Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2008, 12:07
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben er nog nooit binnen geweest. Ik heb wel andere faculteiten gezien, maar die zijn allemaal lelijk in vergelijking met die van mij. Misschien moet ik er maar eens naar binnen wandelen.

En uhm, over stereo-isomerie. Het is niet zo moeilijk, maar je moet er vooral mee gaan oefenen en visualiseren. Als je het eenmaal door hebt is het echt een eitje. Ik vond het echt het makkelijkste van scheikunde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2008, 12:08
moon
moon is offline

Mijn ontslagbrief aan het schrijven. Ik heb in het afgelopen jaar echt meer gehuild dan in mijn hele leven bij elkaar zo ongeveer. Eerst om de studie, toen om de stage, toen om het niet kunnen kiezen, toen om mijn lieve hond en de afgelopen maand om alles wat er op het werk gebeurd is. Ik had er echt emmers mee kunnen vullen. Nu dit dus weer. Ik vraag me af wanneer er voor mij weer een betere tijd aan mag breken. Ik heb genoeg gehuild.
Oud 30-03-2008, 12:23
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Rare kwast: nog gefeliciteerd!

@ Moon: *knuf*, hopelijk heb je alle ellende nu gehad. (})

OT: het is alweer half 2 en ik heb echt nog niks gedaan vandaag. Door de zomertijd is m'n hele ritme weer weg, te laat op daardoor (11:15, maar eigenlijk was dat 10:15 ) En het regent en m'n vriend, broertje en vader zijn m'n broer aan het verhuizen in Utrecht. Dus nu moét ik eigenlijk wel aan de studie...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 12:31
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Oh, in dat geval gaat het volgens mij nog verder in het volgende deel, als ik het me goed herinner...

volgens mij ook ja.. heb er net ff snel doorheen gebladerd (damn wat is dat lang geleden) maar in het volgende boek gaat het nog een stukje verder

het laatste deel is trouwens nog erger... daar laten ze je een jaar in het ontwetende zitten
Oud 30-03-2008, 12:40
Verwijderd
Citaat:
volgens mij ook ja.. heb er net ff snel doorheen gebladerd (damn wat is dat lang geleden) maar in het volgende boek gaat het nog een stukje verder

het laatste deel is trouwens nog erger... daar laten ze je een jaar in het ontwetende zitten
Haha, ik was echt erg; ik heb in de trein zitten janken om dat laatste deel
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 12:46
Nienna*
Nienna* is offline
Weet je wat? Ze zoeken het maar uit. Zoals mijn vriendin zei: ze gaan toch hun eigen gang, laat ze maar. Hij komt er wel achter.
(En dan weer bij mij uithuilen -_-')

Feestje was superleuk <3 ik haat dat zwak voor hem... echt vreselijk. Toen hij me vroeg om een kus, moest ik me echt zwaar inhouden en heb ik nee gezegd, maar later op het einde heb ik hem zelf om één kus gevraagd...
Om het af te leren dan maar
Het was ook zo'n fijne kus... hij is vreselijk. Hij en ik voelen elkaar (lichamelijk) zo goed aan, dat ik me altijd zo moet inhouden om niet op zijn voorstellen in te gaan... Maar het is over, dus ik moet er niets mee doen.
Maar het kusje was fijn .
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 12:47
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Haha, ik was echt erg; ik heb in de trein zitten janken om dat laatste deel
can't blame you, damn en wat duurt het dan lang voordat je weet hoe het verder gaat en dat is pas in 2009
Oud 30-03-2008, 12:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Oh, in dat geval gaat het volgens mij nog verder in het volgende deel, als ik het me goed herinner...
Wel? Oh, dan heb ik die 'hint' misschien toen niet begrepen, omdat ik dit deel nog niet had gelezen.
Ik vrees dat alle exemplaren uiteindelijk toch eens in mijn boekenkast belanden en dan zal ik ze nog wel eens op de goede volgorde lezen

OT: ik ben vliegtickets aan het zoeken, en het lijkt erop dat ik eindelijk tickets voor een fatsoenlijke prijs kan vinden. Nog even verder zoeken en dan hoop ik dat we komende week eindelijk eens kunnen boeken. Maar goed, dan nog een hotel/motel voor de eerste dag en een auto voor het gehele verblijf... *zucht* En ik vrees dat het toch op mij neer gaat komen om dat te zoeken/regelen. Ik vind het eng, dadelijk doe ik iets verkeerd...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 13:05
rensd
rensd is offline
Gisteravond was echt leuk. Een oude vriend van mij was jarig, en toen ik het feestje binnen liep bleek dat hij wel 25 mensen had uitgenodigd waarvan best wel veel die ik echt al een tijd niet meer had gezien..
Daarna zijn we nog met de hele groep wezen stappen, was echt supergezellig met zo'n grote groep maar het was wel jammer dat we er pas om 12 uur waren en dat vanwege die zomertijd de kroegen allemaal om 2 uur al dicht gingen.
Dat gaat toch nergens over.. Als je normaal tot 3 uur open ben, waarom nu dan niet?
Toen moesten we nog naar huis fietsen en toen was het ineens half 5! (zomertijd) Terwijl we daar om 2 uur wintertijd weg gingen.

Beetje matig allemaal, vooral omdat ik vandaag ook nog moet leren voor het sterkteleer tentamen morgen. Dat wordt nog een hele kluif denk ik.
Voor mij is het ook nog gewoon 13:05 nu, ik vind het allemaal maar een rare bedoeling.

Laatst gewijzigd op 30-03-2008 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 13:12
Verwijderd
Dit wordt de meest nutteloze dag geloof ik. Tenzij ik nu iets ga doen, alsin opruimen of even iets voor stage. Pffft, ik ben moe. Gister was ik pas moe. Alles was me te veel. Muuh, ik weet even niet.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 13:45
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Ja dat ja. Ben je er binnen geweest? Het is dik leuk, ze hebben op de verdiepingen van de pabo (en misschien ook in de rest van het gebouw) allemaal onderwijsteksten op de muren enzo. Haha ik ben er echt helemaal fan van!
Dat hebben ze op de faculteit gezondheidszorg ook
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 14:07
Verwijderd
Ik vind dit huis nog steeds fijner worden Echt, niet normaal meer hoe thuis ik me hier voel
Het is echt heel anders nu alles écht mijn eigendom is, niets is van een of andere huisbaas ofzo. Ik ben met alles zo enorm blij. Ik loop de hele dag trots te kijken en ik maak met plezier de badkamer en wc's schoon; alles is zo nieuw en van míj, dat maakt schoonmaken vanzelf leuk Het blinkt zo snel weer als nieuw

Oh, en we ondervinden ook het plezier van twee wc's; we zijn echt al heel vaak tegelijkertijd naar de wc gegaan

Volgende week wordt de vloerbedekking op de trappen, overloop en zolder gelegd. En ze komen ook de luxaflex'jes en 't plisé-ding ophangen, dus dan voelt het nog affer Geen inkijk meer de keuken in vanaf de straat (mensen kijken echt ongegeneerd naar binnen, maar geven echt geen kick wanneer ze oogcontact maken, heel gek; niemand lacht dan even vriendelijk, knikt of zwaait eventjes... echt bizar eigenlijk, maar wel geinig, ik zwaai en lach naar iedere 'gluurder' ). De schilder is volgende week ook wel klaar (hij moet alleen de woonkamer nog). Dan moeten we nog gordijnen voor de woonkamer uitzoeken én natuurlijk meubels, vooral een bank. Maar dat is nog niet zo makkelijk allemaal

Echt echt echt, ik had een jaar geleden niet kunnen denken dat het hier zó fijn zou zijn
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 14:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik voel me weer een stuk beter (alleen nog een beetje oorpijn en zere keel aan één kant), maar nu is m'n motivatie echt nul. Hallo, idioot die ik ben. Ik heb dagen niets uitgevoerd, ben ik weer bijna beter, doe ik niets.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 15:30
Verwijderd
*knuffels naar Moon frisbeet*

ik heb net in de meest vreemde setting ooit mijn grote volwassen Cusco-vriend ontmoet. heeeel raar maar ooooh zo gezellig. Dat maakt mijn dag weer een beetje rustiger. En ik kreeg een leuke werktip van een vriendinnetje. Die is in 3 weken tijd stewardess geworden. Es kijken wat je daarvoor moet doen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 16:01
Neko*
Neko* is offline
Het is allemaal even veel te veel.
Oud 30-03-2008, 16:56
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Ik ben er nog nooit binnen geweest. Ik heb wel andere faculteiten gezien, maar die zijn allemaal lelijk in vergelijking met die van mij. Misschien moet ik er maar eens naar binnen wandelen.

En uhm, over stereo-isomerie. Het is niet zo moeilijk, maar je moet er vooral mee gaan oefenen en visualiseren. Als je het eenmaal door hebt is het echt een eitje. Ik vond het echt het makkelijkste van scheikunde.
Haha, waar zit bmw dan? *geen flauw idee heeft* Ik weet alleen waar het UU-gebouw van onderwijskunde zit maar dat komt doordat je daar ook colleges gaat hebben bij de academische pabo. En loop er maar es door.
En juist dat visualiseren is het probleem, mijn ruimtelijk inzicht is niet wat het zou moeten zijn. :x cis/trans gaat nog wel, maar spiegelbeeldisomerie is echt een hel.

@ Dolce: gaaf, waar zit die dan? Heb hem niet eens gezien gisteren.
Oud 30-03-2008, 17:37
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb net 3 taarten gemaakt (een monchou, een kwark en een chocolade)
nu ben ik moe, heel moe... net was er ook nog even een vriendinnetje op bezoek.

morgen wordt het knetterdruk op de afdeling (blegh) en zo gaan we weer gewoon door en door en door
Oud 30-03-2008, 17:54
Verwijderd
Ik ben boos, op de wereld, op mezelf, op van alles en nog wat. En verdrietig. Ik weet niet eens precies waarom. Hij is morgen weer hier, na een lange lange maand. Ik mis hem, ik wou dat hij nu hier was, om vast te houden en te zoenen en mee te praten en naast in slaap te vallen. Hij houdt van mij en ik kan dat niet begrijpen. Ik vind mezelf zo'n vreselijk persoon. En ik ben er zo moe van me zo te voelen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 18:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Haha, waar zit bmw dan? *geen flauw idee heeft* Ik weet alleen waar het UU-gebouw van onderwijskunde zit maar dat komt doordat je daar ook colleges gaat hebben bij de academische pabo. En loop er maar es door.
En juist dat visualiseren is het probleem, mijn ruimtelijk inzicht is niet wat het zou moeten zijn. :x cis/trans gaat nog wel, maar spiegelbeeldisomerie is echt een hel.

Ziekenhuis, laatste halte van bus 12. Heel mooi glazen gebouw.

Ik heb net bij organische chemie heul veel spiegelbeeldisomerie gehad met gare koolhydraten enzo. Trucje: pak potloden in allemaal kleurtjes (en dan je atomen op papier ook die kleuren geven) en dan proberen ruimtelijk in je hand te houden. Als het goed is ga je het dan zien. En asymmetrische c-atomen zijn je vriend.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 19:09
Roosje
Roosje is offline
^ Hmm, moet ik maar eens gaan kijken dan! En hee, dat idee met die potloden is echt goed, dat ga ik es uitproberen dinsdag. Zou het mee moeten lukken, dankjewel! (:
Oud 30-03-2008, 19:17
Verwijderd
Ik ben pas een half uur geleden mijn bed uit gekomen. Ik voel me zo rot en heb nergens zin in. Ik had vrijdag met de spits allemaal dingen opgeschreven die ik dit weekend kon doen, maar behalve computeren heb ik niks gedaan. Blegh. Ik kan zelf echt geen structuur vasthouden. Morgen is het weekend gelukkig weer voorbij, heb ik weer iets te doen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 19:38
Lilium
Lilium is offline
Grr... irritant paper. Ik ben nu al zowat een week full-time bezig en schrijf echt maar 300-400 woorden op een dag. Ik heb wel ontdekt dat er leuke spelletjes op internet te vinden zijn, dat kaarten gaat vervelen, en welke boeken ik nog allemaal wil lezen.
Oud 30-03-2008, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Ooh met al die kleurtjes!
De buitenkant is zo gruwelijk lelijk... En dat aan het begin van de Uithof.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 20:16
Verwijderd
ik had exact vandaag in Nederland aan moeten komen. Blij, een wereldervaring rijker, gezond en zonder problemen. Ik ben er al twee maanden. Jankend en met een trauma. Hello cruel world.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 20:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
De buitenkant is zo gruwelijk lelijk... En dat aan het begin van de Uithof.
Oh ik vind het nog best mooi hoor in vergelijking met het Wentgebouw en het Kruijt. Oei, die zijn pas lelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Oh ik vind het nog best mooi hoor in vergelijking met het Wentgebouw en het Kruijt. Oei, die zijn pas lelijk.
Vind ik niet. De voorkant (of is het de achter- of zijkant?) van het educatiegebouw (ver)slaat echt alles.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 21:05
darkfairy
darkfairy is offline
vandaag bij me vriend geweest.
en het ging wel.
en waarom vind ik het voortaan.
fijner om naar huis te gaan.
dan om naar hem te gaan????.
Oud 30-03-2008, 21:42
Nijn*
Nijn* is offline
Hmm. Het gaat allemaal niet. Heb vandaag twee hoofdstukken van Nederlands-Indië gedaan, morgen de laatste en dan oefenen met oude examens, dan móet ik toch wel een voldoende halen? Ik ben nu zo bang dat het allemaal misgaat Ik ben zooo bang dat ik alles verkloot, allemaal extra heftig omdat ik vrijdag zo heb verkloot. Morgen wiskunde bijles dus maak van morgen maar een wiskunde dagje. En moet mijn mondelingen ook écht gaan voorbereiden. Ik wou dat ik tegen L. kon vertellen wat er aan de hand is, hoe ik me voel.. Maar ik zie haar woensdag pas bij mijn mondeling. Ik ga dit jaar niet halen op deze manier.. ik heb geen vertrouwen in mezelf, ik weet dat ik op elk vak faal, op elk front teleur zal stellen. Mezelf zal teleurstellen, want ik ben mijn grootste vijand. Maar hoe kom ik hier nog vanaf? Hoe groter mijn eigen angst om te falen, hoe eerder ik dat ook zal doen. Ik weet niet wat ik moet doen, ik wil niet meer nadenken over vroeger, over wat ik nu aan het doen ben, ik wil gewoon niet meer. Ik wil weg van mezelf, weg van hier, slapen slapen slapen en nooit meer wakker worden.

Found a way to blue
And another ghost to follow
Said “it’s only up to you”
And that’s the hardest pill to swallow.

En ik moet denken aan M. die over een kleine maand alweer drie jaar dood is. Drie jaar. Ik ga met de meiden naar haar graf en daarna uiteten en ik voel me zo vereerd dat ik daar bij mag zijn.. En over twee weken is T. ook alweer een jaar dood, mijn god wat gaat die tijd snel. Over een kleine maand had ik ook al drie jaar dood moeten zijn, maar bij mij mislukte het. Elke dag voor de dood van M. denk ik weer aan mezelf, hoe het toen was, hoe ik overleefde en zij doodging. Ik snap het nog steeds niet, zij had moeten blijven en ik had moeten gaan. Zeker op deze momenten ben ik ervan overtuigd dat het allemaal verkeerd is gegaan. Want ik heb nog steeds niet ontdekt hoe je moet leven..
Oud 30-03-2008, 21:42
darkfairy
darkfairy is offline
waarom kijk ik dan ook die filmpjes.
op youtube?.
.
Oud 30-03-2008, 21:58
indigo
indigo is offline
Blugh. Ik heb zojuist besloten dat ik 30 bladzijden moeilijke stof voor tentamen maar niet ga lezen; dat red ik niet meer en ik snap het toch niet. Hopelijk kan ik nog even een samenvatting van iemand inkijken dinsdag. De rest heb ik best goed geleerd, maar het voelt niet zo.
Soms wandel ik mijn kamer in en dan voel ik me ineens zo hopeloos, zo depressief, zo verdrietig, zo alleen. En dat is stom, ik ben zó bang dat ik dat weer krijg als ik ga verhuizen binnenkort. Natuurlijk ga ik vriendinnen uitnodigen, maar zoveel heb ik er ook weer niet en ik wil mijn ouders en de gezelligheid thuis eigenlijk niet missen. En mijn zusje gaat ook op kamers en ze doet alsof ze ons helemaal niet meer nodig heeft en dat vind ik echt heel naar .
Vanochtend had ik nog zo'n positief verhaal tegen mezelf over dat alles liefde was en dat het allemaal wel goedkwam als je maar liefde schenkt (ok dit klinkt heel zweverig maar zo voelde het) en tjeez ik heb zoveel maar waar is degene die het mij geeft? Ja, mijn ouders, maar daar moet ik zo langzamerhand toch een beetje buiten kunnen.

Eigenlijk moet ik even huilen en ik ga even naar buiten met de hond. En dan slapen, misschien helpt dat.
Oud 30-03-2008, 22:00
moon
moon is offline
Ik heb 'm verstuurd...de ontslagbrief. Nu is het officieel
Oud 30-03-2008, 22:13
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:

de faculteit gezondheidszorg zit bij die spaceboxen voor studenten.(die gekleurde containerachtige kamers op elkaar gestappelt. Vlakbij diergeneeskunde.
Wij hebben ook van die teksten op de muur. Bij de kamer van de docenten en lokalen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 03:13
Redhair
Redhair is offline
Gister gaven we hier in huis een feestje. Waren al weken aan het voorbereiden, op het laatst was het nog even stressen. Pas vrijdagavond kwamen K. en nog een vriend hun soundsystem brengen die we zouden gebruiken, zij hebben het
's nachts aangesloten. Ik heb die nacht gewoon geslapen. Zaterdagmiddag moesten mijn huisgenootje en ik de feestzaal nog sfeervol verlichten, om vier uur begon het. Over de avond verdeeld zouden vier bandjes optreden, 's nachts gingen dj's draaien.
Het is jammer genoeg de hele tijd vrij rustig gebleven, maar dat had ik ook verwacht, vanwege een vrij hoge entreeprijs die volgens huisgenoten nodig was. Fuck it, het is een kraakfeestje, ik houd niet van entreeprijzen en blijkbaar de bezoekers ook niet. Maar de lage opkomst had geen negatieve invloed op de sfeer, mensen hadden het uitstekend naar hun zin, net als wij. Heb bijna de hele avond met D. achter de bar gestaan. Als K. niet bij het geluid stond, was hij bij mij. Wij leken weer een stelletje, zoals eerst. Ik begin die gast ook weer steed leuker te vinden, maar toch blokkeert er nog altijd iets. Zal wel bindingsangst zijn, en angst om hem te kwetsen ofzo.
Soms liep ik wat rond met een camera, mensen of bandje filmen. Achter de bar staan is leuk, lekker kletsen met iedereen, ouwehoeren met een aantal bandleden, die ik eerst alleen uit de kroeg van gezicht kende. Ook de korte stroomuitval en politie die met zes man langs kwam voor een officiele waarschuwing vanwege geluidsoverlast mochten de pret niet bederven.
Maar 's nachts ging het mis. Een vent, alcoholist, die denkt dat we allemaal vrienden met hem zijn, werd zoals verwacht strontvervelend. Ik wilde hem eigenlijk al niet binnen hebben, heb een schurfthekel aan hem en wist dat er gedoe zou komen. We probeerde hem eruit te zetten, waarbij een raam in een tussendeur sneuvelde en hij een stoel tegen mijn hoofd wierp. Nadat hij eruit gegooid was kwam hij nog een keer terug met z'n dronken kop en vernielde een raam in de voordeur. Ik heb nog last van mijn hoofd.
Intussen was het ook bijna leeggelopen, ik werd kkchagerijnig. Gelukkig ging niet lang daarna een vriend tekno draaien, mijn huisgenootje en ik gingen lekker voor de speakers staan. De verdoving van de bas, de harde tekno, kwam langzaam, in mijn eigen huis. Om half zes vanochtend stopte de laatste dj met draaien, met de laatste gasten nog lang gechilld.
Jaa, geslaagd feestje, ondanks meneerdezuiplap. In de zomer ben ik jarig en willen we weer feestje doen, maar ik wil het wel anders. Geen entreeprijs en alleen dj's. Bandjes zijn tof, maar je hebt er veel meer apparatuur voor nodig, het kost tijd en moeite om steeds tussen bandjes door op- en af te bouwen en even korte soundcheck te doen. Met mijn verjaardag wil ik 's avonds gewoon dansen op acid en minimal om daarna 's nachts los te gaan op tekno. Maar nu ga ik maar eens lekker slapen, ben ik wel aan toe.
Oud 31-03-2008, 09:03
Verwijderd
Ik kan me daar zo pissig over maken. Ze lloopt een beetje zielig te doen, voelt zich buitengesloten (maar hé! Wie stapte hier uit de groep? Uh... Ohja! Dat was jijzelf), heeft om de twee weken een ander vriendje ('Dit is anders, echt waar. Het voelt zo goed!'), loopt mijn jongens een beetje te stalken met allemaal klootsmsjes, weetikveelwat. Telkens als ik haar blog lees, haar gezicht zie, ook maar verhalen over haar hoor, word ik ontzettend pissig. Leuker/mooier/gezelliger kan ik het niet maken en ik vind het niet zo grappig. Achterlijke kut dat ze is.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 09:07
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik heb 'm verstuurd...de ontslagbrief. Nu is het officieel
Ga je stoppen met je werk?????? Enorm zonde zeg! (Was er geen andere tussenoplossing, zoals werken op een andere afdeling? .

Over 5 minuten moet ik op de fiets richting station. Vervolgens snel in de boekhandel op de hogeschool een nieuwe dvd-rw kopen voor de opnames van het gesprek. Onderhand heb ik al een partij aan die dure dvd's, maar de docent vergeet ze vaak terug te geven Mijn overige dvd's kon ik niet finaliseren, aangezien er iedere kee rgeen camera's beschikbaar waren. Hopelijk ben ik na vandaag verlost van de camera, dat zou erg prettig zijn Om de één of andere manier ben ik op dit moment helemaal niet zenuwachtig voor dat eindgesprek met acteur, dat terwijl ik altijd nerveus word voor toetsen.. Maar goed, ik ben natuurlijk nog niet op school.. Daarbij ben ik op dit moment misschien nog te duf om überhaupt iets te ervaren. Time to go!
Oud 31-03-2008, 09:08
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nijn: je kunt het wél en je gaat je examen dit jaar zeker halen. Je hebt toch al hele mooie punten gehaald? Jammer van die laatste tentamens, maar misschien valt het nog wel mee. Probeer wat meer in jezelf te geloven! Je doet wat je kunt toch?

OT: vanmorgen kwam eindelijk een monteur om een watermeter te plaatsen. Die zou eigenlijk vorige week woensdag al komen, m'n vriend de hele dag vrij genomen, niemand geweest. Toen is hij donderdag er expres eerder voor naar huis gekomen, weer niemand. Dus dit was de laatste kans voordat er een klachtenbrief de deur uit zou gaan..maar hij is geweest.

Ik heb gepland vandaag ca. 100 pagina's te lezen.., zo maar eens mee beginnen, kijken hoever ik kom.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 10:28
Nijn*
Nijn* is offline
@ Missy1234567890: Bedankt voor je reactie Weet je wat het is, verstandelijk kan ik dit jaar ook wel halen, ik heb de hersens er wel voor. Maar emotioneel lukt het me gewoon niet, ik heb zo'n last van angsten over dat ik het niet haal dat ik daardoor juíst slechter ga presteren. Hierdoor krijg ik namelijk black-outs en paniekaanvallen en dan gaat het helemaal mis.

OT: Mijn bijles-mevrouwtje kan helaas niet afspreken vandaag. Oké, het was niet alsof ik het had voorbereid of alsof ik er zin in had, maar baal er nu toch wel een beetje van, want waarschijnlijk kunnen we nu niet meer voor m'n tentamen afspreken Nou goed. Vandaag nog vrij en dus nog keihard leren. Ben al bezig met geschiedenis (ALWEER, wat is dat veel zeg!) en als ik dit hoofdstuk heb afgerond ben ik eindelijk klaar! Dus dan maar wat oefenen/doornemen en dan m'n mondelingen gaan voorbereiden. Oh ja, en wiskunde dus. En vanmiddag therapie (bleh) en dan met positieve energie deze week in gaan! Ik kan het ik kan het ik kan het (niet).
Oud 31-03-2008, 10:31
Roosje
Roosje is offline
Nijntjee doe es niet zo gemeen tegen jezelf! (}) Je bent het waard om te leven, echt wel. (: En dat diploma komt er wel, je hebt toch altijd goede cijfers gehaald? Kom op meissie! (f)
Edit: oh ik had je reactie hierboven nog niet gelezen. :$ Maar goed!
Oud 31-03-2008, 10:56
Nona
Nona is offline
Ik heb een prachtig zoek-het-zelf-maar-uit antwoord gekregen en geloof ook dat ik het nu heb (zal ook wel per ongeluk zijn geweest dat ze naar een voetnoot verwees, want ze was echt niet behulpzaam en zonder die voetnoot had ik nog niets geweten). En nu heb ik besloten dat ik klaar ben met SEM, heb mijn uitleg nog even naar klasgenoten gestuurd en ik ga het zo inleveren. Nu hopen dat ze met de opdracht ook bedoelde dat je dát moest doen, en niet dat ze verwachtte dat je er stiekem nog een heleboel bij ging bedenken wat niet in de opdracht stond.

Nee, vertrouwen in één van mijn docenten is niet geweldig.
Oud 31-03-2008, 11:29
Verwijderd
Ja mensen om me heen, ik weet het. Jullie hebben allemaal gelijk. Het was dom van me, ik had niet met hem in zee moeten gaan, ik had 'm na het paleis van justitie al aan z'n lot over moeten laten, en ik moet de situatie nu laten voor wat het is. Ik moet naar jullie luisteren als jullie zeggen dat eens verslaafd altijd verslaafd is, en ik moet naar jullie luisteren als jullie zeggen dat ik het vanaf nu gewoon hup uit m'n hoofd moet zetten. Ik moet naar jullie luisteren omdat jullie de situatie natuurlijk allemaal beter kennen dan ik, en ik moet naar jullie luisteren als jullie zeggen dat ik dit niet verdien en te goed ben voor dit soort dingen. Ik moet naar jullie luisteren als jullie zeggen dat ik leuk genoeg ben en op elke hoek een schatje kan hebben. Ik moet naar jullie luisteren. Want dat willen jullie.
Maar ik ben alleen maar in de war. Ik jank wel als jullie er niet bij zijn. Maar ik durf m'n slaapkamerdeur niet meer dicht te doen als ik slaap, ik durf mijn televisie snachts niet uit te zetten uit angst voor stilte en ik durf niet alleen te zijn. Ik ben het die met bril op in slaap valt, en de volgende ochtend gebroken wakker word omdat ik 4 keer wakker geworden ben die nacht. Ik ben het die geen liedje kan horen. Ik ben het die werken wil maar angst heeft. Angst voor wat alles dit jaar nog brengen gaat.
En zo was ik niet. En dit verdien ik niet. En dit verdient hij niet. Hij is hier de zielepoot. Ik zou mijn handjes moeten samenknijpen. En toch ben ik ook het slachtoffer.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 11:32
punkstar
punkstar is offline
ik heb in mn hele leven nog nooit zo weinig aan school gedaan...en voor het eerst in mn leven kan het me weinig schelen ook.
het voelt alsof mn hoofd volzit met watten, ik kan écht niet helder denken
alleen in het weekend voel ik me goed, dankzij mn vriendje <3
Oud 31-03-2008, 13:27
Verwijderd
Pijn in m'n schouder en nek, door spanning weer.
Ben hartstikke moe en wil eigenlijk naar bed, maar 'k moet zo nog naar college. Toch maar even wakker blijven dus!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 15:30
Verwijderd
God wat een heerlijk weer, ik ben de hele middag buiten geweest in een t-shirtje en nu heb ik zin in aardbeien op het gras. <3
Maarrr eerst even mijn tentamens erin knallen. Dat moet wel lukken, zo moeilijk is het allemaal niet. Was ik maar vast vrij.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 15:34
Verwijderd
Wauw, dit is echt heerlijk weer
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 16:16
Roosje
Roosje is offline
Ik heb geen zin meer in leren. :x het is allemaal te makkelijk, economie is gezeik over belastingtarieven en scheikunde over redox en materialen en biochemie en - hoe heet het - stereo-isomeren en ik heb wel betere dingen te doen. haha.
Oud 31-03-2008, 16:27
Verwijderd
Bwuh ik ga eigenlijk liever naar het strand dan suf leren wat ik toch al weet. Misschien dat ik zo even ga want strand = liefde. (L)

[edit] ik had Roosje eigenlijk net zo goed gewoon kunnen quoten zie ik net.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 16:35
Morri
Morri is offline
@Nijn: meisje toch, nu niet opgeven. Zo te horen ben je erg goed bezig voor school. Ik ben nog nauwelijks aan geschiedenis begonnen, echt goed dat je dat boek al bijna uit hebt zeg! Denk eens aan al die goede punten die je dit jaar gehaald hebt, al die keren dat je dacht dat het je niet zou lukken en dat je het toch weer voor elkaar kreeg. Je kunt jezelf niet dwingen om rustig te blijven, maar dat is wel net wat je nu nodig hebt. Misschien is er bepaalde muziek waar je rustig van wordt, of even een boek lezen oid. Gewoon voordat je gaat leren even een kwartiertje concentreren op het rustig blijven, dingen positief blijven zien. Je kunt je best doen, maar meer niet.

Ik weet niet wie M. is en ook niet wat er allemaal precies gebeurd is, maar het lijkt me vreselijk moeilijk voor je. Probeer te bedenken dat hij/zij graag zou willen dat jij gelukkig bent en dat lukt je misschien niet altijd, maar kijk eens hoe hard je er aan werkt! Ik vind het zo knap van je dat je steeds weer doorgaat, nooit opgeeft ook al zit er zoveel tegen. Geef nu niet op, laat het gemis juist een reden zijn om door te gaan. Nu lukt het je misschien nog niet, maar ooit kom je er. Heel veel succes, je kunt het!

OT: het begint beter te gaan. Vorige week geen goede week, slaap ook nog niet goed, maar ik kan weer normaal functioneren. Nu ga ik gewoon goed aan de slag en dan zie ik wel hoever ik kom. Een positieve stemming, veel rust, reinheid en regelmaat, dan komt het allemaal goed, ik weet het zeker.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 17:23
Verwijderd
Het weekend ging niet echt goed. Ik weet binnen twee dagen mijn hele dag- en nachtritme om te draaien. Gelukkig is het weekend nu om. Ik ben net naar naailes geweest en dat was echt leuk. Het begint eindelijk een beetje op te schieten. De vrouw/meid met wie ik altijd optrek daar was er weer, dus dat was wel gezellig. Het gaat niet zo goed met haar. Ze is weer opgenomen en ze heft haar been van boven tot onder in het gips zitten omdat ze door haar knie is gezakt en die nu verbrijzeld is... Nouja, hopen dat het volgende week wat beter gaat met haar. We hebben in ieder geval een gezellige middag gehad.

Morgen wordt een vermoeiende dag. 's Ochtends eerst een gesprek met mijn behandelaar en meteen daaraan vast een met de psychiater en dan 's middags nog een intake bij de deeltijd. Daarna zal ik wel behoorlijk uitgepraat zijn denk ik zo. Nouja, ik heb vandaag in ieder geval wat meer energie dan van het weekend.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 18:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
M'n tong doet nu alleen nog maar pijn. Tong, keelontsteking, wtf, wat is het verband? Dan moet ik nog maar even niet zoveel praten, maar ohohohoh dat vind ik zo moeilijk.. Vanochtend wilde ik niet fietsen en zat ik in een fucking bus 11 die verkeerd reed. Jesus, hoe dom is dat. Terug zat ik in een 12 en 5 die allebei in de file zaten. Bussen, ik haat ze! En nu moet ik weer verder met uitwerken en practicum voorbereiden, omg, wat een drukte. Maar het uitzicht is leuk. Er is een kléin beetje zon op het balkon en ik heb de keukendeur open gezet, zodat ik de frisse lucht niet voel maar wel de vogeltjes hoor fluiten. Lente, jeej!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 18:18
Verwijderd
Intake-gesprek gehad zonet, en nu voel ik me behoorlijk shaken up. Misschien had ik meer moeten zeggen, of andere dingen, maar het was vreemd en eng en nieuw. En nu heb ik een week of vier wachtlijst, en daarna individual counseling. Blijkbaar ben ik daar toch fucked up in the head genoeg voor. Ik weet niet of het helpt, praten. Ik weet zelf ook wel dat ik niet perfect hoef te zijn, dat ik geen slechter persoon ben dan enig ander, alleen geloof ik het niet. En ik weet niet of ik dat ooit echt kan geloven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten