aan de vu dus maak je geen zorgen, maar ik zat er over na te denken om als master journalistiek te doen, dus was ff nieuwsgierig ( en behoorlijk bijtijds)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 16:00
ST*R
ST*R is offline
Omg hij heeft me mee uit eten gevraagd! En we hebben zelf al een datum! Omg wat moet ik aan
Maargoed, ik ga er maar betekenis aan geven want die jongen is zo veranderlijk als het weer. Ik zit al half op zijn afzegging wachten.
Wow en wat een smsjes ook opeens van hem, je zou er bijna iets van gaan denken!

Laatst gewijzigd op 26-03-2008 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 16:12
Rob
Rob is offline
Citaat:
Hm, nee, die date was ook niet echt een succes.

Misschien moet ik maar gewoon een keertje even alleen zijn, das ook wel een keertje weer fijn denk ik.
Je sig werkt príma in combinatie met je post.
Verder: QFT. Ik vind mijzelf vervelend in dat opzicht.
Oud 26-03-2008, 16:52
I C U
I C U is offline
Oké, ik word vervelend, maar ik kan er niets aan doen: ik ben helemaal in de wolken, echt waar Hij is gewoon verdomd leuk en sexy en lief en... Argh.

Ennn... Mjah, ik weet niet, ik krijg de indruk dat sommige vriendschappen op een heel laag pitje staan en dat dat vooral komt omdat ik de enige was die pogingen deed en die pogingen nu ook niet meer doe. Naar is dat.
Oud 26-03-2008, 16:55
Verwijderd
hehe, we zijn al aan het inpakken geslagen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 17:02
Verwijderd
@ICU: Als die mensen je echt leuk vinden, dan komt dat helemaal goed, is mijn mening zo.
@*Blue angel*: Spannend! Wanneer gaan jullie echt verhuizen?

ot: Muhahahaha. Ik kreeg een smsje terwijl hij gisteravond mijn nummer nog steeds niet had enzo, dus hij heeft moeite gedaan door het bij J. of R. te vragen en dat is een goed teken. Nu maar hopen dattie op tijd klaar is en ik hem nog even kan zien vanavond.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 17:03
Fuzzle
Fuzzle is offline
Niet echt best helaas....
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 17:06
metallica
metallica is offline
Ik voel me voor het eerst in tijden echt oprecht tevreden en rustig, geen gemaar en blij met hoe het uiteindelijk is gelopen. Ik hou van hem!
Oud 26-03-2008, 17:12
Verwijderd
Citaat:
@*Blue angel*: Spannend! Wanneer gaan jullie echt verhuizen?
dat is het grappige, dat weten we dus nog niet
over een maand, denken we, ongeveer
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 17:22
Verwijderd
Ik wil stiekempjes met hem samenwonen..
Oh en we gaan dit weekend weer veel monopoly spelen <33
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 17:30
I C U
I C U is offline
@ SA: is ook wel zo Maar ja, weetje, tis gewoon rot afentoe, maar gemiddeld genomen komt het wel goed hoor
Oud 26-03-2008, 21:21
Menahem
Menahem is offline
Zucht, en zo zie je elkaar weer eens 3 dagen niet.
Nou ja, alleen 's avonds in bed (als de een al slaapt) en natuurlijk 's ochtends (als er een weggaat). Wel saai though.

Gelukkig vrijdag een dagje shoppen en naar Anouk
Oud 26-03-2008, 22:47
cagie
cagie is offline
Maak mij zorgen om een goede vriendin/ huisgenootje. Ze maakt zich zo ontzettend druk om alles wat ze nog moet doen voor haar opleiding dat ze amper nog slaapt en eet. Zoals ze nu bezig is, is echt niet goed. Dus heb beloofd morgen voor haar te koken zodat ze in ieder geval goed eet.

Verder met vriendje en mij gaat het wel oke. Van het weekend samen weg. Heb er erg veel zin!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 23:29
Verwijderd
Goed, geloof ik. Kwam hem net onverwacht tegen terwijl ik met wat vriendinnen wat ging drinken. Zag de bui al hangen toen hij hallo kwam zeggen: hij was behoorlijk dronken, en dan wordt ie aanhankelijk. En ja hoor: hij ging 'toevallig' ook weg toen wij net onze jassen pakten om weg te gaan. M'n vriendinnen moesten de andere kant op fietsen en waren dus vrij snel weg. Toen kwam hij aanlopen met zijn fiets en vroeg of we naar huis gingen. Ik denk dat het de combinatie van de drank en de gesprekken van die avond was, maar ik ben heel boos geworden en heb hem eindelijk eens goed uitgescholden. Ik heb hem verteld dat hij me ontzettend kwetst met zijn gedrag en maar eens moet beseffen wat hij nou eigenlijk aan het doen is. En dat hij zo laf is om altijd maar de makkelijkste weg te kiezen. Daarna heb ik gezegd dat ik nu wegging en hij me niet achterna hoefde te komen, tenzij hij eindelijk echt eens voor me wilde gaan, wat toch nooit het geval is. Hij was duidelijk wel van z'n stuk gebracht, hoe dronken hij ook was, want kreeg net een smsje dat we morgen gaan lunchen om het er verder over te hebben.

Ik ben dus wel een klein beetje trots op mezelf

Laatst gewijzigd op 26-03-2008 om 23:56.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 00:06
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Ik ben ook trots op je Goed zo!

Nou, zaterdag als het feestje van een vriend van hem is, zouden er vrienden van exlief blijven slapen. Dat is nu ook het geval, maar hij blijft ook slapen. Ik doe het mezelf ook echt aan he. Ik weet dat het niet zo slim is, maar dit was al afgesproken voor het uitging, en ergens wil ik gewoon laten zien wat hij mist. Vriendinnetjes zijn het er niet helemaal mee eens, maar ze snappen wel dat ik het toch door laat gaan. Ze verklaren me wel nog steeds voor gek, maar dat snap ik, dat doe ik zelf ook.
Oud 27-03-2008, 03:12
Changshan
Changshan is offline
Godsamme wat een terugval. Ik ga maar snel naar bed voordat ik nog meer kutzooi typ en misschien zelfs verstuur.
Oud 27-03-2008, 06:54
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ik voel me voor het eerst in tijden echt oprecht tevreden en rustig, geen gemaar en blij met hoe het uiteindelijk is gelopen. Ik hou van hem!
Ik ben trots op je! *knuf*

ot; ik ben blij dat ik naar hem en zijn ouders kan als ik het nodig heb. Hij is lief. <3
Oud 27-03-2008, 07:53
Dott
Dott is offline
Al dagen gevoelloos.. heb niet het idee dat dat voorlopig gaat veranderen
Oud 27-03-2008, 07:55
Verwijderd
En ik heb hem gezien en mijn vriendinnetje moest spontaan lachen als ze mijn reactie zag wanneer hij voorbij kwam rennen. HIj heeft mijn smsje niet gekregen gisteravond (want geen ontvangstbevestiging), dalijk nog maar eens alle moed bij elkaar rapen en smsen. Woeii!

*Knuff* voor Dott!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 08:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gisteren kreeg ik een smsje van mijn vriend of ik het leuk vond dat ie kwam eten en slapen. Tuurlijk vond ik dat leuk. Eigenlijk is hij altijd bij mij op woensdag maar omdat het de laatste keren niet zo goed uitkwam keken we het maar een beetje aan. Ik had het gevoel dat ik een beetje teveel aan hem hing en teveel vroeg of hij mij me wilde komen dat ik nu dacht van laat maar even en toen kwam hij er zelf mee, vond ik wel heel tof. 's Middags bleek dat hij onverwacht toch nog een vroege dienst voor vanmorgen gekregen had dus hij is alleen komen eten en wel thuis gaan slapen maar we waren zo lief, leuk en verliefd samen dat het toch wel heel tof was
Oud 27-03-2008, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Zucht, en zo zie je elkaar weer eens 3 dagen niet.
Nou ja, alleen 's avonds in bed (als de een al slaapt) en natuurlijk 's ochtends (als er een weggaat). Wel saai though.

Gelukkig vrijdag een dagje shoppen en naar Anouk
Och, je moet het maar positief bekijken - zo blijft zélfs samenwonen nieuw en spannend. Ik vind er wel wat voor te zeggen, eigenlijk, dat je wel samenwoont maar niet snel het risico loopt dat je elkaar te veel ziet en daardoor bijvoorbeeld minder leuke dingen gaat doen samen enzo. Het is zelfs na zo lang nog heel leuk als je een avond of ochtend of dag wat samen doet, en je kunt wél elke nacht lekker bij elkaar in bed kruipen.

OT: Ja wtf echt de Duitser is leuk Omg. <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten