|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Heavy Metal (1981)
Gaar getekend en nog slechter geanimeerd. Ik heb er niet veel van meegekregen want drank en afleiding, maar het was behoorlijk vermakelijk, hoe slecht ook. Oja, en er zaten tieten in. De South Park-episode met de Heavy Metal-hommage (1203) is trouwens ook tof. 4/10 |
|
|
|
|
Fitna 2/10.
Nutteloos, niks nieuws wat we van Wilders al niet hadden gehoord. Mensen die zich over dit stuk gaan opwinden zijn compleet achterlijk
|
|
||
|
Citaat:
Mamoru is uiteraard beter dan Aronofsky, maar Hitch? Voorlopig nog niet hoor. Not even close. Verder is het inderdaad een rare vergelijking, maar dat moet zo af en toe kunnen
|
|
|
Verwijderd
|
Run Fat Boy Run
Erg toffe cast (Simon Pegg in de hoofdrol, Hank Azaria en Dylan Moran in een bijrol, kleine rolletjes van David Walliams en Stephen Merchant), maar helaas veel te cliché, standaard, conventioneel, slechtscripterig romcom-achtig gedoe. Hier en daar een scherpe grap, maar meestal flauwe slapstick. En té voorspelbaar in elke zin van het woord. Zonde. Wat bezielt die schrijvers toch om altijd zo van die debiel slechte scripts te schrijven? 4/10 |
|
|
|
|
Knocked Up
Nou, het viel me niet tegen eigenlijk, misschien ook omdat ik lage verwachtingen had. Toch wel bij vlagen grappig, leuke hoofdrolspelers. Wel soms onnodig grof. En die kindjes waren best goed viel me op! 6,5/10 Waitress Ik werd er helemaal blij van wat een lekkere taarten en dokter! 7,5/10
|
|
||
|
Citaat:
Gisteravond Lust, Caution (de chinese titel weet ik niet meer). En die was wel aardig. Of beter gezegd: niet onaardig. Heb me er goed mee kunnen vermaken, al was het wel een beetje wachten op de punch-line, die niet kwam. Waardoor de film wat zinloos aanvoelde.
|
|
||
|
Citaat:
Vantage Point - 6/10 Aardig popcornvermaak met een verzameling bekende acteurs. De Rashomon-structuur wordt helaas niet op een natuurlijke manier gebruikt en staat volledig buiten het verhaal. Dat is toch wat el cheapo. Maar ja, door het moordende tempo en een paar leuk geschreven onthullingen hindert dat ook niet echt. Verder is het allemaal nogal vergetelijk. Hilarisch waren trouwens de reacties van het publiek bij het terugspoelen. Veel mensen begonnen te zuchten en te klagen dat ze op deze manier nooit thuis zouden komen ![]()
|
|
|
|
The Big Sleep: een middelmatige film-noir. Ik realiseerde me vandaag dat ik bij veel zogenaamde klassiekers het gevoel heb 'big fuckin' deal'. Waarschijnlijk is de analogie met de befaamde (mainstream) muzikale topnogwat-lijstjes wel op z'n plek, want ook daar kan negentig procent van het geproduceerde me gestolen worden. Bohemian Rhapsody, November Rain, U2? Wha' eva. En vergelijkend: Hitchcock, Ford, Hawks? Wha' eva. Ik had mezelf het plan voorgenomen om me de komende tijd een beetje te richten op veel Production Code-era achtige flicks, maar ik zie er maar vanaf. Solide en goed geproduceerd, dat wel, maar intrigerend, onderhoudend en vermakelijk: no way.
Ik zag gisteren ook nog Los Olvidados en A History of Violence en met name die eerste viel erg bij me in de smaak. Daar kan Hawks nog wat van leren.
|
|
||
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-04-2008 om 21:41. |
||
|
|
||
|
Citaat:
- Ik zag daarnet nog een ogenschijnlijke klassieker La Grande Illusion: met name interessant binnen de filmhistorische context, maar verder was het zoals verwacht echt huilen geblazen. De braafheid van de Duitsers, het eeuwige gezang van oubollige liederen, het humanisme en pacifisme, de statische en weinig verbluffende cinematografie en het gebrek aan spanning; ik kan er vrij weinig mee.
|
|
||
|
Citaat:
Howard Hawks vind ik vooral heel erg goed vanwege zijn diversiteit. Die man kan werkelijk alles maken. Gangster (Scarface), Film-Noir (The Big Sleep, To Have and Have Not), Western (Red River, Rio Bravo) Oorlog (Sergant York), Komedie (His Girl Friday, Bringing up Baby). Hij doet het allemaal. En vrijwel alles is op zijn minst 'gewoon' goed.
Laatst gewijzigd op 01-04-2008 om 23:03. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik deel ook je mening wat betreft La Grande Illusion. Ik heb de twee films resp. een 6 en een 7 (middelmatig) gegeven. Ze zijn me trouwens ook niet echt bijgebleven; ik kan me niets meer herinneren van laatstgenoemde titel behalve idd die zingende mannen. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Star Wars: A New Hope
Traag, houterig, ongeloofwaardig, weinig spectaculair, kinderachtig en vrij saai. Stupide dialogen en oninteressante personages. Ik snap echt niet waarom dit zo'n enorm succes is geworden. Gewoon een middelmatig eposje. De toegevoegde CGI-effecten in de nieuwe versie zijn trouwens van storend lage kwaliteit en vallen heel erg uit de toon tussen de buitenaardse muppets, die er ook meestal vrij crappy uitzien, maar ten minste nog iets lekker kneuterigs hebben. Mja, 4.5/10 ofzo.
|
|
|
Verwijderd
|
Der Untergang
3e keer dat ik hem zie en hij heeft nog niks aan kracht ingeboet. Film over de laatste dagen van Adolf Hitler. Zorgde voor veel controverse bij het uitkomen omdat Hitler op momenten zeer menselijk geportretteerd wordt. persoonlijk vindt ik dat juist een sterk punt van de film omdat de persoon dan meer 'leeft' in plaats van dat het gewoon een 'monster uit de geschiedenis' is. Daarna zijn de momenten van woede en razernij erg sterk neergezet. 8/10 |
|
|
||
|
Citaat:
De voornaamste reden om deze film te kijken lijkt me toch om de Family Guypersiflage te begrijpen.
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Films, TV & Radio |
Welke rolprent heb jij als laatste gekeken? Vertel het me. Verwijderd | 500 | 11-02-2013 12:28 | |